25-TA-477: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. jūlija noteikumos Nr. 450 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.1. pasākuma "Atteikšanās no kūdras izmantošanas enerģētikā" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai veicinātu vēsturisko kūdras ieguves vietu sanāciju, sekmētu kvalitatīvu projektu dokumentācijas izstrādi un apzinātu kūdras sadedzināšanas iekārtu izmantošanu Latvijas pašvaldību katlumājās, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) ir izstrādājusi un Ministru kabinetā (turpmāk - MK) 2024. gada 9. jūlijā apstiprināti noteikumi Nr. 450 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.1. pasākuma "Atteikšanās no kūdras izmantošanas enerģētikā" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 450).
6.1.1.1. pasākuma "Atteikšanās no kūdras izmantošanas enerģētikā" (turpmāk - 6.1.1.1. pasākums) pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas (turpmāk - pirmā kārta) ietvaros apstiprināts viens projekts, par kura īstenošanu noslēgts līgums 2024. gada 2. decembrī.
Projekta ietvaros paredzēts paralēli izstrādāt četrus metodiskos materiālus jeb vadlīnijas un četrus nodevumus par projektā realizētām darbībām un to rezultātiem. Ņemot vērā paralēli izstrādājamo vadlīniju un nodevumu iesniegšanas termiņus, vienlaikus iepazīstoties ar datu un informācijas apjomu, kādu projekta ietvaros nepieciešams iegūt, apkopot un apstrādāt, ir apzināti potenciālie riski vadlīniju un nodevumu savlaicīgā un kvalitatīvā izstrādē.
Lai veicinātu kvalitatīvu un savlaicīgu vadlīniju sagatavošanu un iesniegšanu noteiktajā termiņā, kas nodrošina aktīvu informācijas apriti un apkopoto datu ātrāku integrāciju un secīgi sekmē citu 6.1.1.1. pasākumā plānoto aktivitāšu uzsākšanu un Taisnīgās pārkārtošanās fonda (turpmāk - TPF) investīciju ātrāku piesaisti, ar noteikumu projektu tiek rosināts pagarināt nodevumu par pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem termiņus, vienlaikus tehniski precizējot atsauces uz nodevumos iekļaujamo informāciju.
6.1.1.1. pasākuma "Atteikšanās no kūdras izmantošanas enerģētikā" (turpmāk - 6.1.1.1. pasākums) pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas (turpmāk - pirmā kārta) ietvaros apstiprināts viens projekts, par kura īstenošanu noslēgts līgums 2024. gada 2. decembrī.
Projekta ietvaros paredzēts paralēli izstrādāt četrus metodiskos materiālus jeb vadlīnijas un četrus nodevumus par projektā realizētām darbībām un to rezultātiem. Ņemot vērā paralēli izstrādājamo vadlīniju un nodevumu iesniegšanas termiņus, vienlaikus iepazīstoties ar datu un informācijas apjomu, kādu projekta ietvaros nepieciešams iegūt, apkopot un apstrādāt, ir apzināti potenciālie riski vadlīniju un nodevumu savlaicīgā un kvalitatīvā izstrādē.
Lai veicinātu kvalitatīvu un savlaicīgu vadlīniju sagatavošanu un iesniegšanu noteiktajā termiņā, kas nodrošina aktīvu informācijas apriti un apkopoto datu ātrāku integrāciju un secīgi sekmē citu 6.1.1.1. pasākumā plānoto aktivitāšu uzsākšanu un Taisnīgās pārkārtošanās fonda (turpmāk - TPF) investīciju ātrāku piesaisti, ar noteikumu projektu tiek rosināts pagarināt nodevumu par pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem termiņus, vienlaikus tehniski precizējot atsauces uz nodevumos iekļaujamo informāciju.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pagarināt nodevumu par pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem termiņus, vienlaikus tehniski precizējot atsauces uz nodevumos iekļaujamo informāciju, kā arī aktualizēt finansējumu atbilstoši īstenošanā esošā projekta informācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros apstiprināts viens projekts, par kura īstenošanu noslēgts līgums 2024. gada 2. decembrī. Tā ietvaros:
- tiks veicināta vēsturisko kūdras ieguves vietu sanācija, iegūstot un analizējot datus par vēsturiskajām kūdras ieguves vietām TPF mērķteritorijās, to stāvokli un iespējamajiem rekultivācijas veidiem;
- tiks iegūta un apkopota informācija par kūdras izmantošanu enerģētikā pašvaldību organizētajos siltumapgādes pakalpojumos un iespējamos risinājumus cita atjaunīgā enerģijas resursa izmantošanai;
- tiks izstrādāta kvalitatīva informācija projektu dokumentācijas sagatavošanai TPF investīciju piesaistei, ko varēs izmantot potenciālie projektu iesniegumu iesniedzēji citās 6.1.1.1. pasākuma aktivitātēs.
6.1.1.1. pasākuma pirmajā kārtā paredzēts, ka līdz 2025. gada 15. jūnijam finansējuma saņēmējs izstrādā un iesniedz VARAM četrus metodiskos materiālus jeb vadlīnijas par:
- procedūru, kā pašvaldībām vēsturiskās kūdras ieguves teritorijas atzīt par rekultivētām;
- horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” klimata un vides mērķu nozīmi 6.1.1.1. pasākumā īstenojamām darbībām (attiecībā uz vēsturiskajām kūdras ieguves vietām);
- sociālekonomisko novērtējumu katram no rekultivācijas veidiem;
- ekosistēmu pakalpojumu novērtējumu katram no rekultivācijas veidiem.
Vadlīnijas tiks izstrādātas sadarbībā ar pašvaldībām un saistīto jomu speciālistiem, un tās kalpos par pamatu, lai sekmētu kvalitatīvu projektu dokumentācijas izstrādi TPF atbalsta piesaistei citās 6.1.1.1. pasākuma kārtās.
Paralēli ar vadlīnijām finansējuma saņēmējam dažādos termiņos jāsagatavo vairāki nodevumi:
- līdz 2024. gada 1. decembrim par pašvaldībām un to uzņēmumu īpašumā esošo kūdras sadedzināšanas iekārtu inventarizācijas rezultātiem un to sociālekonomisko novērtējumu;
- līdz 2025. gada 1. maijam par pašvaldību īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem;
- līdz 2025. gada 30. septembrim par privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem;
- līdz 2026. gada 31. decembrim gala nodevums, kurā iekļauta analīze par visām vēsturiskajām kūdras ieguves vietām pašvaldību un privātpersonu īpašumā, norādot kopējo analizēto teritoriju platību hektāros.
- tiks veicināta vēsturisko kūdras ieguves vietu sanācija, iegūstot un analizējot datus par vēsturiskajām kūdras ieguves vietām TPF mērķteritorijās, to stāvokli un iespējamajiem rekultivācijas veidiem;
- tiks iegūta un apkopota informācija par kūdras izmantošanu enerģētikā pašvaldību organizētajos siltumapgādes pakalpojumos un iespējamos risinājumus cita atjaunīgā enerģijas resursa izmantošanai;
- tiks izstrādāta kvalitatīva informācija projektu dokumentācijas sagatavošanai TPF investīciju piesaistei, ko varēs izmantot potenciālie projektu iesniegumu iesniedzēji citās 6.1.1.1. pasākuma aktivitātēs.
6.1.1.1. pasākuma pirmajā kārtā paredzēts, ka līdz 2025. gada 15. jūnijam finansējuma saņēmējs izstrādā un iesniedz VARAM četrus metodiskos materiālus jeb vadlīnijas par:
- procedūru, kā pašvaldībām vēsturiskās kūdras ieguves teritorijas atzīt par rekultivētām;
- horizontālā principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” klimata un vides mērķu nozīmi 6.1.1.1. pasākumā īstenojamām darbībām (attiecībā uz vēsturiskajām kūdras ieguves vietām);
- sociālekonomisko novērtējumu katram no rekultivācijas veidiem;
- ekosistēmu pakalpojumu novērtējumu katram no rekultivācijas veidiem.
Vadlīnijas tiks izstrādātas sadarbībā ar pašvaldībām un saistīto jomu speciālistiem, un tās kalpos par pamatu, lai sekmētu kvalitatīvu projektu dokumentācijas izstrādi TPF atbalsta piesaistei citās 6.1.1.1. pasākuma kārtās.
Paralēli ar vadlīnijām finansējuma saņēmējam dažādos termiņos jāsagatavo vairāki nodevumi:
- līdz 2024. gada 1. decembrim par pašvaldībām un to uzņēmumu īpašumā esošo kūdras sadedzināšanas iekārtu inventarizācijas rezultātiem un to sociālekonomisko novērtējumu;
- līdz 2025. gada 1. maijam par pašvaldību īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem;
- līdz 2025. gada 30. septembrim par privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem;
- līdz 2026. gada 31. decembrim gala nodevums, kurā iekļauta analīze par visām vēsturiskajām kūdras ieguves vietām pašvaldību un privātpersonu īpašumā, norādot kopējo analizēto teritoriju platību hektāros.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā paralēli izstrādājamo vadlīniju un nodevumu iesniegšanas termiņus, vienlaikus iepazīstoties ar datu un informācijas apjomu, kādu projekta ietvaros nepieciešams iegūt, apkopot un apstrādāt, ir apzināti potenciālie riski vadlīniju un nodevumu savlaicīgā un kvalitatīvā izstrādē.
Vadlīnijas paredzētas TPF finansēto projektu un citu ar kūdras ieguvi un rekultivāciju saistītu darbību ietvaros, lai novērstu vai mazinātu potenciālo kaitējumu, ko rada kūdras ieguves vietu transformācija uz citu izmantošanas veidu vai atjaunošanu. Ņemot vērā, ka vadlīnijas tiks izmantotas kā atbalsta materiāls pašvaldībām, privātajiem zemes īpašniekiem un citām iesaistītajām pusēm, kas piedalās kūdras ieguves vietu rekultivācijā un transformācijā uz ilgtspējīgiem izmantošanas veidiem, to izstrāde ir vērtējama kā prioritāra 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros. Ievērojot iepriekš minēto, vadlīniju kvalitatīva un savlaicīga iesniegšana VARAM ir būtisks priekšnosacījums, lai izstrādātu īstenošanas nosacījumus un projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus citām 6.1.1.1. pasākumā plānotajām investīcijām.
MK noteikumos Nr. 450 paredzēts, ka 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas īstenošanai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir vismaz 2 254 192 euro, tai skaitā TPF finansējums – 1 916 063 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido valsts budžeta līdzfinansējums, – 338 129 euro. Līgums par projekta īstenošanu 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros ir noslēgts par mazāku kopējo attiecināmo summu nekā sākotnēji plānots, līdz ar to TPF finansējuma atlikums 7 407 euro apmērā tiks izmantots citās 6.1.1.1. pasākuma kārtās.
Vadlīnijas paredzētas TPF finansēto projektu un citu ar kūdras ieguvi un rekultivāciju saistītu darbību ietvaros, lai novērstu vai mazinātu potenciālo kaitējumu, ko rada kūdras ieguves vietu transformācija uz citu izmantošanas veidu vai atjaunošanu. Ņemot vērā, ka vadlīnijas tiks izmantotas kā atbalsta materiāls pašvaldībām, privātajiem zemes īpašniekiem un citām iesaistītajām pusēm, kas piedalās kūdras ieguves vietu rekultivācijā un transformācijā uz ilgtspējīgiem izmantošanas veidiem, to izstrāde ir vērtējama kā prioritāra 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros. Ievērojot iepriekš minēto, vadlīniju kvalitatīva un savlaicīga iesniegšana VARAM ir būtisks priekšnosacījums, lai izstrādātu īstenošanas nosacījumus un projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus citām 6.1.1.1. pasākumā plānotajām investīcijām.
MK noteikumos Nr. 450 paredzēts, ka 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas īstenošanai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir vismaz 2 254 192 euro, tai skaitā TPF finansējums – 1 916 063 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido valsts budžeta līdzfinansējums, – 338 129 euro. Līgums par projekta īstenošanu 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros ir noslēgts par mazāku kopējo attiecināmo summu nekā sākotnēji plānots, līdz ar to TPF finansējuma atlikums 7 407 euro apmērā tiks izmantots citās 6.1.1.1. pasākuma kārtās.
Risinājuma apraksts
Lai fokusētos uz metodisko materiālu (vadlīniju) izstrādi, kas jāiesniedz VARAM līdz 2025. gada 16. jūnijam, ar noteikumu projektu tiek rosināts pagarināt nodevumu par pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem termiņus, vienlaikus tehniski precizējot atsauces uz nodevumos iekļaujamo informāciju. Nodevuma par pašvaldību piederīgajiem īpašumiem termiņš no 2025. gada 1. maija tiek pagarināts līdz 2025. gada 11. novembrim, bet privātpersonu īpašumu nodevuma - no 2025. gada 30. septembra līdz 2026. gada 1. aprīlim.
Tādējādi tiks veicināta kvalitatīva un savlaicīga vadlīniju sagatavošana un iesniegšana noteiktajā termiņā, kas nodrošina aktīvu informācijas apriti un apkopoto datu ātrāku integrāciju un secīgi sekmē citu 6.1.1.1. pasākumā plānoto aktivitāšu uzsākšanu un TPF investīciju ātrāku piesaisti. Vienlaikus ar noteikumu projektu ierosinātie termiņu pagarinājumi neietekmēs kopējo Eiropas Savienības fondu laika grafiku, t.sk. plānoto 6.1.1.1. pasākuma 2.-5. kārtas virzību (iesniegšana MK paredzēta sekojoši: 2. un 3. kārtai – 2025. gada II ceturksnī, 4. kārtai – 2025. gada IV ceturksnī, 5. kārtai – 2026. gada II ceturksnī).
Ņemot vērā, ka 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros tiek īstenots viens projekts, ar noteikumu projektu tiek tehniski precizēts 6.1.1.1. pasākuma pirmajai kārtai plānotais un pieejamais finansējums atbilstoši attiecīgā projekta budžeta kopsavilkumam. 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros īstenošanā esošajā projektā kopējais piesaistītais finansējums ir 2 245 478 euro, tostarp TPF finansējums 1 908 656 euro apmērā un nacionālais līdzfinansējums, ko veido valsts budžeta līdzfinansējums, – 336 822 euro.
Vienlaikus MK noteikumos Nr. 450 tiek precizēts, ka 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros par rekultivācijas iespējām jāinformē ne tikai vēsturisko kūdras ieguves vietu īpašnieki, bet arī valdītāji un turētāji, kā rezultātā rekultivācijas stratēģijas jāizstrādā ne tikai ieinteresētajiem īpašniekiem, bet arī zemes apsaimniekotājiem.
Izstrādājot MK noteikumu Nr. 450 31.9.1., 31.9.2. un 31.9.3. apakšpunktos minētos nodevumus, var tikt iegūta informācija, kā rezultātā būtu nepieciešams precizēt iepriekš sagatavotos metodiskos materiālus. Līdz ar to MK noteikumi Nr. 450 tiek papildināti ar apakšpunktu, paredzot, ka precizētos metodiskos materiālus sagatavo un iesniedz, iepriekš vienojoties ar atbildīgo iestādi par izpildes termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2026. gada 31. jūlijam.
Ņemot vērā, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), MK noteikumu Nr. 450 31.5. apakšpunktā tiek veikts tehnisks precizējums, norādot atsauci uz aktuālo regulu.
Tādējādi tiks veicināta kvalitatīva un savlaicīga vadlīniju sagatavošana un iesniegšana noteiktajā termiņā, kas nodrošina aktīvu informācijas apriti un apkopoto datu ātrāku integrāciju un secīgi sekmē citu 6.1.1.1. pasākumā plānoto aktivitāšu uzsākšanu un TPF investīciju ātrāku piesaisti. Vienlaikus ar noteikumu projektu ierosinātie termiņu pagarinājumi neietekmēs kopējo Eiropas Savienības fondu laika grafiku, t.sk. plānoto 6.1.1.1. pasākuma 2.-5. kārtas virzību (iesniegšana MK paredzēta sekojoši: 2. un 3. kārtai – 2025. gada II ceturksnī, 4. kārtai – 2025. gada IV ceturksnī, 5. kārtai – 2026. gada II ceturksnī).
Ņemot vērā, ka 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros tiek īstenots viens projekts, ar noteikumu projektu tiek tehniski precizēts 6.1.1.1. pasākuma pirmajai kārtai plānotais un pieejamais finansējums atbilstoši attiecīgā projekta budžeta kopsavilkumam. 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros īstenošanā esošajā projektā kopējais piesaistītais finansējums ir 2 245 478 euro, tostarp TPF finansējums 1 908 656 euro apmērā un nacionālais līdzfinansējums, ko veido valsts budžeta līdzfinansējums, – 336 822 euro.
Vienlaikus MK noteikumos Nr. 450 tiek precizēts, ka 6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros par rekultivācijas iespējām jāinformē ne tikai vēsturisko kūdras ieguves vietu īpašnieki, bet arī valdītāji un turētāji, kā rezultātā rekultivācijas stratēģijas jāizstrādā ne tikai ieinteresētajiem īpašniekiem, bet arī zemes apsaimniekotājiem.
Izstrādājot MK noteikumu Nr. 450 31.9.1., 31.9.2. un 31.9.3. apakšpunktos minētos nodevumus, var tikt iegūta informācija, kā rezultātā būtu nepieciešams precizēt iepriekš sagatavotos metodiskos materiālus. Līdz ar to MK noteikumi Nr. 450 tiek papildināti ar apakšpunktu, paredzot, ka precizētos metodiskos materiālus sagatavo un iesniedz, iepriekš vienojoties ar atbildīgo iestādi par izpildes termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2026. gada 31. jūlijam.
Ņemot vērā, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), MK noteikumu Nr. 450 31.5. apakšpunktā tiek veikts tehnisks precizējums, norādot atsauci uz aktuālo regulu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Papildus ar noteikumu projektu rekultivācijas plāni tiek pārdēvēti par rekultivācijas stratēģijām, kā arī tehniski tiek precizēti divu nodevumu, kas minēti MK noteikumu Nr. 450 31.8. un 31.9.4. apakšpunktos, datumi, lai attiecīgo nodevumu sagatavošanas un iesniegšanas termiņš iekļautos darba dienā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Ņemot vērā ar noteikumu projektu ierosinātās izmaiņas, būs nepieciešams veikt tehniskus grozījumus vienā noslēgtajā līgumā par TPF projekta īstenošanu starp finansējuma saņēmēju un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru. Ar noteikumu projektā ierosinātajām izmaiņām finansējumu saņēmēja tiesības un pienākumi, projektos izvirzītie mērķi un saistības, t.sk. pret vides aizsardzības prasībām un sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem, nemainās, līdz ar to noteikumu projektā iekļautajiem punktiem vai apakšpunktiem nav nepieciešams pārejas periods.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
6.1.1.1. pasākuma pirmās kārtas ietvaros tiek īstenots viens projekts, tāpēc ar noteikumu projektu tiek tehniski precizēts 6.1.1.1. pasākuma pirmajai kārtai plānotais un pieejamais finansējums atbilstoši attiecīgā projekta budžeta kopsavilkumam. Kopējais attiecināmais finansējums tiek samazināts par 8 714 euro, tai skaitā TPF – par 7 407 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido valsts budžeta līdzfinansējums, – par 1 307 euro.
Sadaļa nav aizpildāma, jo iepriekš minētais TPF finansējuma atlikums tiks izmantots citās 6.1.1.1. pasākuma kārtās, kuru īstenošanas nosacījumi vēl ir izstrādes stadijā, un tas tiks izmaksāts no tās pašas valsts budžeta programmas (80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”).
Sadaļa nav aizpildāma, jo iepriekš minētais TPF finansējuma atlikums tiks izmantots citās 6.1.1.1. pasākuma kārtās, kuru īstenošanas nosacījumi vēl ir izstrādes stadijā, un tas tiks izmaksāts no tās pašas valsts budžeta programmas (80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”).
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija).
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
31.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nē
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši MK 2022.gada 2. novembra sēdes protokola Nr. 55, 27§ 5. punktam, lai nodrošinātu Atveseļošanas instrumenta (Next Generation EU) noteikto termiņu ievērošanu, visi ar Taisnīgas pārkārtošanās teritoriālā plāna pasākumu īstenošanu saistītie normatīvo aktu projekti izskatīšanai MK tiek virzīti steidzamības kārtībā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi