Anotācija (ex-ante)

24-TA-1440: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali" (turpmāk – projekts) sagatavots, īstenojot ar Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojumu Nr. 5 apstiprinātā Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai pielikuma 7.6. pasākumu - Stiprināta Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu pedagogu kapacitāte un nodrošināta konkurētspējīga un samērojama  atlīdzība  pedagogiem (darbiniekiem) un pedagogiem - amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm (Nacionālā attīstības plāna uzdevuma numurs 440) un pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 54. pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
[1] Stiprināt Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu (turpmāk – koledža) pedagogu kapacitāti un nodrošināt konkurētspējīgu atlīdzību, samērojot to ar koledžu pedagogu - amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk – amatpersona) atlīdzību, rodot šim mērķim finanšu resursu avotu Iekšlietu ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Tas sekmētu izglītības satura kvalitāti koledžu kadetiem un tam sekojošu sabiedrībai sniegto drošības pakalpojumu kvalitāti. 
[2] Novērst plaģiātismu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
[1]   Koledžas izstrādā un īsteno īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmas.
Izdevumi koledžu darbības nodrošināšanai tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmu (ar atsevišķu finansēšanas plānu) 06.00.00 „Valsts policijas darbība”, 07.00.00 „Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” un 10.00.00 „Valsts robežsardzes darbība” ietvaros, jo ietver ne tikai izdevumus izglītības programmu īstenošanai, bet arī izdevumus citiem koledžu nolikumos paredzētajiem uzdevumiem, kas saistīti ar dienesta funkciju izpildi.
Atlīdzība koledžu pedagogiem (akadēmiskajam personālam), ievērojot personāla statusu, tiek noteikta pēc atšķirīga normatīvā regulējuma. Koledžu pedagogu amatus pamatā ieņem amatpersonas. Amatpersonu, kuru pamatdarba vieta ir koledža, darba samaksu nosaka atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā un uz tā pamata izdotajos MK noteikumos Nr. 806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un MK 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr.810  "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju" noteiktajam. Amatpersonām ir noteiktas arī specifiskas sociālās garantijas un atšķirīgs atvaļinājuma ilgums. Akadēmiskais personāls – tikai amatpersonas ir Valsts robežsardzes koledžā.
Pedagoģiskajam personālam, kas strādā uz darba līguma pamata, darba samaksu regulē MK 2016. gada 5. jūlija noteikumi Nr. 455 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (turpmāk - noteikumi Nr. 445), kur noteikta zemākā mēneša darba algas likme par vienas likmes (docentam, lektoram, asistentam – 840-1000 stundas) darba slodzi gadā (3. pielikuma 13. un 14. punkts). Augstākā mēneša algas likme koledžu pedagogiem noteikta MK 2023. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 354 “Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu finansēšanas noteikumi”, proti, -  akadēmiskā personāla mēnešalgas apmērs par darba slodzi, kas noteikta saskaņā ar pedagogu darba samaksas jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, nedrīkst būt zemāks par  attiecīgajiem pedagogu amatiem noteikto zemākās mēneša darba algas likmi, vienlaikus nepārsniedzot valsts tiešās pārvaldes iestāžu amatpersonu (darbinieku) amatiem atbilstošajām mēnešalgu grupām noteikto mēnešalgu intervāla maksimumu, tai skaitā:
docentam – 11. mēnešalgu grupai;
lektoram – 10. mēnešalgu grupai;
asistentam – 8. mēnešalgu grupai.
Akadēmiskais personāls, kas nodarbināts uz darba līguma pamata, ir Valsts policijas koledžā (turpmāk - VPK) un Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžā (turpmāk - UCAK).     

Salīdzinoši mēnešalgas apmērs noteikumos Nr. 455/ Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā (mēnešalgu intervāli)/ faktiski 2024. gadā koledžu akadēmiskajam personālam, kas nodarbināti uz darba līguma pamata:
docents
zemākā mēneša darba algas likme - 1423 euro;
mēnešalgas 2024. gadā: minimums – 1851 euro; viduspunkts – 2645 euro; maksimums – 3307 euro;
faktiskā mēnešalga: VPK – vidēji  1891 euro (amatpersonām – vidēji 2113 euro); UCAK – 1854 euro (amatpersonām – 2180 euro).
lektors
zemākā mēneša darba algas likme - 1139 euro;
mēnešalgas 2024. gadā: minimums – 1483 euro; viduspunkts – 2118 euro; maksimums – 2649 euro;
faktiskā mēnešalga: VPK – vidēji 1457 euro (amatpersonām – vidēji 1823 euro); UCAK – 1315 euro (amatpersonām – 2071 euro).
asistents
zemākā mēneša darba algas likme - 910 euro;
mēnešalgas 2024. gadā: minimums – 1025 euro; viduspunkts – 1471 euro; maksimums – 1904 euro;
2024. gadā VPK un UCAK akadēmiskais personāls – asistenti netiek nodarbināti.


[2]   Iekšlietu ministrijas padotības iestāde – Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (turpmāk – Informācijas centrs) 2023. gada decembrī realizēja Iekšlietu ministrijas iestāžu E-mācību platformas modernizācijas projektu.
2022. gada 5. decembrī ir noslēgts līgums starp Informācijas centru un SIA “Datorzinību centrs”, viena gada laikā realizējot līgumam pievienotajā tehniskajā specifikācijā iekļautos darbus, izņemot, prasības attiecībā uz tiešsaistes digitālā pakalpojuma rakstu darbu labošanai un oriģinalitātes noteikšanas (turpmāk – plaģiātisma kontroles sistēma) integrāciju.
  Lai izvērtētu pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus, tirgus izpētes rezultātā, kuras ietvaros organizētas demonstrācijas sanāksmes par piedāvāto pakalpojumu un sniegtas atbildes uz interesējošiem jautājumiem, tika izvēlēta Rīgas Tehniskās universitātes piedāvātā plaģiātisma kontroles sistēma “CAPS”. Minētā rīka izmantošana četriem gadiem sastāda 6 292,00 EUR, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
           Plaģiātisma kontroles sistēmas integrācijas nepieciešamība ietverta arī Iekšlietu ministrijas Profesionālās izglītības attīstības rīcības plānā 2022.– 2025.gadam” (28.10.2022. rīkojuma Nr. 1-2/1450 14. punkts), kas paredz ieviest vienotu e-mācību vidi Iekšlietu ministrijas koledžās un iestādēs, platformas funkcionalitātē koledžās iekļaut plaģiātisma kontroles rīku, kas savietots ar augstskolu vienoto datorizēto plaģiātisma kontroles sistēmu. Rīkojumā noteikts, ka Iekšlietu ministrijas koledžās tiks ieviesta vienota e-mācību vide un noslēgts līgums par pievienošanos vienotajai datorizētajai plaģiātisma kontroles sistēmai un nodrošināta plaģiātisma kontroles iespēja.
          Informācijas centram, sākot ar 2024. gadu katru gadu (kopā četriem gadiem) ir nepieciešami līdzekļi 1 573 EUR apmērā plaģiātisma kontroles sistēmas “CAPS” nomas  izdevumu segšanai.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Koledžu akadēmiskā personāla, ar kuriem noslēgts darba līgums, atalgojuma pašreizējais  līmenis nav konkurētspējīgs, kas liedz koledžām sadarbībai piesaistīt pieredzējušus nozares profesionāļus. Nosakot darba samaksu koledžu pedagoģiskajam personālam, kas nav  amatpersonas, saskaņā ar noteikumiem Nr. 455, var secināt, ka minētais regulējums neatbilst vispārējiem atlīdzības nosacījumiem valsts pārvaldes iestādēs.
Koledžas ir valsts tiešās pārvaldes iestādes un vienlaikus arī izglītības iestādes. Koledžu nodarbinātie, kas ieņem pedagogu amatus un ar kuriem noslēgts darba līgums, mēnešalgas ir zemākas par  pedagogu - amatpersonu, kuriem dienesta vieta ir  koledža, mēnešalgām (nevienlīdzīga atlīdzība salīdzinošos amatos).
Koledžas nevar iegūt arī papildu līdzekļus no studiju maksas, kā tas ir valsts finansētās augstskolās, kuras tos var izmantot ne tikai konkrētās augstskolas attīstībai, bet arī akadēmiskā personāla darba samaksas paaugstināšanai. Koledžām izglītības programmu īstenošana pilnā apmērā tiek finansēta no valsts budžeta līdzekļiem (dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem). 
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
- atbalstīt apropriācijas pārdali 73 863 euro apmērā starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām un apakšprogrammām, samazinot uzturēšanas izdevumus budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības akadēmija” un palielinot izdevumus atlīdzībai par 66 690 euro budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" un palielinot izdevumus atlīdzībai par 7 173 euro budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdzēsība, glābšana un civilā aizsardzība";
- Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei. 
Problēmas apraksts
Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu E-mācību platformas modernizācijas projekta ietvaros (platformas funkcionalitātē koledžās) ir nepieciešams  integrēt Rīgas Tehniskās universitātes piedāvāto plaģiātisma kontroles sistēmu “CAPS”, kuras nomai uz četriem gadiem (sākot no 2024. gada) nepieciešamie līdzekļi katru gadu sastāda 1 573 euro.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
Lai nodrošinātu finansējumu Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžās ieviestās E-mācību platformas modernizācijas ietvaros plaģiātisma kontroles sistēmas “CAPS” nomas izdevumiem 2024. gadā,  Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā priekšlikumus apropriācijas pārdalei starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām un apakšprogrammām, samazinot uzturēšanas izdevumus budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības akadēmija” un palielinot izdevumus pakalpojumiem par 1 573  euro budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība".
Problēmas apraksts
Piešķirtais finansējums 2024.-2026. gada prioritārajam pasākumam "Kvalitatīvas izglītības ieguves nodrošināšana tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām" Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības akadēmija” tika plānots saskaņā ar MK 2023. gada 1. jūnijā apstiprinātajā informatīvajā ziņojumā “Par tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonu izglītības sistēmas reformas ieviešanas gaitu” (protokola Nr. 29 46.§) (turpmāk – informatīvais ziņojums) iekļauto aktualizēto informāciju par indikatīvo ikgadēji uzņemamo studējošo skaitu sadalījumā pa konsorcija “Iekšējās drošības akadēmija” (turpmāk – konsorcijs IDA) augstākās izglītības programmām, kas ir atbilstošs konsorcija IDA Dibināšanas līgumā (noslēgts 25.10.2022.) noteiktajam skaitam.
Salīdzinoši informatīvajā ziņojumā indikatīvais uzņemamo studējošo skaits 2023. gadā/minimālais ikgadēji uzņemamo studējošo skaits//faktiski studējošo skaits konsorcija IDA augstākās izglītības programmās uz 01.01.2024.: 
81/40/50 - Pirmā cikla augstākās izglītības programma “Policijas darbs” (studiju ilgums - 2,5 gadi);
83/60/68 - Pirmā cikla augstākās izglītības programma “Pirmstiesas izmeklēšana (pilna laika studijas; studiju ilgums - 4 gadi);
38/15/11 - Otrā cikla augstākās izglītības programma “Pirmstiesas izmeklēšana (studiju ilgums - 2,5 gadi);
30/16/16 - Otrā cikla augstākās izglītības programmas “Ekonomiskā drošība” apakšprogramma “Ekonomiskās drošības aizsardzība” (studiju ilgums - 2 gadi);
31/15/43 - Otrā cikla augstākās izglītības programmas “Sabiedrības vadība” apakšprogramma “Tiesībaizsardzības, kriminālsodu izpildes un glābšanas dienestu vadība” (studiju ilgums - 2,5 gadi).
Pirmā cikla augstākās izglītības programma “Pirmstiesas izmeklēšana (nepilna laika studijas) ar 2023. gada 1. septembri netika uzsākta (plānotais uzņemamo studējošo skaits 2023. gadā – 50; minimālais ikgadēji uzņemamo studējošo skaits - 20).

Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa Universitātes (konsorcija IDA augstākās izglītības programmu īstenotāji) vērtējumā konsorcija IDA darbība pirmajā studijā gadā ir noritējusi labi, jo uzņemamo personu skaita prognozes kopumā ir sasniegtas. Tiesībaizsardzības iestādēm vēl aktīvāk jāveicina savu nodarbināto ieinteresētība uzsākt un turpināt nepilna laika studijas. Studējošo skaitā  pret sākotnēji 2023. gadā uzņemto studējošo skaitu ir vērojams samazinājums. Viens no iemesliem, kamdēļ studējošais pārtrauc studijas, ir neieinteresētība studiju rezultātā, kā arī apgrūtinājumi savienot studijas ar tiešo dienesta pienākumu veikšanu.

Studiju vietu skaita samazinājums pēc faktiskajiem rādītājiem uz 2024. gada 1. janvāri  pret plānoto studiju vietu skaitu piešķirtā finansējuma 2024.-2026. gada prioritārā  pasākuma "Kvalitatīvas izglītības ieguves nodrošināšana tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām” ietvaros rada ietekmi arī uz nākamajiem gadiem, ņemot vērā  problēmas aprakstā norādīto studiju ilgumu augstākās izglītības programmās (prognozētais studiju vietu skaita samazinājums (ar iespējamu tālāku samazinājumu): 2024. gadā – 36; 2025. gadā – 43; 2026. gadā – 37).
Nākamā kārtējā uzņemšana konsorcija IDA augstākās izglītības programmās ir no 2024. gada 1. septembra un Iekšlietu ministrijai vissvarīgākais uzdevums ir nodrošināt  minimāli uzņemamo studējošo skaitu katrā no augstākās izglītības programmām (ievērot konsorcija IDA Dibināšanas līgumā noteikto), lai Latvijas Universitāte un Rīgas Stradiņa universitāte tās varētu īstenot.    
   
Pamatojoties uz problēmas aprakstā minēto, Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības akadēmija” ir izveidojies līdzekļu atlikums, kura novirzīšana svarīgiem Iekšlietu ministrijas mērķiem ir norādīta risinājumā.      
Risinājuma apraksts
Samazināt finansējumu 2024.-2026. gada prioritārajam pasākumam "Kvalitatīvas izglītības ieguves nodrošināšana tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām" Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības akadēmija:
1) palielināt izdevumus atlīdzībai akadēmiskajam personālam Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" un Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdzēsība, glābšana un civilā aizsardzība";
2) palielināt izdevumus plaģiātisma kontroles sistēmas "CAPS" nomai  Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Koledžu akadēmiskais personāls
  • Koledžās studējošie
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta motivējoša darba samaksa koledžu akadēmiskajam personālam (uz darba līguma pamata), nodrošinot izglītības kvalitātes uzlabošanu.
Koledžās E-mācību platformas modernizācijas ietvaros ieviesta plaģiātisma kontroles sistēma “CAPS”. 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
75 436
0
277 295
0
277 295
277 295
2.1. valsts pamatbudžets
0
75 436
0
277 295
0
277 295
277 295
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-75 436
0
-277 295
0
-277 295
-277 295
3.1. valsts pamatbudžets
0
-75 436
0
-277 295
0
-277 295
-277 295
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
75 436
0
277 295
0
277 295
277 295
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Papildus nepieciešamā finansējuma aprēķins Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu akadēmiskā personāla (darbinieku) atlīdzībai veikts 2024. gada 4 mēnešiem (no 01.09.2024.-31.12.2024), 2025. gadam un turpmākajiem gadiem. Kopā papildus nepieciešamais finansējums 2024. gadam ir 73 863 euro/ 2025. gadam un turpmākajiem gadiem - 275 722 euro, tai skaitā:
1. VPK (Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogramma 06.01.00 "Valsts policija") – EKK1000 66 690 euro / 249 012 euro;
2. UCAK (Iekšlietu ministrijas budžeta programma 07.00.00 "Ugunsdzēsība, glābšana un civilā aizsardzība") - EKK1000 7 173 euro / 26 710 euro.
Detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumā.

Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžās ieviestās E-mācību platformas modernizācijas ietvaros plaģiātisma kontroles sistēmas “CAPS” nomas izdevumiem 2024. gadā un turpmākajiem trīs gadiem – ik gadu 1 573 euro, papildu finansējums plānots, palielinot izdevumus pakalpojumiem (EKK2250 - “Informācijas tehnoloģiju pakalpojumi”) Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība".

Papildus nepieciešamais finansējums 2024. gadam tiks nodrošināts, pārdalot finansējumu no Iekšlietu ministrijai budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības  akadēmija” piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem (EKK7470).

Lai nodrošinātu finansējumu atlīdzības palielināšanai Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu akadēmiskajam personālam (darbinieki)  2025. gadā un turpmāk katru gadu, Iekšlietu ministrijai 2024. gada izdevumu pārskatīšanas procesā iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumus izdevumu pārdalei starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, samazinot finansējumu Iekšlietu ministrijai budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības  akadēmija”.


 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija

Rīkojuma projekts nerada ietekmi uz kopējiem valsts budžeta izdevumiem, jo koledžu akadēmiskā personāla (darbinieki) atlīdzības pieaugumu turpmākajos gados plānots nodrošināt, pārdalot finansējumu no Iekšlietu ministrijai budžeta programmā 44.00.00 “Iekšējās drošības akadēmija” piešķirto valsts budžeta līdzekļu ekonomijas, jo studējošo skaits ir mazāks par plānoto.Apropriācijas pārdale neietekmēs 2024. un turpmākajos gados plānoto uzņemamo studējošo skaitu Latvijas Universitātē konsorcija "Iekšējās drošības akadēmija" ietvaros pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programmas "Pirmstiesas izmeklēšana" pilna laika klātienē, ievērojot, ka uzņemto studējošo  skaits citās studiju programmās faktiski ir mazāks par plānoto un studiju gaitā vērojams atbirums (skatīt informāciju anotācijas 1.3.sadaļā).
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža, Valsts policija, Valsts policijas koledža, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža
  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
  • Iekšlietu ministrija
  • Valsts policijas koledža
  • Valsts policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Papildus nepieciešamais finansējums Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu pedagogiem (darba līgums) 2024. gadam (4 mēnešiem) un 2025. gadam (12 mēnešiem)