Anotācija

25-TA-116: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 17. oktobra noteikumos Nr. 597 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 17. oktobra noteikumos Nr. 597 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts) izstrādāts pēc ministrijas iniciatīvas, balstoties uz lauksaimniecības un zvejas un akvakultūras nozares komersantu interesi par Ministru kabineta 2023. gada 17. oktobra noteikumos Nr. 597 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 597) pieejamo atbalstu. Tāpat ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 2024/2509).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai paplašinātu atbalstāmo personu loku, pieļaujot atbalstam pieteikties gan lauksaimniecības, gan zvejas un akvakultūras nozares komersantiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr. 597 paredz atbalstu komersantiem, lai veicinātu komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos uzņēmumos, ļaujot tiem straujāk augt un attīstīties. MK noteikumu Nr. 597 19. punkts noteic, ka ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" (turpmāk – 1.2.1.3. pasākums) pasākuma ietvaros komersanta atbalstāmās darbība ir akciju iekļaušana tirdzniecības vietā, ja tiek piesaistīti vismaz 500 000 euro, vai parāda vērtspapīru iekļaušana tirdzniecības vietā līdz 2029. gada 31. decembrim.

1.2.1.3. pasākuma Projekta ietvaros ir notikuši vairāki publiski pasākumi ar Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk - CFLA) pārstāvju dalību, kuru ietvaros ieinteresētajām personām tika sniegta informācija par 1.2.1.3. pasākumu. Minēto pasākumu ietvaros ieinteresētajām personām bija iespēja uzdod jautājumus, un uz jautājumiem, kuriem atbilde netika sniegta pasākuma ietvaros, tika sagatavots dokuments ar atbildēm uz pasākumu ietvaros uzdotajiem jautājumiem, kas pieejams oficiālajā CFLA tīmekļvietnē.[1] No minētajiem jautājumiem konstatējams, ka gan lauksaimniecības, gan zvejas un akvakultūras nozares komersantiem ir interese pieteikties MK noteikumu Nr. 597 atbalsta pasākumam, lai iekļautos kapitāla tirgos.
Pašlaik atbalstu MK noteikumu Nr. 597 kārtība piešķir tikai saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831).
Uz 2025. gada 26. martu 1.2.1.3. pasākuma ietvaros ir iesniegts viens projekta pieteikums, bet izstrādes stadijā ir divu komersantu pieteikumi.

[1] Pieejams: https://www.cfla.gov.lv/lv/media/17562/download?attachment
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 597 17.2. apakšpunkts paredz ierobežojumu, ka atbalstam nevar pieteikties komersanti, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktam, kā skaitā ir komersanti, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu primāro ražošanu, apstrādi, kā arī lauksaimniecības produktu primāro ražošanu un lauksaimniecības produktu pārstrādi un tirdzniecību. Turklāt MK noteikumu Nr. 597 17.4. apakšpunkts paredz, ka atbalstam nevar pieteikties komersanti, kas darbojas primārā lauksaimniecības ražošanas nozarē. Līdz ar to komersantiem, kas darbojas lauksaimniecības vai zvejas un akvakultūras nozarē, pastāv ierobežojums pieteikties atbalstam saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 597.

Lai nodrošinātu efektīvāku un sekmīgāku 1.2.1.3. pasākuma izpildi, nepieciešams papildināt MK noteikumus Nr. 597 ar atbalsta piešķiršanas nosacījumiem atbilstoši Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) un Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014). Tādējādi tiks nodrošināta lauksaimniecības, zvejas un akvakultūras nozares komersantiem iespēja pieteikties atbalstam.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu lauksaimniecības un zvejas un akvakultūras nozarei MK noteikumu Nr. 597 ietvaros, Noteikumu projekts paredz:

atbalstu primārās lauksaimniecības, zvejas un akvakultūras nozares komersantiem, papildinot MK noteikumu Nr. 597 17.2. apakšpunktā noteiktos vērtēšanas kritērijus, kā arī papildinot ar 17.2.1 un 17.2.2 apakšpunktu, nosakot, kādos gadījumos komersants nevar pretendēt uz finansējumu. Proti, ja atbakstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, tad, nosakot komersanta atbilstību prasībām, jāievēro Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta kritēriji. Ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, tad jāievēro Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punkta kritēriji. Savukārt, ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014, tad jāievēro Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punkta kritēriji. Noteikumu projekts paredz svītrot 17.4. apakšpunktu, kas noteic ierobežojumu primārās lauksaimniecības nozares komersantam pretendēt uz atbalstu.
Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 597 21. punktu, paredzot, ka MK noteikumu Nr. 597 19. punktā noteikto atbalstāmo darbību attiecināmās izmaksas tiek segtas saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, Komisijas regulu Nr. 1408/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014. Atbalstu var piešķirt tikai saskaņā ar vienu no MK noteikumu Nr. 597 21. punktā minētām regulām. Līdz ar to, komersanti, kas darbojas lauksaimniecības nozarē var pieteikties atbalstam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, vai komersanti, kas darbojas zvejas un akvakultūras nozarē, var pieteikties atbalstam saskaņa ar Komisijas regulu Nr. 717/2014. Ņemot vērā, ka pasākums ir vērsts uz finansējuma piesaistīšanu komersantiem kapitāla tirgos – akciju emisiju un parāda vērtspapīru emisiju, un līdz ar to, saņemot atbalstu, komersants nevar nodalīt izmaksas vai darbības tā, lai tā darbības kādā konkrētā nozarē negūst labumu piešķirtā atbalsta ietvaros. Tāpēc nav pieļaujams, ka projekta iesniedzējs darbojas kādā nozarē vai veic darbības, kas minētas kā neatbalstāmas atbilstoši attiecīgajai de minimis atbalsta piešķiršanas kārtībai.
Attiecībā uz atbalsta demarkāciju ar Zemkopības ministrijas atbildībā esošām atbalsta programmām, uz Noteikumu projekta izstrādes brīdi nav identificējams līdzīgs atbalsts finansējuma piesaistei kapitāla tirgos.
Lai nodrošinātu dubultā finansējuma neesamību un demarkāciju, komersants projekta iesniegumā sniedz informāciju par projekta iesniedzēja iesniegtiem, īstenotajiem (jau pabeigtajiem) vai īstenošanā esošiem projektiem, ar kuriem konstatējama projekta iesniegumā plānoto darbību un izmaksu demarkācija, ieguldījumu sinerģija. Tāpat komersants paraksta apliecinājumu, ka projektā plānotie ieguldījumi par tām pašām izmaksām vienlaikus netiks finansēti ar cita projekta vai atbalsta pasākuma ietvaros piesaistītu līdzfinansējumu, kā arī projektā īstenojamās darbības projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros netiks finansētas dubultā, novēršot dubultā finansējuma risku. Ja šie kritēriji nav ievēroti, komersantam atbalsts netiek piešķirts.[2] Savukārt attiecībā par komersanta atbilstību atbalsta pasākuma mērķgrupai, neatkarīgi no tā, kādas nozares komersants piesakās, ir jāīsteno pasākuma mērķis - finansējuma piesaiste kapitāla tirgos. Komersants, piesakoties šim atbalsta pasākumam, norāda uz savas uzņēmējdarbības tehnoloģisko attīstību un izaugsmi, tādējādi lauksaimniecības un zvejsaimniecības nozaru komersanti atbilst atbalsta pasākuma mērķgrupai.

precizēt atbalsta apmēru;
Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 597 35. punktu, nosakot, kāda ir maksimālā pieejamā atbalsta summa. Attiecīgi, atbalstam, ko piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, kopā ar iepriekšējos trijos gados piešķirto atbalstu nepārsniedz Komisijas Regulas Nr. 1408/2013  3. panta 2. un 3. punktā noteikto maksimālo apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī. Maksimālais atbalsta apmērs atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1408/2013 ir 50 000 euro, ievērojot Komisijas 2024. gada 10. decembra Regulas (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk - Komisijas regula 2024/3118), 1. panta 3. punktu. Ievērojot Komisijas regulas Nr. 2024/3118 preambulas 4. apsvērumā noteikto, attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs trīs gadu periods, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas lēmuma pieņemšanas dienas, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 17. jūlijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 17. jūlijam.
Savukārt atbalstam, ko piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014, kopā ar iepriekšējos trijos fiskālos gados piešķirto atbalstu nepārsniedz Komisijas Regulas Nr. 717/2014 3. panta 2a. un 3. punktā noteikto maksimālo apmēru 40 000 euro viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums, atkarībā no atbalsta, uz kuru komersants ir pieteicies, tiek vērtēts atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punkta, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punkta vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punkta definīcijai.

precizēt pieejamo finansējuma apmēru;
Ar Noteikumu projektu tiek samazināts elastības finansējums 311 333 euro apmērā, tādējādi kopējais plānotais finansējums tiek paredzēts 1 662 563 euro, t.sk. Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF)  finansējums – 1 413 178 euro, valsts budžeta finansējums – 249 385 euro, ņemot vērā ES fondu ministru komitejas 2024. gada 31. martā pieņemto lēmumu. Atbilstoši šobrīd izstrādes stadijā esošam tiesību akta projektam “Grozījumiem Ministru kabineta 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam””, Noteikumu projektā paredzētais elastības finansējums tiek pārdalīts kiberdrošības stiprināšanai uz plānoto investīciju “1.3.1.3. IKT risinājumu un pakalpojumu kiberdrošības paaugstināšana”. Minētajos Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam grozījumos noteikts ERAF finansējuma sadalījums pa intervences kodiem, kur 1.2.1.3. pasākuma ietvaros ir 21. intervences kods "MVU uzņēmējdarbības attīstība un internacionalizācija, tostarp ienesīgi ieguldījumi", kuram piemērojams finansējums 1 413 178 EUR apmērā. 
Ņemot vērā, ka ar Noteikumu projektu paredzēts izslēgt atbalsta pasākuma elastības finansējumu, attiecīgi MK noteikumu Nr.597 7. punkts tiek svītrots.

precizēt atbalsta pasākumā sasniedzamos rādītājus;
Ievērojot elastības finansējuma samazinājumu, proporcionāli tiek samazināts atbalstāmo komersantu skaits. Noteikumu projekts paredz samazināt MK noteikumu Nr. 597 8.1. punktā noteikto rādītāju no 10 uz 8 atbalstītiem komersantiem.
Pašlaik pasākuma ietvaros ir iesniegts viens projekta pieteikums, bet izstrādēs stadijā ir divu komersantu pieteikumi. Noteikumu projektā ietvertie grozījumi neparedz papildu prasības projekta īstenošanai atbilstoši atbalsta pasākuma mērķim. Ar Noteikumu projekta grozījumiem tiek paplašināts atbalsta saņēmēju loks, līdz ar to nav ietekmes uz potenciālo un esošo atbalsta pasākuma pieteicēju projekta īstenošanas nosacījumiem.
Atbalsta pasākuma atlases nolikumā nepieciešams papildināt finanšu nosacījumu sadaļā, ietverot Komisijas regulu Nr. 1408/2013 un Komisijas regulu Nr. 717/2014 kā de minimis atbalsta piešķiršanas kārtību.

veikt citus tehniskus grozījumus.
Ņemot vērā, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, ir zaudējusi spēku, Noteikumu projekts paredz MK noteikumu Nr. 597 29. punktā mainīt atsauci uz aktuālo Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu Nr. 2024/2509.

[2] Sk. sīkāk Projektu atlases dokumentācija (Projekta iesnieguma aizpildīšanas metodika un Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji un to piemērošanas metodika). 1.2.1.3. Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Pieejams: https://www.cfla.gov.lv/lv/1-2-1-3 [aplūkots 13.03.2025.]
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek paplašināts atbalstāmo nozaru loks, paredzot, ka atbalstam var pieteikties gan lauksaimniecības nozares komersanti, gan zvejas un akvakultūras nozares komersanti.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek paplašināts atbalstāmo nozaru loks, paredzot, ka atbalstam var pieteikties gan lauksaimniecības nozares komersanti, gan zvejas un akvakultūras nozares komersanti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ar Noteikumu projektu tiek samazināts elastības finansējums 311 333 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums – 264 633 euro, valsts budžeta finansējuma – 46 700 euro, tādējādi kopējais plānotais finansējums tiek paredzēts 1 662 563 euro, ņemot vērā ES fondu ministru komitejas 2024. gada 31. martā pieņemto lēmumu. Atbilstoši šobrīd izstrādes stadijā esošam tiesību akta projektam “Grozījumiem Ministru kabineta 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 “Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam””, Noteikumu projektā paredzētais elastības finansējums tiek pārdalīts kiberdrošības stiprināšanai uz plānoto investīciju “1.3.1.3. IKT risinājumu un pakalpojumu kiberdrošības paaugstināšana”. Minētais samazinājums neietekmē 1.2.1.3. pasākuma īstenošanai pieejamo finansējumu 1 662 563 euro apmērā, un Noteikumu projektā paredzētās finansējuma izmaiņas, t.sk.  atbalsta sniegšana lauksaimniecības, zvejas un akvakultūras nozares komersantiem, tiks nodrošinātas 1.2.1.3. pasākuma īstenošanai plānotā finansējuma ietvaros.
Ievērojot elastības finansējuma samazinājumu, proporcionāli tiek samazināti iznākumi rādītāji – atbalstītie uzņēmumi un ar grantiem atbalstītie uzņēmumi – no 10 uz 8 atbalstītiem komersantiem.
Tomēr pastāv iespējamība, ka Eiropas Komisija neapstiprina ierosinātos grozījumus par finansējuma pārdali Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027. gadam, tādējādi šādā gadījumā paredzēts veikt grozījumus MK noteikumos Nr. 597.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R3118
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2024. gada 10. decembra Regulu (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
02014R0717-20231025
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
02013R1408-20231025
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
MK noteikumu Nr. 597 29. punkts (Noteikumu projekta 14. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2024. gada 10. decembra Regulu (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2024/3118 1. panta 3. punktu (grozīta Regulas 1408/2013 3. panta 2. un 3. punkts)
MK noteikumu Nr. 597 35.2. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2024/3118 1. panta 5. punktu (grozīta Regulas 1408/2013 5. panta 1. un 2. punkts)
MK noteikumu Nr. 597 35.2. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2024/3118 1. panta 8. punktu (grozīta Regulas 1408/2013 8. panta otrā daļa)
MK noteikumu Nr. 597 38. punkts (Noteikumu projekta 21. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkts
MK noteikumu Nr. 597 17.2.2 apakšpunkts (Noteikumu projekta 10. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 2. un 3. punkta
MK noteikumu Nr. 597 35.3. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 2. punkts
MK noteikumu Nr. 597 35.3. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta 2a. un 3. punkts
MK noteikumu Nr. 597 35.3. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
5. panta 1. un 2. punkts
MK noteikumu Nr. 597 35.3. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 4. punkts
MK noteikumu Nr. 597 38. punkts (Noteikumu projekta 21. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. pants
MK noteikumu Nr. 597 38. punkts (Noteikumu projekta 21. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkts
MK noteikumu Nr. 597 17.2.1 apakšpunkts (Noteikumu projekta 9. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 2. un 3. punkts
MK noteikumu Nr. 597 35.2. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 2. punkts
MK noteikumu Nr. 597 35.2. apakšpunkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 4. punkts
MK noteikumu Nr. 597 38. punkts (Noteikumu projekta 21. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1.  panta 1.  punkts
MK noteikumu Nr. 597 17.2. punkts (Noteikumu projekta 8. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
2. panta 2. punktā
MK noteikumu Nr. 597 35.1. punkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta 2. punkts
MK noteikumu Nr. 597 35.1. punkts (Noteikumu projekta 18. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 3. punkts
MK noteikumu Nr. 597 38. punkts (Noteikumu projekta 21. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
8. pants
MK noteikumu Nr. 597 38. punkts (Noteikumu projekta 21. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/de02bbe4-cd0e-4b07-b7de-99119f71deeb

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas laikā no 08.02.2025. līdz 22.02.2025. netika iesniegti viedokļi, priekšlikumi un iebildumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi