Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-2628: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 2. marta rīkojumā Nr. 78 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 49.0. versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
2023. gada 14. marta Ministru kabineta rīkojums Nr.136. "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodam"" (turpmāk - 2023. gada 14. marta MK rīkojums Nr. 136.)

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir samazināt Valsts zemes dienesta (turpmāk - VZD) projektam ''Kadastra informācijas sistēmas modernizācija un datu pakalpojumu attīstība'' Nr. 2.2.1.1/21/I/003 pieejamo finansējumu no 3 899 500 euro uz 2 899 500 euro (t.sk. ERAF finansējums 2 464 575 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 434 925 euro) (saskaņā ar 2023. gada 14.marta MK rīkojumu Nr.  136), kas paredz samazināt Valsts zemes dienesta projekta plānoto finansējumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros VZD īsteno Eiropas reģionālā attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projektu ''Kadastra informācijas sistēmas modernizācija un datu pakalpojumu attīstība''.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM), balstoties uz VARAM informatīvo ziņojumu "Informatīvais ziņojums "Par darbības programmas  "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" projektu īstenošanu un pieejamā finansējuma mērķtiecīgu izmantošanu" (22-TA-1711), ir izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam"" apstiprināšanas, ar kuru tiek samazināts VZD projektam ''Kadastra informācijas sistēmas modernizācija un datu pakalpojumu attīstība'' pieejamais finansējums. VARAM rīkojuma grozījumu projekts ir izskatīts un apstiprināts Ministru kabineta 2023. gada 14. marta sēdē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar 2023. gada 14. marta MK rīkojumu Nr.136, tā 2. pielikumā ir noteikts VZD projekta “Kadastra informācijas sistēmas modernizācija un datu pakalpojumu attīstība” plānotais finansējuma apmēra samazinājums (projektam tiek paredzēts finansējums 2 899 500 euro apmērā). 
Ievērojot projekta finansējuma samazinājumu, tiek samazināts arī projekta tvērums. Tieslietu ministrijai ar VZD atbalstu nepieciešams izstrādāt atbilstošus grozījumus Ministru kabineta 2020. gada 2. marta rīkojumā Nr. 78 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 49.0. versija)".
Risinājuma apraksts
Samazināt projekta tvērumu, samazinot iznākuma rādītāju skaitu (pilnveidojamo procesu skaitu) uz 8 procesiem, izkļaujot procesus  1. "Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide - Objektu reģistrācija – Būves reģistrācija", 2. "Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide - Objektu reģistrācija – Nekustamā īpašuma reģistrācija", 3.  "Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide - Objektu reģistrācija – Nekustamā īpašuma apgrūtinājumu reģistrācija no ATIS", 4.  "Datu reģistrācijas un datu aktualizācijas procesu pilnveide  - Datu aktualizācija - Būves un telpu grupu datu aktualizācija", 5. "Datu reģistrācijas un datu aktualizācijas procesu pilnveide  - Datu aktualizācija - Nekustamā īpašuma datu aktualizācija", 6. "Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide  - Datu aktualizācija - Zemes kadastrālās uzmērīšanas dokumentu anulēšana", 7."Būvju kadastrālā uzmērīšana", un precizēt projekta īstenošanas termiņu no "25 mēnešu laikā līdz 2023. gada 15. decembrim" uz "26 mēnešu laikā līdz 2023. gada 31. decembrim."

Nepieciešamās normatīvo aktu izmaiņas tika apzinātas un formulētas Projekta sākotnējā realizācijas gaitā (galvenokārt atklāta konkursa "Kadastra informācijas sistēmas modernizācija" (iepirkuma identifikācijas Nr. VZD 2022/05/P) Tehniskās specifikācijas izstrādes laikā) un visi nepieciešamie grozījumi tika izstrādāti. Dotajā brīdī līdz Projekta noslēgumam, kas ir 2023. gada decembris, normatīvajos aktos grozījumi nav nepieciešami.

Ņemot vērā sarežģīto izstrādes iepirkuma procesu – atklātu konkursu "Kadastra informācijas sistēmas modernizācija" (iepirkuma identifikācijas Nr. VZD 2022/05/P), kas tika izsludināts 2022. gada 7. decembrī, bet līgumu ar iepirkuma konkursa uzvarētāju – izstrādātāju varēja noslēgt, un tas tika noslēgts tikai 2023. gada jūlijā, līguma izpildei paredzot būtiski saīsinātu izpildes laiku, kā arī atstājot ietekmi uz projekta tvērumu, tika pagarināts projekta īstenošanas laiks līdz 2023. gada 31. decembrim, kas tika saskaņots savstarpēji starp VZD un VARAM.

Ņemot vērā, ka projekta darbību izpilde un naudas apguve ERAF projekta ietvaros noslēdzas ne vēlāk kā 2023. gada 31. decembrī, VZD no projekta tvēruma izkļautos procesus paredz īstenot 2024. gadā un nepieciešamības gadījumā 2025. gadā (07.00.00 "Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros).

No projekta tvēruma izkļautie procesi: 
1."Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide - Objektu reģistrācija – Būves reģistrācija",
2."Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide - Objektu reģistrācija – Nekustamā īpašuma reģistrācija",
3."Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide - Objektu reģistrācija – Nekustāmā īpašuma apgrūtinājumu reģistrācija no ATIS",
4."Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide  - Datu aktualizācija - Būves un telpu grupu datu aktualizācija"",
5. Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide  - Datu aktualizācija - Nekustamā īpašuma datu aktualizācija",
6. "Datu reģistrācijas un  datu aktualizācijas procesu pilnveide  - Datu aktualizācija - Zemes kadastrālās uzmērīšanas dokumentu anulēšana",
7. "Būvju kadastrālā uzmērīšana"
tiks pilnveidoti, ņemot vērā, ka procesu pilnveide ir nepieciešama sistēmu pilnvērtīgai funkcionēšanai.

Anotācijā norādītie izkļautie procesi ir atbilstoši izkļautajiem procesiem Detalizētajā projekta apraksta pielikumā.

Process “Datu sagatavošana kadastrālās vērtības aprēķināšanai” tiek realizēts līdz decembra beigām. Šī procesa izmaiņas  ietvers Kadastra informācijas sistēmas pieslēgšanu pie kadastrālās vērtēšanas tehniskā risinājuma, kā arī aprēķinu algoritma nodalīšanu no kadastra informācijas sistēmas, kā atsevišķu moduli. Esošajā sistēmā (NĪVKIS) kadastrālās vērtības aprēķins ir  neatdalāms no pašas pamata sistēmas funkcionalitātes. Līdz ar to projektā paveiktais ir absolūts priekšnosacījums, lai varētu veikt būtiskus uzlabojumus kadastrālās vērtēšanas metodikā nākotnē.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ieguvumi ir būtiski sabiedrībai un IKT drošībai.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Nepieciešamie grozījumi 2021. gada 16. novembra vienošanās starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un VZD par ERAF projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/003 "Kadastra informācijas sistēmas modernizācija un datu pakalpojumu attīstība" īstenošanu tekstā tiks veikti tiklīdz tiks pieņemti Ministru kabineta 2020. gada 2. marta rīkojuma  Nr. 78 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 49.0. versija)" grozījumi.
Grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1303/2013 (2013. gada 17. decembris), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71. panta izpratnē.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
VZD informācijas sistēma ir veidojusies pakāpeniski vairāk kā 20 gadu ilgā laika periodā, tās datu struktūra un tehnoloģiskie risinājumi vairs neatbilst mūsdienu prasībām un vairs nav optimāli, efektīvi, var radīt drošības riskus, bet tam ir būtiska nozīme kopējā publiskajā valsts pārvaldē. Projekta rezultāti attīsta un pilnveido VZD funkciju ietvaros realizējamos procesus un IT risinājumu attīstību. Projekta rezultātā tiks nodrošināta loģiska, kvalitatīva un ekonomiski pamatota VZD funkciju atbalsta risinājumu pilnveide, nosakot efektīvākos risinājumu virzienus gan no kopējā IT attīstības viedokļa, gan no individuālu procesu un sistēmu viedokļa.
Sabiedrībai tiks samazināts administratīvais slogs – samazināsies patērētais laiks un finanšu līdzekļi iestāžu apmeklēšanai un procesa realizācijai. Integrējot datus sistēmās, sabiedrība iegūs saskaņotus datus par nekustamajiem īpašumiem un to objektiem, kas nodrošinās ar nekustamo īpašumu saistīto procesu kvalitātes uzlabošanos. Papildus tam izveidojot jaunu integrāciju netiks prasīta informācija, kas jau ir valsts pārvaldes rīcībā, līdz ar to samazināsies administratīvais slogs iestāžu apmeklēšanai un informācijas sniegšanai. Papildinot un attīstot e-pakalpojumu turpinās jau iesākto VZD pakalpojumu elektronizāciju un pieejamības palielināšanu sabiedrībai attālināti jebkurā vietā un laikā. Tādējādi pakalpojumi kļūs vēl ātrāk pieejami, bez nepieciešamības patērēt finanšu un laika resursus pakalpojumu pasūtīšanai un saņemšanai VZD klātienē.
Ņemot vērā to, ka projekta ietvaros paredzēts nodrošināt NĪVKIS programmatūras atjaunošanu, tas nodrošinās to, ka arī turpmāk sabiedrībai būs pieejama visa veida informācija par nekustamajiem īpašumiem un to veidojošajiem objektiem, kas nepieciešama dažādām tautsaimniecības jomām, tai skaitā nodokļu politikas jomā. Ja NĪVKIS netiek atjaunota, nākotnē tā vairs nespēs funkcionēt un nodrošināt sabiedrību ar informāciju, tādējādi tiks radīti ievērojami zaudējumi Latvijas tautsaimniecībai.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

-

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

-

2.2.5. uz konkurenci:

-

2.2.6. uz nodarbinātību:

-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 106 581
283 104
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 106 581
283 104
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 478 330
333 064
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 478 330
333 064
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-371 749
-49 960
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-371 749
-49 960
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-49 960
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-49 960
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
VZD projekts tiek finansēts no ERAF līdzekļiem. Šobrīd kopējais pieejamais finansējums ir 3 899 500 euro, no tā ERAF finansējums ir 3 314 575 euro un valsts budžeta finansējums 584 925 euro, pēc grozījumiem kopējais pieejamais finansējuma apjoms būs 2 899 500 euro, no tā ERAF finansējums ir 2 464 575 euro un valsts budžeta finansējums 434 925 euro.
Projekta uzsākšanai 2022. gadā ar Finanšu ministrijas 25.03.2022. rīkojumu Nr.189 tika piešķirts finansējums 521 670 euro apmērā (t.sk., ERAF finansējums – 443 419 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 78 251 euro), no tā 2022. gadā ar Finanšu ministrijas 09.12.2022. rīkojumu Nr.788 tika pārskaitīti neapgūtie līdzekļi 418 750 euro apmērā (t.sk., ERAF finansējums – 355 937 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 62 813 euro) uz 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmu "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", bet 14 814 euro (t.sk., ERAF finansējums – 12 592 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 222 euro) 2022.gada beigās palika slēgtajos asignējumos.
Līdz ar to kopējais pieejamais finansējums pēc grozījumiem būs sekojošs:
2022.gadā izlietotais finansējums 88 106 euro no tā ERAF finansējums 74 890 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 13 216 euro.
2023. gadā. 2 811 394 euro no tā ERAF finansējums 2 389 685 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 421 709 euro.
Projektam saskaņā ar Likumu "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" 2023.gadā ir piešķirts finansējums 2 478 330 euro apmērā (t.sk., ERAF finansējums – 2 106 581 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 371 749 euro), līdz ar to, lai nodrošinātu projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu 333 064 euro apmērā (t.sk., ERAF finansējums – 283 104 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 49 960 euro), tiks veiktas apropriācijas izmaiņas Tieslietu ministrijas budžeta ietvaros. Finansējumu plānots apgūt līdz projekta īstenošanas beigām. Pēc projekta pabeigšanas noteikt NĪVKIS uzturēšanas izmaksas 1 391 074 euro apmērā katru gadu. Tieslietu ministrijai uzturēšanas izmaksas 1 391 074 euro nodrošināt budžeta programmas 07.00.00 "Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Projekta īstenošanai nepieciešamais ilgtermiņa saistībās neieplānotais finansējums normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pārdalīts Tieslietu ministrijai piešķirto līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalības pasākumu organizēt nav nepieciešams, jo projekts neietekmē sabiedrību tiešā veidā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts zemes dienests
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūra
  • Tiesu administrācija
  • Būvniecības valsts kontroles birojs
  • VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Veiktie MK rīkojuma Nr.78 grozījumi atbilst iepriekš ar LPS saskaņotajam projekta tvērumam.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Nodrošinot pakalpojumu nepārtrauktību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Drošība ir IKT risinājuma obligātais attīstības solis.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pilnveidojot e-pakalpojumus, tiks nodrošināts, lai e-pakalpojumi būtu pieejami visiem iedzīvotājiem, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, veciem cilvēkiem un citām nelabvēlīgā situācijā esošu iedzīvotāju grupām un tiktu izstrādāti saskaņā ar Eiropas un Latvijas normatīviem. Projekta ietvaros tiks nodrošināta elektroniski pieejamās informācijas pielāgošanai specifisko lietotāju grupu (personām ar redzes, dzirdes un garīga rakstura traucējumiem) vajadzībām un lietojumu scenārijiem (tiek uzlabota e-pakalpojumu pieejamība - gala lietojumi tiek veidoti ievērojot web pieejamības standartus, saskaņā ar noteiktajām WCAG vadlīnijām).

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi