Anotācija (ex-ante)

23-TA-2556: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Cēsnieki" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt tai piederoša nekustamā īpašuma “Cēsnieki”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0299) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0299) daļu 3,3487 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Cēsnieki”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0299) (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0299) (turpmāk – Zemes vienība) daļu 3,3487 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektos Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu 3,3487 ha platībā:
- Zemes vienības daļa 0,7335 ha platībā nepieciešama valsts nozīmes autoceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
- Zemes vienības daļa 0,2114 ha platībā nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- Zemes vienības daļa 2,4038 ha platībā nepieciešama valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma “Par autoceļiem” 4.panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
     Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 474. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks). Nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0299) 7,2 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējumu 40640102519) 0,46 ha platībā.
     Zemesgrāmatas nodalījumā Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas ķīlas tiesības, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Zemesgrāmatas nodalījumā Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesību – ar Iecavas pagasta zemes komisijas 1997.gada 8.janvāra lēmumu prot. Nr. 187 noteikti apgrūtinājumi: Dienvidu elektrotīkli 20 kV EPL josla 0.4 km/13m - 0.5 ha, Dienvidu elektrotīkli 0.4 kV EPL josla 0.35 km/5m - 0.2 ha, Tālsakaru līniju centrs - sakaru kabelis - 0.4 km, servitūta ceļš - 0.1 km, kā arī ar lietu tiesībām atzīmes veidā - 1) aizsargjosla gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu 20 kV – 0,08 ha; 2) servitūts ar tiesību uz braucamo ceļu par labu autoceļam – 0,02 ha; 3) aizsargjosla gar autoceļu Iecava-Stelpe -0,07 ha.
     Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) Zemes vienībai ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi – 1) aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās – 0,5000 ha; 2) aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās – 0,2000 ha; 3) aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līnijām un kabeļu kanalizāciju – 0,40 ha; 4) ceļa servitūta teritorija – 0,10 ha.
     Zemes ierīcības projekta īstenošanas ietvaros atsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā tiks noteikti atbilstošie apgrūtinājumi. Atbilstoši Aizsargjoslu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam ievērojami noteiktie aprobežojumi attiecīgajā aizsargjoslā. Rail Baltica projekta projektēšanas un būvdarbu ietvaros tiek nodrošināta gan normatīvo aktu, gan attiecīgo komersantu izsniegto tehnisko noteikumu, gan būvvaldes izdoto nosacījumu ievērošana un izpilde.
     Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem Zemes vienības platība ir 7,2000 ha, tās lietošanas mērķis ir “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – 1) Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 4,5000 ha; 2) Mežu platība – 2,3000 ha; 3) Ūdens objektu zeme 0,4000 ha. Apsekojot Nekustamo īpašumu vērtēšanas vajadzībām tika konstatēts, ka uz Nekustamā īpašuma daļas mežaudze neatrodas, ir tikusi veikta kailcirte.
     Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Zemes vienības daļu aptuveni 3,3487 ha platībā, veidojas atlikusī (neatsavināmā) Zemes vienības daļa 3,8513 ha platībā. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2021. gada 24. septembra atzinumam Nr. BNA/2021/3-14.28/1726/N un 2021.gada 28.oktobra atzinumam Nr. BNA/2021/3-14.28/1998/N atlikusī (neatsavināmā) Zemes vienības daļa aptuveni 3,8513 ha platībā atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir lielāka par 2 ha) un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
     Nekustamā īpašuma īpašnieks ir pieteicis prasījumus:
- kompensēt nomas ieņēmumu zudumu (nomas līgums noslēgts 2021.gada 20.oktobrī un ir spēkā līdz 2024.gada 31.oktobrim) – par laika periodu no 2021.gada 30.oktobrim līdz 2022.gada 30.oktobrim, par platību 4,5 ha, kuras nomas maksa sastāda 675 EUR jeb 150 EUR gadā par 1 ha;
- kompensēt nākotnē paredzēto ieņēmumu zudumu, apmežojot daļu no atsavināmas Nekustamā īpašuma daļas;
- kompensēt zaudētu iespēja uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas nākotnē izbūvēt desmit siltumnīcas, nodrošinot ekoloģisku produktu ražošanu un pārdošanu;
- pēc Rail Baltica projekta realizācijas nodrošināt piekļuvi atlikušās (neatsavināmās) Zemes vienības lauksaimniecībā izmantojamajai zemes daļai.
     Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1.apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023.gada 16.oktobra lēmumu Nr.03.1-14/2959 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma „Cēsnieki”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr.40640100299, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 40640100299 daļu 3,3487 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) 18 752,72 EUR (astoņpadsmit tūkstoši septiņi simti piecdesmit divi eiro un septiņdesmit divi centi) jeb 0,56 EUR par 1 kv.m. zemes platības, kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja zemes vienības daļas platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas.
     Nekustamā īpašuma īpašnieka prasījumi:
- kompensēt nomas ieņēmumu zudumu (nomas līgums noslēgts līdz 2024.gada 31.oktobrim, zemesgrāmatā nav nostiprināts, nomas maksa sastāda 675 EUR jeb 150 EUR gadā par 1 ha) - sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs ir izvērtējis iesniegto lauksaimniecības zemes nomas līgumu (nomas ieņēmumu gūšanas faktu apliecinoši dokumenti nav saņemti)  un secinājis, ka, nosakot lauksaimniecībā izmantojamās zemesgabala daļas 1 ha tirgus vērtību, ņemot vērā noslēgtā zemes nomas līguma nosacījumus (ienākumu metode), vērtība būtu zemāka par zemesgabalam noteikto tirgus vērtību par 1 ha, ņemot vērā notikušos darījumus ar līdzvērtīgiem zemesgabaliem vērtējamā rajonā (salīdzinošā darījumu metode). Tirgus darījumos ar lauksaimniecības zemēm potenciālie pircēji ir jau ņēmuši vērā potenciālo ienesīgumu. Līdz ar to nav tiesiska pamata papildus Nekustamā īpašuma tirgus vērtībai kompensēt iespējamu nomas ieņēmumu zudumu. Savukārt saņemto atlīdzību par valsts atsavināto Nekustamo īpašumu īpašnieks varēs izlietot pēc saviem ieskatiem, tostarp iegādājoties zemi, ko turpmāk izmantot lauksaimnieciskajā darbībā vai to iznomāt, lai gūtu nomas ieņēmumus;
- par nākotnē paredzēto ieņēmumu zudumu, apmežojot daļu no atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas – Likuma 23. panta otrā daļa nosaka, kādi faktori ir izvērtējami un ņemami vērā, novērtējot nekustamo īpašumu, tostarp atbilstoši normatīvo aktu prasībām uzsākto nekustamā īpašuma izmantošanu un apbūves un saimnieciskās izmantošanas iespējas, ja nekustamā īpašuma īpašnieks ir veicis darbības šo iespēju izmantošanai. Nekustamā īpašuma īpašnieks nav iesniedzis pierādījumus par likumīgi uzsāktām apmežošanas darbībām atsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā, arī apsekošanā uzsāktas apmežošanas darbības netika konstatētas. Atsavināmā Nekustamā īpašuma daļas novērtēšanā nav ņemami vērā īpašnieka nākotnes nodomi, ja nekustamā īpašuma īpašnieks nav veicis darbības to īstenošanai, līdz ar to pieteiktā zaudējuma par nākotnē paredzēto ieņēmumu neiegūšanu, apmežojot daļu no atsavināmas Nekustamā īpašuma daļas, kompensēšana papildus atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībai nav pamatota;
- par zaudētu iespēju uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas nākotnē izbūvēt desmit siltumnīcas, nodrošinot ekoloģisku produktu ražošanu un pārdošanu – Atsavināšanas likuma 23. panta otrā daļa nosaka, kādi faktori ir izvērtējami un ņemami vērā, novērtējot nekustamo īpašumu, tostarp atbilstoši normatīvo aktu prasībām uzsākto nekustamā īpašuma izmantošanu un apbūves un saimnieciskās izmantošanas iespējas, ja nekustamā īpašuma īpašnieks ir veicis darbības šo iespēju izmantošanai. Nekustamā īpašuma īpašnieks nav iesniedzis pierādījumus par likumīgi uzsāktām darbībām siltumnīcu izbūvēšanai atsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā, arī apsekošanā uzsāktas būvniecības darbības netika konstatētas. Atsavināmā Nekustamā īpašuma daļas novērtēšanā nav ņemami vērā īpašnieka nākotnes nodomi, ja nekustamā īpašuma īpašnieks nav veicis darbības to īstenošanai, līdz ar to pieteiktā zaudējuma par zaudēto iespēju uz atsavināmās Zemes vienības daļas nākotnē izbūvēt desmit siltumnīcas, nodrošinot ekoloģisku produktu ražošanu un pārdošanu, kompensēšana papildus atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībai nav pamatota;
- pēc Rail Baltica projekta realizācijas nodrošināt piekļuvi atlikušās (neatsavināmās) Zemes vienības lauksaimniecībā izmantojamajai zemes daļai – atbilstoši AS RB Rail un Satiksmes ministrijas sniegtajai informācijai, prasījums ir ticis izvērtēts un ir pieņemts lēmums par to, ka Rail Baltica projekta ietvaros no stacijas pievedceļa taisnā posma tiks veidots pievienojums Zemes vienībai pāri ceļa un meliorācijas novadgrāvim, nodrošinot piekļuvi atlikušajai (neatsavināmajā) Zemes vienības daļā lauksaimniecībā izmantojamai zemes platībai.
     Nekustamā īpašuma īpašnieks ir sniedzis piekrišanu Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram.
     Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
     Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
     Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
     Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
     Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu - zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu - nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma  “Cēsnieki”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0299) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0299) daļu 3,3487 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti. Projektā iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un tās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
  • Satiksmes ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi