Anotācija (ex-ante)

23-TA-3095: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2010. gada 12. oktobra noteikumos Nr. 969 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Eiropas Kopienas politikas mērķis Eiropas Savienības ārējo robežu jomā ir panākt integrētu pārvaldību, nodrošinot vienādu un augstu kontroles un uzraudzības līmeni, kas neizbēgami izriet no personu brīvas pārvietošanās Eiropas Savienībā un ir brīvības, drošības un tiesiskuma telpas būtisks aspekts. Šajā nolūkā ir izveidoti kopīgie noteikumi par standartiem un procedūrām ārējo robežu kontrolei.
Ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 13. novembra Regulu (ES) 2019/1896 par Eiropas Robežu un krasta apsardzi un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1052/2013 un (ES) Nr. 2016/1624 (turpmāk – Regula Nr. 2019/1896) ir izveidota Eiropas Robežu un krasta apsardze, lai nodrošinātu Eiropas integrēto robežu pārvaldību pie ārējām robežām nolūkā efektīvi pārvaldīt minētās robežas, pilnībā ievērojot pamattiesības, un paaugstināt Eiropas Savienības atgriešanas politikas efektivitāti.
Atbilstoši Regulas Nr. 2019/1896 4. pantam Eiropas Robežu un krasta apsardzi veido dalībvalstu valsts iestādes, kas ir atbildīgas par robežu pārvaldību, tostarp krasta apsardze, ciktāl tā veic robežkontroles uzdevumus, valsts iestādes, kas ir atbildīgas par atgriešanu, un Eiropas Robežu un krasta apsardzes aģentūra (turpmāk – Frontex aģentūra).
Regulas Nr. 2019/1896 54. pants paredz Eiropas Robežu un krasta apsardzes Pastāvīgā korpusa (turpmāk – Pastāvīgais korpuss) izveidi, kas sastāv no četrām operacionālo darbinieku (ekspertu) kategorijām, iesaistei Frontex aģentūras operacionālajos pasākumos Eiropas Savienības dalībvalstīs (turpmāk – dalībvalstis) un trešajās valstīs. Ar Pastāvīgā korpusa 3. kategorijas personālu saprot dalībvalstu ekspertus, kas ir gatavi tam, lai tiktu nodoti Frontex aģentūras rīcībā īstermiņa izvietošanai kā Pastāvīgā korpusa daļa, savukārt 4. kategorijas personāls ir ātrās reaģēšanas rezerve, kas ietver tos ekspertus no dalībvalstīm, kas ir gatavi izvietošanai ātrās reaģēšanas robežapsardzes pasākumu ietvaros.
Pašlaik Pastāvīgā korpusa 3. un 4. kategorijas personālu Latvijā veido Valsts robežsardzes un Valsts policijas eksperti. Pastāvīgā korpusa personālam tiek pieskaitīts arī tehnisko līdzekļu (piemēram, kuģis, kuteris, helikopters) apkalpes personāls, kurš no Latvijas puses arī ir izvietots Frontex aģentūras koordinētajos operacionālajos pasākumos.
Saskaņā ar Regulas Nr. 2019/1896 54., 57. un 58. pantu, kā arī III un IV pielikumu, katrai dalībvalstij katram operacionālajam gadam ir noteikts pienākums nodrošināt atbilstoša skaita ekspertu Frontex aģentūrai, attiecīgi izpildot noteiktās ekspertu kvotas, piemēram, Latvijai Pastāvīgā korpusa 3. kategorijai 2024. gadā ir obligātas 85 ekspertu kvotas, kur līdz četru mēnešu ilgs eksperta dalības periods pieskaitāms pie vienas eksperta kvotas. Atbilstoši Regulā Nr. 2019/1896 noteiktajām Latvijas saistībām 2025. gadā – plānotas 100 ekspertu kvotas, 2026. gadā – 105, 2027. gadā un turpmāk ik gadu – 110 ekspertu kvotas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt spēkā esošo regulējumu, lai nostiprinātu vienotu interpretāciju par personāla komandējuma izdevumu aprēķinu, ievērojot Ministru kabineta 2010. gada 12. oktobra noteikumu Nr. 969 “Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi” 30. punktā un Frontex aģentūras Valdes 2023. gada 24. janvāra lēmumā Nr. 4/2023 par Eiropas Robežu un krasta apsardzes Pastāvīgā korpusa 3. un 4. kategorijas operacionālā personāla izvietošanas finansēšanu noteikto.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Frontex aģentūra sniedz efektīvu atbalstu operacionālajiem pasākumiem ārējo robežu pārvaldības stiprināšanas jomā, organizējot un finansējot kopīgās operācijas uz Eiropas Savienības ārējām robežām un trešās valstīs, ekspertu apmācības un citas aktivitātes.
Valsts robežsardze pilda Regulas Nr. 2019/1896 prasības, aktīvi piedaloties Frontex aģentūras operacionālajos pasākumos, nosūtot ekspertus un tehniskos līdzekļus dalībai kopīgajās operācijās uz Eiropas Savienības ārējām robežām dažādās dalībvalstīs un trešās valstīs, organizatoriskajos pasākumos, piemēram, sanāksmes, darba grupas, konferences, semināri, apmācības, kā arī citās aktivitātēs.
Valsts robežsardze, ievērojot finanšu līdzekļu labas pārvaldības principu un pamatojoties uz Frontex aģentūras operacionālajām vajadzībām, piemērojot Ministru kabineta 2010. gada 12. oktobra noteikumu Nr. 969 “Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi Nr. 969) nosacījumus, organizē personāla komandējumus pasākumu ietvaros, kurus finansē Frontex aģentūra. Sadarbībā ar Frontex aģentūru tās organizētajos pasākumos ir iesaistītas un perspektīvā var tik iesaistītas vairākas Latvijas valsts pārvaldes iestādes (piemēram, Valsts robežsardze, Valsts policija, Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādes), izglītības iestādes (piemēram, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Valsts robežsardzes koledža, Valsts policijas koledža) un citas institūcijas (piemēram, Tiesībsarga birojs).
Saskaņā ar Regulas Nr. 2019/1896 45. pantu Frontex aģentūra sedz izmaksas, kas saistītas ar dalību tās kopīgajās operācijās, kas dalībvalstīm radušās, nodrošinot Pastāvīgā korpusa 3. un 4. kategorijas personāla pieejamību nolūkā tos izvietot dalībvalstīs un trešās valstīs uz īsu termiņu, vai dalībvalstīs, izmantojot ātrās reaģēšanas rezervi.
Savukārt, aprēķinot un atlīdzinot personāla komandējuma izdevumus citos Frontex aģentūras pasākumos (kas nav saistīti ar Pastāvīgā korpusa 3. un 4. kategorijas personāla komandējumiem), ir piemērojams Ministru kabineta noteikumu Nr. 969 30. punkts un Frontex aģentūras izpilddirektora 2018. gada 6. decembra lēmums Nr. R-ED-2018-143 (pašlaik spēkā esošs) par to izdevumu atlīdzināšanu, kas radušās personām, kuras uzaicinātas apmeklēt Frontex aģentūras sanāksmes (konferences, apmācības, darba grupas un citus līdzīgus pasākumus), ar ko nosaka izdevumu aprēķināšanas un atlīdzināšanas kritērijus un normas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Valdes lēmuma Nr. 4/2023 5. pantu dienas likme (daily rate) sedz izmaksas, kas saistītas ar 3. un 4. kategorijas personāla vienas dienas izvietojumu (komandējumu). Dienas likme paredzēta to izmaksu segšanai, kuras nav segtas no citām Valdes lēmumā Nr. 4/2023 noteiktajām kategorijām, un tā iekļauj sevī: dienas naudu, izmitināšanas pakalpojumus, personāla ēdināšanas pakalpojumus, apdrošināšanas iegādes pakalpojumus, veselības aprūpes pakalpojumus, tostarp psiholoģisko palīdzību, vakcinācijas veikšanas pakalpojumus, sakaru līdzekļu izmantošanas pakalpojumus, ķīmiskās tīrītavas pakalpojumus, vietējā sabiedriskā transporta izdevumus, COVID-19 testa veikšanas izdevumus, citus sīkus izdevumus un attiecīgas netiešās izmaksas (attiecināmās izmaksas).
Dienas likme tiek aprēķināta par katru komandējumā pavadīto nakti (overnight stay) Frontex aģentūras koordinētajā operacionālajā pasākumā (ieskaitot ceļā pavadīto laiku), nevis par komandējumā pavadīto dienu skaitu. Piemēram, par eksperta iesaisti kopīgajā operācijā Grieķijā, operacionālajā periodā 25.01.2024.-22.02.2024. un divām ceļā pavadītajām dienām (turp/atpakaļ) kopējais komandējuma dienu skaits būs 31 diena, bet komandējumā pavadīto nakšu skaits būs 30, līdz ar to tiek finansētas 30 dienas likmes, kas kopsummā komandējuma uz Grieķiju gadījumā veido 30 x 194 euro = 5820 euro, kur matemātiski dienas naudas norma ir 82 euro, bet atlikušās izmaksas ir 112 euro. Šajā gadījumā kopējais aprēķins ir: 30 naktis x 82 euro = 2460 euro dienas nauda, un atlikušās izmaksas 30 naktis x 112 euro = 3360 euro, kas kopsummā veido tos pašus 5820 euro.
Dienas likmes summa ir atkarīga no izvietošanas valsts un tā ir noteikta katrai izvietošanas valstij individuāli (noteikta Valdes lēmuma Nr. 4/2023 5. panta tabulā).
Svarīgi atzīmēt, ka Lēmuma Nr. 4/2023 5. panta tabulā noteiktās dienas likmes aprēķināšanai (kaut arī Frontex aģentūras Valdes lēmumā šāda atsauce netiek izmantota) matemātiski tika izmantota kopsumma no viesnīcas izmaksu maksimālā apjoma un dienas naudas apmēra, kas noteikta ar Eiropas Komisijas 2016. gada 7. jūlija deleģēto regulu (ES) 2016/1611 par Eiropas Savienības ierēdņu un pārējo darbinieku komandējumiem uz dalībvalstīm piemērojamās tabulas pārskatīšanu (CELEX 32016R1611) (turpmāk – Deleģēta regula 2016/1611). Ja attiecīga valsts nav norādīta Valdes lēmumā Nr. 4/2023, piemērojamā likme ir jābalsta uz Eiropas Komisijas 2002. gada 24. janvāra lēmumā Nr. C(2002) 98, ar ko nosaka dienas naudas likmes un griestus viesnīcas izdevumu atlīdzināšanai komandējumiem ārpus Eiropas Savienības dalībvalstu Eiropas teritorijas (turpmāk – Eiropas Komisijas lēmums Nr. C(2002) 98) noteikto likmi. Piemēram, Valdes lēmuma Nr. 4/2023 5. panta tabulā nav iekļauts dienas likmes apmērs komandējumam uz Gruziju. Eiropas Komisijas lēmumā Nr. C(2002) 98 dienas naudas norma Gruzijā noteikta 80 euro apmērā par vienu komandējumā pavadīto nakti, bet viesnīcas maksas norma 215 euro apmērā, kas kopsummā veido dienas likmi 295 euro apmērā. Ja izvietošanas atrašanās vieta iepriekš nav zināma, aprēķināšanas nolūkiem piemēro dalībvalstu vidējās likmes, kas norādītas Valdes lēmuma Nr. 4/2023 5. panta tabulā.
Valdes lēmumā Nr. 4/2023 noteiktās dienas likmju normas matemātiski neatšķiras no Deleģētajā regulā 2016/1611 un Eiropas Komisijas lēmumā Nr. C(2002) 98 noteikto dienas naudas un viesnīcas izdevumu maksimālo normu kopsummas.
Valdes lēmumā Nr. 4/2023 minētā dienas likme netiek automātiski piemērota attiecībā uz tehnisko līdzekļu apkalpes personālu, līdz ar to kopš 2023. gada 25. janvāra nav iespējams pēc analoģijas piemērot Valdes lēmuma Nr. 4/2023 nosacījumus, organizējot komandējumus tehnisko līdzekļu apkalpēm, bet gan atsevišķi nosakot dienas naudas apmēru, slēdzot Dotācijas līgumu ar Frontex aģentūru. Frontex aģentūra atlīdzina attiecīgos izdevumus tehnisko līdzekļu apkalpei pilnā apmērā, pamatojoties uz Dotācijas līgumu, kurš tiek noslēgts pirms tehnisko līdzekļu dalības uzsākšanas, par tehnisko līdzekļu izmantošanas izdevumiem. Sagatavojot Dotācijas līguma projekta finanšu aprēķinu par tehnisko līdzekļu apkalpju dalību operacionālajos pasākumos, pēc būtības būtu jābalstās uz nacionālajā regulējumā noteiktajām normām, proti, Ministru kabineta noteikumu Nr. 969 1. pielikumu, kas savukārt veido nevienlīdzīgu piemērošanas praksi attiecībā uz komandēto personālu, jo uz viena tehniskā līdzekļa var vienlaikus atrasties gan Pastāvīgā korpusa 3. vai 4. kategorijas personāls, gan personāls, kas kategorizēts kā tehniskā apkalpe. Ņemot vērā minēto, nebūtu pieļaujama nevienlīdzīga komandējuma izdevumu aprēķināšanas kārtība visu kategoriju personālam, vēl jo vairāk, ņemot vērā faktu, ka Frontex aģentūra kompensē dienas likmes apjomu robežās līdz Deleģētajā regulā 2016/1611 un Eiropas Komisijas lēmumā Nr. C(2002) 98 paredzēto normu kopsummai.
Pamatojoties uz minēto, komandējumu izdevumu aprēķināšanai un atlīdzināšanai, kas saistīti ar Frontex aģentūras koordinētajiem operacionālajiem pasākumiem, būtu piemērojams gan Valdes lēmums Nr. 4/2023 (kurā pēc būtības iekļautas Deleģētajā regulā 2016/1611 noteikto normu kopsumma), gan Eiropas Komisijas lēmums Nr. C(2002) 98.
Plānojot personāla dalību un tehniskā līdzekļa iesaisti kopīgajās operācijās, pirms dalības uzsākšanas Valsts robežsardze un Frontex aģentūra vienojas par tehnisko līdzekļu un apkalpju izmantošanas izdevumiem, noslēdzot Dotācijas līgumu par attiecīga tehniskā līdzekļa ar apkalpi iesaisti kopīgajā operācijā uz noteiktu periodu, ievērojot Frontex aģentūras izpilddirektora 2019. gada 14. janvāra lēmuma Nr. R-ED-2019–4 par tehniskā aprīkojuma izmantošanas izdevumu aprēķināšanu un pieprasījumu vadlīnijām (turpmāk – REM vadlīnijas) prasības. Līdz ar to pirms katras dalības uzsākšanas tiek panākta vienošanās par atlīdzināmo izdevumu apmēru un tiek parakstīts Dotāciju līgums.
Dotācijas līgumā iekļautā informācija tiek balstīta uz Valsts robežsardzes iepriekš sniegtajiem priekšlikumiem un uz pārrunu laikā starp Valsts robežsardzi un Frontex aģentūru panākto vienošanos. Tehniskā līdzekļa dalība kopīgajās operācijās tiek kompensēta no Frontex aģentūras puses. Sagatavojot Dotācijas līguma projekta finanšu aprēķinu par tehniskā līdzekļa un apkalpju dalību operacionālajos pasākumos Valsts robežsardze balstās uz REM vadlīniju principiem, kas satur standartizētus izmaksu plānošanas un pieprasījuma aprēķināšanas noteikumus jūras, gaisa un sauszemes tehniskajiem līdzekļiem. Šīs plānošanas darbības veic vismaz mēnesi pirms izvietošanas un tas ir saistīts ar saistību uzņemšanos par finanšu līdzekļiem Dotāciju līguma veidā. Turklāt, Valsts robežsardze balstās un ievēro REM vadlīnijas visā tehniskā līdzekļa dalības kopīgajā operācijā laikā un pēc izvietošanas pabeigšanas pieprasot gala maksājumu.
Maksimālā summa, ko Frontex aģentūra atlīdzina personai, nedrīkst pārsniegt maksimālo likmi, ko Eiropas Komisija ir piemērojusi attiecīgajai valstij, kurā noris pasākums, reizinot to ar atlīdzināmo nakšņošanas reižu skaitu.
Ņemot vērā, ka Latvijas Republikas tiesību akti neparedz atšķirīgu komandējuma izdevumu aprēķināšanas un segšanas kārtību, vai metodoloģiju attiecībā uz tehnisko līdzekļu apkalpju komandējumiem, turklāt tehniskā līdzekļa apkalpe iekļauj sevī gan tehnisko personālu, gan Pastāvīga korpusa 3. kategorijas, vai nepieciešamības gadījumā 4. kategorijas personālu, un, lai novērstu iespējamo nevienlīdzību pret dalībai Frontex aģentūras operacionālajos pasākumos komandējamo personālu, kā arī motivētu personas aktīvāk iesaistīties Frontex aģentūras operacionālajos pasākumos, ir vitāli svarīgi pilnveidot esošo Latvijas Republikas regulējumu, un atļaut personām izmaksāt dienas naudu, kuras apmērs nepārsniedz Eiropas Komisijas noteiktos apmērus, ar nosacījumu, ka par šādu izdevumu pilnā apmērā segšanu ir panākta vienošanās ar Frontex aģentūru.
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt iespēju tehnisko līdzekļu apkalpes personālam, piedaloties Frontex aģentūras kopīgajās operācijās, piemērot tās pašas dienas likmes normas, kuras tiek piemērotas attiecībā uz Pastāvīga korpusa 3. kategorijas, vai nepieciešamības gadījumā 4. kategorijas personālu, ja par to ir panākta vienošanās.
Attiecīgi noteikumu projekta normā būtu iekļaujamas atrunas par izmaksu apjomu salāgošanu atbilstoši Regulas Nr. 2019/1896 nosacījumiem. Līdz ar to netiktu liegta iespēja Pastāvīga korpusa personālam saņemt pilnu iespējamo finansiālo izdevumu atmaksu, kā arī tiktu novērsta finansiālā nevienlīdzība attiecībā pret citu dalībvalstu dalībniekiem. Lai sasniegtu iepriekš minēto mērķi ir nepieciešams precizēt Ministru kabineta noteikumu Nr. 969 30. punktu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt grozījumu Ministru kabineta noteikumu Nr. 969 30. punktā, precizējot kārtību, kādā aprēķina komandējuma izdevumus sakarā ar personāla komandēšanu dalībai Frontex aģentūras organizētājos operacionālajos pasākumos. Proti, paredzētas komandējuma (darba braucienu) izdevumu samaksas normas Frontex aģentūras operacionālo pasākumu ietvaros Pastāvīgā korpusa 3. un 4. kategorijas un tehnisko līdzekļu apkalpes personālam, ja ar attiecīgo izdevumu atlīdzinātāju ir panākta vienošanās par šo līdzekļu izmantošanas kritērijiem un normām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Valsts robežsardze realizēja saraksti ar Frontex aģentūru par iespēju Dotācijas līguma finanšu aprēķinos par tehnisko līdzekļu izmantošanas izdevumiem attiecībā uz tehnisko līdzekļu apkalpēm pēc analoģijas piemērot Valdes lēmuma Nr. 4/2023 4.-6. pantā noteiktās normas un nosacījumus, tajā skaitā izdalot no noteiktās vienības likmes dienas naudas normu, viesnīcas izdevumu normu (nepieciešamības gadījumā, kad tehnisko līdzekļu apkalpei nepieciešams nodrošināt uzturēšanos viesnīcā), un citu izdevumu normas, ar nosacījumu, ka netiks pārsniegtas Eiropas Komisijas noteiktas maksimālas normas.
Balstoties uz Frontex aģentūras skaidrojumu (atbildes vēstule saņemta 2023. gada 12. oktobrī) dienas likmes noteikšanā, Valdes lēmuma Nr. 4/2023 4.-6. panta noteikumus nevar izmantot, lai noteiktu tehnisko līdzekļu apkalpes locekļu izdevumus. Turklāt Valdes lēmuma Nr. 4/2023 4.-6. pantā noteiktās maksimālās Eiropas Savienības likmes par dienas naudu un izmitināšanu nosaka Frontex aģentūras noteiktās vienības izmaksas, t.i., ceļa izmaksām, dienas likmēm un automašīnas izmaksām, tostarp nomātām automašīnām un dienesta automašīnām, un tās pēc analoģijas nevar piemērot vienības izmaksām, ko labuma guvēji ir tiesīgi noteikt saskaņā ar citiem noteikumiem. Valdes lēmuma Nr. 4/2023 5. pantā Frontex aģentūras noteiktā dienas likme attiecas uz vienu summu, un tajā nav norādes par to, kāda procentuālā daļa no izmaksām būtu jāsedz labuma guvējam par atsevišķiem izdevumiem, un tāpēc nav sadalījuma attiecībā uz dienas naudu un, piemēram, izmitināšanu, vai citiem izdevumiem. Vienības summas sadale ir atstāta dotācijas labuma guvēja ziņā, jo dienas naudas izmaksa personām ir balstīta uz valsts iekšējiem noteikumiem un lēmumiem. Dotācijas labuma guvējs ir Valsts robežsardze (tajā skaitā iesaistot Valsts policiju) un Frontex aģentūra neiejaucas dalībvalsts iekšējos noteikumos.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
7 693 583
0
7 693 583
0
7 693 583
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
7 693 583
0
7 693 583
0
7 693 583
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
7 693 583
0
7 693 583
0
7 693 583
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
7 693 583
0
7 693 583
0
7 693 583
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Saskaņā ar likuma „Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 4. pielikumu Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei) 2024. gadā budžeta apakšprogrammā 67.14.00 “FRONTEX Aģentūras starptautisko operāciju nodrošināšana” plānots finansējums 7 693 583 euro apmērā, lai nodrošinātu Regulas Nr. 2019/1896 izpildi attiecībā uz Pastāvīgā korpusa 3. un 4. kategorijas personāla dalību Frontex aģentūras kopīgajās operācijās un ilgtermiņa saistību izpildi – dalība Frontex aģentūras apstiprinātajos projektos un apmācību pasākumos sadarbībā ar dalībvalstīm un trešajām valstīm, tajā skaitā ar komandējumiem saistītajiem izdevumiem (dienas nauda, maksa par viesnīcu, ceļa izdevumi u. tml.) 2 647 935 euro.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1896
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2019/1896 (2019. gada 13. novembris) par Eiropas Robežu un krasta apsardzi un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1052/2013 un (ES) 2016/1624
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2019/1896 (2019. gada 13. novembris) par Eiropas Robežu un krasta apsardzi un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1052/2013 un (ES) 2016/1624
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
Skaidrojums
Projekts skar tikai Frontex aģentūras uzdevumos iesaistītu Valsts robežsardzes amatpersonu un šīs amatpersonas sadarbību ar Valsts robežsardzi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts robežsardze
  • Valsts pārvaldes iestādes, kas piedalās Frontex aģentūras operacionālajos pasākumos ārvalstīs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk