24-TA-1963: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 27. novembra noteikumos Nr. 800 "Izmeklēšanas cietuma iekšējās kārtības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai nodrošinātu ieslodzījuma vietas un sabiedrības drošību, Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 27. novembra noteikumos Nr. 800 "Izmeklēšanas cietuma iekšējās kārtības noteikumi"" (turpmāk - projekts) specificēt Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā apcietinātajiem atļautās televizoram pievienojamās videospēles, nosakot tikai tādu televizoram pievienojamo videospēļu iekārtu pieļaujamību, kuras nerada neatļautas saziņas risku.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai novērstu gadījumus, kad apcietinātie šobrīd atļautās videospēļu iekārtas izmanto neatļautai saziņai, kuras laikā notiek arī jaunu noziedzīgu nodarījumu organizēšana, projekts paredz noteikt apcietinātajiem lietot tikai tādas televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd atbilstoši Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma (turpmāk – Likums) 13.panta pirmās daļas 10.punktam apcietinātajam ir tiesības izmantot televizoram pievienojamās videospēles. Attiecīgi Ministru kabineta 2007.gada 27.novembra noteikumu Nr.800 "Izmeklēšanas cietuma iekšējās kārtības noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr.800) 4.pielikuma "Priekšmeti un pārtikas produkti, kurus apcietinātajam ir tiesības glabāt" 10. punkts paredz, ka apcietinātajam ir tiesības glabāt televizoram pievienojamās videospēles. Kā arī Noteikumu Nr.800 10.pielikuma "Priekšmeti, kuri pieļaujami sūtījumos un pienesumos" 10.punkts noteic, ka apcietinātajam ar sūtījumu vai pienesumu var tikt nodotas televizoram pievienojamās videospēles.
Savukārt attiecībā uz notiesātajiem Ministru kabineta 2025.gada 26.augusta noteikumu Nr.523 "Brīvības atņemšanas iestādes iekšējās kārtības noteikumi" (stājās spēkā 2025.gada 28.augustā) 45.2.apakšpunkts noteic, ka notiesātie var lietot tikai tādas televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku.
Savukārt attiecībā uz notiesātajiem Ministru kabineta 2025.gada 26.augusta noteikumu Nr.523 "Brīvības atņemšanas iestādes iekšējās kārtības noteikumi" (stājās spēkā 2025.gada 28.augustā) 45.2.apakšpunkts noteic, ka notiesātie var lietot tikai tādas televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tomēr videospēļu iekārtas pēdējo gadu laikā ir strauji attīstījušas, un to funkcionalitāte cita starpā paredz iespēju tās izmantot ne tikai videospēļu spēlēšanai, bet arī neatļautai ieslodzīto saziņai – gan savā starpā, gan saziņai ar personām ārpus ieslodzījuma vietas. Pie tam jaunajām videospēļu iekārtām ir bezvadu kontrolieri (pultis) ar adaptīvām pogām un taustes sajūtu tehnoloģiju, kā arī iebūvēta rācija, kas nodrošina spēlētajiem iespēju savstarpēji sazināties. Līdz ar to ieslodzītajiem, izmantojot jaunākās videospēļu iekārtas, nav nepieciešams pat ielādēt vai izmantot sazināšanas platformas, lai sarakstītos vai sazinātos ar citām personām, pietiek vien izmantot videospēļu iekārtu kontrolieri (pulti).
Tāpat praksē arvien biežāk tiek konstatēts, ka ieslodzītie videospēļu iekārtu izmanto kā neatļautu saziņas līdzekli ne tikai sarunām ar radiniekiem un laulāto, veicinot sociāli lietderīgu saikņu saglabāšanu vai atjaunošanu, bet arī ar citām personām noziedzīgo kontaktu turpināšanai, jaunu noziedzīgu nodarījumu veikšanai un organizēšanai. Turklāt videospēļu iekārta kā neatļauts saziņas līdzeklis tiek izmantots ne tikai komunikācijai ar citām personām ārpus ieslodzījuma vietas, bet arī saziņai ar ieslodzītajiem, kas izvietoti citās ieslodzījuma vietās. Tādējādi ieslodzītie var ietekmēt kriminālsoda izpildi, izmeklēšanas gaitu vai izmeklēšanas procesu, piemēram, ietekmējot lieciniekus vai saskaņojot liecības. Tāpat ieslodzītie, atrodoties ieslodzījumu vietās un izmantojot videospēļu iekārtu kā neatļautu saziņas līdzekli, var koordinēt dažādu noziedzīgu grupu darbības ārpus ieslodzījuma vietas, kā arī organizēt nelegālus finanšu darījumus, piemēram, naudas atmazgāšanu, krāpšanu vai nelegālu līdzekļu pārvedumus. Izmantojot neatļautus saziņas līdzekļus, ieslodzītie var plānot bēgšanu no ieslodzījuma vietas, saskaņojot un izstrādājot detalizētu bēgšanas plānu un nodrošinot nepieciešamos resursus un līdzekļus. Šāda ieslodzīto rīcība nodara kaitējumu ļoti plašām sabiedrības interesēm – sākot no valsts drošības interesēm un beidzot ar personas veselību un dzīvību. Tādējādi tiek apdraudēta ne tikai ieslodzījuma vietu drošība, bet arī sabiedrības drošība kopumā. Kaut arī ieslodzījuma vietās tiek veikti pasākumi, lai mazinātu šādas saziņas iespējas, tomēr videospēļu iekārtu funkcionalitāte paver lielākas iespējas tās izmantot neatļautai saziņai.
Tiesībaizsardzības iestādēs šobrīd tiek izmeklēts kriminālprocess par iespējami noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu organizētā grupā lielā apmērā laika periodā no 2021. gada 17. augusta līdz 2023. gada 24. maijam (viens organizētās grupas sastāvs) un laika periodā no 2023. gada 24. maija līdz 2024. gada 9. aprīlim (otrs organizētās grupas sastāvs, mainoties dalībnieku sastāvam) pēc Krimināllikuma 195. panta trešās daļas. Šīs izmeklēšanas rezultātā tika atklāta saikne ar vairākām citām izmeklēšanām ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs. Noziedzīgie nodarījumi ir saistīti ar automatizētās datu apstrādes sistēmu izmantošanu, nosūtot SMS ziņojumus ar hipersaiti uz viltotām dažādu kredītiestāžu internetbankām (SMS pikšķerēšana jeb smišings (angl. phishing, smishing)). Nozieguma izdarīšana veikta organizētā grupā, kurā iesaistīti ne tikai Latvijas iedzīvotāji, bet arī citi Eiropas Savienības valstu pilsoņi. Noziegumam ir starptautisks raksturs, un krāpšanu rezultātā cietis liels skaits personu ne vien Latvijas Republikā, bet arī citās Eiropas Savienības valstīs, kopumā nodarot zaudējumus aptuveni 1,5 miljoni eiro. Šobrīd apzinātais aptuvenais cietušo skaits vienā ārvalstī ir vairāk kā 270 personas, otrā ārvalstī – 180 personas, Latvijā – 170 personas. Turklāt, ņemot vērā nozieguma izdarīšanas veidu, ar lielu varbūtību var teikt, ka cietušo skaits ir ievērojami lielāks.
Saskaņā ar kriminālprocesā iegūtajiem un nostiprinātajiem pierādījumiem noziedzīgo nodarījumu organizēja iepriekš notiesātas personas, atrodoties ieslodzījuma vietā, izmantojot viņu rīcībā legāli esošas videospēļu konsoles, tādējādi izdarot jaunus mantiska rakstura sevišķi smagus noziegumus un iesaistot jaunus organizētās grupas dalībniekus, kā arī sekojoši šiem grupas dalībniekiem piesaistot atsevišķu noziedzīgu darbību veikšanai personas par nelielu atlīdzību (tā saucamos – naudas mūļus).
Ņemot vērā minēto, projekts paredz noteikt, ka apcietinātais drīkst lietot tādas televizoram pievienojamās videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku. Atļautie saziņas veidi ir noteikti Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā, kā piemēram, izmeklēšanas cietuma tālrunis, satikšanās, vēstules, noteiktām apcietināto grupām - videosaziņa u.c. Ja attiecīgais sazināšanas veids nav minēts Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā, tātad tas ir uzskatāms par neatļautu saziņas veidu. Tas nozīmē, ka apcietinātajam ir atļauts glabāt un lietot tikai tādu videospēļu iekārtu, kuru nav iespējams nekādā veidā izmantot neatļautai saziņai gan ieslodzīto starpā, gan arī ārpus ieslodzījuma vietas, proti, kuru tehniski nav iespējams nekādā veidā patstāvīgi vai pievienojot citai ierīcei pieslēgt interneta tīklam vai citam datu pārraides tīklam, tāpat kuru tehniski nevar izmantot kā rāciju, telefonu, datoru, planšetdatoru, datu nesēju, video vai audio raidītāju. Svarīgs nosacījums ir tas, vai videospēļu iekārtu var izmantot neatļautai saziņai atbilstoši tās tehniskajai specifikācijai, nevis tam, vai apcietinātais šo iekārtu lietos vai nelietos neatļautai saziņai. Tātad, ja apcietinātais vēlēsies lietot videospēļu iekārtu, izmeklēšanas cietuma nodarbinātie, pārbaudot attiecīgo videospēļu iekārtu, ņems vērā tās tehnisko specifikāciju.
Tāpat praksē arvien biežāk tiek konstatēts, ka ieslodzītie videospēļu iekārtu izmanto kā neatļautu saziņas līdzekli ne tikai sarunām ar radiniekiem un laulāto, veicinot sociāli lietderīgu saikņu saglabāšanu vai atjaunošanu, bet arī ar citām personām noziedzīgo kontaktu turpināšanai, jaunu noziedzīgu nodarījumu veikšanai un organizēšanai. Turklāt videospēļu iekārta kā neatļauts saziņas līdzeklis tiek izmantots ne tikai komunikācijai ar citām personām ārpus ieslodzījuma vietas, bet arī saziņai ar ieslodzītajiem, kas izvietoti citās ieslodzījuma vietās. Tādējādi ieslodzītie var ietekmēt kriminālsoda izpildi, izmeklēšanas gaitu vai izmeklēšanas procesu, piemēram, ietekmējot lieciniekus vai saskaņojot liecības. Tāpat ieslodzītie, atrodoties ieslodzījumu vietās un izmantojot videospēļu iekārtu kā neatļautu saziņas līdzekli, var koordinēt dažādu noziedzīgu grupu darbības ārpus ieslodzījuma vietas, kā arī organizēt nelegālus finanšu darījumus, piemēram, naudas atmazgāšanu, krāpšanu vai nelegālu līdzekļu pārvedumus. Izmantojot neatļautus saziņas līdzekļus, ieslodzītie var plānot bēgšanu no ieslodzījuma vietas, saskaņojot un izstrādājot detalizētu bēgšanas plānu un nodrošinot nepieciešamos resursus un līdzekļus. Šāda ieslodzīto rīcība nodara kaitējumu ļoti plašām sabiedrības interesēm – sākot no valsts drošības interesēm un beidzot ar personas veselību un dzīvību. Tādējādi tiek apdraudēta ne tikai ieslodzījuma vietu drošība, bet arī sabiedrības drošība kopumā. Kaut arī ieslodzījuma vietās tiek veikti pasākumi, lai mazinātu šādas saziņas iespējas, tomēr videospēļu iekārtu funkcionalitāte paver lielākas iespējas tās izmantot neatļautai saziņai.
Tiesībaizsardzības iestādēs šobrīd tiek izmeklēts kriminālprocess par iespējami noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu organizētā grupā lielā apmērā laika periodā no 2021. gada 17. augusta līdz 2023. gada 24. maijam (viens organizētās grupas sastāvs) un laika periodā no 2023. gada 24. maija līdz 2024. gada 9. aprīlim (otrs organizētās grupas sastāvs, mainoties dalībnieku sastāvam) pēc Krimināllikuma 195. panta trešās daļas. Šīs izmeklēšanas rezultātā tika atklāta saikne ar vairākām citām izmeklēšanām ne tikai Latvijā, bet arī ārvalstīs. Noziedzīgie nodarījumi ir saistīti ar automatizētās datu apstrādes sistēmu izmantošanu, nosūtot SMS ziņojumus ar hipersaiti uz viltotām dažādu kredītiestāžu internetbankām (SMS pikšķerēšana jeb smišings (angl. phishing, smishing)). Nozieguma izdarīšana veikta organizētā grupā, kurā iesaistīti ne tikai Latvijas iedzīvotāji, bet arī citi Eiropas Savienības valstu pilsoņi. Noziegumam ir starptautisks raksturs, un krāpšanu rezultātā cietis liels skaits personu ne vien Latvijas Republikā, bet arī citās Eiropas Savienības valstīs, kopumā nodarot zaudējumus aptuveni 1,5 miljoni eiro. Šobrīd apzinātais aptuvenais cietušo skaits vienā ārvalstī ir vairāk kā 270 personas, otrā ārvalstī – 180 personas, Latvijā – 170 personas. Turklāt, ņemot vērā nozieguma izdarīšanas veidu, ar lielu varbūtību var teikt, ka cietušo skaits ir ievērojami lielāks.
Saskaņā ar kriminālprocesā iegūtajiem un nostiprinātajiem pierādījumiem noziedzīgo nodarījumu organizēja iepriekš notiesātas personas, atrodoties ieslodzījuma vietā, izmantojot viņu rīcībā legāli esošas videospēļu konsoles, tādējādi izdarot jaunus mantiska rakstura sevišķi smagus noziegumus un iesaistot jaunus organizētās grupas dalībniekus, kā arī sekojoši šiem grupas dalībniekiem piesaistot atsevišķu noziedzīgu darbību veikšanai personas par nelielu atlīdzību (tā saucamos – naudas mūļus).
Ņemot vērā minēto, projekts paredz noteikt, ka apcietinātais drīkst lietot tādas televizoram pievienojamās videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku. Atļautie saziņas veidi ir noteikti Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā, kā piemēram, izmeklēšanas cietuma tālrunis, satikšanās, vēstules, noteiktām apcietināto grupām - videosaziņa u.c. Ja attiecīgais sazināšanas veids nav minēts Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā, tātad tas ir uzskatāms par neatļautu saziņas veidu. Tas nozīmē, ka apcietinātajam ir atļauts glabāt un lietot tikai tādu videospēļu iekārtu, kuru nav iespējams nekādā veidā izmantot neatļautai saziņai gan ieslodzīto starpā, gan arī ārpus ieslodzījuma vietas, proti, kuru tehniski nav iespējams nekādā veidā patstāvīgi vai pievienojot citai ierīcei pieslēgt interneta tīklam vai citam datu pārraides tīklam, tāpat kuru tehniski nevar izmantot kā rāciju, telefonu, datoru, planšetdatoru, datu nesēju, video vai audio raidītāju. Svarīgs nosacījums ir tas, vai videospēļu iekārtu var izmantot neatļautai saziņai atbilstoši tās tehniskajai specifikācijai, nevis tam, vai apcietinātais šo iekārtu lietos vai nelietos neatļautai saziņai. Tātad, ja apcietinātais vēlēsies lietot videospēļu iekārtu, izmeklēšanas cietuma nodarbinātie, pārbaudot attiecīgo videospēļu iekārtu, ņems vērā tās tehnisko specifikāciju.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz noteikt, ka apcietinātie drīkst lietot tikai tādas televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku. Proti, projekts paredz Noteikumu Nr.800 4.pielikuma "Priekšmeti un pārtikas produkti, kurus apcietinātajam ir tiesības glabāt" 10.punktā un 10.pielikuma "Priekšmeti, kuri pieļaujami sūtījumos un pienesumos" 10.punktā noteikt, ka apcietinātajam atļauts glabāt un saņemt ar sūtījumiem vai pienesumiem tikai tādas televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku.
Attiecībā uz notiesātajiem Ministru kabineta 2025.gada 26.augusta noteikumu Nr.523 "Brīvības atņemšanas iestādes iekšējās kārtības noteikumi" (stājās spēkā 2025.gada 28.augustā) 45.2.apakšpunkts jau paredz šādu regulējumu, nosakot, ka notiesātajiem ir atļauts lietot tikai tādas televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku. Tādējādi līdz ar projekta spēkā stāšanos arī apcietinātie, tāpat kā notiesātie, varēs lietot tikai viena veida televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, proti, tikai tādas, kuras nerada neatļautas saziņas risku.
Attiecībā uz notiesātajiem Ministru kabineta 2025.gada 26.augusta noteikumu Nr.523 "Brīvības atņemšanas iestādes iekšējās kārtības noteikumi" (stājās spēkā 2025.gada 28.augustā) 45.2.apakšpunkts jau paredz šādu regulējumu, nosakot, ka notiesātajiem ir atļauts lietot tikai tādas televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku. Tādējādi līdz ar projekta spēkā stāšanos arī apcietinātie, tāpat kā notiesātie, varēs lietot tikai viena veida televizoram pievienojamas videospēļu iekārtas, proti, tikai tādas, kuras nerada neatļautas saziņas risku.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Pārējais Noteikumu Nr.800 4. un 10.pielikumā noteiktais sadzīves tehnikas klāsts tiks precizēts pēc likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā" (24-TA-1960), kas cita starpā paredz precizējumus attiecībā uz apcietinātajiem atļautajā sadzīves tehnikas klāstu, spēkā stāšanās.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Personas, kurām piemērots drošības līdzeklis – apcietinājums
Ietekmes apraksts
2025.gada 18.augustā ieslodzījuma vietās atradās 873 apcietinātas personas.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Likumprojekts "Grozījums Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā" (24-TA-1960)
Pamatojums un apraksts
Likumprojekts "Grozījums Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kas cita starpā paredz precizējumus attiecībā uz apcietinātajiem atļauto sadzīves tehnikas klāstu.
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Ieslodzījuma vietu pārvaldeNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā" (24-TA-1960) cita starpā, tāpat kā projekts, paredz noteikt, ka apcietinātajiem ir atļauts lietot tikai tādas televizoram pievienojamās videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku, un tas jau bija nodots publiskajai apspriešanai (norisinājās no 2025. gada 31. janvāra līdz 2025. gada 18. februārim; saņemto viedokļu, priekšlikumu un iebildumu apkopojums publicēts 2025. gada 5. martā). Ņemot vērā, ka projektā ir ietverts tikai regulējums, ka apcietinātajiem ir atļauts lietot tikai tādas televizoram pievienojamās videospēļu iekārtas, kuras nerada neatļautas saziņas risku, ir uzskatāms, ka sabiedrības līdzdalība par projektā ietverto regulējumu pēc būtības jau ir norisinājusies likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā" (24-TA-1960) ietvaros.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ieslodzījuma vietu pārvalde
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
