Anotācija

24-TA-247: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 15. augusta noteikumos Nr. 463 "Programmas "Iespējkapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 15. augusta noteikumos Nr. 463 "Programmas "Iespējkapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai pirmkārt, sniegtu iespēju piemērot de minimis atbalstu, un, otrkārt, pilnveidotu normas, treškārt, precizētu pieejamo finansējumu, ceturtkārt, noteiktu, kāds finansējuma avots izmantojams finanšu starpnieku pārvaldības maksām, kas radušās līdz 2029. gada 31.decembrim.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, lai nodrošinātu plašākas atbalsta sniegšanas iespējas gala saņēmējiem, precizētu pieejamo finansējumu un noteiktu finanšu starpnieku pārvaldības maksu finansējuma avotu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta  2023. gada 15. augusta noteikumos Nr. 463 "Programmas "Iespējkapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 463) ietvaros akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk - Altum) atbalsta piešķiršanu īsteno atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr.  651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regulas Nr. 651/2014) 21. pantam. 
MK noteikumos Nr. 463 nav iekļauts nosacījums, kas ļauj sniegt atbalstu arī kā de minimis atbalstu, kā to paredz Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 18. punkts.
MK Noteikumos Nr. 463 nav iekļauti nosacījumi, kas noteiktu, kādos gadījumos un kāds finansējuma avots izmantojams finanšu starpnieku pārvaldības maksas segšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. MK noteikumos Nr. 463 šobrīd nav iekļautas visas iespējkapitāla finansējuma atbalsta sniegšanas iespējas, ko pieļauj Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants, t.i., sniegt atbalstu kā de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 2023/2831), tādēļ nepieciešams precizēt MK noteikumus Nr. 463, nosakot iespēju piemērot alternatīvu atbalsta regulējumu (t.i., de minimis atbalstu) iespējkapitāla ieguldījumiem.

2. MK Noteikumu Nr. 463 5. punkts nosaka programmai “Iespējkapitāla ieguldījumi” (turpmāk – programma) kopumā plānoto publisko finansējumu 93 000 000 euro. Programmas ietvaros Attīstības finanšu institūcija Altum (turpmāk – sabiedrība Altum) organizēja finanšu starpnieku atlases publiskā iepirkuma procesa ietvaros. Vienu no atlasēm – 5. paaudzes Sākuma stadijas iespējkapitāla fonda pārvaldnieka atlasi –, kura tika izsludināta 2023. gada 15. decembrī, sabiedrība Altum lēma pārtraukt, jo tajā bija pieteicies tikai viens pretendents. Šāds lēmums tika pieņemts, pamatojoties uz  Publisko iepirkumu likuma 41. panta divpadsmitās daļas nosacījumu, ka pasūtītājs pārtrauc iepirkuma procedūru, ja piedāvājumu ir iesniedzis tikai viens pretendents, atbilstoši minētajam PIL regulējumam attiecīgā atlase tika pārtraukta, jo tajā bija pieteicies tikai viens pretendents un Altum pirms attiecīgās iepirkuma procedūras izsludināšanas nebija veicis PIL 18.panta 2.1 daļas prasībām atbilstošu apspriedi. Programma paredzēja Sākuma stadijas iespējkapitāla fondam 12 400 000 euro. Atkārtotu iepirkuma procedūru nav plānots izsludināt, ņemot vērā mazo tirgus dalībnieku interesi.

3. Ņemot vērā, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060) 68. panta 4. punkts paredz, ka finanšu starpnieku pārvaldības maksai ir jābūt balstītai uz sniegumu, nacionāli bija atšķirīga izpratne, vai tirgus praksē balstītais fondu pārvaldnieku pārvaldības maksas modelis ir saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punktā noteikto.
Regulas Nr. 2021/1060 59. panta 5. punkts paredz, ka noteikumus programmieguldījumiem finanšu instrumentos izklāsta finansēšanas nolīgumos starp struktūru, kas īsteno līdzdalības fondu, un struktūru, kas īsteno īpašu fondu un minētajos finansēšanas nolīgumos ietver visus X pielikumā noteiktos elementus.
X pielikuma 1.punkta h) apakšpunkts paredz, ka viens no nolīgumā iekļaujamajiem elementiem ir noteikumi par finanšu instrumentu pārvaldības maksas aprēķinu un maksāšanu saskaņā ar 68. panta 1. punkta d) apakšpunktu. Savukārt Regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punkts paredz, ka pārvaldības maksas tiek noteiktas, balstoties uz sniegumu, un “ja struktūras, kas īsteno līdzdalības fondu vai īpašos fondus, vai abus, saskaņā ar piemērojamiem tiesību aktiem tiek izvēlētas konkursa kārtībā, pārvaldības izmaksu un maksu summu nosaka finansēšanas nolīgumā, un tā atspoguļo konkursa rezultātu.”
Finansēšanas nolīgumi (Komandītsabiedrības līgumi), kas noslēgti sabiedrības Altum veikto publisko iepirkumu rezultātā starp struktūru, kas īsteno līdzdalības fondu (sabiedrību Altum), un struktūru, kas īsteno īpašu fondu (iepirkuma rezultātā izvēlēto finanšu starpnieku), ir noslēgti uz periodu, kas pārsniedz ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda attiecināmības laiku, jo iespējkapitāla fondu darbības perioda ilgums saskaņā ar MK Noteikumiem Nr. 463 pārsniedz ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodu. Komandītsabiedrības līgumi paredz, ka finanšu starpniekiem izmaksājamā pārvaldības maksa ir balstīta uz sniegumu, taču sniegums tiek novērtēts tad, kad ir noslēdzies ieguldījumu periods, t.i. tad, kad sniegums faktiski var tikt novērtēts. Savukārt tā kā ES fondu 2021. – 2027. gada plānošanas periods noslēdzas 2029. gada 31. decembrī, tad MK noteikumos tiek iekļauts papildu nacionālais vadības maksas korekcijas mehānisms uz 2029. gadu 31. decembri, nodrošinot Regulas 2021/1060 68. panta 4. punkta, 59. panta 5. punkta un X pielikuma h) punkta izpildi, t.i, šis korekcijas mehānisms tiek ieviests, lai nodrošinātu atbilstošu Regulas Nr. 2021/1060 prasību ievērošanu pēc būtības un deklarētu Eiropas Komisijai atbilstošos izdevumus, tādēļ korekcija, ja tāda ir nepieciešama, ir piemērojama Eiropas Komisijai deklarējamam finansējumam.
Ņemot vērā, ka Komandītsabiedrības līgums ietver gan ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda attiecināmības laiku (t.i. līdz 2029. gada 31. decembrim), gan laiku pēc tā, nosacījumu nodrošināšana pret atbilstību EK līmeņa deklarēšanas nosacījumiem un ārējiem normatīvajiem aktiem tiek noteikta ar šo Noteikumu projektu.

Attiecīgi CFLA kā sadarbības iestāde projekta īstenošanas laikā deklarēs Eiropas Komisijai komandītsabiedrības līgumu ietvaros radušos vadības maksu atbilstoši tās iekļaušanai maksājuma pieprasījumos, savukārt projekta noslēgumā veiks aprēķinu par faktiskajiem katra fonda rezultātiem un, ja netiks izpildīti šajos MK noteikumos noteiktie apguves rādītāji uz 31.12.2029., piemēros šajos MK noteikumos noteikto korekcijas mehānismu, tādējādi nodrošinot, ka Eiropas Komisijai tiek deklarēts uz sniegumu balstītas vadības maksas kopējais apjoms.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz: 
1. papildināt MK noteikumus Nr. 463 ar šādiem nosacījumiem gadījumos, kad tiek sniegts de minimis atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831:
a) atbalstu vienam vienotam uzņēmumam piešķir, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta maksimālo apmēru
Komisijas Regulā Nr.2023/2831, salīdzinot to ar Komisijas Regulu Nr.1407/2013, ir atšķirība, ka trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods, tas ir, turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķir vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā no tā piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt noteikto robežlielumu. Ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam;
b) gala saņēmējiem ir iespēja saņemt atbalstu kā de minimis atbalstu, ja tie neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 21.panta 3.punkta nosacījumiem:
     a) tie nav darbojušies nevienā tirgū;
     b)  tie ir darbojušies kādā tirgū:
           i)  mazāk nekā 10 gadus kopš to reģistrācijas vai;
           ii)  mazāk nekā 7 gadus kopš to pirmā komerciālās pārdošanas darījuma;
c) gala saņēmējiem ir nepieciešams sākotnējais ieguldījums, kurš, pamatojoties uz uzņēmējdarbības plānu, kas sagatavots attiecībā uz jaunu saimniecisko darbību, pārsniedz 50 % no iepriekšējo 5 gadu vidējā gada apgrozījuma.
d) atbalstu nepiešķir gala saņēmēju nozarēm un darbībām, kuras noteiktas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. pantu;
e) dotācijas ekvivalenta aprēķināšanas kārtību, gadījumos, kad tiek piešķirts de minimis atbalsts. Dotācijas ekvivalenta aprēķina faktiski piemēroto procentu summu atskaitot no procentu summas, kas jāmaksā saskaņā ar Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi, kā arī riska likmi, kuras procentuālais apmērs tiek noteikts atbilstoši finanšu starpnieka izsniegtajam aizdevuma saņēmēja reitingam un piedāvātajam nodrošinājumam;
f) atbalsta kumulācijas nosacījumus, precizējot, ka kopā ar projektu iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, norādot arī atbalsta intensitāti;
g) de minimis atbalstu var piešķirt, ja de minimis atbalsta piešķīrējiestāde – finanšu starpnieks – ir izstrādājis iekšējo procedūru par de minimis atbalsta sniegšanu, t.i. lēmumus par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt tad, kad finanšu starpniekam ir izstrādāta iekšējā procedūra par de minimis atbalsta sniegšanu. 

2. Ņemot vērā, ka programmai paredzēto publisko finansējumu 12 400 000 euro apmērā vairs nav plānots izmantot, to ir iespējams pārvirzīt citu pasākumu īstenošanai  (skatīt Ekonomikas ministrijas 2024. gada maijā virzīto noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumos Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi””).

3. Papildu Nacionāla līmeņa korekcija, lai izpildītu Regulas Nr. 2021/1060 59. panta 5. punkta un 68. panta 4. punkta prasības pēc būtības, attiecībā uz pārvaldības maksu, kas attiecināma uz ERAF finansējumu (deklarējama) atkarībā no investīciju rezultāta uz 31.12.2029.
1) Finanšu starpniekiem pārvaldības maksu sabiedrība Altum maksā saskaņā ar Iepirkuma rezultātā noteikto likmi un samaksātās summas iekļauj kārtējos maksājumu pieprasījumos.
Papildu nacionālais korekcijas mehānisms nemaina to, ka arī bez tā piemērošanas iespējkapitāla fondu pārvaldības modelis ir uz sniegumu vērsts, taču tā kā saskaņā ar Komandītsabiedrības līgumu sniegums tiks vērtēts pēc investīciju perioda beigām, kas var pārsniegt ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodu, ar šo Noteikumu projektu tiek nodrošināts, ka pārvaldības maksa, kas attiecināma (deklarējama) uz ERAF finansējumu līdz 2029. gada 31. decembrim, atbilst Regulas Nr. 2021/1060 prasībām.
Lai veicinātu atbalsta sniegšanu, Komandītsabiedrības līgumos, kas noslēgti ar Finanšu starpniekiem, ir iekļauts nosacījums, ka pārvaldības maksai, ko sabiedrība Altum maksā Finanšu starpniekam pēc ieguldījumu perioda beigām, tiek piemērots pārvaldības maksas samazinājums, ja Finanšu starpnieks investīciju periodā nav ieguldījis vismaz 70% no sabiedrības Altum parakstītā kapitāla, kas paredzēts ieguldījumiem gala saņēmējos. Ņemot vērā, ka Finanšu starpnieki lēmumu par atbalsta sniegšanu var pieņemt ieguldījumu perioda laikā, bet faktiska atbalsta izmaksa var notikt vēlāk, tad 90 dienas pēc ieguldījumu perioda ir noteikts kā atskaites punkts, lai noteiktu apjomu faktiski veiktajiem ieguldījumiem gala saņēmējos. Jānorāda, ka šis pārvaldības maksas samazinājums pēc investīciju perioda beigām ir papildu izvirzīts nacionāls nosacījums, kas ir jāievēro sabiedrībai Altum, maksājot pārvaldības maksu no sabiedrības Altum parakstītā kapitāla. Finanšu starpnieka piesaistītajiem Fonda privātajiem ieguldītājiem šis nosacījums nav saistošs, taču tie var tam pievienoties.

2) Uz 31.12.2029. tiek aprēķināta faktiskā katra fonda apguve un, ja nav izpildīti zemāk minētie fonda apguves rādītāji, veic korekciju pēc zemāk aprakstītās formulas. Korekcija ir vienreizēja un to, ja nepieciešams, veic pie pēdējā/noslēguma maksājuma pieprasījuma. Koriģē finanšu starpnieka pārvaldības maksas kopējo apmēru, kas finanšu starpniekam samaksāta par periodu līdz 31.12.2029. un attiecināma uz ERAF.

Investīciju periods = 5 gadi (60 mēneši)
Parakstītais kapitāls = 100% (committed capital)
Pārvaldības maksa  = maksa, kas tiks samaksāta pārvaldniekam 10 gadu fonda darbības periodā

Investīcijām komersantos paredzētais kapitāls = Parakstītais kapitāls – Pārvaldības maksa
Sasniedzamais rezultāts uz investīciju perioda beigām (Fonda kapitāla apguve) = 70% * investīcijām komersantos paredzētais kapitāls.

Tā kā ES struktūrfondu attiecināmības periods nav vienāds ar fondu investīciju periodu, korekcija tiks veikta sverot pret efektīvo laiku (pilnos mēnešos), kas finanšu starpniekiem bijis investīciju veikšanai līdz 31.12.2029.
Efektīvais laiks mēnešos = no Initial closing date (pirmais noslēguma datums) līdz 31.12.2029.
A. Korekciju nepiemēro, ja:
Fonda kapitāla apguve % uz 31.12.2029. ≥ Efektīvais laiks/60 * 70%
B. Korekciju piemēro, ja:
Fonda kapitāla apguve % uz 31.12.2029. < Efektīvais laiks/60 * 70%

Piemērs Nr.1
Fondu Investīciju periods pilnībā pārklājas ar ERAF attiecināmības periodu
Fonda investīciju periods sākas 2025. gada 1. janvārī un ilgst 5 pilnus gadus, tātad, investīciju periods ir līdz 2029. gada 31. decembrim un tas 100% apmērā pārklājas ar ERAF attiecināmības periodu.
 
Fonds investēt sāk (initial closing date) Investīciju efektīvais laiks Nepieciešamā fonda kapitāla apguve investīciju efektīvajā laikā,  lai netiktu veikta korekcija Faktiskā fonda kapitāla apguve
(faktiskās investīcijas komersantos no investīcijām komersantos paredzētā kapitāla) uz 31.12.2029
Veicamā korekcija
01.01.2025 60/60= 100% 100%*70%*=70% 70% Korekcija netiek piemērota
55 % Korekcija tiek piemērota
55%/70%=78.6%
Piem.: Pārvaldniekam pārvaldības maksa par periodu līdz 31.12.2029. samaksāta 600 000 EUR.
Kopumā deklarēt (attiecināt uz ERAF) iespējams 78.6%, t.i., 471 428 EUR.
21.4 % ( t.i., 128 572 EUR) nav attiecināmi uz ERAF

Piemērs Nr. 2
Fondu Investīciju periods daļēji pārklājas ar ERAF attiecināmības periodu
Fonda investīciju periods sākas 2026. gada 1. janvārī un ilgst 4 pilnus gadus, tātad,  investīciju periods līdz 2029. gada 31. decembrim 80% apmērā pārklājas ar ERAF attiecināmības periodu. Lai novērtētu, vai ERAF attiecināmības periodā ir pietiekami aktīvi veiktas investīcijas, investīciju perioda mērķa investējamais apjoms (70%) ir jāņem vērā nevis pilnā apmērā, bet ievērojot to, ka investīciju periods vēl nav beidzies un vēl turpināsies. Līdz ar to investējamais apjoms ir jāaprēķina proporcionāli pret laiku, kad tas pārklājās ar ERAF attiecināmības periodu.

Tā kā minētajā piemērā uz 2029. gada 31. decembri ir pagājuši 80% no visa kopējā investīciju perioda, tad, piemērojot proporcionalitāti pret prasību investēt vismaz 70% no investīcijām komersantos paredzētā kapitāla, uz 2029. gada 31. decembri Fondam ir jāveic investīcijas vismaz 56% no investīcijām komersantos paredzētā kapitāla.
 
Fonds investēt sāk (initial closing date) Investīciju efektīvais laiks Nepieciešamā fonda kapitāla apguve investīciju efektīvajā laikā,  lai netiktu veikta korekcija Faktiskā fonda kapitāla apguve
(faktiskās investīcijas komersantos no investīcijām komersantos paredzētā kapitāla) uz 31.12.2029
Veicamā korekcija
01.01.2026 48/60=80% 80%*70%=56% 56% Korekcija netiek piemērota
47% Korekcija tiek piemērota
47%/56%=84%
Piem.: Pārvaldniekam pārvaldības maksa par periodu līdz 31.12.2029. samaksāta 600 000 EUR.
Kopumā deklarēt (attiecināt uz ERAF) iespējams 84%, t.i., 504 000 EUR.
16% ( t.i., 96 000 EUR) nav attiecināmi uz ERAF

Papildu nacionāla līmeņa korekcija attiecībā uz Finanšu starpniekiem izmaksāto sabiedrības Altum pārvaldības maksu, kas radusies līdz 2029. gada 31. decembrim, nemaina to, ka Finanšu starpniekiem pārvaldības maksa tiek maksāta saskaņā ar Iepirkuma rezultātā noteikto likmi, kas ir iekļauta Komandītsabiedrības līgumā, un Finanšu starpniekiem izmaksātajai pārvaldības maksai netiek piemērots samazinājums. Ja sabiedrības Altum izmaksātā pārvaldības maksa, kas radusies līdz 2029. gada 31. decembrim, nav attiecināma uz publisko finansējumu, kas ir pieejams saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ietvaros izmantojamo finanšu instrumentu īstenošanas kārtību, pieejamo finansējumu, atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas (jeb MK Noteikumu Nr. 463 5.1. apakšpunktu), tad to attiecina uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" 3.1.2.1. pasākuma "Riska kapitāls" atmaksām (jeb MK Noteikumu Nr. 463 5.2. apakšpunkts). 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Saimnieciskās darbības veicēji; Altum;
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta mērķa grupa ir MVU. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ietekme ir pozitīva, jo Noteikumu projektā ir iekļauti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, kas paplašina to gala saņēmēju loku, kas var kvalificēties de minimis atbalstam saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 463.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ietekme ir pozitīva, jo Noteikumu projektā ir iekļauti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, kas gala saņēmējiem ir labvēlīgāki un sniedz iespēju pretendēt uz MK noteikumos Nr. 463 paredzēto de minimis atbalstu.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 76. punkts
Noteikumu projekta 1. punkts (Noteikumu 2.1.2. apakšpunkts) 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 1. punkts (Noteikumu 2.1.2. apakšpunkts) 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 74. punkts
Noteikumu projekta 2. punkts (Noteikumu 2.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 66. punkts
Noteikumu projekta 2. punkts (Noteikumu 2.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 17. punkts
Noteikumu projekta 2. punkts (Noteikumu 2.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 77. punktā
Noteikumu projekta 2. punkts (Noteikumu 2.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 651/2014
Noteikumu projekta 3. punkts (noteikumu 2.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 18. punkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.1 punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 18. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.11. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 18. punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.12. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 18. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.13. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 72. punkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.13. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 10. punkts (noteikumu 23. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants
Noteikumu projekta 11. punkts (noteikumu 39. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 66. punkts
Noteikumu projekta 11. punkts (noteikumu 39. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 17. punkts
Noteikumu projekta 11. punkts (noteikumu 39. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants
Noteikumu projekta 12. punkts (noteikumu 40. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 12. punkts (noteikumu 40.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014
Noteikumu projekta 13. punkts (noteikumu 43. punkts) 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 2023/2831
Noteikumu projekta 3., 8. un 13. punkts (noteikumu 2.3., 21.11. apakšpunkts un 43. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.11.  apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.11.  apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.11.  apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 21.11.  apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 9. punkts (noteikumu 22.9.  apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 10. punkts (noteikumu 23. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 12. punkts (noteikumu 40. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
"Attīstības finanšu institūcija Altum" AS
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks norādīti pēc publiskās apspriedes

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks norādīti pēc publiskās apspriedes

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Ņemot vērā pasākuma būtību, pasākuma atbalstītajām darbībām ir nebūtiska paredzamā ietekme uz vides mērķiem, ņemot vērā gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā. Pasākuma ietvaros plānotās atbalstāmās darbības nerada siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijas. Tāpat netiek plānoti ieguldījumi, kas saistīti ar fosilo kurināmo (ieskaitot pakārtoto izmantošanu) un netiek plānotas darbības saskaņā ar emisijas kvotu tirdzniecības sistēmu plānotajām CO2 ekvivalenta emisijām, kā arī pasākuma mērķi neizraisa pašreizējās klimata un gaidāmās klimata nelabvēlīgās ietekmes palielināšanos uz pašu darbību vai citu cilvēkiem, dabu vai aktīviem. Tāpat pasākums nekaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālā, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim, kā arī pasākums būtiski nepalielina atkritumu rašanos, sadedzināšanu vai apglabāšanu. Tāpat netiek plānoti ieguldījumi atkritumu apglabāšanas iekārtās poligonos, mehāniskās bioloģiskās attīrīšanas un atkritumu sadedzināšanas iekārtās, kā arī darbībās, kurās ilgstoša atkritumu apglabāšana var radīt ilgtermiņa kaitējumu videi (piemēram, kodolatkritumi). Tādējādi tas tiek uzskatīts par atbilstīgu Nenodarīt būtisku kaitējumu attiecībā uz attiecīgajiem mērķiem. Minēto principa ievērošanu praktiski arī pārbauda finansējuma saņēmējs, vērtējot gala saņēmēja pieteiktās atbalstāmās darbības, un nepieciešamības gadījumā veic kontroljautājumu pārbaudi, ņemot vērā gala saņēmēja pieteikumā norādīto vai publiskajā telpā pieejamo informāciju. Tikai nepieciešamības gadījumā finansējuma saņēmējs var lūgt iesniegt gala saņēmējam.
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk