Anotācija (ex-ante)

22-TA-3133: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 9. panta pirmā daļa

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir izdot no jauna Ministra kabineta noteikumus, atbilstoši grozījumiem Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā (Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 9. panta pirmā daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 9. panta pirmā daļa

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd ir spēkā Ministru kabineta 2014. gada 9. decembra noteikumi Nr. 753 "Zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kritēriji, kā arī ražotāju grupu darbības nosacījumi un tās kontroles kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 753), kas izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma (turpmāk - likums) 9. panta otro daļu. Saeima 2022. gada 5. maijā pieņēma likumu „Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā”, ar ko likuma 9. panta otrā daļa tika izteikta jaunā redakcijā.
Likuma pārejas noteikumu 27. punkts nosaka, ka likuma 9. panta jaunā redakcija stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī. Līdz likuma 9. panta jaunajā redakcijā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim piemērojami noteikumi Nr. 753, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
Ir sagatavots jauns Ministru kabineta noteikumu projekts „ Zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritēriji, darbības nosacījumi un tās kontroles kārtība” (turpmāk – projekts). Projekts atbilstoši pilnvarojumam tiek izdots kā jauns noteikumu projekts, ar kuru tiek pārņemtas noteikumu Nr. 753 prasības un saturs.
Projekts pēc būtības nemaina līdzšinējo tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar 2023. gada 1. janvāri stājas spēkā grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā, kas paredz jaunu deleģējumu. Lai risinātu šo problēmu ir sagatavots projekts par zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanas kritērijiem, darbības nosacījumiem un tās kontroles kārtību.
 
Risinājuma apraksts
Projekts paredz noteikt kārtību, kādā atbilstoši Eiropas Savienības (turpmāk – ES) tirgus kopējai organizācijai tiek atzītas zvejas produktu ražotāju organizācijas, akvakultūras produktu ražotāju organizācijas, starpnozaru ražotāju organizācijas, kā arī noteikti to atzīšanas kritēriji, atzīšanas un tās atsaukšanas kārtība, darbības nosacījumi un kontroles kārtība.
Zvejas produktu ražotāju organizācija var pretendēt uz atzīšanu vai to saglabāt, ja tā atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulas (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (turpmāk – regula Nr. 1379/2013) 7., 8., 14. un 17. panta nosacījumiem un kritērijiem attiecībā uz zvejas rajonu Baltijas jūrā un Baltijas jūras Rīgas līcī, kur zvejas produktu ražotāju organizācijas biedru īpašumā vai nomā jābūt vismaz 20 procentu no to zvejas kuģu kopējā skaita, kuri veic reālas zvejas darbības attiecīgajā zvejas rajonā un ir reģistrēti Zemkopības ministrijas zvejas kuģu sarakstā. Savukārt nomā esošajiem kuģiem jābūt ar vismaz 12 mēnešu ilgu nomas līguma termiņu no dienas, kad attiecīgajam biedram ir saņemta licence komercdarbībai zvejniecībā.
Tāpat noteikts, ka pašu nozvejotām zivīm Baltijas jūrā vai Baltijas jūras Rīgas līcī, jābūt vismaz 25 procenti no iepriekšējā zvejas gada un turpmāk no katra nākamā zvejas gada kopējā nozvejas apjoma, bet Latvijas iekšējos pašu nozvejotām zivīm ir jāsastāda vismaz 15 procenti no iepriekšējā zvejas gada un turpmāk no katra nākamā zvejas gada kopējā nozvejas apjoma.
Akvakultūras produktu ražotāju organizācija var pretendēt uz atzīšanu, ja tā atbilst regulas Nr. 1379/2013 7., 8., 14. un 17. panta nosacījumiem, un ja tās biedri iepriekšējā gada laikā izaudzējuši vismaz 25 procentus no akvakultūrā audzējamās attiecīgās dzīvnieku sugas kopējā izaudzētā produkcijas apjoma Latvijā.
Attiecībā uz starpnozaru organizāciju, tad to var veidot zvejas produktu ražotāju organizācija, akvakultūras produktu ražotāju organizācija vai tirgus dalībnieku grupa un tā var pretendēt uz atzīšanu, ja tā darbojas atbilstoši regulas Nr. 1379/2013 12., 13., 16. un 17. panta nosacījumiem un to pārstāv vismaz trīs pārstāvji no divām apakšnozarēm – zvejas produktu ražotāji, akvakultūras produktu ražotāji, kā arī zvejas vai akvakultūras produktu apstrādes uzņēmumi vai vismaz tikpat daudz zvejas un akvakultūras produktu pirmo pircēju.
Projektā noteikts, ka attiecīgā ražotāju organizācija vai starpnozaru organizācija var paplašināt noteikumu nosacījumus, tas nozīmē, ka Lauku atbalsta dienestā (turpmāk – dienests) ir jāiesniedz informācija par attiecīgās ražotāju organizācijas vai starpnozaru organizācijas atbilstību regulas Nr. 1379/2013 22. panta 2. punkta vai 3. punktā, vai arī 23. panta 1. punkta "a" apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.
Latvijā dienests ir kompetentā iestāde, kas pieņem lēmumus par attiecīgo ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu. Attiecīgo ražotāju organizācija un starpnozaru organizācija, kas pretendē uz atzīšanu, iesniedz dienestā elektroniskā formā iesniegumu par organizācijas atzīšanu (projekta 1.pielikums).
Tāpat ražotāju organizācijai ir jāizstrādā ražošanas un tirdzniecības plāns, ko iesniedz dienestam elektroniski. Šī plāna struktūra atbilst Komisijas Īstenošanas 2013. gada 17. decembra regulas (ES) Nr. 1418/2013 par ražošanas un tirdzniecības plāniem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju (turpmāk – regula Nr. 1418/2013) pielikumā noteiktajiem kritērijiem un projekta 3. pielikuma vadlīnijām.
Attiecīgā ražotāju organizācija katru gadu līdz 1. martam iesniedz dienestā elektroniskā formā gada ziņojumu par ražošanas un tirdzniecības plānu izpildi saskaņā ar regulas Nr. 1379/2013 28. panta 5. punktu un projekta 2. pielikumu.
Ja dienests, izvērtējot gada ziņojumu par ražošanas un tirdzniecības plānu izpildi, konstatē, ka paredzētie rādītāji nav sasniegti, tad dienests ir tiesīgs lemt par šādas ražotāju organizācijas atzīšanas atsaukšanu.
Dienests atbilstoši kompetencei veic pārbaudes, lai pārliecinātos, vai atzītās attiecīgās ražotāju organizācijas un starpnozaru organizācijas ievēro atzīšanas nosacījumus, kā arī, vai tiek īstenotas izstrādātajā ražošanas un tirdzniecības plānā paredzētās darbības. Zemkopības ministrija pēc atbilstošas informācijas saņemšanas no dienesta par šīm pārbaudēm un to rezultātiem, vajadzības gadījumā sniedz attiecīgus paziņojumus Eiropas Komisijai.
Projekts ir izstrādāts saskaņā ar regulu Nr. 1379/2013, regulu Nr. 1418/2013, regulu Nr. 1419/2013 un Komisijas 2014. gada 3. marta ieteikumu par ražošanas un tirdzniecības plānu izstrādi un īstenošanu atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes regulai (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju, kas nosaka ražotāju organizācijām izstrādājamo plānu struktūru un šajos plānos iekļaujamos elementus, kā arī noteiktajām prasībām attiecībā uz ražotāju organizācijām, to atzīšanu un darbības kārtību, nosakot papildu mērķus ražotāju organizāciju darbībai saskaņā ar ES Kopējo zivsaimniecības politiku, prasībām attiecībā uz konkurences noteikumu ievērošanu, uz jaunu starpnozaru ražotāju organizāciju veidošanu, un jaunu kārtību ražotāju organizāciju ražošanas un tirdzniecības plānu izstrādē un ieviešanā, kā arī kārtību pārskatu plānu iesniegšanai.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts varētu ietekmēt zvejniekus, akvakultūras nozares uzņēmumus, zivju apstrādes uzņēmumus un zvejas un akvakultūras produktu tirgotājus, kam nākotnē būtu interese veidot ražotāju organizācijas. Patlaban Latvijā ir trīs atzītas ražotāju organizācijas, kas darbojas zvejniecībā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Apvienojoties ražotāju organizācijās, tiks veicināta mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Apvienojoties ražotāju organizācijās, tiks veicināta mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tiks veicināta mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1379
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1418
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1418/2013 par ražošanas un tirdzniecības plāniem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1419
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1419/2013 par ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu, ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumu paplašināšanu un sliekšņa cenu publicēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1379/2013
7. pants
2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
8. pants
2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
12. pants
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
13. punkts
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
14. pants
2.un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, bet paredz ražotāju organizāciju ekonomiskās aktivitātes kritērijus
Regulas Nr. 1379/2013
16. pants
4. un 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, bet paredz dalībniekiem piederošas būtiskas ražošanas daļas kritērijus
Regulas Nr. 1379/2013
17. pants
2., 3.un 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
22. panta 2. punkts
5.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
22. panta 3. punkts
5.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
22. un 23. pants
6., 7. un 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
23. pants
5.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
24. pants
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
25. pants
8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
28. pants
12.un 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1379/2013
28. panta 4. punkts
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Normu ieviešana ir obligāta.
Regula Nr. 1379/2013 paredz noteiktu rīcības brīvību dalībvalstij, atļaujot interpretēt terminus „pietiekama ekonomiskā aktivitāte” (14. panta 1. punkta „b” apakšpunkts), kā arī „būtiska ražošanas daļa” (16. panta 1. punkta „b” apakšpunkts) dalībvalsts teritorijā. Izmantojot šo iespēju, Latvija ir noteikusi noteikumu projekta 2.–4. punktā iekļautos kritērijus.
 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
Pilns regulas Nr. 1379/2013 ietekmes novērtējums (angļu valodā), ko veikušas Eiropas Savienības institūcijas, pieejams tīmekļa vietnē http://ec.europa.eu/fisheries/reform/impact_assessments_en.htm 
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1418/2013 par ražošanas un tirdzniecības plāniem, kas paredzēti Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1418/2013
2. pants
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1418/2013
3. pants
15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1418/2013
Pielikums
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
 
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Īstenošanas regula (ES) Nr. 1419/2013 par ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju atzīšanu, ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumu paplašināšanu un sliekšņa cenu publicēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 1419/2013
2. pants
10. punkts un I pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1419/2013
4. pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1419/2013
I pielikums
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Informācija tiks papildināta pēc sabiedriskās apspriešanas termiņa beigām.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi