Anotācija (ex-ante)

23-TA-3138: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumos Nr. 399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumos Nr. 399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāti, lai nodrošinātu tiesiskā regulējuma saskaņotību ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas virzītā Ministru kabineta noteikumu projekta “Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas noteikumi” (22-TA-3301) regulējumu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
1) Ņemot vērā, ka Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēma aizstās Valsts informācijas sistēmu savietotāju, nepieciešams veikt tehniskus grozījumus noteikumos, lai aktualizētu informāciju par izmantojamo informācijas sistēmu;
2) veikt izmaiņas, ar kurām tiek svītrots  pienākums pakalpojumu turētājam publicēt uzskaitīto pakalpojumu izpildes rādītāju rezultātus, šī prasība veido nesamērīgu slogu pakalpojumu turētājiem, apstrādājot un publicējot uzkrātos datus manuāli.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Spēkā esošie Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 399 "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 399) noteic, ka valsts pārvaldes pakalpojumu kataloga (turpmāk – pakalpojumu katalogs) vešanu nodrošina izmantojot Valsts reģionālās attīstības aģentūras Valsts informācijas sistēmu savietotāju, kā arī MK noteikumi Nr. 399 nosaka valsts pārvaldes pakalpojumu kvalitātes kontroles kārtību, paredzot pakalpojuma turētājam līdz sekojošā gada 1. aprīlim publicēt uzskaitītos pakalpojuma izpildes rādītājus pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr. 399 paredz valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaiti un, kvalitātes kontroli un nodrošina pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma “Valsts informācijas sistēmu savietotājs”, kura tiks aizstāta ar “Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēma”. Pakalpojuma kataloga darbības nodrošināšanai “Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēma” ir izveidots vienotais reģistrs ar tajā ietvertu pakalpojumu reģistru, kā rezultātā normatīvajā aktā ir tehniski jāprecizē pakalpojuma turētāja darba vides nosaukums.
Turpmāk Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā  nav paredzēts manuāli ievadīt pakalpojumu izpildes rādītājus, kā rezultātā pakalpojuma turētājam jāsvītro  MK noteikumos Nr. 399 noteiktais pienākums katru gadu publicēt uzskaitītos pakalpojuma izpildes rādītājus līdz sekojošā gada 1. aprīlim.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, noteikumu projekta 1. punkts paredz papildināt MK noteikumus Nr. 399 ar 1.punktu, kas skaidro tehnisko risinājumu pakalpojumu kataloga vešanas nodrošināšanai. Noteikumu projekts paredz 2., 3., 4., 7., 8., 9., 10., 11. punkta tehnisku precizēšanu, kā arī precizēt II. nodaļas nosaukumu, 4.3. apakšpunktu un 5., 8., 9., 10., 11., 12. punktu, salāgojot ar Ministru kabineta noteikumu projektā “Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas noteikumu” (22-TA-3301) noteikto pakalpojuma turētāja darba vides nosaukumu.
Paskaidrojam, ka noteikumu projekta 5. un 6. punkts paredz tehniski precizēt 6. un 7. punktu, aizstājot pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformu “Valsts informācijas sistēmu savietotājs” ar “Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēma”.
Noteikumu projekta 12. punkts paredz svītrot 22. punktu un 13. punkts paredz svītrot 24. punktu, nosakot, ka turpmāk iestādei nebūs jāpublicē pakalpojumu izpildes rādītāju rezultāti.
Noteikumu projekta 14. punkts paredz precizēt noteikumu 25. punktu, t.i., svītrot noteikto izvērtēšanas termiņu, un turpmāk pakalpojuma turētājam pakalpojumu izvērtēšana jāveic atbilstoši iestādes vajadzībām.
Noteikumu projekta 15. punkts paredz svītrot 29. punktu, jo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija par pakalpojumu sniegšanas pilnveidei plānotajiem pasākumiem informēs Ministru kabinetu vienlaikus ar informācijas sniegšanu par pakalpojumu pārvaldības politikas īstenošanas gaitu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001 “Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)” ietvaros ir izstrādājusi Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmu, kuras ieviešanai un izmantošanai, saskaņā ar Valsts informācijas sistēmu likuma 13. panta pirmo daļu ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts “Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas noteikumi” (22-TA-3301). Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēma aizstās MK noteikumos Nr. 399 minēto Valsts informācijas sistēmu savietotāju.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • valsts pārvaldes iestādes
Ietekmes apraksts
Pakalpojumu turētājiem ar šiem grozījumiem tiks izslēgta iespēja, ka informācija būtu jāaizpilda divās vietās, jo tehnoloģiju maiņas rezultātā tiks mainīta pakalpojumu reģistrēšanas vietne, kā arī uzkrātie dati vairs nebūs manuāli jāpublicē. Attiecīgi, paredzēts mazināt administratīvo slogu. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts digitālās attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts digitālās attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi