Anotācija

24-TA-2507: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 896 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 896 "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" nolikums"" projekts (turpmāk - MK noteikumu projekts) paredz veikt grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 896 “Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa “Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei” nolikums” (turpmāk – MK noteikumi), lai nodrošinātu konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana transporta sektorā – atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" (turpmāk - konkurss) ietvaros īstenotās atbalsta programmas turpmāku darbību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir konkursa ietvaros veicināt aktīvāku mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādi.
MK noteikumos tiek veikti grozījumi 6., 7. punktā, 8.4.apakšpunktā, 16. punktā, 17.1.1, 17.1.2, 17.2.1, 17.2.2, 17.2.4, 17.2.5 apakšpunktā, 25.punktā un 3. pielikumā, kā arī papildināts ar jaunu 70.1 punktu. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijā uz 2024.gada 1.oktobri ir reģistrēti 8 650 elektromobiļi (8374 - vieglie un 276 -kravas). Savukārt konkursa ietvaros ir sniegts atbalsts (10.10.2024.) 2359 videi draudzīgu transportlīdzekļu iegādei jeb 25,2% no kopējā vieglo elektromobiļu skaita Latvijā (1558 jaunu elektromobiļu, 550 lietotu elektromobiļu un 251 ārēji lādējamu hibrīdauto) par kopējo EKII finansējumu 9,7 milj. euro. Vienlaikus 124 transportlīdzekļi ir nodoti apstrādes uzņēmumiemm norakstīšanai. Jauna elektromobiļa vidējā iegādes cena (vidējā transportlīdzekļa bāzes komplektācijas cena (bez PVN un papildus aprīkojuma) nepiemērojot EKII atbalstu) ir 36 384 euro, lietota elektromobiļa vidējā cena ir  24 692 euro un ārēji lādējamā hibrīdauto cena ir 40 881 euro. Konkursa ietvaros atbalsts sniegts galvenokārt M1 kategorijas elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei.
Vienlaikus, kopš 2024.gada 19.jūlija ir spēkā nosacījumi par papildu atbalstu daudzbērnu ģimenēm, kurām ir Latvijas Goda ģimenes apliecība. Šāda iespēja ir izmantota iegādājoties 40 jaunus elektromobiļus (t.sk. 4 auto ar 7sēdvietām), 54 lietotus elektromobiļus (t.sk. 1 auto ar 7 sēdvietām) un 21 ārēji lādējamu hibrīdauto (t.sk. 2 auto ar 7 sēdvietām). 
Atbalsta saņēmēji ir fiziskas personas - Latvijas Republikas pastāvīgie iedzīvotāji, kas iegādāto elektromobili vai ārēji lādējamo hibrīdauto vismaz piecus gadus pēc transportlīdzekļa iegādes datuma neizmanto saimnieciskās darbības veikšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Transporta sektors joprojām ir otrs lielākais siltumnīcefekta gāzu (turpmāk – SEG) emisiju avots un rada gandrīz trešo daļu no kopējām Latvijas SEG emisijām. Autotransports ir lielākais SEG emisiju avots transporta sektorā. Autotransporta devums ir 96,8%, dzelzceļa transporta 2,9%, iekšzemes kuģošanas 0,3% un iekšzemes gaisa transporta 0,05% no kopējām transporta sektora emisijām 2020.gadā.
Latvijā transporta sektoram nav noteikts atsevišķs SEG emisiju samazināšanas mērķis. Latvijai ir noteikts mērķis samazināt SEG emisijas emisijas tirdzniecības sistēmas neietverto darbību (turpmāk - ne-ETS) sektorā, ieskaitot transporta sektoru par 6% līdz 2030. gadam salīdzinājumā ar 2005. gadu. Visām ES dalībvalstīm ar ES tiesību aktu ir noteikti individuāli ikgadēji sasniedzamie SEG emisijas samazinājumi.
Analizējot dažādu valstu publiski pieejamās iniciatīvas un datus, kā arī Eiropas Auto ražotāju asociācijas ziņojumus ir jāsecina, ka ES dalībvalstīs pastāv (vai pēdējos gados pastāvēja) dažādas atbalsta sistēmas bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei, t.sk. Latvijas kaimiņvalstīs. Atbalsta apjomi atkarīgi no dažādiem kritērijiem, piemēram, transportlīdzekļa veida, finansējuma saņēmēja loka, vai arī transportlīdzekļa cenas.
Latvijā ir iegādājami vairāk kā 50 elektromobiļu modeļi no vismaz 30 automobiļu markām. Līdz ar to transportlīdzekļa izvēles iespējas atbilstoši tehniskajiem parametriem un cenai ir pietiekami plašas.

Ņemot vērā iedzīvotāju līdzšinējo interesi (mēneša laikā elektroauto un ārēji lādējamus hibrīdauto iedzīvotāji iegādājas par kopējo summu ap 270 tūkst. euro (līdz 19.07.2024.) vai 662 tūkst. euro pēc 19.07.2024.), kā arī to, ka iniciatīvas attiecībā uz pasākumu ieviešanu klimata politikas mērķu sasniegšanai paplašināsies (aktualizētais Enerģētikas un klimata plāns; likumprojekts "Klimata likums") ir prognozējams, ka arī turpmāk būs ļoti aktīva interese no iedzīvotāju puses iegādāties videi draudzīgus transportlīdzekļus.

Kopš 2024.gada 19.jūlija papildu atbalsts tiek sniegts daudzbērnu ģimenēm, kuru aprūpē ir trīs un vairāk bērni vecumā līdz astoņpadsmit gadiem vai pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja tās iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību vai 11 mēnešus pilda valsts aizsardzības dienestu un, kurām ir Latvijas Goda ģimenes apliecība. Vienlaikus Latvijas Goda ģimenes apliecības priekšrocības tiek piemērotas arī ģimenēm, kuras aprūpē bērnu ar invaliditāti vai pilngadīgu personu, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai noteikta I vai II grupas invaliditāte, kas savukārt nebija iekļauta kā mērķgrupa konkursa ietvaros. Šobrīd aktīvas pieaugušo apliecības “Goda ģimene”, kas piešķirtas personai, pamatojoties uz to, ka tās aprūpē vai ģimenē ir bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, ir 7317.

Ņemot vērā iepriekš minēto, ir nepieciešams turpināt sniegt atbalstu iedzīvotājiem elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei, tādējādi ir nepieciešams pagarināt konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņu un palielināt pieejamo finansējuma apjomu.
Risinājuma apraksts
Pagarinot konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņu un palielinot pieejamo finansējuma apjomu arī turpmāk paredzama augsta iedzīvotāju interese par videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegādi. Tāpat līdzšinējais atbalsts transportlīdzekļu iegādei ir bijis efektīvs instruments izmaksu barjeras pārvarēšanai, stimulējot iedzīvotājus iegādāties elektromobili vai hibrīdauto.

Tiek precizēts MK noteikum 6. punkts, palielinot konkursa ietvaros pieejamo finansējuma apjomu no 15000000 euro uz 35 000 000 euro. Palielinātā atbalsta apjoma ietvaros indikatīvi būs iespējams iegādāties 3600-4800 videi draudzīgus transportlīdzekļus, tādējādi samazinot SEG emisijas 23,8-31,1 tūkst. tCO2.
Tiek precizēts MK noteikumu 7.punkts un 3. pielikuma 1.14. apakšpunkts, pagarinot konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņu no 2024.gada 31.decembra uz 2029.gada 31.decembri.
Tiek precizēts MK noteikumu 8.4. apakšpunkts, lai samazinātu nolietota transportlīdzekļa reģistrācijas termiņu atbalsta saņēmēja īpašumā no viena gada uz trīs mēnešiem. Minētās normas precizēšana ļaus īstenot risinājumu, piemēram, vienas ģimenes ietvaros esošais fosilos resursus izmantojošs transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts no vienas personas uz otru (atbalsta saņēmēju), gadījumā, ja minētā persona konkursa ietvaros kādu iemeslu dēļ nevar iegādāties vai savā īpašumā reģistrēt transportlīdzekli (elektromobili vai ārēji lādējamu hibrīdauto).
Tiek precizēts MK noteikum​​u​​​​​ 16.punkts, paredzot, ka viena fiziska persona konkursa ietvaros var iegādāties vairāk kā vienu videi draudzīgu transportlīdzekli (elektromobili vai ārēji lādējamu hibrīdauto). Minētais nosacījums ir būtisks, ņemot vērā konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņa pagarināšanu un transportlīdzekļa iegādes veidu – līzingu. Minētais nosacījums ir piemērojams, ja fiziskā persona par konkursa ietvaros iegādāto transportlīdzekli ir izpildījusi uzņemtās saistības, t.i. ir noslēdzies monitoringa periods.
Tiek precizēts MK noteikumu 17.1.1, 17.1.2, 17.2.1, 17.2.2, 17.2.un 17.2.5 apakšpunkts, lai paplašinātu atbalsta saņēmēju loku, kas var saņemt lielāku atbalsta apmēru, t.i. ar personām, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai noteikta I vai II grupas invaliditāte. Līdz ar to atbalsts aptvertu un tiktu sniegts visām Latvijas Goda ģimenes apliecības mērķgrupām. Apliecība “Goda ģimene” ir valsts veidota un Sabiedrības integrācijas fonda īstenota atbalsta programma daudzbērnu ģimenēm, kuras aprūpē ir trīs un vairāk bērni vecumā līdz astoņpadsmit gadiem vai pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja tās iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību vai 11 mēnešus pilda valsts aizsardzības dienestu, kā arī ģimenēm, kuras aprūpē bērnu ar invaliditāti vai pilngadīgu personu, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai noteikta I vai II grupas invaliditāte.
Tiek precizēts MK noteikumu 25. punkts, paredzot, ka SIA "Vides investīciju fonds" konkursa ietvaros pieteikšanās kārtu transportlīdzekļu tirgotājiem (projektu iesniedzējiem) izsludina ne agrāk kā pēc sešiem mēnešiem no iepriekšējās kārtas izsludināšanas visā projekta īstenošanas laikā. Grozījums nepieciešams, ņemot vērā, ka tiek pagarināts konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņš.
Tiek papildināti MK noteikumi ar jaunu 70.1 punktu, nosakot, ka konkursa ietvaros transportlīdzekļa (elektromobiļa vai ārēji lādējama hibrīdauto) zādzības, bojāejas vai bojājumu gadījumā atbalsta saņēmējs projekta līgumā noteiktās saistības var izpildīt iegādājoties par piesaistītiem vai paša līdzekļiem gan jaunu, gan lietotu transportlīdzekli. Papildinājums nepieciešams, lai novērstu neskaidrības atbalsta programmas nosacījumu piemērošanā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta ietvaros tiek paplašināts projekta iesniegumu iesniedzēju loks, kas varēs īstenot konkursa ietvaros atbalstāmās aktivitātes attiecībā uz videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektroemobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegādi. Vienlaikus tiek pagarināts termiņš un palielināts konkursā pieejamais finansējuma apjoms, tādējādi palielinot atbalsta saņēmēju loku un ļaujot iedzīvotājiem savlaicīgi izvērtēt iespējas iegādāties videi draudzīgus transportlīdzekļus.
Juridiskās personas
  • SIA "Vides investīciju fonds"
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā palielināsies klientu loks uzņēmumiem, kas nodrošina videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegādi.
Vienlaikus SIA "Vides investīciju fonds" palielināsies konkursa ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanas apjoms, lēmuma pieņemšanas un projekta līgumu noslēgšanas skaits.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā palielināsies klientu loks uzņēmumiem, kas nodrošina videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegādi.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā palielināsies klientu loks uzņēmumiem, kas nodrošina videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegādi, kā arī attīstīsies šādu transportlīdzekļu servisa pakalpojumu nodrošināšana.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā palielināsies klientu loks uzņēmumiem, kas nodrošina videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegādi, kā arī attīstīsies šādu transportlīdzekļu servisa pakalpojumu nodrošināšana.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā palielināsies klientu loks uzņēmumiem, kas nodrošina videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegādi, kā arī attīstīsies šādu transportlīdzekļu servisa pakalpojumu nodrošināšana.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Tiks veicināta jaunu darba vietu veidošanās, kas saistītas ar videi draudzīgu transportlīdzekļu iegādes un servisa pakalpojumu nodrošināšanu.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
4 000 000
0
4 000 000
4 000 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
4 000 000
0
4 000 000
4 000 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
4 000 000
0
4 000 000
4 000 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
4 000 000
0
4 000 000
4 000 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
MK noteikumu projekta ietvaros konkursā pieejamais finansējums tiek palielināts par 20 000 000 euro, līdz ar to konkursā pieejamais finansējums ir 35 000 000 euro.
Laika periodā no 2022. gada līdz  2024. gada oktobrim EKII konkursa ietvaros apgūts finansējums 9,3 milj. euro apmērā. Indikatīvi 2024. gadā vēl tiks apgūts finansējums 2 milj. euro (neskaitot plānoto papildinājumu 20 milj. euro) apmērā. Ņemot vērā, ka  konkursa ietvaros apstiprināto aktivitāšu īstenošanas termiņš tiks pagarināts līdz 2029. gada 31. decembrim, plānots, ka laika periodā no 2025. gada līdz 2029. gadam ikgadēji tiks izmaksāts finansējums 4 milj. euro apmērā.
Finansējums plānots KEM programmas „Emisijas kvotu izsoļu ieņēmumu instrumenti” (33.00.00) apakšprogrammā „Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta projekti” (33.02.00). EKII finansējumu konkursa projektu īstenošanai pēc to apstiprināšanas plānots pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu projektu īstenošanai KEM pieprasīs no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka atbalsta programmas termiņš ir š.g. 31.decembris un pieejamais finansējuma apjoms ir faktiski izmantots, kā arī no iedzīvotājiem ir augsta interese par atjaunīgo energoresursu iekārtu iegādi, ir steidzami nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.150. Tādējādi tiks nodorošināta atbalsta programmas ilgtspēja, t.i. sniegta iespēja iedzīvotājiem iegādāties videi draudzīgas tehnoloģijas arī turpmākos gadus.

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība nodrošināta, publicējot MK noteikumu projektu Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, nodrošinot iespēju sabiedrībai sniegt par to viedokli.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas

    7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

    Vai projekts skar šo jomu?

    7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

    Vai projekts skar šo jomu?

    7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

    Ietekme
    Jā/Nē
    Skaidrojums
    1. Tiks veidota jauna institūcija
    -
    2. Tiks likvidēta institūcija
    -
    3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
    -
    4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
    -
    5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
    -
    6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
    -
    7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
    -
    8. Cita informācija
    Uzdevumus, kas saistīti ar projektu konkursa izsludināšanu, projektu iesniegumu pieņemšanu, vērtēšanu, apstiprināšanu un finanšu instrumenta finansējuma piešķiršanu, kā arī par līgumu par projekta īstenošanu  sagatavošanu, noslēgšanu, grozīšanu un laušanu, projektu pārskatu pārbaudi un projektu īstenošanas kontroli, turpinās veikt SIA “Vides investīciju fonds”.

    7.5. Cita informācija

    SIA "Vides investīciju fonds" izmaksas par uzdevumiem, kas saistīti ar projektu konkursa izsludināšanu, projektu iesniegumu pieņemšanu, vērtēšanu, apstiprināšanu un finanšu instrumenta finansējuma piešķiršanu, kā arī par līgumu par projekta īstenošanu  sagatavošanu, noslēgšanu, grozīšanu un laušanu, projektu pārskatu pārbaudi un projektu īstenošanas kontroli tiks segtas valsts budžeta programmas 33.01.00. "Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta administrācija" ietvaros.
    8. Horizontālās ietekmes

    8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

    Vai projekts skar šo jomu?
    Apraksts
    Īstenojot MK noteikumu projektā plānotās aktivitātes tiks veicināta Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027.gadam šādu progresa indikatoru sasniegšana: [271] Siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju intensitāte un [273] Gaisa piesārņojuma % samazinājums.

    8.1.5. uz teritoriju attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.6. uz vidi

    Vai projekts skar šo jomu?
    Apraksts
    MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks veicināta videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) iegāde, tādējādi mazinot transportlīdzekļu ietekmi uz gaisa kvalitāti, it īpaši pilsētās, un negatīvi neietekmējot sabiedrības veselību.

    8.1.7. uz klimatneitralitāti

    Vai projekts skar šo jomu?
    Apraksts
    MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks īstenoti projekti, kas nodrošinās daudz plašāku videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošanu mājsaimniecībās, tādējādi samazinot radītās siltumnīcefekta gāzu emisijas.

    8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

    Vai projekts skar šo jomu?
    Apraksts
    MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks īstenoti projekti, kas veicinās videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) plašāku pieejamību daudzbērnu ģimenēm, kuras aprūpē trīs un vairāk bērni vecumā līdz astoņpadsmit gadiem, kā arī pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja tās iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību vai 11 mēnešus pilda valsts aizsardzības dienestu.

    8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

    Vai projekts skar šo jomu?
    Apraksts
    MK noteikumu projekta apstiprināšanas gadījumā tiks īstenoti projekti, kas veicinās videi draudzīgu transportlīdzekļu (elektromobiļu un ārēji lādējamu hibrīdauto) plašāku pieejamību ģimenēm, kuras aprūpē bērnu ar invaliditāti vai pilngadīgu personu, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un kurai noteikta I vai II grupas invaliditāte.

    8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.11. uz veselību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.13. uz datu aizsardzību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.14. uz diasporu

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.2. Cita informācija

    -
    Pielikumi