22-TA-2718: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ārvalstu civilās aviācijas gaisa kuģa lidojumu apkalpes locekļu apliecību atzīšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma “Par aviāciju” 30. panta otrā daļa un 32. panta trešā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā Latvijas Republikā tiek atzītas ārvalstu civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu apliecības (turpmāk – ārvalstu pilotu apliecība) lidojumu veikšanai ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā ir Ministru kabineta 2013.gada 15.oktobra noteikumi Nr. 1111 “Noteikumi par ārvalstu civilās aviācijas gaisa kuģa lidojumu apkalpes personāla apliecību atzīšanu” (turpmāk – noteikumi Nr. 1111), kas nosaka ārvalstu pilotu apliecības atzīšanas kārtību. Noteikumu Nr. 1111 2. punktā noteikts, ka ārvalstu pilotu apliecības atzīst saskaņā ar Komisijas 2011. gada 3. novembra Regulas (ES) Nr. 1178/2011, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras attiecībā uz civilās aviācijas gaisa kuģa apkalpi atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr. 216/2008 (turpmāk – regula Nr. 1178/2011), III pielikumā noteiktajām prasībām un noteikumos Nr. 1111 noteiktajām prasībām. Atsauce uz regula Nr. 1178/2011 III pielikuma prasībām ir iekļauta vairākos noteikumu Nr. 1111 punktos. Taču ar 2020. gada 4. marta Komisijas Deleģēto regulu (ES) 2020/723, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par trešās valsts izdotu pilotu sertifikātu akceptēšanu un groza Regulu (ES) Nr. 1178/2011 (turpmāk – regula Nr. 2020/723) ir svītrots regulas Nr. 1178/2011 8. pants un III pielikums.
Noteikumu Nr. 1111 3. punktā ir uzskaitītas ārvalstu pilotu apliecības veidi, kuru atzīšanai prasības ir noteiktas Noteikumos Nr. 1111, tajā skaitā ārvalstu planieru un gaisa balonu pilotu apliecības, jo attiecībā uz šo apliecību atzīšanu regulas Nr. 1178/2011 III pielikumā prasības nebija noteiktas. Savukārt regulā Nr. 2020/723 noteiktās prasības ir piemērojamas arī uz ārvalstu planieru un gaisa balonu pilotu apliecību atzīšanu, līdz ar to noteikumos noteiktās prasības attiecībā uz minētajā ārvalstu pilotu apliecībām nav aktuālas un veido tikai tiesību normu kolīziju.
No noteikumu Nr. 1111 13. punkta izriet, ka ir tikai viens ārvalstu pilotu apliecības atzīšanas veids, tas ir, apliecības validācija, kuras rezultātā Civilās aviācijas aģentūra izsniedz apliecības apstiprinājumu (derīguma sertifikātu). Minētajā punktā noteikts, ka derīguma sertifikātu izsniedz uz termiņu, kas nav ilgāks par 12 mēnešiem, ņemot vērā ārvalstu pilotu apliecībā esošās kvalifikācijas atzīmes derīgumu. Taču noteikumos Nr.1111 nav noteikts vai derīguma sertifikātu var saņemt atkārtoti un pie kādiem nosacījumiem. Tādējādi ir izveidojusies situācija, jo īpaši amatierpilotu vidū, ka amatierpilota apliecību pilots iegūst Lietuvā, bet pastāvīgus lidojumus veic ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi. Šajā gadījumā pilotam ar Lietuvas izsniegto amatiepilota apliecību katru gadu ir jāsaņem derīguma sertifikāts, kas nereti no pilota puses tiek aizmirsts izdarīt un veic prettiesiskus lidojumus.
Noteikumu Nr. 1111 6.1. apakšpunktā ir noteikts, ka Civilās aviācijas aģentūra, pirms ārvalstu pilota apliecības atzīšanas, pieprasa ārvalstu pilota apliecības izdevējiestādei apstiprinājumu par apliecības turētāja veselības apliecības, ārvalstu pilota apliecības un kvalifikācijas atzīmes derīgumu. Taču šis punkts attiecas tikai uz ārvalstu pilotu apliecības turētājiem, kuri ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi plāno veikt komerclidojumus. Noteikumu Nr. 1111 8. punkts nosaka, ka apliecinājumu no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes pieprasa par citām ārvalstu pilotu apliecībām, kuras nav paredzētas komerclidojumu veikšanai, tikai gadījumos, ja Civilās aviācijas aģentūrai rodas šaubas par ārvalsts prasību atbilstību attiecīgajām Latvijas Republikā spēkā esošajām prasībām. Taču ārvalstu pilotu apliecības atzīšanas gadījumā svarīgi ir noskaidrot ne tikai prasības pilota apliecības iegūšanai, bet ļoti būtiski ir noskaidrot, vai pilots ir izpildījis visas noteiktās prasības apliecībā esošās kvalifikācijas atzīmes uzturēšanai un vai pilots nav pārkāpis noteiktās prasības. Turklāt esošajos noteikumos nav noteikta kārtība, ka apliecinājums no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādei tiek pieprasīts un, kas notiek, ja šāds apliecinājums netiek saņemta.
Noteikumu Nr. 1111 3. punktā ir uzskaitītas ārvalstu pilotu apliecības veidi, kuru atzīšanai prasības ir noteiktas Noteikumos Nr. 1111, tajā skaitā ārvalstu planieru un gaisa balonu pilotu apliecības, jo attiecībā uz šo apliecību atzīšanu regulas Nr. 1178/2011 III pielikumā prasības nebija noteiktas. Savukārt regulā Nr. 2020/723 noteiktās prasības ir piemērojamas arī uz ārvalstu planieru un gaisa balonu pilotu apliecību atzīšanu, līdz ar to noteikumos noteiktās prasības attiecībā uz minētajā ārvalstu pilotu apliecībām nav aktuālas un veido tikai tiesību normu kolīziju.
No noteikumu Nr. 1111 13. punkta izriet, ka ir tikai viens ārvalstu pilotu apliecības atzīšanas veids, tas ir, apliecības validācija, kuras rezultātā Civilās aviācijas aģentūra izsniedz apliecības apstiprinājumu (derīguma sertifikātu). Minētajā punktā noteikts, ka derīguma sertifikātu izsniedz uz termiņu, kas nav ilgāks par 12 mēnešiem, ņemot vērā ārvalstu pilotu apliecībā esošās kvalifikācijas atzīmes derīgumu. Taču noteikumos Nr.1111 nav noteikts vai derīguma sertifikātu var saņemt atkārtoti un pie kādiem nosacījumiem. Tādējādi ir izveidojusies situācija, jo īpaši amatierpilotu vidū, ka amatierpilota apliecību pilots iegūst Lietuvā, bet pastāvīgus lidojumus veic ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi. Šajā gadījumā pilotam ar Lietuvas izsniegto amatiepilota apliecību katru gadu ir jāsaņem derīguma sertifikāts, kas nereti no pilota puses tiek aizmirsts izdarīt un veic prettiesiskus lidojumus.
Noteikumu Nr. 1111 6.1. apakšpunktā ir noteikts, ka Civilās aviācijas aģentūra, pirms ārvalstu pilota apliecības atzīšanas, pieprasa ārvalstu pilota apliecības izdevējiestādei apstiprinājumu par apliecības turētāja veselības apliecības, ārvalstu pilota apliecības un kvalifikācijas atzīmes derīgumu. Taču šis punkts attiecas tikai uz ārvalstu pilotu apliecības turētājiem, kuri ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi plāno veikt komerclidojumus. Noteikumu Nr. 1111 8. punkts nosaka, ka apliecinājumu no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes pieprasa par citām ārvalstu pilotu apliecībām, kuras nav paredzētas komerclidojumu veikšanai, tikai gadījumos, ja Civilās aviācijas aģentūrai rodas šaubas par ārvalsts prasību atbilstību attiecīgajām Latvijas Republikā spēkā esošajām prasībām. Taču ārvalstu pilotu apliecības atzīšanas gadījumā svarīgi ir noskaidrot ne tikai prasības pilota apliecības iegūšanai, bet ļoti būtiski ir noskaidrot, vai pilots ir izpildījis visas noteiktās prasības apliecībā esošās kvalifikācijas atzīmes uzturēšanai un vai pilots nav pārkāpis noteiktās prasības. Turklāt esošajos noteikumos nav noteikta kārtība, ka apliecinājums no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādei tiek pieprasīts un, kas notiek, ja šāds apliecinājums netiek saņemta.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 1111 ir morāli novecojuši, ietverot gan atsauces uz tiesību subjektiem uz kuriem nacionāla normatīvā akta prasības nav piemērojamas, gan atsauces uz spēkā neesošiem tiesību aktiem, tas ir, Regulas nr. 1178/2011 III pielikumu, Ministru kabineta 2011. gada 18. janvāra noteikumiem Nr. 51 "Civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu sertificēšanas noteikumi".
Atbilstoši Regulā Nr. 2020/723 noteiktajām prasībām, ārvalstu pilotu apliecības tiek atzītas divos veidos, tas ir, apliecības validācijas procesā un apliecības konvertācijas procesā. Apliecības validācijas mērķis ir atzīt ārvalstu gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļa apliecību īstermiņā, piešķirot tiesības veikt lidojumus ar Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi atsevišķu uzdevumu veikšanai noteiktā laika posmā. Savukārt apliecības konvertācijas procesā, ārvalstu pilota apliecības turētājs, pamatojoties uz viņa rīcībā esošo ārvalstu pilota apliecību un tajā esošo kvalifikācijas atzīmi, izpildot noteiktas prasības var iegūt Latvijas izsniegtu pilotu apliecību. Validācijas process biežāk tiek piemērots kā pārejas posms, lai ārvalstu pilota apliecības turētājs varētu jau sākt veikt lidojumus ar Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi, kamēr izpilda apliecības konvertācijas prasības un saņem Latvijas pilota apliecību. Validācijas procesā saņemtais derīguma sertifikāta termiņš ir neilgāks par 12 mēnešiem un tas var tiks pagarināts vēl uz 12 mēnešiem pie nosacījuma, ja ārvalstu pilota apliecības turētājs ir uzsācis apliecības konvertācijas procesu. Šobrīd noteikumos Nr. 1111 noteiktais apliecību atzīšanas kārtība neatbilst Regulā Nr. 2020/723 noteiktajiem apliecību atzīšanas procesiem.
Ņemot vērā, ka noteikumos Nr. 1111 nav noteikta kārtība, ka tiek organizēta apliecinājuma saņemšana no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes, nereti izveidojas situācija, ka apliecības atzīšanas process nevar tikt pabeigts Administratīvā procesa likuma noteiktajos termiņos. Šādu apstiprinājumu Civilās aviācijas aģentūrā nevar iesniegt pats ārvalstu apliecības turētājs, bet gan to pieprasa Civilās aviācijas aģentūra pati no attiecīgās ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes. Nereti ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes mēnešiem nesniedz atbildi, bet procesu nevar izbeigt, jo noteikumos nav noteikts cik ilgi Civilās aviācijas aģentūrai ir jāgaida apliecinājuma saņemšana. Otrs būtisks aspekts ir tas, ka nav noteiks cik ilgi ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes apliecinājums ir derīgs. Jo nereti ir situācija, ka Civilās aviācijas aģentūra ir saņēmusi ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes apliecinājumu un par to informē ārvalstu apliecības turētāju, lai viņš varētu turpināt pildīt prasības, kas jāizpilda apliecības validācijas vai konvertācijas procesā (piemēram, uzsākt teorētiskos eksāmenu kārtošanu, veikt prasmju pārbaudi). Bet ārvalstu pilotu apliecības turētājs vilcinās ar turpmāko prasību izpildes uzsākšanu, rezultātā apliecības validācijas vai konvertācijas process ieilgst uz nesamērīgi ilgu termiņu, kā arī informācija, kura ir ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes apliecinājumā, kļūst par neaktuālu.
Atbilstoši Regulā Nr. 2020/723 noteiktajām prasībām, ārvalstu pilotu apliecības tiek atzītas divos veidos, tas ir, apliecības validācijas procesā un apliecības konvertācijas procesā. Apliecības validācijas mērķis ir atzīt ārvalstu gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļa apliecību īstermiņā, piešķirot tiesības veikt lidojumus ar Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi atsevišķu uzdevumu veikšanai noteiktā laika posmā. Savukārt apliecības konvertācijas procesā, ārvalstu pilota apliecības turētājs, pamatojoties uz viņa rīcībā esošo ārvalstu pilota apliecību un tajā esošo kvalifikācijas atzīmi, izpildot noteiktas prasības var iegūt Latvijas izsniegtu pilotu apliecību. Validācijas process biežāk tiek piemērots kā pārejas posms, lai ārvalstu pilota apliecības turētājs varētu jau sākt veikt lidojumus ar Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi, kamēr izpilda apliecības konvertācijas prasības un saņem Latvijas pilota apliecību. Validācijas procesā saņemtais derīguma sertifikāta termiņš ir neilgāks par 12 mēnešiem un tas var tiks pagarināts vēl uz 12 mēnešiem pie nosacījuma, ja ārvalstu pilota apliecības turētājs ir uzsācis apliecības konvertācijas procesu. Šobrīd noteikumos Nr. 1111 noteiktais apliecību atzīšanas kārtība neatbilst Regulā Nr. 2020/723 noteiktajiem apliecību atzīšanas procesiem.
Ņemot vērā, ka noteikumos Nr. 1111 nav noteikta kārtība, ka tiek organizēta apliecinājuma saņemšana no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes, nereti izveidojas situācija, ka apliecības atzīšanas process nevar tikt pabeigts Administratīvā procesa likuma noteiktajos termiņos. Šādu apstiprinājumu Civilās aviācijas aģentūrā nevar iesniegt pats ārvalstu apliecības turētājs, bet gan to pieprasa Civilās aviācijas aģentūra pati no attiecīgās ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes. Nereti ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes mēnešiem nesniedz atbildi, bet procesu nevar izbeigt, jo noteikumos nav noteikts cik ilgi Civilās aviācijas aģentūrai ir jāgaida apliecinājuma saņemšana. Otrs būtisks aspekts ir tas, ka nav noteiks cik ilgi ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes apliecinājums ir derīgs. Jo nereti ir situācija, ka Civilās aviācijas aģentūra ir saņēmusi ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes apliecinājumu un par to informē ārvalstu apliecības turētāju, lai viņš varētu turpināt pildīt prasības, kas jāizpilda apliecības validācijas vai konvertācijas procesā (piemēram, uzsākt teorētiskos eksāmenu kārtošanu, veikt prasmju pārbaudi). Bet ārvalstu pilotu apliecības turētājs vilcinās ar turpmāko prasību izpildes uzsākšanu, rezultātā apliecības validācijas vai konvertācijas process ieilgst uz nesamērīgi ilgu termiņu, kā arī informācija, kura ir ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes apliecinājumā, kļūst par neaktuālu.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu regulas Nr. 2020/723 prasību ieviešanu un, lai novērstu konstatētās neatbilstības un trūkumus noteikumos Nr. 1111, būtu jāveic grozījumi praktiski katrā noteikumu Nr. 1111 punktā. Tādēļ, ievērojot juridiskās tehnikas prasības un, ņemot vērā, ka nepieciešamie grozījumi noteikumos Nr. 1111 ir vairāk nekā 50 %, ir izstrādāts jauns normatīvais akts.
Būtiskākie grozījumi salīdzinājumā ar noteikumiem Nr. 1111 ir šādi:
1. Normatīvais akts nosaka to subjektu loku, tas ir, ārvalstu pilotu apliecības turētājus, kas var pretendēt gan uz validācijas procesā uz derīguma sertifikātu, gan konvertācijas procesā uz Latvijas pilota apliecību (projekta 3. un 4.punkts). Tajā skaitā, normatīvajā aktā ir noteikts, kuru ārvalstu pilotu apliecības turētājiem nav nepieciešama veikt ārvalstu pilotu apliecības atzīšanu, lai veiktu lidojumus ar Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi. Neatkarīgi no tā, kura Eiropas savienības dalībvalsts aviācijas kompetentā iestāde ir izdevusi pilota apliecību saskaņā ar Regulas Nr. 2018/1139 67.panata 1.punkta prasībām, šīs apliecības ir automātiski atzīstamas visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, neatkarīgi no pilota valstiskās piederības (projekta 5.punkts).
2. Trešo valstu, tas ir valstis, kas nav Eiropas Savienības valsts, aviācijas kompetentās iestādes izdotās privātpilota apliecības (PPL), komercpilota apliecību (CPL), dauzpilotu lidmašīnas apliecības (MPL), aviolīniju transporta pilota apliecības (ATPL), planiera pilota apliecības (SPL) un gaisa balona pilota apliecības (BPL) tiek atzītas saskaņā ar regulā Nr. 2020/723 noteiktām prasībām (projekta 21.punkts). Taču minētajā regulā nav noteikta kārtība kā pieteikties ārvalstu pilotu apliecību atzīšanai. Tādēļ šajā normatīvā aktā ir noteikta procesuālā kārtība un termiņi, kādā ārvalstu pilotu apliecības tiek atzītas (projekta II nodaļa).
3. Šajā normatīvajā aktā ir noteiktas prasības amatierpilotu apliecības un lidotāju inženieru apliecības atzīšanai, jo tās nav noteiktas regulās Eiropas Savienības līmenī (projekta 23.-31.punkts). Lai nodrošinātu visu ārvalstu pilotu apliecības atzīšanas procesu vienveidību, par pamatu ņemot Regulā Nr.2020/723 noteiktos apliecības atzīšanas procesus, tad amatierpilotu apliecības un lidotāju inženieru apliecības arī var tikt atzītas gan validācijas procesā, gan konvertācijas procesā (projekta 6. un 7.punkts). Apliecības konvertācijas process ir aktuāls jo īpaši apatierpilotu apliecības turētājiem, kuri ir ieguvuši amatierpilotu apliecības, piemēram Lietuvā, bet lidojumus veic Latvijas gaisa telpā ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi. Konvertācijas procesā tiek atzīta gan prasības uz kāda pamata amatierpilota apliecība ir iegūta, gan amatierpilota iegūtā nolidojumu pieredze. Taču, lai pārliecinātos par amatierpilota teorētisko zināšanu līmeni un spējām veikt lidojumus, amatierpilotam ir jāsaņem apstiprinātās mācību organizācijas novērtējums un jānokārto attiecīgi teorētiskie eksāmeni un prasmju pārbaude. Ja apstiprinātās mācību organizācijas novērtējumā ir noteikts, ka pilotam ir nepieciešams apgūt papildus teorētiskās zināšanas vai praktiskos lidojumus, tad amatierpilots noteiktos teorētiskos eksāmenus un prasmju pārbaudi kārto tikai pēc nepieciešamās mācību kursa programmas apgūšanas (projekta 28.-31.punkts). Analoģiskas prasības ir noteiktas lidotāju inženieru apliecības atzīšanai (projekta 23.-27.punkts).
4. Normatīvais akts paredz noteikt kārtību, kādā kārtībā un termiņā Civilās aviācijas aģentūra pieprasa apliecības apstiprinājumus no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes (projekta 12., 13., 14., 15.punkts un 19.2.apakšpunkts). Ja Civilās aviācijas aģentūra nesaņem apliecības apstiprinājumu no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes 30 dienu laikā no pieprasījuma nosūtīšanas, tā par to informē apliecības turētāju un nosūta pieprasījumu atkārtoti (projekta 14.punkts). Apliecības turētājs interesēs ir pašam sazināties ar savas pilota apliecības izdevējiestādi un veicināt apliecības apstiprinājuma izsniegšanu. Ja Civilās aviācijas aģentūra nesaņem apliecības apstiprinājumu pēc otrreizējā pieprasījumu, tā informē apliecības turētāju par ārvalstu pilota apliecības atzīšanas procesa neuzsākšanu (projekta 19.2.apakšpunkts). Civilās aviācijas aģentūra nevar ietekmē citas valsts aviācijas kompetentās iestādes saistībā ar apliecības apstiprinājuma izsniegšanu, taču arī atzīt citas valsts izsniegtu pilota apliecību bez šāda apliecības apstiprinājuma nevar un kā jebkuram administratīvam procesam ir jābūt skaidri noteiktam ierosināšanas termiņam un izbeigšanas termiņam.
5. No 2021.gada 18.maija spēkā ir stājies starp Eiropas Savienības Aviācijas Drošības Aģentūru (turpmāk – EASA) un Amerikas Savienoto Valstu Federālās Aviācijas Administrācijas (turpmāk – ASV FAA) noslēgtais līgums “Tehniskās īstenošanas procedūras: Licencēšana (TIP-L)”. Ar šo sadarbības līgumu EASA un ASV FAA ir vienojušās par kārtību, ka savstarpēji tiek atzītas privātpilota lidmašīnas apliecības (PPL(A)) ar šādām kvalifikācijas atzīmēm: nakts lidojumu kvalifikācijas atzīme (NR); instrumentālo lidojumu kvalifikācijas atzīme (IR), vienpilota lidojumiem ar lidmašīnu kategorijām – sauszemes lidmašīnas ar vienu virzuļdzinēju kvalifikācijas atzīme (SEP land) un sauszemes lidmašīnas ar vairākiem virzuļdzinējiem kvalifikācijas atzīme (MEP land). Ņemot vērā minēto, ASV FAA izsniegtās privātpilota lidmašīnas apliecību (PPL(A)) ar NR, IR, SEP land vai MEP land kvalifikācijas atzīmi atzīst saskaņā ar minētajā sadarbības līgumā noteiktajām prasībām, nevis saskaņā ar Regulās Nr. 2020/723 noteiktajām prasībām (projekta 32.punkts).
Būtiskākie grozījumi salīdzinājumā ar noteikumiem Nr. 1111 ir šādi:
1. Normatīvais akts nosaka to subjektu loku, tas ir, ārvalstu pilotu apliecības turētājus, kas var pretendēt gan uz validācijas procesā uz derīguma sertifikātu, gan konvertācijas procesā uz Latvijas pilota apliecību (projekta 3. un 4.punkts). Tajā skaitā, normatīvajā aktā ir noteikts, kuru ārvalstu pilotu apliecības turētājiem nav nepieciešama veikt ārvalstu pilotu apliecības atzīšanu, lai veiktu lidojumus ar Latvijas Republikas civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi. Neatkarīgi no tā, kura Eiropas savienības dalībvalsts aviācijas kompetentā iestāde ir izdevusi pilota apliecību saskaņā ar Regulas Nr. 2018/1139 67.panata 1.punkta prasībām, šīs apliecības ir automātiski atzīstamas visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, neatkarīgi no pilota valstiskās piederības (projekta 5.punkts).
2. Trešo valstu, tas ir valstis, kas nav Eiropas Savienības valsts, aviācijas kompetentās iestādes izdotās privātpilota apliecības (PPL), komercpilota apliecību (CPL), dauzpilotu lidmašīnas apliecības (MPL), aviolīniju transporta pilota apliecības (ATPL), planiera pilota apliecības (SPL) un gaisa balona pilota apliecības (BPL) tiek atzītas saskaņā ar regulā Nr. 2020/723 noteiktām prasībām (projekta 21.punkts). Taču minētajā regulā nav noteikta kārtība kā pieteikties ārvalstu pilotu apliecību atzīšanai. Tādēļ šajā normatīvā aktā ir noteikta procesuālā kārtība un termiņi, kādā ārvalstu pilotu apliecības tiek atzītas (projekta II nodaļa).
3. Šajā normatīvajā aktā ir noteiktas prasības amatierpilotu apliecības un lidotāju inženieru apliecības atzīšanai, jo tās nav noteiktas regulās Eiropas Savienības līmenī (projekta 23.-31.punkts). Lai nodrošinātu visu ārvalstu pilotu apliecības atzīšanas procesu vienveidību, par pamatu ņemot Regulā Nr.2020/723 noteiktos apliecības atzīšanas procesus, tad amatierpilotu apliecības un lidotāju inženieru apliecības arī var tikt atzītas gan validācijas procesā, gan konvertācijas procesā (projekta 6. un 7.punkts). Apliecības konvertācijas process ir aktuāls jo īpaši apatierpilotu apliecības turētājiem, kuri ir ieguvuši amatierpilotu apliecības, piemēram Lietuvā, bet lidojumus veic Latvijas gaisa telpā ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi. Konvertācijas procesā tiek atzīta gan prasības uz kāda pamata amatierpilota apliecība ir iegūta, gan amatierpilota iegūtā nolidojumu pieredze. Taču, lai pārliecinātos par amatierpilota teorētisko zināšanu līmeni un spējām veikt lidojumus, amatierpilotam ir jāsaņem apstiprinātās mācību organizācijas novērtējums un jānokārto attiecīgi teorētiskie eksāmeni un prasmju pārbaude. Ja apstiprinātās mācību organizācijas novērtējumā ir noteikts, ka pilotam ir nepieciešams apgūt papildus teorētiskās zināšanas vai praktiskos lidojumus, tad amatierpilots noteiktos teorētiskos eksāmenus un prasmju pārbaudi kārto tikai pēc nepieciešamās mācību kursa programmas apgūšanas (projekta 28.-31.punkts). Analoģiskas prasības ir noteiktas lidotāju inženieru apliecības atzīšanai (projekta 23.-27.punkts).
4. Normatīvais akts paredz noteikt kārtību, kādā kārtībā un termiņā Civilās aviācijas aģentūra pieprasa apliecības apstiprinājumus no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes (projekta 12., 13., 14., 15.punkts un 19.2.apakšpunkts). Ja Civilās aviācijas aģentūra nesaņem apliecības apstiprinājumu no ārvalstu pilotu apliecības izdevējiestādes 30 dienu laikā no pieprasījuma nosūtīšanas, tā par to informē apliecības turētāju un nosūta pieprasījumu atkārtoti (projekta 14.punkts). Apliecības turētājs interesēs ir pašam sazināties ar savas pilota apliecības izdevējiestādi un veicināt apliecības apstiprinājuma izsniegšanu. Ja Civilās aviācijas aģentūra nesaņem apliecības apstiprinājumu pēc otrreizējā pieprasījumu, tā informē apliecības turētāju par ārvalstu pilota apliecības atzīšanas procesa neuzsākšanu (projekta 19.2.apakšpunkts). Civilās aviācijas aģentūra nevar ietekmē citas valsts aviācijas kompetentās iestādes saistībā ar apliecības apstiprinājuma izsniegšanu, taču arī atzīt citas valsts izsniegtu pilota apliecību bez šāda apliecības apstiprinājuma nevar un kā jebkuram administratīvam procesam ir jābūt skaidri noteiktam ierosināšanas termiņam un izbeigšanas termiņam.
5. No 2021.gada 18.maija spēkā ir stājies starp Eiropas Savienības Aviācijas Drošības Aģentūru (turpmāk – EASA) un Amerikas Savienoto Valstu Federālās Aviācijas Administrācijas (turpmāk – ASV FAA) noslēgtais līgums “Tehniskās īstenošanas procedūras: Licencēšana (TIP-L)”. Ar šo sadarbības līgumu EASA un ASV FAA ir vienojušās par kārtību, ka savstarpēji tiek atzītas privātpilota lidmašīnas apliecības (PPL(A)) ar šādām kvalifikācijas atzīmēm: nakts lidojumu kvalifikācijas atzīme (NR); instrumentālo lidojumu kvalifikācijas atzīme (IR), vienpilota lidojumiem ar lidmašīnu kategorijām – sauszemes lidmašīnas ar vienu virzuļdzinēju kvalifikācijas atzīme (SEP land) un sauszemes lidmašīnas ar vairākiem virzuļdzinējiem kvalifikācijas atzīme (MEP land). Ņemot vērā minēto, ASV FAA izsniegtās privātpilota lidmašīnas apliecību (PPL(A)) ar NR, IR, SEP land vai MEP land kvalifikācijas atzīmi atzīst saskaņā ar minētajā sadarbības līgumā noteiktajām prasībām, nevis saskaņā ar Regulās Nr. 2020/723 noteiktajām prasībām (projekta 32.punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Ārvalstu gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu apliecības turētāji.
Ietekmes apraksts
Projekts attiecas uz ārvalstu gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu apliecības turētājiem (izņemot FCL daļas apliecības, BFCL daļas apliecības un SFCL daļas apliecības turētājiem), kuri vēlas veikt lidojumus ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi.
Projekts ārvalstu gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu apliecības turētājiem padara saprotamāku kārtību, kādā Latvijas Republikā tiek atzītas ārvalstu civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu apliecības lidojumu veikšanai ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi.
Projekts ārvalstu gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu apliecības turētājiem padara saprotamāku kārtību, kādā Latvijas Republikā tiek atzītas ārvalstu civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu apkalpes locekļu apliecības lidojumu veikšanai ar Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētu gaisa kuģi.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R0373
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 4. jūlija Regulas (ES) 2018/1139 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas jomā un ar ko izveido Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūru, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 2111/2005, (EK) Nr. 1008/2008, (ES) Nr. 996/2010, (ES) Nr. 376/2014 un Direktīvas 2014/30/ES un 2014/53/ES un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 552/2004 un (EK) Nr. 216/2008 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 3922/91 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 212/1,22.08.2018);
Komisijas 2011.gada 3.novembra Regulu (ES) Nr.1178/2011, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras attiecībā uz civilās aviācijas gaisa kuģa apkalpi atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr. 216/2008 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 311, 25.11.2011);
Komisijas 2018.gada 13.marta Regulu (ES) Nr.2018/395, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 216/2008 nosaka sīki izstrādātus noteikumus gaisa balonu ekspluatācijai (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 71, 14.03.2018);
Komisijas 2018.gada 14.decembra Regulu (ES) Nr.2018/1976, kas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) 2018/1139 nosaka detalizētus planieru ekspluatācijas noteikumus (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 326, 20.12.2018).
Komisijas 2020. gada 4. marta Deleģētās regulas (ES) 2020/723, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par trešās valsts izdotu pilotu sertifikātu akceptēšanu un groza Regulu (ES) Nr. 1178/2011 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 170, 02.06.2020).
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Jā
Starptautiskā dokumenta nosaukums
1992.gada 3.jūnijā Latvijas Republikas Augstākā padome pieņēma lēmumu par pievienošanos 1944.gada 7.decembra Konvenciju par starptautisko civilo aviāciju. Saskaņā ar Konvencijas Starptautiskās civilās aviācijas organizācija (ICAO) ir pilnvarota izdot standartus un rekomendācijas, kas ir apkopotas Konvencijas pielikumos pa dažādām civilās aviācijas jomām. Latvijas Republikai kā Konvencijas dalībvalstij jānodrošina, lai Konvencijas pielikumos noteiktās prasības tiktu izpildītas. Ar šo projektu tiks izpildītas Konvencijas 1.pielikuma 1.2.2.punkta prasības.
Apraksts
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
No 2021.gada 18.maija spēkā ir stājies starp Eiropas Savienības Aviācijas Drošības Aģentūru (turpmāk – EASA) un Amerikas Savienoto Valstu Federālās Aviācijas Administrācijas (turpmāk – ASV FAA) noslēgtais līgums “Tehniskās īstenošanas procedūras: Licencēšana (TIP-L)”. Ar šo sadarbības līgumu EASA un ASV FAA ir vienojušās par kārtību, ka savstarpēji tiek atzītas privātpilota lidmašīnas apliecības (PPL(A)) ar šādām kvalifikācijas atzīmēm: nakts lidojumu kvalifikācijas atzīme (NR); instrumentālo lidojumu kvalifikācijas atzīme (IR), vienpilota lidojumiem ar lidmašīnu kategorijām – sauszemes lidmašīnas ar vienu virzuļdzinēju kvalifikācijas atzīme (SEP land) un sauszemes lidmašīnas ar vairākiem virzuļdzinējiem kvalifikācijas atzīme (MEP land). Ņemot vērā minēto, ASV FAA izsniegtās privātpilota lidmašīnas apliecība (PPL(A)) ar NR, IR, SPL lans vai MEP land kvalifikācijas atzīmi atzīst saskaņā ar līgumā noteiktajām prasībām, nevis saskaņā ar Regulās Nr. 2020/723 noteiktajām prasībām.
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 4. jūlija Regulas (ES) 2018/1139 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas jomā un ar ko izveido Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūru, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 2111/2005, (EK) Nr. 1008/2008, (ES) Nr. 996/2010, (ES) Nr. 376/2014 un Direktīvas 2014/30/ES un 2014/53/ES un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 552/2004 un (EK) Nr. 216/2008 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 3922/91 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 212/1,22.08.2018);
Komisijas 2011.gada 3.novembra Regulu (ES) Nr.1178/2011, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras attiecībā uz civilās aviācijas gaisa kuģa apkalpi atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr. 216/2008 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 311, 25.11.2011);
Komisijas 2018.gada 13.marta Regulu (ES) Nr.2018/395, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 216/2008 nosaka sīki izstrādātus noteikumus gaisa balonu ekspluatācijai (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 71, 14.03.2018);
Komisijas 2018.gada 14.decembra Regulu (ES) Nr.2018/1976, kas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) 2018/1139 nosaka detalizētus planieru ekspluatācijas noteikumus (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 326, 20.12.2018).
Komisijas 2020. gada 4. marta Deleģētās regulas (ES) 2020/723, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par trešās valsts izdotu pilotu sertifikātu akceptēšanu un groza Regulu (ES) Nr. 1178/2011 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 170, 02.06.2020).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.2018/395 2.panta 14.punkts
Projekta 2.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.1178/2011 2.panta 1.punkts
Projekta 2.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2018/1979 2.panta 12.punkts
Projekta 2.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2018/1139 I pielikuma “a”, “b”, “c” un “d” punkts
2.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.2018/1979 67.panta 1.punkts
Projekta 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regula Nr.2020/723 4.panta 3.punkts
Projekta 7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regula Nr.2020/723 5.(izņemot b) punkts), 6., 7., 8., 9. un 10. pants
Projekta 21.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regula Nr.2020/723 5.panta b) punkts
Projekta 22.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
1992.gada 3.jūnijā Latvijas Republikas Augstākā padome pieņēma lēmumu par pievienošanos 1944.gada 7.decembra Konvenciju par starptautisko civilo aviāciju. Saskaņā ar Konvencijas Starptautiskās civilās aviācijas organizācija (ICAO) ir pilnvarota izdot standartus un rekomendācijas, kas ir apkopotas Konvencijas pielikumos pa dažādām civilās aviācijas jomām. Latvijas Republikai kā Konvencijas dalībvalstij jānodrošina, lai Konvencijas pielikumos noteiktās prasības tiktu izpildītas. Ar šo projektu tiks izpildītas Konvencijas 1.pielikuma 1.2.2.punkta prasības.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju I pielikuma 1.2.2.1.punkts
6.punkts
7.punkts
III. nodaļa
7.punkts
III. nodaļa
Pārņemtas pilnībā
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju I pielikuma 1.2.2.2.punkts
12.punkts
13.punkts
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav pretrunā.
Cita informācija
Konvencijas I pielikuma 1.2.2.1.punkts nosaka, ka Līgumslēdzēja valsts, atzīstot citas Līgumslēdzējas valsts izsniegtu apliecību izsniedz atbilstošu derīguma sertifikātu. Ar šo punktu Konvencija paredz, ka Līgumslēdzējas valstis savstarpēji atzīst ārvalstu personāla apliecības, kas izsniegtas saskaņā ar Konvencijas I pielikumu. Ņemot vērā, ka Regulā Nr.2020/723 ir noteiktas prasības privātpilota apliecību (PPL), komercpilota apliecību (CPL), dauzpilotu lidmašīnas apliecību (MPL), aviolīniju transporta pilota apliecību (ATPL), planiera pilota apliecību (SPL) un gaisa balona pilota apliecību (BPL) atzīšanai, nacionālajā normatīvajā aktā tas vairs nav jānosaka.
Taču Regulas Nr.2020/723 prasības nav attiecināmas uz lidotāja inženiera apliecību un amatierpilotu apliecību, kas izdotas saskaņā ar Konvencijas I pielikuma prasībām. Līdz ar to normatīvā akta III. nodaļā ir noteiktas prasības saskaņā ar kādām tiek atzītas ārvalstu izsniegtās lidotāja inženiera un amatierpilota apliecības. Normatīvā akta 6.punktā ir noteikts apliecību atzīšanas veidi un termiņi. Normatīvā akta 7.punktā ir noteikts pie kādiem nosacījumiem validācijas procesā izsniegtais derīguma sertifikāts var tikt pagarināts. Ar minētajiem normatīvā akta punktiem pilnībā tiek izpildīta Konvencijas I pielikuma 1.2.2.1.punkts.
Attiecībā uz 12. un 13.punktu normatīvais akts paredz, ka Civilās aviācijas aģentūra pieprasa atzīstamās apliecības izdevējiestādes apstiprinājumu apliecības un kvalifikācijas atzīmes spēkā esamībai, kā arī par apliecības turētāja veselības apliecības spēkā esamībai.
Taču Regulas Nr.2020/723 prasības nav attiecināmas uz lidotāja inženiera apliecību un amatierpilotu apliecību, kas izdotas saskaņā ar Konvencijas I pielikuma prasībām. Līdz ar to normatīvā akta III. nodaļā ir noteiktas prasības saskaņā ar kādām tiek atzītas ārvalstu izsniegtās lidotāja inženiera un amatierpilota apliecības. Normatīvā akta 6.punktā ir noteikts apliecību atzīšanas veidi un termiņi. Normatīvā akta 7.punktā ir noteikts pie kādiem nosacījumiem validācijas procesā izsniegtais derīguma sertifikāts var tikt pagarināts. Ar minētajiem normatīvā akta punktiem pilnībā tiek izpildīta Konvencijas I pielikuma 1.2.2.1.punkts.
Attiecībā uz 12. un 13.punktu normatīvais akts paredz, ka Civilās aviācijas aģentūra pieprasa atzīstamās apliecības izdevējiestādes apstiprinājumu apliecības un kvalifikācijas atzīmes spēkā esamībai, kā arī par apliecības turētāja veselības apliecības spēkā esamībai.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
