Anotācija

24-TA-1268: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 4.panta otrā daļa, 5.panta pirmā daļa, Meža likuma 44. panta pirmā daļa un 44.panta ceturtās daļas 5. punkts.
Ņemot vērā tirgus situāciju, valsts nekustamo īpašumu izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi nekustamos īpašumus saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk - VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts virzīt atsavināšanai valsts nekustamos īpašumus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz, ievērojot Atsavināšanas likumā un Meža likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut VNĪ pārdot izsolē divus Zemkopības ministrijas valdījumā esošus valsts nekustamos īpašumus, kas nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Zemkopības ministrija ar 29.01.2024.vēstuli Nr. 8.7-6e/183/2024 un 14.02.2024. vēstuli Nr. 8.7-6e/295/2024 ir informējusi, ka nekustamais īpašums Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, un nekustamais īpašums “Lejas Saļiena", Sakas pagastā, Dienvidkurzemes novadā, turpmāk nav nepieciešami Zemkopības ministrijas un tās padotības iestāžu, kā arī A/S “Latvijas valsts meži” funkciju nodrošināšanai, un lūdz VNĪ veikt visas turpmāk nepieciešamās darbības minēto nekustamo īpašumu atsavināšanai.

Izstrādātais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē divus nekustamos īpašumus, tai skaitā meža zemi, kas ierakstīti zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā:

 1. Nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8815 002 0078) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8815 002 0077) 0, 2508 ha platībā un būvi (būves kadastra apzīmējums 8815 002 0030 001) - Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā.
Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, nostiprinātas Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā Stendes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000761156, lēmuma datums 01.11.2023.

Atbilstoši informācijai no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk- NĪVKIS ) nekustamā īpašuma Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, sastāvā ietilpst:

1) Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8815 002 0077) 0,2508 ha platībā;
Zemes vienībai NĪVKIS noteikts lietošanas mērķis: “transporta līdzekļu garāžu apbūve” 0,2508 ha platībā. Zemes vienībai noteikti šādi lietošanas veidi: zemes zem ūdeņiem 0,0104 ha; zemes zem ēkām 0,2220 ha; zemes zem ceļiem 0,0184 ha.
Zeme vienībai NĪVKIS noteikts apgrūtinājums - mežu vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas ap pilsētu teritorija, platība 0,2508 ha.

Nekustamajam īpašumam Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, noteiktais apgrūtinājums tiešā veidā nerada papildu ietekmi uz valsts nekustamā īpašuma iespējamo izmantošanu tā atsavināšanas gadījumā, vienlaikus nākamajam nekustamā īpašuma ieguvējam jāņem vērā Aizsargjoslu likumā noteiktā  kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.

2) Būve (būves kadastra apzīmējums 8815 002 0030 001) – “garāža” ar kopējo platību 550,0 m2. Būves galvenais lietošanas veids - 1242 “garāžu ēkas”, būves tips (12420103) “garāžas ar atsevišķām bloķētām telpām”.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem nekustamā īpašuma Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 10 231  euro (zeme – 1781 euro; būve – 8450 euro).

Nekustamais īpašums Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, nav iznomāts.

Talsu novada pašvaldības ar 21.02.2024. vēstuli Nr. TNPCP/24/12-12/501/N informē, ka:
 - saskaņā ar Talsu novada teritorijas plānojumu ar grozījumiem (Talsu novada domes 2022. gada 28. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 14 “Par Talsu novada pašvaldības (administratīvā teritorija līdz 01.07.2021.) (turpmāk - Talsu novada teritorijas plānojums) zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā;
- saskaņā ar Talsu novada teritorijas plānojumu zemes vienība atrodas funkcionālajā zonā: Transporta infrastruktūras teritorija (TR). Atbilstoši Talsu novada teritorijas plānojumam iepriekš minētajam teritorijas plānojumam Transporta infrastruktūras teritorija (TR) ir funkcionālā zona, ko nosaka, lai nodrošinātu visu veidu transportlīdzekļu un gājēju satiksmei nepieciešamo infrastruktūru, kā arī lai nodrošinātu lidostu un ostu uzņēmumu darbību un attīstībai nepieciešamo teritorijas organizāciju un inženiertehnisko apgādi;
- zemes vienībai piekļuve nodrošināta no Talsu novada pašvaldībai piekritīgās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8815 002 0038.


Nekustamā īpašuma Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, sastāvā ietilpstošā zeme nav meža zeme Meža likuma 1. panta pirmās daļas 29. punkta izpratnē, bet tā ir vēsturiskā valsts meža zeme, uz kuras atsavināšanu konkrētajā gadījumā attiecināms Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 5. punkts.
Saskaņā ar Latvijas valsts vēstures arhīva 11.12.2008. izziņu Nr. 5-JP-7302/2 par Talsu apriņķa Stendes pagasta zemes īpašuma "Talsu virsmežniecība" vēsturisko piederību, nekustamais īpašums Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, 1939.gadā piederēja Meža departamentam. Tādējādi, nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība 0, 2508 ha platībā ir valsts meža zeme Meža likuma 44. panta pirmās daļas izpratnē. Meža likuma 44.panta pirmā daļā noteikts, ka valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa 1940.gada 21.jūlijā, kura zemes reformas gaitā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskajām vai juridiskajām personām.



2. Nekustamo īpašumu “Lejas Saļiena" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6486 012 0048) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6486 012 0046) 0, 0700 ha platībā un būvi (būves kadastra apzīmējums 6486 012 0095 002) - Sakas pagastā, Dienvidkurzemes novadā (turpmāk – nekustamais īpašums “Lejas Saļiena”).

Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu “Lejas Saļiena” nostiprinātas Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā Sakas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000787557, lēmuma datums 21.12.2023.

Atbilstoši informācijai no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪVKIS) nekustamā īpašuma “Lejas Saļiena” sastāvā ietilpst:
1) Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 6486 012 0046) 0,0700 ha platībā.
Zemes vienībai NĪVKIS noteikts lietošanas mērķis: “zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir mežsaimniecība” 0,0700 ha; zemes lietošanas veids: zeme zem ēkām 0,0700 ha.

Zemes vienībai NĪVKIS noteikti šādi apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,0600 ha;
- sanitārās aizsargjoslas teritorija ap kapsētu 0,0700 ha.

Nekustamajam īpašumam “Lejas Saļiena” noteiktie apgrūtinājumi tiešā veidā nerada papildu ietekmi uz valsts nekustamā īpašuma iespējamo izmantošanu tā atsavināšanas gadījumā, vienlaikus nākamajam nekustamā īpašuma ieguvējam jāņem vērā Aizsargjoslu likumā noteiktā  kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.

2)  Būve (būves kadastra apzīmējums 6486 012 0095 002) - “saimniecības ēka” ar kopējo platību 80,0 m2. Būves galvenais lietošanas veids ir (1274) “citas, iepriekš neklasificētas, ēkas”, būves tips (12740201) “kūtis ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), saimniecības ēkas, pagrabi un sabiedriskās tualetes”.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem nekustamā īpašuma ”Lejas Saļiena” kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 652  euro (zeme – 37 euro; būve – 615 euro).

Nekustamais īpašums “Lejas Saļiena” nav iznomāts.

Dienvidkurzemes novada pašvaldība ar 29.02.2024. vēstuli Nr. DKN/2024/4.10/971-N informē, ka:
- nekustamā īpašuma “Lejas Saļiena” sastāvā esošā zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā;
- saskaņā ar Pāvilostas novada teritorijas plānojumu 2012. – 2024.gadam (apstiprināts ar 2013.gada 30. maija Saistošiem noteikumiem Nr.3 “Par Pāvilostas novada teritorijas plānojuma 2012. -2024. gadam apstiprināšanu”) un Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6486 012 0046 ir apstiprināta funkcionālā zona: Mežu teritorija (M);
- nekustamajam īpašumam “Lejas Saļiena” iespējama piekļuve no Valsts vietējā autoceļa V1186 Labrags – Rīva – Sarkanvalks (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6486 012 0061).


Nekustamā īpašuma “Lejas Saļiena” sastāvā ietilpstošā zeme nav meža zeme Meža likuma 1. panta pirmās daļas 29. punkta izpratnē, bet tā ir vēsturiskā valsts meža zeme, uz kuras atsavināšanu konkrētajā gadījumā attiecināms Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 5. punkts.
Saskaņā ar Latvijas valsts vēstures arhīva 29.01.2009. izziņu Nr. 5-JP-283 par Aizputes apriņķa Sakas pagasta zemes īpašuma "Aizputes virsmežniecība" vēsturisko piederību, nekustamais īpašums “Lejas Saļiena"1939. gadā piederēja Meža departamentam. Tādējādi, nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība 0,0700 ha platībā ir valsts meža zeme Meža likuma 44. panta pirmās daļas izpratnē. Meža likuma 44.panta pirmā daļā noteikts, ka valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa 1940.gada 21.jūlijā, kura zemes reformas gaitā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskajām vai juridiskajām personām. 

Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 5. punktā noteikts, ka zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu privatizējot, kā arī atsavinot valstij piederošu būvi vai tās domājamo daļu kopā ar funkcionāli nepieciešamo zemes gabalu vai tā domājamo daļu, kura sastāvā ir valsts meža zeme, vai neapbūvētu valstij piederošu zemes gabalu vai tā domājamo daļu, kura sastāvā ir valsts meža zeme, ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
Meža likuma 44.panta piektā daļa paredz, ka šā panta ceturtās daļas 5.punktā minētā zeme atsavināma Atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā.

Nekustamais īpašums “Lejas Saļiena” atdalīts no nekustamā īpašuma “Valsts mežs Saliena” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 64860060003) - "Lejas Saļiena", Sakas pagastā, Dienvidkurzemes novadā, kas ierakstīts Sakas pagasta zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000500800, savukārt nekustamais īpašuma Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, atdalīts no nekustamā īpašuma “Valsts mežs Stende” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.88150020030) - Brīvības ielā 1A, Stendē, Talsu novadā, kas ierakstīts Stendes pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000565541 ar mērķi noteikt uz zemes esošo būvju uzturēšanai funkcionāli nepieciešamos zemesgabalus no valsts meža zemes. Atdalīšanas rezultātā izveidoto nekustamo īpašumu sastāvā esošās zemes vienības arī ir valsts meža zeme. Vienlaicīgi, zemes vienību atdalīšanas fakts nemaina valsts meža zemes statusu atbilstoši Meža likuma ietvaram.

Nekustamie īpašumi ir apbūvēti un izveidoti tādā platībā, kas nodrošina būvju uzturēšanu, apsaimniekošanu un funkcionēšanu, līdz ar to ir izpildījies Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punktā noteiktais nosacījums par valsts meža zemes nodalīšanu, t.i. nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem.
Jēdziens “funkcionālā nepieciešamība” Meža likumā tiek lietots likuma “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” izpratnē (sk. Meža likuma 22.04.2021. grozījumu, kas stājās spēkā 20.05.2021. Anotācijā).
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija".
 
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Atbilstoši Atsavināšanas likuma 4.panta otrajai daļai publiskas personas mantas atsavināšanu var ierosināt attiecīgās iestādes vadītājs, kā arī cita institūcija (amatpersona), kuras valdījumā vai turējumā atrodas publiskas personas manta.
            Zemkopības ministrija saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta otro daļu ir ierosinājusi rīkojuma projektā iekļautā nekustamā īpašuma Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, un nekustamā īpašuma “Lejas Saļiena", Sakas pagastā, Dienvidkurzemes novadā, atsavināšanu, ņemot vērā, ka  tie vairs nav nepieciešami tā valdītājam - Zemkopības ministrijas  un tās padotības iestāžu darbības nodrošināšanai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamos īpašumus dod Ministru kabinets. Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ.
Ņemot vērā, ka nav zināmas valsts vajadzības, kuru nodrošināšanai rīkojuma projektā iekļautos nekustamos īpašumus būtu lietderīgi saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts atbalstīt rīkojuma projektā iekļauto nekustamo īpašumu atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Ievērojot iepriekš aprakstīto faktisko un tiesisko situāciju, ir sagatavots  attiecīgs rīkojuma projekts, lai saņemtu Ministru kabineta atļauju VNĪ pārdot izsolē valsts nekustamo īpašumu Dumpīšu ielā 3C, Stendē, Talsu novadā, un valsts nekustamo īpašumu “Lejas Saļiena", Sakas pagastā, Dienvidkurzemes novadā.
Nākamajiem nekustamo īpašumu ieguvējiem jāņem vērā Aizsargjoslu likumā noteiktā  kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, izmantojot nekustamos īpašumus.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44. panta pirmo un otro daļu publiskas personas zemi var iegūt īpašumā personas, kas saskaņā ar likumu var būt zemes īpašuma tiesību subjekti. Ievērojot minēto, rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu ieguvējam jāatbilst likuma “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 20. panta un likuma “Par zemes privatizāciju lauku apvidos” 28. panta nosacījumiem. Šī iemesla dēļ minēto nekustamo īpašumu izsoles noteikumos jāparedz arī šāds nosacījums.
            Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Zemkopības ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atbilstoši Atsavināšanas likuma 30.pantam izsoles dalībniekam, kurš nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā.
Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja nekustamais īpašums tiks atsavināts 2024.gadā, tad atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu atskaitīšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 55.pantu izlietojami VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tajā skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai, vidi degradējošo objektu sakārtošanai un energoefektivitātes pasākumu īstenošanai. Minētie līdzekļi, kas 2024. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 2024.gada 31.decembrim tiks ieskaitīti valsts budžetā.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašumu pārdošanas vērtību, jo nekustamo īpašumu atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamo īpašumu tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
AS "Latvijas valsts meži", Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi", Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
 

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk