Anotācija (ex-ante)

22-TA-487: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 9. oktobra rīkojumā Nr. 720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Apstākļos, kad daudzi Latvijas iedzīvotāji objektīvu iemeslu dēļ (ir saslimuši, inficējušies vai atrodas mājas karantīnā) nevar veikt balstvakcināciju, nepieciešams pagarināt laiku vakcinācijas pabeigšanai līdz ārkārtējās situācijas beigām.  

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir līdz ārkārtējās situācijas beigām pagarināt  laiku, kad par pilnībā vakcinētu personu, tiek uzskatīta persona, kas pabeigusi primāro vakcināciju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši šobrīd spēkā esošajam regulējam no 1. februāra ir noteikts primārās vakcinācijas derīguma termiņš 270 dienas. Pēc šī termiņa par pilnībā vakcinētu personu tiek uzskatīta persona, kas veikusi balstvakcināciju. Savukārt pakalpojumu saņemšanai un pasākumu apmeklēšanai valsts iekšienē primārās vakcinācijas derīguma termiņš stājas spēkā šī gada 15.februārī, proti, personām, kas saņēmušas pilnu vakcināciju ar divām vakcīnas devām tas ir 270 dienas, bet ar vienu Janssen devu -150 dienas. Pēc minētā termiņa par pilnībā vakcinētu personu tiek uzskatīta persona, kas saņēmusi balstvakcināciju. Šis nosacījums neattiecas uz pienākumu vakcinēties darba pienākumu veikšanai, kur joprojām ir prasība tikai pēc pabeigtas primārās vakcinācijas.  
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Latvijā notiek ļoti strauja Covid-19 izplatība un katru dienu tiek reģistrēts vairāk kā 10 000 jaunu saslimšanas gadījumu. Šādos apstākļos arī daudzi cilvēki, kam 15.februārī beidzas primārās vakcinācijas derīguma termiņš un būtu jāveic balstvakcinācija, to nevar paveikt, jo cilvēks ir inficējies ar SARS-CoV-2 vai kļuvis par kontaktpersonu un ir jāievēro stingrā izolācija vai mājas karantīna.  
 
Risinājuma apraksts
Tādēļ apstākļos, kad daudzi Latvijas iedzīvotāji objektīvu iemeslu dēļ nevar pabeigt balstvakcināciju, nepieciešams pagarināt laiku vakcinācijas pabeigšanai līdz ārkārtējās situācijas beigām.  
Tādēļ ir jānosaka, ka līdz ārkārtējās situācijas beigām par pilnībā vakcinētu personu, tiek uzskatīta persona, kas pabeigusi primāro vakcināciju atbilstoši Zāļu valsts aģentūras mājaslapā publicētajai vakcinācijas rokasgrāmatai.  Tas attieksies uz derīga vakcinācijas sertifikāta saņemšanu pakalpojumu saņemšanai un pasākumu apmeklēšanai valsts iekšienē, bet neattieksies uz ceļošanu. Attiecībā uz ceļošanu saskaņā ar ES regulu, kas nosaka Covid-19 sertifikātu izsniegšanu un izmantošanu, primārās vakcinācijas sertifikāta derīguma termiņš ir 270 dienas un pēc šī termiņa derīga vakcinācijas sertifikāta saņemšanai ir nepieciešama balstvakcinācija. 
Savukārt uz darba pienākumu veikšanu bez izmaiņām attiecas tikai nosacījums par pabeigtu primāro vakcināciju. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Izskatīts 2022.gada10.februāra Operatīvās vadības grupas sanāksmē. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projekts skar pret Covid-19 vakcinētās personas.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekts tiek virzīts steidzamības kārtā, sabiedrības iesaiste projekta izstrādē netika organizēta. Rīkojuma projektā skartie jautājumi ir diskutēti Operatīvās vadības grupā. Izskatīts 2021.gada 1o.februāra Operatīvās vadības grupas sanāksmē.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projektā noteikti epidemioloģiskās drošības pasākumi, kas skar sabiedrības veselību.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi