Anotācija

24-TA-1337: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ar Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumu Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu" grozījumu projektu paredzēts noteikt Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm (turpmāk – amatpersona) jaunā parauga ikdienas formas tērpu, kā arī amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm “pulkvedis” un “ģenerālis” svētku (parādes) formas tērpa aprakstu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju apraksts"" (turpmāk - Projekts) izstrādāts, lai precizētu spēkā esošo regulējumu, nosakot jaunu amatpersonu formas tērpu un atšķirības zīmju aprakstu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

Ievērojot Ministru kabineta 2013. gada 4. jūnija sēdē (prot. Nr. 33, 35.§ “Informatīvais ziņojums “Par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpu elementu pilnveidošanu, formas tērpu izsniegšanas kārtības precizēšanu un centralizētās formas tērpu izsniegšanas kārtības ieviešanas gaitu”, 2. punkts) pieņemto lēmumu – atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonu formas tērpu priekšmetu modernizāciju, 2021. gada 11. februārī tika pieņemti grozījumi Ministru  kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu". Grozījumu Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumos Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu" 2. punktā tika noteikts, ka modernizētais formas tērps un atšķirības zīmes, kuru apraksts noteikts šo noteikumu 5. un 6. pielikumā, ieviešams līdz 2021. gada 31. decembrim. Sakarā ar Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojumu Nr. 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" un Ministru kabineta 2020. gada 6. novembra rīkojumu Nr. 655 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" tika noteikti pasākumi, kas kavēja iepirkumu līgumu izpildi noteiktajā termiņā, tai skaitā, darbaspēka vai materiālu/ izejvielu pieejamību. 2022. gada 24. februārī Krievijai uzsākot pilna mēroga iebrukumu Ukrainā, tika negatīvi ietekmētas arī dažādu preču piegādes, kas savukārt ietekmēja arī Valsts robežsardzes apgādi ar modernizēto formas tērpu.
Saskaņā ar 2023. gada nogalē pieņemto politisko lēmumu un pamatojoties uz komunikāciju starp Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Valsts robežsardzi, Aizsardzības ministrija ir izstrādājusi un iesniegusi Ministru kabinetā izskatīšanai informatīvo ziņojumu “Par Valsts robežsardzes vienreizēju nodrošinājumu ar karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļām” (24-TA-1351) (turpmāk – Ziņojums) par iespēju sniegt atbalstu Valsts robežsardzei un īstenot vienreizēju karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļu nodošanu Valsts robežsardzei. 
Ministru kabineta 2024. gada 12. novembra sēdē (prot. Nr. 48 29. § "Informatīvais ziņojums "Par Valsts robežsardzes vienreizēju nodrošinājumu ar Nacionālo bruņoto spēku karavīra formas tērpa sastāvdaļām"", 2. punkts) uzdots precizēt Valsts robežsardzes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa aprakstu.
Saskaņā ar Iekšlietu nozares stratēģiju 2023.-2027. gadam (apstiprināta ar Iekšlietu ministrijas 2022. gada 7. janvāra rīkojumu Nr. 1-2/19 "Par Iekšlietu nozares stratēģijas kartes apstiprināšanu") Valsts robežsardzei, sadarbībā ar Aizsardzības ministriju un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem ir paredzēts palielināt Valsts robežsardzes spējas (tehniskie līdzekļi, savietojamība, personāla prasmes) Valsts aizsardzības koncepcijā un Nacionālajā drošības koncepcijā noteikto uzdevumu veikšanā, kas atbilst Valsts robežsardzes darbības stratēģijas 2023.-2027. gadam noteiktajai darbības vīzijai: “Valsts robežsardze ir iestāde ar augstām reaģēšanas spējām, mūsdienīgu ārējo vizuālo izskatu (funkcionālu formas tērpu)”.Ņemot vērā amatpersonu veicamo darbību specifiku un nepieciešamību pēc augstas kvalitātes funkcionālā apģērba, tika pieņemts lēmums veidot sadarbību ar Aizsardzības ministriju un Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, kam jau ir ilgstoša pieredze augstas kvalitātes funkcionālā apģērba izstrādē.
Secināts, ka Aizsardzības ministrijas piedāvātais formas tērps funkcionāli ir līdzvērtīgs iepriekš izstrādātā modernizētā formas tērpa kvalitātei, tomēr būtiski kvalitatīvāks ir auduma tekstūras un faktūras īpašības, kā arī formas tērpam izmantotais maskēšanās raksts "Woodlatpat" ir īpaši piemērots Latvijas dabas apstākļiem, kā arī rakstā esošās ģeometriskās formas samazina robežpārkāpēju iespēju vizuāli pamanīt robežsargu atšķirīgos apvidos dabā. Vienlaikus formas tērpa sastāvdaļās ieviestie dažādie funkcionālie uzlabojumi nodrošinās gan ērtāku lietošanu, gan garāku formas valkāšanas laiku. 
Plānojot ieviest jauna dizaina un funkcionalitātes formas tērpa elementus, kas veidos Valsts robežsardzes amatpersonu formas tērpu, vienlaikus paredzēts daļēji saglabāt esošā formas tērpa, kura apraksts noteikts Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumu Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu" 1. un 2. pielikumā valkāšanu amatpersonām ar ģenerāļa un pulkveža speciālajām dienesta pakāpēm, tādējādi nodrošinot Latvijas Nacionālo bruņoto spēku augstāko amatpersonu vizuālās atšķirības ietvara iespējamību no Valsts robežsardzes augstākajām amatpersonām oficiālos pasākumos.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma (turpmāk - DGL) 44. panta otrajā daļā noteikts, ka amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu nosaka Ministru kabinets.
Ministru kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumu Nr. 464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu" (turpmāk - Noteikumi Nr. 464) 3. punkta redakcijā noteikts, ka Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas amatpersonu formas tērpu un atšķirības zīmes, kuru apraksts noteikts šo noteikumu 5. un 6. pielikumā, ievieš līdz 2026. gada 31. decembrim. Līdz pilnīgai Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas amatpersonu formas tērpa un atšķirības zīmju ieviešanai amatpersonas ir tiesīgas nēsāt formas tērpus un atšķirības zīmes, kuru apraksts noteikts šo noteikumu 1. un 2. pielikumā.
Ievērojot ieceri nodrošināt materiāli tehniskā aprīkojuma savietojamību, t.i., saņemt Aizsardzības ministrijas sniegto atbalstu Valsts robežsardzei, īstenojot vienreizēju karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļu nodošanu (t.sk. ar maskēšanās rakstu no auduma “WoodLatPat” piegādi Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 109 “Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” noteiktajā kārtībā), veicami precizējumi Valsts robežsardzes formas tērpa sastāvdaļu aprakstā.
Pēctecīgi jaunieviešamo formas tērpu sastāvdaļu iegādi plānots realizēt sadarbībā ar Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centru, ievērojot Ministru kabineta 2020. gada 24. novembra noteikumu Nr. 705 “Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra nolikums” 2.2. apakšpunktā minēto. Ievērojot to, ka sākotnējo piegādi Aizsardzības ministrija plāno segt no Nacionālo bruņoto spēku budžeta apakšprogrammas 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana” paredzētā finansējuma “Centralizētās iegādes” ietvaros. Turpmāk formas tērpu sastāvdaļas Valsts robežsardze plāno iegādāties pievienojoties Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra organizētajam centralizētajam iepirkumam par formas tērpu iegādi, Valsts robežsardzei slēdzot līgumu ar Latvijas Republikas Aizsardzības ministriju par formas tērpa sastāvdaļu iegādi un veicot maksājumus no valsts budžeta, Valsts robežsardzei piešķirto finanšu līdzekļu ietvaros.
Amatpersonu formas tērpi un to sastāvdaļas tika pārskatītas, līdz ar to, nepieciešams pārskatīt MK noteikumu Nr. 464 5. pielikumā norādītās formas tērpa sastāvdaļas.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz  MK noteikumu Nr. 464 5. pielikumu izteikt jaunā redakcijā, nosakot jaunu amatpersonu formas tērpa aprakstu.
Problēmas apraksts
Vienlaikus ir pieņemts lēmums saglabāt svētku (parādes) formas tērpu publiskiem, svinīgiem un reprezentācijas pasākumiem Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi “pulkvedis” un “ģenerālis”. Minētais nepieciešams, lai saglabātu Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas augstāko amatpersonu vizuālo identitāti, kas veicina iestādes atpazīstamību un uzticamību tai un tās amatpersonām. Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas vizuālās identitātes sastāvdaļa - formas tērpi un atšķirības zīmes simbolizē autoritāti, disciplīnu un profesionalitāti, kas ir svarīgi gan darbiniekiem (amatpersonām), gan sabiedrībai kopumā. Visbiežāk Valsts robežsardzes amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi “pulkvedis” un “ģenerālis” piedalās publiskos un svinīgos pasākumos, līdz ar to, vizuālā identitāte palīdz veidot pozitīvu un reprezentatīvu tēlu. Tas arī sniedz cilvēkiem vieglāku veidu, kā atpazīt un saistīt konkrētās amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi “pulkvedis” un “ģenerālis” ar viņu pienākumiem un iestādi.
Risinājuma apraksts
Ar projekta 2. pielikumu paredzēts papildināt MK noteikumu Nr. 464 saturu ar jaunu 5.¹ pielikumu, nosakot Valsts robežsardzes un Valsts robežsardzes koledžas amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi “pulkvedis” un “ģenerālis” svētku (parādes) formas tērpu un tā elementus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
653 760
0
653 760
0
653 760
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
653 760
0
653 760
0
653 760
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
653 760
0
653 760
0
653 760
742 693
1 332 797
2.1. valsts pamatbudžets
653 760
0
653 760
0
653 760
742 693
1 332 797
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
-742 693
-1 332 797
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
-742 693
-1 332 797
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
742 693
1 332 797
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024. gadam un  budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” un turpmāk katru gadu Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei) budžeta programmas 10.00.00. “Valsts robežsardzes darbība” ietvaros plānots finansējums formas tērpa, atšķirības zīmju un speciālā apģērba iegādei 653 760 euro (EKK 2364 “Formas tērpi un speciālais apģērbs”), t.sk.:
630 701 euro – “bāzes izdevumi” formas tērpa iegādei,
23 059 euro – finansējums, lai nodrošinātu pilotu, gaisa kuģa speciāla aprīkojuma operatoru un glābēju speciālā apģērba iegādi.
Aprēķins:
2364 Formas tērpi un speciālais apģērbs
Plānots pakāpeniski ieviest Valsts robežsardzes amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi ikdienas valkāšanai Latvijas Nacionālo bruņoto spēku karavīra kaujas formas tērpa dizaina formas tērpu (komplektējošajās sastāvdaļas un papildu elementus)  (2025./2026. gadā – 2400 amatpersonas). Izdevumus par 2400 formas tērpa sastāvdaļu komplektu vienreizējo iegādi, pamatojoties uz Informatīvo ziņojumu “Par Valsts robežsardzes vienreizēju nodrošinājumu ar karavīra kaujas formas tērpa sastāvdaļām” (Ministru kabineta 12.11.2024. sēdes protokols Nr. 48, 29. §), segs Aizsardzības ministrija no Nacionālo bruņoto spēku budžeta apakšprogrammas 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana” plānotā finansējuma “Centralizētās iegādes”.
Plānotie vidēji izdevumi formas tērpa komplektējošām sastāvdaļām un papildu elementiem vienai amatpersonai ap 832,36 euro, t.sk ādas taktiskie aizsargcimdi – ar vid.cenu 43,56 euro, tuneļšalle – 12,1 euro, termozeķes ziemas – 3,87 euro,  termozeķes vasaras – 3,27 euro, pie vestes stiprināmi uzraksti “ROBEŽSARDZE  un  IMIGRĀCIJAS KONTROLE” – 11,49 euro,  taktiskie ergonomiski ceļu sargu ielikņi un elkoņu sargi – 18,15 euro, taktiskās kāju stilbu bahilas – getras – 33,88 euro, kokarde – 10,89 euro, speciālā aprīkojuma veste (paaugstinātas redzamības, ar atstarojošiem elementiem un papildus kabatām vienotā komplektācijā) – 290,4 euro,  uzšuves – 11,49 euro, kurpes (sieviešu) – 66,55 euro, kurpes (sieviešu) laiviņas – 66,55 euro, kurpes (vīriešu) – 66,55 euro, polo krekli – 50,82 eur, taktiskie krekli – 58,08 euro, softshell virsjaka – 64,13 euro, ziemas cepure Flīsa – 20,57 euro.  Faktiskā cena tiks precizēta pēc iepirkuma procedūras noslēgšanas.
2024. un 2025. gads
Ņemot vērā, ka 2024. un 2025. gadā formas tērpa priekšmetu iegādei (komplektējošām sastāvdaļām un papildu elementiem) pilnā apmērā nav nepieciešama, papildus finansējums netiks pieprasīts.
2025. gada budžeta ietvarā plānots nodrošināt ar formas tērpa komplektējošām sastāvdaļām un papildu elementiem, kas netiks nodrošināti no Aizsardzības ministrijas puses, ~ 750 amatpersonas (skaits). 
2026. gads
Amatpersonu skaits – 1650
Plānotie izdevumi tērpa komplektējošām sastāvdaļām un papildu elementiem iegādei kopā:
1 650 personas x 832,36 euro  = 1 373 394 euro
Nepieciešamais finansējums:
1 373 394 euro – 630 701 euro (novirzāmais finansējums no “bāzes”) = 742 693 euro
2027. gadā un turpmāk ik gadu būs nepieciešams papildu finansējums 1 332 797  euro.
Amatpersonu skaits – 2400
Paredzamā viena formas tērpa cena  (Latvijas Nacionālo bruņoto spēku karavīra kaujas formas tērpa dizains) – 1894,72 euro un vidēji izdevumi formas tērpa komplektējošām sastāvdaļām un papildu elementiem vienai amatpersonai – 832,36 euro. Kopā 2727,08 euro  
Lai nodrošinātu Latvijas Nacionālo bruņoto spēku karavīra kaujas formas tērpa dizaina formas atjaunošanu un iegādi (ap 30% no komplekta cenas), ir nepieciešams finansējums 1 963 498 euro apmērā: 2400 personas x 2727,08 euro x 30%.
Papildus nepieciešamais finansējums 1 332 797  euro = 1 963 498  euro – “bāzē” 630701 euro.
Viena formas tērpa komplekta faktiskā cena tiks precizēta pēc iepirkuma procedūras noslēgšanas.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Jautājumu par Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei) papildu nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu Valsts robežsardzes amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm ar formas tērpiem, izskatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo iestāžu prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām. Gadījumā, ja papildu finansējums netiek piešķirts, Iekšlietu ministrija nodrošinās papildu nepieciešamo finansējumu Iekšlietu ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, ja nepieciešams, veicot apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi