22-TA-3267: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
- Augstākās tiesas Senāta Civillietu departamenta 2022.gada 26.oktobra rīcības sēdes lēmumu civillietā Nr. C04406812;
- Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas 2022. gada 24. februāra spriedumu;
- Civilprocesa likuma 204.pantu;
- Civillikuma 1675. un 1682.pantu;
- Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu.
- Augstākās tiesas Senāta Civillietu departamenta 2022.gada 26.oktobra rīcības sēdes lēmumu civillietā Nr. C04406812;
- Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas 2022. gada 24. februāra spriedumu;
- Civilprocesa likuma 204.pantu;
- Civillikuma 1675. un 1682.pantu;
- Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Piešķirt finansējumu, lai Veselības ministrija veiktu atlīdzības izmaksu par morālo kaitējumu saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu 40 000 euro apmērā un likumiskos soda procentus 200 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ar Augstākās tiesas Senāta Civillietu departamenta 2022.gada 26.oktobra rīcības sēdes lēmumu civillietā Nr.C04406812 I.M. prasībā pret Latvijas valsti Veselības ministrijas un Valsts sporta medicīnas centra personā, hokeja sporta klubu „Stars” un V.N. par morālā kaitējuma atlīdzības piedziņu saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu nolemts atteikt ierosināt kasācijas tiesvedību sakarā ar I.M., Veselības ministrijas un V.N. kasācijas sūdzībām par Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas 2022.gada 24.februāra spriedumu.
Atbilstoši Civilprocesa likuma 250.38 panta ceturtās daļas 1.punktam, vienlaikus ar Augstākās tiesas Senāta Civillietu departamenta 2022.gada 26.oktobra rīcības sēdes lēmumu likumīgā spēkā stājies Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas 2022.gada 24.februāra spriedums (turpmāk – Spriedums).
Ar Spriedumu cita starpā nospriests piedzīt solidāri no Latvijas Republikas Veselības ministrijas personā, Hokeja sporta kluba „STARS” un V.N. par labu prasītajam I.M. atlīdzību par morālo kaitējumu saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu 40 000 euro (četrdesmit tūkstoši euro). Spriedumā atzīts, ka prasītājam saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu ir nodarīts smags morāls kaitējums. Tomēr, nosakot atlīdzību 40 000,00 euro apmērā, tika noraidīta prasība pārējā daļā, proti, daļā par atlīdzības 671 435,91 euro piedziņu.
Atbilstoši Civilprocesa likuma 250.38 panta ceturtās daļas 1.punktam, vienlaikus ar Augstākās tiesas Senāta Civillietu departamenta 2022.gada 26.oktobra rīcības sēdes lēmumu likumīgā spēkā stājies Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas 2022.gada 24.februāra spriedums (turpmāk – Spriedums).
Ar Spriedumu cita starpā nospriests piedzīt solidāri no Latvijas Republikas Veselības ministrijas personā, Hokeja sporta kluba „STARS” un V.N. par labu prasītajam I.M. atlīdzību par morālo kaitējumu saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu 40 000 euro (četrdesmit tūkstoši euro). Spriedumā atzīts, ka prasītājam saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu ir nodarīts smags morāls kaitējums. Tomēr, nosakot atlīdzību 40 000,00 euro apmērā, tika noraidīta prasība pārējā daļā, proti, daļā par atlīdzības 671 435,91 euro piedziņu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Prasība tiesā bija celta 2012.gada 17.oktobrī par morālā kaitējuma atlīdzināšanu sakarā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu. 2002.gada 16.oktobrī hokeja treniņa laikā prasītājs zaudēja samaņu un viņam iestājās klīniskā nāve. NMPD brigāde sniegusi neatliekamo medicīnisko palīdzību, atjaunojot sirds ritmu. Pēc ilgstošas ārstēšanās 2002.gada 5.novembrī operācijā prasītājam bija implantēts EKS defibrilators, 2003.gada 20.maijā kontrindicētas fiziskās piepūles, bet 2008. gada 17. decembrī piešķirta II grupas invaliditāte uz mūžu.
Prasītāja ieskatā, Sporta medicīnas valsts aģentūras ārste, kura regulāri apsekoja prasītāju, pieļāva pārkāpumus ārstniecības procesā un nepaziņoja nedz vecākiem, nedz trenerim par prasītāja veselības stāvokli, kura dēļ viņš nedrīkst trenēties, vai arī par nepieciešamību samazināt treniņu slodzi, lai nenodarītu kaitējumu prasītāja veselībai. Ārstniecības persona ir atbildīga par to, lai tiktu izraudzīta Labklājības ministrijas apstiprināta medicīniskā tehnoloģija (Ārstniecības likuma 36.pants). Tas nozīmē, ja ārstniecības procesā nodarīts kaitējums, ārstniecības personai jāpierāda, ka tā izdarījusi visu atbilstoši profesionālajām prasībām vai arī veselības kaitējuma sekas nav cēloniskā sakarā ar pieļautajiem pārkāpumiem.
Prasītājs arī uzskatīja, ka par sporta ārstes ārstniecības procesā pieļauto pārkāpumu izraisītajām sekām civiltiesiskā atbildība jāuzņemas Sporta medicīnas valsts aģentūrai. Taču tā kā minētā aģentūra nevar būt patstāvīgs atbildētājs civilprocesā, tad civiltiesiskā atbildība par tās publisko tiesību subjekta nodarīto kaitējumu jāuzņemas valstij Veselības ministrijas personā, kuras pārraudzībā aģentūra atradās. Tas ir iemesls, kādēļ Veselības ministrija bija pieaicināta atbildētāja pusē. Ar Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumu Nr.227 „Par Veselības ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu reorganizāciju” Valsts sporta medicīnas centrs bija reorganizēts.
Saskaņā ar Civilprocesa likuma 204.pantu spriedumu izpilda pēc tā stāšanās likumīgā spēkā, izņemot gadījumus, kad spriedums izpildāms nekavējoties.
Civillikuma 1675.pants noteic, ka vairākas personas, kas kopīgi izdarījušas noziedzīgu nodarījumu, atbild solidāri par zaudējumu, kas ar to nodarīts. Savukārt Civillikuma 1682.pants noteic, ka katru kopparādnieku jeb solidāri saistīto var piespiest izpildīt visu saistību, un viņa izpildījums atsvabina pārējos no viņu saistības. Atbilstoši Civillikuma 1683.pantam, kreditors var pēc sava ieskata prasīt visas saistības izpildījumu no visiem vai tikai no dažiem kopparādniekiem, vai arī tikai no viena, bet ja prasījuma priekšmets ir dalāms, tad viņš, ja vēlas, var prasīt arī tikai tā daļu. Tomēr viņš tādēļ nezaudē savu tiesību uz visu prasījumu, bet gan pārējo var prasīt pat arī no tā kopparādnieka, no kura agrāk prasījis tikai daļu.
Augstākās tiesas Senāts šajā lietā bija norādījis, ka uz Civillikuma 1635.pantā paredzēto civiltiesisko atbildības gadījumu (deliktu) ir attiecināmi šā likuma 1675.panta noteikumi par solidāro atbildību (sk. Senāta 2021.gada 12.oktobra sprieduma lietā Nr.SKC-191/2021 11.punktu). Solidāras saistības pastāvēšanas gadījumā saistība netiek dalīta vispār, proti, nav jāvērtē, cik lielā mērā katras personas darbības vai bezdarbības pamatotība un tiesiskums ir radījušas kreditora tiesību aizskārumu, bet gan tikai tas, vai ir pamats atzīt solidāras saistības (atbildības) esību. Tādējādi tas, ka atbildētājiem noteikta solidārā atbildība, nenozīmē to, ka katram no atbildētājiem saistība pret prasītāju ir jāizpilda vienādās daļās (tad būtu jānosaka atbildētāju dalīta atbildība), bet gan to, ka prasītājs var prasīt no jebkura atbildētāja, lai tas izpilda saistību, kas atsvabina pārējos atbildētājus no viņu saistības. Atbildētāju savstarpējās saistības pēc tam risināmas atbilstoši Civillikuma 1686.panta noteikumiem.
No iepriekš minētā izriet, ka konkrētajā gadījumā prasītājam I.M. ir tiesības prasīt no jebkura atbildētāja, lai tas izpilda saistību, proti, morālā kaitējuma atlīdzinājuma 40 000 euro apmērā izmaksu. Šajā lietā pārējie atbildētāji ir 72 gadus vecs pensionārs un sporta klubs (biedrība), kura pēc publiski pieejamas informācijas neveic aktīvu saimniecisku darbību un negūst peļņu no tās. Līdz ar to, nav šaubu, ka prasītājs Sprieduma izpildi prasīs no atbildētāja, no kura ir vieglāk šādu naudas summu atgūt, proti, no Veselības ministrijas.
Vienlaikus, pēc tam, kad prasītājam I.M tiks izmaksāts morālā kaitējuma atlīdzinājums, Veselības ministrijai atbilstoši Civillikuma 1686.pantam vērsīsies pie pārējiem atbildētājiem ar prasību par atbilstošu atlīdzību. Attiecīgi Veselības ministrija atbilstoši Civillikuma 1686.pantam atgūto atlīdzību no pārējiem atbildētājiem ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumos.
Prasītāja ieskatā, Sporta medicīnas valsts aģentūras ārste, kura regulāri apsekoja prasītāju, pieļāva pārkāpumus ārstniecības procesā un nepaziņoja nedz vecākiem, nedz trenerim par prasītāja veselības stāvokli, kura dēļ viņš nedrīkst trenēties, vai arī par nepieciešamību samazināt treniņu slodzi, lai nenodarītu kaitējumu prasītāja veselībai. Ārstniecības persona ir atbildīga par to, lai tiktu izraudzīta Labklājības ministrijas apstiprināta medicīniskā tehnoloģija (Ārstniecības likuma 36.pants). Tas nozīmē, ja ārstniecības procesā nodarīts kaitējums, ārstniecības personai jāpierāda, ka tā izdarījusi visu atbilstoši profesionālajām prasībām vai arī veselības kaitējuma sekas nav cēloniskā sakarā ar pieļautajiem pārkāpumiem.
Prasītājs arī uzskatīja, ka par sporta ārstes ārstniecības procesā pieļauto pārkāpumu izraisītajām sekām civiltiesiskā atbildība jāuzņemas Sporta medicīnas valsts aģentūrai. Taču tā kā minētā aģentūra nevar būt patstāvīgs atbildētājs civilprocesā, tad civiltiesiskā atbildība par tās publisko tiesību subjekta nodarīto kaitējumu jāuzņemas valstij Veselības ministrijas personā, kuras pārraudzībā aģentūra atradās. Tas ir iemesls, kādēļ Veselības ministrija bija pieaicināta atbildētāja pusē. Ar Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumu Nr.227 „Par Veselības ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu reorganizāciju” Valsts sporta medicīnas centrs bija reorganizēts.
Saskaņā ar Civilprocesa likuma 204.pantu spriedumu izpilda pēc tā stāšanās likumīgā spēkā, izņemot gadījumus, kad spriedums izpildāms nekavējoties.
Civillikuma 1675.pants noteic, ka vairākas personas, kas kopīgi izdarījušas noziedzīgu nodarījumu, atbild solidāri par zaudējumu, kas ar to nodarīts. Savukārt Civillikuma 1682.pants noteic, ka katru kopparādnieku jeb solidāri saistīto var piespiest izpildīt visu saistību, un viņa izpildījums atsvabina pārējos no viņu saistības. Atbilstoši Civillikuma 1683.pantam, kreditors var pēc sava ieskata prasīt visas saistības izpildījumu no visiem vai tikai no dažiem kopparādniekiem, vai arī tikai no viena, bet ja prasījuma priekšmets ir dalāms, tad viņš, ja vēlas, var prasīt arī tikai tā daļu. Tomēr viņš tādēļ nezaudē savu tiesību uz visu prasījumu, bet gan pārējo var prasīt pat arī no tā kopparādnieka, no kura agrāk prasījis tikai daļu.
Augstākās tiesas Senāts šajā lietā bija norādījis, ka uz Civillikuma 1635.pantā paredzēto civiltiesisko atbildības gadījumu (deliktu) ir attiecināmi šā likuma 1675.panta noteikumi par solidāro atbildību (sk. Senāta 2021.gada 12.oktobra sprieduma lietā Nr.SKC-191/2021 11.punktu). Solidāras saistības pastāvēšanas gadījumā saistība netiek dalīta vispār, proti, nav jāvērtē, cik lielā mērā katras personas darbības vai bezdarbības pamatotība un tiesiskums ir radījušas kreditora tiesību aizskārumu, bet gan tikai tas, vai ir pamats atzīt solidāras saistības (atbildības) esību. Tādējādi tas, ka atbildētājiem noteikta solidārā atbildība, nenozīmē to, ka katram no atbildētājiem saistība pret prasītāju ir jāizpilda vienādās daļās (tad būtu jānosaka atbildētāju dalīta atbildība), bet gan to, ka prasītājs var prasīt no jebkura atbildētāja, lai tas izpilda saistību, kas atsvabina pārējos atbildētājus no viņu saistības. Atbildētāju savstarpējās saistības pēc tam risināmas atbilstoši Civillikuma 1686.panta noteikumiem.
No iepriekš minētā izriet, ka konkrētajā gadījumā prasītājam I.M. ir tiesības prasīt no jebkura atbildētāja, lai tas izpilda saistību, proti, morālā kaitējuma atlīdzinājuma 40 000 euro apmērā izmaksu. Šajā lietā pārējie atbildētāji ir 72 gadus vecs pensionārs un sporta klubs (biedrība), kura pēc publiski pieejamas informācijas neveic aktīvu saimniecisku darbību un negūst peļņu no tās. Līdz ar to, nav šaubu, ka prasītājs Sprieduma izpildi prasīs no atbildētāja, no kura ir vieglāk šādu naudas summu atgūt, proti, no Veselības ministrijas.
Vienlaikus, pēc tam, kad prasītājam I.M tiks izmaksāts morālā kaitējuma atlīdzinājums, Veselības ministrijai atbilstoši Civillikuma 1686.pantam vērsīsies pie pārējiem atbildētājiem ar prasību par atbilstošu atlīdzību. Attiecīgi Veselības ministrija atbilstoši Civillikuma 1686.pantam atgūto atlīdzību no pārējiem atbildētājiem ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumos.
Risinājuma apraksts
Ar Spriedumu ir noteikts termiņš tā labprātīgai izpildei – 10 dienas no sprieduma spēkā stāšanās dienas, nosakot arī tiesības par laiku līdz sprieduma izpildei (izsoles dienai) saņemt solidāri no atbildētājiem likumiskos 6 % no nesamaksātās parāda summas.
Rīgas apgabaltiesas 24.02.2022 spriedums stājies spēkā vienlaikus ar Augstākās tiesas 26.10.2022 rīcības sēdes lēmumu, t.i. 26.10.2022. No šī datuma būtu jāskaita 10 dienas labprātīgai sprieduma izpildei, kad procenti netiek aprēķināti. Tomēr, ņemot vērā, ka termiņa pēdējā diena, kad spriedumu var izpildīt labprātīgi, ir sestdiena (05.11.2022), par termiņa pēdējo dienu skaitāma nākamā darba diena (07.11.2022). Tādejādi, procenti tiek aprēķināti, sākot ar otrdienu (08.11.2022).
Ņemot vērā, ka līdz faktiskajai atlīdzinājuma apmēra pārskaitīšanas dienai prognozējams aptuveni mēnesis, tad likumisko procentu apmērs plānots 200 euro apmērā. Ja šī summa būs mazāka, tad Veselības ministrija tās apmaksu veiks atbilstoši faktiskajiem apstākļiem (faktiskajam aprēķinam) un atlikumu uz 2022.gada 31.decembrī atstās kontā kā slēgtos asignējumus.
Saskaņā ar Civillikuma 1765.panta pirmo daļu, likumiskie procenti ir 6% gadā. Lai aprēķinātu likumisko procentu apmēru, nepieciešams galveno parāda summu (40 000 reizināt ar 6% un iegūto summu dalīt ar 12 (mēnešu skaits), ar ko tiek iegūta likumisko procentu mēneša summa, no kuras var aprēķināt arī likumisko procentu dienas summu, ja kavējums ir mazāks par mēnesi.
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 40 200 euro apmērā, lai Veselības ministrija veiktu atlīdzības izmaksu par morālo kaitējumu saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu 40 000 euro apmērā un likumiskos soda procentus 200 euro apmērā.
Rīgas apgabaltiesas 24.02.2022 spriedums stājies spēkā vienlaikus ar Augstākās tiesas 26.10.2022 rīcības sēdes lēmumu, t.i. 26.10.2022. No šī datuma būtu jāskaita 10 dienas labprātīgai sprieduma izpildei, kad procenti netiek aprēķināti. Tomēr, ņemot vērā, ka termiņa pēdējā diena, kad spriedumu var izpildīt labprātīgi, ir sestdiena (05.11.2022), par termiņa pēdējo dienu skaitāma nākamā darba diena (07.11.2022). Tādejādi, procenti tiek aprēķināti, sākot ar otrdienu (08.11.2022).
Ņemot vērā, ka līdz faktiskajai atlīdzinājuma apmēra pārskaitīšanas dienai prognozējams aptuveni mēnesis, tad likumisko procentu apmērs plānots 200 euro apmērā. Ja šī summa būs mazāka, tad Veselības ministrija tās apmaksu veiks atbilstoši faktiskajiem apstākļiem (faktiskajam aprēķinam) un atlikumu uz 2022.gada 31.decembrī atstās kontā kā slēgtos asignējumus.
Saskaņā ar Civillikuma 1765.panta pirmo daļu, likumiskie procenti ir 6% gadā. Lai aprēķinātu likumisko procentu apmēru, nepieciešams galveno parāda summu (40 000 reizināt ar 6% un iegūto summu dalīt ar 12 (mēnešu skaits), ar ko tiek iegūta likumisko procentu mēneša summa, no kuras var aprēķināt arī likumisko procentu dienas summu, ja kavējums ir mazāks par mēnesi.
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 40 200 euro apmērā, lai Veselības ministrija veiktu atlīdzības izmaksu par morālo kaitējumu saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu 40 000 euro apmērā un likumiskos soda procentus 200 euro apmērā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
40 200
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
40 200
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-40 200
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-40 200
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
40 200
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 40 200 euro apmērā, lai Veselības ministrija veiktu atlīdzības izmaksu par morālo kaitējumu saistībā ar veselībai nodarīto kaitējumu un sakropļojumu 40 000 euro apmērā un likumiskos soda procentus 200 euro apmērā.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1.punktam.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1.punktam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros (EKK 6000), līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Spriedumā noteikto:
- Piedzīt no Latvijas Republikas Veselības ministrijas personā par labu Iļjam Morozovam, personas kods 141285-12716, tiesas izdevumus 14,48 euro (četrpadsmit euro 48 centi);
- Piedzīt no Latvijas Republikas Veselības ministrijas personā valsts labā valsts nodevu 461,56 euro (četri simti sešdesmit viens euro 56 centi);
- Piedzīt no Latvijas Republikas Veselības ministrijas personā valsts labā ar lietas izskatīšanu saistītos izdevumus 29,07 euro (divdesmit deviņi euro 07 centi)
Veselības ministrija nodrošinās no saviem līdzekļiem budžeta programmas 97.00.00 “Nozares vadība un politikas plānošana” ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi