Anotācija

25-TA-48: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 30. aprīļa noteikumos Nr. 272 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.7. pasākuma "Valsts darba inspekcijas veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 30. aprīļa noteikumos Nr. 272 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.7. pasākuma "Valsts darba inspekcijas veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - Noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk - LM) iniciatīva un ir izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt atsevišķus 4.3.3.7. pasākuma "Valsts darba inspekcijas veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana" (turpmāk - 4.3.3.7. pasākums) izmaksu attiecināmības un īstenošanas nosacījumus.
Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2025. gada III ceturksnī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā esošie Ministru kabineta 2024. gada 30. aprīļa noteikumu Nr. 272 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku” 4.3.3.7. pasākuma “Valsts darba inspekcijas veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana” īstenošanas noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 272):
1. 15.1. apakšpunkts nosaka finansējuma saņēmēja Valsts darba inspekcijas (turpmāk - VDI) 4.3.3.7. pasākuma projekta "Valsts darba inspekcijas veiktspējas stiprināšana un pakalpojumu modernizēšana" Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 (turpmāk - projekts Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001) vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksu nosacījumus, t.sk. to, ka LM kā ES fondu atbildīgajai iestādei (turpmāk - atbildīgā iestāde) ir jāizstrādā personāla atlīdzības izmaksu vienotās likmes un tās piemērošanas metodika, 15.1.  apakšpunkts nosaka minimālo daļlaika noslodzes apmēru un 24.1. apakšpunkts to, ka projekta personālu piesaista, nodibinot civildienesta vai darba tiesiskās attiecības;
2. 15.2. apakšpunkts nosaka finansējuma saņēmēja VDI projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 pārējo īstenošanas izmaksu nosacījumus:
2.1. 15.2.2. apakšpunkts nosaka iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, kā arī 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai (VDI nodarbinātajiem). VDI nodarbinātajiem iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas attiecināmas no projekta tiešajām izmaksām, īstenojot 13.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību – VDI nodarbināto profesionālo spēju pilnveide, piemēram, nodarbināto mācību īstenošana;
2.2. 15.2.4. apakšpunkts nosaka, ka projekta tiešo izmaksu ietvaros pārējās īstenošanas izmaksās ir iekļautas arī projekta personāla obligāto veselības pārbaužu (turpmāk - OVP) izmaksas, ja tās nav ietvertas veselības apdrošināšanas izmaksās;
3. 16. punkts nosaka iepirkumu organizēšanas nosacījumus atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā attiecībā uz ēdināšanas un kafijas paužu nodrošināšanu, īstenojot pasākumus. Proti, 16.6. apakšpunkts nosaka, ka 13.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības – sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošana darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā – īstenošanai var paredzēt izmaksas kafijas paužu nodrošināšanai. Savukārt 16.7. un 16.7.1. apakšpunkts paredz, ka 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, organizējot 19.4. un 19.5. apakšpunktā minēto sadarbības tīklu pilnveides pasākumus, un 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, organizējot trešo valstu migrācijas procesā iesaistīto institūciju sadarbības un veiktspējas stiprināšanas pasākumus, var paredzēt ēdināšanas izmaksas.
Projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 ietvaros tiek organizēti dažādi klātienes pasākumi, kuros piedalās VDI nodarbinātie un pilnveido savas zināšanas, veicina labās prakses un pieredzes pārnesi, diskutē par dažādiem kontroles un uzraudzības jautājumiem darba tiesību un darba aizsardzības jomā. Pasākumi tiek organizēti centralizēti klātienē Rīgā, jo Rīgā ir lielākais skaits VDI nodarbināto, pieejamas plašākas telpas, ērtāka pasākumu praktiskā organizācija. Kopīgajos pasākumos tiek nodrošināta visiem VDI nodarbinātajiem vienota iespēja apgūt aktuālāko nozarē, kā arī reģionu nodarbinātajiem dalīties ar savu pieredzi, piedaloties pasākumos. Vienlaikus klātienes pasākumos tiek nodrošināta arī dalībnieku ēdināšana;
4. 24.4.2. apakšpunkts paredz atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr.  1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - regula 2018/1046);
5. 24.5. apakšpunkts paredz finansējuma saņēmēja pienākumu nodrošināt, ka 4.3.3.7. pasākumā paredzētās atbalstāmās darbības un sniegtais atbalsts 3. punktā minētajai mērķa grupai netiek finansēts vai līdzfinansēts, kā arī to nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un nodrošināt dubultā finansējuma neiestāšanos;
6. MK noteikumu Nr. 272 24.6. un 24.7. apakšpunktā noteikti finansējuma saņēmēja pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 4.3.3.7. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 īstenošanā, t.sk. mērķu un rādītāju sasniegšanā izšķiroša loma ir personālam, kurš nodrošina projekta vadību un īstenošanu. Šobrīd MK noteikumi Nr. 272 ierobežo projekta vadības un īstenošanas personāla piesaisti, jo MK noteikumu Nr. 272 24.1. apakšpunkts paredz civildienesta vai darba tiesisko attiecību nodibināšanu ar projekta personālu. Nav paredzētas elastīgas personāla piesaistes iespējas, t. i., MK noteikumi Nr. 272 neparedz iespēju projekta personālu piesaistīt arī uz uzņēmuma līguma pamata, kas atsevišķos gadījumos ir kritiski nepieciešams projekta darbību īstenošanas nodrošināšanai. Tāpat šobrīd 15.1.1. apakšpunktā noteikts, ka atbildīgajai iestādei ir jāizstrādā personāla atlīdzības izmaksu vienotās likmes un tās piemērošanas metodika. Saskaņā ar Finanšu ministrijas kā ES fondu vadošās iestādes (turpmāk - vadošā iestāde) 2025. gada 5. februāra vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 sniegto informāciju, tā turpmāk atbalsta divu veidu pieeju projekta vadības personāla izmaksu attiecināšanai projektu līmenī – a) Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs) (turpmāk - regula 2021/1060), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - regulas 2021/1060) 55. panta piemērošanu vai b) faktisko izmaksu piemērošanu. 4.3.3.7. pasākuma indikatīvi noteiktās projekta personāla izmaksas pārsniedz regulas 2021/1060 55. pantā noteikto 20% likmi personāla izmaksām no projekta tiešajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas, līdz ar to regulā 2021/1060 noteikto likmi nav iespējams piemērot. Lai izpildītu vadošās iestādes norādes un 4.3.3.7. pasākumā personāla izmaksām arī turpmāk piemērotu faktiskās izmaksas, ir jāmaina MK noteikumu Nr. 272 15.1. apakšpunktā noteiktais regulējums un saistītie MK noteikumu Nr. 272 apakšpunkti. Papildus 2025. gada 9. jūnijā Finanšu ministrijas ir apstiprinājusi grozītas vadlīnijas Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk – vadlīnijas), kuras turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti). Lai izpildītu vadošās iestādes norādes un 4.3.3.7. pasākumā personāla izmaksām arī turpmāk piemērotu faktiskās izmaksas, kā arī lai paredzētu MK noteikumos Nr. 272 aktuālo vadlīniju nosacījumus, ir jāmaina MK noteikumu Nr. 272 15.1. apakšpunktā noteiktais regulējums un saistītie MK noteikumu Nr. 272 apakšpunkti.;
2. MK noteikumu Nr. 272 15.2. apakšpunkti paredz:
2.1. 15.2.2. apakšpunkta šā brīža nosacījumi paredz, ka VDI nodarbinātajiem iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas ir attiecināmas 13.1. atbalstāmās darbības ietvaros, taču šīs izmaksas nav paredzētas 13.2. un 13.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros.
VDI nodarbinātajiem kopējās veiktspējas stiprināšanas ietvaros ļoti būtiski ir piedalīties dažādos klātienes pasākumos, iegūt aktuālo informāciju un veicināt labās prakses pārnesi, aktīvi iesaistīties diskusijās par darba tiesību un darba aizsardzības jautājumiem. Tāpat jānodrošina kontaktu izveide ar trešo valstu migrācijas procesā iesaistīto institūciju darbiniekiem, lai tiktu sekmēta un veicināta turpmākā sadarbība, kā arī būtiska ir aktuālu darba tiesību un darba aizsardzības jomas uzraudzības jautājumu pārrunāšana ar kolēģiem klātienē.
Vienlaikus nozīmīga ir VDI nodarbināto dalība pasākumos, kas veicina sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanu, piemēram, paneļdiskusijās un citos klātienes formāta pasākumos, kuros tiek skaidroti un apspriesti VDI kompetencē esošie jautājumi. Ņemot vērā šo vajadzību, nepieciešams papildināt MK noteikumus Nr. 272, paredzot, ka VDI nodarbinātajiem, kas ir projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 mērķa grupa, piedaloties dažādos klātienes pasākumos (13.2. un 13.4. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās: trešo valstu migrācijas procesā iesaistīto institūciju sadarbības un veiktspējas stiprināšanas pasākumos un sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanai pasākumos), komandējumu un darba braucienu izdevumus var attiecināt no projekta tiešajām izmaksām;
2.2. 15.2.4. apakšpunkts paredz, ka projekta personāla OVP izmaksas, ja tās nav iekļautas veselības apdrošināšanas izmaksās, ir projekta tiešās izmaksas. Saskaņā ar grozīto vadlīniju 5.2. apakšpunktu obligātās veselības pārbaudes izmaksas ir nosakāmas kā netiešās attiecināmās izmaksas. Līdz ar to ir svītrojams MK noteikumu Nr. 272 15.2.4. apakšpunkts;
3. 16.7.1. apakšpunkta redakcija paredz ēdināšanas izmaksas, tomēr tajā nav skaidri noteikts, vai šajās izmaksās ietilpst arī kafijas paužu nodrošināšanas izmaksas. Ievērojot, ka 16.6. apakšpunktā ir atsevišķi noteikta projekta atbalstāmā darbība, kurai paredzētas izmaksas kafijas paužu nodrošināšanai, MK noteikumu Nr. 272 nosacījumi rada interpretācijas risku, ka ēdināšanas izmaksas neietver kafijas paužu izmaksas.
Projektā Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 plānots, ka pasākumu, semināru un konferenču īstenošana norit līdz divām dienām un tajos paredzēts, ka piedalīsies visas projekta mērķa grupas, tai skaitā aicinātie vieslektori. Pilnvērtīgas pasākumu norises nodrošināšanai papildus ēdināšanai ir nepieciešams iekļaut arī atsevišķas kafijas pauzes. Īstenojot projektu un konsultējoties ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA), tika identificēts interpretācijas risks attiecībā uz MK noteikumu Nr. 272 nosacījumu piemērošanu, t.i., secināts, ka nav viennozīmīgi noteikts, vai MK noteikumu Nr. 272 nosacījumi paredz, ka ēdināšanas ievaros var tikt organizētas arī atsevišķas kafijas pauzes. Neviennozīmīga MK noteikumu Nr. 272 nosacījumu izpratne var radīt neatbilstošu izdevumu risku;
4. MK noteikumu Nr. 272 24.4.2. apakšpunktā ir atsauce uz regulu Nr. 2018/1046, taču ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - regula 2024/2509), kuras 279. pants nosaka, ka tā atceļ regulu 2018/1046. MK noteikumos Nr. 272 trūkst atsauce uz aktuālo regulu 2024/2509;
5. MK noteikumu Nr. 272 24.5. apakšpunktā noteiktais finansējuma saņēmēja pienākums nodrošināt, ka 4.3.3.7. pasākumā īstenotās atbalstāmās darbības un sniegtais atbalsts netiek finansēts vai līdzfinansēts no citiem finanšu avotiem, ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Piemēram, kāda no projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 budžeta pozīcijām pilnībā nesedz visas izmaksas, kas nepieciešamas atbalstāmās darbības pilnīgai īstenošanai un iztrūkstošās izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem finanšu līdzekļiem vai no kāda cita Eiropas Savienības politiku instrumentu un ārvalstu finanšu palīdzības projekta finansējuma. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas pilnā apmērā tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas vai vienas darbības izmaksas proporcionāli finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 272 24.5. apakšpunktā, ir pieļaujama;
6. MK noteikumu Nr. 272 24.7. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 īstenošanu tieši izriet no 24.6. apakšpunktā finansējuma saņēmēja noteiktā pienākuma nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 24.7. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 24.6. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto nepieciešams veikt šādus MK noteikumu Nr. 272 grozījumus:
1. precizēt 15.1. apakšpunkta un 24.1. apakšpunkta redakciju, lai nodrošinātu elastīgākus projekta personāla piesaistes nosacījumus un ņemtu vērā grozīto vadlīniju nosacījumus (t.sk. Noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumos Nr. 272 15.1.1. apakšpunktā noteikto ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei). Attiecībā uz elastīgākiem personāla piesaistes nosacījumiem, Noteikumu projekts paredz, ka projekta personāla piesaisti var plānot arī iepirkumu līgumu ietvaros (24.1. apakšpunkts). Jāatzīmē, ka tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver, tai skaitā personāla atlīdzības izmaksas, kas rodas, nodibinot civildienesta attiecības vai noslēdzot darba līgumu starp finansējuma saņēmēju un personālu, vai arī noslēdzot uzņēmuma līgumu par konkrēta uzdevuma veikšanu. Minētais nozīmē, ka tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver arī finansējuma saņēmēja uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma (t.i. ārpakalpojumā) piesaistīta projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Tāpat precizēts arī 15.1. apakšpunkts, paredzot finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām piemērot faktiskās izmaksas (t.sk., svītrot nosacījumus par personāla izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu). Tā kā līdzšinēji 4.3.3.7. pasākuma projektā Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 atlīdzības izmaksām tiek piemērots faktisko izmaksu princips, izmaiņas nemaina līdzšinējo kārtību un nerada papildu slogu finansējuma saņēmējam. Ņemot vērā minēto, nepieciešams svītrot 15.1.1. un 15.1.2., 15.1.3. un 16.1. apakšpunktu. No MK noteikumiem Nr. 272 svītrotās 15.1.2. un 16.1. apakšpunktā minētās izmaksas ir jāsedz atbilstoši aktuālajām attiecināmo izmaksu vadlīnijām. Atbilstoši iepriekš līdz 2025. gada 8. jūnijam spēkā esošajām vadlīnijām (skat. 7.15.2.2. apakšpunktu un zemsvītrā ietverto skaidrojumu) redzes korekcijas līdzekļu kompensācija un veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas no tiešajām personāla izmaksām. Turpmāk redzes korekcijas līdzekļu kompensācija ir attiecināma no netiešajām izmaksām (skat. vadlīniju 5.2. apakšpunktā) un veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas no tiešajām personāla izmaksām (skat. vadlīniju 6.2.2.3. apakšpunktu);
2. precizēt šādus 15.2. apakšpunktus:
2.1. precizēt 15.2.2. apakšpunktu, paredzot, ka iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas VDI nodarbinātajiem ir attiecināmas arī, ja tie piedalās 13.2. un 13.4. apakšpunktā noteiktajās atbalstāmajās darbībās;
2.2. svītrot 15.2.4. apakšpunktu. Finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla OVP izmaksas, ja tās nesedz veselības apdrošināšana, turpmāk projektā sedzamas no projekta netiešajām attiecināmajām izmaksām;
3. precizēt 16.7.1. apakšpunktu, paredzot, ka attiecināmas ir arī kafijas paužu izmaksas;
4. precizēt MK noteikumu Nr. 272 24.4.2. apakšpunktā atsauci uz aktuālo regulu 2024/2509;
5. svītrot 24.5. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”;
6. papildināt MK noteikumu Nr. 272 24.6. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē, vienlaikus tiek svītrots 24.7. apakšpunkts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Noteikumu projektā paredzētais tiks īstenots esošā 4.3.3.7. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 finansējuma ietvaros, plānotajām izmaiņām ir pozitīva ietekme uz 4.3.3.7. pasākuma mērķa sasniegšanu.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projektā paredzētās izmaiņas nav būtiskas regulas 2021/1060 65. panta izpratnē un neietekmē 4.3.3.7. pasākuma darbību veidu, projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 mērķi vai pamata īstenošanas nosacījumus, tādējādi traucējot tā sākotnējo mērķu sasniegšanu. VDI ir informēta par Noteikumu projekta izstrādes un saskaņošanas procesu, tostarp par to, ka atbilstoši Noteikumu projektam būs nepieciešams veikt grozījumus vienošanās par projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 īstenošanu nosacījumos (attiecībā uz projekta darbību īstenošanu un izmaksām, t.sk., ja nepieciešams, veicot izmaksu pārdali starp izmaksu pozīcijām, lai nodrošinātu visu atbalstāmo darbību īstenošanu projektā pieejamā finansējuma ietvaros).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • VDI nodarbinātie
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka VDI nodarbinātie piedalīsies 13.2. un 13.4. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, sniedzot iespēju stiprināt nodarbināto profesionālo kompetenci, nodrošinot VDI darbiniekiem plašākas iespējas piedalīties trešo valstu migrācijas procesā iesaistīto institūciju sadarbības un veiktspējas stiprināšanas pasākumos, kā arī sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumos. VDI nodarbināto dalība iepriekš minētajās atbalstāmajās darbībās veicinās zināšanu un informācijas ieguvi par labās prakses piemēriem, kas sekmēs VDI institucionālās darbības efektivitāti un attīstību.
Juridiskās personas
  • VDI
Ietekmes apraksts
VDI nodarbināto zināšanu pilnveide un labās prakses apmaiņa sniegs ieguldījumu VDI institucionālās veiktspējas stiprināšanā, sekmējot darba tiesību un darba aizsardzības jomas uzraudzības un kontroles kvalitāti, kā arī uzlabojot VDI sniegtos pakalpojumus un konsultācijas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES, Euratom) 2024/2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2021/1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (ES Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 30. jūnijs, Nr. L 231)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
7. pants
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzēts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (ES Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 30. jūnijs, Nr. L 231)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
47. un 50. pants
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzēts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts paredz tādas izmaiņas, kas skar finansējuma saņēmējam saistošus 4.3.3.7. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.7/1/24/I/001 īstenošanas nosacījumus. Attiecīgi sabiedrības līdzdalība netika izsludināta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts darba inspekcija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Tiesību aktu projekts nemaina 4.3.3.7. pasākuma sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk