Anotācija (ex-ante)

22-TA-3834: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plānu apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekta izstrāde ir balstīta uz Ministru kabineta (turpmāk – MK) 14.07.2022. noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” īstenošanas noteikumi”, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienu “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija”, 4.pielikumā noteikto investīcijas nolūku "Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana", kā ietvarā investīcijas projekts “Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv)” tiks īstenots.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Investīcijas projekta mērķis ir attīstīt pakalpojumu koplietošanas platformas lietojamību un funkcionalitāti, uzlabot pakalpojumu izstrādes un sniegšanas vidi pakalpojumu pārziņiem un veicināt valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību pārrobežu digitālajā vidē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformu veido būtiski valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumi, kam nepieciešama mērķtiecīga un ilgtspējīga attīstība, lai nodrošinātu mūsdienu lietotāju prasībām un vajadzībām piemērotu valsts pārvaldes pakalpojumu portālu un e-pakalpojumu sniegšanas vidi gan no privātpersonu, gan valsts pārvaldes iestāžu lietojuma skatu punkta, kā arī atbilstoši Eiropas Savienības regulējumam jānodrošina publisko pakalpojumu un reģistru datu pārrobežu pieejamību. Nepieciešamību attīstībai pamato lietotāju vajadzības, informācijas sistēmu attīstības tendences, valsts pārvaldes noteikti politikas mērķi, prioritātes un normatīvie akti, no kuriem izceļami:
- MK 07.07.2021. rīkojums Nr.490 “Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.-2027. gadam”;
- MK 04.02.2020. rīkojums Nr.39 “Par pakalpojumu vides pilnveides plānu 2020.-2023. gadam”;
- Eiropas Parlamenta un Padomes 02.10.2018. regula (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr.1024/2012;
- Eiropas Komisijas 05.08.2022. īstenošanas regula (ES) 2022/1463, ar ko nosaka tehniskās un darbības specifikācijas tehniskajai sistēmai apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1724 (turpmāk - Regula);
- Valsts pārvaldes iekārtas likums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Investīcijas projekta ietvaros tiks risinātas vairākas ar pakalpojumu koplietošanas platformu saistītas problēmas un īstenoti politikas attīstības mērķi un prioritātes:
1. šobrīd portāla Latvija.lv saturs un e-pakalpojumu piedāvājums nav veidots veidā, kas ļauj konkrētajam tā lietotājam ātri un viegli saņemt tieši to pakalpojumu vai informāciju, kas viņam nepieciešama konkrētajā dzīves situācijā, turklāt meklētājs ir vājš palīgs lietotājam, jo atgriež lielu apjomu dažādu ierakstu, kas daļa nav saistīta ar meklēto;
2. valsts reģistros tiek uzkrāts plašs datu apjoms par privātpersonām, kas izmantojams komunikācijā un sadarbībā ar valsts pārvaldi, tomēr reti šie dati ir ērti pieejami attiecīgajai privātpersonai;
3. e-pakalpojumu izstrāde un ieviešana portālā Latvija.lv ir liels slogs e-pakalpojuma turētājam un Valsts reģionālās attīstības aģentūrai (turpmāk – VRAA) kā portāla un e-pakalpojuma ietvara pārzinim; 
4. šobrīd Latvijā nav ieviesta Vienreizes tehniskā sistēma vienreizes principa piemērošanai Regulas 2.pielikuma norādītajām procedūrām, kas kavē Eiropas Savienības valstu pilsoņu un uzņēmumu tiešsaistes piekļuvi informācijai un administratīvajām procedūrām, kā arī palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem. Regulas neizpildes vai nepilnīgas izpildes gadījumā Eiropas Komisija var sākt pārkāpuma procedūru pret valsti (Latviju), kura neīsteno Eiropas Savienības tiesību aktus.
Risinājuma apraksts
Investīcijas projekta ietvaros paredzēts būtiski attīstīt digitālo pakalpojumu koplietošanas platformu un īpaši tā komponentes portālu Latvija.lv un e-pakalpojuma ietvaru:
1. tiks izstrādāts,  ieviests un integrēts portālā Latvija.lv mākslīgā intelekta risinājums, kas ļaus lietotājiem sniegt profilētu informāciju un proaktīvus pakalpojumus, kā arī pilnveidot meklētāja inteliģenci un algoritmus;
2. tiks attīstīts portāla Latvija.lv lietotāja darba vietas personas datu pārlūkošanas pakalpojums un nodrošināts plašāks tajā pieejamo valsts reģistru datu par lietotāju apjoms, kā arī tiks veikta šī pakalpojuma integrācija ar mākslīgo intelektu;
3. tiks izstrādāta, ieviesta un integrēta e-pakalpojumu ietvarā e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās vide (platforma), radot iespēju e-pakalpojumu pārziņiem (valsts pārvaldes iestādēm un pašvaldībām) un to izstrādātājiem pašapkalpošanās veidā radīt jaunus e-pakalpojumus vai attīstīt jau esošos.

Projekts paredz izstrādāt jaunu valsts informācijas sistēmu - Latvijas Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformu. Projekta ietvaros tiks nodrošināta tās pieejamība visai valsts pārvaldei un saslēgums ar visām Eiropas dalībvalstu Vienreizes principa tehniskām sistēmām un ar Eiropas komisijas koplietošanas servisiem, tādejādi radot tehnoloģisko bāzi un nodrošinot Eiropas Komisijas 05.08.2022. īstenošanas regulas (ES) 2022/1463, ar ko nosaka tehniskās un darbības specifikācijas tehniskajai sistēmai apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1724, ieviešanas uzsākšanu.

Investīcijas projekta īstenošana veicinās Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Projekts ir vērsts uz portāla Latvija.lv un e-pakalpojumu sniegšanas vides attīstīšanu, pašapkalpošanās pakalpojumu izstrādes un sniegšanas platformas izstrādi  un valsts pārvaldes procesu un datu pārrobežu digitālajā vidē pieejamības veicināšanu. Īstenojot to, radīsies būtiski sociālekonomiskie ieguvumi gan projekta īstenotājam, gan valsts iestādēm, gan plašākai sabiedrībai:

1. iestāžu patērēto resursu klientu apkalpošanai samazinājums, pieaugot elektroniski saņemto pakalpojumu īpatsvaram, uzlabojot portālu Latvija.lv un e-pakalpojumu sniegšanas vidi – 10 gados ekvivalents naudas izteiksmē ir 3 165 658 euro;
2. sabiedrības laika un citu resursu patēriņa samazinājums, pieaugot saņemto elektronizēto pakalpojumu īpatsvaram, uzlabojot portālā Latvija.lv un e-pakalpojumu sniegšanas vidi - 10 gados ekvivalents naudas izteiksmē ir 14 742 923 euro;
3. iestāžu patērēto resursu ietaupījums, publiskojot valsts reģistru datus personas datu pārlūkošanas pakalpojumā un neizstrādājot atsevišķu e-pakalpojumu šo datu publiskošanai - 10 gados ekvivalents naudas izteiksmē ir 725 000 euro;
4. e-pakalpojumu pārziņu un VRAA patērēto resursu e-pakalpojumu izstrādei, publicēšanai un uzturēšanai samazinājums, ieviešot e-pakalpojumu izstrādes un publicēšanas pašapkalpošanās vidi, kas ļaus e-pakalpojumu pārziņiem ātrāk un vienkāršāk izstrādāt, publiskot un uzturēt jaunus un jau esošos e-pakalpojumus - 10 gados ekvivalents naudas izteiksmē ir 1 138 120 euro.

Attiecībā uz Vienreizes principa tehniskās sistēmas ieviešanu, kuru Latvijā pieprasa ieviest Regula, izdevumu aprēķini Eiropas dalībvalstīm ir apkopoti Komisijas darba ziņojumā: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=SWD:2022:212:FIN.

Paredzēts, ka pēc projekta pilnīgas ieviešanas projekta pārskata periodā sociālekonomiskie ieguvumi sasniegs aptuveni 18,83 milj. euro (diskontētā vērtība), ar ekonomisko neto pašreizējo vērtību 5,67 milj. euro apmērā. Indikatīvais projekta ieguvumu un izmaksu attiecības koeficients ir 1,8, ekonomiskā ienesīguma norma – 15,18%, kas liecina par augstu projekta pievienoto vērtību. 

Projekta īstenošanas rezultātā radīsies ietaupījums valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm, kas sniedz pakalpojumus fiziskām un juridiskām personām, bet Projekta īstenotāja, kā koplietošanas platformu un pakalpojumu nodrošinātāja – VRAA – ietaupījumi nav paredzēti. Valsts pārvaldes un pašvaldības iestāžu darbinieku darba laika ietaupījumu paredzēts izmantot, lai uzlabotu  pakalpojumu sniedzošo iestāžu darbinieku ar darba pienākumiem saistītos procesus. Līdz ar to Projekta rezultātā nav paredzēts samazināt darba vietas valsts pārvaldē – plānots pēc iespējas saglabāt esošās darba vietas pakalpojumus sniedzošās iestādēs. Savukārt Projekta īstenotājam radīsies papildus pienākumi saistībā ar projekta rezultātu ekspluatēšanas un uzturēšanas nodrošināšanu un būs nepieciešami papildus personāla resursi pēc projekta īstenošanas.

Būtiski norādīt, ka Regulas izpilde ir ilgtermiņa pasākums un Projekta īstenošanas laikā tiks izveidota sākotnējā tehnoloģiskā bāze Vienreizes principa tehniskās sistēmai un saslēgumi ar Eiropas Komisijas komponentēm un dalībvalstu sistēmām, bet pēcprojekta periodā, nodrošinot sistēmas darbības un apkalpošanas nepārtrauktību, jāturpina Regulas izpilde pilnā apmērā un bez pārtraukumiem, tai skaitā, ar atbilstošu cilvēkresursa nodrošinājumu, kurš VRAA šobrīd nav un nav pārdalāms no citām funkcijām, tā kā Vienreizes principa tehniskās sistēmas nodrošināšana ir jauna horizontāla valsts pārvaldes funkcija Latvijā.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

VRAA nodrošina, ka  investīcijas projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots/netiks sniegts. Investīcijas projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai VRAA vai projekta sadarbības partneru pārziņā un turējumā esošu informācijas sistēmu tehnoloģiskās modernizācijas īstenošanā, veicot pasūtījumus par attiecīgo darbu īstenošanu, lai sasniegtu investīcijas projekta mērķus, nodrošinot digitālo pakalpojumu nepārtrauktību, ātrdarbību, drošību, augstu pieejamības un lietojamības līmeni lietotājiem, kā arī tehnoloģiski un ekonomiski efektīvāku to administrēšanu un uzturēšanu. Investīcijas projekta ietvaros modernizēto tehnoloģiskie risinājumi nebūs tiešā veidā pieejami komersantiem un investīciju projekta īstenošanas rezultātā komersanti nevarēs gūt labumu / priekšrocības attiecībā pret citiem Eiropas Savienības komersantiem. Vienlaikus VRAA kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts projekta sadarbības partneriem nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai, sadarbības partneri projekta ietvaros iegādātās vērtības un izveidoto programmatūru izmantos tikai un vienīgi projektā paredzētajiem mērķiem un ar izveidotajām vērtībām netiks veikta saimnieciskā darbība.

Nolūka "Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana" projekti ir šādi:
1. Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts,  ANM finansējums – 5 040 000 EUR.
2. Nacionālā digitālo pakalpojumu koplietošanas centrālā platforma klientcentrētiem un proaktīviem e-pakalpojumiem sabiedrībai (Latvija.lv), ANM finansējums – 8 064 000 EUR.
3. Vienotā saziņas platforma, dokumentu krātuve un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, ANM finansējums – 4 620 000 EUR.

Investīcijas projekts ir izskatīts un atbalstīts tā tālākai virzībai Digitālās pārveides un pārvaldes modernizācijas tematiskās komitejas 2023.gada 8.jūnija sēdē (protokols Nr.4, 2.§ (datne: 2023-PROT-04-0806)).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Visas fiziskās personas, kas izmanto vai varētu izmantot digitālo pakalpojumu koplietošanas platformu, t.sk. no citām Eiropas Savienības valstīm.

Investīcijas projekts sekmēs fizisko personu iespējas saņemt lietotāju vajadzībām un prasībām piemērotus un uzlabotus digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas risinājumus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Visas juridiskās personas, kas izmanto vai varētu izmantot digitālo pakalpojumu koplietošanas platformu, t.sk. no citām Eiropas Savienības valstīm.

Investīcijas projekts sekmēs juridisko personu iespējas saņemt lietotāju vajadzībām un prasībām piemērotus un uzlabotus digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas risinājumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Investīcijas projekta rezultātā tiks uzlabota Digitālo pakalpojumu koplietošanas platforma un kopējā digitālo pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas vide, tai skaitā pārrobežu pakalpojumu pieejamība.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 413 539
0
1 796 246
0
2 446 246
2 407 969
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 413 539
0
1 796 246
0
2 446 246
2 407 969
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 623 539
0
2 069 246
0
2 855 746
3 525 598
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 623 539
0
2 069 246
0
2 855 746
3 525 598
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-210 000
0
-273 000
0
-409 500
-1 117 629
3.1. valsts pamatbudžets
0
-210 000
0
-273 000
0
-409 500
-1 117 629
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-210 000
-273 000
-409 500
-1 117 629
5.1. valsts pamatbudžets
-210 000
-273 000
-409 500
-1 117 629
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023. gada līdz 31.05.2026. Investīcijas projekta īstenošanas izdevumu sadalījums pa gadiem norādīts tabulā zemāk.
Finansējuma avots 2023.gads 2024.gads 2025.gads 2026.gads Kopā
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums 1 413 539 1 796 246 2 446 246 2 407 969 8 064 000
Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai 210 000 273 000   409 500   462 252   1 354 752  
Kopā 1 623 539 2 069 246 2 855 746   2 870 221  9 418 752

* Piezīme: Pievienotās vērtības nodokļa aprēķins piemērots projekta izmaksām precēm un pakalpojumiem, bet netiek piemērots projekta vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksām.

Pēc investīcijas projekta īstenošanas ikgadējās uzturēšanas izmaksas indikatīvi tiek plānotas 10% apmērā no izstrādes izmaksām un ir ne vairāk kā 574 750  euro gadā:
Informācijas sistēma EUR ar PVN 2026. gadā (7 mēneši, no 01.06.2026.) EUR ar PVN, turpmāk ik gadu
Valsts pārvaldes pakalpojumu portāls Latvija.lv (komponente Mākslīgā intelekta risinājums un Personas datu pārlūkošanas pakalpojums) 282 333,00 484 000,00
Vienreizes tehniskās sistēmas platforma 52 938,00 90 750,00
Kopā 335 271,00   574 750,00  

Papildus norādītajām uzturēšanas izmaksām pēc projekta būs nepieciešams finansējums astoņām jaunām amata vietām (pamatojums 7.punktā “Amata vietu skaita izmaiņas”), kam indikatīvi tiek plānotas šādas izmaksas:
EKK 2026 (7 mēneši) 2027 2028 Turpmāk ik gadu Piezīmes
1000 Atlīdzība 262 157 449 412 449 412 449 412 12. mēnešalgu grupa - 7 darbinieki;
 11. mēnešalgu grupa - 1 darbinieks
2000 Preces pakalpojumi 31 637 41 435 41 435 41 435
5000 Pamatkapitāla veidošana 26 312 0 0 0
Pavisam kopā 320 106 490 847 490 847 490 847

Finansējumu projekta rezultātu uzturēšanai nepieciešamajām papildus amata vietām Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pieprasīs MK likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Indikatīvs detalizēts izdevumu aprēķins attiecībā uz papildus nepieciešamajām amata vietām pēc investīcijas projekta īstenošanas:
Informācija par jaunu amata vietu  
amata nosaukums Nodaļas vadītājs (1)
Produkta portfeļa vadītājs (1)
Sistēmu un biznesa procesu analītiķis (5)
amata saime 21.3.
21.8.
21.4.
amata līmenis II līmenis
III līmenis
IV līmenis
mēnešalgu grupa 12. mēnešalgu grupa
  cilvēku skaits 7
Kods Rādītājs/koda nosaukums summa par 1 cilvēku / mēnesī  kopā  mēnesī gada summa
1000
 
Atlīdzība 4 799,00 33 593,00 403 116,00
1100 Atalgojums 3 727,00 26 089,00 313 068,00
1110 Mēnešalga 3 105,00 21 735,00 260 820,00
  Mēnešalga (darba alga) 3 105,00 21 735,00 260 820,00
1110 Mēnešalga (viduspunkts) 3105 euro 3 105,00 21 735,00 260 820,00
1148 Prēmijas un naudas balvas (10%)                            311,00 2 177,00 26 124,00
1147 Vispārējās piemaksas (10% apmērā) 311,00 2 177,00 26 124,00
1200 Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, sociāla rakstura pabalsti un kompensācijas 1 072,00 7 504,00 90 048,00
1210 Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 916,00 6 412,00 76 944,00
1221 Sociālās garantijas (5%) 156,00 1 092,00 13 104,00
 
Informācija par jaunu amata vietu  
amata nosaukums Vadošais informācijas sistēmu uzturētājs (1)
amata saime 21.9.
amata līmenis III līmenis
mēnešalgu grupa 11. mēnešalgu grupa
  cilvēku skaits 1
Kods Rādītājs/koda nosaukums summa par 1 cilvēku / mēnesī kopā  mēnesī gada summa
1000 Atlīdzība 3 858,00 3 858,00 46 296,00
1100 Atalgojums 2 996,00 2 996,00 35 952,00
1110  Mēnešalga 2 496,00 2 496,00 29 952,00
  Mēnešalga (darba alga) 2 496,00 2 496,00 29 952,00
1110 Mēnešalga (viduspunkts) 2496 euro 2 496,00 2 496,00 29 952,00
1148 Prēmijas un naudas balvas (10%)       250,00 250,00 3 000,00
1147 Vispārējās piemaksas (10% apmērā) 250,00 250,00 3 000,00
1200 Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, sociāla rakstura pabalsti un kompensācijas 862,00 862,00 10 344,00
1210 Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 737,00 737,00 8 844,00
1221 Sociālās garantijas (5%) 125,00 125,00 1 500,00
Uzturēšanas un darba vietas iekārtošanas izdevumi
Uzturēšanas izdevumi uz 1 darbinieku (katru gadu) 4 969,00   39 752,00
Izmaksas vienas darba vietas iekārtošanai (1.gadā) 5 099,25   40 794,00
Izmaksas vienas darba vietas iekārtošanai (katrā nākamajā gadā) 210,25   1 682,00
Izmaksas kopā 1. gadā 529 959 (7 mēnešiem – 320 106)
Izmaksas kopā katrā nākamajā gadā 490 847

Piezīme: šajā detalizētajā aprēķinā izmaksas dotas par pilnu gadu attiecībā uz 1.gadu, bet ņemot vērā, ka 1.gads – 2026. gads – paredzēts nepilnā apjomā – 7 mēnešus, sākot ar 2026. gada 1.jūniju – indikatīvajos aprēķinos plānotās izmaksas dotas par 7 mēnešiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Ir nepieciešamas papildu amata vietas investīcijas projektā izstrādāto jauno risinājumu, un jaunās funkcionalitātes ekspluatēšanas un uzturēšanas nodrošināšanai:
1. Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformas ekspluatācijai un uzturēšanai:
  a. nodaļas vadītājs;
  b. produkta portfeļa vadītājs;
  c. 2 sistēmu un biznesa procesu analītiķi;
  b. vadošais informācijas sistēmu uzturētājs;
2. Mākslīgā intelekta risinājuma, t.sk., mašīnmācīšanās moduļa ekspluatēšanai un uzturēšanai: sistēmu un biznesa procesu analītiķis;
3.E-pakalpojuma izpildes vides  (e-pakalpojumu ietvara) pašapkalpošanās vides (platformas) ekspluatēšanai un uzturēšanai: 2 sistēmu un biznesa procesu analītiķi.

Ar investīcijas projektu tiek attīstīti un izveidoti jauni valsts pārvaldei nepieciešami koplietošanas pakalpojumi, kuru obligātu izmantošana paredz tiesību aktu prasības un tāpēc tiek piedāvāts lemt par papildus finansējuma un amata vietu piešķiršanu atbilstoši MK 07.06.2022. sēdes protokola Nr.30 29§ “Informatīvais ziņojums "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (22-TA-159) noteiktajam.

Papildus amata vietu nepieciešamība pamatojama:
1. Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformas - Eiropas Parlamenta un Padomes 02.10.2018. regulas (ES) 2018/1724 un Eiropas Komisijas 05.08.2022. regulas (ES) 2022/1463 ieviešana ir jauna horizontāla valsts pārvaldes funkcija Latvijā, kā rezultātā tiks ieviesta pilnīgi jauna valsts informācijas sistēma – Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma -, un pēc tās ieviešanas būs nepieciešams nodrošināt 27 Eiropas dalībvalsts reģistros pieejamo apliecinājumu pieejamību, līdz 626 dažādu iestāžu un institūciju pakalpojumu sadarbspēju, integrāciju un uzturēšanu ar Eiropas koplietošanas komponentēm, vairāk kā 10 sistēmas mezglu uzturēšanu, platformas ietvaros izplatāmo apliecinājumu dzīvescikla pārvaldību, sadarbību un 24/7 atbalstu nodrošināšanu Latvijas iestādēm, Eiropas komisijai un 27 Eiropas dalībvalstīm. Regulu neieviešanas vai nepilnīgas ieviešanas (piemēram, pēcprojekta periodā nespējot nodrošinās jaunās sistēmas pilnvērtīgu darbību atbilstoši Regulas prasībām) rezultātā Latvijai var tikt piemērota pārkāpuma procedūra un noteiktas soda sankcijas.
2. E-pakalpojuma izpildes vides pašapkalpošanās platforma – būs jauna koplietošanas platforma, ar ko nodrošināt efektīvu Latvija.lv pieejamo valsts pārvaldes un pašvaldību elektronisko pakalpojumu pārvaldību visā to dzīves ciklā. Projekta rezultātā paredzēts, ka 75% no visiem Latvija.lv e-pakalpojumiem ir izveidoti pašapkalpošanās vidē (šobrīd portālā ir 107 e-pakalpojumi), pēc projekta digitālās transformācijas mērķis ir elektronizēt visus valsts pārvaldes pakalpojumus (potenciāli līdz pat 3578) un nodrošināt to aktualizāciju izmaiņu gadījumos. Pēc projekta būs nepieciešams nodrošināt visu valsts iestāžu un to izstrādātāju, kuri ievieš e-pakalpojumus, konsultatīvu atbalstu (t.sk. pakalpojumu lietojamības un drošības jautājumos), patstāvīgu lietotāju tehnisko atbalstu un portāla atjaunošanu, attīstoties tehnoloģijām un lietotāju vajadzībām.
3. Mākslīgā intelekta risinājums – paredzēts izstrādāt kā jaunu koplietošanas komponenti, ko varēs izmantot gan Latvija.lv, gan citi risinājumi. Šāda risinājuma efektīva ekspluatēšana ir darbietilpīgs process, kas pieprasa lietotāja vajadzību un rīcību pastāvīgu analizēšanu, paša risinājuma darbības monitorēšanu, nepārtrauktu risinājuma apmācīšanu un scenāriju koriģēšanu. Projekta rezultātā mākslīgā intelekta risinājums tiks integrēts ar 3578 pakalpojumu aprakstiem un 120 dzīves situāciju aprakstiem un tie tiks piedāvāti proaktīvi portāla Latvija.lv lietotājiem, kā arī integrēts ar datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (DAGR) portāla lietotāju raksturdatu apstrādei, ilgtermiņā paredzot apkopot datus no 87 valsts reģistriem.
Visi jauninājumi ievieš jaunas darba jomas un apjomus valsts pārvaldē un to kvalitatīvai izpildei ir nepieciešami pienācīgi resursi, t.sk. cilvēkresursi. Jauno darba jomu apjoms ir paredzams liels, VRAA ieguvumi pēc projekta īstenošanas nepietiekamā apjomā un netiek likvidētas, reorganizētas vai pārveidotas kādas līdzšinējās VRAA funkcijas, tāpēc projekta rezultātu uzturēšanu nav iespējams izpildīt ar esošo amata vietu pārstrukturizāciju, par cik VRAA  netiek samazinātas vai likvidētas kādas citas iepriekš noteiktas funkcijas, bet gan uzdots papildus jau esošajām pildīt jaunas papildus funkcijas. Tāpat, ņemot vērā, ka norādītie risinājumi būtiski veicinās portāla Latvija.lv darbības iespējas (bet tiks izmantoti arī neatkarīgi vai sadarbībā ar citām sistēmām), tiks stiprināta arī Latvija.lv uzturēšana, kam šobrīd VRAA ir atvēlēti vien 4 personāla resursi: 1. produkta portfeļa vadītājs; 2. pakalpojumu un pārvaldības tehnoloģisko risinājumu eksperts; 3. 2 vadošie informācijas sistēmu uzturētāji. Bez papildus cilvēkresursiem  jaunizveidoto risinājumu un to funkcionalitātes ekspluatācija būs neiespējama un valsts pārvaldes informācijas sistēmu izstrādes, ieviešanas un ekspluatācijas procesu pārvaldības reputācija būs slikta, kā arī Latvijai var tikt piemērota pārkāpumu procedūra par Komisijas tiesību aktu neizpildi vai nepilnīgu izpildi.

Papildus amatu darba pienākumos ietilps:
1. risinājumu ekspluatēšanas un uzturēšanas nodrošināšana;
2. risinājumu attīstības plānošana un īstenošana;
3. lietotāju atbalsta organizēšana;
4. risinājumu drošības nodrošināšana;
5. risinājumiem nepieciešamās infrastruktūras plānošana un nodrošināšana;
6. risinājumu atbilstības normatīviem aktiem koordinēšana.

Finansējumu projekta rezultātu uzturēšanai nepieciešamajām papildus amata vietām Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pieprasīs MK likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Cita informācija
Investīcijas projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums tiks pārdalīts no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta programmas 74.00.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana” apakšprogrammu 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” atbilstoši MK 17.07.2018. noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajam.

Pēc investīcijas projekta pabeigšanas projekta uzturēšanas izdevumu segšanai nepieciešamais papildu finansējums tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, tai skaitā papildus nepieciešamo finansējumu projekta rezultātu uzturēšanai nepieciešamajām papildus amata vietām Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pieprasīs MK likumprojekta par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām pēc projekta pabeigšanas.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1724
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2018/1724 (02.10.2018.), ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012
Apraksts
Vienotas digitālās vārtejas regula, kas paredz tiešsaistes piekļuvi informācijai, procedūrām, palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem ES mērogā. Regula tostarp nosaka, ka tiek izveidota Tehniskā sistēma apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošana, lai būtu iespējama apliecinājumu apmaiņa regulā uzskaitīto tiešsaistes procedūru un Direktīvās 2005/36/EK1, 2006/123/EK2, 2014/24/ES3 un 2014/25/ES4 noteikto procedūru vajadzībām.

1Direktīva 2005/36/EK - šeit un turpmāk tekstā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2005/36/EK (07.09.2005.) par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu.
2Direktīva 2006/123/EK - šeit un turpmāk tekstā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2006/123/EK (12.12.2006.) par pakalpojumiem iekšējā tirgū.
3Direktīva 2014/24/ES - šeit un turpmāk tekstā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/24/ES (26.02.2014.) par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK.
4Direktīva 2014/25/ES - šeit un turpmāk tekstā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2014/25/ES (26.02.2014.) par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kuri darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs, un ar ko atceļ Direktīvu 2004/17/EK.
 
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R1463
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
KOMISIJAS ĪSTENOŠANAS REGULA (ES) 2022/1463 (05.08.2022.), ar ko nosaka tehniskās un darbības specifikācijas tehniskajai sistēmai apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1724
Apraksts
Vienreizējas iesniegšanas tehniskās sistēmas izveides īstenošanas regula, kas nosaka sistēmas izveides, darbības un uzturēšanas prasības apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai, lai būtu iespējama apliecinājumu apmaiņa regulā uzskaitīto tiešsaistes procedūru un Direktīvās 2005/36/EK, 2006/123/EK, 2014/24/ES un 2014/25/ES noteikto procedūru vajadzībām.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 02.10.2018. regulas (ES) 2018/1724, ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr.1024/2012, 14. pants nosaka, ka tiek izveidota Tehniskā sistēma apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošana, lai būtu iespējama apliecinājumu apmaiņa šīs regulas II pielikumā uzskaitīto tiešsaistes procedūru un Direktīvās 2005/36/EK, 2006/123/EK, 2014/24/ES un 2014/25/ES noteikto procedūru vajadzībām. Komisijas Īstenošanas regula (ES) 2022/1463 (05.08.2022.), ar ko nosaka tehniskās un darbības specifikācijas tehniskajai sistēmai apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1724 (Dokuments attiecas uz EEZ), nosaka Vienreizējas iesniegšanas tehniskās sistēmas struktūru, pārvaldību un pakalpojumu klāstu. Šo Eiropas Savienības regulu un direktīvu prasības tiks risinātas investīciju projektā ar darbības “Latvijas Vienreizes tehniskās sistēmas platformas izveide un integrācija ar Vienotās digitālās vārtejas regulas piemērošanai nepieciešamo Eiropas komisijas Vienreizes tehnisko sistēmu” īstenošanu.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2018/1724 (02.10.2018.), ar ko izveido vienotu digitālo vārteju, lai sniegtu piekļuvi informācijai, procedūrām un palīdzības un problēmu risināšanas pakalpojumiem, un ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1024/2012
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
KOMISIJAS ĪSTENOŠANAS REGULA (ES) 2022/1463 (05.08.2022.), ar ko nosaka tehniskās un darbības specifikācijas tehniskajai sistēmai apliecinājumu automatizētai pārrobežu apmaiņai un vienreizējas iesniegšanas principa piemērošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1724
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Investīcijas projekta finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde – VRAA. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts paredz apstiprināt projektu, kura saturs jau ir noteikts MK 14.07.2022. noteikumos Nr.435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi”, kā arī MK 25.08.2009. noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu, kas nosaka, ka sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem un sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Tiks paplašināti ar jaunām funkcijām un uzdevumiem.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekta rezultātā tiks uzlabota digitālo pakalpojumu koplietošanas platforma un kopējā digitālo pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas vide, tai skaitā pārrobežu pakalpojumu pieejamība. 

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas projekta ietvarā tiks attīstīta digitālo pakalpojumu koplietošanas platforma un šādas platformā ietilpstošas valsts informācijas sistēmas:
1. Valsts pārvaldes pakalpojumu portāls Latvija.lv – tiek attīstīts;
2. E-pakalpojumu ietvars un tā pašapkalpošanās  platforma – tiek attīstīts;
3. Vienreizes principa tehniskās sistēmas platforma – tiek izveidota un ieviesta.

Projekta rezultāti virzīti uz attīstāmo sistēmu lietojamības un pieejamības uzlabošanu, kā arī risinājumu modernizāciju atbilstoši mūsdienu tehnoloģiskajām prasībām, kā arī uz jaunas Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformas izveidi.

Informācijas sistēmu un to komponenšu attīstīšana vai izstrāde tiks veikta saskaņā ar politikas plānošanas dokumenta “Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027.gadam” un citu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari reglamentējošu normatīvo aktu prasībām.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projektā izstrādājamos un attīstāmos risinājumos tiks veikta personas datu apstrāde:
  1.  Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla Latvija.lv attīstīšanas ietvaros:
      - tiks izveidots mākslīgā intelekta risinājums, ar ko paredzēts nodrošināt profilētas informācijas un proaktīvu pakalpojumu piedāvāšanu portāla Latvija.lv ietvaros tā lietotājiem, kā nolūkā būs nepieciešams veikt portāla lietotāju profilēšanu (analīzē ietverot lietotāja veikto darbību vēsturi, kā arī pieprasīto e-pakalpojumu un ar lietotāju saistīto datu esamību un to apriti portālā   un citos valsts reģistros);
      -  tiks attīstīts portāla Latvija.lv lietotāja darba vietas personas datu pārlūkošanas pakalpojums, papildinot  ar  valsts reģistros pieejamiem datiem par lietotāju un sasaistot ar  mākslīgā intelekta risinājumu;
   2.  Vienreizes principa tehniskās sistēmas platformas izstrādes ietvaros tiks nodrošināts, lai Latvijas valsts reģistros un informācijas sistēmās uzkrātus datus jebkādā to formā, t.sk. personas datus, var nodot citām informācijas sistēmām un risinājumiem Eiropas Savienībā, kā arī Latvijas valsts informācijas sistēmās var saņemt datus no citām Eiropas Savienības informācijas sistēmām un risinājumiem.

Veicot risinājumu izstrādi tiks nodrošināts, lai personu datu apstrāde (tai skaitā transportēšana un pielāgošana standartizētai datu struktūrai)  tiktu veikta saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu un citu attiecināmu normatīvo aktu nosacījumiem, kā arī tiks veikts Novērtējums par ietekmi uz datu aizsardzību (NIDA) un tā saskaņošana ar Datu valsts inspekciju.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi