Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
22-TA-267: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumos Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts ir izstrādāts pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 22.augusta noteikumos Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - noteikumu projekts) mērķis ir papildināt ar trešo atlases kārtu, precizēt atbalstāmās darbības un atlases kārtu kopējo attiecināmo finansējumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Energoefektivitātes uzlabošanai un atjaunojamo energoresursu (turpmāk – AER) izmantošanai centralizētajā siltumapgādē (turpmāk – CSA) ir būtiska loma Eiropas Savienības un Latvijas politikas dokumentos definēto mērķu energoefektivitātes jomā sasniegšanai. Latvijas klimatiskajos apstākļos siltumapgāde ir nozīmīga enerģētikas nozares sastāvdaļa, un tā tiek nodrošināta, izmantojot individuālo siltumapgādi, lokālo siltumapgādi un CSA. Tieši CSA ir no resursu izmantošanas un vides aizsardzības viedokļa efektīvs risinājums. 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” (turpmāk – SAM 4.3.1.) ieviešana tika veikta divās projektu iesniegumu atlases kārtās. Abu atlases kārtu ietvaros atbalstu saņēmuši 97 projekti par kopējo atbalstāmo summu 48 009 778 euro, no kuriem 82 % no atbalstu saņēmušajiem komersantiem projektus pabeiguši un atbalsts ir izmaksāts.

Ekonomikas ministrija ir saņēmusi un apkopojusi informāciju no Latvijas siltumuzņēmuma asociācijas par komersantiem nepieciešamo finansējuma apmēru energoefektivitātes paaugstināšanai un AER izmantošanai centralizētajā siltumapgādē. Pēc Ekonomikas ministrijas aplēsēm jau šobrīd ir apzināti 39 komersanti ar augstas gatavības projektiem, paredzot projektu realizācijas laiku līdz 2023. gada beigām. Projektus plānots realizēt Liepājā, Siguldā, Cēsīs, Valmierā, Jūrmalā, Rīgā u.c.. Finansējums nav paredzēts vienam tirgus spēlētājam, projektus realizēs vairāki komersanti, pieturoties pie SAM 4.3.1. pirmās un  otrās atlases kārtas nosacījumiem - atklāta projektu iesniegumu atlase.
Ņemot vērā, ka komersantiem, kuri plāno iesniegt projekta pieteikumus ir augsta gatavības pakāpe, pēc Ekonomikas ministrijas aplēsēm netiek saskatīts risks projektus neīstenot līdz 2023. gada 31. decembrim. Potenciālie projekta iesniedzēji ir ieinteresēti ātrāka rezultāta sasniegšanā, lai pēc iespējas ātrāk samazinātu siltumapgādes pakalpojuma izmaksas un ilgtermiņā samazinātu AER tehnoloģiju izmaksas, līdz ar to nepieciešamā dokumentācija ir tuvu izstrādes beigām.

Ņemot vērā SAM 4.3.1. efektīvo ieviešanas mehānismu, ko apliecina augstais pabeigto projektu īpatsvars, uzskatām par lietderīgu organizēt trešo atlases kārtu izmantojot jau veiksmīgi aprobētos otrās atlases kārtas nosacījumus, kuros tiktu veikti precizējumi.
Ņemot vērā iepriekš minēto, noteikumu projekta mērķis ir izstrādāt trešo atlases kārtu un:
1)noteikt tai atbalstāmās darbības, kas būtutikai CSA ražošanas avota būvniecība, ja tiek aizstāts esošs CSA ražošanas avots, un rekonstrukcija, ja pēc investīciju ieguldīšanas siltumenerģijas ražošanai tiek izmantoti AER. Papildus skaidrojam, ka CSA ražošanas avots ir tehnoloģisko iekārtu un būvju kopums siltumenerģijas ražošana;
2) precizēt atlases kārtu kopējo attiecināmo finansējumu;
3) veikt tehniskus grozījumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumu Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 495) 5. punkts nosaka, ka atlases kārtas kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāks kā 27 586 560 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 11 034 624 euro un privātais finansējums – 16 551 936 euro.
Informējam, ka SAM  4.3.1. mērķa “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” pirmā un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ir noslēgušās un pēc apkopotās informācijas uz 2022.gada 7.martu ir neapgūts finansējums 8 831 665 euro apmērā, kā arī ir noslēgušās SAM 4.1.1. “Veicināt efektīvu energoresursu izmantošanu, enerģijas patēriņa samazināšanu un pāreju uz AER apstrādes rūpniecības nozarē” trīs atlases kārtas un ir neapgūtais finansējums 3 432 427  euro apmērā. Līdz ar to kopējais nepagūtais finansējums SAM  4.3.1. un SAM 4.1.1. ietvaros ir 12 264 092 4 euro apmērā, ko nepieciešams novirzīt SAM 4.3.1. “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” izstrādājot trešo atlases kārtu. Papildus tiek piesaistīts 56 550 000 euro virssaistību finansējums.

Ņemot vērā iepriekš minēto nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 495 5. punktā, nosakot, ka projekta atlases kārtu kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāks kā 199 203 911euro (tai skaitā virssaistību finansējumu – 56 550 000 euro), tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 23 131 564euro un privātais finansējums – 119 522 347 euro.
Otrās atlases kārtas kopējais attiecināmais finansējums ir 27 168 681 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 10 867 472 euro un privātais finansējums – 16 301 209 euro.
Trešās atlases kārtas kopējais attiecināmais finansējums ir 172 035 230 euro (tai skaitā virssaistību finansējumu – 56 550 000 euro), tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums –  12 264 092 euro un privātais finansējums – 103 221 138 euro. Ņemot vērā, ka SAM 4.3.1. trešajā atlases kārtā projektu īstenošana būs mazāk kā divu gada laikā – līdz 2023.gada 31.decembrim, tiek ierobežota projekta maksimālā Kohēzijas fonda atbalsta summa - līdz 4 000 000 euro.

Izdevumu pozīcijas SAM 4.3.1. ietvaros atbilst darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” noteiktajiem intervences kodiem – 11 “Atjaunojama enerģija: biomasa” (Noteikumu projekta 17.1. apakšpunktā noteiktā atbalstāmā darbība, 24. un 25. punktā noteiktās attiecināmās izmaksas) un 16 “Augstas efektivitātes koģenerācija un centrālā apkure” (Noteikumu projekta 17. punktā noteiktās atbalstāmās darbības, 24. un 25. punktā noteiktās attiecināmās izmaksas). SAM 4.3.1. trešās atlases kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikā reģistrēts komersants.

Ņemot vērā, ka plānots pagarināt atbalsta programmu, lai pieņemtu jaunus lēmumus par atbalsta piešķiršanu, kā arī palielināt programmas finansējumu, informējam, ka 20 darba dienu laikā pēc grozījumu stāšanās spēkā Eiropas Komisijā tiks iesniegta kopsavilkuma informācija, izmantojot SANI2 sistēmu, kā arī no 2021.gada 1.janvāra līdz grozījumu spēkā stāšanās brīdim nav pieņemti lēmumi par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar regulu Nr.651/2014.

Veicot no SAM 4.1.1. finansējumu pārdali tiek apkopoti sasniedzamie rādītāji un izskatīta nepieciešamība veikt grozījumus.
 
Tabula Nr.1
DP Rādītājs Kods DP Rādītājs Nosaukums DP Rādītājs Mērvienība DP Rādītājs Sasniedzamā vērtība 2023 Projekta Rādītājs Plānotā vērtība Apstiprinātie projekti % no rādītāja (plānotā rādītāja vērtība)
1 2 3 4 5 6
i.4.1.1.a Atbalstu saņemošo komersantu skaits komersanti 52 73 140%
i.4.1.1.b Enerģijas ietaupījums atbalsta saņēmušajiem komersantiem MWh/gadā 140 132 125 536  90%
i.4.1.1.ck (CO30) No atjaunojamiem energoresursiem ražotā papildjauda MW 11.8 10.2 86%
i.4.1.1.dk (CO34) Aprēķinātais siltumnīcefekta gāzu samazinājums gadā  CO2 ekvivalenta tonnas 15 378 13 574 88%

Tabulā Nr. 1 apkopota informācija par trīs kārtu SAM 4.1.1. kopējiem sasniedzamiem rādītājiem. Ņemot vērā, ka visi iznākuma rādītāji pārsniegs 65% finansējuma robežvērtību, tas norāda, ka pārdale nerada ietekmi uz darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” noteiktiem 4.1.1.SAM iznākuma rādītājiem.

4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" rādītāji tiek pārrēķināti trešās kārtas atbalstāmo darbību ietvaros un precizēti atbilstoši neapgūtā finansējuma apjomam (Tabula Nr.2.).

 
Tabula Nr.2
DP Rādītājs Kods DP Rādītājs Nosaukums DP Rādītājs Mērvienība DP Rādītājs Sasniedzamā vērtība 2023 (pirmā kārta) DP Rādītājs Sasniedzamā vērtība 2023 (otrā kārta) DP Rādītājs Sasniedzamā vērtība 2023 (trešā kārta) Kopējais DP Rādītājs Sasniedzamā vērtība 2023
1 2 3 4 5 6 7
i.4.3.1.ak (CO30) No atjaunojamiem energoresursiem ražotā papildjauda MW 1 8 50 59
i.4.3.1.b Atjaunojamos energoresursus izmantojošu siltumražošanas jaudu modernizācija un pieaugums centralizētajā siltumapgādē MW 210 21 131 362
i.4.3.1.c Rekonstruētie siltumtīkli km 47 14 0 61
i.4.3.1.d Siltumenerģijas zudumu samazinājums rekonstruētajos siltumtīklos MWh/gadā 35 242 11 844 0 47 086
i.4.3.1.ek (CO34) Aprēķinātais siltumnīcefekta gāzu samazinājums gadā   CO2 ekvivalenta tonnas gadā 129 319 46 829 296 525 472 673

Tabulā Nr.2 rādītāji - No atjaunojamiem energoresursiem ražotā papildjauda, Rekonstruētie siltumtīkli un Siltumenerģijas zudumu samazinājums rekonstruētajos siltumtīklos pirmajā un otrajā atlases kārtās netiek grozīti, jo pēc apkopotās informācijas, apstiprinātie projekti procentuāli jau pārsniedz darbības programmā plānotās sasniedzamās rādītāja vērtība.

Noteikumu projektā plānotie grozījumi neietekmēs un nepasliktinās tiesiski iegūto stāvokli, jo otrā kārta ir noslēgusies un iesniegumu pieņemšana ir slēgta. Jau iesniegtiem Centrālā finanšu līguma aģentūrā projektu iesniegumiem piemērojami tā brīža nosacījumi.
Tiek izvērtēta iespēja par potenciālo projektu pārcelšana uz 2021.-2027.gada plānošanas periodu, ņemot vērā, ka piedāvātais valsts budžeta finansējums ir 2021.–2027.plānošanas perioda plānotā 2.1.1.3.pasākuma “AER izmantošana un energoefektivitātes paaugstināšana lokālajā un individuālajā siltumapgādē un aukstumapgādē” finansējums.

SAM 4.3.1. trešajai atlases kārtai ir noteikta tieša pozitīva ietekme uz horizontālo prioritāti “Ilgtspējīga attīstība”, tādējādi kritēriju komplektā tiks iekļauti papildu kvalitātes kritēriji, kā ietvaros projekta iesniedzējam, sniedzot atbilstošo informāciju par šīs prioritātes principu ievērošanu un tās veicināšanu, būs iespēja iegūt papildu 5 punktus katrā no noteiktajiem kvalitātes kritērijiem. Horizontālās prioritātes “Ilgtspējīga attīstība” ietvaros, atbilstoši Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādātajai metodikai (Metodika 2014. - 2020. gada Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda un Kohēzijas fonda ieviešanā iesaistītajiem horizontālā principa „Ilgtspējīga attīstība” īstenošanas uzraudzībai), tiek vērtēti divi principi – nodrošināto zaļo darba vietu skaits un zaļā iepirkuma izmantošana.
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
40 000 000
0
28 814 092
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
40 000 000
0
28 814 092
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
40 000 000
0
28 814 092
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
40 000 000
0
28 814 092
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” (turpmāk – SAM 4.3.1.) pirmā un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ir noslēgušās un pēc apkopotās informācijas uz 2022.gada 7.martu ir neapgūts finansējums 8 831 665 euro apmērā, kā arī ir noslēgušās SAM 4.1.1. “Veicināt efektīvu energoresursu izmantošanu, enerģijas patēriņa samazināšanu un pāreju uz AER apstrādes rūpniecības nozarē” trīs atlases kārtas un ir neapgūtais finansējums 3 432 427  euro apmērā. Līdz ar to kopējais nepagūtais finansējums SAM  4.3.1. un SAM 4.1.1. ietvaros ir 12 264 092 4 euro apmērā, kuru Ekonomikas ministrija lūdz novirzīt SAM 4.3.1. “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē”. Papildus tiek piesaistīts 56 550 000 euro virssaistību finansējums.
SAM 4.3.1. trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanu ir plānots uzsākt 2022.gadā, tādējādi plānots, ka izdevumu pozīcija veidosies 40 000 000 euro apmērā, ko veido avansa maksājumi un starpposma maksājumi. 2023.gadā izdevumi veido 28 814 092 euro.

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Finansējuma sadalījums pa gadiem ir norādīts indikatīvi. Projekta iesniedzējs projektā paredzētās darbības var uzsākt ar brīdi, kad sadarbības iestāde ir saņēmusi projekta iesniegumu, tādējādi arī izmaksu attiecināmības periods ir sākot ar dienu, kad projekts ir iesniegts sadarbības iestādē. Darbu sākums atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 23.punkta nosacījumiem. Izņēmums ir tehniskās dokumentācijas izstrādes izmaksas (Noteikumu projekta 24.1. un 24.2. apakšpunkts), ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas (Noteikumu projekta 24.7.apakšpunkts), kas var rasties arī pirms projekta iesniegšanas sadarbības iestādē, bet ne agrāk kā no 2017. gada 30. jūnija, bet šajā gadījumā tās tiek segtas saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. 
 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107.un 108.pantu
Apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek ieviestas šādas Eiropas Savienības tiesību aktu prasības:
Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107.un 108.pantu (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014.gada 26.jūnijs, Nr.L 187/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014).
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr.1407/2013 par Līguma par ES darbību 107.un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr.1407/2013 par Līguma par ES darbību 107.un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013.gada 24.decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr.1407/2013).
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 17.decembra Regula Nr.1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Komisijas regula Nr.1303/2013).

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Nav

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regula (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107.un 108.pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 2. un 3.punkts, un 4.punkta a), b) un c)apakšpunkti
Noteikumu projekta 13.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 46.panta 3., 4. un 6.punkts
Noteikumu projekta 52.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkts
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 13.2.apakšpunktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.pants
Noteikumu projekta 13.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 124.punkts
Noteikumu projekta 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Eiropas Parlamenta un Padomes regulas Nr.1303/2013 XII pielikuma 2.2.sadaļa
Noteikumu projekta 38.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 46.panta 2., 3., 5. un 6.punkts
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 41.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 38.panta 2., 3., 4., 5., un 6.punkts
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 42.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 46.panta 2.punkts
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 43.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.1407/2013
Vispārīga atsauce noteikumu projekta 53.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 38.panta 4., 5. un 6.punkts
Noteikumu projekta 53.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 8.panta 4.punkts
Noteikumu projekta 54.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 46.panta 3., 4. un 6.punkts
Noteikumu projekta 54.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 8.panta 4.punkts
Noteikumu projekta 55.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 38.panta 4., 5. un 6.punkts
Noteikumu projekta 55.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 12.pants
Noteikumu projekta 56.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 6.panta 4.punkts
Noteikumu projekta 56.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 9.panta 1. un 4.punkts
Noteikumu projekta 57.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 6.panta 3.punkts
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 58.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 6.panta 1.punkts
Noteikumu projekta 58.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.1407/2013
 
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 59.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 8.pants
Noteikumu projekta 59.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 46.pants
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 60.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 59.pants
Noteikumu projekta 60.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 46.panta 5. un 6.punkts
Noteikumu projekta 44.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 46.panta 6.punkts
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 61.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 124.punkts
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 44.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 124.punkts
Vispārīga atsauce noteikumu projekta 45.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.651/2014 38.panta 3.punkts
Noteikumu projekta 45.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.1407/2013
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 46.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.1407/2013
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 47.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.1407/2013
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 48.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.651/2014
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 49.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 3.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 50.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 3.panta 8. un 9.punkts
Noteikumu projekta 50.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.1407/2013 2.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 50.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr.1407/2013
Vispārīga atsauce Noteikumu projekta 52.punktā
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Saskaņā ar Komisijas Regulas Nr.651/2014 11.pantu Eiropas Komisijai 20 darba dienu laikā pēc šī Ministru kabineta Noteikumu projekta spēkā stāšanās ir jānosūta kopsavilkuma informācija par šo atbalsta pasākumu.
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr.1407/2013 par Līguma par ES darbību 107.un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013 ( 2013. gada 17. decembris ), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Centralizētā siltumapgāde (turpmāk – CSA) ir no resursu izmantošanas un vides aizsardzības viedokļa efektīvāks risinājums, nekā lokālā vai individuālā siltumapgāde. CSA ir energoefektīvākais siltumapgādes veids, ko plaši izmanto gan sabiedrisko, gan daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku apsildei.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi