Anotācija

25-TA-121: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Latvijas Republikas valsts robežas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2025. gada 7. janvāra sēdē dotais uzdevums (prot. Nr. 1, 65. § “Informatīvais ziņojums “Par tehnoloģiskās infrastruktūras uz valsts ārējās sauszemes robežas izbūves turpināšanu, šim mērķim nepieciešamo finansējumu un tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanu pēc tās izbūves pabeigšanas””; 24-TA-2939 (IP), 5.1. apakšpunkts).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts nepieciešams, lai nodrošinātu efektīvu ārējās robežas apsardzībai nepieciešamajā infrastruktūrā ietilpstošo robežuzraudzības tehnisko līdzekļu – klātbūtnes uztveršanas sistēmu un novērošanas iekārtu un ar to saistītās infrastruktūras (tehnoloģiskās infrastruktūras) darbību pēc to izbūves pabeigšanas, paredzot, ka to darbību nodrošina Valsts robežsardze. Vienlaikus likumprojekts paredz Valsts robežsardzes tiesības noslēgt ar akciju sabiedrību "Latvijas radio un televīzijas centrs" deleģēšanas līgumu par izbūvētās infrastruktūras uzturēšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūves likums (turpmāk – Izbūves likums) nosaka īpašu tiesisko regulējumu ārējās sauszemes robežas (arī tās, kas noteikta ūdenstecē vai ūdenstilpē) apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvei. Izbūves likums paredz, ka ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamajā infrastruktūrā ietilpst arī robežuzraudzības tehniskie līdzekļi — klātbūtnes uztveršanas sistēmas un novērošanas iekārtas un ar tām saistītā infrastruktūra (tehnoloģiskā infrastruktūra). Izbūves likums paredz deleģējumu valsts akciju sabiedrībai "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk - VAS "LVRTC") organizēt un nodrošināt tehnoloģiskās infrastruktūras izbūvi un ieviešanu. VAS “LVRTC” saskaņā ar Izbūves likumu, izpildot tai deleģēto uzdevumu, vada, īsteno un uzrauga visus tehnoloģiskās infrastruktūras izbūves un ieviešanas darbus, veic tehnoloģiskās infrastruktūras izbūvei un ieviešanai nepieciešamos iepirkumus un slēdz iepirkuma līgumus, tādējādi nodrošinot ārējās robežas tehnoloģiskā risinājuma ieviešanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tehnoloģiskās infrastruktūras izbūve ir komplekss un sarežģīts informācijas un komunikāciju infrastruktūras inovatīvs risinājums, kas sastāv no optisko šķiedru kabeļu tīklu infrastruktūras (tajā skaitā elektronisko sakaru tīkla kabeļu kanalizācijas), elektroapgādes tīkla infrastruktūras, videonovērošanas stabu infrastruktūras, datu pārraides tīkla infrastruktūras un robežas uzraudzības tehnoloģisko līdzekļu (piemēram, videonovērošanas) infrastruktūras un citas saistītās infrastruktūras, kas nodrošinās spēju reālā laikā reaģēt uz tādiem draudiem kā hibrīdā karadarbība, organizētā noziedzība, nelikumīga migrācija un citiem draudiem atbilstoši normatīvajiem aktiem nacionālās drošības un robežapsardzības jomā, un ir neatņemama ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras sastāvdaļa.

Tehnoloģiskās infrastruktūras izbūve ietver ne tikai klātbūtnes uztveršanas sistēmu un novērošanas iekārtu un ar to saistītās infrastruktūras izbūvi uz robežas, bet arī tehnoloģiskās infrastruktūras funkcionēšanai nepieciešamo inženierbūvju izbūvi un ierīkošanu – elektroapgādes pieslēgumu, datu pārraides un datu apstrādes sistēmu izbūvi un citus ar tehnoloģiskās infrastruktūras izbūvi un ieviešanu saistītos darbus un pakalpojumus. Bez minēto inženierbūvju izbūves un ierīkošanas un darbu veikšanas tehnoloģiskās infrastruktūras ieviešana un tās funkcionēšana nav iespējama.

Atbilstoši Valdības rīcības plāna (3.1. pasākums) Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai (Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojums Nr.55), lai Valsts robežsardze un citas kompetentās iestādes varētu operatīvi reaģēt uz mēģinājumiem iekļūt valstī nelikumīgi vai nelikumīgi ievest preces, apejot Latvijas normatīvajos aktos noteiktās procedūras, tehnoloģiskās infrastruktūras izbūve ir jānodrošina atbilstoši Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem tā noteiktajos termiņos.

Atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 7. janvāra sēdē (prot. Nr. 1, 65. §) izskatītajā informatīvajā ziņojumā “Par tehnoloģiskās infrastruktūras uz valsts ārējās sauszemes robežas izbūves turpināšanu, šim mērķim nepieciešamo finansējumu un  tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanu pēc tās izbūves pabeigšanas” paredzētajam, tehnoloģiskās infrastruktūras darbības nodrošināšanu pēc tās izbūves pabeigšanas ir paredzēts organizēt, piemērojot modeli, kas paredz šādu tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanas un saistīto pakalpojumu kopumu:
a) izbūvētās tehnoloģiskās infrastruktūras pilna servisa uzturēšana un pakalpojuma līmeņa līgums (SLA), kas ietver sistēmas uzraudzību un monitorēšanu valsts robežas joslā, sistēmas regulāras apkopes, atjauninājumus, reaģēšanu uz incidentiem, bojājumu novēršanu (t.i., videonovērošanas sistēmas uzturēšanu, optiskās šķiedras kabeļa tīkla uzturēšanu, datu pārraides tīkla nodrošināšanu, skaitļošanas iekārtu uzturēšanu un sistēmas atbalstu 24/7);
b) ar tehnoloģisko infrastruktūru saistītie pakalpojumi, kas tiek nodrošināti, izmantojot Valsts elektroniskā sakaru pakalpojuma centra (turpmāk -VESPC) pakalpojumus, kas ietver programmatūras nomas pakalpojumus (valsts ārējās robežas uzraudzības programmatūras uzturēšana un apkalpošana, kā arī atjaunināšana), aplikāciju/datubāžu rezerves kopēšanas pakalpojumus, datu glabātuves nomu (tiek nodrošināta iegūto datu uzglabāšana no saņemtās robežas videoplūsmas un programmatūras, tos uzglabājot pilnā apjomā), statņu nomu (Datu centru pakalpojumi, kur paredzētas izvietot skaitļošanas iekārtas, vadoties no nepieciešamās datu apstrādes jaudas), kiberaizsardzību, kā arī pakalpojumā tiek iekļautas Datu centra elektroenerģijas barošanas izmaksas.
Risinājuma apraksts
Ārējās sauszemes robežas apsardzības infrastruktūras (tajā skaitā tehnoloģiskās infrastruktūras) darbības nodrošināšanas (uzturēšanas) jautājumi ir ārpus Izbūves likuma tvēruma.
Latvijas Republikas valsts robežas likuma 29. pants nosaka kārtību tehnisko līdzekļu izmantošanai robežkontrolē. Saskaņā ar minētā panta pirmo daļu Valsts robežsardze savu funkciju nodrošināšanai izmanto robežpārbaudei un robežuzraudzībai nepieciešamos tehniskos līdzekļus un dienesta suņus. Savukārt šā panta otrajā daļā iekļauts deleģējums Ministru kabinetam noteikt robežpārbaudei un robežuzraudzībai nepieciešamos tehniskos līdzekļus.
Saskaņā ar Valsts robežsardzes likuma 5. panta pirmās daļas 9. punktu Valsts robežsardzes uzdevums ir nodrošināt valsts robežas uzturēšanu, kā arī valsts robežas joslas, patrulēšanas joslas un robežzīmju uzraudzības joslas iekārtošanu un uzturēšanu.
Attiecīgi Valsts robežsardzes uzdevums ir nodrošināt ārējās sauszemes robežas infrastruktūras uzturēšanu, tai skaitā arī tajā ietilpstošās tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanu. Līdz ar ko tehnoloģiskā infrastruktūra pēc tās izbūves tiks nodota Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei). Ievērojot minēto, Latvijas Republikas valsts robežas likuma 29. pants ir papildināms, nosakot, ka Valsts robežsardzes uzdevums ir nodrošināt valsts ārējās sauszemes robežas uzraudzības tehnisko līdzekļu — klātbūtnes uztveršanas sistēmu un novērošanas iekārtu un ar tām saistītās infrastruktūras (tehnoloģiskās infrastruktūras) darbību.

Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta pirmajai daļai publiska persona var deleģēt pārvaldes uzdevumu, ja pilnvarotā persona attiecīgo uzdevumu var veikt efektīvāk. Savukārt minētā likuma 41. panta pirmajā daļā noteikts, ka publiska persona var deleģēt pārvaldes uzdevumus, kuru izpilde ietilpst šīs publiskās personas vai tās iestādes kompetencē. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta otrajai daļai privātpersonai pārvaldes uzdevumu var deleģēt ar ārēju normatīvo aktu vai līgumu, ja tas paredzēts ārējā normatīvajā aktā, ievērojot šā likuma 41. panta otrās un trešās daļas noteikumus.

Ievērojot tehnoloģiskās infrastruktūras risinājuma arhitektūru, kā arī to, ka VAS “LVRTC” ir atbilstoša pieredze un zinātība lielu un apjomīgu informācijas komunikāciju infrastruktūras tehnoloģiskais risinājumu ieviešanā, t.sk. ĀSVEST ieviešanā un būvniecībā, kā arī nodrošinot drošu (aizsargātu) datu pārraidi tajā, VESPC darbībā (gan izveidē, gan uzturēšanā un darbības nodrošināšanā), platjoslas tīkla īstenošanā, kā arī vēl citu projektu ieviešanā, tehnoloģiskās infrastruktūras izbūve un ieviešana ir deleģēta VAS "LVRTC". VAS “LVRTC” ir viens no plašākajiem datu pārraides un optisko šķiedru infrastruktūras tīkliem Latvijā, kā arī vairāki ģeogrāfiski nodalīti datu centri.

Ievērojot, ka tehnoloģiskais risinājums ir neatņemama ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras sastāvdaļa, nav mazsvarīgs fakts, ka VAS “LVRTC” ir 100% valstij piederoša neprivatizējama kapitālsabiedrība.

Tehnoloģiskās infrastruktūras darbības nodrošināšana nav iespējama bez sasaistes ar citu VAS “LVRTC” nodrošināto infrastruktūru un pakalpojumiem, jo īpaši VESPC pakalpojumiem, par ko, pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 4. panta otrās daļas 3. punktu un 27. panta otro daļu un Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlija rīkojuma Nr. 344 ”Par ārkārtas situāciju valsts elektronisko sakaru tīkla nodrošināšanas un par valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centra izveidošanu, uzturēšanas un darbības nodrošināšanas deleģēšanu valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” 1.2. apakšpunktu, Satiksmes ministrija līdz 2035. gada 31. decembrim deleģējusi LVRTC pienākumu nodrošināt VESPC izveidošanu, uzturēšanu un darbību. VAS “LVRTC” ir vienīgais, kam ir gan atbilstoša pieredze, zinātība, kā arī tehnoloģiskais nodrošinājums (datu pārraides, optiskās šķiedru infrastruktūra, datu centri ar atbilstošām skaitļošanas jaudām), un kas var nodrošināt tehnoloģiskās infrastruktūras darbību. VESPC lietošanas mērķis ir nodrošināt tehnisko līdzekļu (infrastruktūras) kopumu (nepieciešamo skaitļošanas, datu glabāšanas un elektronisko sakaru tīkla informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūru) un programmatūras kopumu, lai, sniedzot noteiktus pakalpojumus, nodrošinātu informācijas sistēmu darbību augstā konfidencialitātes, integritātes un pieejamības līmenī.

Ievērojot minēto, lai nodrošinātu robežuzraudzības veikšanai nepieciešamo robežuzraudzības tehnisko līdzekļu — klātbūtnes uztveršanas sistēmu un novērošanas iekārtu un ar tām saistītās infrastruktūras (tehnoloģiskās infrastruktūras) darbību pēc to izbūves pabeigšanas, nepieciešams izdarīt grozījumus Latvijas Republikas valsts robežas likuma 29. pantā, paredzot Valsts robežsardzes tiesības deleģēt tai uzticēto valsts pārvaldes uzdevumu - tehnoloģiskās infrastruktūras, kas veido daļu no robežpārbaudei un robežuzraudzībai nepieciešamajiem tehniskajiem līdzekļiem, uzturēšanu, VAS “LVRTC”, paredzot tam nepieciešamo finansējumu.

Tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanas nodrošināšana, deleģējot to VAS “LVRTC”, atbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma 42. pantā minētajiem deleģēšanas nosacījumiem.

Plānotais deleģējuma tvērums ir robežuzraudzības tehnisko līdzekļu — klātbūtnes uztveršanas sistēmu un novērošanas iekārtu un ar tām saistītās infrastruktūras - tehnoloģiskās infrastruktūras, kuras izbūvi un ieviešanu VAS "LVRTC" nodrošina saskaņā ar Izbūves likuma 8. pantā paredzēto deleģējumu, uzturēšana.

Minētais deleģējums ir paredzams uz laiku, kamēr VAS "LVRTC" ir deleģēti šādi valsts pārvaldes uzdevumi:
a) nodrošināt ārkārtas situāciju valsts elektronisko sakaru tīkla izbūvi un uzturēšanu;
b) izveidot un uzturēt valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centru un nodrošināt tā darbību.

Ja kāds no iepriekš minētajiem uzdevumiem VAS "LVRTC" nākotnē netiks deleģēts, veicams izvērtējums arī par šajā tiesību aktā paredzētā uzdevuma turpmāku deleģēšanu atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam.

Ievērojot minēto, lai nodrošinātu tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanas ilgtspēju, deleģēšanas līgums jau sākotnēji būtu slēdzams uz ilgāku laika periodu. Attiecīgi, ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 45. panta pirmajā daļā noteikto, ka par tiešās pārvaldes iestādes kompetencē esošu pārvaldes uzdevumu deleģēšanu uz laiku, kas ilgāks par trim gadiem lemj Ministru kabinets, pirms deleģēšanas līguma noslēgšanas būs nepieciešams attiecīgs Ministru kabineta lēmums.

Likumprojektā paredzētā izbūvētās tehnoloģiskās infrastruktūras, kas veido daļu no robežpārbaudei un robežuzraudzībai nepieciešamajiem tehniskajiem līdzekļiem, darbības nodrošināšana (uzturēšana) ir pārvaldes uzdevums.
Tādējādi attiecībā uz Likumprojektā paredzēto iespēju deleģēt VAS “LVRTC” tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanas uzdevumu veikšanu nav piemērojams komercdarbības atbalsta kontroles regulējums, jo minētās funkcijas un uzdevumi tiek nodrošināti valsts deleģēto funkciju veikšanai.

Ņemot vērā, ka minētais deleģējums ir ar mērķi nodrošināt valsts drošības funkciju, attiecīgi šīm darbībām nav ekonomisks raksturs un tās nav uzskatāmas par komercdarbības veikšanu Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1. panta otrās daļas 9. punkta izpratnē. Ievērojot minēto, šīm darbībām nav piemērojams komercdarbības atbalsta kontroles regulējums, tostarp regulējums, kas attiecas uz pakalpojumu ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi. Ņemot vērā, ka pakalpojumi netiek definēti kā valsts tautsaimniecības nozīmes pakalpojums, jāuzsver, ka finansējums tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanai nav kompensācija, bet stingri kontrolēti maksājumi, kas tiks detalizēti vērtēti, VAS “LVRTC”  sniedzot atskaites, t.sk. izslēdzot pārkompensācijas un šķērssubsidēšanas Plānotais līgums starp VRS un VAS "LVRTC" nav uzskatāms arī par iepirkuma līgumu un tā noslēgšanai nav piemērojams publisko iepirkumu regulējums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējums valsts ārējās sauszemes robežas uzraudzības tehnisko līdzekļu – klātbūtnes uztveršanas sistēmu un novērošanas iekārtu un ar to saistītās infrastruktūras (tehnoloģiskās infrastruktūra) darbībai (uzturēšanai) pēc tās izbūves pabeigšanas (no 2026. gada) 2026. gadam 4 914 180 euro apmērā un 2027. un turpmāk ik gadam 11 198 034 euro apmērā tiek nodrošināts no Aizsardzības ministrijai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 22. septembra ārkārtas sēdē lemtajam (protokols Nr. 38, 1.§, 9.2. apakšpunkts).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķins ietverts informatīvajā ziņojumā “Par tehnoloģiskās infrastruktūras uz valsts ārējās sauszemes robežas izbūves turpināšanu, šim mērķim nepieciešamo finansējumu un  tehnoloģiskās infrastruktūras uzturēšanu pēc tās izbūves pabeigšanas” (24-TA-2939), izskatīts Ministru kabineta 2025. gada 7. janvāra sēdē (protokols Nr. 1, 65. §)
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Tehnoloģiskās infrastruktūras izbūve uz Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas ārējās sauszemes robežas pilnā apmērā un vienā kārtā uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas ārējās sauszemes robežas tiek finansēta no Finansiāla atbalsta instrumenta robežu pārvaldībai un vīzu politikai 2021.-2027. gada plānošanas perioda līdzekļiem.

Atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 22. septembra ārkārtas sēdē lemtajam (protokols Nr. 38, 1.§, 9.3. apakšpunkts) šis likumprojekts tiek virzīts likumprojekta "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" pavadošo likumprojektu paketē.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/13dd1f56-25c6-4dbb-8f72-e5f9b2eb9085

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskas apspriešanas laikā par tiesību akta projektu viedokļi, priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts robežsardze
  • VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi