Anotācija

22-TA-1673: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 1. marta noteikumos Nr. 150 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana mājsaimniecībās – atbalsts atjaunojamo energoresursu izmantošanai" nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2022. gada 1. marta noteikumos Nr. 150 “Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa “Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana mājsaimniecībās – atbalsts atjaunojamo energoresursu izmantošanai” nolikums” (turpmāk – MK noteikumi).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir papildināt MK noteikumus ar nosacījumiem, lai Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklātā konkursa “Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana mājsaimniecībās – atbalsts atjaunojamo energoresursu izmantošanai” (turpmāk – konkurss) ietvaros uz atbalstu varētu pretendēt lielāks mājsaimniecību loks.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošos MK noteikumus nepieciešams precizēt un papildināt, lai konkursā varētu piedalīties plašāks projektu iesniedzēju loks, dodot iespēju iedzīvotājiem īstenot konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes – uzstādīt atjaunojamo energoresursus (turpmāk – AER) izmantojošas elektroenerģiju un siltumenerģiju ražojošas tehnoloģijas, kā arī pieslēgties pie centralizētās siltumapgādes sistēmas.
Uz 08.07.2022. konkursa ietvaros ir iesniegti 808 projektu iesniegumi par kopējo pieprasīto EKII finansējumu 2 680 551,95 euro apmērā. Vairāk kā 50 projekti katrā ir īstenoti Rīgā, Mārupes, Ķekavas un Ropažu novados.
Projektos izvēlētie risinājumi:
1. koksnes biomasas katls, kas piemērots granulu kurināmajam - 14;
2. saules kolektoru sistēma ar akumulācijas tvertni - 4;
3. siltumsūknis (zeme-ūdens tipa) - 1;
4. siltumsūknis (gaiss-ūdens tipa) - 49;
5. siltumsūknis (gaiss-gaiss tipa) - 2;
6. saules elektrostacija - 755;
7. vēja elektrostacija - 0;
8. Mājsaimniecības pieslēguma centralizētajai siltumapgādes sistēmai projektēšana un siltummezgla izveide - 2.

Projektos aizstātais apkures kurināmā veids:
1. dabas gāze - 42;
2. dīzeļdegviela - 4;
3. ogles - 1;
4. sašķidrinātā gāze - 1.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, pieejamo EKII finansējuma apjomu, kā arī pastiprināto iedzīvotāju interesi iegādāties un uzstādīt AER izmantojošas iekārtas enerģijas ražošanai mājsaimniecībās pašpatēriņa nodrošināšanai ir nepieciešams paplašināt atbalsta saņēmēju loku un novērst šķēršļus, lai vasaras mēnešos iedzīvotāji varētu iegādāties un uzstādīt AER iekārtas un pēc iespējas laicīgāk sagatavoties nākamajai apkures sezonai. Tai pat laikā ministrija ir konstatējusi vairākus aspektus esošajā MK noteikumu redakcijā, kas ierobežo iedzīvotājus saņemt atbalstu konkursa ietvaros.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu projekts paredz paplašināt projektu iesniedzēju loku, iekļaujot fiziskas personas – Latvijas Republikas pastāvīgos iedzīvotājus, kuriem ir dzīvokļa īpašumos sadalītas vai nesadalītas dzīvojamās mājas kopīpašnieki, kuriem zemesgrāmatā ir nostiprinātas īpašuma tiesības uz dzīvojamo māju vai tās daļu. Tādejādi nodrošinot iespēju visiem dzīvojamās mājas kopīpašniekiem īstenot konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes, ja dzīvojamā māja ir divu dzīvokļu, dvīņu vai rindu, triju vai vairāku dzīvokļu māja, kā arī biedrības vai nodibinājumi un reliģiskās organizācijas, lai nodrošinātu iespēju arī šiem projektu iesniedzējiem īstenot konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes. MK noteikumu projekts paredz arī, ka projekta iesniedzēji var pilnvarot pārstāvjus: biedrības vai nodibinājumi, atbilstoši Biedrību un nodibinājumu likuma prasībām  un dzīvokļu īpašnieku kopības. Projekta iesniedzēji var būt dzīvokļu īpašnieku kopības atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likuma 15.panta prasībām, kas īsteno projekta aktivitāti – daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pieslēguma centralizētajai siltumapgādes sistēmai projektēšana un siltummezgla izveide, mājas saskaņā ar būvju klasifikācijas noteikumiem šādiem ēku kodiem: daudzdzīvokļu mājas ar koka ārsienām (būves kods 11220101), daudzdzīvokļu 1 – 2 stāvu mājas (būves kods 11220102), daudzdzīvokļu 3 – 5 stāvu mājas (būves kods 11220103).

MK noteikumu projekta ietvaros tiek paplašināti nosacījumi saistībā ar konkursa ietvaros piešķiramo atbalstu dzīvojamām mājām, kas saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija noteikumu Nr. 326 “Būvju klasifikācijas noteikumi” pielikumu “Būvju klasifikācija” atbilst triju vai vairāku dzīvokļu mājas; triju vai vairāku dzīvokļu māju dzīvojamo telpu grupa (būves kods 1122) un triju vai vairāku dzīvokļu mājas (būves kods 112201) dzīvojamo māju klasēm. Šāds precizējums veikts, jo esošā MK noteikumu redakcija neparedzēja atbalsta sniegšanu rindu mājām, kurās ir 3 un vairāk dzīvojamo telpu grupa, līdz ar to ierobežot šādu dzīvojamo māju īpašniekiem saņemt atbalstu par īstenotām konkursa ietvaros atbalstāmām aktivitātēm. Projekta iesnieugmu var iesniegt katrs divu un vairāk rindu mājas īpašnieks.

Esošā MK noteikumu redakcija neparedzēja iespēju konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes īstenot jaunbūvēs vai dzīvojamās ēkās, kas nav nodotas ekspluatācijā. MK noteikumu projekts paredz nosacījumu, ka saules paneļus vai vēja ģeneratorus var uzstādīt dzīvojamās mājās, kas nav nodotas ekspluatācijā, bet dzīvojamā māja ir jānodod ekspluatācijā, ko apliecina ar ierakstu zemesgrāmatā, vismaz piecu gadu laikā pēc projekta līguma parakstīšanas. Papildus jaunbūvēs vai dzīvojamās mājās, kas nav nodotas ekspluatācijā, varēs veikt mājsaimniecības pieslēguma centralizētajai siltumapgādes sistēmai projektēšanu un siltummezgla izveide, bet dzīvojamā mājā būs jānodod ekspluatācijā, ko apliecina ieraksts zemesgrāmatā, vismaz piecu gadu laikā pēc projekta līguma parakstīšanas.

MK noteikumu projekts paredz ieviest papildu konkursa ietvaros atbalstāmu aktivitāti – daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pieslēguma centralizētajai siltumapgādes sistēmai projektēšanu un siltummezgla izveidi, ja daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā tiek veikta esošā individuālās apkures sistēmas nomaiņa (esoša fosilo energoresursu (dabasgāzes, akmeņogļu, dīzeļdegvielas) apkures katla vai atjaunojamo energoresursu (biomasas granulu, brikešu, malkas, šķeldas) apkures katla nomaiņa). MK noteikumu projektā ir noteikti nosacījumi, kas izpildāmi, lai varētu īstenot papildus noteikto konkursa atbalstāmo aktivitāti, proti, noteikta dzīvojamo māju klases (daudzdzīvokļu mājas ar koka ārsienām, daudzdzīvokļu mājas ar 1 – 5 stāviem), nodrošināts nepieciešamais dzīvojamās mājas īpašnieku saskaņojums.
Saimnieciskās darbības veikšana daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā un dzīvojamā mājā. Ja projekta iesniedzējs ir šo noteikumu:
8.1. punktā minētā persona, tad saimnieciskā darbība mājā nedrīkst tikt veikta;
8.2., 8.3. un 8.4.apakšpunktā minētā persona, tad saimnieciskā darbība mājā/dzīvoklī var tikt veikta. Līdz ar to ir jāņem vērā konkursa nolikumā noteiktās prasības attiecībā uz de minimis atbalstu. Ja projekta iesniedzējs ir LR reģistrēta reliģiska organizācija, tad atbalstu konkursa ietvaros plānoto aktivitāšu īstenošanai saņem dzīvojamā mājā dzīvojošo iedzīvotāju vajadzību nodrošināšanai, t.i. dzīvojamā māja netiek izmantota reliģiskām darbībām.
Ja konkursa atbalstāmās aktivitātes (šo noteikumu 16.5.apakšpunktā norādītā aktivitāte) tiek veiktas daudzdzīvokļu mājā, kur kāda no dzīvokļu īpašniekiem konkrētais dzīvokļa īpašums tiek izmantots saimnieciskajā darbībā, un tas pretendē uz atbalstu, kas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, vai ja projekta iesniedzējs ir šo noteikumu 8.3. vai 8.4. apakšpunktā minētā persona, tad atbalstu attiecināmo darbību izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 1407/2013) un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. MK noteikumu projekts nosaka, ka par saimniecisko darbību nav uzskatāma daudzdzīvokļu mājā kādā no dzīvokļa īpašumiem vai dzīvojamajā mājā reģistrēta komersanta, biedrības vai nodibinājuma juridiskā adrese, ievērojot nosacījumu, ka dzīvokļa īpašumā vai dzīvojamajā mājā ir reģistrēts tikai viens no minētajiem tiesību subjektiem un netiek veiktas nekādas ar komersantu, biedrību vai nodibinājumu saistīta saimnieciskā darbība.

Lai nodrošinātu konkursa nolikumā noteikto funkciju izpildi VARAM un SIA “Vides investīciju fonds” ir noslēdzis Atsevišķu pārvaldes uzdevumu deleģēšanas līgums (Nr. V/32/2022), tajā skaitā ietverot nosacījumus par savstarpēju informācijas un dokumentu apriti. Savukārt attiecībā uz atbalsta saņēmējiem, nosacījums par dokumentu glabāšanu tiks ietverts līgumā par projekta īstenošanu.

Lai nodrošinātu informācijas pārbaudi par projekta iesniedzēja atbilstību konkursa nolikuma prasībām, Vides investīciju fonds iegūst informāciju, izmantojot publiski pieejamās datubāzes un nepieciešamības gadījumā sazinoties ar atbilstošajām iestādēm (piemēram, Valsts policiju). Informāciju par nodokļu pārādniekiem Vides investīciju fonds iegūst no Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzes.

Krimināllikuma pantu sasaiste ar normatīvajā aktā noteiktajiem ierobežojumiem.
Kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labuma pieņemšana, komerciāla uzpirkšana, neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos, prettiesiska labuma pieprasīšana, pieņemšana un došana vai tirgošanās ar ietekmi:
198.pants. Neatļauta labumu pieņemšana
199.pants. Komerciālā uzpirkšana
320.pants. Kukuļņemšana
321.pants. Kukuļa piesavināšanās
323.pants. Kukuļdošana
325.pants. Valsts amatpersonai noteikto ierobežojumu pārkāpšana
326.pants. Neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos
326.1 pants. Tirgošanās ar ietekmi
326.2 pants. Prettiesiska labumu pieprasīšana un pieņemšana
326.3 pants. Prettiesiska labumu došana
Krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana:
177.pants. Krāpšana
177.1 pants. Krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā
178.pants. Apdrošināšanas krāpšana
179.pants. Piesavināšanās
180.pants. Zādzība, krāpšana, piesavināšanās nelielā apmērā
195.pants. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana
273.pants. Valsts amatpersonas nosaukuma un varas patvaļīga piesavināšanās
Izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas:
218.pants. Izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas
218.1 pants. Faktiski nenotikuša darījuma uzrādīšana pievienotās vērtības nodokļa deklarācijā
219.pants. Izvairīšanās no deklarācijas iesniegšanas
220.1 pants. Nelikumīga naftas produktu uzglabāšana, pārvietošana (pārvadāšana) un realizācija
221. pants. Alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu nelikumīga izgatavošana (ražošana), uzglabāšana, pārvietošana un realizācija
221.1 pants. Nelikumīgu alkoholisko dzērienu realizācija
221.2 pants. Nelikumīgu alkoholisko dzērienu izgatavošana (ražošana), glabāšana un pārvietošana
221.6 pants. Tabakas izstrādājumu nelikumīga realizācija nelielā apmērā
Proliferācijas finansēšana, terorisms, terorisma finansēšana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana un apmācība terora aktu veikšanai:
73.pants. Masveida iznīcināšanas ieroču izgatavošana, glabāšana, pārvietošana, lietošana un izplatīšana
73.1 pants. Masveida iznīcināšanas ieroču izgatavošanas, glabāšanas, pārvietošanas, lietošanas un izplatīšanas finansēšana
74.pants. Kara noziegumi
74.1 pants. Genocīda, nozieguma pret cilvēci, nozieguma pret mieru un kara nozieguma attaisnošana
77.1 pants. Prettiesiska piedalīšanās bruņotā konfliktā
77.2 pants. Bruņota konflikta finansēšana
77.3 pants. Vervēšana, apmācīšana un nosūtīšana bruņotam konfliktam
79.1 pants. Terorisms
79.2 pants. Terorisma finansēšana
79.3 pants. Teroristu grupa
79.4 pants. Personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam
79.5 pants. Ceļošana terorisma nolūkā
79.6 pants. Terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu un terorisma draudi
80.pants. Pret Latvijas Republiku vērsta darbība
80.1 pants. Apvienošanās organizētā grupā ar mērķi veikt pret Latvijas Republiku vērstu darbību
81.pants. Pret Latvijas Republiku vērsts aicinājums
81.1 pants. Palīdzība ārvalstij pret Latvijas Republiku vērstā darbībā
84.pants. Starptautisko organizāciju un Latvijas Republikas noteikto sankciju pārkāpšana
85.pants. Spiegošana
86.pants. Latvijas Republikas Valsts prezidenta, Saeimas deputāta, Ministru kabineta locekļa un citas valsts amatpersonas dzīvības un veselības apdraudējums
87.pants. Ārvalsts pārstāvju dzīvības un veselības apdraudējums
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Dzīvojamo māju un dzīvokļu īpašnieki
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta ietvaros tiek paplašināts projekta iesniedzēju loks, kas varēs īstenot konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes attiecībā uz AER iekārtu iegādi un pieslēgumu centralizētajai siltumapgādes sistēmai.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā palielināsies klientu loks uzņēmumiem, kas nodrošina AER iekārtu ražošanu, piegādi, uzstādīšanu un apkopes nodrošināšanu, kā arī sabiedriskajiem siltumapgādes pakalpojumu sniedzējiem, kas nodrošina centralizētās siltumapgādes pakalpojumu sniegšanu, tādējādi palielinot centralizētās siltumapgādes sistēmas konkurētspēju.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā palielināsies klientu loks uzņēmumiem, kas nodrošina AER iekārtu ražošanu, piegādi, uzstādīšanu un apkopes nodrošināšanu, kā arī sabiedriskajiem siltumapgādes pakalpojumu sniedzējiem, kas nodrošina centralizētās siltumapgādes pakalpojumu sniegšanu, tādējādi palielinot centralizētās siltumapgādes sistēmas konkurētspēju.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks īstenoti projekti, kas ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, proti, tirgū palielināsies pieprasījums pēc AER iekārtām, kā arī pēc centralizētās siltumapgādes sistēmas modernizācijas - siltummezgla projektēšanas un ierīkošanas.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks īstenoti projekti, kas ietekmēs mazos un vidējos uzņēmumus, kas nodarbojas ar AER iekārtu ražošanu, piegādi, uzstādīšanu, apkopi un uzturēšanu un, kas nodarbojas ar centralizētās siltumapgādes sistēmas siltummezgla projektēšanu un pieslēguma ierīkošanu.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks īstenoti projekti, kas veicinās konkurenci uzņēmumu starpā, kas nodarbojas ar AER iekārtu ražošanu, piegādi, uzstādīšanu, apkopi un uzturēšanu.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Tiks veicināta jaunu darba vietu veidošanās, kas saistītas ar AER iekārtu ražošanu, piegādi, uzstādīšanu un apkopi, kā arī centralizētās siltumapgādes sistēmas siltummezgla projektēšanu un ierīkošanu.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula Nr. 1407/2013 kopumā 
Noteikumu projekta 16.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 
Noteikumu projekta 16.3 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 
Noteikumu projekta 16.4 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1. un 2.punkts; 2.panta 2.punkts; 3.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 16.5 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 3.panta 4.punkts
Noteikumu projekta 16.6 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 5.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 16.7 punkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības. Ņemot vērā projekta kopējo indikatīvo izmaksu apjomu, pieejamo EKII finansējuma apjomu vienam projektam un finansējuma piesaistīšanas iespējas (kredīts, nomaksas pirkums), kumulācija šī projektu konkursa ietvaros attiecībā uz tām pašām attiecināmām izmaksām nav atbalstāma.
Regulas Nr. 1407/2013 
Noteikumu projekta 16.8 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 7panta 4.punkts un 8.pants
Noteikumu projekta 16.9 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 6.panta 4.punkts
Noteikumu projekta 16.10 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 
Noteikumu projekta 16.11 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 
Noteikumu projekta 24.14.1
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 1407/2013 4.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • SIA "Vides investīciju fonds"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
Uzdevumus, kas saistīti projektu iesniegumu pieņemšanu, vērtēšanu, apstiprināšanu un finanšu instrumenta finansējuma piešķiršanu, kā arī par līgumu par projekta īstenošanu  sagatavošanu, noslēgšanu, grozīšanu un laušanu, projektu pārskatu pārbaudi un projektu īstenošanas kontroli, veiks valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Vides investīciju fonds”.

7.5. Cita informācija

SIA "Vides investīciju fonds" izmaksas par uzdevumiem, kas saistīti projektu iesniegumu pieņemšanu, vērtēšanu, apstiprināšanu un finanšu instrumenta finansējuma piešķiršanu, kā arī par līgumu par projekta īstenošanu  sagatavošanu, noslēgšanu, grozīšanu un laušanu, projektu pārskatu pārbaudi un projektu īstenošanas kontroli tiks segtas valsts budžeta programmas 33.01.00. "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta adminsitrācija" ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot MK noteikumu projektā plānotās aktivitātes tiks veicināta Nacionālajā attīstības plānā 2027.gadam šādu progresa indikatoru sasniegšana: [271] SEG emisiju intensitāte, [273] Gaisa piesārņojuma % samazinājums un [309] No AER saražotās enerģijas īpatsvars kopējā enerģijas galapatēriņā.

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks nodrošināta tādu projektu īstenošana, kas veicina AER iekārtu izmantošanu un pieslēgšanos centralizētajai siltumapgādes sistēmai, tādejādi nepasliktinot gaisa kvalitāti pilsētās un negatīvi neietekmējot sabiedrības veselību.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks īstenoti projekti, kas nodrošinās pāreju uz atjaunojamo energoresursu izmantošanu mājsaimniecībās, aizstājot fosilo energoresursus, tādējādi samazinot radītās siltumnīcefekta gāzu emisijas.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi