25-TA-258: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par saistību piespiedu izpildīšanai brīdinājuma kārtībā izmantojamām veidlapām" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2009. gada 21. jūlija noteikumi Nr. 792 “Noteikumi par saistību piespiedu izpildīšanas brīdinājuma kārtībā izmantojamām veidlapām” (turpmāk – Noteikumi Nr. 792) pārskatīti atbilstoši grozījumiem Civilprocesa likumā (turpmāk - CPL), precizējot noteikumiem pievienotās veidlapas un vienlaikus aktualizējot arī citu veidlapās ietverto informāciju. Tāpat veiktas izmaiņas veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu", ņemot vērā Eiropas Savienības Tiesas 2024. gada 18. janvāra spriedumā lietā Nr. C-531/22 ietvertās tēzes.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ņemot vērā, ka CPL normas, kas regulē saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, tiek grozītas, tad nepieciešams atjaunot arī ar Ministru kabineta noteikumiem apstiprināto veidlapu saturu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijā kopš 2002. gada darbojas vienkāršota tiesvedības iespēja parādu piedziņas lietās – saistību piespiedu izpildīšana brīdinājuma kārtībā (CPL 50.1 nodaļa). Šīs kārtības ietvaros tiek izmantoti ar Ministru kabineta noteikumiem apstiprināti veidlapu paraugi.
Saskaņā ar CPL 406.3 panta pirmo daļu kreditors iesniedz pieteikumu par saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, izmantojot tiešsaistes sistēmā pieejamo tiešsaistes formu. Minētā tiešsaistes forma veidota pēc Noteikumu Nr. 792 veidlapas "Pieteikuma paraugs par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" (1. pielikums) parauga.
Veidlapas saturs veidots atbilstoši CPL 406.3 pantā iekļautajai informācijai. CPL 406.5 panta pirmā daļa noteic, ka brīdinājums noformējams atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam (Noteikumu Nr. 792 veidlapa "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" (2. pielikums), kas veidota atbilstoši CPL 406.5 pantam).
CPL 406.6 panta pirmā daļa noteic, ka brīdinājumu un atbildes veidlapu, kas noformēta atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam un izsniedz parādniekam pret parakstu. CPL panta 406.7 panta pirmā daļa noteic, ka parādnieka atbilde noformējama atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam (Noteikumu Nr. 792 veidlapa "Paraugs atbildei uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" (3. pielikums)), kas veidota atbilstoši CPL 406.7 pantam).
Saskaņā ar CPL 406.3 panta pirmo daļu kreditors iesniedz pieteikumu par saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, izmantojot tiešsaistes sistēmā pieejamo tiešsaistes formu. Minētā tiešsaistes forma veidota pēc Noteikumu Nr. 792 veidlapas "Pieteikuma paraugs par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" (1. pielikums) parauga.
Veidlapas saturs veidots atbilstoši CPL 406.3 pantā iekļautajai informācijai. CPL 406.5 panta pirmā daļa noteic, ka brīdinājums noformējams atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam (Noteikumu Nr. 792 veidlapa "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" (2. pielikums), kas veidota atbilstoši CPL 406.5 pantam).
CPL 406.6 panta pirmā daļa noteic, ka brīdinājumu un atbildes veidlapu, kas noformēta atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam un izsniedz parādniekam pret parakstu. CPL panta 406.7 panta pirmā daļa noteic, ka parādnieka atbilde noformējama atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam (Noteikumu Nr. 792 veidlapa "Paraugs atbildei uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" (3. pielikums)), kas veidota atbilstoši CPL 406.7 pantam).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
CPL 406.3 panta otrās daļas 5. punkts noteic, ka pieteikumā norādāma maksājuma saistība, sakarā ar kuru tiek iesniegts pieteikums, norādot saistību pamatojošo dokumentu identificējošu informāciju vai, ja zemes likumiskās lietošanas tiesībās saistība netiek pamatota ar dokumentu, — saistības pamatojumu [..]. Savukārt veidlapa "Pieteikuma paraugs par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" šobrīd neparedz to, ka gadījumā, ja tiek lūgts piedzīt parādu par zemes likumiskās lietošanas tiesību, kas netiek pamatota ar dokumentu, tad jānorāda saistības pamatojums. Tāpat Noteikumu Nr. 792 veidlapās nav iespējams pie galvenā parāda, gadījumā, ja tiek piedzīts parāds par zemes likumiskās lietošanas tiesībām, atsevišķi norādīt parādu par zemes likumiskās lietošanas maksu un parāda atgūšanas izdevumus, kas minēti Likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937. gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" 38. pantā - maksāšanas paziņojuma izmaksas un maksāšanas atgūšanas izdevumus.
Risinājuma apraksts
Veidlapa "Pieteikuma paraugs par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" papildināma ar to, ka pieteikumā jānorāda saistību pamatojošo dokumentu identificējošā informācija vai, ja zemes likumiskās lietošanas tiesībās saistība netiek pamatota ar dokumentu, — saistības pamatojumu.
Tāpat visas trīs veidlapas zem ailes "galvenais parāds" papildināmas ar jaunām ailēm. Gadījumā, ja saistība izriet no zemes likumiskās lietošanas tiesībām, tad veidlapās atsevišķi pie galvenā parāda izdalāmi šādi maksājumi: 1) zemes likumiskās lietošanas maksa, 2) maksāšanas paziņojuma izmaksas un 3) kavētā maksājuma atgūšanas izdevumi. Tas nepieciešams, lai būtu skaidrs, no kā sastāv galvenais parāds, kā arī parādnieks varētu norādīt kādā daļā parādu atzīst vai neatzīst, ja, piemēram, maksājuma saistība tiek atzīta daļēji.
Tāpat visas trīs veidlapas zem ailes "galvenais parāds" papildināmas ar jaunām ailēm. Gadījumā, ja saistība izriet no zemes likumiskās lietošanas tiesībām, tad veidlapās atsevišķi pie galvenā parāda izdalāmi šādi maksājumi: 1) zemes likumiskās lietošanas maksa, 2) maksāšanas paziņojuma izmaksas un 3) kavētā maksājuma atgūšanas izdevumi. Tas nepieciešams, lai būtu skaidrs, no kā sastāv galvenais parāds, kā arī parādnieks varētu norādīt kādā daļā parādu atzīst vai neatzīst, ja, piemēram, maksājuma saistība tiek atzīta daļēji.
Problēmas apraksts
Lai padarītu efektīvāku saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā procedūru, ir veikti grozījumi CPL (spēkā no 2025. gada 1. aprīļa), kas paredz mainīt brīdinājuma izsniegšanas kārtību parādniekam. Proti, iepriekš likums noteica, ka brīdinājums jāizsniedz parādniekam pret parakstu (CPL 406.6 panta pirmā daļa) un parādnieki to varēja nereti izmantot ļaunprātīgi, lai novilcinātu parāda saistību izpildi, un bieži vien arī apzināti izvēlēties nepieņemt viņam pienākošos brīdinājuma sūtījumus no tiesas, kā rezultātā izsniegšana pret parakstu nav notikusi un tiesnesim šādā gadījumā bija jāpieņem lēmums par pieteikuma atstāšanu bez izskatīšanas (CPL 406.6 panta otrā daļa).
Minētie grozījumi CPL paredz izmaiņas 406.6 panta pirmajā daļā, nosakot, ka turpmāk brīdinājumu un atbildes veidlapu, kas noformēta atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam, nosūta parādniekam uz oficiālo elektronisko adresi. Ja brīdinājumu un atbildes veidlapu nosūtīt uz oficiālo elektronisko adresi nav iespējams, tad parādniekam – juridiskai personai – nosūta ierakstītā pasta sūtījumā uz juridisko adresi, bet parādniekam – fiziskai personai – nosūta ierakstītā pasta sūtījumā šā likuma 56. panta 2.2 daļas noteiktajā kārtībā.
Tāpat grozījumi paredz atteikties no brīdinājuma izsniegšanas ar tiesu izpildītāja starpniecību, jo, paredzot likumā jaunu brīdinājuma izsniegšanas veidu, kas neprasa brīdinājuma izsniegšanu pret parakstu - brīdinājuma izsniegšana ar tiesu izpildītāja starpniecību zaudē savu jēgu. Izslēgta arī CPL 406.6 panta otrā un trešā daļa, kas regulē jautājumu par pieteikuma atstāšanu bez izskatīšanas gadījumā, kad brīdinājuma izsniegšana parādniekam pret parakstu nav izdevusies.
Minētie grozījumi CPL paredz valsts nodevas apmērā iekļaut arī ar brīdinājuma izsniegšanu saistītos izdevumus. Līdz ar to attiecīgi grozījumi izdarīti arī CPL 406.3 panta otrās daļas 9. punktā, trešajā un piektajā daļā, jo turpmāk vienīgais maksājums, kas personai būs jāveic, iesniedzot tiesā pieteikumu par saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, būs valsts nodeva.
Minētie grozījumi CPL paredz izmaiņas 406.6 panta pirmajā daļā, nosakot, ka turpmāk brīdinājumu un atbildes veidlapu, kas noformēta atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam paraugam, nosūta parādniekam uz oficiālo elektronisko adresi. Ja brīdinājumu un atbildes veidlapu nosūtīt uz oficiālo elektronisko adresi nav iespējams, tad parādniekam – juridiskai personai – nosūta ierakstītā pasta sūtījumā uz juridisko adresi, bet parādniekam – fiziskai personai – nosūta ierakstītā pasta sūtījumā šā likuma 56. panta 2.2 daļas noteiktajā kārtībā.
Tāpat grozījumi paredz atteikties no brīdinājuma izsniegšanas ar tiesu izpildītāja starpniecību, jo, paredzot likumā jaunu brīdinājuma izsniegšanas veidu, kas neprasa brīdinājuma izsniegšanu pret parakstu - brīdinājuma izsniegšana ar tiesu izpildītāja starpniecību zaudē savu jēgu. Izslēgta arī CPL 406.6 panta otrā un trešā daļa, kas regulē jautājumu par pieteikuma atstāšanu bez izskatīšanas gadījumā, kad brīdinājuma izsniegšana parādniekam pret parakstu nav izdevusies.
Minētie grozījumi CPL paredz valsts nodevas apmērā iekļaut arī ar brīdinājuma izsniegšanu saistītos izdevumus. Līdz ar to attiecīgi grozījumi izdarīti arī CPL 406.3 panta otrās daļas 9. punktā, trešajā un piektajā daļā, jo turpmāk vienīgais maksājums, kas personai būs jāveic, iesniedzot tiesā pieteikumu par saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, būs valsts nodeva.
Risinājuma apraksts
Veidlapā "Pieteikuma paraugs par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" tiek svītrotas pozīcijas par ar brīdinājuma izsniegšanu saistītajiem izdevumiem, kā arī iespēja izvēlēties brīdinājumu par maksājuma saistības piespiedu izpildi izsniegt parādniekam ar zvērināta tiesu izpildītāja starpniecību. Tāpat arī veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" tiek dzēsta pozīcija par ar brīdinājuma izsniegšanu saistītajiem izdevumiem.
Papildus veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" tiek ietverts informatīvs skaidrojums parādniekam, tajā skaitā par to, ka gadījumā, ja tas nepamatoti iebilst pret maksājuma saistības pamatotību, tad parādniekam ir jārēķinās ar to, ka tas nav šķērslis prasības celšanai prasības tiesvedības kārtībā. Prasības celšanas gadījumā tiesvedības izmaksas un līdz ar to arī parāda apmērs tikai pieaugs, jo prasības apmierināšanas gadījumā tiesa piedzīs no parādnieka arī tiesvedības izmaksas. Šāda norāde ir nepieciešama, lai persona nerastos iespaids, ka prasības celšana tikai attālinās piespiedu izpildi, neradot nekādas negatīvas sekas. Ir svarīgi personu informēt par to, ka parāda atgūšana prasības kārtībā var palielināt kopējās atlīdzināmās izmaksas.
Papildus veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" tiek ietverts informatīvs skaidrojums parādniekam, tajā skaitā par to, ka gadījumā, ja tas nepamatoti iebilst pret maksājuma saistības pamatotību, tad parādniekam ir jārēķinās ar to, ka tas nav šķērslis prasības celšanai prasības tiesvedības kārtībā. Prasības celšanas gadījumā tiesvedības izmaksas un līdz ar to arī parāda apmērs tikai pieaugs, jo prasības apmierināšanas gadījumā tiesa piedzīs no parādnieka arī tiesvedības izmaksas. Šāda norāde ir nepieciešama, lai persona nerastos iespaids, ka prasības celšana tikai attālinās piespiedu izpildi, neradot nekādas negatīvas sekas. Ir svarīgi personu informēt par to, ka parāda atgūšana prasības kārtībā var palielināt kopējās atlīdzināmās izmaksas.
Problēmas apraksts
Eiropas Savienības Tiesa 2024. gada 18. janvāra spriedumā lietā Nr. C-531/22[1] nosprieda, ka Eiropas Savienības regulējumam pretrunā ir tāds valsts tiesiskais regulējums, kur maksājuma rīkojuma izdošanas procesā nav paredzēts pienākums sniegt patērētājam visu nepieciešamo informāciju, lai viņš varētu noteikt savu tiesību apjomu. Saistību piespiedu izpildīšana brīdinājuma kārtībā procedūra ir līdzīgā spriedumā minētajai maksājuma rīkojuma procedūrai.
[1] Eiropas Savienības Tiesa 2024. gada 18. janvāra spriedums lietā Nr. C-531/22. Pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:62022CJ0531
[1] Eiropas Savienības Tiesa 2024. gada 18. janvāra spriedums lietā Nr. C-531/22. Pieejams: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:62022CJ0531
Risinājuma apraksts
Veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" iekļauta informatīva norāde par parādnieka tiesībām, piemēram, par to, ka nepamatota prasījuma gadījumā parādniekam ir tiesības iebilst pret parādu 14 dienu laikā no brīdinājuma izsniegšanas dienas, atzīmējot pievienotajā atbildes veidlapā aili B "Neatzīstu" un nosūtot to tiesai. Šādā gadījumā tiesa tiesvedību izbeigs. Tāpat parādnieks tiek informēts par apvērsuma prasības celšanas iespējām, proti - ja parādnieks kaut kādu iemeslu dēļ nav iebildis pret parādu un uzskata, ka pieteicēja prasījums nav pamatots pēc būtības, viņš triju mēnešu laikā no tiesas lēmuma noraksta nosūtīšanas dienas var celt prasību pret kreditoru, lai apstrīdētu prasījumu. Prasība ceļama tiesā CPL noteiktajā prasības celšanas vispārējā kārtībā.
Problēmas apraksts
Veidlapā "Pieteikuma paraugs par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" joprojām ir ietverta prasība norādīt konkrētu tiesu, kurā iesniedzams pieteikums par saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, lai gan CPL 406.3 panta otrā daļa vairs neprasa norādīt konkrētas tiesas nosaukumu, kurā iesniedzams pieteikums.
Tāpat veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" informatīvajā atsaucē ir norādīts, ka "informāciju par pieteikuma izskatīšanas gaitu iespējams apskatīt tiesu portālā www.tiesas.lv, norādot brīdinājuma numuru", lai gan informācija šobrīd ir pieejama e-lietas portālā, sadaļā "Manas lietas".
Veidlapā "Paraugs atbildei uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" personai jāapliecina, ka tai ir zināms, ka Krimināllikums paredz atbildību par nepatiesa "pieteikuma" sniegšanu, taču Krimināllikums paredz atbildību par nepatiesas "atbildes" sniegšanu.
Tāpat veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" informatīvajā atsaucē ir norādīts, ka "informāciju par pieteikuma izskatīšanas gaitu iespējams apskatīt tiesu portālā www.tiesas.lv, norādot brīdinājuma numuru", lai gan informācija šobrīd ir pieejama e-lietas portālā, sadaļā "Manas lietas".
Veidlapā "Paraugs atbildei uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" personai jāapliecina, ka tai ir zināms, ka Krimināllikums paredz atbildību par nepatiesa "pieteikuma" sniegšanu, taču Krimināllikums paredz atbildību par nepatiesas "atbildes" sniegšanu.
Risinājuma apraksts
Veidlapā "Pieteikuma paraugs par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" vairs netiks prasīts norādīt konkrētas tiesas nosaukumu, kurā iesniedzams pieteikums.
Veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" precizēta informatīvā atsauce, proti, informāciju par pieteikuma izskatīšanas gaitu iespējams apskatīt e-lietas portālā www.elieta.lv, sadaļā "Manas lietas".
Veidlapā "Paraugs atbildei uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" ietvertais teksts salāgots ar Krimināllikumā lietotajiem jēdzieniem un CPL 406.7 panta septīto daļu.
Veidlapā "Brīdinājuma paraugs par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu" precizēta informatīvā atsauce, proti, informāciju par pieteikuma izskatīšanas gaitu iespējams apskatīt e-lietas portālā www.elieta.lv, sadaļā "Manas lietas".
Veidlapā "Paraugs atbildei uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā" ietvertais teksts salāgots ar Krimināllikumā lietotajiem jēdzieniem un CPL 406.7 panta septīto daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Noteikumu projektā iekļautās izmaiņas ir vairāk tehniskas. Alternatīvie risinājumi tika izvērtēti, grozot CPL.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Jebkura fiziska persona, ka iesaistīta saistību piespiedu izpildīšanas brīdinājuma kārtībā procesā.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecināms uz jebkuru fizisku personu, kas sniegs tiesā pieteikumu par saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, kā arī saņems tiesas sūtīto brīdinājumu par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu un sniegs atbildi uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā.
Juridiskās personas
- Jebkura juridiska persona, ka iesaistīta saistību piespiedu izpildīšanas brīdinājuma kārtībā procesā.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecināms uz jebkuru juridisku personu, kas sniegs tiesā pieteikumu par saistību piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā, kā arī saņems tiesas sūtīto brīdinājumu par maksājuma saistības piespiedu izpildīšanu un sniegs atbildi uz brīdinājumu par saistības piespiedu izpildīšanu brīdinājuma kārtībā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Noteikumu projekts apspriests ar tieslietu ministra rīkojumu izveidotajā pastāvīgajā darba grupā Civilprocesa likuma grozījumu izstrādei. Darba grupas ietvaros darbojās pārstāvji no Tiesu administrācijas, Latvijas Universitātes, Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes, Latvijas Zvērinātu advokātu padomes.Nevalstiskās organizācijas
Noteikumu projekts apspriests ar tieslietu ministra rīkojumu izveidotajā pastāvīgajā darba grupā Civilprocesa likuma grozījumu izstrādei. Darba grupas ietvaros darbojās pārstāvji no biedrības "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Finanšu nozares asociācijas.Cits
Visu instanču tiesu pārstāvji.6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Publiskā apspriešana notika no 2025. gada 25. februāra līdz 11. martam - https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/5f761118-7afd-4e05-aa73-13ae2d0ef656
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Saņemts viens priekšlikums, kas netika ņemts vērā. Viedokļu apkopojums pieejams šeit: https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/5f761118-7afd-4e05-aa73-13ae2d0ef656
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Aktualizējot ar Ministru kabineta noteikumiem apstiprināto veidlapu paraugu saturu, lai tās atbilstu esošajam CPL regulējumam, tiek uzlabota sniegto publisko pakalpojumu kvalitāte. Tāpat pakalpojumu kvalitāte tiek uzlabot ar to, ka persona pienācīgi tiek informēta par savu tiesību apjomu saistību piespiedu izpildīšanas brīdinājuma kārtībā procesa ietvaros, kā arī par sekām, ja persona nepamatoti neatzīs parādu.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
