25-TA-1183: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 12. augusta noteikumos Nr. 461 "Prasības pārtikas kvalitātes shēmām, to ieviešanas, darbības, uzraudzības un kontroles kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Jāizdara grozījumi spēkā esošajos Ministru kabineta 2014. gada 12. augusta noteikumos Nr. 461 "Prasības pārtikas kvalitātes shēmām, to ieviešanas, darbības, uzraudzības un kontroles kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 461), kuros noteiktas prasības pārtikas kvalitātes shēmām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Precizēt operatora aktuālās informācijas iesniegšanas prasības bioloģiskajā un nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā, lai samazinātu administratīvo slogu, un noteikt bioloģiskās shēmas operatora statusu sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumam. Precizēt arī Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas (turpmāk – NPKS) prasības un noteikt kvalitātes kritērijus jaunai produktu grupai – liofilizētiem produktiem, lai veicinātu ražotāju iesaistīšanos un palielinātu ražošanas apjomu kvalitātes shēmā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 461 ietverta prasība bioloģiskās lauksaimniecības shēmas dalībniekam katru gadu ne vēlāk kā līdz 1. septembrim iesniegt bioloģiskās kontroles institūcijā apliecinājumu par dalību shēmā, norādot periodā no iepriekšējā gada 30. augusta līdz kārtējā gada 31. augustam realizēto bioloģiskās lauksaimniecības produktu nosaukumus un realizācijas vietas. Bioloģiskās lauksaimniecības operatoram, uzsākot darbību shēmā, ir jāiesniedz izejvielu piegādātāju saraksts un reizi ceturksnī jāinformē bioloģiskās kontroles institūcija par izmaiņām tajā, bet nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas operatoram tas jādara reizi pusgadā.
Patlaban bioloģiskās lauksaimniecības shēmā operators ir shēmas produkta ražotājs, taču bioloģiskās kontroles institūcija apliecina arī tāda operatora statusu, kurš produktu piegādā bioloģiskās lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumam vai kooperatīvam. Nav noteikts bioloģiskās lauksaimniecības shēmas operatora statuss sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem, kas ēdienu gatavošanā izmanto bioloģiskās lauksaimniecības produktus vai nu 30–60 %, vai 60–90 %, vai 90–100 % no produktu īpatsvara un ir pakļauti bioloģiskās lauksaimniecības kontroles un uzraudzības sistēmai atbilstoši normatīviem aktiem bioloģiskās lauksaimniecības jomā.
NPKS noteikts, kuram, ražojot konservus "Makrele savā sulā", jānodrošina atvēsinātu vai saldētu Scomber scombrus sugas makreļu izmantošana, kā arī ir noteikts ierobežojums izmantot sintētiskās krāsvielas zivju barībā. Nav noteikti NPKS kvalitātes kritēriji liofilizētiem produktiem.
Patlaban bioloģiskās lauksaimniecības shēmā operators ir shēmas produkta ražotājs, taču bioloģiskās kontroles institūcija apliecina arī tāda operatora statusu, kurš produktu piegādā bioloģiskās lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumam vai kooperatīvam. Nav noteikts bioloģiskās lauksaimniecības shēmas operatora statuss sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem, kas ēdienu gatavošanā izmanto bioloģiskās lauksaimniecības produktus vai nu 30–60 %, vai 60–90 %, vai 90–100 % no produktu īpatsvara un ir pakļauti bioloģiskās lauksaimniecības kontroles un uzraudzības sistēmai atbilstoši normatīviem aktiem bioloģiskās lauksaimniecības jomā.
NPKS noteikts, kuram, ražojot konservus "Makrele savā sulā", jānodrošina atvēsinātu vai saldētu Scomber scombrus sugas makreļu izmantošana, kā arī ir noteikts ierobežojums izmantot sintētiskās krāsvielas zivju barībā. Nav noteikti NPKS kvalitātes kritēriji liofilizētiem produktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 461 noteikts, ka, uzsākot darbību bioloģiskās lauksaimniecības shēmā, operators atbilstoši noteikumu 41.12. apakšpunktam bioloģiskās kontroles institūcijā rakstveidā iesniedz bioloģiskās lauksaimniecības shēmas produktu izejvielu piegādātāju sarakstu un atbilstoši 41.5 punktam reizi ceturksnī ziņo par izmaiņām tajā. Lai samazinātu administratīvo slogu, nepieciešams precizēt bioloģiskās lauksaimniecības shēmas dalībnieka informācijas iesniegšanas datumu un periodu, par kuru informācija tiek sniegta, dodot iespēju to iesniegt līdz datumam, kad jāiesniedz bioloģiskās lauksaimniecības statistikas dati, t. i., 1. februārim. Jāprecizē arī informācija, kas iesniedzama, kad operators uzsāk darbību shēmā, nosakot, ka tiek norādīts izejvielu piegādātāju skaits.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 461 jāprecizē 41.6 punkta redakcija, nosakot, ka operators katru gadu ne vēlāk kā līdz 1. februārim iesniedz bioloģiskās kontroles institūcijā apliecinājumu par dalību shēmā, norādot iepriekšējā gadā realizēto bioloģiskās lauksaimniecības produktu nosaukumus un realizācijas vietas, bet pārstrādes produktu ražotājs – izejvielu piegādātāju skaitu. Atbilstoši precizējumi izdarāmi arī 41.12. apakšpunktā, un jāsvītro 41.5 punkts.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 461 noteikts, ka operators, uzsākot darbību NPKS, atbilstoši 27.2. apakšpunktam rakstveidā iesniedz dienestā shēmas produktu izejvielu piegādātāju sarakstu un atbilstoši 39. punktam katru gadu līdz 1. jūlijam un 1. janvārim iesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā (turpmāk – dienests) informāciju par izmaiņām tajā. Lai samazinātu administratīvo slogu NPKS operatoram un dienestam, ir jāprecizē shēmas dalībnieka informācija par izmaiņām izejvielu piegādātāju sarakstā un iesniegšanas datums, nosakot, ka informācija jāiesniedz vienlaikus ar pārskatu par iepriekšējā gadā realizēto apjomu.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 461 jāprecizē 39. punkts, nosakot, ka operators informāciju par izmaiņām izejvielu piegādātāju sarakstā iesniedz dienestā katru gadu līdz 1. februārim.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 461 12. pielikuma 2.2. apakšpunktā ir noteikts ierobežojums sintētisko krāsvielu izmantošanai NPKS zivju barībā, tādēļ līdz šim NPKS nav sertificēts neviens lašveidīgo zivju produkts, jo vizuālais izskats, īpaši krāsa, ir viena no svarīgākajām pārtikas īpašībām, nosakot izvēli pirms faktiskā patēriņa. Pirkšanas lēmuma pamatā bieži vien ir tieši produkta izskats. Salīdzinot divus pārtikas produktus ar vienādu cenu un uzturvērtību, patērētājs izvēlēsies vizuāli pievilcīgāko produktu. Sintētiskais astaksantīns ir oficiāli atļauta barības piedeva Eiropas Savienībā, tostarp Latvijā, un tas plaši tiek izmantots akvakultūras nozarē, īpaši lašveidīgo zivju barībā. ESFA (Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestāde) FEEDAP (EFSA dzīvnieku barībā izmantoto piedevu un produktu vai vielu ekspertu grupa) 2019. gadā atkārtoti izvērtēja sintētiskā astaksantīna-dimetildisukcināta (ATX-DMDS; tirdzniecības nosaukums Carophyll® Stay-Pink 10 %-CWS) lietošanu lašveidīgo, citu zivju un vēžveidīgo barībā (https://efsa.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2019.5920). Pamatojoties uz toksikoloģiskajiem pētījumiem, literatūras pārskatiem un sabiedriskajā uzaicinājumā iesniegtajiem datiem, eksperti secināja, ka astaksantīns nav mutagēns, genotoksisks vai kancerogēns.
Tika noteikta arī pieļaujamā dienas deva (ADI) cilvēkam – 0,2 mg/kg ķermeņa svara dienā, aizstājot iepriekšējo ADI 0,034 mg/kg (2014. gads).
Šī ADI ir aprēķināta, piemērojot drošības koeficientu 200 LOAEL 40 mg/kg ķermeņa svara dienā (pamatojoties uz novērotu palielinātu daudzkodolu hepatocītu daudzumu divus gadus ilgā pētījumā).
Lietojot sintētisko astaksantīnu zivju un vēžveidīgo barībā līdz 100 mg/kg pilnvērtīgas barības, netiek pārsniegta ADI un nav pamata bažām par patērētāju drošību.
EFSA FEEDAP grupa atkārtoti uzsvēra, ka šāds lietošanas līmenis nerada bažas par patērētāju drošību, tostarp forelēm un lašiem, un apstiprināja līdzīgus secinājumus arī iepriekšējā izvērtējumā 2014. gadā.
Lai dotu iespēju Latvijas akvakultūras nozares ražotājiem, kas vēlas pieteikt savu lašveidīgo zivju produkciju nacionālajai pārtikas kvalitātes shēmai, vienlaikus neapdraudot patērētāju veselību vai pārtikas nekaitīgumu, un ļautu līdzvērtīgi konkurēt ar citu valstu audzētājiem, kuru konvencionālajās pārtikas kvalitātes shēmās nepastāv šāds ierobežojums, ir jāatceļ aizliegums lašveidīgo zivju audzētājiem izmantot astaksantīnu.
Tika noteikta arī pieļaujamā dienas deva (ADI) cilvēkam – 0,2 mg/kg ķermeņa svara dienā, aizstājot iepriekšējo ADI 0,034 mg/kg (2014. gads).
Šī ADI ir aprēķināta, piemērojot drošības koeficientu 200 LOAEL 40 mg/kg ķermeņa svara dienā (pamatojoties uz novērotu palielinātu daudzkodolu hepatocītu daudzumu divus gadus ilgā pētījumā).
Lietojot sintētisko astaksantīnu zivju un vēžveidīgo barībā līdz 100 mg/kg pilnvērtīgas barības, netiek pārsniegta ADI un nav pamata bažām par patērētāju drošību.
EFSA FEEDAP grupa atkārtoti uzsvēra, ka šāds lietošanas līmenis nerada bažas par patērētāju drošību, tostarp forelēm un lašiem, un apstiprināja līdzīgus secinājumus arī iepriekšējā izvērtējumā 2014. gadā.
Lai dotu iespēju Latvijas akvakultūras nozares ražotājiem, kas vēlas pieteikt savu lašveidīgo zivju produkciju nacionālajai pārtikas kvalitātes shēmai, vienlaikus neapdraudot patērētāju veselību vai pārtikas nekaitīgumu, un ļautu līdzvērtīgi konkurēt ar citu valstu audzētājiem, kuru konvencionālajās pārtikas kvalitātes shēmās nepastāv šāds ierobežojums, ir jāatceļ aizliegums lašveidīgo zivju audzētājiem izmantot astaksantīnu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 461 12. pielikuma 2.2. apakšpunkts precizēts, nosakot izņēmumu lašveidīgo zivju audzētājiem attiecībā uz zivju barībā izmantojamo krāsvielu astaksantīnu.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 461 12. pielikuma 19.2. apakšpunktā ir noteikts, ka nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā zivju konservu "Makreles savā sulā" pagatavošanā tiek izmantotas atvēsinātas vai saldētas makreles Scomber scombrus. Lai paplašinātu shēmas dalībnieku skaitu un ražošanas apjomu, ko pašlaik nosaka limitētie izejvielu ieguves resursi, ir jāatceļ ierobežojums izmantot tikai makreļu sugas Scomber scombrus zivis, dodot iespēju konservos izmantot makreļveidīgo zivju ģints (Scomber) citu sugu zivis, piem., Scomber japonicus, Scomber colias u. c.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 461 12. pielikuma 19.2. apakšpunkts jāprecizē, dodot iespēju konservos izmantot makreļveidīgo zivju ģints (Scomber) zivis. Ievērojot Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 461 noteikts, ka bioloģiskās lauksaimniecības shēmā operators ir shēmas produkta ražotājs, taču bioloģiskās kontroles institūcija apliecina arī tāda operatora statusu, kurš produktus piegādā bioloģiskās lauksaimniecības produktu pārstrādes uzņēmumam vai kooperatīvam. Lai veicinātu sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu iesaistīšanos bioloģiskās lauksaimniecības shēmā, ir jāprecizē noteikumi Nr. 461, lai iekļautu sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus, kas ēdienu gatavošanā izmanto bioloģiskās lauksaimniecības produktus vai nu 30–60 %, vai 60–90 %, vai 90–100 % no kopējā produktu īpatsvara (euro) un ir pakļauti bioloģiskās lauksaimniecības kontroles un uzraudzības sistēmai atbilstoši normatīvajiem aktiem bioloģiskās lauksaimniecības jomā.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 461 jāprecizē 5.2 punkts un 41.13. apakšpunkts, tos papildinot ar nosacījumiem, kas attiecināmi uz operatoru – sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 461 ir jānosaka kvalitātes prasības liofilizētiem – sublimētiem jeb ar izsaldēšanu kaltētiem – produktiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 13. pielikuma nosaukums un 1., 2., 5. un 6. punkts ir jāprecizē, lai noteiktu prasības jaunai produktu grupai – liofilizētiem produktiem. Tāpat jānosaka organoleptiskie produktu kvalitātes kritēriji un tāds būtisks rādītājs kā ūdens aktivitāte, jo tai jābūt zem 0,6, lai kavētu mikroorganismu attīstību, un nav pieļaujama arī salmonellu klātbūtne. Ievērojot Tiesību aktu portāla tehniskos risinājumus, minētais pielikums ir izteikts jaunā redakcijā.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 461 13. punktā noteikts, ka dienests uztur un savā tīmekļvietnē ievieto sarakstu, par aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu shēmu un aizsargātu cilmes vietas nosaukumu shēmu, iekļaujot šādu informāciju – shēmas produkta nosaukumu, operatora un izejvielu piegādātāja nosaukumu vai vārdu un uzvārdu, Eiropas Komisijas regulas numuru, datumu un nosaukumu par Latvijā ražotā produkta ierakstīšanu Eiropas Savienības Aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu vai Aizsargātu cilmes vietas nosaukumu reģistrā. Tā kā shēmas produktu ražošanā var būt iesaistīti vairāki izejvielu piegādātāji, kam produkta specifikācijā nav apliecināta tiešā saikne ar ģeogrāfisko apgabalu, nepieciešami redakcionāli precizējumi.
Risinājuma apraksts
Jāprecizē noteikumu Nr. 461 13.3. apakšpunkts, nosakot, ka aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu shēmas un aizsargātu cilmes vietas nosaukumu shēmas sarakstā informāciju par operatoru, kā arī izejvielu piegādātāju sniedz tad, ja produkta reģistrācijas pieteikumā ir norādīta ģeogrāfiskajā apgabalā iegūtas izejvielas izmantošana.
Problēmas apraksts
Tā kā bioloģiskās kontroles institūcijas atbilstoši vispārīgiem normatīviem aktiem bioloģiskās lauksaimniecības jomā sertificē arī primāro produktu ražotājus – izejvielu piegādātājus, tad saistībā ar shēmu nav nepieciešams papildus uzturēt konkrētā operatora izejvielu piegādātāju sarakstu.
Risinājuma apraksts
Jāprecizē noteikumu Nr. 461 14. punkts, atceļot prasību bioloģiskās kontroles institūcijām uzturēt operatora izejvielu piegādātāju sarakstu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Patērētāji
Ietekmes apraksts
Paplašinot NPKS operatoru un produktu daudzumu, patērētājiem būs iespēja iegādāties vairāk pārtikas kvalitātes shēmu produktu.
Juridiskās personas
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Bioloģiskās lauksaimniecības kontroles institūcijas
- Pārtikas uzņēmumi, kas iesaistījušies bioloģiskās lauksaimniecības shēmā
- Pārtikas uzņēmumi, kas iesaistījušies nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmēs pārtikas kvalitātes shēmās iesaistītos dalībniekus, kā arī jaunus NPKS dalībniekus, dodot iespēju palielināt sertificējamo produktu skaitu NPKS, kā arī zivju konservu ražošanas apjomu. Bioloģiskās lauksaimniecības operatoriem samazināsies administratīvais slogs, jo tikai vienu reizi gadā kontroles institūcijā būs jāiesniedz informācija par ražošanas apjomu un dalību shēmā (iepriekš informācija par izmaiņām izejvielu piegādātāju sarakstā bija jāsniedz reizi ceturksnī) un NPKS informācija par izejvielu piegādātājiem un realizācijas apjomu (iepriekš par izmaiņām izejvielu piegādātāju sarakstā bija jāinformē reizi ceturksnī). Attiecīgi samazināsies administratīvais slogs kontroles institūcijām un dienestam informācijas saņemšanai un aktualizēšanai.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Operatoriem (ražotājiem) ir dota iespēja ražot kvalitatīvus vietējos produktus un piedalīties pārtikas kvalitātes shēmās, kā arī patērētājiem saņemt kvalitatīvus vietējos produktus. NPKS operatoriem nav paredzama administratīvā sloga palielināšanās, jo dalība pārtikas kvalitātes shēmās ir brīvprātīga. Bioloģiskās lauksaimniecības operatoriem samazināsies administratīvais slogs: kontroles institūcijā informācija par ražošanas rādītājiem būs jāiesniedz vienu reizi gadā.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Pārtikas un veterinārais dienests
samazinās
Vērtības nozīme:
11,58
CSP dati par darba algu privātajā sektorā
1,00
stundas
200
uzņēmumu skaits
1
reizi gadā
-2 316,00
Dienests informāciju par izejvielu piegādātājiem saņems un aktualizēs reizi gadā (iepriekš – reizi pusgadā).
Bioloģiskās lauksaimniecības kontroles institūcijas
samazinās
Vērtības nozīme:
11,60
CSP dati par darba algu privātajā sektorā
1,00
stundas
500
uzņēmumu skaits
3
reizi gadā
-17 400,00
Informācija tiks saņemta un aktualizēta reizi gadā (iepriekš – katru ceturksni).
Pārtikas uzņēmumi, kas iesaistījušies bioloģiskās lauksaimniecības shēmā
samazinās
Vērtības nozīme:
11,60
Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati par darba algu privātajā sektorā
1,50
stundas
500
uzņēmumu skaits
3
reizi gadā
-26 100,00
Bioloģiskās lauksaimniecības shēmas operatoram samazinās informācijas daudzums par izejvielu piegādātājiem (saraksta vietā jānorāda skaits) un par izmaiņām jāziņo reizi gadā (iepriekš – reizi ceturksnī).
Pārtikas uzņēmumi, kas iesaistījušies nacionālajā pārtikas kvalitātes shēmā
samazinās
Vērtības nozīme:
11,60
CSP dati par darba algu privātajā sektorā
1,00
stundas
200
uzņēmumu skaits
1
reizi gadā
-2 320,00
NPKS operators informāciju par izejvielu piegādātājiem saņems un aktualizēs reizi gadā (iepriekš – reizi pusgadā).
Kopā
-48 136,00
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija, biedrība "Latvijas zivju audzētāju asociācija", biedrība "Latvijas Vēžu un zivju audzētāju asociācija"Cits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/aee5a650-0c6e-40c3-9f29-2e3f92f529b9
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikumi un iebildumi nav saņemti
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Patērētajiem iespēja izvēlēties kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
