Anotācija (ex-ante)

24-TA-1367: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma Tvaika ielā 2, Rīgā, pirkšanu psihiskās veselības aprūpes pakalpojumu attīstīšanas projektu īstenošanai un par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta (turpmāk – MK rīkojuma projekts) mērķis ir:
1) ierosināt privātpersonai piederošu būvju nekustamā īpašuma (kadastra numurs 0100 516 0066) Tvaika ielā 2, Rīgā, atsavināšanu veselības aizsardzības vajadzībām;
2) atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora  “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” 2024.gadam 649 900 euro apmērā uz Veselības ministrijas budžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” būvju iegādei.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
[1.] Nekustamais īpašums Tvaika ielā 2, Rīgā (kadastra numurs 0100 016 0053) ir apbūvēts zemesgabals, kurā izvietota Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs'' (reģistrācijas Nr.50003342481; ārstniecības iestādes kods 010012202) (turpmāk - Slimnīca) apbūve, turpmāk – Zemesgabals. Atbilstoši ierakstiem Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 3793 Zemesgabala īpašnieks ir Latvijas valsts Veselības ministrijas personā (līdz 2006. gada 1. novembrim tas bija ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā).

Tvaika iela 2, Rīgā ir iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu reģistrā ar valsts aizsardzības Nr. 6679 kā “Slimnīcas apbūve”, kuram valsts ir noteikusi īpašu vērtību kā ēku ansamblim, kas iedalīts valsts nozīmes kultūras pieminekļu gradējumā (Likums ”Par kultūras pieminekļu aizsardzību”; ”Ministru kabineta 2021. gada 26. oktobra noteikumi Nr. 720 “Kultūras pieminekļu uzskaites, aizsardzības, izmantošanas un restaurācijas noteikumi”.
Zemesgabals nodots pārvaldībā ārstniecības iestādei Slimnīcai, kuras visas kapitāla daļas pieder valstij Veselības ministrijas personā, valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai personām ar psihiskās veselības traucējumiem.

[2.] Slimnīcas apbūves teritorijā atrodas ar Zemesgabalu saistīts privātpersonai piederošais ēku (būvju) nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra numurs 0100 516 0066) ar adresi Tvaika iela 2, Rīgā, kas sastāv no divām būvēm: dažādu sociālo grupu kopdzīvojamā māja ar adresi Aptiekas ielā 1 k-5, Rīgā (būves kadastra apzīmējums 0100016 0053 074) un garāžu ēka ar adresi Aptiekas ielā 1 k-12, Rīgā (būves kadastra apzīmējums 0100016 0053 014), turpmāk – Būves. Īpašuma tiesības uz Būvēm atbilstoši ierakstiem Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000101306 ir nostiprinātas privāto tiesību juridiskai personai – Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “RĪGAS PSIHONEIROLOĢISKO SLIMNIEKU REHABILITĀCIJA”, reģistrācijas numurs 40003069867, juridiskā adrese: Tvaika iela 2, Rīga, LV-1005, turpmāk – Privātpersona.

[3.] Būves iegūtas, privatizējot valsts īpašuma objektu likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju”, turpmāk – Privatizācijas likums, noteiktajā kārtībā. Līdz tā privatizācijai Būves ietilpa slimnīcas apbūvē kā Labklājības ministrijas pārziņā esošs valsts īpašuma objekts – bezpeļņas organizācijas valsts uzņēmuma “RĪGAS PSIHONEIROLOĢISKO SLIMNIEKU REHABILITĀCIJAS UZŅĒMUMS” (iepriekšējais nosaukums – Valsts uzņēmums Rīgas Republikāniskās psihoneiroloģiskās slimnīcas ārstnieciskās ražošanas darbnīcas) bilancē iekļautā nekustamā manta. Valsts uzņēmums nodots privatizācijai ar Ministru kabineta 2001. gada 8. augusta rīkojumu Nr. 387 “Par valsts īpašuma objektu nodošanu privatizācijai”. Valsts īpašuma objekta privatizācijas noteikumi apstiprināti ar SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (iepriekšējais nosaukums – VAS “Privatizācijas aģentūra”), turpmāk – Possessor, valdes 2002. gada 4. aprīļa lēmumu Nr. 97/970.

[4.] Privātpersona 2006. gada 28. aprīlī iesniedza Possessor ierosinājumu Zemesgabala privatizācijai, kas reģistrēts privatizācijas ierosinājumu reģistrā ar Nr. 2.330.

[5.] Lēmuma par apbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai pieņemšanas kārtība noteikta Privatizācijas pabeigšanas likuma 7. pantā. Atbilstoši tā pirmajai un otrajai daļai lēmumu par valstij piederoša apbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai pieņem valsts īpašumu privatizāciju veicošā institūcija (Possessor), ja ar zemesgabalu saistītās ēkas īpašuma tiesības ir nostiprinātas zemesgrāmatā (būves) īpašniekam un tas ir iesniedzis visu dokumentāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai, ar nosacījumu, ka nodot privatizācijai apbūvētu zemesgabalu nedrīkst, ja Ministru kabinets attiecībā uz to pieņēmis lēmumu, ka tas saglabājams valsts īpašumā, jo apbūvētais zemesgabals nepieciešams valsts pārvaldes funkciju veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, norādot lēmumā, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai zemesgabals nepieciešams.
Atbilstoši Ministru kabineta 2006. gada 23. maija rīkojumam Nr. 370 “Par valsts nekustamo īpašumu nodošanu Veselības ministrijas valdījumā” (prot. Nr. 28 16 §) 1.3. apakšpunktam, Ministru kabinets nolēma saglabāt Zemesgabalu valsts īpašumā un nodot to Veselības ministrijas valdījumā.
Possessor lēmums par Zemesgabala privatizācijas uzsākšanu atbilstoši Privatizācijas pabeigšanas likuma 7. panta trešajai daļai Veselības ministrijā nav iesniegts.

[6.] Atbilstoši Privatizācijas likuma 57. panta otrajai daļai Būvju uzturēšanai Privātpersona ieguva zemes, ar kuru saistītas Būves, nomas tiesības. Vienošanās ar Privātpersonu par zemes nomas līguma noslēgšanu nav panākta. Būvēm piekritīgās zemes apsaimniekošanā un uzturēšanā Privātpersona nepiedalās.

[7.] 2020. gada 8. oktobrī Veselības ministrija pieteica izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē Informatīvo ziņojumu “Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Rīgas pilsētas teritorijā veselības aizsardzības vajadzībām” (Projekts: VSS-862 TA-1553), lai ierosinātu Ministru kabineta konceptuāla lēmuma par sabiedrības vajadzību nodrošināšanai nepieciešama projekta īstenošanu un pieņemšanu atbilstoši Atsavināšanas likuma 8. panta pirmajai daļai.

[8.] Ministru kabineta 2021. gada 6 jūlija sēdē pieņemts konceptuāls lēmums Atsavināšanas likuma 8. panta pirmās daļas izpratnē (Informatīvā ziņojuma “Par nekustamā īpašuma atsavināšanu Rīgas pilsētas teritorijā veselības aizsardzības vajadzībām” (VSS-862, TA-1553) protokollēmuma 2. punkts; Ministru kabineta 06.07.2021. sēdes protokols Nr. 51, 99§), ar kuru ir atbalstīta Privātpersonai piederošo Būvju atsavināšana veselības aizsardzības vajadzībām un nodošana Veselības ministrijas valdījumā veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, plānojot attīstīt stacionāro infrastruktūru pacientiem, kuriem ar tiesas lēmumu noteikts medicīniska rakstura piespiedu līdzeklis – ārstēšana vispārēja tipa psihiatriskajā slimnīcā, paredzot psihiatriskās multiprofesionālās rehabilitācijas iespējas sociālās dezadaptācijas un sociālās bīstamības mazināšanai (turpmāk - konceptuālais lēmums).
Pamatojoties uz šo lēmumu, Veselības ministrija ieguva tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt projekta īstenošanai nepieciešamo nekustamo īpašumu apzināšanu un atlīdzības noteikšanu par Būvēm.
Veselības ministrija, pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – MK noteikumi) 36.1. apakšpunktu, ar 2024. gada 29. maija lēmumu Nr. 01-23.3/2070 apstiprināja atlīdzību par Būvēm 649 900 EUR (seši simti četrdesmit deviņi tūkstoši deviņi simti euro) apmērā.
Atlīdzības apmērs noteikts atbilstoši sertificēta nekustamo īpašumu vērtētāja noteiktai Būvju tirgus vērtībai, ievērojot, ka atlīdzība par zaudējumiem, kas Privātpersonai varētu rasties saistībā ar Būvju atsavināšanu, nav aprēķināma (ir 0 EUR (nulle euro un 0 centi) apmērā), jo zaudējumu apmēra noteikšanai un apstiprināšanai nepieciešamie aprēķini un tos apliecinoši dokumenti (vai to kopijas) no Privātpersonas, citām personām un iestādēm nav iegūti.

Piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības, vai citi apgrūtinājumi, kas ietekmētu atlīdzības noteikšanu, zemesgrāmatā un valsts kadastra informācijas sistēmā Būvēm nav reģistrēti.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kopš 2021. gada ar Privātpersonu nav panākta vienošanās par Būvju labprātīgu atsavināšanu. Atbilstoši Atsavināšanas likuma 26. panta pirmās daļas 1. un 2. punktam atlīdzību par nekustamā īpašuma atsavināšanu izmaksā bezskaidras naudas norēķinu veidā vai, vienojoties ar nekustamā īpašuma īpašnieku, piedāvājot citu līdzvērtīgu nekustamo īpašumu, vai arī – daļu no atlīdzības izmaksājot naudā un daļu kompensējot ar citu nekustamo īpašumu. 2023. gadā Privātpersona noraidīja trīs Veselības ministrijas piedāvājumus izmantot atlīdzības (vai tās daļas) kompensācijai līdzvērtīga apjoma nekustamos īpašumus: Strūgu ielā 4, Rīgā (kadastra numurs 01000430148), kas sastāv no zemes vienības ar platību 681 m2 (Veselības ministrijas 2023.gada 8. maija vēstule Nr. 01-31.1/2078 “Par nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu”), 3 stāvu ēkas un garāžas, Kapseļu ielā 18, Rīgā (kadastra numurs 0100 059 0231), kas sastāv no zemes vienības 3781,00 m2 un septiņām būvēm (ministrijas 2023. gada 25. jūlija elektroniskā pasta vēstule “Par īpašumu izvērtēšanu”) un Kundziņsalas 7.šķērslīnijā 1, Rīgā (kadastra numurs 0100 096 0172), kas sastāv no zemes vienības 6440 m2 un divām būvēm (Veselības ministrijas 2023. gada 25. jūlija elektroniskā pasta vēstule “Par īpašumu izvērtēšanu”).

Privātpersona iebilst Būvēm veiktajam novērtējumam un atsavināšanas procesa turpināšanai kopumā, kamēr atdalāmo zemes vienību privatizācijas process nebūs pabeigts, attiecīgi palielinot atsavināmā nekustamā īpašuma sastāvu un vērtības apmēru.  
Risinājuma apraksts
Sagatavotais MK rīkojuma projekts paredz Ministru kabineta lēmuma pieņemšanu Atsavināšanas likuma 9. panta pirmās daļas kārtībā par Privātpersonas Būvju atsavināšanu sabiedrības vajadzībām par atlīdzību, kas noteikta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
Pēc MK rīkojuma projekta apstiprināšanas, Veselības ministrija atbilstoši Atsavināšanas likuma 10. panta pirmā daļā noteiktajam, sagatavos un nosūtīs Rīgas pilsētas tiesai paziņojumu par nepieciešamību zemesgrāmatā veikt atzīmi par aizliegumu atsavināt un apgrūtināt nekustamo īpašumu ar lietu un saistību tiesībām bez Veselības ministrijas piekrišanas.

Atlīdzība par Būvju atsavināšanu sabiedrības vajadzībām aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību. Atlīdzības apmērs atbilst sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktai Būvju tirgus vērtībai to apsekošanas dienā – 2024. gada 29. februārī. Apmērs noteikts, ievērojot, ka atlīdzība par zaudējumiem, kas Privātpersonai varētu rasties saistībā ar Būvju atsavināšanu, nav aprēķināma (ir 0 EUR apmērā, jo zaudējumu apmēra noteikšanai un apstiprināšanai nepieciešamie aprēķini un tos apliecinoši dokumenti (vai to kopijas) no Privātpersonas, citām personām un iestādēm nav iegūti. Līdz ar to, zaudējumi, kas Privātpersonai ir radušies Būvju atsavināšanas procesā un nav iekļauti atlīdzībā vai (bijušajam) Privātpersonai radīsies pēc Būvju atsavināšanas, nosakāmi un atlīdzināmi Atsavināšanas likuma 25. panta pirmajā daļā un otrās daļas 1. punktā un MK noteikumu 2. punktā noteiktajā kārtībā – attiecīgi, iesniedzot Veselības ministrijai faktiskos zaudējumus apliecinošus dokumentus.
Atbilstoši MK noteikumu 10. punktam Privātpersona saglabā tiesības Atsavināšanas likuma 27. pantā noteiktajā termiņā Veselības ministrijas noteikto atlīdzības apmēru apstrīdēt tiesā Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā.
Pēc MK rīkojuma projekta apstiprināšanas, Veselības ministrija atkārtoti aicinās Privātpersonu vienoties par Būvju labprātīgu atsavināšanu, noslēdzot līgumu Atsavināšanas likuma 11. pantā noteiktajā kārtībā. Nenoslēdzot līgumu par Būvju labprātīgu atsavināšanu Atsavināšanas likuma 11. panta trešajā daļā noteiktajā termiņā, Veselības ministrija Atsavināšanas likuma 13. panta kārtībā  iesniegs tālākai virzīšanai likumprojektu par Būvju atsavināšanu sabiedrības vajadzībām uz likuma pamata.

Papildus MK rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora  “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” 2024. gadam 649 900 euro apmērā uz Veselības ministrijas budžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” Būvju iegādei.

Pēc Būvju atsavināšanas Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Būvēm zemesgrāmatā uz valsts vārda Veselības ministrijas personā, un tās nodos pārvaldīšanā Slimnīcai Būvju pienācīgai apsaimniekošanai un stacionāra infrastruktūras attīstīšanai atbilstoši konceptuālajā lēmumā minētajam.
Zemesgabals un atsavinātās Būves saskaņā ar Zemesgrāmatu likuma 37. pantu tiks savienoti vienā nodalījumā, slēdzot liekos nodalījumus, tādējādi, izbeidzot Būvju, kā patstāvīga nekustamā īpašuma objekta pastāvēšanu pēc to apvienošanas vienā īpašumā ar zemi un atjaunojot Būvēm Civillikuma 968. pantā noteikto zemes un ēkas vienotības principu, saskaņā ar kuru uz zemes uzcelta un cieši ar to savienota ēka atzīstama pār tās daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma atsavināšana sabiedrības vajadzībām ir vienīgais veids kā Slimnīcas apbūves kompleksa ietvaros Tvaika ielā 2, Rīgā īstenot psihiskās veselības aprūpes attīstīšanas projektu atbilstoši konceptuālajam lēmumam un novērst turpmāku ar Zemesgabala sadali un privatizāciju saistītā administratīvā sloga un izmaksu papildu ietekmi uz budžetu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Atlīdzība par nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību. Nekustamā īpašuma atsavināšana sabiedrības vajadzībām pirms privatizācijas procesa uzsākšanas ir vienīgais veids kā novērst turpmāku ar valsts zemesgabala sadali un privatizāciju saistītā administratīvā sloga un izmaksu rašanos, un nepieļautu atsavināmā nekustamā īpašuma atlīdzības apmēra pieaugumu uz sabiedrības rēķina.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Valsts īpašumu privatizāciju veicošo institūciju – SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor”;
  • Slimnīcas apbūves kompleksa pārvaldītāju – Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbilstību “Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs”.
  • Privātpersonu, kas ir atsavināmā ēku (būvju) nekustamā īpašuma īpašnieks - Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “RĪGAS PSIHONEIROLOĢISKO SLIMNIEKU REHABILITĀCIJA”;
Ietekmes apraksts
MK rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skars veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanu, attīstot stacionāro infrastruktūru pacientiem, kuriem ar tiesas lēmumu noteikts medicīniska rakstura piespiedu līdzeklis – ārstēšana vispārēja tipa psihiatriskajā slimnīcā, paredzot psihiatriskās multiprofesionālās rehabilitācijas iespējas sociālās dezadaptācijas un sociālās bīstamības mazināšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
649 900
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
649 900
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-649 900
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-649 900
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
649 900
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
MK Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora  “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” 2024. gadam 649 900 euro apmērā uz Veselības ministrijas budžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra numurs 0100 516 0066) - divu būvju (būvju kadastra apzīmējumi 0100016 0053 074 un 0100016 0053 014) - Tvaika ielā 2, Rīgā iegādei, atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram 649 900 EUR (seši simti četrdesmit deviņi tūkstoši deviņi simti euro), ko veido nekustamā īpašuma tirgus vērtība.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 2. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informē Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā MK rīkojuma projekta 2. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pēc Būvju atsavināšanas un to īpašuma tiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Veselības ministrijas personā, Veselības ministrija Būves nodos Slimnīcai pārvaldīšanā un veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, tāpēc to uzturēšanas izmaksas paredzēts segt no Slimnīcas finanšu līdzekļiem.

Atbilstoši MK noteikumu 2. punktam ar nekustamā īpašuma atsavināšanu bijušajam īpašniekam nodarītie kompensējamie zaudējumi (notariālie izdevumi, valsts nodevas, kancelejas nodevas, citi izdevumi), kas var rasties pēc nekustamā īpašuma atsavināšanas, tiks kompensēti to faktiskajā apmērā, pamatojoties uz atsavinātā nekustamā īpašuma bijušā īpašnieka iesniegumu, kuram pievienoti dokumenti, kas apliecina zaudējumu apmēru. Kompensējamie zaudējumi tiks kompensēti Veselības ministrijas nozares iekšējo resursu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" noteiktajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota, jo projekts nemaina esošo normatīvo regulējumu, bet paredz sabiedrības veselības aprūpes uzlabošanas pasākumus.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Valsts kancelejas uzturētajā tīmekļvietnē – Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija
  • Ekonomikas ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"
  • Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbilstību “Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs”
  • Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “RĪGAS PSIHONEIROLOĢISKO SLIMNIEKU REHABILITĀCIJA”

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

MK rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
MK rīkojuma projekts ietekmē no valsts budžeta apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību un attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
MK rīkojuma projekta mērķis ir nodrošināt sabiedrībai psihiskās veselības traucējumu aprūpes pakalpojumu pieejamību un attīstību, veicinot sociālās dezadaptācijas un sociālās bīstamības mazināšanu.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atsavinot nekustamo īpašumu sabiedrības vajadzībām, LR Satversmes 105. pantā aizsargātās pamattiesības uz īpašumu tiek būtiski ierobežotas, lai sasniegtu leģitīmu mērķi - citu cilvēku pamattiesību uz veselību, kas nostiprinātas LR Satversmes 111. pantā, aizsardzībai.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi