22-TA-11: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi" (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, lai noteiktu uzraudzības un kontroles kārtību ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi, ievērojot regulā 2019/1009 un Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulā (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020) noteiktās prasības.
Spēkā stāšanās termiņš
16.07.2022.
Pamatojums
Noteikumu projektam ir jāstājas spēkā datumā (2022. gada 16. jūlijā), no kura piemēro regulu 2019/1009.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašlaik Ministru kabineta 2009. gada 27. janvāra noteikumi Nr. 76 "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība mēslošanas līdzekļiem ar marķējumu "EK mēslošanas līdzeklis"" ir izstrādāti saskaņā Eiropas Parlamenta un Padomes 2003. gada 13. oktobra Regulu (EK) Nr. 2003/2003 par mēslošanas līdzekļiem (turpmāk – regula Nr. 2003/2003), taču no 2022. gada 16. jūlija tiks piemērota regula 2019/1009 un regula Nr. 2003/2003 zaudēs spēku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2009. gada 27. janvāra noteikumi Nr. 76 "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība mēslošanas līdzekļiem ar marķējumu "EK mēslošanas līdzeklis"" tika izstrādāti, lai regulētu mēslošanas līdzekļu ar marķējumu "EK mēslošanas līdzeklis" uzraudzību un kontroli saskaņā ar regulu Nr. 2003/2003. Tā kā ar 2022. gada 16.jūliju tiks piemērota regula 2019/1009, arī ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi uzraudzībai un kontrolei ir jānotiek saskaņā ar regulu 2019/1009. Regula 2019/1009 paplašina ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi klāstu, nosakot regulējumu arī organiskajiem mēslošanas līdzekļiem, augsnes ielabotājiem, augu augšanas substrātiem, inhibitoriem, augu biostimulatoriem un mēslošanas līdzekļu maisījumiem un tajā ir ietvertas papildu prasības Valsts augu aizsardzības dienestam (turpmāk – dienests) attiecībā uz šādu mēslošanas līdzekļu uzraudzību un kontroli, tāpēc spēkā esošajos noteikumos izdarāmi būtiski grozījumi, kuru apjoms pārsniedz pusi no attiecīgo noteikumu normu apjoma. Šādā gadījumā ir jāsagatavo jauns noteikumu projekts.
Regulā 2019/1009 mēslošanas līdzekļi tiek iedalīti nevis tipos, kā tas ir minēts regulā Nr. 2003/2003, bet gan funkcionālajās kategorijās (PFC) un komponentmateriālu grupās (CMC). Šāds mēslošanas līdzekļu iedalījums ir jāņem vērā arī noteikumu projektā.
Uz ES mēslošanas līdzekļu uzraudzību un kontroli attiecas regulas 2019/1009 37. pants, kurā ir noteikts, ka ES mēslošanas līdzekļiem piemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 9. jūlija regulas (EK) Nr. 765/2008, ar ko nosaka akreditācijas un tirgus uzraudzības prasības attiecībā uz produktu tirdzniecību un atceļ Regulu (EEK) Nr. 339/93, 16.–29. pantu. Taču no 2021. gada 16. jūlija tika piemērota regula 2019/1020, kuras III pielikumā ir noteikts, ka Regulas Nr. 765/2008 15. līdz 29. pants tiek aizstāts ar attiecīgiem šīs regulas pantiem. Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu projektā ir jānorāda, ka aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi ir saskaņā ar regulu 2019/1009 un regulu 2019/1020.
Regulas 2019/1020 10. panta 2. punkts paredz, ka katrai Eiropas Savienības dalībvalstij ir jāizraugās tirgus uzraudzības iestāde un tai ir jāīsteno tirgus uzraudzība, ievērojot šīs regulas prasības. Latvijā ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi aprites uzraudzība, kontrole un uzskaite būs dienesta kompetencē, ievērojot regulā 2019/1020 noteiktās vispārīgās prasības attiecībā uz tirgus uzraudzības iestādēm. Tāpat dienests pildīs regulā 2019/1009 noteiktās tirgus uzraudzības iestādes funkcijas.
Lai Latvijā varētu laist tirgū ES mēslošanas līdzekļus ar CE zīmi, tie būs jāiekļauj kultūraugu uzraudzības valsts informācijas reģistrā (jāveic to uzskaite), tāpēc ir jānosaka, kuri dokumenti iesniedzami, lai ES mēslošanas līdzekli ar CE zīmi varētu pieteikt uzskaitei un dienests varētu izvērtēt ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi kvalitātes un marķējuma atbilstību regulā 2019/1009 noteiktajām prasībām.
Tā kā iepakotājs var mainīt ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi atbilstību regulas 2019/1009 prasībām un līdz ar to tirgū var nonākt neatbilstoši šāda veida mēslošanas līdzekļi, ir jānosaka, kuros gadījumos iepakotājs tiek uzskatīts par ražotāju, kad uz to attiecas visi regulas 2019/1009 6. pantā noteiktie ražotāja pienākumi.
Lai nepieļautu neatbilstīgu ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi laišanu brīvā apgrozībā, dienestam ir jāsadarbojas ar muitas iestādēm atbilstoši Regulas 2019/1020 25. panta 5. punktā, 26. panta 3. punktā, 27. un 28. pantā noteiktajām prasībām. Attiecīgi dienests sniedz muitas iestādēm informāciju par to produktu kategorijām vai to uzņēmēju identitāti, par kuriem ir konstatēts lielāks neatbilstības risks, kā arī sniedz atzinumu, atļaujot vai aizliedzot produktu laist brīvā apgrozībā.
Lai novērtētu ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi atbilstību kvalitātes prasībām, pašlaik akreditētas laboratorijas tos var testēt ar regulā Nr. 2003/2003 norādītajām metodēm, taču jaunajā regulā 2019/1009 šādas metodes nav norādītas. Šādas testēšanas metodes ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi saskaņā ar regulu 2019/1009 tiks noteiktas Eiropas Komisijas īstenošanas aktā.
Regula 2019/1009 paredz rīcību gadījumos, ja tirgus uzraudzības iestāde konstatē ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi neatbilstību, tāpēc arī noteikumu projektā ir jānorāda atsauces uz regulas pantiem, kuros šī rīcība ir aprakstīta.
Regulas 2019/1009 52. pantā ir noteikts, ka Eiropas Savienības dalībvalstis nekavē tādu mēslošanas līdzekļu ar marķējumu "EK mēslošanas līdzeklis" pieejamību tirgū, kuri atbilst regulas Nr. 2003/2003 prasībām un ir laisti tirgū pirms 2022. gada 16. jūlija, tāpēc šī prasība ir jānorāda arī noteikumu projektā.
Regulā 2019/1009 mēslošanas līdzekļi tiek iedalīti nevis tipos, kā tas ir minēts regulā Nr. 2003/2003, bet gan funkcionālajās kategorijās (PFC) un komponentmateriālu grupās (CMC). Šāds mēslošanas līdzekļu iedalījums ir jāņem vērā arī noteikumu projektā.
Uz ES mēslošanas līdzekļu uzraudzību un kontroli attiecas regulas 2019/1009 37. pants, kurā ir noteikts, ka ES mēslošanas līdzekļiem piemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 9. jūlija regulas (EK) Nr. 765/2008, ar ko nosaka akreditācijas un tirgus uzraudzības prasības attiecībā uz produktu tirdzniecību un atceļ Regulu (EEK) Nr. 339/93, 16.–29. pantu. Taču no 2021. gada 16. jūlija tika piemērota regula 2019/1020, kuras III pielikumā ir noteikts, ka Regulas Nr. 765/2008 15. līdz 29. pants tiek aizstāts ar attiecīgiem šīs regulas pantiem. Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu projektā ir jānorāda, ka aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi ir saskaņā ar regulu 2019/1009 un regulu 2019/1020.
Regulas 2019/1020 10. panta 2. punkts paredz, ka katrai Eiropas Savienības dalībvalstij ir jāizraugās tirgus uzraudzības iestāde un tai ir jāīsteno tirgus uzraudzība, ievērojot šīs regulas prasības. Latvijā ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi aprites uzraudzība, kontrole un uzskaite būs dienesta kompetencē, ievērojot regulā 2019/1020 noteiktās vispārīgās prasības attiecībā uz tirgus uzraudzības iestādēm. Tāpat dienests pildīs regulā 2019/1009 noteiktās tirgus uzraudzības iestādes funkcijas.
Lai Latvijā varētu laist tirgū ES mēslošanas līdzekļus ar CE zīmi, tie būs jāiekļauj kultūraugu uzraudzības valsts informācijas reģistrā (jāveic to uzskaite), tāpēc ir jānosaka, kuri dokumenti iesniedzami, lai ES mēslošanas līdzekli ar CE zīmi varētu pieteikt uzskaitei un dienests varētu izvērtēt ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi kvalitātes un marķējuma atbilstību regulā 2019/1009 noteiktajām prasībām.
Tā kā iepakotājs var mainīt ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi atbilstību regulas 2019/1009 prasībām un līdz ar to tirgū var nonākt neatbilstoši šāda veida mēslošanas līdzekļi, ir jānosaka, kuros gadījumos iepakotājs tiek uzskatīts par ražotāju, kad uz to attiecas visi regulas 2019/1009 6. pantā noteiktie ražotāja pienākumi.
Lai nepieļautu neatbilstīgu ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi laišanu brīvā apgrozībā, dienestam ir jāsadarbojas ar muitas iestādēm atbilstoši Regulas 2019/1020 25. panta 5. punktā, 26. panta 3. punktā, 27. un 28. pantā noteiktajām prasībām. Attiecīgi dienests sniedz muitas iestādēm informāciju par to produktu kategorijām vai to uzņēmēju identitāti, par kuriem ir konstatēts lielāks neatbilstības risks, kā arī sniedz atzinumu, atļaujot vai aizliedzot produktu laist brīvā apgrozībā.
Lai novērtētu ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi atbilstību kvalitātes prasībām, pašlaik akreditētas laboratorijas tos var testēt ar regulā Nr. 2003/2003 norādītajām metodēm, taču jaunajā regulā 2019/1009 šādas metodes nav norādītas. Šādas testēšanas metodes ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi saskaņā ar regulu 2019/1009 tiks noteiktas Eiropas Komisijas īstenošanas aktā.
Regula 2019/1009 paredz rīcību gadījumos, ja tirgus uzraudzības iestāde konstatē ES mēslošanas līdzekļa ar CE zīmi neatbilstību, tāpēc arī noteikumu projektā ir jānorāda atsauces uz regulas pantiem, kuros šī rīcība ir aprakstīta.
Regulas 2019/1009 52. pantā ir noteikts, ka Eiropas Savienības dalībvalstis nekavē tādu mēslošanas līdzekļu ar marķējumu "EK mēslošanas līdzeklis" pieejamību tirgū, kuri atbilst regulas Nr. 2003/2003 prasībām un ir laisti tirgū pirms 2022. gada 16. jūlija, tāpēc šī prasība ir jānorāda arī noteikumu projektā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka personai, kas vēlēsies pieteikt uzskaitei ES mēslošanas līdzekli ar CE zīmi, dienestā būs jāiesniedz iesniegums par mēslošanas līdzekļa uzskaiti, mēslošanas līdzekļa identifikācijas marķējuma teksts un ražotāja ES atbilstības deklarācijas kopija. Savukārt dienestam paredzēta sadarbība ar muitas iestādēm, ievērojot regulā 2019/1020 noteikto, lai jau agrīnā posmā novērstu to, ka Latvijā nonāk neatbilstīgi ES mēslošanas līdzekļi ar CE zīmi. Tāpat dotas norādes uz regulas 2019/1009 pantiem, kuros ir aprakstīta dienesta rīcība gadījumos, kad Latvijas tirgū tiek konstatēti neatbilstīgi ES mēslošanas līdzekļi ar CE zīmi.
Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu projektā noteikta kārtība ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi uzraudzībai un kontrolei saskaņā ar regulu 2019/1009 un regulu 2019/1020.
Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu projektā noteikta kārtība ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi uzraudzībai un kontrolei saskaņā ar regulu 2019/1009 un regulu 2019/1020.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Tiesiskais regulējums ietekmēs ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi apritē iesaistītās personas.
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
- Tiesiskais regulējums ietekmēs ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi apritē iesaistītās personas.
Ietekmes apraksts
-
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2007. gada 30. janvāra noteikumi Nr. 83 "Noteikumi par valsts nodevu par mēslošanas līdzekļa un substrāta reģistrāciju vai atļaujas saņemšanu mēslošanas līdzekļa un substrāta ievešanai vai tirdzniecībai, kā arī tās maksāšanas kārtību" (turpmāk – noteikumi Nr. 83).
Pamatojums un apraksts
Jāsagatavo grozījumi, lai svītrotu aktualitāti zaudējušas normas no noteikumiem Nr. 83 attiecībā uz mikrobioloģisko preparātu un augu augšanas veicinātāju pagaidu reģistrāciju un mēslošanas līdzekļu mehāniskā maisījumu gatavotāju, kā arī aktualitāti zaudējušu norādi par mēslošanas līdzekļa un substrāta reģistrācijas apliecības atjaunošanu.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1009
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009).
Apraksts
Regula piemērojama no 2022. gada 16. jūlija.
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1020
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020).
Apraksts
Regula piemērojama no 2021. gada 16. jūlija.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1009 III pielikums
Noteikumu projekta 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009
Regulas 2019/1009 38., 40. un 41. punkts
Noteikumu projekta 10.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009
Regulas 2019/1009 Ⅴ pielikums
Noteikumu projekta 3.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009
Regulas 2019/1009 14. panta 1. punkts, 13. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 10.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009
Vispārīga atsauce uz regulu 2019/1009
Noteikumu projekta 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009
Regulas 2019/1009 I pielikums un III pielikuma II un III daļa
Noteikumu projekta 10.3.,10.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1020 25. panta 1. punkts, 25. panta 5. punkts, 26. panta 3. punkts, 27. un 28 pants
Noteikumu projekta 10.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1020
Vispārīga atsauce uz regulu 2019/1020
Noteikumu projekta 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1020
Regulas 2019/1020 10. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1020
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
No 2022. gada 18. februāra līdz 4. martam informācija par noteikumu projektu bija ievietota TAP portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" (https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/), kurā sabiedrības pārstāvji varēja sniegt viedokļus par projektu.
Noteikumu projekts 2022. gada 18. februārī elektroniski tika nosūtīts saskaņošanai biedrībām "Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome" (LOSP), "Zemnieku Saeima" un "Latvijas Lauksaimniecības Kooperatīvu Asociācija" (LLKA).
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem pieejama te: https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/1a9bb17a-8f26-4b6b-8f31-3b98a2ed215e
Noteikumu projekts 2022. gada 18. februārī elektroniski tika nosūtīts saskaņošanai biedrībām "Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome" (LOSP), "Zemnieku Saeima" un "Latvijas Lauksaimniecības Kooperatīvu Asociācija" (LLKA).
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem pieejama te: https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/1a9bb17a-8f26-4b6b-8f31-3b98a2ed215e
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Par TAP portālā (https://tapportals.mk.gov.lv) ievietoto noteikumu projektu netika saņemti iebildumi vai priekšlikumi. Nevalstiskās organizācijas viedokli nesniedza.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts augu aizsardzības dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi