Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
22-TA-1388: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Krievijas Federācijas izraisītais bruņotais konflikts Ukrainā

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ir pārsniegts sākotnēji prognozētais Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kas ierodas Latvijā patvēruma saņemšanai Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta Ukrainā dēļ. Pēc šī brīža aptuvenām aplēsēm valstī kopumā būs jāspēj uzņemt līdz četrdesmit tūkstošiem Ukrainas civiliedzīvotāju. Likumprojekts paredz papildu pasākumu - sniegt atbalstu Latvijas mājsaimniecībām, kas, atsaucības mudinātas, brīvprātīgi uzņem Ukrainas civiliedzīvotājus, kas pastarpināti sekmēs Ukrainas civiliedzīvotāju iespējas saņemt izmitināšanu līdz 90 dienām.
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Strauji augošais Ukrainas civiliedzīvotāju skaits,kas, bēgot no karadarbības, ierodas Latvijā, kuriem nepieciešams nodrošināt primāri sniedzamo atbalstu (izmitināšanu un pārtiku), un tūlītēja papildu izmitināšanas resursu pieejamība.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2022.gada 20.aprīlī Latvijā sadarbības teritoriju civilās aizsardzības komisijās kopumā bija vērsušies 22 616 Ukrainas civiliedzīvotāji, no kuriem kopumā izmitinātas 9385 personas. Latvijā ierodošos Ukrainas civiliedzīvotāju skaits pastāvīgi pieaug. Vienlaikus, Latvijas sabiedrība, paužot atbalstu no karadarbības Ukrainā bēgošajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, cita starpā, atsaucības mudināta, brīvprātīgi izmitina Ukrainas civiliedzīvotājus savās mājsaimniecībās.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijā ierodošos Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kas ierodas Latvijā, pastāvīgi pieaug, savukārt šo personu uzņemšanai un izmitināšanai valstij pieejamie resursi sarūk.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts nosaka mājsaimniecības jeb tās pārstāvošās fiziskās personas tiesības kā kompensāciju par papildus izmaksām, kas tai radušās, savā mājoklī bez maksas izmitinot Ukrainas civiliedzīvotājus, par periodu līdz 90 dienām saņemt atlīdzību 100 euro apmērā mēnesī par pirmo izmitināto personu un 50 euro apmērā mēnesī par katru nākamo izmitināto personu, bet ne vairāk kā 300 euro apmērā mēnesī par vienā mājoklī (adresē) uzņemtām personām (turpmāk – atlīdzība mājsaimniecībai). Ņemot vērā, ka mājsaimniecībā ietilpstošajām fiziskajām personām var piederēt vai to turējumā atrasties vairāki mājokļi, kuros visos var tikt izmitināti Ukrainas civiliedzīvotāji, atlīdzību mājsaimniecībai mājsaimniecību pārstāvošā fiziskā persona var saņemt par katru sev īpašumā vai turējumā esošo mājokli, kurā tiek izmitināti Ukrainas civiliedzīvotāji, līdz ar to kopējais mājsaimniecības atlīdzības apmērs vienai personai netiek ierobežots.

Tiesiskais regulējums attieksies uz tām mājsaimniecībām, kuras brīvprātīgi, atsaucības mudinātas, un nepieprasot samaksu no Ukrainas civiliedzīvotājiem, ir gatavas viņus izmitināt. Valsts ar atlīdzību mājsaimniecībai izsaka pateicību šīm mājsaimniecībām, lai vismaz daļēji kompensētu mājsaimniecībai papildus radušās izmaksas par uzņemto Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un tiem sniegto atbalstu (nodrošinot gan izmitināšanu, gan iespēju robežās arī higiēnas preces un uzturu, kā arī izglītojošus un izklaides jeb atpūtas pasākumus, u.c. atbalsta pasākumus).

Lai saņemtu  atlīdzību mājsaimniecībai, fiziskā persona - mājokļa īpašnieks vai tā īrnieks (turpmāk – iesniedzējs) iesniedz pieteikumu par atlīdzības mājsaimniecībai (turpmāk – pieteikums) saņemšanu tajā pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā atrodas mājoklis. Pieteikumu iesniedz ne vēlāk kā 14 dienu laikā no brīža, kad ir uzsākta Ukrainas civiliedzīvotāja uzņemšana un iekļauj tajā vismaz šādas ziņas: 
1) iesniedzēja vārds, uzvārds, personas kods, kredītiestādes maksājuma vai pasta norēķinu sistēmas konts, kontaktinformācija (tālruņa numurs un/vai elektroniskā pasta adrese),   
2) mājokļa, kurā tiek uzņemti Ukrainas civiliedzīvotāji, adrese, izmitināšanai nodotā platība, paredzētais izmitināšanas periods (precizējot izmitināšanas sākuma un beigu datumu (uzsverams, ka atlīdzība mājsaimniecībai var tikt piešķirta par periodu līdz 90 dienām, savukārt mājsaimniecība, atsaucības mudināta, var izvēlēties Ukrainas civiliedzīvotājus izmitināt arī ilgāk – bez atlīdzības mājsaimniecībai saņemšanas)); 
3) apliecinājumu par iesniedzēja tiesībām nodot dzīvojamās telpas lietošanai citām personām (piemēram, uz īpašuma tiesību vai īres tiesību pamata);
4) izmitināto Ukrainas civiliedzīvotāju vārdi, uzvārdi, personas kodi.

Likumprojekts paredz, ka pašvaldība, pamatojoties uz pieteikumu, ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pieņem lēmumu par atlīdzības mājsaimniecībai piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Atlīdzība mājsaimniecībai tiek piešķirta par periodu, kas ir ne ilgāks par 90 dienām, un tas uzskaitāms no pieteikumā norādītā izmitināšanas sākuma datuma, taču ne agrāk kā no 2022.gada 1.maija.

Jānorāda, ka atlīdzība mājsaimniecībai ir jauns atbalsta mehānisms Ukrainas civiliedzīvotājus uzņemošām mājsaimniecībām ar konkrētiem un pārbaudāmiem kritērijiem tā saņemšanai. Minētais atbalsta mehānisms nebūtu piešķirams par periodu līdz 2022.gada 1.maijam, jo, pirmkārt, tas ir uzlūkojams kā valsts īstenota rīcība finanšu piešķīrumu tiesībās konkrētajā (jeb tā pieņemšanas) brīdī pieejamā budžeta ietvaros un, otrkārt, likumprojektā paredzētie kritēriji atlīdzības saņemšanai ir vērsti uz nākotni, fiksējot, cita starpā, konkrētu periodu, kura ietvaros konkrēti Ukrainas civiliedzīvotāji tiks izmitināti, kā arī likumprojektā ir paredzēts mehānisms, kas ļauj pašvaldībai izmantot tiesības, izpildoties konkrētiem priekšnoteikumiem, pārtraukt atlīdzības izmaksu.

Pašvaldība piešķirto atlīdzību mājsaimniecībai par aktuālo mēnesi līdz nākamā mēneša 10. datumam pārskaita iesniedzēja norādītajā kredītiestādes maksājumu vai pasta norēķinu sistēmas kontā.

Pašvaldība, saņemot un izvērtējot mājsaimniecības jeb tās pārstāvošās fiziskās personas pieteikumu par atlīdzības mājsaimniecībai saņemšanu, atsaka atlīdzības mājsaimniecībai piešķiršanu, ja konstatē, ka:
1) Ukrainas civiliedzīvotājs, kura izmitināšanai iesniedzējs ir pieteicies atlīdzības mājsaimniecībai saņemšanai, saņem šī likuma 12.pantā minēto valsts nodrošināto primāri sniedzamo atbalstu - izmitināšanu;
2) Ukrainas civiliedzīvotājs, kura izmitināšanai iesniedzējs ir pieteicies atlīdzības mājsaimniecībai saņemšanai, saņem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā paredzēto mājokļa pabalstu par likumā minētā 7.1 panta otrās daļas 2.punktā (ar likumprojektu ieviestā tiesību norma) minēto periodu;
3) konkrētais Ukrainas civiliedzīvotājs ir bijis uzņemts mājsaimniecībā, kas par tā izmitināšanu ir saņēmusi šī panta pirmajā daļā minēto atlīdzību mājsaimniecībai 90 dienas (savukārt, ja Ukrainas civiliedzīvotājs ir bijis uzņemts mājsaimniecībā, kas par tā izmitināšanu ir saņēmusi šī panta pirmajā daļā minēto atlīdzību mājsaimniecībai mazāk kā 90 dienas, uzņemošajai mājsaimniecībai ir tiesības saņemt atlīdzības mājsaimniecībai maksājumu par šī Ukrainas civiliedzīvotāja uzņemšanu uz atlikušo periodu);
4) iesniedzējam nav tiesību konkrētās dzīvojamās telpas nodot lietošanā citām personām;
5)Ukrainas civiliedzīvotājs, kura izmitināšanai iesniedzējs ir pieteicies atlīdzības mājsaimniecībai saņemšanai, ir darba tiesiskajās attiecībās.

Ja Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšana uzņemošajā mājsaimniecībā tiek izbeigta pirms pieteikumā norādītā perioda beigām, iesniedzējam (uzņemošajai mājsaimniecībai jeb tās pārstāvošajai fiziskajai personai) ir pienākums nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā rakstveidā informēt par to pašvaldību. Atlīdzības mājsaimniecībai apjoms tiek aprēķināts, ņemot vērā uzņemto Ukrainas civiliedzīvotāju skaitu un maksimālo atlīdzību, kā arī faktisko dienu skaitu, kuras mājsaimniecība izmitinājusi Ukrainas civiliedzīvotājus.

Likumprojekts vienlaikus paredz tiesības pašvaldībai pārtraukt piešķirtā atlīdzības maksājuma mājsaimniecībai izmaksu, ja tā ir saņēmusi ziņas un guvusi apstiprinājumu kādam no šādiem faktiem:
1) Ukrainas civiliedzīvotājiem lietošanā nodotās telpas vai tajās esošie apstākļi, tai skaitā, tajā atrodošie mājsaimniecības locekļi vai to uzvedība rada vai var radīt apdraudējumu personu drošībai vai veselībai;
2) Ukrainas civiliedzīvotājiem lietošanā nodotajās telpās esošie apstākļi ir cilvēka cieņu aizskaroši vai telpas nav dzīvošanai derīgas (piemēram, nav nodrošināta gultasvieta, sanitārais mezgls, aprīkojums ēdiena pagatavošanai).
Jānorāda, ka par apstākļiem, kas rada vai var radīt apdraudējumu personu drošībai/veselībai, vai neatbilstību dzīvošanai, pašvaldība var saņemt ziņas gan no pašiem izmitinātajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, gan no, piemēram, pašvaldības (piemēram, policija) vai valsts iestādēm. Saņemot šādas ziņas, pašvaldībai ir pienākums iepazīties ar tām un gadījumā, ja ziņu kopums pirmšķietami ir tāds, kas neliek apšaubīt tajā ietverto faktu patiesumu, pašvaldība pieņem, ka konkrētie fakti ir apstiprināti, neveicot papildus pārbaudes. Vienlaikus, konstatējot konkrētos tiesību normā minētos faktus, pašvaldībai, pēc attiecīgo Ukrainas civiliedzīvotāju izteikta lūguma, ir jānodrošina tām izmitināšana atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā paredzētajam regulējumam atbilstošos apstākļos.
3)Ukrainas civiliedzīvotājs, kura izmitināšanai iesniedzējs ir pieteicies atlīdzības mājsaimniecībai saņemšanai, ir nodibinājis darba tiesiskās attiecībās.

Lai arī atlīdzība  tiek izmaksāta mājsaimniecībai, atbalsts pastarpināti tiek sniegts arī Ukrainas civiliedzīvotājiem, jo tādā veidā mājsaimniecības ir vēl vairāk motivētas brīvprātīgi uzņemt Ukrainas civiliedzīvotājus. Tāpēc pašvaldība Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajā kārtībā iesniedz pārskatu par sniegto atbalstu mājsaimniecībām un lūdz kompensēt attiecīgos izdevumus no valsts budžeta līdzekļiem.
 
Problēmas apraksts
Latvijā ierodošos Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, kas ierodas Latvijā, pastāvīgi pieaug, savukārt šo personu uzņemšanai un izmitināšanai valstij pieejamie resursi sarūk.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā valsts budžeta līdzekļu ierobežoto apjomu, ir rasts risinājums, kas varētu arī turpmāk ļaut valstij nodrošināt primāri sniedzamo atbalstu iespējami vairāk Ukrainas civiliedzīvotājiem. Esošais risinājums, kas atspoguļots sagatavotajā likumprojektā paredz, ka:
1) pārtika Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek nodrošināta līdz 30 dienām. 
2) valsts nodrošina primāri sniedzamo atbalstu (izmitināšanu un pārtiku) tikai tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kurus nav izmitinājusi vai neizmitina tāda mājsaimniecība, kura saņem vai ir pieteikusies Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā paredzētajam mājsaimniecību atlīdzības maksājumam.

Ja Ukrainas civiliedzīvotājs tiek izmitināts mājoklī, kura īpašnieks vai īrnieks nav saņēmis, nesaņem vai nav pieteicies saņemt atlīdzību mājsaimniecībai, ņemot vērā, ka nepastāv tiesisks mehānisms, kā fiksēt vai pārliecināties par šāda izmitināšanas fakta esamību pagātnē, tas var pretendēt uz primāri sniedzamo atbalstu.

Valsts, izmaksājot atlīdzības maksājumu mājsaimniecībai, kura ir uzņēmusi Ukrainas civiliedzīvotāju vai civiliedzīvotājus, pastarpināti ir sniegusi primāri sniedzamo atbalstu arī Ukrainas civiliedzīvotājam/iem. Līdz ar to Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 12.pantā paredzētais valsts nodrošinātais primāri sniedzamais atbalsts nav paredzēts tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri jau ir izmitināti mājsaimniecībā 90 dienas, kura par to ir saņēmusi atlīdzības mājsaimniecībai maksājumu. Ja Ukrainas civiliedzīvotājs/i ir bijis izmitināts mājsaimniecībā, kura par to ir saņēmusi atlīdzības maksājumu, mazāk nekā 90 dienas, Ukrainas civiliedzīvotājam ir tiesības prasīt valsts nodrošināto izmitināšanu apmērā, kas kopā ar mājsaimniecības sniegto izmitināšanas atbalstu nepārsniedz 90 dienas.

Likumprojekts vienlaikus paredz, ka tie Ukrainas civiliedzīvotāji, kuri jau ir pieteikušies un saņem primāri sniedzamo atbalstu – pārtiku - varēs to saņemt līdz 2022.gada 23.maijam arī gadījumā, ja šis atbalsta ilgums kopā pārsniegs 30 dienas, skaitot no dienas, kad ir uzsākta atbalsta sniegšana.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ukrainas civiliedzīvotāji
  • Ukrainas civiliedzīvotājus uzņemošās mājsaimniecības (Fiziskas personas)
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
937 500
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
937 500
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-937 500
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-937 500
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
937 500
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins


Atlīdzība mājsaimniecībām
1)    vienas mājsaimniecības vidējais lielums ir 4 cilvēki;
2)    Latvijas mājsaimniecībās provizoriski plānots, ka dzīvos ~ 5000 personas (tai skaitā tikai maza daļa (327 personas) ir tādas, par kurām šobrīd jau ir zināms CAK, jo cilvēki šajā mājsaimniecībās pamatā tiek uzņemti pēc privātas iniciatīvas, nevis caur CAK sarakstiem.  Proti, iemesls uzņemšanai ir personīga vēlme sniegt  palīdzību, nevis pakalpojuma sniegšana, piemēram, dzīvoklis arī iepriekš ir izīrēts, taču šobrīd tas tiek izīrēts ukraiņu ģimenei.

Personu skaits *pabalsta apmērs mēnesī = nepieciešamais finansējums 1 mēnesim
5000 personas / 4 (vid. m/s lielums) = 1250 mājsaimniecības
1250 personas x 100 euro + 3750 x 50 euro = 312 500 euro mēnesī
Nepieciešamais finansējums indikatīvi 3 mēnešiem:
312 500 x 3= 937 500 euro

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
nav
Cita informācija
Finansējums, kas nepārsniedz 937 500 euro tiks pārdalīts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai no 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

4.1.1. Ministru kabineta 2022.gada 12.marta noteikumi Nr.168 "Noteikumi par izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem"

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus, lai nodrošinātu šajā likumprojektā atbalsta pasākumu ieviešanu konkrētajā apjomā.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi