21-TA-1707: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kontrolpirkuma noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta “Kontrolpirkuma veikšanas kārtība” (turpmāk – projekts) izstrāde ir Valsts policijas iniciatīva, ievērojot 2020.gada 28.decembrī veiktos grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas atļauj alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību ar distances līgumu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta izstrādes mērķis ir precizēt tiesisko regulējumu, lai Valsts policija un pašvaldības policija varētu nodrošināt Alkoholisko dzērienu aprites likuma 6.1 pantā noteikto ierobežojumu kontroli.
Ņemot vērā to, ka grozāmo normu apjoms Ministru kabineta 2013.gada 20.augusta noteikumos Nr. 619 “Kontrolpirkuma veikšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.619) pārsniegtu pusi, atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 140.punktam ir sagatavots jauns Ministru kabineta noteikumu projekts.
Ņemot vērā to, ka grozāmo normu apjoms Ministru kabineta 2013.gada 20.augusta noteikumos Nr. 619 “Kontrolpirkuma veikšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.619) pārsniegtu pusi, atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 140.punktam ir sagatavots jauns Ministru kabineta noteikumu projekts.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2020.gada 28.decembrī stājās spēkā grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas atļauj alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību ar distances līgumu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.
Alkoholisko dzērienu aprites likuma 6.1 pantā ir noteikta kārtība, kādā atļauts veikt alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, tajā skaitā mazumtirgotāja un piegādātāja pienākumi, lai nodrošinātu, ka alkoholiskie dzērieni netiek piegādāti nepilngadīgām personām, un tiek ievērotas citas šā likuma prasības.
Saskaņā ar Alkoholisko dzērienu aprites likuma 14.panta otro daļu par alkoholisko dzērienu neatļautu mazumtirdzniecību promnešanai vai alkoholisko dzērienu neatļautu piegādi (izsniegšanu) no pulksten 22.00 līdz 8.00 piemēro naudas sodu juridiskās personas darbiniekam — kurjeram vai citam piegādātājam — līdz četrpadsmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no četrpadsmit līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
Savukārt minētā panta sestā daļa nosaka, ka par alkoholisko dzērienu pārdošanu vai piegādi (izsniegšanu) personai, kura ir jaunāka par 18 gadiem, piemēro naudas sodu juridiskās personas darbiniekam — pārdevējam, kurjeram vai citam piegādātājam — no piecdesmit sešām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no simt četrdesmit līdz tūkstoš četrsimt divdesmit naudas soda vienībām.
Atbilstoši Alkoholisko dzērienu aprites likuma 15.panta pirmajai un trešajai daļai administratīvā pārkāpuma procesu par minētā likuma 14.panta otrajā un sestajā daļā noteiktajiem administratīvajiem pārkāpumiem veic Valsts policija vai pašvaldības policija.
Noteikumi Nr.619 ir izdoti saskaņā ar likuma “Par policiju” 12.panta piekto daļu un nosaka prasības, kas jāievēro, iesaistot personu kontrolpirkuma veikšanā, un kārtību, kādā veicams kontrolpirkums.
Alkoholisko dzērienu aprites likuma 6.1 pantā ir noteikta kārtība, kādā atļauts veikt alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, tajā skaitā mazumtirgotāja un piegādātāja pienākumi, lai nodrošinātu, ka alkoholiskie dzērieni netiek piegādāti nepilngadīgām personām, un tiek ievērotas citas šā likuma prasības.
Saskaņā ar Alkoholisko dzērienu aprites likuma 14.panta otro daļu par alkoholisko dzērienu neatļautu mazumtirdzniecību promnešanai vai alkoholisko dzērienu neatļautu piegādi (izsniegšanu) no pulksten 22.00 līdz 8.00 piemēro naudas sodu juridiskās personas darbiniekam — kurjeram vai citam piegādātājam — līdz četrpadsmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no četrpadsmit līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
Savukārt minētā panta sestā daļa nosaka, ka par alkoholisko dzērienu pārdošanu vai piegādi (izsniegšanu) personai, kura ir jaunāka par 18 gadiem, piemēro naudas sodu juridiskās personas darbiniekam — pārdevējam, kurjeram vai citam piegādātājam — no piecdesmit sešām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no simt četrdesmit līdz tūkstoš četrsimt divdesmit naudas soda vienībām.
Atbilstoši Alkoholisko dzērienu aprites likuma 15.panta pirmajai un trešajai daļai administratīvā pārkāpuma procesu par minētā likuma 14.panta otrajā un sestajā daļā noteiktajiem administratīvajiem pārkāpumiem veic Valsts policija vai pašvaldības policija.
Noteikumi Nr.619 ir izdoti saskaņā ar likuma “Par policiju” 12.panta piekto daļu un nosaka prasības, kas jāievēro, iesaistot personu kontrolpirkuma veikšanā, un kārtību, kādā veicams kontrolpirkums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Neskatoties uz to, ka noteikumi Nr.619 neizslēdz iespēju kontrolpirkumu veikt arī tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, tomēr pašreizējais normatīvais regulējums minētajam kontrolpirkumam nav piemērojams – kontrolpirkumam ar distances līgumu ir piemērojama atšķirīga kārtība, īpaši, ja kontrolpirkuma veikšanā iesaista nepilngadīgu personu.
No noteikumu Nr.619 satura izriet, ka kontrolpirkums veicams, izmantojot skaidru naudu. Savukārt Alkoholisko dzērienu aprites likuma 6.1 panta trešajā daļā noteikts, ka alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē ir atļauts izmantot tikai bezskaidras naudas norēķinus.
Ņemot vērā minēto prasību, projektā noteikts, ka kontrolpirkuma veikšanā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē policijas darbinieks var iesaistīt personu no 17 gadu vecuma, kurai ir savs norēķinu konts kredītiestādē, vai, kura ir papildu lietotājs likumiskā pārstāvja kontam ar savu maksājumu karti. Vairumā gadījumu nepilngadīgām personām nav sava norēķinu konta kredītiestādē, bet nepilngadīgā persona ir pievienota kā papildu lietotājs likumiskā pārstāvja kontam.
Līdz ar to, iesaistot kontrolpirkuma veikšanā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē nepilngadīgu personu, kurai nav sava norēķinu konta kredītiestādē un savu personīgo naudas līdzekļu, kontrolpirkuma veikšanā tiek iesaistīts tās likumiskais pārstāvis – proti, likumiskais pārstāvis dos atļauju ar nepilngadīgās personas starpniecību izmantot likumiskā pārstāvja norēķinu kontā kredītiestādē esošos naudas līdzekļus.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus noteikumos Nr.619, lai Valsts policija un pašvaldības policija varētu nodrošināt Alkoholisko dzērienu aprites likuma 6.1 pantā noteikto ierobežojumu kontroli.
No noteikumu Nr.619 satura izriet, ka kontrolpirkums veicams, izmantojot skaidru naudu. Savukārt Alkoholisko dzērienu aprites likuma 6.1 panta trešajā daļā noteikts, ka alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē ir atļauts izmantot tikai bezskaidras naudas norēķinus.
Ņemot vērā minēto prasību, projektā noteikts, ka kontrolpirkuma veikšanā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē policijas darbinieks var iesaistīt personu no 17 gadu vecuma, kurai ir savs norēķinu konts kredītiestādē, vai, kura ir papildu lietotājs likumiskā pārstāvja kontam ar savu maksājumu karti. Vairumā gadījumu nepilngadīgām personām nav sava norēķinu konta kredītiestādē, bet nepilngadīgā persona ir pievienota kā papildu lietotājs likumiskā pārstāvja kontam.
Līdz ar to, iesaistot kontrolpirkuma veikšanā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē nepilngadīgu personu, kurai nav sava norēķinu konta kredītiestādē un savu personīgo naudas līdzekļu, kontrolpirkuma veikšanā tiek iesaistīts tās likumiskais pārstāvis – proti, likumiskais pārstāvis dos atļauju ar nepilngadīgās personas starpniecību izmantot likumiskā pārstāvja norēķinu kontā kredītiestādē esošos naudas līdzekļus.
Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus noteikumos Nr.619, lai Valsts policija un pašvaldības policija varētu nodrošināt Alkoholisko dzērienu aprites likuma 6.1 pantā noteikto ierobežojumu kontroli.
Risinājuma apraksts
Projekts izstrādāts uz noteikumu Nr.619 pamata, papildus nosakot atšķirīgu kārtību, kādā veicams kontrolpirkums tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.
Projekts paredz, ka kontrolpirkuma veikšanā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē policijas darbinieks var iesaistīt personu no 17 gadu vecuma, kurai ir savs norēķinu konts kredītiestādē, vai, kura ir papildu lietotājs likumiskā pārstāvja kontam ar savu maksājumu karti.
Pirms kontrolpirkuma veikšanas tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē policijas darbinieks izvēlas iegādājamo preci, aprēķina ar preces iegādi un piegādi saistītos izdevumus un izsniedz kontrolpirkumā iesaistītajai personai (turpmāk - iesaistītā persona) kontrolpirkuma veikšanai precīzu skaidrās naudas summu vai ieskaita to iesaistītās personas vai nepilngadīgās personas likumiskā pārstāvja norēķinu kontā, kuram nepilngadīgā persona ir pievienota kā papildu lietotājs, kredītiestādē. Policijas darbinieks, izvēloties iegādājamo preci, izvēlas saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu. Ar saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu saprotama prece par viszemāko cenu (neatkarīgi no tā, vai prece ir ar atlaidi vai bez), vienlaikus, ņemot vērā konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes nosacījumus attiecībā uz minimālo pasūtījuma summu. Attiecībā uz piegādes veida izvēli neattiecas pienākums izvēlēties vislētāko piedāvājumu.
Iesaistītā persona pirms kontrolpirkuma veikšanas rakstiski apliecina savu piekrišanu brīvprātīgi iesaistīties kontrolpirkuma veikšanā, parakstot apliecinājumu. Nepilngadīgu personu kontrolpirkuma veikšanā iesaista ar tās likumiskā pārstāvja rakstisku atļauju.
Iesaistot nepilngadīgu personu kontrolpirkuma tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē veikšanā, tās likumiskais pārstāvis atļaujā, kas noformēta saskaņā ar projekta 2.pielikumu, norādīs, kādā veidā kontrolpirkumā iesaistītajai nepilngadīgajai personai būtu ērtāk saņemt no policijas darbinieka kontrolpirkuma veikšanai nepieciešamos naudas līdzekļus un norēķināties par kontrolpirkumu.
Projektā noteikts, ka kontrolpirkuma tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē izdevumos ietilpst samaksa par preci, samaksa par preces piegādi (ja preci paredzēts piegādāt) un komisijas maksa par kredītiestādes pakalpojumiem (ja tāda ir paredzēta).
Projekts paredz policijas darbiniekam un kontrolpirkumā iesaistītajai personai aizpildīt dažādus pieņemšanas - nodošanas aktus, atkarībā no tā, vai kontrolpirkums tiks veikts saimnieciskās darbības veikšanas vietā, vai tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.
Projekts paredz, ka kontrolpirkuma veikšanā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē policijas darbinieks var iesaistīt personu no 17 gadu vecuma, kurai ir savs norēķinu konts kredītiestādē, vai, kura ir papildu lietotājs likumiskā pārstāvja kontam ar savu maksājumu karti.
Pirms kontrolpirkuma veikšanas tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē policijas darbinieks izvēlas iegādājamo preci, aprēķina ar preces iegādi un piegādi saistītos izdevumus un izsniedz kontrolpirkumā iesaistītajai personai (turpmāk - iesaistītā persona) kontrolpirkuma veikšanai precīzu skaidrās naudas summu vai ieskaita to iesaistītās personas vai nepilngadīgās personas likumiskā pārstāvja norēķinu kontā, kuram nepilngadīgā persona ir pievienota kā papildu lietotājs, kredītiestādē. Policijas darbinieks, izvēloties iegādājamo preci, izvēlas saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu. Ar saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu saprotama prece par viszemāko cenu (neatkarīgi no tā, vai prece ir ar atlaidi vai bez), vienlaikus, ņemot vērā konkrētās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes nosacījumus attiecībā uz minimālo pasūtījuma summu. Attiecībā uz piegādes veida izvēli neattiecas pienākums izvēlēties vislētāko piedāvājumu.
Iesaistītā persona pirms kontrolpirkuma veikšanas rakstiski apliecina savu piekrišanu brīvprātīgi iesaistīties kontrolpirkuma veikšanā, parakstot apliecinājumu. Nepilngadīgu personu kontrolpirkuma veikšanā iesaista ar tās likumiskā pārstāvja rakstisku atļauju.
Iesaistot nepilngadīgu personu kontrolpirkuma tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē veikšanā, tās likumiskais pārstāvis atļaujā, kas noformēta saskaņā ar projekta 2.pielikumu, norādīs, kādā veidā kontrolpirkumā iesaistītajai nepilngadīgajai personai būtu ērtāk saņemt no policijas darbinieka kontrolpirkuma veikšanai nepieciešamos naudas līdzekļus un norēķināties par kontrolpirkumu.
Projektā noteikts, ka kontrolpirkuma tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē izdevumos ietilpst samaksa par preci, samaksa par preces piegādi (ja preci paredzēts piegādāt) un komisijas maksa par kredītiestādes pakalpojumiem (ja tāda ir paredzēta).
Projekts paredz policijas darbiniekam un kontrolpirkumā iesaistītajai personai aizpildīt dažādus pieņemšanas - nodošanas aktus, atkarībā no tā, vai kontrolpirkums tiks veikts saimnieciskās darbības veikšanas vietā, vai tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Projekts ietekmē fizisku personu, kura sasniegusi 15 gadu vecumu, un, kura brīvprātīgi piekritusi iesaistīties kontrolpirkuma veikšanā.
Juridiskās personas
- Projekts ietekmē Valsts policijas un pašvaldības policijas darbiniekus, kuri veiks kontrolpirkumus.
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmēs visas juridiskās personas, kuru darbību ar kontrolpirkumu veikšanas mehānismu kontrolēt ir Valsts policijas un pašvaldības policijas kompetencē.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Projekta izpilde tiks nodrošināta Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" šim mērķim piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts policija
- Pašvaldības policija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Valsts policijas un pašvaldības policijas uzdevumi tiks paplašināti - turpmāk kontrolpirkumi tiks veikti arī tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ietekmē rīcības virzienu "Drošība" Nr.439 - uzlabota sabiedrības iesaiste un atbildīga rīcība noziegumu atpazīšanā un novēršanā
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ar kontrolpirkumu veikšanas mehānismu tiek samazināts negodprātīgu komersantu skaits, kuri likumīgā apritē esošas preces pārdod/ piegādā vai sniedz pakalpojumus, pārkāpjot normatīvajos aktos noteiktās prasības. Projekts labvēlīgi ietekmē nepilngadīgu personu veselību, jo nepilngadīgām personām nav iespējas saņemt savam vecumam neatbilstošas preces vai pakalpojumus.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekta izpildes rezultātā tiks apstrādāti to personu dati, kuras tiks iesaistītas kontrolpirkuma veikšanā tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē.
Valsts policija un pašvaldības policija apstrādās iesaistītās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu un bankas konta numuru.
Personas datu apstrāde tiks veikta atbilstoši:
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula);
- Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas (ES) 2016/680 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi, ko veic kompetentās iestādes, lai novērstu, izmeklētu, atklātu noziedzīgus nodarījumus vai sauktu pie atbildības par tiem vai izpildītu kriminālsodus, un par šādu datu brīvu apriti, ar ko atceļ Padomes Pamatlēmumu 2008/977/TI un
- likuma "Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā"
prasībām.
Pasākumi, kuri ir paredzēti iesaistīto personu datu aizsardzībai, ir ierobežotas pieejamības informācija.
Valsts policija un pašvaldības policija apstrādās iesaistītās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu un bankas konta numuru.
Personas datu apstrāde tiks veikta atbilstoši:
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula);
- Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas (ES) 2016/680 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi, ko veic kompetentās iestādes, lai novērstu, izmeklētu, atklātu noziedzīgus nodarījumus vai sauktu pie atbildības par tiem vai izpildītu kriminālsodus, un par šādu datu brīvu apriti, ar ko atceļ Padomes Pamatlēmumu 2008/977/TI un
- likuma "Par fizisko personu datu apstrādi kriminālprocesā un administratīvā pārkāpuma procesā"
prasībām.
Pasākumi, kuri ir paredzēti iesaistīto personu datu aizsardzībai, ir ierobežotas pieejamības informācija.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi