Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
22-TA-1713: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kārtība, kādā piemērojami kritēriji atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai no koksnes sadedzināšanas iekārtām iegūtiem pelniem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Kārtība, kādā izbeidz piemērot atkritumu statusu koksnes pelniem, kas iegūti no koksnes sadedzināšanas iekārtām" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) iniciatīvas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt būtisku sadzīves atkritumu poligonos (turpmāk – SAP) apglabājamo atkritumu apjoma samazinājumu, nosakot atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijus koksnes pelniem, kas iegūti no koksnes sadedzināšanas iekārtām, ko paredzēts lietot ceļu un ielu būvniecībā un cementa, betona, potaša un kaustiskā potaša ražošanā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atkritumu apsaimniekošanas likuma (turpmāk – AAL) 4. panta trešajā daļā ir noteikts, ka atkritumus, ja tie atbilst Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem par atkritumu stadijas izbeigšanu vai Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem par atkritumu stadijas izbeigšanu un ja no tiem ir iegūti materiāli, kuri tiks izmantoti galaprodukta ražošanai, uzskata par otrreizējām izejvielām. Ja atkritumu pārstrādes rezultātā rodas materiāls, kas nav uzskatāms par otrreizējo izejvielu, to uzskata par atkritumiem.

Sakarā ar cietās biomasas, galvenokārt, koksnes pieaugošajiem izmantošanas apmēriem siltumenerģijas ražošanā, paralēli pieaug arī radīto pelnu apjoms. Šie pelni kā atkritumi tiek apglabāti SAP, jo pelniem, kas iegūti no koksnes sadedzināšanas iekārtām, nav noteikti atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritēriji ne valsts, ne Eiropas Savienības (turpmāk - ES) līmenī.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka atbilstoši ES noteiktajiem atkritumu apsaimniekošanas mērķiem 2035.gada 31.decembrī SAP apglabāto sadzīves atkritumu īpatsvars nedrīkstēs būt ne vairāk kā 10 % no kopējā radīto sadzīves atkritumu daudzuma, siltumenerģijas ražošanā radītajiem pelniem ir nepieciešams normatīvais regulējums kārtībai, kādā nosaka šo pelnu atbilstību atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijiem.

Šāda normatīvā regulējuma izveidošana pilnveidos arī atkritumu apsaimniekošanas sistēmu un veicinās gan otrreizējo izejvielu ražošanu, gan no otrreizējām izejvielām ražotu produktu ražošanu Latvijā.
Risinājuma apraksts
VARAM noteikumu projektu ir izstrādājusi atbilstoši biedrības “Latvijas atkritumu saimniecības asociācija” īstenotajā izvērtējumā “Koksnes sadedzināšanas pelnu kā otrreizēji izmantojamu materiālu gala statusa noteikšana (Nr.1-08/81/2019.) Ekspertu novērtējums” sniegtajiem secinājumiem un priekšlikumiem.

Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību, kādā piemēro atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijus koksnes pelniem, kas iegūti no koksnes sadedzināšanas iekārtām, ko iecerēts lietot kā izejvielu tehniskā kālija karbonāta (potaša) un tehniskā kālija hidroksīda (kaustiskā potaša) ražošanā un kā saistvielu būvniecības materiālu ražošanā, un ceļu būvniecībā, iegūtos pelnus izmantojot kā cementēšanas līdzekli grunts maisījumam vai kā palīgmateriālu ceļa pamata grunts stabilizēšanai.

1.3.1. Iegūto pelnu pielietojums

Atkritumu apsaimniekošanas likuma 6. panta 1.1 punkts paredz, ka Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā piemērojami kritēriji blakusproduktiem un atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai. Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumi Nr. 302 “Noteikumi par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus” noteikumi citastarp nosaka kritērijus atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai (1.4. apakšpunkts), kā arī kārtību, kādā piemērojami kritēriji blakusproduktiem un atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai (1.5. apakšpunkts). Minēto noteikumu 6. punkts paredz:
“6. Vielu vai priekšmetu neklasificē kā atkritumus, ja ir pabeigta vielas vai priekšmeta reģenerācija (arī pārstrāde) un tie vienlaikus atbilst šādiem kritērijiem:
6.1. vielu vai priekšmetu paredzēts izmantot noteiktam nolūkam;
6.2. pastāv tirgus vai pieprasījums pēc šādas vielas vai priekšmeta;
6.3. viela vai priekšmets atbilst normatīvajos aktos noteiktajām tehniskajām prasībām šādas vielas vai priekšmeta turpmākai izmantošanai un prasībām attiecīgajai vielai vai priekšmetam;
6.4. vielas vai priekšmeta izmantošana nerada negatīvu ietekmi uz vidi un cilvēku veselību.”

Attiecīgi šī statusa izbeigšanai ir jāizpildās visiem minētajiem priekšnosacījumiem, citādi atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai nav pamata. Ņemot vērā minētās normas, noteikumu projekts atbilstoši likumā noteiktajam pilnvarojumam noteic kārtību, kādā izbeidz piemērot atkritumu statusu koksnes pelniem, kas iegūti no koksnes sadedzināšanas iekārtām, un nosaka otrreizējo izejvielu (iegūto pelnu) izmantošanas nolūkus.

Noteikumu projekts iegūtajiem pelniem paredz trīs lietojuma iespējas:
1) pelni, ko izmanto ceļu un ielu būvniecībā;
2) pelni, ko izmanto kā saistvielu būvniecības materiālu (cementa un betona) ražošanā;
3) pelni, ko izmanto tehniskā kālija karbonāta (potaša) un tehniskā kālija hidroksīda (kaustiskā potaša) ražošanā.

Jāņem vērā, ka jebkuram materiālam, kas ir iegūts no atkritumiem, ir risks kļūt par piesārņojuma avotu tā nepareizas sagatavošanas vai pielietojuma dēļ. Tāpēc ievāktajiem pelniem pirms tā atzīšanas par materiālu, kas vairs nav atkritums, proti, atkritumiem ir iestājies atkritumu beigu statuss, ir obligāti veicamas fizikālķīmiskās analīzes tā kvalitātes novērtēšanai.

Ievākto pelnu pH svārstās robežās no 11,7 līdz 13,1, līdz ar to ievāktajiem pelniem var būt bīstamas īpašības, kas minētas Komisijas 2014. gada 18. decembra Regulā (ES) Nr. 1357/2014, ar ko aizstāj III pielikumu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2008/98/EK par atkritumiem un par dažu direktīvu atcelšanu, proti, atbilstība kodam H4 "Kairinošs" ("nekodīgas vielas un preparāti, kas tūlītējā, ilgstošā vai atkārtotā saskarsmē ar ādu vai gļotādas membrānu var izraisīt iekaisumu") vai kodam H5 "Kaitīgs" ("vielas un preparāti, kas, ieelpoti, norīti vai absorbēti caur ādu, var radīt noteiktu veselības apdraudējumu"). Ievērojot minēto, apsaimniekotājam ir jānodrošina atbilstošas drošības darba apstākļus darbam ar šāda veida atkritumiem, kā arī iegūto pelnu klasifikāciju un marķēšanu jāveic saskaņā ar Komisijas 2008. gada 16. decembra Regulu (EK) Nr. 1272/ 2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006.

No iegūtajiem pelniem izdalītajām vielām attiecas Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1907/2006, kas attiecas uz ķimikāliju reģistrēšanu, vērtēšanu, licencēšanu un ierobežošanu (REACH), un ar kuru izveido Eiropas Ķimikāliju aģentūru, groza Direktīvu 1999/45/EK un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 793/93 un Komisijas Regulu (EK) Nr. 1488/94, kā arī Padomes Direktīvu 76/769/EEK un Komisijas Direktīvu 91/155/EEK, Direktīvu 93/67/EEK, Direktīvu 93/105/EK un Direktīvu 2000/21/EK (turpmāk - regula Nr. 1907/2006) prasības, tāpēc apsaimniekotājam, kas viena gada laikā saražo vai ieved vairāk par vienu tonnu no iegūtajiem pelniem izdalīto vielu, piemēram, kālija hidroksīdu (KOH) betona ražošanai, par to ir jāziņo Eiropas Ķimikāliju aģentūrai (ECHA).

1.3.2. Nosacījumi atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanai

Komersants, kas veic no sadedzināšanas iekārtām radīto pelnu apsaimniekošanu līdz stadijai, kad iegūtie pelni atbilst visiem noteikumu projektā ietvertajiem atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijiem, ir apzīmēts kā apsaimniekotājs.

Noteikumu projekta 1. pielikumā noteiktie atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritēriji ietver kvalitātes prasības no sadedzināšanas iekārtām savāktajiem pelniem (ievāktajiem pelniem), pelniem, kam piemērojami atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritēriji (iegūtajiem pelniem), un paškontroles kritērijus attiecībā uz ievākto pelnu kvalitāti un iegūto pelnu fizikālķīmisko īpašību pārbaudes procesa kvalitāti.

Noteikumu projekts nenosaka, kādam ievākto pelnu apjomam ir jābūt, lai apsaimniekotājs drīkstētu veikt fizikālķīmisko īpašību analīzes.

Sakarā ar iegūto pelnu izcelsmi, noteikumu projekta 1. pielikumā noteikta arī pieļaujamā robežvērtība iegūto pelnu īpatnējai radioaktivitātei - 1000 Bq/kg. Dotā vērtība atbilst Ministru kabineta noteikumu Nr. 576 "Prasības aizsardzībai pret jonizējošo starojumu, ko izraisa radionuklīda cēzija 137 saturs koksnē, kas ievesta Latvijā no citas valsts" 16.punktā noteiktajai.

Iegūtajiem pelniem nav noteiktas pieļaujamās robežvērtības dioksīniem, jo atbilstoši Igaunijas Vides ministrijas 2022.gada pētījuma "Biomassi tuhkades sisalduvate dioksiinide ja furaanide uuring" (tulkojumā no igauņu valodas: "Dioksīnu un furānu izpēte biomasas pelnos") secinājumiem, dioksīnu koncentrācija šādos pelnos nepārsniedz Komisijas 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) Nr. 2019/1021 par noturīgiem organiskajiem piesārņotājiem IV pielikumā noteiktās polihlordibenz-p-dioksīnu maksimālās robežkoncentrācijas.

Gadījumā, ja ievākto pelnu apsaimniekošanu un atbilstības pārbaudi noteikumu projektā ietvertajiem atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijiem plānotu veikt komersants, kurš līdz šim nav bijis atkritumu pārstrādes darbību veicējs, komersantam būtu nepieciešams saņemt piesārņojošas darbības atļauju Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai” noteiktajā kārtībā, kā arī iesniegt Valsts vides dienestam finanšu nodrošinājumu atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 25. februāra noteikumos Nr. 134 “Finanšu nodrošinājuma piemērošanas kārtība atkritumu apsaimniekošanas darbībām” noteiktajā kārtībā.

Noteikumu projekts apsaimniekotājam nosaka pienākumu izveidot un uzturēt kvalitātes pārvaldības sistēmu, lai nodrošinātu pelnu iegūšanas un kvalitātes pārbaudes procesa izsekojamību. Kvalitātes pārvaldes sistēma ir darbību kopums, ko īstenojot panāk iegūto pelnu atbilstību šo noteikumu projektā noteiktajiem atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijiem.

Noteikumu projekts pašlaik neparedz ieviestās kvalitātes pārvaldības sistēmas sertificēšanu, lai neradītu nesamērīgu slogu apsaimniekotājiem. Vienlaikus noteikumu projekts neaizliedz ieviestās kvalitātes pārvaldības sistēmas sertificēšanu, tādējādi apliecinot iegūto pelnu pircējiem uzņēmuma atbilstību kādam no starptautiski atzītiem standartiem.

Noteikumu projekta 11. punktā noteikto kvalitātes pārvaldības sistēmu ievieš un uztur pats apsaimniekotājs, līdzīgi kā tas ir noteikts Ministru kabineta 2018. gada 13. novembra noteikumos Nr.682 “Kārtība, kādā izbeidz piemērot atkritumu statusu no nolietotām riepām iegūtiem gumijas materiāliem” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr.682), Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumos Nr.317 “Kārtība, kādā izbeidz piemērot atkritumu statusu šķeldai, skaidām un putekļiem, kas iegūti no koksnes iepakojuma vai noteikta veida koksnes būvniecības atkritumiem” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr.317) un Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumos Nr.571 “Kārtība, kādā izbeidz piemērot atkritumu statusu no bioloģiski noārdāmiem atkritumiem iegūtam materiālam” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi Nr.517).

Noteikumu projekts nosaka, ka apsaimniekotājs atbilstoši ieviestajai kvalitātes pārvaldības sistēmai ievāktajiem pelniem analīzes veic testēšanas laboratorijās, kas akreditētas nacionālajā akreditācijas institūcijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību, vai laboratorijās, kas akreditētas citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, Turcijā vai Eiropas Ekonomikas zonas (turpmāk - EEZ) valstīs. Ņemot vērā, ka Turcija ir EUROLAB (European Federation of National Associations of Measurement, Testing and Analytical Laboratories) partneris, bet tā nav ne ES dalībvalsts, ne EEZ valsts, tā ir norādīta atsevišķi.

Ja apsaimniekotāja rīcībā ir sertificētas un analīžu veikšanai atbilstošas mērījumu iekārtas un kvalificēts speciālists darbam ar šīm mērījumu iekārtām, tad noteikumu projekts pieļauj iespēju apsaimniekotājam kvalitātes pārvaldības sistēmas ietvaros pašam ievākt reprezentatīvos paraugus un veikt nepieciešamās analīzes, tādējādi saīsinot kvalitātes pārbaudes laiku un kopējās pārbaudes izmaksas.

Noteikumu projekts nosaka, ka katrai iegūto pelnu partijai transportēšanas laikā ir jābūt identificējamai, piemēram, apzīmogotai ar svītrkodu, kas ir saistīts ar tam atbilstošo atbilstības deklarāciju elektroniskā formā ar informāciju par to, iegūtie pelni atbilst šo noteikumu prasībām. Šī deklarācija glabājas pie pārstrādātāja.

Iegūto pelnu partijas apjomu nosaka apsaimniekotājs.

Atbilstības deklarācijas forma noteikta noteikumu projekta 2. pielikumā “Deklarācija par pelnu atbilstību atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijiem”.

Ievākto un iegūto pelnu uzskaiti veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par vides statistikas oficiālajām veidlapām atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 18. februāra noteikumiem Nr. 113 “Atkritumu un to pārvadājumu uzskaites kārtība”, piemēram, lietojot Atkritumu pārvadājumu uzskaites valsts informācijas sistēmā (APUS) piedāvātās veidlapas.

Noteikumu projekts paredz, ka izvest uz citām valstīm iegūtos pelnus apsaimniekotājs var tikai tad, ja galamērķa valsts kompetentā institūcija pārrobežu atkritumu sūtījumu jomā atzīst Noteikumu projekta 1. pielikumā noteiktos atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijus. Ja kompetentās nosūtīšanas un galamērķa institūcijas nevar vienoties par iegūto pelnu klasifikāciju, apsaimniekotājs piemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem 28. panta 1. un 2. punkta nosacījumus.

1.3.3. Personas datu pieprasījums un tā pamatojums

Noteikumu projekts paredz, ka apsaimniekotājs atbilstības deklarācijā min pārstāvja fiziskas personas datus, t.i. vārdu, uzvārdu un amatu. Šāda informācija nepieciešama, lai Valsts vides dienests spētu pārbaudes gadījumā identificēt personu, kas sagatavojusi konkrēto atbilstības deklarāciju un tādējādi ir spējīga sniegt informāciju par iegūtajiem pelniem. Izvērtējot nepieciešamību pieprasīt no apsaimniekotāja fiziskas personas datus, secināts, ka atbilstības deklarācijā norādāmie dati ir nepieciešami, kā arī to apjoms ir samērīgs, lai īstenotu nepieciešamās kontroles funkcijas kontrolējošai iestādei. Ja Valsts vides dienesta pārbaudes laikā dotā fiziskā persona nav pieejama, apsaimniekotājam ir jādod informācija par kontaktpersonu, kas Valsts vides dienesta pārstāvjiem var sniegt nepieciešamo informāciju par konkrēto atbilstības deklarāciju. Prasība par personas datu uzglabāšanu personas identificēšanai pelnu iegūšanas, kvalitātes pārbaudes un iegūto pelnu realizācijas uzraudzības mērķiem attiecīgi iekļauta arī noteikumu projekta 9. punktā un 13. punktā. Personas datu uzglabāšanas termiņi noteikti minētajām darbībām līdzīgi tiem personas datu uzglabāšanas termiņiem, kas noteikti Ministru kabineta noteikumos Nr.682, Ministru kabineta noteikumos Nr.317 un Ministru kabineta noteikumos Nr.517.

Ievāktie fiziskas personas dati tiks uzglabāti trīs gadus pēc attiecīgās pārbaudes veikšanas un pēc tam iznīcināti saskaņā ar Arhīva likumā noteiktajām prasībām.

1.3.4. Izņēmumi

Noteikumu projekts neattiecas uz citu biokurināmā veidu kā cieto atkritumu, notekūdeņu dūņu, papīra ražotņu notekūdeņu dūņu un mēslu sadedzināšanas pelniem.

Noteikumu projekta nosacījums par kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešanu neattiecas uz iegūto pelnu pircējiem, kas pērk Latvijā iegūtus pelnus, jo šo pelnu kvalitāti apliecinās apsaimniekotājs atbilstoši noteikumu projekta prasībām.

Uz iegūtajiem pelniem nav attiecināmi bīstamības ierobežojumi, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 18. decembra Regulā (EK) Nr. 1907/2006, kas attiecas uz ķimikāliju reģistrēšanu, vērtēšanu, licencēšanu un ierobežošanu (REACH), un ar kuru izveido Eiropas Ķimikāliju aģentūru, groza Direktīvu 1999/45/EK un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 793/93 un Komisijas Regulu (EK) Nr. 1488/94, kā arī Padomes Direktīvu 76/769/EEK un Komisijas Direktīvu 91/155/EEK, Direktīvu 93/67/EEK, Direktīvu 93/105/EK un Direktīvu 2000/21/EK (turpmāk - regula Nr. 1907/2006).

1.3.5. Spēkā stāšanās kārtība, ziņošana un ietekme uz informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmām

Noteikumu projekts stāsies spēkā Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. panta otrajā daļā noteiktajā kārtībā – nākamajā dienā pēc to izsludināšanas – jo esošajā normatīvajā regulējumā nav noteikts konkrēts termiņš šo prasību ieviešanai.

Ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu projektu, par to 2022. gada 25. maijā sniegta informācija Eiropas Komisijai atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijā Nr. 1 “Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem” noteiktai kārtībai.

Noteikumu projekts neparedz ieviest jaunas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmas vai pilnveidot esošās.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīvi risinājumi nav paredzēti, jo Atkritumu apsaimniekošanas valsts plāna 2021.-2028. gadam izstrādes laikā ir secināts, ka bez valstī apstiprinātiem atkritumu statusa piemērošanas izbeigšanas kritērijiem pelnu apsaimniekotājiem būs apgrūtinoši gan pierādīt, ka iegūtie pelni vairs nav atkritumi un uz tiem tālāk nav attiecināmi ar atkritumu apsaimniekošanu saistītie normatīvie akti, gan iegūtos pelnus kā otrreizējās izejvielas realizēt ārpus Latvijas tirgus.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Prasības un potenciālās izmaksas pret ieguvumiem ir samērīgas, jo investētos līdzekļus pelnu apsaimniekotājs atgūs iegūtos pelnus realizējot tirgū. Būs ieekonomēti arī līdzekļi par ievākto pelnu neapglabāšanu SAP, tādējādi samazinot kopējās izmaksas par atkritumu apsaimniekošanu, kā arī būs paildzināts esošo SAP darbības laiks.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Sabiedrība kopumā
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam būs pozitīva ietekme uz Latvijas tautsaimniecību, jo:
1) samazināsies kopējie SAP apglabājamo atkritumu apjomi un palielināti atkritumu atkārtotas izmantošanas apjomi;
2) palielināsies SAP izmantošanas laiks;
3) tiks veicināta gan otrreizējo izejvielu ražošana, gan no otrreizējām izejvielām ražotu produktu ražošana.

Papildus administratīvais slogs ar šo noteikumu projektu netiek radīts.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32006R1013
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regula (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem.
Apraksts
Piemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem 28. panta 1. punkta un 2. punkta nosacījumus, ja kompetentās nosūtīšanas un galamērķa institūcijas nevar vienoties par koksnes pelnu klasifikāciju.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regula (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
28. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
19. punktā netiek noteiktas stingrākas prasības.
28. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
19. punktā netiek noteiktas stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Tā kā noteikumu projekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu projektu, par to 2022. gada 25. maijā sniegta informācija Eiropas Komisijai atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijā Nr. 1 “Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem” noteiktajai kārtībai.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts vides dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks pievienota pēc sabiedrības līdzdalības noslēgšanās.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks pievienoti pēc sabiedrības līdzdalības noslēgšanās.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts vides dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Samazinot koksnes pelnu atkritumu apjomu, tiks samazināts gan sadzīves atkritumu poligonos apglabājamo atkritumu apjoms, gan pagarināts sadzīves atkritumu poligonu lietošanas ilgums.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi