Anotācija (ex-ante)

22-TA-3531: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par investīcijas  2.1.2.1.i. projekta "Koplietošanas platforma lielapjoma informācijas izguvei un analīzei" pases un centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 12.februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, prasībām, lēmumu par Latvijas iesniegtā Atveseļošanas fonda plāna novērtējumu, kas pieņemts ar Eiropas Padomes 2021.gada 13.jūlija Īstenošanas lēmumu par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu (ST 10157/21, ST 10157/21 ADD 1) un Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumu Nr.435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" prasībām.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir apstiprināt finansējumu investīcijas projektā "Koplietošanas platforma lielapjoma informācijas izguvei un analīzei" (turpmāk - investīcijas projekts), kura ietvaros tiks izveidota platforma, kas nodrošinās automatizētus un daļēji automatizētus pakalpojumus, un servisus lietotājiem (valsts pārvaldes iestādēm, neatkarīgajām iestādēm, izglītības un zinātnes institūcijām, kā arī pašvaldībām), kam nepieciešams veikt publiski pieejama tiešsaistes un bezsaistes teksta un audiovizuāla satura izgūšanu un analīzi no lielapjoma datu kopas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd virkne valsts pārvalžu iestāžu, neatkarīgās iestādes, izglītības un zinātnes institūcijas, kā arī pašvaldības izmanto un pielieto individuālus risinājumus publiski pieejama tiešsaistes un bezsaistes teksta un audiovizuāla satura izgūšanai un analīzei, t.sk. iepērkot pakalpojumu no ārpakalpojuma sniedzējiem, vai arī iestādēm, institūcijām un pašvaldībām nav iespējas iegūt, izmantot un analizēt lielapjoma informāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Vairākas valsts pārvaldes iestādes, neatkarīgās iestādes, izglītības un zinātnes institūcijas, kā arī pašvaldības to funkciju īstenošanai vāc un analizē identiskus publiski pieejamas tiešsaistes informācijas resursus. Informācijas sagatavošana notiek arī ar ārpakalpojuma sniedzēju atbalstu, kā rezultātā par vienas un tās pašas informācijas apkopošanu un analīzi tiek pārmaksāts.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumiem Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" investīcijas projekta nolūks ir informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana, kuras ietvaros paredzēts izveidot informācijas platformu, kas nodrošinās automatizētus, daļēji automatizētus pakalpojumus un servisus lietotājiem, kam nepieciešams veikt publiski pieejama lielapjoma tiešsaistes un bezsaistes teksta un audiovizuāla satura izguvi un analīzi, kā arī tiks nodrošināta vēsturisko publikācijas datu  pieejamība par augstākā līmeņa domēnu ".lv", par ārvalsts domēniem, ja publikācijas satur nozīmīgu informāciju saistībā ar Latviju un ja tā ir identificēta, un par sociālajiem tīkliem, ja ir identificēts nozīmīgs saturs.
Projekts nodrošinās arī nozīmīgu ietekmi rīcībpolitikas veidošanas ciklā, datu un informācijas apstrādes procesos, kā arī būtisku un nozīmīgu ietekmi aizsardzības spēju paaugstināšanā informatīvajā telpā, kur svarīgas komponentes ir sociālās tīklošanas un video koplietošanas platformas. Līdz ar to savāktos datus un informāciju būs iespējams izmantot medijos un sociālās tīklošanas un video koplietošanas platformās īstenotu informācijas operāciju (piem., propaganda, dezinformācija, un citas manipulācijas informatīvajā telpā) atklāšanā, lai cīnītos pret informatīvo karadarbību, kā arī nodrošinās pastāvīgu situācijas attīstības monitoringu, lai savlaicīgi identificētu signālus un novērstu spriedzes un saspīlējuma eskalāciju sabiedrībā, agresivitāti un naidu, kas, galvenokārt, izpaužas komentāros sociālās tīklošanas un video koplietošanas platformās, piem., saistībā ar politiskiem notikumiem gan Latvijā, gan mūsu kaimiņvalstīs.
Investīcijas projekta īstenošana veicinās ar Ministru kabineta 2021.gada 28.aprīļa rīkojumu Nr.292 "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu" apstiprināto rādītāju sasniegšanu. Papildus tam investīcijas projekta īstenošanas laikā tiks izveidoti koplietošanas pakalpojumi “Informācijas izguve un analīze no lielapjoma datu kopas” un “Specifiskas datu kopas sagatavošana un nodošana padziļinātai analīzei”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze. Projekta investīcijas ir 1 680 000 euro (bez pievienotās vērtības nodokļa). Investīcijas projekta dzīves cikls noteikts 10 gadi.
Sociālekonomiskie ieguvumi 10 gadu periodā, kas tiks sasniegti līdz ar investīcijas projekta realizāciju:
1) datu ieguves, datu sagatavošanas un tulkošanas automatizācija;
2) koplietošanas platformas lielapjoma informācijas izguvei un analīzei efektīva izmantošana;
3) datu apstrādes procesu automatizācija un optimizācija.
Kopējais projekta lietderīguma apmērs ir 8 638 406  euro. Veiktie indikatīvie ieguvumu un izdevumu analīzes aprēķini visā investīcijas projekta dzīves ciklā liecina par investīcijas projekta sociālo nozīmīgumu un tā ekonomisko vērtību. Amata vietu skaita samazinājums vai palielinājums valsts pārvaldē nav paredzēts.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Latvijas Nacionālā bibliotēka kā finansējuma saņēmējs un Kultūras informācijas sistēmu centrs kā investīcijas projekta īstenošanas partneris nodrošina, ka investīcijas projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots un netiks sniegts. Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai Latvijas Nacionālās bibliotēkas un Kultūras informācijas sistēmu centra informācijas sistēmu un risinājumu attīstībā, veicot pasūtījumus atbilstoši publisko iepirkumu normatīvajam regulējumam. Investīcijas projekta ietvaros attīstītās informācijas sistēmas un risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. Vienlaikus Latvijas Nacionālajai bibliotēkai kā finansējuma saņēmējam un Kultūras informācijas sistēmu centram kā investīcijas projekta īstenošanas partnerim sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētās funkcijas veikšanai.

Vienlaikus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (Tiesību akta lietas ID 23-TA-1729), kurā investīcijas nolūks "Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana" tiek pārcelts no investīcijas 2.1.1.1.i. uz 2.1.2.1.i., līdz ar to Projekts ir izskatāms kopā vai pēc Ministru kabineta noteikumu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (Tiesību akta lietas ID 23-TA-1729) spēkā stāšanās.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Latvijas Nacionālā bibliotēka
Ietekmes apraksts
Latvijas Nacionālajai bibliotēkai kā projekta iesniedzējai, attiecīgi pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas arī kā finansējuma saņēmējai un projekta īstenošanas līguma slēdzējai Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" nav paredzēti pienākumi informācijas sniegšanai un prasībām, kas varētu radīt administratīvā sloga palielinājumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
757 500
0
657 500
0
265 000
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
757 500
0
657 500
0
265 000
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
901 875
0
780 875
0
314 770
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
901 875
0
780 875
0
314 770
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-144 375
0
-123 375
0
-49 770
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-144 375
0
-123 375
0
-49 770
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-144 375
-123 375
-49 770
0
5.1. valsts pamatbudžets
-144 375
-123 375
-49 770
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2024.gada 1.ceturkšņa līdz 2026.gada 1.ceturksnim. Kopējais investīcijas projekta īstenošanas izdevumu apmērs plānots no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma 1 680 000 euro apjomā, bet valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) izmaksu segšanai 317 520 euro. Visas projekta darbības tiks realizētas ārpakalpojumā (izņemot projekta vadības un ieviešanas atbalsta personāls).
Kopējais investīcijas projekta īstenošanas finansējums, ieskaitot PVN, ir 1 997 520 euro.
Investīcijas projekta izstrādes izmaksu provizorisks sadalījums pa gadiem:
1. 2024.gads - kopā 901 875 euro, t.sk. Atveseļošanas un noturības fonda finansējums 757 500 euro un valsts budžeta finansējums PVN samaksai 144 375 euro:
1.1. atlīdzības izdevumi EKK 1000 – 70 000 euro;
1.2. pakalpojumu izdevumi EKK 2000 – 226 875 euro, t.sk. PVN 39 375 euro;
1.3. kapitālie izdevumi EKK 5000 – 605 000 euro, t.sk. PVN 105 000 euro.
2. 2025.gads - kopā 780 875 euro, t.sk. Atveseļošanas un noturības fonda finansējums 657 500 euro un valsts budžeta finansējums PVN samaksai 123 375 euro:
2.1. atlīdzības izdevumi EKK 1000 – 70 000 euro;
2.2. pakalpojumu izdevumi EKK 2000 – 226 875 euro, t.sk. 39 375 euro;
2.3. kapitālie izdevumi EKK 5000 – 484 000 euro, t.sk. PVN 84 000 euro.
3. 2026.gads - kopā 314 770 euro, t.sk. Atveseļošanas un noturības fonda finansējums 265 000 euro un valsts budžeta finansējums PVN samaksai 49 770 euro:
3.1. atlīdzības izdevumi EKK 1000 – 28 000 euro;
3.2. pakalpojumu izdevumi EKK 2000 – 105 270 euro, t.sk. PVN 18 270 euro;
3.3. kapitālie izdevumi EKK 5000 – 181 500 euro, t.sk. PVN 31 500 euro.

Projektā paredzētā atlīdzība budžeta ietvaros tiek plānota kā atlīdzība esošajiem darbiniekiem, tai skaitā pārskatot esošos amata pienākumus un veicot darba samaksu par projektā paveikto (t.sk. apmaksājot daļu no mēnešalgas, piemaksas saskaņā ar normatīvo regulējumu, kā arī sociālas garantijas). Vienlaikus papildus tiks vērtēta nepieciešamība piesaistīt speciālistus uz uzņēmuma līguma pamata.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums Latvijas Nacionālās bibliotēkas budžetā tiks pārdalīts no budžeta resora "74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumiem Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas".
Pēc investīcijas projekta īstenošanas investīcijas projekta uzturēšanas izdevumi tiks segti no jau plānotā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kuras nodrošina esošo sistēmu programmatūras uzturēšanu. Savukārt, ja tiks konstatēts, ka ir nepieciešams papildus finansējums investīcijas projekta uzturēšanas izdevumu segšanai, Kultūras ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā ekonomiski izvērtētu pieprasījumu papildu finansējumam.

4.1.1. Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (Tiesību akta lietas ID 23-TA-1729)

Pamatojums un apraksts
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (Tiesību akta lietas ID 23-TA-1729), kurā investīcijas nolūks "Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana" tiek pārcelts no investīcijas 2.1.1.1.i. uz 2.1.2.1.i., līdz ar to Projekts ir izskatāms kopā vai pēc Ministru kabineta noteikumu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (Tiesību akta lietas ID 23-TA-1729) spēkā stāšanās.
Atbildīgā institūcija
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Investīcijas projekta finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde – Latvijas Nacionālā bibliotēka.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Nacionālā bibliotēka
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Kultūras informācijas sistēmu centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Tiks efektivizēti, digitalizēti un optimizēti valsts iestāžu un izglītības un zinātņu institūciju procesi, nodrošinot nepieciešamo datu automatizētu savākšanu un analīzi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Tiks efektivizēti, digitalizēti un optimizēti valsts iestāžu un izglītības un zinātņu institūciju procesi, nodrošinot nepieciešamo datu automatizētu savākšanu un analīzi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Tiks efektivizēti, digitalizēti un optimizēti valsts iestāžu un izglītības un zinātņu institūciju procesi, nodrošinot nepieciešamo datu automatizētu savākšanu un analīzi.
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekta ietvaros tiks izveidota koplietojama platforma publiski pieejamās informācijas automatizētai apkopošanai un analīzei, konsolidējot resursus un nodrošinot visām valsts iestādēm, neatkarīgajām iestādēm, izglītības un zinātnes institūcijām, kā arī pašvaldībām lielapjoma informācijas izguvi un analīzi.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekta aktivitātes ir vērstas uz Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam prioritātes "Kvalitatīva dzīves vide un teritoriju attīstība" rīcības virziena "Tehnoloģiskā vide un pakalpojumi" mērķa [295] "Digitalizējot transformēta publiskā pārvalde, racionāli pārvaldīta organizatoriskā un tehnoloģiskā ekosistēma, kas ir iekšēji integrēta un ārēji atvērta kopīgas vērtības radīšanai, inovācijām un lietotājorientētai pieejai publisko pakalpojumu sniegšanā fiziskajā un digitālajā vidē" uzdevuma [316] "Mūsdienu tehnoloģiju un racionālas, resursu efektīvas, lietotājorientētas un atvērtas pārvaldības ieviešana, lai kvalitatīvi nodrošinātu publiskos pakalpojumus, ievērojot "primāri digitāls", proaktīvas pakalpojumu sniegšanas un vienreizes principu, tai skaitā pārrobežu, kā arī veiktu valsts pārvaldes un pašvaldību IKT infrastruktūras un atbalsta procesu optimizāciju un centralizāciju" izpildi un prioritātes "Vienota, droša un atvērta sabiedrība" rīcības virziena "Drošība" mērķa [431] "Cilvēki paļaujas uz valsts dienestiem, kas aizsargā tiesības un drošību, pieaug to cilvēku skaits, kas zina, kā novērst riskus un rīkoties apdraudējuma situācijās, sadarbojoties ar atbildīgajiem valsts dienestiem un palīdzot cits citam. Valsts uztur drošu, tostarp informatīvo, vidi un veido izpratni par apdraudējuma riskiem, to novēršanas un mazināšanas iespējām, stiprinot iedzīvotāju pārliecību un zināšanas. Sabiedrisko drošību nodrošina un tiesībaizsardzību īsteno profesionāls un mūsdienu sabiedrības prasībām atbilstošs personāls. Valsts aizsardzība ir visaptveroša un balstās uz iedzīvotāju un valsts institūciju savstarpējo uzticēšanos un partnerību, kā arī visas sabiedrības gatavību pārvarēt jebkādu apdraudējumu. Latvijā ir radīta droša iekšējā vide iedzīvotājiem un uzņēmējiem." uzdevuma [440] "Sabiedrības drošības un tiesībaizsardzības iestāžu reaģēšanas spēju stiprināšana, nodrošinot centrālās valsts pārvaldes un pašvaldību koordinētu rīcību apdraudējumu gadījumos, uzturot tiesībaizsardzības, drošības un robežkontroles dienestu infrastruktūru un kapacitāti (fiziskā sagatavotība, noziedzības apkarošana, kopējas apmācības un mūsdienu sabiedrības vajadzībām atbilstoša personāla kompetenču pilnveide, moderno tehnoloģiju izmantošana, civilmilitārā sadarbība un sadarbība visaptverošās valsts aizsardzībai)" izpildi.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Attīstot elektroniskos pakalpojumus, tiks ievērota un nodrošināta personas datu aizsardzība.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi