23-TA-1153: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvas
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Izglītības likumā un Vispārējās izglītības likumā noteikts, ka izglītojamiem ir tiesības saņemt individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas prasmes apguvei, pārejas posmā izglītību valsts valodā. Ministru kabineta 2022. gada 8. novembra sēdes protokollēmuma Nr. 56 34.§ 4. punktā noteikto- līdz 2023. gada 31. maijam izvērtēt nepieciešamību izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība".
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2023.
Pamatojums
Grozījumi piemērojami ar 2023./2024. mācību gadu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2022. gada 25. oktobrī stājās spēkā grozījumi Izglītības likumā, kas paredz pakāpeniski izslēgt šā likuma 41. pantā noteiktās mazākumtautību izglītības programmas. Izglītības likuma pārejas noteikumu 102. punkts nosaka, ka sākot ar 2023. gada 1. septembri - attiecībā uz pirmsskolas izglītības programmām un vispārējās izglītības pamatizglītības programmu īstenošanu 1., 4. un 7. klasē, ar 2024. gada 1. septembri - attiecībā uz vispārējās izglītības pamatizglītības programmas īstenošanu 2., 5. un 8. klasē, ar 2025. gada 1. septembri - attiecībā uz vispārējās izglītības pamatizglītības programmas īstenošanu 3., 6. un 9. klasē.
Lai, īstenojot pakāpenisku pāreju uz mācībām valsts valodā, novērstu iespējamos riskus, uz kuriem ministrijas veiktajās aptaujās norāda izglītības iestādes un pašvaldību izglītības pārvaldes, ka nepietiekama latviešu valodas prasmes līmeņa dēļ varētu būt apdraudēta izglītojamā sniegums konkrētu mācību jomu apguvē, ir nepieciešams sniegt papildu atbalstu izglītojamiem, kuri iepriekšējā mācību gadā ir apguvuši kādu no mazākumtautību izglītības programmām, stiprinot viņu valodpratību, vienlaikus arī sniedzot izglītojamiem nepieciešamo emocionālo atbalstu.
Ņemot vērā arī to, ka izglītojamo dažādā latviešu valodas prasmes līmeņa dēļ pedagogiem no 2023. gada 1. septembra nereti var nākties strādāt lingvistiski ļoti neviendabīgā vidē, ir būtiski izglītības iestādēs sniegt atbalstu, lai nodrošinātu Izglītības likumā un Vispārējās izglītības likumā noteikto, ka pirmsskolas izglītībā un pamatizglītībā izglītojamiem ir tiesības saņemt individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas prasmes apguvei, ja tas nepieciešams.
2023. gada 21. aprīlī pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2016 .gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi", kas paredz no 2023. gada 1. septembra vispārējās pamata un vispārējās vidējās izglītības pedagogu darba slodze nedēļā ir 36 astronomiskās stundas.
Izglītības un zinātnes ministrija saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 8. novembra sēdes protokollēmuma Nr. 56 34.§ 4. punktā noteikto ir izvērtējusi grozījumu nepieciešamību noteikumu projektā par speciālās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumiem no valsts budžeta mērķdotācijas, ņemot vērā izmaiņas speciālo izglītības iestāžu tīklā.
Lai, īstenojot pakāpenisku pāreju uz mācībām valsts valodā, novērstu iespējamos riskus, uz kuriem ministrijas veiktajās aptaujās norāda izglītības iestādes un pašvaldību izglītības pārvaldes, ka nepietiekama latviešu valodas prasmes līmeņa dēļ varētu būt apdraudēta izglītojamā sniegums konkrētu mācību jomu apguvē, ir nepieciešams sniegt papildu atbalstu izglītojamiem, kuri iepriekšējā mācību gadā ir apguvuši kādu no mazākumtautību izglītības programmām, stiprinot viņu valodpratību, vienlaikus arī sniedzot izglītojamiem nepieciešamo emocionālo atbalstu.
Ņemot vērā arī to, ka izglītojamo dažādā latviešu valodas prasmes līmeņa dēļ pedagogiem no 2023. gada 1. septembra nereti var nākties strādāt lingvistiski ļoti neviendabīgā vidē, ir būtiski izglītības iestādēs sniegt atbalstu, lai nodrošinātu Izglītības likumā un Vispārējās izglītības likumā noteikto, ka pirmsskolas izglītībā un pamatizglītībā izglītojamiem ir tiesības saņemt individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas prasmes apguvei, ja tas nepieciešams.
2023. gada 21. aprīlī pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2016 .gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi", kas paredz no 2023. gada 1. septembra vispārējās pamata un vispārējās vidējās izglītības pedagogu darba slodze nedēļā ir 36 astronomiskās stundas.
Izglītības un zinātnes ministrija saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 8. novembra sēdes protokollēmuma Nr. 56 34.§ 4. punktā noteikto ir izvērtējusi grozījumu nepieciešamību noteikumu projektā par speciālās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumiem no valsts budžeta mērķdotācijas, ņemot vērā izmaiņas speciālo izglītības iestāžu tīklā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumu Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi) 4.2. apakšpunkts nosaka koeficientu vienam izglītojamam, kurš nesaņem internāta pakalpojumus. Ņemot vērā, ka Izglītības un zinātnes ministrija pārrunās ar izglītības iestāžu dibinātājiem un izglītības iestādēm ir nonākuši pie secinājuma, ka nepieciešams palielināt koeficientu izglītojamiem, kuri nesaņem internāta pakalpojumu. Tādējādi izglītojamiem, kas nesaņem internāta pakalpojumus, ir iespēja nodrošināt pagarināto dienas grupu un citus izglītojošus pasākumus izglītības iestādē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt 4.2. apakšpunktu nosakot koeficientu vienam izglītojamam, kurš nesaņem internāta pakalpojumus no 0,85 uz 0,95, kā arī 1. pielikumu, kurā precizētas uzturēšanas izdevumu pozīcijas. Ņemot vērā, ka ir palielināts koeficients vienam izglītojamam, kurš nesaņem internāta pakalpojumus, speciālās izglītības iestādes var organizēt pagarinātās dienas grupas izglītojamajiem, kuriem tas ir nepieciešams ar papildu ēdienreizi, nenorādot viņiem internāta pakalpojumus pagarinātajai dienai, kas neatbilda izglītojamā faktiskajām vajadzībām.
Problēmas apraksts
Lai īstenotu secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā pirmsskolas un pamatizglītības pakāpē, ministrija, gatavojot priekšlikumus prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un turpmākajiem gadiem, sagatavoja priekšlikumu par papildu finansējuma piešķiršanu minētā mērķa īstenošanai, tai skaitā, pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām tiem pedagogiem, kuri no 2023. gada 1. septembra īstenos speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas mazākumtautību izglītojamiem latviešu valodā.
Ministru kabinetā 2023. gada 13. janvārī, izskatot informatīvo ziņojumu "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un budžeta ietvaram 2023.–2025. gadam", tika atbalstīts priekšlikums par papildu finansējuma piešķiršanu pārejai uz obligāto izglītību tikai latviešu valodā.
Ministru kabinetā 2023. gada 13. janvārī, izskatot informatīvo ziņojumu "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un budžeta ietvaram 2023.–2025. gadam", tika atbalstīts priekšlikums par papildu finansējuma piešķiršanu pārejai uz obligāto izglītību tikai latviešu valodā.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu minētajiem izglītojamiem sekmīgu pāreju uz izglītību valsts valodā, noteikumi papildināti ar 13.2 punktu, paredzot papildu finansējumu pedagogiem, kuri īsteno speciālās izglītības programmas izglītojamajiem mācību gadā, kurā pāriet uz izglītības satura īstenošanu valsts valodā izglītojamajiem, kuri mazākumtautību speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā. Šie izglītojamie kārtējā gada 1.septembrī ir identificējami Valsts izglītības informācijas sistēmā arī gadījumos, ja viņi maina izglītības iestādi. Tiek plānots, ka 2023./2024. mācību gadā atbalsts tiks nodrošināts 1959 izglītojamiem speciālās izglītības programmās. Pedagogi vai pedagoga palīgi sniegs arī citu izglītojamam nepieciešamo atbalstu, lai nodrošinātu Izglītības likumā un Vispārējās izglītības likumā noteikto, ka pirmsskolas izglītībā un pamatizglītībā izglītojamiem ir tiesības saņemt individualizētu un personalizētu atbalstu valsts valodas prasmes apguvei.
Pedagogi vai pedagoga palīgi nodrošinās atbalstu izglītojamo valodas prasmju attīstīšanai, sniedzot izglītojamam mācību stundā vai rotaļnodarbībā individuālu atbalstu mācību uzdevumu izpratnes nodrošināšanai valsts valodā, pievēršot uzmanību atslēgas vārdiem un terminu lietojumam. Palīdzēs nodrošināt izglītojamiem uzmanības noturību mācību procesā, kas varētu būt kavēta saistībā ar nepietiekamām valodas prasmēm, kopā ar izglītojamo sagatavos un sekmēs viņa iemaņas izmantot atgādnes mācību stundā un rotaļnodarbībā mācību satura apguvei latviešu valodā. Pedagoga palīgi sadarbosies ar mācību priekšmetu skolotājiem, piemēram, sniedzot atbalstu mācību stundās - sociālajās zinībās, matemātikā, dabaszinībās, bioloģijā, ģeogrāfijā vai mācību jomās pirmsskolas izglītībā: valodu, sociālā un pilsoniskā, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā un citās mācību jomās, kā arī iedrošinās un atbalstīs izglītojamo lietot valsts valodu grupu darba prezentēšanā un viedokļa izteikšanā. Pedagoga palīgi sagatavos uzskates līdzekļus mācību satura vizualizācijai un individuālajam darbam, kā arī sekos līdzi izglītojamā valodas apguves izaugsmes dinamikai, konsultēs vecākus par iespējamo atbalstu viņu bērnu valodas attīstībai.
Pagarinātās dienas grupas skolotāji nodrošinās atbalstu izglītojamo valodas prasmju attīstīšanai, organizēs didaktiskās rotaļas un spēles latviešu valodas prasmju attīstīšanai, sniegs izglītojamajam atbalstu mājas darbu sagatavošanā, kuru izpratnei un veikšanai izglītojamam ir nepietiekamas latviešu valodas prasmes, radīs situācijas izglītojamo latviešu valodas sarunvalodas prasmju pilnveidei, lai nodrošinātu aktīvu līdzdalību mācību procesā. Pagarinātās dienas grupas skolotāji gatavos izdales materiālus didaktiskajām spēlēm, sagatavos interaktīvas spēles, plānos pagarinātās dienas grupas aktivitātes un sadarbosies ar mācību priekšmetu skolotājiem atgriezeniskās saites sniegšanā par izglītojamā progresu latviešu valodas pilnveidē, kā arī sniegs citu izglītojamam nepieciešamo pedagoģisko un psiholoģisko atbalstu.
Ņemot vērā iepriekš minēto, papildus atbalsta sniegšanai nepieciešamais laiks atbilst vienai piektdaļai no vidējās pedagoga darba slodzes nedēļā attiecīgajā izglītības pakāpē jeb 20% no 2023. gada 1. septembra Pedagogu darba samaksas noteikumu 3. pielikumā noteiktās pedagoga darba slodzes nedēļā, kas atbilst izglītojamam nepieciešamajam atbalstam valsts valodas apguvei, par pamatu ņemot mācību priekšmeta “Latviešu valoda” stundu skaitu, kas ir 20% no kopējā stundu skaita.
Izglītības vadītājs, atbilstoši izglītojamo vajadzībām, izvērtēs vai atbalstu izglītojamiem nodrošinās iestādē esošie pedagogi vai būs nepieciešams piesaistīt papildu pedagoģiskos resursus. Piemēram, viena mācību priekšmeta pedagogs, ja šim pedagogam nav noteikta 40 stundu slodze nedēļā, varēs sniegt atbalstu izglītojamam citā mācību priekšmetā, tajā laikā, kad pedagogam nav kontaktstundas, saglabājot kopējo darba slodzes sadalījumu, atbilstoši no 2023.gada 1.septembra Pedagogu darba samaksas noteikumu 3. pielikumā noteiktajam pedagoga darba slodzes sadalījumam nedēļā.
Viena izglītojamā izmaksa aprēķināta, ņemot vērā identificēto nepieciešamo finansējumu, izglītojamo skaitu mazākumtautību programmās 2022. gada 1. septembrī un Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs" noteikto viena izglītojamā izmaksu (detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumā).
Izglītojamais atbalstu saņems vienu mācību gadu - mācību gadā, kurā izglītojamais uzsāks izglītības satura īstenošanu valsts valodā, kurš mazākumtautību izglītības programmas bija apguvis iepriekšējā mācību gadā. Papildu finansējums tiek piešķirts līdz 2026.gada 31.augustam, to nosakot šo noteikumu 22.6 punktā.
Pedagogi vai pedagoga palīgi nodrošinās atbalstu izglītojamo valodas prasmju attīstīšanai, sniedzot izglītojamam mācību stundā vai rotaļnodarbībā individuālu atbalstu mācību uzdevumu izpratnes nodrošināšanai valsts valodā, pievēršot uzmanību atslēgas vārdiem un terminu lietojumam. Palīdzēs nodrošināt izglītojamiem uzmanības noturību mācību procesā, kas varētu būt kavēta saistībā ar nepietiekamām valodas prasmēm, kopā ar izglītojamo sagatavos un sekmēs viņa iemaņas izmantot atgādnes mācību stundā un rotaļnodarbībā mācību satura apguvei latviešu valodā. Pedagoga palīgi sadarbosies ar mācību priekšmetu skolotājiem, piemēram, sniedzot atbalstu mācību stundās - sociālajās zinībās, matemātikā, dabaszinībās, bioloģijā, ģeogrāfijā vai mācību jomās pirmsskolas izglītībā: valodu, sociālā un pilsoniskā, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā un citās mācību jomās, kā arī iedrošinās un atbalstīs izglītojamo lietot valsts valodu grupu darba prezentēšanā un viedokļa izteikšanā. Pedagoga palīgi sagatavos uzskates līdzekļus mācību satura vizualizācijai un individuālajam darbam, kā arī sekos līdzi izglītojamā valodas apguves izaugsmes dinamikai, konsultēs vecākus par iespējamo atbalstu viņu bērnu valodas attīstībai.
Pagarinātās dienas grupas skolotāji nodrošinās atbalstu izglītojamo valodas prasmju attīstīšanai, organizēs didaktiskās rotaļas un spēles latviešu valodas prasmju attīstīšanai, sniegs izglītojamajam atbalstu mājas darbu sagatavošanā, kuru izpratnei un veikšanai izglītojamam ir nepietiekamas latviešu valodas prasmes, radīs situācijas izglītojamo latviešu valodas sarunvalodas prasmju pilnveidei, lai nodrošinātu aktīvu līdzdalību mācību procesā. Pagarinātās dienas grupas skolotāji gatavos izdales materiālus didaktiskajām spēlēm, sagatavos interaktīvas spēles, plānos pagarinātās dienas grupas aktivitātes un sadarbosies ar mācību priekšmetu skolotājiem atgriezeniskās saites sniegšanā par izglītojamā progresu latviešu valodas pilnveidē, kā arī sniegs citu izglītojamam nepieciešamo pedagoģisko un psiholoģisko atbalstu.
Ņemot vērā iepriekš minēto, papildus atbalsta sniegšanai nepieciešamais laiks atbilst vienai piektdaļai no vidējās pedagoga darba slodzes nedēļā attiecīgajā izglītības pakāpē jeb 20% no 2023. gada 1. septembra Pedagogu darba samaksas noteikumu 3. pielikumā noteiktās pedagoga darba slodzes nedēļā, kas atbilst izglītojamam nepieciešamajam atbalstam valsts valodas apguvei, par pamatu ņemot mācību priekšmeta “Latviešu valoda” stundu skaitu, kas ir 20% no kopējā stundu skaita.
Izglītības vadītājs, atbilstoši izglītojamo vajadzībām, izvērtēs vai atbalstu izglītojamiem nodrošinās iestādē esošie pedagogi vai būs nepieciešams piesaistīt papildu pedagoģiskos resursus. Piemēram, viena mācību priekšmeta pedagogs, ja šim pedagogam nav noteikta 40 stundu slodze nedēļā, varēs sniegt atbalstu izglītojamam citā mācību priekšmetā, tajā laikā, kad pedagogam nav kontaktstundas, saglabājot kopējo darba slodzes sadalījumu, atbilstoši no 2023.gada 1.septembra Pedagogu darba samaksas noteikumu 3. pielikumā noteiktajam pedagoga darba slodzes sadalījumam nedēļā.
Viena izglītojamā izmaksa aprēķināta, ņemot vērā identificēto nepieciešamo finansējumu, izglītojamo skaitu mazākumtautību programmās 2022. gada 1. septembrī un Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs" noteikto viena izglītojamā izmaksu (detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikumā).
Izglītojamais atbalstu saņems vienu mācību gadu - mācību gadā, kurā izglītojamais uzsāks izglītības satura īstenošanu valsts valodā, kurš mazākumtautību izglītības programmas bija apguvis iepriekšējā mācību gadā. Papildu finansējums tiek piešķirts līdz 2026.gada 31.augustam, to nosakot šo noteikumu 22.6 punktā.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma 51. panta piekto daļu, kas stājās spēkā 2020. gada 1. septembrī, speciālās izglītības iestāde no 2020. gada 1. septembra īsteno speciālās pamatizglītības programmas izglītojamiem ar garīgās veselības traucējumiem, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai ar vairākiem smagiem attīstības traucējumiem. Speciālās izglītības iestāde papildus ir tiesīga īstenot speciālās pirmsskolas izglītības, speciālās pamatizglītības un vidējās speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar redzes vai dzirdes traucējumiem, bet speciālās pirmsskolas izglītības programmas — izglītojamiem ar jauktiem attīstības traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai ar vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, kā arī Vispārējās izglītības likuma 50. panta ceturtajā daļā noteiktās profesionālās pamatizglītības programmas.
2023. gada 21. aprīlī pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi", kas paredz, ka no 2023.gada 1.septembra vispārējās pamata un vispārējās vidējās izglītības pedagogu darba slodze nedēļā ir 36 astronomiskās stundas.
2023. gada 21. aprīlī pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi", kas paredz, ka no 2023.gada 1.septembra vispārējās pamata un vispārējās vidējās izglītības pedagogu darba slodze nedēļā ir 36 astronomiskās stundas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt 9.1. apakšpunktu un 2. pielikuma 1.tabulu, ievērojot speciālās izglītības programmu īstenošanu speciālās izglītības iestādēs un izmaiņām vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības pedagogu darba slodzē nedēļā, kas stājas spēkā no 2023. gada 1. septembra, pamatojoties uz 2023. gada 21. aprīlī pieņemtajiem grozījumi Ministru kabineta 2016 .gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi", kas paredz, ka no 2023. gada 1. septembra vispārējās pamata un vispārējās vidējās izglītības pedagogu darba slodze nedēļā ir 36 astronomiskās stundas, profesionālās pamatizglītības pedagogu- 30 astronomiskās stundas nedēļā, pirmsskolas izglītības pedagogu darba slodze ir 40 astronomiskās stundas nedēļā.
Problēmas apraksts
Noteikumu 3. pielikuma 1. tabula paredz, ka pašvaldības sagatavo pārskatu par mērķdotācijas izlietojumu. Pārskatā pašvaldības norāda kopējo izlietoto finansējumu. Lai ministrija gūtu pārliecību par finansējumu, kas piešķirts pedagogiem vai atbalsta personālam, kuri īsteno speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas mazākumtautību izglītojamajiem valsts valodā, pašvaldībām, gatavojot pārskatu, jānorāda informācija par iepriekšminētā papildu piešķirtā finansējuma izlietojumu atbilstoši mērķim.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 3. pielikuma 1. tabula papildināta ar jaunām ailēm:
"par speciālo izglītības programmu īstenošanu valsts valodā mazākumtautību izglītojamiem".
"par speciālo izglītības programmu īstenošanu valsts valodā mazākumtautību izglītojamiem".
Problēmas apraksts
Noteikumu 3. pielikuma 1. tabula paredz, ka pārskatā jānorāda finansējuma izlietojums piemaksām pedagogiem par 3., 4., 5. kvalitātes pakāpi (rindas 3. kv2, 4. kv2, 5. kv2). Tabulas 2. piezīme noteic, ka rindās 3. kv2, 4. kv2, 5. kv2 norādāmas piemaksas pedagogiem, kuri ir ieguvuši 3., 4. un 5. kvalitātes pakāpi un kuriem profesionālās darbības kvalitātes pakāpi apliecinošs dokuments izsniegts līdz 2017. gada 9. augustam. Minētais nosacījums ir zaudējis spēku.
Risinājuma apraksts
No noteikumu 3. pielikuma 1. tabulas svītrotas rindas 3. kv2, 4. kv2, 5. kv2 un 2. piezīme.
Attiecīgi tiek mainīta piezīmju numerācija.
Attiecīgi tiek mainīta piezīmju numerācija.
Problēmas apraksts
Noteikumu 3. pielikuma 1. tabulas 5. piezīme noteic: "Atlaišanas pabalsti, kas izmaksāti saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 3. panta ceturto daļu."
Likums "Par valsts budžetu 2022. gadam" ir zaudējis spēku, turklāt, mainoties ikgadējam likumam par valsts budžetu, minētā piezīme ir jāprecizē katru gadu, līdz ar to, nepieciešams veikt grozījumu.
Likums "Par valsts budžetu 2022. gadam" ir zaudējis spēku, turklāt, mainoties ikgadējam likumam par valsts budžetu, minētā piezīme ir jāprecizē katru gadu, līdz ar to, nepieciešams veikt grozījumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 3. pielikuma 1. tabulas 5. piezīme (mainoties numerācijai – 4. piezīme) izteikta jaunā redakcijā:
"Atlaišanas pabalsti, kas izmaksāti saskaņā ar likumā par valsts budžetu kārtējam gadam un budžeta ietvaru nākamajiem gadiem paredzēto nosacījumu, ka pašvaldības tām piešķirto mērķdotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām ir tiesīgas izmantot atlaišanas pabalstu izmaksai pedagogiem, kas zaudē darbu izglītības iestāžu likvidācijas vai reorganizācijas gadījumā, ja reorganizācija vai likvidācija ir pabeigta ne vēlāk, kā līdz kārtējā gada 31. augustam.".
"Atlaišanas pabalsti, kas izmaksāti saskaņā ar likumā par valsts budžetu kārtējam gadam un budžeta ietvaru nākamajiem gadiem paredzēto nosacījumu, ka pašvaldības tām piešķirto mērķdotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām ir tiesīgas izmantot atlaišanas pabalstu izmaksai pedagogiem, kas zaudē darbu izglītības iestāžu likvidācijas vai reorganizācijas gadījumā, ja reorganizācija vai likvidācija ir pabeigta ne vēlāk, kā līdz kārtējā gada 31. augustam.".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Speciālās izglītības iestādes
Ietekmes apraksts
Veicinās pilnvērtīgāku speciālās izglītības pakalpojumu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
514 151 898
0
511 057 266
0
514 503 766
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
514 151 898
0
511 057 266
0
514 503 766
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
514 151 898
89 650
511 057 266
268 950
514 503 766
268 950
179 300
2.1. valsts pamatbudžets
514 151 898
89 650
511 057 266
268 950
514 503 766
268 950
179 300
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-89 650
0
-268 950
0
-268 950
-179 300
3.1. valsts pamatbudžets
0
-89 650
0
-268 950
0
-268 950
-179 300
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
89 650
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-268 950
-268 950
-179 300
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts aprēķins anotācijas pielikumā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Cita informācija
Ailēs "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" un "saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" norādīts apstiprinātais finansējuma apmērs, kas ir paredzēts likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 62.resora programmās 01.00.00, 05.00.00 un 10.00.00.
Lai nodrošinātu atbalstu pedagogiem, kuri īsteno secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā mazākumtautību izglītojamajiem pirmsskolas un pamatizglītības pakāpē, ministrija aprēķināja, ka 2023. gada 4 mēnešiem papildu nepieciešami 2 396 766 euro, tai skaitā:
(i) pirmsskolas, pamata un vispārējās izglītības programmu pedagogu darba samaksai – 2 307 116 euro;
(ii) speciālo pirmsskolas, pamata un vispārējās izglītības programmu pedagogu darba samaksai – 89 650 euro.
Papildu finansējums 2 307 116 euro apmērā pirmsskolas, pamata un vispārējās izglītības programmu pedagogu darba samaksai aprēķināts, ņemot vērā mazākumtautību programmu klašu komplektu skaitu un bērnu no 5 gadu vecuma izglītošanā iesaistīto pedagogu likmju skaitu 2022. gada 1.septembrī, attiecīgi aprēķināts kopējais finansējums pedagogu darba samaksai (t.sk. citiem pienākumiem un administrācijai). Plānots, ka finansējums 20 procentu apmērā no kopējā aprēķinātā finansējuma novirzāms pedagogu darba samaksai, kuri īsteno secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā mazākumtautību izglītojamajiem.
Ņemot vērā aprēķināto finansējumu, ministrija noteica mērķdotācijas pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām apmēru vienam mazākumtautību izglītojamajam, kurš 2022./2023. mācību gadā apgūs mazākumtautību pirmsskolas un pamatizglītības izglītības programmas:
– pirmsskolas izglītības programmās - 27,03 euro;
– pamatizglītības programmās - 31,96 euro.
(Detalizēts aprēķins pielikumā)
Gatavojot priekšlikumus prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un turpmākajiem gadiem, ministrija sagatavoja priekšlikumu par papildu finansējuma piešķiršanu minētā mērķa īstenošanai pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām tiem pedagogiem, kuri no 2023. gada 1. septembra īstenos speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas mazākumtautību izglītojamiem latviešu valodā.
Ministru kabinetā 2023. gada 13. janvārī, izskatot informatīvo ziņojumu "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un budžeta ietvaram 2023.–2025. gadam", tika atbalstīts priekšlikums par papildu finansējuma piešķiršanu pārejai uz obligāto izglītību tikai latviešu valodā.
Minētā mērķa īstenošanai tika piešķirts papildu finansējums pedagogiem, kuri no 2023. gada 1. septembra īstenos speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas mazākumtautību izglītojamiem: 2023. gadam – 138 092 euro, 2024. gadam – 484 572 euro, 2025. gadam – 704 892 euro.
Ar piešķirto finansējumu plānots nodrošināt pedagogu darba samaksu, atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi" (turpmāk - MK 445), kas bija spēkā līdz 2022.gada 31.augustam.
Savukārt, lai nodrošinātu MK 445 noteikto, kas stājas spēkā 2023.gada 1.septembrī, kā arī, lai nodrošinātu izglītojamiem atbalstu pagarinātās dienas grupās, pedagogu darba samaksai un pedagogu palīgiem izglītības programmu īstenošanā, nepieciešams papildu finansējums.
Finansējuma apmērs speciālo izglītības programmu pedagogu darba samaksai noteikts, piemērojot aprēķināto mērķdotācijas pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām apmēru vienam mazākumtautību izglītojamajam (pirmsskolas izglītības programmās - 27,03 euro; pamatizglītības programmās - 31,96 euro). Nepieciešamais finansējums 2023. gada 4 mēnešiem, lai nodrošinātu pilnu atbalstu pedagogiem, kuri īsteno secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā mazākumtautību izglītojamajiem ir 227 742 euro, piešķirts papildu finansējums 2023. gadam – 138 092 euro, papildu 2023. gada 4 mēnešiem nepieciešami 89 650 euro.
Papildu nepieciešamais finansējums 2023. gadam 89 650 euro apmērā, tiks nodrošināts no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Jautājums par papildus nepieciešamo finansējumu 2024. gadam un 2025. gadam 268 950 euro apmērā un 2026. gadam 179 300 euro apmērā, skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
Finansējuma apmērs aprēķināts, ņemot vērā pedagogu zemāko mēneša darba algas likmi un viena izglītojamā izmaksu 01.09.2023., zemākās mēneša darba algas likmes un viena izglītojamā izmaksas izmaiņu gadījumā, papildu nepieciešamā finansējuma apmērs var tikt precizēts.
Attiecībā uz grozījumu Noteikumu Nr. 477 4.2. apakšpunktā, papildu finanšu resursi nav nepieciešami.
Lai stiprinātu izglītības kvalitāti speciālās izglītības iestādēs un vienlaicīgi nodrošinātu efektīvu finanšu un materiāltehnisko resursu ieguldījumu speciālo izglītības iestāžu uzturēšanā, Izglītības un zinātnes ministrija, pēc speciālo izglītības iestāžu apsekojama, izvērtējusi speciālo izglītības iestāžu tīklu un līdz 2023.gada maijam saskaņojusi:
1) Cēsu novada domes 23.02.2023. lēmumu Nr.63, ar kuru nolemts - sākot no 2023.gada 1.septembra mainīt Cēsu Bērzaines pamatskola - attīstības centra nosaukumu uz “Cēsu Bērzaines pamatskola” un veidu no speciālās izglītības iestādes uz vispārējo izglītības iestādi;
2) Jelgavas valstspilsētas domes lēmumu par reorganizāciju: “Jelgavas Paula Bendrupa pamatskolas” veida nomaiņai no speciālās izglītības iestādes uz vispārizglītojošo pamatskolu ar 2023.gada 15.jūniju.
Tādējādi, finanšu resursi, kas radīsies minēto izglītības iestāžu reorganizācijas rezultātā, tiks novirzīti Noteikumu Nr. 477 4.2. apakšpunkta nodrošināšanai.
Ailēs "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam" un "saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" norādīts apstiprinātais finansējuma apmērs, kas ir paredzēts likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” 62.resora programmās 01.00.00, 05.00.00 un 10.00.00.
Lai nodrošinātu atbalstu pedagogiem, kuri īsteno secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā mazākumtautību izglītojamajiem pirmsskolas un pamatizglītības pakāpē, ministrija aprēķināja, ka 2023. gada 4 mēnešiem papildu nepieciešami 2 396 766 euro, tai skaitā:
(i) pirmsskolas, pamata un vispārējās izglītības programmu pedagogu darba samaksai – 2 307 116 euro;
(ii) speciālo pirmsskolas, pamata un vispārējās izglītības programmu pedagogu darba samaksai – 89 650 euro.
Papildu finansējums 2 307 116 euro apmērā pirmsskolas, pamata un vispārējās izglītības programmu pedagogu darba samaksai aprēķināts, ņemot vērā mazākumtautību programmu klašu komplektu skaitu un bērnu no 5 gadu vecuma izglītošanā iesaistīto pedagogu likmju skaitu 2022. gada 1.septembrī, attiecīgi aprēķināts kopējais finansējums pedagogu darba samaksai (t.sk. citiem pienākumiem un administrācijai). Plānots, ka finansējums 20 procentu apmērā no kopējā aprēķinātā finansējuma novirzāms pedagogu darba samaksai, kuri īsteno secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā mazākumtautību izglītojamajiem.
Ņemot vērā aprēķināto finansējumu, ministrija noteica mērķdotācijas pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām apmēru vienam mazākumtautību izglītojamajam, kurš 2022./2023. mācību gadā apgūs mazākumtautību pirmsskolas un pamatizglītības izglītības programmas:
– pirmsskolas izglītības programmās - 27,03 euro;
– pamatizglītības programmās - 31,96 euro.
(Detalizēts aprēķins pielikumā)
Gatavojot priekšlikumus prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un turpmākajiem gadiem, ministrija sagatavoja priekšlikumu par papildu finansējuma piešķiršanu minētā mērķa īstenošanai pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām tiem pedagogiem, kuri no 2023. gada 1. septembra īstenos speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas mazākumtautību izglītojamiem latviešu valodā.
Ministru kabinetā 2023. gada 13. janvārī, izskatot informatīvo ziņojumu "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un budžeta ietvaram 2023.–2025. gadam", tika atbalstīts priekšlikums par papildu finansējuma piešķiršanu pārejai uz obligāto izglītību tikai latviešu valodā.
Minētā mērķa īstenošanai tika piešķirts papildu finansējums pedagogiem, kuri no 2023. gada 1. septembra īstenos speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas mazākumtautību izglītojamiem: 2023. gadam – 138 092 euro, 2024. gadam – 484 572 euro, 2025. gadam – 704 892 euro.
Ar piešķirto finansējumu plānots nodrošināt pedagogu darba samaksu, atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi" (turpmāk - MK 445), kas bija spēkā līdz 2022.gada 31.augustam.
Savukārt, lai nodrošinātu MK 445 noteikto, kas stājas spēkā 2023.gada 1.septembrī, kā arī, lai nodrošinātu izglītojamiem atbalstu pagarinātās dienas grupās, pedagogu darba samaksai un pedagogu palīgiem izglītības programmu īstenošanā, nepieciešams papildu finansējums.
Finansējuma apmērs speciālo izglītības programmu pedagogu darba samaksai noteikts, piemērojot aprēķināto mērķdotācijas pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām apmēru vienam mazākumtautību izglītojamajam (pirmsskolas izglītības programmās - 27,03 euro; pamatizglītības programmās - 31,96 euro). Nepieciešamais finansējums 2023. gada 4 mēnešiem, lai nodrošinātu pilnu atbalstu pedagogiem, kuri īsteno secīgu pāreju uz mācībām valsts valodā mazākumtautību izglītojamajiem ir 227 742 euro, piešķirts papildu finansējums 2023. gadam – 138 092 euro, papildu 2023. gada 4 mēnešiem nepieciešami 89 650 euro.
Papildu nepieciešamais finansējums 2023. gadam 89 650 euro apmērā, tiks nodrošināts no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Jautājums par papildus nepieciešamo finansējumu 2024. gadam un 2025. gadam 268 950 euro apmērā un 2026. gadam 179 300 euro apmērā, skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā.
Finansējuma apmērs aprēķināts, ņemot vērā pedagogu zemāko mēneša darba algas likmi un viena izglītojamā izmaksu 01.09.2023., zemākās mēneša darba algas likmes un viena izglītojamā izmaksas izmaiņu gadījumā, papildu nepieciešamā finansējuma apmērs var tikt precizēts.
Attiecībā uz grozījumu Noteikumu Nr. 477 4.2. apakšpunktā, papildu finanšu resursi nav nepieciešami.
Lai stiprinātu izglītības kvalitāti speciālās izglītības iestādēs un vienlaicīgi nodrošinātu efektīvu finanšu un materiāltehnisko resursu ieguldījumu speciālo izglītības iestāžu uzturēšanā, Izglītības un zinātnes ministrija, pēc speciālo izglītības iestāžu apsekojama, izvērtējusi speciālo izglītības iestāžu tīklu un līdz 2023.gada maijam saskaņojusi:
1) Cēsu novada domes 23.02.2023. lēmumu Nr.63, ar kuru nolemts - sākot no 2023.gada 1.septembra mainīt Cēsu Bērzaines pamatskola - attīstības centra nosaukumu uz “Cēsu Bērzaines pamatskola” un veidu no speciālās izglītības iestādes uz vispārējo izglītības iestādi;
2) Jelgavas valstspilsētas domes lēmumu par reorganizāciju: “Jelgavas Paula Bendrupa pamatskolas” veida nomaiņai no speciālās izglītības iestādes uz vispārizglītojošo pamatskolu ar 2023.gada 15.jūniju.
Tādējādi, finanšu resursi, kas radīsies minēto izglītības iestāžu reorganizācijas rezultātā, tiks novirzīti Noteikumu Nr. 477 4.2. apakšpunkta nodrošināšanai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts paredz piešķirtā valsts budžeta finansējuma sadali speciālajām izglītības iestādēm pedagogu papildus darba samaksai, kuri īsteno speciālās izglītības programmas valsts valodā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Ministru kabineta grozījumu projekta izpilde neparedz papildu administratīvo slogu pašvaldībām un speciālajām izglītības iestādēm.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ministru kabineta grozījumu projekts paredz, ka speciālās izglītības mazākumtautību izglītojamie, kuri sākot ar 2023.gada 1.septembri apgūs speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas, saņems papildu atbalstu mācību gadā, kurā pāreja uz izglītību valsts valodā.
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ministru kabineta grozījumu projekts paredz, ka speciālās izglītības mazākumtautību izglītojamie, kuri sākot ar 2023.gada 1.septembri apgūs speciālās pirmsskolas un speciālās pamatizglītības programmas, saņems papildu atbalstu mācību gadā, kurā notiek pāreja uz izglītību valsts valodā, tādējādi nodrošinot izglītojamiem vienlīdzīgas tiesības uz izglītību un veicinās viņu integrāciju sabiedrībā.
8.2. Cita informācija
Ministru kabineta grozījumu projekts paredz papildu finansējumu speciālās izglītības pedagogiem par papildus darba apjomu ar izglītojamiem, kuri pāriet uz izglītības satura īstenošanu valsts valodā, kuri iepriekšējā mācību gadā apguvuši speciālās izglītības mazākumtautību programmas.
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Papildu finansējuma aprēķins pārejai uz izglītību valsts valodā
2. pielikums
Nosaukums
Nepieciešamais pedagoģisko likmju skaits uz izglītojamo izglītības programmas īstenošanai
