25-TA-25: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 4. aprīļa noteikumos Nr. 170 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Aizsargājamo jūras zīdītāju radīto zaudējumu segšana""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt atbalsta pretendentiem vienkāršotu procesu, lai pietiktos atbalstam Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā atbalsta pretendenti paši manuāli veic nepieciešamo datu ievietošanu, savukārt Lauku atbalsta dienests veic šo datu pārbaudi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz šim atbalsta pretendentiem pašiem bija jāapkopo un jāievieto nepieciešamā informācija manuāli to atlasot no Latvijas zivsaimniecības integrētā kontroles un informācijas sistēmas (turpmāk - LZIKIS) par attiecīgā gada nozvejas apjomiem.
Risinājuma apraksts
Mazinot kļūdu iespējamību un atvieglojot pieteikšanos atbalstam, tiek piemērota iespēja atbalsta pretendentam veikt atzīmi par datu patiesumu (MK noteikumu 8.1.apakšpunkts). Par katru atbalsta pretendentu nepieciešamā informācija tiks atlasīta no LZIKIS un integrēta Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā, kur atbalsta pretendentam tiks dota iespēja pārbaudīt vai atlasītie dati ir patiesi. Gadījumā, ja ir nepieciešams veikt precizējumus, atbalsta pretendents tos varēs veikt.
Kā arī tiek svītrots nosacījums par grūtībās nonākušā uzņēmuma statusa piemērošanu (MK noteikumu 5.2.apakšpunkts), jo ar zivsaimniecību saistītām darbībām valsts atbalsta nosacījumu nepiemēro.
Kā arī tiek svītrots nosacījums par grūtībās nonākušā uzņēmuma statusa piemērošanu (MK noteikumu 5.2.apakšpunkts), jo ar zivsaimniecību saistītām darbībām valsts atbalsta nosacījumu nepiemēro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- zvejnieki
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.
Juridiskās personas
- zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
samazinās
Vērtības nozīme:
9,95
Par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
0,50
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 0,5 stundu.
50
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 50 atbalsta pretendentiem
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
-248,75
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana, kur vidēji nepieciešamais laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 30 minūtes. Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (9,95 x 0,5) x (50 x 1) = 248,75 euro, kur C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana.
Kopā
-248,75
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
zvejnieki
samazinās
Vērtības nozīme:
0,50
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam atbalsta pretendentam nepārsniedz 0,5 stundu.
20
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 20 atbalsta pretendentiem
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
-10,00
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana, kur vidēji nepieciešamais laiks vienam atbalsta pretendentam nepārsniedz 30 minūtes. Līdz ar to kopējais patērētais laiks samazinās līdz 10 stundām.
Kopā
-10,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
zvejnieki
samazinās
Vērtības nozīme:
9,95
Par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
20
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 20 atbalsta pretendentiem
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
-199,00
Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati) un atbalsta pretendenti plānoti līdz 20, kā arī iesniegumu par atbalsta saņemšanu plānots sniegt 1 reizi gadā, kopējie izlietotie naudas līdzekļi ir 199,00 euro.
Kopā
-199,00
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
Zivsaimniecības nozares nevalstiskās organizācijasCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Informācija tiks ievietota pēc publiskās apspriešanas termiņa beigām.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
