Anotācija (ex-ante)

23-TA-3121: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Prasības mājas (istabas) dzīvnieku specializētajām tirdzniecības vietām un to reģistrācijas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Veterinārmedicīnas likuma 25. panta 11. punkts,
Dzīvnieku aizsardzības likuma (turpmāk – likums) 18.2 panta trešā daļa un 18.4 panta otrā daļa (likuma "Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā" redakcijā, kas Saeimā pieņemts 2024. gada 14. martā).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots, lai noteiktu mājas (istabas) dzīvnieku (turpmāk – dzīvnieks) specializētās tirdzniecības vietas (turpmāk – tirdzniecības vieta) reģistrācijas kārtību un prasības tirdzniecības vietai, tostarp tās telpām, tirdzniecībai paredzēto dzīvnieku labturībai un aizsardzībai, kā arī darbinieku apmācībai.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2024.
Pamatojums
Likums "Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā" stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā. Noteikumu projekta spēkā stāšanās datums ir atkarīgs no likuma spēkā stāšanās datuma. Likuma pārejas noteikumu 24. punktā noteikts, ka likuma 18.2 pants (tostarp panta trešā daļa) stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Veterinārmedicīnas likuma 1. panta 16. punktu specializētā tirdzniecības vieta ir vieta, kas reģistrēta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dzīvnieku barības un barības piedevu apriti, dzīvnieku kopšanai un turēšanai lietojamo preču uzglabāšanu un izplatīšanu vai dzīvu dzīvnieku turēšanu tirdzniecības nolūkā. Veterinārmedicīnas likuma 4. panta otrās daļas 10. punkts noteic, ka Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – dienests) reģistrē valsts veterinārās uzraudzības objektus, kas ir arī minētās tirdzniecības vietas. Savukārt Veterinārmedicīnas likuma 4.1 pants noteic, ka valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors pilnvaro dienesta valsts vecākos inspektorus un valsts inspektorus veikt valsts uzraudzību un kontroli šā likuma 4. pantā minētajās jomās.
Patlaban spēkā ir Ministru kabineta 2006. gada 4. aprīļa noteikumi Nr. 266 "Labturības prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs, kā arī suņa apmācībai" (turpmāk – noteikumi Nr. 266), kuros noteiktas labturības prasības dzīvnieku tirdzniecībai specializētajā tirdzniecības vietā un specializēto tirdzniecības vietu reģistrācijas kārtība, paredzot arī prasību, ka vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts tirdzniecībā esošo dzīvnieku labturības jomā. 
Noteikumu projektā "Mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības noteikumi" (TAP Nr. 22-TA-842) ietverta tiesību norma, kas paredz atzīt par spēku zaudējušiem noteikumus Nr. 266. 

Likums paredz noteikt jaunus, mūsdienu prasībām atbilstošus pilnvarojumus attiecībā uz dzīvnieku tirdzniecības vietām – prasības tirdzniecības vietai, tostarp tās telpām, aprīkojumam, inventāram, tirdzniecībā piedāvāto dzīvnieku labturībai un aizsardzībai, kā arī darbinieku apmācībai. Tiek saglabāts noteikumos Nr. 266 ietvertais tirdzniecības vietas īpašnieka 
pienākums nodrošināt, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā. Noteikumu projektā noteiktas izglītības un darba pieredzes prasības tām personām, kas ir tiesīgas apmācīt, izglītības un darba pieredzes prasības tām personām, kurām nav nepieciešama papildu apmācība, apmācības programmas saturs un apjoms, periodiskums un pārbaudījuma norises kārtība, kā arī prasības apmācīto personu uzskaitei un apliecībā par apmācību norādāmā informācija. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Veterinārmedicīnas likumā dotajam pilnvarojumam Ministru kabinetam noteikt valsts veterinārās uzraudzības objektu reģistrācijas kārtību, ir jānosaka tirdzniecības vietu reģistrācijas kārtība. Noteikumu projektā jānosaka gan reģistrācijai nepieciešamo dokumentu kopums, kas tirdzniecības vietas īpašniekam ir jāiesniedz dienestā, gan dienestam īstenojamās reģistrācijas darbības.
Risinājuma apraksts
Lai reģistrētu tirdzniecības vietu, dienesta teritoriālajā struktūrvienībā tirdzniecības vietas īpašnieks vai tā pilnvarota persona iesniedz iesniegumu ar informāciju, kas nepieciešama attiecīgās tirdzniecības vietas un tās īpašnieka identificēšanai, – nosaukumu, reģistrācijas kodu, adresi un kontaktinformāciju, norādot iespējamo minimālo personas datu apjomu, kāds nepieciešams, lai identificētu attiecīgo personu, kā arī lai dienestam Valsts ieņēmumu dienesta pārziņā esošajā informācijas sistēmā būtu iespējams pārbaudīt, vai persona ir reģistrējusi savu saimniecisko darbību. Iesniegumā jāietver arī iesniedzēja un kontaktpersonas vārds, uzvārds, tālruņa numurs un elektroniskā pasta (turpmāk – e-pasts) adrese. Šī informācija nepieciešama, lai dienests varētu sazināties ar kontaktpersonu un vienoties par tirdzniecības vietas pārbaudes laiku, savukārt e-pasta adrese nepieciešama, lai būtu iespēja elektroniski nosūtīt dokumentus, piemēram, pieprasījumu par iesniegumam nepievienotiem vai nepilnīgi aizpildītiem dokumentiem. Noteikumu projektā ir iekļauta prasība norādīt oficiālo elektronisko adresi, kas no 2023. gada 1. janvāra ir noteikta kā obligāta visiem tiesību subjektiem, kas reģistrēti Uzņēmumu reģistra reģistros.
Tirdzniecības vietas nekustamā īpašuma kadastra numurs un objekta kadastra apzīmējums iesniegumā norādāms, lai pirms tirdzniecības vietas reģistrācijas dienests Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā pārbaudītu, vai reģistrētais attiecīgās būves vai telpu grupas lietošanas veids atbilst tirdzniecības vietas darbībai, kā arī pārliecinātos, vai attiecīgajam tirdzniecības vietas īpašniekam ir tiesības nodarboties ar komercdarbību konkrētajā nekustamajā īpašumā. Situācijās, kad telpu īpašuma vai lietošanas tiesības nav nostiprinātas zemesgrāmatā un līdz ar to informācija nav elektroniski pieejama dienestam, ir jāiesniedz dokumenta kopija, kas apliecina tirdzniecības vietas īpašnieka tiesības nodarboties ar komercdarbību konkrētajā nekustamajā īpašumā. Pirms šī noteikumu projekta spēkā stāšanās dienas reģistrētās tirdzniecības vietas īpašniekam, kas darbojas būvē vai telpu grupā, kurai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā nav reģistrēts būves vai telpu grupas lietošanas veids vai tas norādīts neatbilstoši īstenotajai darbībai, līdz 2025. gada 31. decembrim ir jāaktualizē dati Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā. Šāds periods paredzēts, lai būtu iespējams sakārtot nepieciešamos dokumentus attiecīgajās iestādēs. 
Tā kā tirdzniecības vietas reģistrācijas iesniegumā norādāmas arī tirdzniecībai paredzētās dzīvnieku sugas, dienests jau pirms pārbaudes var izvērtēt tirdzniecības vietas nepieciešamā aprīkojuma nepieciešamību.
Ja tirdzniecības vietas īpašnieks vēlas saņemt reģistrācijas apliecību papīra formā, iesniegumā par tirdzniecības vietas reģistrāciju viņš izdara atzīmi par reģistrācijas apliecības saņemšanu. Reģistrācijas apliecībā norāda minimālo nepieciešamo informāciju par fizisku personu (ja tirdzniecības vietu reģistrē fiziska persona) vai komersantu (ja tirdzniecības vietu reģistrē juridiska persona), lai pēc nepieciešamības būtu iespējams identificēt konkrētu fizisku vai juridisku personu un apliecināt, ka šī persona ir reģistrējusi tirdzniecības vietu. 
Tirdzniecības vietas reģistrācijai papildus iesniegumā norādītajai informācijai iesniedzams apliecinājums par darbinieka apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā vai apliecinājums, ka darbiniekam nav nepieciešama šāda apmācība, lai apliecinātu likumā noteiktās prasības izpildi, t. i., tirdzniecības vietas īpašnieka pienākumu nodrošināt, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un ir saņēmis apliecinājumu par to.
Ja tirdzniecībai paredzētās telpas vai teritorija nav tirdzniecības vietas īpašnieka īpašums, nepieciešama attiecīgās telpas vai teritorijas īpašnieka rakstveida atļauja par dzīvu dzīvnieku tirdzniecības vietas ierīkošanu, jo dzīvu dzīvnieku turēšana var radīt specifisku ietekmi uz apkārtējo vidi, piemēram, pastiprinātu troksni, smaku un netīrību. 
Reģistrējot tirdzniecības vietu, dienestā iesniedzams arī tirdzniecības vietas teritorijas un telpu plāns, lai dienestam būtu informācija par tirdzniecības vietas lokalizāciju, piemēram, tirdzniecības centros, kuros ir ierīkotas daudzas tirdzniecības vietas.
Noteikumu projektā ir noteiktas darbības, kas jāīsteno dienestam pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas. Šādu darbību regulējums dienestam sniedz skaidru rīcības plānu dažādās situācijās, kā arī personām, kas vēlas reģistrēt tirdzniecības vietu, ir zināms un skaidri saprotams reģistrācijas process.
Tirdzniecības vieta var uzsākt savu darbību pēc reģistrācijas dienesta uzraudzības objektu reģistrā.
Lai dienesta uzraudzības objektu reģistrā būtu aktuāla informācija par tirdzniecības vietām, situācijās, kad tirdzniecības vieta izbeidz savu darbību vai kad mainās norādītā informācija par tirdzniecības vietu, ir jāpaziņo dienestam par izmaiņām. 
Problēmas apraksts
Atbilstoši likumā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam jānosaka prasības tirdzniecības vietu telpām, aprīkojumam un inventāram, dzīvnieku turēšanai, dzīvnieka pircējam sniedzamā informācija, kā arī prasības, kas jāievēro, lai dzīvnieku pieņemtu tirdzniecībai tirdzniecības vietā, un kārtība, kādā dzīvnieku pieņem tirdzniecībai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā ir noteikts, kādām telpām vai nodalītām vietām jābūt ierīkotām tirdzniecības vietā. Būtiski ir iekārtot atsevišķi nodalītas telpas vai vietas dzīvnieku turēšanai un dzīvnieku kopšanas un aprūpes piederumu un dzīvnieku barības uzglabāšanai. Dzīvniekiem, ko piedāvā tirdzniecībai, ierīkojama atsevišķa telpa vai vieta, kurā nodrošināmi to veselībai, labturībai un aizsardzībai piemēroti apstākļi. Pakaiši, dzīvnieku kopšanas inventārs un dezinfekcijas līdzekļi ir uzglabājami atsevišķi, lai tie nekaitētu dzīvnieku veselībai un drošībai, kā arī nebūtu pieejami nepiederošām personām. Savukārt dzīvnieku barība ir jāuzglabā, ievērojot tās ražotāja nosacījumus, piemēram, sausās telpās, uz paliktņiem vai plauktos, ar atbilstošu temperatūras un mitruma režīmu, lai nodrošinātu dzīvnieku barības nekaitīgumu. Tirdzniecības vietā nepieciešams iekārtot arī vietu, kurā ir iespēja mazgāt vajadzīgo aprīkojumu un iekārtas, piemēram, dzīvnieku sprostus, dzirdinātavas, barības traukus, sprostu tīrīšanas aprīkojumu u. c. Savukārt, tā kā slimus un ievainotus dzīvniekus aizliegts piedāvāt tirdzniecībā, ir jāparedz tirdzniecības vietā apmeklētāju apskatei nepieejama vieta, kurā šādus dzīvniekus turēt, līdz to veselības stāvoklis ir atbilstošs piedāvāšanai tirdzniecībā vai līdz brīdim, kad dzīvnieki tiek aizvesti no tirdzniecības vietas.
Tirdzniecības vietā, ievērojot dzīvnieku sugas, to daudzumu, telpu iekārtojumu un lielumu, jābūt izstrādātam telpu, aprīkojuma un inventāra tīrīšanas un dezinfekcijas pasākumu plānam, tajā norādot, cik bieži un kādā veidā tiek īstenotas minētās darbības, kā arī norādot, kuri mazgāšanas un dezinfekcijas līdzekļi izmantojami. Tas veicinās regulāru tīrības nodrošināšanu tirdzniecības vietā, kā arī dzīvnieku slimību profilaksi.
Dzīvnieki tirdzniecības vietā izvietojami sprostā, akvārijā vai terārijā. Dzīvnieku turēšanas vieta ir jāizvēlas, ņemot vērā to sugas un šķirnes turēšanas īpatnības, kā arī nepieciešamo turēšanas apstākļu nodrošināšanas iespējas. Piemēram, grauzēji, dekoratīvie putni u. tml. dzīvnieki izvietojami sprostos, zivis – akvārijos, bet rāpuļi – terārijos.
Noteikumu projektā ir ietvertas prasības attiecībā uz dzīvnieku barību, dzeramo ūdeni un to pasniegšanas veidiem, lai nodrošinātu optimālu dzīvnieku labturības līmeni vietā, kurā tos izvēlas un iegādājas personas, kam turpmāk arī būs jānodrošina optimāli dzīvnieka turēšanas apstākļi.
Likumā ir noteikts, ka tirdzniecības vietas īpašnieks nodrošina, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu.  Noteikumu projektā minētajam darbiniekam kā kompetentai personai dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā ir noteikts pienākums vismaz reizi dienā izvērtēt dzīvnieka veselības stāvokli un turēšanas apstākļu atbilstību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomas regulējošo normatīvo aktu prasībām, bet situācijā, kad dzīvnieks ir slims vai savainots, nekavējoties nodrošināt tā veterinārmedicīnisko aprūpi, kas atkarībā no apstākļiem var būt konsultācija ar praktizējošu veterinārārstu, dzīvnieka nogādāšana veterinārmedicīniskās aprūpes iestādē vai citas darbības. Vienlaikus minētais darbinieks veic slimo, ievainoto, ārstēto un nobeigušos dzīvnieku uzskaiti.
Noteikumu projektā noteikts, ka tirdzniecības vietā tirdzniecībai nepieņem suni, kaķi, mājas (istabas) sesku, kā arī grūsnus dzīvniekus. Nav ētiski piedāvāt tirdzniecībai grūsnus dzīvniekus, jo personas, kas sev iegādājas dzīvnieku, rēķinās ar tā dzīvnieka aprūpi, kuru iegādājas, nevis ar dzīvnieku un tā mazuļiem, kas varētu piedzimt. Dzīvnieka mazuļi prasa papildu finanses, kā arī specifiskas zināšanas to aprūpei. Savukārt, ja suns, kaķis un mājas (istabas) sesks atrodas sprostā visu tirdzniecības laiku, tam ierobežoto kustību dēļ nav iespējams nodrošināt atbilstošu labturības līmeni. Noteikumos Nr. 266 ir noteikts, ka tirdzniecība nav atļauta ar suņiem, kaķiem un mājas (istabas) seskiem, ja nav klāt dzīvnieka īpašnieka – fiziskas personas. Šāda prasība uzliek par pienākumu dzīvnieka īpašniekam atrasties tirdzniecības vietā, kamēr tā dzīvnieks tiek piedāvāts tirdzniecībai. Šādu prasību ir apgrūtinoši vai pat neiespējami īstenot.
Nododot dzīvnieku tirdzniecībai, tā īpašnieks tirdzniecības vietā iesniedz praktizējoša veterinārārsta atzinumu par to, ka dzīvnieks ir klīniski vesels un tam nav ektoparazītu, kā arī par dzīvnieka saņemtajām vakcīnām. Šāds apliecinājums ir nepieciešams, jo pārdošanā aizliegts piedāvāt slimus dzīvniekus un dzīvniekus, kam ir ektoparazīti, tāpēc arī šādi dzīvnieki nav nododami tirdzniecībā tirdzniecības vietai. Norādīt dzīvnieka saņemtās vakcīnas nepieciešams, lai nodrošinātu tā aizsardzību pret infekcijas slimībām, ievērojot atbilstošu vakcinācijas grafiku.
Rakstveida norādījumi par pārdodamā dzīvnieka turēšanu, barošanu un dzirdināšanu pircējam ir jāizsniedz, lai jaunais dzīvnieka īpašnieks būtu informēts par nepieciešamajiem dzīvnieka turēšanas apstākļiem.
Problēmas apraksts
Likuma 18.4 pirmajā daļā ir noteikts pienākums tirdzniecības vietas īpašniekam nodrošināt, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu. Prasība stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā. Savukārt likuma 18.2 panta trešajā daļā ir noteikts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt detalizētas prasības par minēto apmācību. Likuma pārejas noteikumu 24. punktā noteikts, ka likuma 18.2 pants (tostarp panta trešā daļa) stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī. 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši jaunajam pilnvarojumam par apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā noteikumu projektā ir noteiktas izglītības un darba pieredzes prasības personām, kas ir tiesīgas apmācīt tirdzniecības vietas darbiniekus dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā. Šādu apmācību drīkst veikt persona, kas vislabāk orientējas dzīvnieku labturības un aizsardzības jautājumos, tas ir, persona, kura ir ieguvusi augstāko izglītību veterinārmedicīnā un kurai ir vismaz pēdējo piecu gadu darba pieredze specialitātē, un to apliecina, piemēram, izziņa no darba devēja. Turklāt šādai personai nav nepieciešama papildu apmācība, ja tā strādā tirdzniecības vietā. Savukārt personai, kas ir ieguvusi izglītību veterinārmedicīnā ne agrāk kā piecus gadus pirms darba uzsākšanas tirdzniecības vietā, arī nav nepieciešama papildu apmācība dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, jo pēc izglītības iegūšanas personai nevar būt darba pieredze piecu gadu garumā, bet nesen ir apgūtas padziļinātas zināšanas.
Noteikumu projektā noteiktais minimālais apmācības ilgums ir sešas stundas, savukārt mācību programma ietver minimālās zināšanas par dzīvnieku turēšanu, labturību, veselību un šo jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Noteikumu projektā ir paredzēts noteikt apmācības periodiskumu, lai būtu skaidrs, cik bieži apmācība ir nepieciešama. Noteikumos ir paredzēta arī vienota pārbaudījuma norises kārtība pēc apmācības.  
Lai apliecinātu to, ka tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un sekmīgi nokārtojis pārbaudījumu, persona, kas viņu apmācījusi, par to izsniegs apliecību. Apliecība tirdzniecības vietas īpašniekam pēc pieprasījuma būs jāuzrāda dienestam, kad notiks tirdzniecības vietas uzraudzība un kontrole. Apliecībā norādāma šāda minimālā nepieciešamā informācija:
1) tās personas vārds un uzvārds, kura ir apmācījusi, lai dienests, īstenojot uzraudzību un kontroli tirdzniecības vietā, pārliecinātos par to, ka apmācījusi ir persona, kurai ir tiesības veikt apmācību saskaņā ar jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem;
2) apmācības datumu un derīguma termiņu, lai dienests varētu pārliecināties par to, ka apliecībai nav beidzies derīgums un tirdzniecības vietas darbiniekam nav vajadzīga atkārtota apmācība;
3) mācību programmas nosaukumu un ilgumu, lai dienestam būtu skaidrs, kāda apmācība ir notikusi;
4) tās personas vārdu un uzvārdu, kura ir apguvusi zināšanas dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, lai dienests pārliecinātos par to, ka noteiktā persona ir tikusi apmācīta šajā jomā.
Savukārt personai, kas apmāca dzīvnieka labturības un aizsardzības jomā, ir jāizveido un jāuztur to personu reģistrs, kuras ir apguvušas mācību kursu un par to saņēmušas apliecību. Reģistrā ir jānorāda minimālā nepieciešamā informācija par personu (tirdzniecības vietas darbinieka vārds, uzvārds un personas kods), lai pēc nepieciešamības būtu iespējams identificēt konkrētu personu un apliecināt, ka šī persona ir tikusi apmācīta dzīvnieka labturības un aizsardzības jomā. Reģistrā jānorāda arī apmācības datums. Reģistrā norādītie personas dati ir glabājami piecus gadus pēc apmācības pabeigšanas un pēc pieprasījuma uzrādāmi dienestam. Reģistra glabāšanas termiņš noteikts, ņemot vērā apmācību apgūšanas periodiskumu, tas ir pieci gadi, kas arī ir apmācības derīguma periods.
Tā kā likuma 18.4 pirmajā daļā noteikts pienākums tirdzniecības vietas īpašniekam nodrošināt, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu, bet noteikumu projektā ietvertās prasības par apmācību un tās norises kārtību stāsies spēkā no 2025. gada 1. janvāra, noteikumu projekta noslēguma jautājumos ir paredzēts, ka tirdzniecības vietas īpašnieks nodrošina, lai līdz 2025. gada 31. decembrim vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu prasībām. Minētā prasība attiecas tirdzniecības vietām, kas reģistrētas pirms šī noteikumu projekta spēkā stāšanās dienas saskaņā ar noteikumiem Nr. 266, kā arī tirdzniecības vietām, kas reģistrētas saskaņā ar šo noteikumu projektu no 2024. gada 1. jūlija līdz 31. decembrim. Šāda prasība noteikta, lai tirdzniecības vietā būtu darbinieks, kas apguvis attiecīgās zināšanas atbilstoši šajā noteikumu projektā noteiktajai apmācības programmai un nokārtojis pārbaudījumu, tāpēc ir kompetents dzīvnieku labturības un aizsardzības jautājumos, jo tas savukārt uzlabotu dzīvnieku turēšanas prasību ievērošanu tirdzniecības vietā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā (VIRSIS) tiks aktualizēta informācija par pakalpojumu, kas paredz mājas (istabas) dzīvnieku specializēto tirdzniecības vietu reģistrāciju.  
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas, kas vēlas iegādāties dzīvnieku
  • tirdzniecības vietu īpašnieki un to darbinieki
  • dzīvnieku īpašnieki, kas nodod dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā
  • personas, kas veiks apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
Ietekmes apraksts
Personas, kas iegādāsies dzīvnieku tirdzniecības vietā, saņems plašu informāciju par tā turēšanu, kopšanu un barošanu. Savukārt personām, kas nodod dzīvnieku tirdzniecības vietā pārdošanai, ir jānodrošina, lai dzīvnieks ir vesels, to apliecinot ar dokumentiem, kas jāiesniedz, kad dzīvnieks tiek nodots tirdzniecības vietā. Savvaļas sugas dzīvnieka izcelsmi apliecinoši dokumenti personai ir jānodrošina visiem savvaļas dzīvniekiem neatkarīgi no tā, vai tie tiks piedāvāti tirdzniecībā.
Prasība par tirdzniecības vietu darbinieku apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā nav jauna – tā jau ir ietverta spēkā esošajos noteikumos Nr. 266, bet noteikumu projektā ir noteikts precīzs regulējums par apmācīttiesīgo personu un to personu izglītību un darba pieredzi, kurām nav nepieciešama papildu apmācība, mācību programmas saturu un apjomu, periodiskumu un pārbaudījuma norises kārtību, apmācīto personu uzskaiti un apliecībā par apmācību norādāmo informāciju. Šāds regulējums savukārt uzlabos apmācāmo personu zināšanas dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā.
Juridiskās personas
  • personas, kas vēlas iegādāties dzīvnieku
  • dzīvnieku īpašnieki, kas nodod dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā
  • personas, kas veiks apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
  • tirdzniecības vietu īpašnieki
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā noteiktā tirdzniecības vietas reģistrācijas kārtība nerada lielāku administratīvo slogu kā līdz šim, bet ir tikai pilnveidota atbilstoši mūsdienu prasībām. 
Noteikumu projekts neparedz būtiskus grozījumus prasībām dzīvnieku turēšanai tirdzniecības vietās. Noteikumu projekts paredz, ka tirdzniecības vietās ir jāiekārto telpas vai nodalītas vietas (piemēram, atsevišķs plaukts) dzīvnieku barības, pakaišu, dzīvnieku kopšanas inventāra un dezinfekcijas līdzekļu glabāšanai, iekārtu un aprīkojuma mazgāšanai un dezinfekcijai, kā arī slimo un ievainoto dzīvnieku izvietošanai.
Projekta ietekme uz dzīvnieku īpašniekiem un personām, kas vēlas iegādāties dzīvnieku, un personām, kas veiks apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, ir tāda pati kā uz fiziskām personām. 
Pašlaik dienestā ir reģistrētas 103 tirdzniecības vietas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
203,93
personas, kas vēlas iegādāties dzīvnieku
neietekmē
Noteikumu projekts neparedz administratīvās izmaksas.
tirdzniecības vietu īpašnieki un to darbinieki
palielinās
Vērtības nozīme:
11,63
Mazumtirdzniecības jomas vadītāja vidējā alga valstī (no VID datubāzes)
2,00
stundas
1
tirdzniecības vietas reģistrācija
1
reize
23,26
Tirdzniecības vietas īpašnieks var būt arī fiziska persona. Nav iespējams paredzēt, cik jaunas specializētās tirdzniecības vietas nākotnē tiks reģistrētas. Aprēķins izdarīts par vienas specializētās tirdzniecības vietas reģistrāciju. Aprēķins attiecas uz iesnieguma par tirdzniecības vietas reģistrāciju un tam pievienoto dokumentu sagatavošanu un iesniegšanu PVD.
dzīvnieku īpašnieki, kas nodod dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā
palielinās
Vērtības nozīme:
10,14
vidējā darba alga 2024. gadā, 1 stundas likme
2,00
stundas
1
dzīvnieku grupa, ko vienā reizē nodod tirdzniecībā
1
dzīvnieku nodošanas reize
20,28
Aprēķins izdarīts par personu, kas vēlas nodot dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā. Saskaņā ar noteikumu projekta 25. punktu personai, nododot dzīvnieku tirdzniecībā, ir jāiesniedz praktizējoša veterinārārsta atzinums par to, ka dzīvnieks ir klīniski vesels, un apliecinājums, ja dzīvnieks ir vakcinēts. Provizoriski šāda atzinuma un apliecinājuma saņemšanai nepieciešama viena stunda. Samaksa veterinārārstam par pakalpojumu (izziņas izsniegšanu) notiek saskaņā ar veterinārā pakalpojuma sniedzēja noteikto tarifu (atšķirīgs dažādiem veterināro pakalpojumu sniedzējiem). Saskaņā ar noteikumu projekta 25. punktu personai, nododot dzīvnieku tirdzniecībā, jāiesniedz arī rakstveida norādījumi par pārdodamā dzīvnieka turēšanu, barošanu un dzirdināšanu, un tā sagatavošanai provizoriski ir nepieciešama viena stunda.
personas, kas veiks apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
palielinās
Vērtības nozīme:
9,16
No VID datubāzes vidējā veterinārārsta darba samaksas 1 stundas likme
0,17
laiks, kas neieciešams apmācīto personu reģistra aizpildīšanai (stundās)
103
Dienesta reģistrā pašlaik iekļauto tirdzniecības vietu skaits
1
reize
160,39
Tiesības apmācīt dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā var būt gan fiziskām, gan juridiskām personas. Saskaņā ar noteikumu projekta 37. punktu pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas reģistrētās tirdzniecības vietas īpašnieks līdz 2025. gada 31. decembrim nodrošina, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu prasībām. Tā kā pašlaik dienestā ir reģistrētas 103 tirdzniecības vietas, tad vienam tās darbiniekam ir jābūt apmācītam dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā. Jāņem vērā, ka tirdzniecības vietā var strādāt darbinieks, kam saskaņā ar noteikumu projektu nav nepieciešama apmācība, bet šo personu skaitu nav iespējams noteikt. Aprēķinā ietvertas personas, kurām ir nepieciešama apmācība dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, kā arī personas, kas nodrošinās apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un reģistrēs apmācītās personas reģistrā. Nav iespējams noteikt, cik tirdzniecības vietu tiks reģistrēts turpmāk un cik tirdzniecības vietu darbinieku būs jāapmāca.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
203,93
personas, kas vēlas iegādāties dzīvnieku
neietekmē
Noteikumu projekts neparedz administratīvās izmaksas.
dzīvnieku īpašnieki, kas nodod dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā
palielinās
Vērtības nozīme:
10,14
vidējā darba alga 2024. gadā, 1 stundas likme
2,00
stundas
1
dzīvnieku grupa, ko vienā reizē nodod tirdzniecībā
1
dzīvnieku nodošanas reize
20,28
Dzīvnieku īpašnieks var būt arī juridiska persona. Aprēķins izdarīts par personu, kas vēlas nodot dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā. Saskaņā ar noteikumu projekta 25. punktu personai, nododot dzīvnieku tirdzniecībā, jāiesniedz praktizējoša veterinārārsta atzinums par to, ka dzīvnieks ir klīniski vesels, un apliecinājums, ja dzīvnieks ir vakcinēts. Provizoriski šāda atzinuma un apliecinājuma saņemšanai nepieciešama viena stunda. Samaksa veterinārārstam par pakalpojumu (izziņas izsniegšana) notiek saskaņā ar veterinārā pakalpojuma sniedzēja noteikto tarifu (atšķirīgs dažādiem veterināro pakalpojumu sniedzējiem). Saskaņā ar noteikumu projekta 25. punktu personai, nododot dzīvnieku tirdzniecībā, jāiesniedz arī rakstveida norādījumi par pārdodamā dzīvnieka turēšanu, barošanu un dzirdināšanu, un tā sagatavošanai provizoriski ir nepieciešama viena stunda.
personas, kas veiks apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
palielinās
Vērtības nozīme:
9,16
No VID datubāzes vidējā veterinārārsta darba samaksas 1 stundas likme
0,17
laiks, kas neieciešams apmācīto personu reģistra aizpildīšanai (stundās)
103
Dienesta reģistrā pašlaik iekļauto tirdzniecības vietu skaits
1
reize
160,39
Saskaņā ar noteikumu projekta 37. punktu pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas reģistrētās tirdzniecības vietas īpašnieks līdz 2025. gada 31. decembrim nodrošina, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu prasībām. Tā kā pašlaik dienestā ir reģistrētas 103 tirdzniecības vietas, tad vienam tās darbiniekam ir jābūt apmācītam dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā. Jāņem vērā, ka tirdzniecības vietā var strādāt darbinieks, kam saskaņā ar noteikumu projektu nav nepieciešama apmācība, bet šo personu skaitu nav iespējams noteikt. Aprēķinā ietvertas personas, kurām ir nepieciešama apmācība dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, kā arī personas, kas nodrošinās apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un reģistrēs apmācītās personas reģistrā. Nav iespējams noteikt, cik tirdzniecības vietu tiks reģistrēts turpmāk un cik tirdzniecības vietu darbinieku būs jāapmāca.
tirdzniecības vietu īpašnieki
palielinās
Vērtības nozīme:
11,63
Mazumtirdzniecības jomas vadītāja vidējā alga valstī (no VID datubāzes)
2,00
stundas
1
tirdzniecības vietas reģistrācija
1
reize
23,26
Nav iespējams paredzēt, cik jaunas specializētās tirdzniecības vietas nākotnē tiks reģistrētas. Aprēķins izdarīts par vienas specializētās tirdzniecības vietas reģistrāciju. Aprēķins attiecas uz iesnieguma par tirdzniecības vietas reģistrāciju un tam pievienoto dokumentu sagatavošanu un iesniegšanu PVD.
Kopā
407,86

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
604,96
personas, kas vēlas iegādāties dzīvnieku
tirdzniecības vietu īpašnieki un to darbinieki
Vērtības nozīme:
604,96
tirdzniecības vietas aprīkojuma iegādes izmaksas minimālā sastāvā un vienas tirdzniecības vietas darbinieka apmācība dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
1
tirdzniecības vietas iekārtošanai
604,96
Tirdzniecības vietas īpašnieks var būt arī fiziska persona. Aprēķins izdarīts par izmaksām, kas rastos, lai iekārtotu jaunu specializēto tirdzniecības vietu. Tirdzniecības vietai minimāli jābūt aprīkotai ar 1) vismaz 1 būri, sprostu vai akvāriju, kas attiecīgi aprīkots ar barotavu, dzirdni un citu aprīkojumu, kas nepieciešams attiecīgajai dzīvnieku sugai (vidējās izmaksas – 400 euro); 2) nodalītu vietu vai telpu dzīvnieku barības, pakaišu, dzīvnieku kopšanas inventāra un dezinfekcijas līdzekļu glabāšanai (piemēram, minimāli tam būtu jābūt plauktam vai skapītim, kas atbilst nepieciešamajam preču apjomam, un vidēji tas izmaksātu 100 euro); 3) nodalītu vietu vai telpu iekārtu un aprīkojuma mazgāšanai un dezinfekcijai (izmaksas var būt ļoti dažādas, jo var ierīkot atsevišķu vietu mazgāšanai ar tekoša ūdens pievadu un izlietni vai iegādāties, piemēram, plastikāta bļodu, kurā mazgāt aprīkojumu; un šādu darbību minimālās izmaksas būtu 50 euro). Turklāt tirdzniecības vietas īpašniekam jānodrošina, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā. Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta datubāzes informāciju veterinārārsta (saskaņā ar noteikumu projektu apmācīt drīkst persona, kurai ir izglītība veterinārmedicīnā) darba samaksas vidējā vienas stundas likme ir 9,16 euro, un saskaņā ar noteikumu projektu apmācības ilgums ir 6 stundas. Tādējādi apmācības izmaksas vienam darbiniekam ir 54,96 euro. Saskaņā ar noteikumu projekta 37. punktu pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas reģistrētās tirdzniecības vietas īpašnieks līdz 2025. gada 31. decembrim nodrošina, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu prasībām. Pašlaik dienestā ir reģistrētas 103 tirdzniecības vietas. Tā kā, ievērojot iepriekšminēto, apmācības izmaksas vienam darbiniekam ir 54,96 euro, tad kopumā visu pašlaik jau reģistrēto tirdzniecības vietu darbinieku apmācībai nepieciešami 5660,88 euro.
dzīvnieku īpašnieki, kas nodod dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā
personas, kas veiks apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
604,96
personas, kas vēlas iegādāties dzīvnieku
dzīvnieku īpašnieki, kas nodod dzīvnieku tirdzniecībai tirdzniecības vietā
personas, kas veiks apmācību dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
tirdzniecības vietu īpašnieki
Vērtības nozīme:
604,96
tirdzniecības vietas aprīkojuma iegādes izmaksas minimālā sastāvā un vienas tirdzniecības vietas darbinieka apmācība dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā
1
tirdzniecības vietas iekārtošanai
604,96
Aprēķins izdarīts par izmaksām, kas rastos, lai iekārtotu jaunu specializēto tirdzniecības vietu. Tirdzniecības vietai minimāli jābūt aprīkotai ar 1) vismaz 1 būri, sprostu vai akvāriju, kas attiecīgi aprīkots ar barotavu, dzirdni un citu aprīkojumu, kas nepieciešams attiecīgajai dzīvnieku sugai (vidējās izmaksas – 400 euro); 2) nodalītu vietu vai telpu dzīvnieku barības, pakaišu, dzīvnieku kopšanas inventāra un dezinfekcijas līdzekļu glabāšanai (piemēram, minimāli tam būtu jābūt plauktam vai skapītim, kas atbilst nepieciešamajam preču apjomam, un vidēji tas izmaksātu 100 euro); 3) nodalītu vietu vai telpu iekārtu un aprīkojuma mazgāšanai un dezinfekcijai (izmaksas var būt ļoti dažādas, jo var ierīkot atsevišķu vietu mazgāšanai ar tekoša ūdens pievadu un izlietni vai iegādāties, piemēram, plastikāta bļodu, kurā mazgāt aprīkojumu; un šādu darbību minimālās izmaksas būtu 50 euro). Turklāt tirdzniecības vietas īpašniekam jānodrošina, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā. Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta datubāzes informāciju veterinārārsta (saskaņā ar noteikumu projektu apmācīt drīkst persona, kurai ir izglītība veterinārmedicīnā) darba samaksas vidējā vienas stundas likme ir 9,16 euro, un saskaņā ar noteikumu projektu apmācības ilgums ir 6 stundas. Tādējādi apmācības izmaksas vienam darbiniekam ir 54,96 euro. Saskaņā ar noteikumu projekta 37. punktu pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas reģistrētās tirdzniecības vietas īpašnieks līdz 2025. gada 31. decembrim nodrošina, lai vismaz viens tirdzniecības vietas darbinieks ir apmācīts dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā un par to ir saņēmis apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu prasībām. Pašlaik dienestā ir reģistrētas 103 tirdzniecības vietas. Tā kā, ievērojot iepriekšminēto, apmācības izmaksas vienam darbiniekam ir 54,96 euro, tad kopumā visu pašlaik jau reģistrēto tirdzniecības vietu darbinieku apmācībai nepieciešami 5660,88 euro.
Kopā
1 209,92
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32006L0123
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 28. decembra Direktīva 2006/123/EK par pakalpojumiem iekšējā tirgū (Pakalpojumu direktīva)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 28. decembra Direktīva 2006/123/EK par pakalpojumiem iekšējā tirgū (Pakalpojumu direktīva)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts pēc saskaņošanas tiks paziņots Eiropas Komisijai un Eiropas Savienības dalībvalstīm komentāru sniegšanai atbilstoši Pakalpojumu direktīvas 39. pantā un 15. panta septītajā daļā un Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 15. panta septītajā daļā noteiktajam. 
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Dzīvnieku pansija Ulubele", Latvijas Veterinārārstu biedrība, Nodibinājums "dzivniekupolicija.lv", Biedrība "Latvijas kinoloģiskā federācija", Biedrība "Kristīnes Čilveres dzīvnieku draugu biedrība"
Cits
SIA "Pet City", SIA "Aazoo", SIA "Akvaserviss", SIA "Denzel", SIA "Anima pets", SIA "Elvet", SIA "Grundmanis", SIA "Komeks", SIA "Petmarket", SIA "Squama", SIA "Zoo Centrs" un SIA "Zooserviss group"

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/cf2cc228-9d68-4ad5-87f4-9d41562e080d 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Anotācijas 6.1. sadaļā minētajām biedrībām, nodibinājumiem un nozarē strādājošajiem komersantiem uz publiski pieejamajām e-pasta adresēm tika izsūtīts noteikumu projekts un tā anotācija ar aicinājumu sniegt priekšlikumus par šo noteikumu projektu.
Par noteikumu projektu un tā anotāciju netika saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Pārtikas un veterinārais dienests
neietekmē
Saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumu Nr. 681 "Noteikumi par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem" 4. punktu maksu par normatīvajos aktos pārtikas un dzīvnieku barības aprites, dzīvnieku veselības un aizsardzības jomā noteiktajām īstenotajām valsts uzraudzības un kontroles darbībām (izņemot darbībām dzīvnieku un preču robežkontrolē) dienests iekasē šo noteikumu 1. pielikumā noteiktajā apmērā. Savukārt 1. pielikuma tabulas 15. punktā noteiktas Pārtikas un veterinārā dienesta inspektora darba stundas izmaksas par novērtēšanu (pārbaudi) pirms reģistrācijas.
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projektā ietvertā plānotā personas datu apstrāde un aprite ir izvērtēta un noteikta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. pantam un 6. panta 1. punkta "c" un "e" apakšpunktam.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi