24-TA-282: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 12. oktobra noteikumos Nr. 975 "Kārtība, kādā Nacionālais kino centrs piešķir publisko finansējumu filmu nozares projektiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Nacionālā kino centra iniciatīvas, pamatojoties uz Filmu likuma 9.panta trešo daļu, Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija regulu (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr.651/2014) un Eiropas Komisijas 2023.gada 23.jūnija regulu (ES) 2023/1315, ar kuru groza Regulu (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, un Regulu (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk – Komisijas regula Nr.2023/1315), lai pagarinātu Nacionālā kino centra lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņemšanas termiņu līdz 2027.gada 30.jūnijam atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 spēkā esamībai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Filmu likuma 9.panta trešo daļu, Komisijas regulu Nr.651/2014 un Komisijas regulu Nr.2023/1315, lai pagarinātu Nacionālā kino centra lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņemšanas termiņu līdz 2027.gada 30.jūnijam. Projekts paredz precizēt terminu lietojumu un nosacījumus, lai nodrošinātu komercdarbības atbalsta piešķiršanu atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Projekts paredz precizēt un papildināt Ministru kabineta 2010.gada 12.oktobra noteikumus Nr.975 "Kārtība, kādā Nacionālais kino centrs piešķir publisko finansējumu filmu nozares projektiem" (turpmāk – MK noteikumi Nr.975), lai pagarinātu Nacionālā kino centra lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņemšanas termiņu līdz 2027.gada 30.jūnijam, atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumiem, kā arī lai nodrošinātu komercdarbības atbalsta piešķiršanu atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 nosacījumiem un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma terminu lietojumam un nosacījumiem.
MK noteikumu Nr.975 50.punkts nosaka, ka, ņemot vērā Komisijas regulas Nr.651/2014 darbības termiņu, Nacionālā kino centra lēmums par atbalsta piešķiršanu attiecībā uz Latvijas spēlfilmu, dokumentālo filmu un animācijas filmu projektu producēšanu, pirmsproducēšanu (scenāriju rakstīšanu un projektu izstrādi) un izplatīšanu, tai skaitā filmu projektu popularizēšanu, kuru izmaksas saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 54.pantu ir uzskatāmas par kopējām projekta attiecināmajām izmaksām, var tikt pieņemts līdz 2024.gada 30.jūnijam. Nacionālais kino centrs finansējuma konkursus izsludina un pieņem lēmumus par atbalsta piešķiršanu kārtējā gada sākumā, attiecīgi līdz 2024.gada 30.jūnijam.
MK noteikumu Nr.975 50.punkts nosaka, ka, ņemot vērā Komisijas regulas Nr.651/2014 darbības termiņu, Nacionālā kino centra lēmums par atbalsta piešķiršanu attiecībā uz Latvijas spēlfilmu, dokumentālo filmu un animācijas filmu projektu producēšanu, pirmsproducēšanu (scenāriju rakstīšanu un projektu izstrādi) un izplatīšanu, tai skaitā filmu projektu popularizēšanu, kuru izmaksas saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 54.pantu ir uzskatāmas par kopējām projekta attiecināmajām izmaksām, var tikt pieņemts līdz 2024.gada 30.jūnijam. Nacionālais kino centrs finansējuma konkursus izsludina un pieņem lēmumus par atbalsta piešķiršanu kārtējā gada sākumā, attiecīgi līdz 2024.gada 30.jūnijam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.975 50.punktā paredzētais termiņš – 2024.gada 30.jūnijs tika noteikts, ņemot vērā to, ka Komisijas regula Nr.651/2014 bija spēkā līdz 2023.gada 31.decembrim un saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 58.panta 4.punktu, beidzoties Komisijas regulas Nr.651/2014 spēkā esības periodam, visām atbalsta shēmām, kurām ir piešķirts atbrīvojums saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014, atbrīvojums paliek spēkā vēl uz sešus mēnešus ilgu pielāgošanās periodu, izņemot reģionālā atbalsta shēmas. Komisijas regula Nr.2023/1315 groza Komisijas regulas Nr.651/2014 59.pantu, nosakot, ka to piemēro līdz 2026.gada 31.decembrim. Projektā paredzētā grozījuma nepieciešamību nosaka būtiskas ekonomiskās intereses, jo Latvijas spēlfilmu, dokumentālo un animācijas filmu uzņemšanā ir iesaistīta apjomīga kultūras nozare, kuras darbība bez komercdarbības atbalsta tiktu būtiski negatīvi ietekmēta.
MK noteikumu Nr.975 5.punkts nosaka, ka uz finansējumu nevar pretendēt, tostarp, ja projekta iesniedzējs attiecībā uz MK noteikumu Nr.975 3.1.apakšpunktā minētajām darbībām atbilst grūtībās nonākuša komersanta pazīmēm, kas noteiktas Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punktā. Vērtējot grūtībās nonākuša uzņēmuma statusu, daļu datus pārbauda, paļaujoties uz atbalsta sniedzēja apliecinājumu, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietvertā kritērija daļu "vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru", jo šāda informācija nav publiski pieejama. Atbalsta sniedzējam grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes ir jāvērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi. Tādēļ ir nepieciešams atbilstoši papildināt MK noteikumus Nr.975, paredzot, ka projekta iesniedzēja dati grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm tiek vērtēti uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
MK noteikumu Nr.975 18.1 punkts nosaka, ka finansējumu MK noteikumu Nr.975 3.1.apakšpunktā minētajām darbībām piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta nosacījumus. Attiecībā uz Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta nosacījumiem, MK noteikumu Nr.975 18.1 punkts uzliek nosacījumu attiecībā uz pašiem MK noteikumu Nr.975 nosacījumiem, kas var radīt Eiropas Savienības tiesību pārkāpumu. Tādēļ MK noteikumu Nr.975 18.1 punktu ir nepieciešams svītrot.
MK noteikumu Nr.975 19.punktā noteikts, ka MK noteikumu Nr.975 3.1.apakšpunktā minētajam Latvijas filmas veidošanas projektam piešķirto atbalstu var apvienot ar atbalstu vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta projektā, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 6.punktā, vai apmēru, kas noteikts Eiropas Komisijas lēmumā. Tādēļ ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.975 19.punktu, jo atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu.
MK noteikumu Nr.975 5.punkts nosaka, ka uz finansējumu nevar pretendēt, tostarp, ja projekta iesniedzējs attiecībā uz MK noteikumu Nr.975 3.1.apakšpunktā minētajām darbībām atbilst grūtībās nonākuša komersanta pazīmēm, kas noteiktas Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punktā. Vērtējot grūtībās nonākuša uzņēmuma statusu, daļu datus pārbauda, paļaujoties uz atbalsta sniedzēja apliecinājumu, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietvertā kritērija daļu "vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru", jo šāda informācija nav publiski pieejama. Atbalsta sniedzējam grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes ir jāvērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi. Tādēļ ir nepieciešams atbilstoši papildināt MK noteikumus Nr.975, paredzot, ka projekta iesniedzēja dati grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm tiek vērtēti uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
MK noteikumu Nr.975 18.1 punkts nosaka, ka finansējumu MK noteikumu Nr.975 3.1.apakšpunktā minētajām darbībām piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta nosacījumus. Attiecībā uz Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta nosacījumiem, MK noteikumu Nr.975 18.1 punkts uzliek nosacījumu attiecībā uz pašiem MK noteikumu Nr.975 nosacījumiem, kas var radīt Eiropas Savienības tiesību pārkāpumu. Tādēļ MK noteikumu Nr.975 18.1 punktu ir nepieciešams svītrot.
MK noteikumu Nr.975 19.punktā noteikts, ka MK noteikumu Nr.975 3.1.apakšpunktā minētajam Latvijas filmas veidošanas projektam piešķirto atbalstu var apvienot ar atbalstu vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta projektā, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 6.punktā, vai apmēru, kas noteikts Eiropas Komisijas lēmumā. Tādēļ ir nepieciešams precizēt MK noteikumu Nr.975 19.punktu, jo atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Komisijas regulas Nr.651/2014 58.panta 4.punktu, Projekta 5.punkts paredz noteikt, ka MK noteikumu Nr.975 50.punktā paredzētais Nacionālā kino centra lēmums par atbalsta piešķiršanu var tikt pieņemts līdz 2027.gada 30.jūnijam.
Ņemot vērā, ka, vērtējot grūtībās nonākuša uzņēmuma statusu, daļu datus pārbauda, paļaujoties uz atbalsta sniedzēja apliecinājumu, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietvertā kritērija daļu "vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru", jo šāda informācija nav publiski pieejama, kā arī to, ka atbalsta sniedzējam grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes ir jāvērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi, Projekta 3.punkts paredz precizēt MK noteikumu Nr.975 35.punktu, nosakot, ka ievērojot komisijas sniegto atzinumu, Nacionālā kino centra vadītājs pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu projekta atbalstīšanai vai atteikumu piešķirt finansējumu. Par finansējuma piešķiršanas dienu jeb komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad tiek pieņemts lēmums par finansējuma piešķiršanu projekta atbalstīšanai. Finansējumu piešķir to projektu īstenošanai, kuri ieguvuši augstāku vērtējumu atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kamēr ir pietiekams projektu konkursam paredzētais finansējums. MK noteikumu Nr.975 5.1.apakšpunktā noteikto atbilstību grūtībās nonākuša komersanta pazīmēm vērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
Attiecībā uz Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta nosacījumiem, Projekta 1.punkts paredz svītrot MK noteikumu Nr.975 18.1 punktu, jo tas uzliek nosacījumu attiecībā uz pašiem MK noteikumu Nr.975 nosacījumiem, t.i., tie nedrīkst radīt Eiropas Savienības tiesību pārkāpumu.
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, Projekta 2.punkts paredz precizēt MK noteikumu Nr.975 19.punkta ievaddaļu, nosakot, ka MK noteikumu 3.1.apakšpunktā minētajam Latvijas filmas veidošanas projektam piešķirto atbalstu var apvienot ar atbalstu, tai skaitā par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta projektā, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 6.punktā, vai apmēru, kas noteikts Eiropas Komisijas lēmumā, ievērojot MK noteikumu Nr.975 19.1., 19.2. un 19.3.apakšpunktā noteiktos nosacījumus.
Lai novērstu nekorektu interpretācijas risku, kā arī mazinātu liekvārdību normā, Projekta 4.punkts paredz precizēt MK noteikumu Nr.975 46.1 punktu, svītrojot vārdu "visu".
Ņemot vērā, ka, vērtējot grūtībās nonākuša uzņēmuma statusu, daļu datus pārbauda, paļaujoties uz atbalsta sniedzēja apliecinājumu, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunktā ietvertā kritērija daļu "vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru", jo šāda informācija nav publiski pieejama, kā arī to, ka atbalsta sniedzējam grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes ir jāvērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi, Projekta 3.punkts paredz precizēt MK noteikumu Nr.975 35.punktu, nosakot, ka ievērojot komisijas sniegto atzinumu, Nacionālā kino centra vadītājs pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu projekta atbalstīšanai vai atteikumu piešķirt finansējumu. Par finansējuma piešķiršanas dienu jeb komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad tiek pieņemts lēmums par finansējuma piešķiršanu projekta atbalstīšanai. Finansējumu piešķir to projektu īstenošanai, kuri ieguvuši augstāku vērtējumu atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kamēr ir pietiekams projektu konkursam paredzētais finansējums. MK noteikumu Nr.975 5.1.apakšpunktā noteikto atbilstību grūtībās nonākuša komersanta pazīmēm vērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi.
Attiecībā uz Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta nosacījumiem, Projekta 1.punkts paredz svītrot MK noteikumu Nr.975 18.1 punktu, jo tas uzliek nosacījumu attiecībā uz pašiem MK noteikumu Nr.975 nosacījumiem, t.i., tie nedrīkst radīt Eiropas Savienības tiesību pārkāpumu.
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, Projekta 2.punkts paredz precizēt MK noteikumu Nr.975 19.punkta ievaddaļu, nosakot, ka MK noteikumu 3.1.apakšpunktā minētajam Latvijas filmas veidošanas projektam piešķirto atbalstu var apvienot ar atbalstu, tai skaitā par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā vai ad-hoc atbalsta projektā, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 6.punktā, vai apmēru, kas noteikts Eiropas Komisijas lēmumā, ievērojot MK noteikumu Nr.975 19.1., 19.2. un 19.3.apakšpunktā noteiktos nosacījumus.
Lai novērstu nekorektu interpretācijas risku, kā arī mazinātu liekvārdību normā, Projekta 4.punkts paredz precizēt MK noteikumu Nr.975 46.1 punktu, svītrojot vārdu "visu".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Juridiskas personas, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrētas kā filmu producenti
Ietekmes apraksts
Juridiskas personas, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrētas kā filmu producenti, pamatojoties uz Filmu likuma 9.panta trešo daļu, Komisijas regulu Nr.651/2014 un Komisijas regulu Nr.2023/1315, varēs pretendēt uz Nacionālā kino centra lēmumu par atbalsta piešķiršanu līdz 2027.gada 30.jūnijam.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiek nodrošināts, ka filmu producenti var turpināt iesniegt projektus valsts atbalsta saņemšanai Latvijas spēlfilmu, dokumentālo filmu un animācijas filmu projektu producēšanai, pirmsproducēšanai (scenāriju rakstīšanai un projektu izstrādei) un izplatīšanai, tai skaitā filmu projektu popularizēšanai, atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 spēkā esamībai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R1315
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 23.jūnija regula (ES) 2023/1315, ar kuru groza Regulu (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, un Regulu (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk - Komisijas regula Nr.2023/1315).
Apraksts
Projekts paredz atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/1315 nosacījumiem līdz 2027.gada 30.jūnijam pagarināt iespēju saņemt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija regulu (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija regula (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu (turpmāk - Komisijas regula Nr.651/2014).
Apraksts
Projekts paredz pagarināt iespēju saņemt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014 atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/1315 nosacījumiem līdz 2027.gada 30.jūnijam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0972
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2020.gada 2.jūlija regula (ES) Nr.2020/972, ar ko groza regulu (ES) Nr.1407/2013 attiecībā uz tās pagarināšanu un groza regulu (ES) Nr.651/2014 attiecībā uz tās pagarināšanu un attiecīgiem pielāgojumiem (turpmāk - Komisijas regula Nr.2020/972).
Apraksts
Projekts paredz atbilstoši Komisijas regulas Nr.2020/972 nosacījumiem līdz 2027.gada 30.jūnijam pagarināt iespēju saņemt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija regulu (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 23.jūnija regula (ES) 2023/1315, ar kuru groza Regulu (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, un Regulu (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk - Komisijas regula Nr.2023/1315).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.2023/1315 1.panta 57.punkts (grozīts Komisijas regulas Nr.651/2014 59.pants)
Projekta 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
Saskaņā ar Eiropas Komisijas 2004.gada 21.aprīļa regulas (EK) Nr.794/2004, ar ko īsteno Padomes regulu (EK) Nr.659/1999, ar kuru nosaka sīki izstrādātus noteikumus EK Līguma 93.panta piemērošanai 4.panta 2.punktu par atbalsta shēmas pagarinājumu ir nepieciešams nosūtīt Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju par izmaiņām atbalsta programmā. Kopsavilkuma informācija Eiropas Komisijai tiks nosūtīta, izmantojot SANI2 sistēmu atbilstoši kārtībai, kas noteikta Ministru kabineta 2014.gada 16.decembra noteikumos Nr.759 "Kārtība, kādā Eiropas Komisijā iesniedz atbalsta programmu un individuālo atbalsta projektu paziņojumus un kopsavilkuma informāciju, un kārtība, kādā piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības". Minēto kopsavilkuma informāciju SANI2 sistēmā iesniegs Kultūras ministrija 20 darba dienu laikā no grozījumu noteikumu projektā spēkā stāšanās dienas.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014.gada 17.jūnija regula (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu (turpmāk - Komisijas regula Nr.651/2014).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.651/2014 58.panta 4.punkts
Projekta 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkts
Projekta 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 6.punkts
Projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014
2.panta 28.punkts
2.panta 28.punkts
Projekta 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 1.punkta b)apakšpunkts
Projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkta a)apakšpunkts
Projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punkts
Projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 4.punkts
Projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 7.punkts
Projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 9.punkts
Projekta 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 651/2014 54.panta 6. un 7.punktā ir paredzēta rīcības brīvība dalībvalstīm noteikt atbalsta apmēru, kas ir izmantota un ieviesta jau iepriekš un ir attiecināma joprojām. Ar Projektu netiek izdarīti nekādi grozījumi attiecība uz piemērojamo maksimālo atbalsta intensitāti un teritoriālās piesaistes nosacījumu. Līdz šim pārņemtās un/vai ieviestās Eiropas Savienības tiesību aktu normas un no tām izrietošās prasības netiek mainītas, ietekmētas vai nepārņemtas.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms.
Cita informācija
Projekts sagatavots, lai noteiktu Nacionālā kino centra lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņemšanas termiņu, atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 spēkā esamībai. Komisijas regula Nr.2023/1315 groza Komisijas regulas Nr.651/2014 59.pantu, nosakot, ka to piemēro līdz 2026.gada 31.decembrim. Ņemot vērā Komisijas regulas Nr.651/2014 58.panta 4.punktu, Projekts paredz noteikt, ka MK noteikumu Nr.975 50.punktā paredzētais Nacionālā kino centra lēmums par atbalsta piešķiršanu var tikt pieņemts līdz 2027.gada 30.jūnijam.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2020.gada 2.jūlija regula (ES) Nr.2020/972, ar ko groza regulu (ES) Nr.1407/2013 attiecībā uz tās pagarināšanu un groza regulu (ES) Nr.651/2014 attiecībā uz tās pagarināšanu un attiecīgiem pielāgojumiem (turpmāk - Komisijas regula Nr.2020/972).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.2020/972
2.panta 5.punkts
2.panta 5.punkts
Projekta 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības nav paredzētas
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav.
Cita informācija
Nav.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Projekta mērķis ir, pamatojoties uz Filmu likuma 9.panta trešo daļu, Komisijas regulu Nr.651/2014 un Komisijas regulu Nr.2023/1315 pagarināt Nacionālā kino centra lēmuma par atbalsta piešķiršanu pieņemšanas termiņu līdz 2027.gada 30.jūnijam atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 spēkā esamībai, kas nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nacionālais kino centrs
- Kultūras ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi