Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
22-TA-3309: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumu Nr. 256 "Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā" 35. punkts un Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdes protokola Nr. 22 30. § 4. punkts.
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 43. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots, lai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirtu Zemkopības ministrijai finansējumu 172 563 euro apmērā to izdevumu segšanai, kas saistīti ar atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem, lai nodrošinātu Latvijas Republikā no Ukrainas ievesto dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību izpildi laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumi Nr. 256 "Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā" (turpmāk – noteikumi Nr. 256) reglamentē praktizējošo veterinārārstu un valsts iestāžu darbības, lai nodrošinātu to dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību ievērošanu dzīvniekiem, kurus ieved Ukrainas civiliedzīvotāji, kas Latvijas Republikā ierodas, bēgot no Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta. 
Noteikumu Nr. 256 pielikumā noteiktas maksimālās izmaksas, kas tiek segtas praktizējošiem veterinārārstiem par īstenotajām darbībām (dzīvnieku apskati, vakcināciju, apzīmēšanu, dokumentu izsniegšanu u.c.) kā atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem. Par veterinārmedicīnas prakses iestādēs sniegtajiem pakalpojumiem saskaņā ar noteikumu Nr. 256 30.1. apakšpunktu norēķinās Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – PVD). Tāpat tiek segtas izmaksas par dzīvnieku reģistrāciju Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – LDC) mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzē un valsts zinātniskajā institūtā "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR) veiktajiem obligātajiem laboratoriskajiem izmeklējumiem.
Pieņemot noteikumus Nr. 256, Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdes protokola Nr. 22 30. § 3. punktā tika noteikts, ka noteikumos noteiktajai Ukrainas civiliedzīvotājiem piederošo dzīvnieku reģistrācijai un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai nepieciešamos izdevumus, kas nepārsniedz 148 584 euro, sedz 2022. gadā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Sagatavojot noteikumus Nr. 256, tika plānots, ka visvairāk Ukrainas civiliedzīvotāju ar mājas (istabas) dzīvniekiem Latvijā iebrauks no Lietuvas un tajā Eiropas Savienības dalībvalstī, kurā pirmajā tie ieradīsies no Ukrainas (galvenokārt Polijā), dzīvnieki jau būs vakcinēti pret trakumsērgu (ja tas nebūs izdarīts Ukrainā). Tā kā Ukraina nav no trakumsērgas brīva valsts, vakcinācija pret trakumsērgu ir būtiskākā no obligātajām veselības prasībām, kas jānodrošina suņiem, kaķiem un mājas (istabas) seskiem, lai samazinātu risku cilvēku un dzīvnieku saslimšanai ar trakumsērgu Latvijā. Kopš aprīļa vidus būtiski palielinājās to Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kuri Latvijā kopā ar mājas (istabas) dzīvniekiem iebrauca caur Latvijas un Krievijas robežkontroles punktiem Grebņevu un Terehovu, Latvijai kļūstot par pirmo Eiropas Savienības dalībvalsti, kurā iebrauc Ukrainas civiliedzīvotāji ar dzīvniekiem. Šie dzīvnieki lielākoties neatbilda noteiktajām prasībām, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem jāizpilda pirms iebraukšanas Eiropas Savienības teritorijā. Lai nodrošinātu obligāto veselības prasību izpildi un Ukrainas civiliedzīvotāji varētu iebraukt Eiropas Savienības teritorijā ar mājas (istabas) dzīvniekiem, tika organizēta praktizējošo veterinārārstu pakalpojumu sniegšana uz vietas robežkontroles punktos izbraukuma vizīšu veidā ārpus pastāvīgajām prakses vietām. Praktizējoši veterinārārsti nodrošināja dzīvnieku apskati, vakcināciju pret trakumsērgu un apzīmēšanu. Mājas (istabas) dzīvniekiem, kuru īpašnieki plānoja uzturēties Latvijā, tika izsniegtas mājas (istabas) dzīvnieku pases un tie reģistrēti LDC datubāzē. Ja dzīvnieka īpašnieks apliecināja, ka nekavējoties dosies uz citu valsti un Latvijā neuzturēsies, mājas (istabas) dzīvniekam pasi neizsniedza un to LDC datubāzē nereģistrēja, bet izsniedza rakstveida apliecinājumu par dzīvnieka vakcināciju pret trakumsērgu. Izvērtējot apstākļus, secināms, ka ievērojama daļa bēgļu no Krievijas iebrauc Eiropas Savienībā caur minētajiem Latvijas robežkontroles punktiem un tālāk turpina ceļu atpakaļ uz Ukrainu vai kādu citu valsti. Jūnijā un jūlijā Latviju tranzītā šķērsoja 86 % no visiem dzīvnieku īpašniekiem. Izvērtējot trakumsērgas apdraudējumu Latvijai, kā arī administratīvo un finansiālo slogu valsts budžetam, PVD kā kompetentā iestāde dzīvnieku veselības jomā pieņēma lēmumu no 1. septembra patraukt dzīvnieku vakcināciju un apzīmēšanu uz vietas robežkontroles punktos. No epidemioloģiskā viedokļa trakumsērgas apdraudējuma līmenis Latvijā nepalielināsies, jo katram indivīdam pēc vakcinācijas ir nepieciešams laiks (parasti 21 diena), līdz izveidojas imunitāte, un, ja Latvija ir tranzīta valsts, tad šajā laikposmā dzīvnieks jau būs nokļuvis galamērķa valstī. No 1. septembra turpinās pakalpojumu sniegšana tieši veterinārmedicīnas prakses iestādēs tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri ar dzīvniekiem uzturas Latvijā.
2022. gadā nepieciešamais finansējums tika aprēķināts, pieņemot, ka Latvijā ievesto Ukrainas civiliedzīvotāju mājas (istabas) dzīvnieku skaits, kuriem nepieciešams nodrošināt normatīvajos aktos noteikto obligāto veselības prasību izpildi, katru mēnesi nepārsniegs laikposmā no 2022. gada 24. februāra līdz 24. martam ievesto dzīvnieku skaitu, t.i., 188 (kopā līdz 2022. gada beigām 1880 dzīvnieku).
Tā kā ievērojami palielinājās to Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kuri Latvijā kopā ar dzīvniekiem iebrauc caur Latvijas un Krievijas robežkontroles punktiem, laikā no 24. februāra līdz 31. oktobrim praktizējošie veterinārārsti ir iesnieguši informāciju PVD par obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanu 5939 mājas (istabas) dzīvniekiem (vidēji 742 dzīvniekiem mēnesī). Obligāto veselības prasību izpilde nodrošināta 1732 mājas (istabas) dzīvniekiem, kuru īpašnieki plānoja uzturēties Latvijā, un 4207 dzīvniekiem, kurus Ukrainas civiliedzīvotāji ieveda Latvijā robežkontroles punktos uz Latvijas un Krievijas robežas un apliecināja, ka nekavējoties dosies uz citu valsti un Latvijā neuzturēsies. Ievērojot minēto, aprēķini par to mājas (istabas) dzīvnieku skaitu, kuru īpašnieki plāno uzturēties Latvijā, un kuriem praktizējošie veterinārārsti sniedz pakalpojumus, lai nodrošinātu obligāto veselības prasību izpildi, atbilst iepriekš plānotajam. Tāpat to mājas (istabas) dzīvnieku skaits, kuri jāreģistrē LDC datubāzē (tikai dzīvnieki, kuru īpašnieki plāno uzturēties Latvijā un uzreiz nedodas uz citu valsti), atbilst iepriekš plānotajam, kā arī nepalielinās plānotās izmaksas par institūtā BIOR veicamajiem obligātajiem laboratoriskajiem izmeklējumiem.
Līdz šim atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegts tikai par suņu, kaķu un mājas (istabas) sesku obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanu, bet nav bijis nepieciešams sniegt plānoto atbalstu Latvijā ievestu zirgu īpašniekiem.
Ar Ministru kabineta 2022. gada 9. augusta rīkojumu Nr. 546 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" Zemkopības ministrijai piešķirts finansējums 97 028 euro apmērā, lai segtu izdevumus par noteikumos Nr. 256 noteikto prasību izpildes nodrošināšanu laikposmā no 2022. gada 24. februāra līdz 31. maijam.
Laikposmā no 2022. gada 24. februāra līdz 31. oktobrim faktiski izlietotais finansējums par veterinārmedicīnas prakses iestāžu (praktizējošo veterinārārstu), LDC un institūta BIOR darbībām ir 269 589,22 euro (faktiski izlietotais finansējums laikposmā no 1. jūnija līdz 31. oktobrim ir 172 563 euro).
Saskaņā ar noteikumu Nr. 256 29. punktā noteikto veterinārmedicīniskās prakses iestādes sagatavo rēķinu par veiktajām darbībām un iesniedz to PVD, tāpēc informācija par praktizējošo veterinārārstu sniegtajiem pakalpojumiem oktobrī vēl nav saņemta un faktiskās izmaksas nav segtas. Tāpat noteikumos  Nr. 256 noteikto prasību izpildi praktizējošie veterinārārsti, LDC un institūts BIOR turpinās arī šā gada novembrī un decembrī. Aprēķināts, ka 2022. gadā papildus jau piešķirtajam finansējumam par laikposmu no 24. februāra līdz 31. maijam un faktiski izlietotajam finansējumam laikposmā no 1. jūnija līdz 31. oktobrim, nepieciešams finansējums 15 845 euro apmērā.
Ievērojot minēto, ir jāpalielina 2022. gadā pieejamā finansējuma maksimālais apmērs noteikumos Nr. 256 noteikto prasību izpildei un atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem. Kopējais 2022. gadā nepieciešamais papildu finansējums ir 285 436 euro.
Nr. p.k. Pakalpojuma sniedzējs Dzīvnieku skaits Izmaksas par vienu dzīvnieku (euro) Izmaksas kopā 2022. gadā (euro)
1. Veterinārmedicīniskās prakses iestādes (praktizējošie veterinārārsti) 258 923,60
1.1. mājas (istabas) dzīvnieki (vidējās izmaksas par vienu dzīvnieku) 6139 42,00 257 838,00
1.2. zirgi 10 108,56 1 085,60
2. Institūts BIOR 14 152,42
2.1. mājas (istabas) dzīvnieki 293 47,34 13 870,62
2.2. zirgi 10 108,56 281,80
3. LDC 12 359,90
3.1. mājas (istabas) dzīvnieki 1729 7,00 12 103,00
3.2. zirgi 10 25,69 256,90
Kopējais finansējums, euro 285 435,92

Par nepieciešamību palielināt Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdes protokola Nr. 22 30. § "Noteikumu projekts "Veterinārās prasības un kārtība Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā"" 3. punktā noteikto maksimālā finansējuma apmēru, kas pieejams 2022. gadā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" noteikumos noteiktajai Ukrainas civiliedzīvotājiem piederošo dzīvnieku reģistrācijai un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai, 16. novembrī informēti Civilās aizsardzības Operacionālā vadības centra sanāksmes dalībnieki.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
No 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim praktizējošie veterinārārsti ir iesnieguši informāciju PVD par obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanu 3556 mājas (istabas) dzīvniekiem pirmreizēji un 20 dzīvniekiem atkārtoti, un PVD saskaņā ar veterinārmedicīnas prakses iestāžu iesniegtajiem rēķiniem ir tām izmaksājis 166 755,76 euro.
LDC laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim ir reģistrēti 252 Ukrainas civiliedzīvotājiem piederoši 232 suņi un 212 kaķi (reģistrācijas izmaksas ir 3108,00 euro). LDC datubāzē mājas dzīvnieku nereģistrē, ja suņa, kaķa vai mājas (istabas) seska īpašnieks vai turētājs praktizējošam veterinārārstam rakstveidā apliecina, ka ar dzīvnieku nekavējoties dosies uz citu valsti un Latvijā neuzturēsies. 
Savukārt institūtā BIOR laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim ir izmeklēti 57 paraugi, lai noteiktu antivielas pret trakumsērgas vakcīnas vīrusu. Paraugu izmeklēšanas izmaksas ir 2698,38 euro.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Zemkopības ministrijai – PVD, LDC un institūtam BIOR – finansējumu 172 563 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas saistīti par noteikumos Nr. 256 noteikto Ukrainas civiliedzīvotājiem piederošo dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanu laikposmā no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim.
Ministru kabineta protokollēmumā nepieciešams noteikt, ka Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa sēdes protokola Nr. 22 30. § "Noteikumu projekts "Veterinārās prasības un kārtība Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā"" 3. punktā noteiktais finansējums, ko 2022. gadā sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", lai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem piederošo dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību izpildi, tiek palielināts līdz 285 436 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
172 563
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
172 563
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-172 563
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-172 563
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
172 563
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
1. PVD laikā no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim ir norēķinājies ar veterinārmedicīnas prakses iestādēm (praktizējošajiem veterinārārstiem) saskaņā ar iesniegtajiem rēķiniem par kopējo summu 166 755,76 euro.
Nr. p.k. Darbība vai tai nepieciešamie materiāli Mērvienība Skaits Summa (euro)
1. Mikroshēma mājas (istabas) dzīvnieka apzīmēšanai gab. 2 196 13 589,58
2. Mājas (istabas) dzīvnieka pase (veidlapa) gab. 477 528,55
3. Vakcīna mājas (istabas) dzīvnieka vakcinācijai pret trakumsērgu gab. 1 628 17 780,41
4. Vakutainera stobriņš asins parauga ņemšanai gab. 71 28,29
5. Mājas (istabas) dzīvnieka reģistrācija datubāzē gab. 435 2 841,38
6. Paraugu transportēšana uz institūtu BIOR (izdevumi par patērēto degvielu) litri 1 939,15 3 693,06
7. Samaksa par praktizējoša veterinārārsta pirmreizējām darbībām ar mājas (istabas) dzīvnieku gab. 3 435 121 452,33
8. Samaksa par praktizējoša veterinārārsta atkārtotām darbībām ar mājas (istabas) dzīvnieku gab. 20 235,70
9. Samaksa par praktizējoša veterinārārsta darbībām ar mājas (istabas) dzīvnieku (22.00–06.00) gab. 111 6 031,80
10. Transporta izdevumi praktizējoša veterinārārsta nokļūšanai robežkontroles punktā km 198 31,68
11. Dzīvnieka apzīmēšana (mikroshēma un tās ievadīšana) gab. 10 189,00
12. Mājas (istabas) dzīvnieka pases izsniegšana (pases veidlapa un tās aizpildīšana) gab. 9 90,00
13. Dzīvnieka vakcinācija pret trakumsērgu (klīniskā apskate, vakcīnas izmaksas un vakcinācija) gab. 8 149,00
14. Dokumentu aizpildīšana, to aprites nodrošināšana (materiāli un darbs) gab. 10 99,98
15. Asins parauga noņemšana trakumsērgas antivielu līmeņa noteikšanai (materiāli un darbs) gab. 1 15,00
1. Praktizējošo veterinārārstu īstenoto darbību izmaksas aprēķina saskaņā ar noteikumu Nr. 256 pielikumā noteikto izmaksu maksimālo apmēru. Līdz noteikumu Nr. 256 spēkā stāšanās dienai obligātās veselības prasības no Ukrainas ievestajiem mājas (istabas) dzīvniekiem tika nodrošinātas un par praktizējošo veterinārārstu īstenotajām darbībām samaksāts saskaņā ar PVD kā kompetentās iestādes dzīvnieku veselības uzraudzības jomā noteikto pagaidu kārtību rīcībai ar dzīvnieku, kas ieceļojis Latvijā kopā ar Ukrainas bēgļiem. Noteikumos Nr. 256 noteikts detalizētāks maksimālo izmaksu cenrādis (nodalot veicamo darbību un tai nepieciešamo materiālu izmaksas), nekā bija noteikts PVD pagaidu kārtībā, tāpēc tabulā norādītas darbības gan saskaņā ar noteikumu Nr. 256 pielikumu (1.–10. punkts), gan PVD pagaidu kārtību (11.–15. punkts). Darbību un materiālu izmaksas, kas tika aprēķinātas atbilstoši PVD pagaidu kārtībā noteiktajam, nepārsniedz noteikumu Nr. 256 pielikumā noteikto izmaksu maksimālo apmēru.
2. LDC datubāzē no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim ir reģistrēti 232 suņi un 212 kaķi. Kopējās reģistrācijas izmaksas ir 3108,00 euro (444 x 7,00 euro). 
LDC datubāzē reģistrēto mājas (istabas) dzīvnieku skaits ir mazāks nekā to dzīvnieku skaits, kuriem praktizējošie veterinārārsti snieguši pakalpojumus, lai nodrošinātu obligāto veselības prasību izpildi (apzīmēšanu, vakcināciju u.c.). Lai nodrošinātu Eiropas Savienībā ievesto mājas (istabas) dzīvnieku atbilstību normatīvo aktu prasībām, pret trakumsērgu vakcinēti un ar mikroshēmu apzīmēti arī tie mājas (istabas) dzīvnieki, kurus Ukrainas civiliedzīvotāji ieved Latvijā robežkontroles punktos uz Latvijas un Krievijas robežas, bet kuru īpašnieks ar dzīvnieku nekavējoties dodas uz citu valsti un Latvijā neuzturas. Šos dzīvniekus LDC datubāzē nereģistrē.
3. Institūtā BIOR no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim ir izmeklēti 57 paraugi, lai noteiktu antivielas pret trakumsērgas vakcīnas vīrusu. Paraugu izmeklēšanas kopējās izmaksas ir 2698,38 euro (57 x 47,34 euro).
Kopējās iestāžu izmaksas par Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu no 2022. gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim ir 166 755,76 + 3108,00 + 2698,38 = 172 562,14 euro.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Zemkopības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi