Anotācija (ex-ante)

23-TA-2900: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumos Nr. 530 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās" 5.1.1.5. pasākuma "Unikāla Eiropas mēroga kultūras mantojuma atjaunošana, lai veicinātu to piekļūstamību, attīstot kultūras pakalpojumus" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, lai veiktu grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumos Nr. 530 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.5. pasākuma “Unikāla Eiropas mēroga kultūras mantojuma atjaunošana, lai veicinātu to piekļūstamību, attīstot kultūras pakalpojumus” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 530), pamatojoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 5.1.1.5. pasākuma “Unikāla Eiropas mēroga kultūras mantojuma atjaunošana, lai veicinātu to piekļūstamību, attīstot kultūras pakalpojumus” ietvaros pieejamo kopējo finansējumu pilnā apmērā, kas nepieciešams Projekta noteikto augstas gatavības projektu īstenošanai, ātrāk intensificējot ES fondu 2021.-2027. gadu perioda investīciju ieguldījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Eiropas Komisija 2022. gada 25. novembrī apstiprināja Latvijas izstrādāto Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.-2027. gadam (turpmāk – Programma), nosakot, ka 5. politikas mērķa “Iedzīvotājiem tuvāka Eiropa, veicinot visu veidu teritoriju un vietējo iniciatīvu ilgtspējīgu un integrētu attīstību” ietvaros kultūrai ir būtiska nozīme dzīves kvalitātes uzlabošanā un attīstības veicināšanā, izmantojot teritoriāli pielāgotus risinājumus. Stiprinot kultūras dimensiju, nodrošinot kultūras mantojuma saglabāšanu, aizsardzību un infrastruktūras izveidi, kultūrvēsturiskās, ainaviski vērtīgās teritorijas, unikāls Eiropas līmeņa mantojums, to saglabātība nākotnē būs būtisks dzīves vides kvalitātes rādītājs un sekmēs dzīves vietas izvēli.

Līdz ar Noteikumu Nr. 530 stāšanos spēkā 2023. gada 16. septembrī noteikta kārtība, kādā tiek īstenots Programmas 5.1. prioritātes “Reģionu līdzsvarota attīstība” 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana” (turpmāk – 5.1.1. SAM) 5.1.1.5. pasākums “Unikāla Eiropas mēroga kultūras mantojuma atjaunošana, lai veicinātu to piekļūstamību, attīstot kultūras pakalpojumus” (turpmāk – 5.1.1.5. pasākums).

5.1.1.5. pasākuma ietvaros atbalsts paredzēts unikālu valsts nozīmes kultūras pieminekļu, kas atrodas UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā iekļautā teritorijā Rīgas vēsturiskajā centrā, saglabāšanu, aizsargāšanu un attīstīšanu, veicinot objektu piekļūstamību un paplašinot objekta kā ilgtspējīga resursa inovatīvu izmantošanu cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošanā un vietējo iedzīvotāju kopienas stiprināšanā, tai skaitā uzlabojot kultūras objektu piekļūstamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī integrējot projektos inovatīvus risinājumus, kas ļauj attīstīt kultūras satura digitālo piedāvājumu, paplašinot kultūras mantojuma saturisko piedāvājumu un veicinot kultūras mantojuma kā ilgtspējīga resursa inovatīvu izmantošanu cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošanā.

Lai veicinātu maksimāli efektīvu kultūras infrastruktūras attīstību un stiprinātu kultūras mantojuma saglabāšanu, ilgtspējību un piekļūstamību, 5.1.1.5. pasākuma ietvaros ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā paredzēts īstenot stratēģiski svarīgus projektus šādu kultūras mantojuma objektu atjaunošanai un publiskās ārtelpas attīstībai Rīgā:
1) Lielā ģilde (Amatu ielā 6, Rīgā);
2) izstāžu zāle Arsenāls (Torņa ielā 1, Rīgā);
3) Vecrīgas publiskā ārtelpa,
kas atbilst:
- Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027. gadam (turpmāk - NAP2027) rīcības virziena “Kultūras un sporta devums ilgtspējīgai sabiedrībai” 380. uzdevumam “Kultūras un sporta pakalpojumu un infrastruktūras kartēšana un reģionālās koordinēšanas sistēmas izveidošana, lai attīstītu un efektīvi izmantotu esošo kultūras un sporta infrastruktūru un investētu jaunas infrastruktūras radīšanā”, kas paredz unikāla Eiropas mēroga kultūras mantojuma atjaunošanu, lai veicinātu to piekļūstamību, attīstot kultūras pakalpojumus. NAP2027 indikatīvajā investīciju projektu sarakstā iezīmēti Lielās ģildes un izstāžu zāles “Arsenāls” atjaunošanas projekti;
- NAP2027 telpiskās attīstības perspektīvas “Rīgas metropoles areāls” 454. virzienam "Multifunkcionālu nacionālas nozīmes objektu rekonstrukcija un attīstība Rīgas pilsētā un tās metropoles areālā kultūras, sporta, zinātnes un citu nacionālas vai starptautiskas nozīmes pasākumu norisei";
- Rīgas attīstības programmas 2022.-2027. gadam 9. mērķim “Daudzveidīga un autentiska kultūrvide”, kas paredz veidot Rīgu par Ziemeļeiropas kultūras metropoli, atbalstot augstvērtīgas kultūras un mākslas norises. Sekmēt Rīgas iedzīvotāju līdzdalību kultūras radīšanā un kultūras pienesumu katra cilvēka izaugsmē, nodrošinot kultūras piekļūstamību visā pilsētā dažādām iedzīvotāju grupām un pilnveidojot kultūras pakalpojumu klāstu. Veidot laikmetīgu kultūrvidi, kas stiprina pilsētas un apkaimju identitāti, aktivizē sabiedrisko dzīvi un ļauj attīstīties daudzveidīgām kopienām. Izmantojot kultūru kā rīku sabiedrības grupu mijiedarbībai, panākt iedzīvotāju savstarpējās uzticēšanās pieaugumu;
- Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijai līdz 2030. gadam, kas paredz veicināt vēsturiskās apbūves pielāgošanu mūsdienu komforta prasībām, nodrošinot veselīgu dzīves vidi, bet vienlaicīgi arī saglabājot tās kultūrvēsturisko vērtību.

5.1.1.5. pasākuma projekta iesniedzējs ir valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” un Rīgas valstspilsētas pašvaldība, kuras īpašumā, turējumā, lietošanā vai valdījumā atrodas kultūras mantojuma objekts vai infrastruktūra, kurā plānotas investīcijas.

Pamatojoties uz Noteikumos Nr. 530 noteikto, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde 2023. gada 17. oktobrī ir uzaicinājusi valsts akciju sabiedrību “Valsts nekustamie īpašumi” un Rīgas valstspilsētas pašvaldību sagatavot un iesniegt projekta iesniegumus Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši informatīvajā ziņojumā “Par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2023. gada 1. martam (pusgada ziņojums)” (izskatīts Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa sēdē (prot. Nr. 22 28.§)) (turpmāk – Informatīvais ziņojums) norādītajam pastāv būtiski riski Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda investīciju plāna izpildē.

Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka kritisks faktors nepieciešamībai intensificēt Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda investīciju plūsmas ir Eiropas Savienības regulējums – programmas ietvaros ir jāizpilda Eiropas Komisijas pieprasāmo izdevumu minimālais apmērs kumulatīvi 2025. gadā un turpmāk līdz 2030. gadam (n+3 mērķis), lai nezaudētu Eiropas Savienības fondu “piešķīrumu”.
Risinājuma apraksts
Kultūras ministrija ir apzinājusi aktuālo situāciju par 5.1.1.5. pasākuma ietvaros īstenojamajiem projektiem un, pamatojoties uz izstrādātajiem un būvvaldē saskaņotajiem projektiem, secinājusi, ka gan Lielās ģildes, gan izstāžu zāles “Arsenāls” atjaunošanas darbu projektos ir augsta būvniecības darbu gatavības pakāpe – 2023. gada novembrī 5.1.1.5. pasākuma projekta iesniedzējs, valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi”, ir izsludinājis būvdarbu iepirkumus abu objektu atjaunošanai.

Lielās ģildes pārbūves projektu paredzēts īstenot divos posmos atbilstoši Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīnijām “Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.-2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01)”.

Ņemot vērā to, ka vienošanās par projekta Nr. 5.5.1.0/20/I/003 “Lielās Ģildes pārbūve un atjaunošana Amatu ielā 6, Rīgā” īstenošanu tika noslēgta pirms 2022. gada 29. jūnija, Lielās ģildes pārbūves projekts posmojams atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060) 118a. pantam. Lielās ģildes pārbūves projekts atbilst Regulas Nr. 2021/1060 118a. panta nosacījumiem, tai skaitā kopējās izmaksas pārsniedz 1 000 000 euro; 5.1.1.5. pasākuma ietvaros īstenojamās darbības no finansiālā viedokļa ir skaidri nošķiramas no darbībām, kas īstenotas Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” (turpmāk – 5.5.1. SAM) projekta ietvaros, un tām ir atsevišķas revīzijas liecības, darbības atbilst 5.1.1.5. pasākuma mērķim un 166. intervences kodam “Kultūras mantojuma aizsardzība, pilnveidošana un popularizēšana un kultūras pakalpojumi”; izdevumi, kas iekļauti maksājuma pieteikumā attiecībā uz pirmo posmu, netiks iekļauti nekādos maksājuma pieteikumos attiecībā uz otro posmu.

Atbilstoši 118a. panta nosacījumiem, tā kā pirmais posms tika īstenots Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda 5.5.1. SAM ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas “Kultūras mantojuma saglabāšana, atjaunošana un ar to saistītās infrastruktūras attīstība Rīgas vēsturiskā centra teritorijā” ietvaros, ievērojot pilnu projekta iesnieguma vērtēšanas procedūru, projekta iesnieguma vērtēšanas otro posmu 5.1.1.5. pasākuma ietvaros iespējams nodrošināt, neīstenojot projekta iesnieguma vērtēšanas procedūru.

Vienlaikus Kultūras ministrija apliecina, ka 5.1.1.5. pasākuma finansējuma saņēmēji un  labuma guvēji atbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gada plānošanas perioda izslēgšanas kritēriju un sankciju nosacījumu neesamībai.

Savukārt 5.1.1. SAM 5.1.1.6. pasākuma “Kultūras mantojuma saglabāšana un jaunu pakalpojumu attīstība” ietvaros šobrīd ir uzsākta projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju saskaņošana Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2021.-2027. gada plānošanas perioda apakškomitejā, vienlaikus uzsākot neformālu Ministru kabineta noteikumu par 5.1.1.6. pasākuma īstenošanu saskaņošanu ar sadarbības partneriem. Attiecīgi paredzams, ka 5.1.1.6. pasākuma projektu īstenošana varētu tikt uzsākta 2025. gadā, tādējādi neradot būtisku ietekmi uz 2025. gada deklarējamo izdevumu mērķa sasniegšanu.

Lai intensificētu darbu izpildi un nodrošinātu atbilstošu finanšu plūsmu, Kultūras ministrija rosina atbrīvot 5.1.1.5. pasākuma ietvaros ieplānoto elastības finansējumu, to ieturot 5.1.1.6. pasākuma ietvaros un tādējādi nodrošinot 5.1.1.5. pasākuma ietvaros izsludinātās projektu iesniegumu atlases projekta iesniedzējiem finansējuma pieejamību pilnā apmērā atbilstoši 5.1.1.5. pasākuma ietvaros plānotajam finansējuma apjomam.

Ņemot vērā minēto, kā arī Informatīvajā ziņojumā norādīto par riskiem Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda investīciju plāna izpildē, Kultūras ministrija rosina veikt grozījumus Noteikumos Nr. 530, nosakot, ka 5.1.1.5. pasākuma ietvaros plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāk kā 33 712 500 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums granta veidā ne vairāk kā – 28 655 625 euro un nacionālais finansējums (valsts budžeta līdzfinansējums 4 174 522 euro un pašvaldības līdzfinansējums 882 353 euro) (turpmāk – nacionālais finansējums) – 5 056 875 euro.

Līdz ar to Noteikumos Nr. 530 veiktas izmaiņas arī finansējuma saņēmēja, valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi”, pieejamajam ERAF finansējuma apjomam, nosakot, ka Lielā ģildes  un izstāžu zāles “Arsenāls” atjaunošanai pieejamais ERAF finansējums – ne vairāk kā 23 655 625 euro.

5.1.1.5. pasākuma Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējums 28 655 625 euro apmērā atbilst 166. intervences kodam „Kultūras mantojuma aizsardzība, pilnveidošana un popularizēšana un kultūras pakalpojumi”.

Tāpat Projektā tiek veikti tehniski precizējumi attiecībā uz projektu komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksu attiecināmību, nodrošinot atbilstību jaunākajai informācijai, kas atbilstoši eWIKI Eiropas Komisijas 2023. gada 13. aprīļa sniegtajai atbildei Horvātijai, publicēšanas prasības, ciktāl to mērķis ir atzīt Savienības finansējuma izcelsmi un nodrošināt tā redzamību, Eiropas Komisijas ieskatā, nav komercdarbības atbalsts, jo dalībvalstij ir pienākums bez jebkādas rīcības brīvības nodrošināt “informāciju, saziņu un publicitāti” saskaņā ar Savienības tiesību aktiem (Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 34. pantam).

Pēc Projekta spēkā stāšanās nepieciešams veikt grozījumus 5.1.1.5. pasākuma projektu iesniegumu atlases nolikumā, precizējot finansējuma saņēmējiem projekta iesnieguma atlases ietvaros pieejamo finansējuma apmēru, vienlaikus Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai nodrošinot projektu iesniedzēju informēšanu par veicamajiem precizējumiem projekta iesniegumos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Potenciālais projekta iesniedzējs – valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" un iespējamie sadarbības partneri, t.i., pašvaldības, pašvaldību iestādes, pašvaldību kapitālsabiedrības, valsts kapitālsabiedrības.
Ietekmes apraksts
Vērtējot Projekta īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām, ir identificējams administratīvā sloga palielinājums potenciālajiem finansējuma saņēmējiem un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
4 250 000
0
6 800 000
6 800 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
4 250 000
0
6 800 000
6 800 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
5 000 000
0
8 000 000
8 000 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
4 911 765
0
7 947 059
7 779 412
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
88 235
0
52 941
220 588
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-750 000
0
-1 200 000
-1 200 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-661 765
0
-1 147 059
-979 412
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
-88 235
0
-52 941
-220 588
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-750 000
-1 200 000
-1 200 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
-661 765
-1 147 059
-979 412
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-88 235
-52 941
-220 588
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
5.1.1.5. pasākuma ietvaros plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 33 712 500 euro, tai skaitā ERAF finansējums – 28 655 625 euro un nacionālais finansējums (valsts budžeta līdzfinansējums un pašvaldības līdzfinansējums) – 5 056 875 euro.

Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ERAF daļa 85 procentu apmērā no projektu attiecināmajām izmaksām.

Budžeta izdevumi ir projektu ieviešanai nepieciešamie līdzekļi. 

Kultūras ministrijas plānotās attiecīgās izdevumu proporcijas dalījumā pa gadiem indikatīvi ir šādas:
2024. gadā 5 000 000 euro; (ERAF 4 250 000 euro; nacionālais finansējums 750 000 euro);
2025. gadā 8 000 000 euro; (ERAF 6 800 000 euro; nacionālais finansējums 1 200 000 euro);
2026. gadā 8 000 000 euro; (ERAF 6 800 000 euro; nacionālais finansējums 1 200 000 euro);
2027. gadā 4 237 500 euro; (ERAF 3 601 875 euro; nacionālais finansējums 635 625 euro);
2028. gadā 4 237 500 euro; (ERAF 3 601 875 euro; nacionālais finansējums 635 625 euro);
2029. gadā 4 237 500 euro (ERAF 3 601 875 euro; nacionālais finansējums 635 625 euro).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Kultūras ministrija lūgs veikt nepieciešamā finansējuma pārdali no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
47. un 50. pants
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība tika nodrošināta Ministru kabineta 2023. gada 12. septembra noteikumu Nr. 530 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.5. pasākuma “Unikāla Eiropas mēroga kultūras mantojuma atjaunošana, lai veicinātu to piekļūstamību, attīstot kultūras pakalpojumus" īstenošanas noteikumi”” izstrādes laikā. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi