24-TA-607: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 12. decembra noteikumos Nr. 753 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.4. reformu un investīciju virziena "Digitālās infrastruktūras transformācija" 2.4.1.2.i. investīcijas "Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes" infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 12. decembra noteikumos Nr. 753 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.4. reformu un investīciju virziena "Digitālās infrastruktūras transformācija" 2.4.1.2.i. investīcijas "Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes" infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi"" izstrāde ir Satiksmes ministrijas iniciatīva.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Grozījumi tiek veikti normu skaidrības nolūkā, pēc būtības nemainot attiecināmo izmaksu veidu un apmēru. Tie ir labvēlīgāki finansējuma saņēmējiem, radīs tiesisko noteiktību un mazinās interpretācijas iespējas nacionālajā līmenī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Balstoties uz Ministru kabineta noteikumu nosacījumiem, Centrālās finanšu un līgumu aģentūra ir izsludinājusi projektu atlasi, kur pieteikšanās termiņš ir pagarināts līdz 2024. gada 10. aprīlim, jo nebija iesniegts neviens projektu pieteikums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izsludinātajā 2.4.1.2.i. investīcijas "Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes" infrastruktūras attīstība" projektu atlases laikā, sagatavojot atbildes uz elektronisko sakaru komersantu jautājumiem, tika konstatēts, ka šobrīd spēkā esošo Ministru kabineta noteikumu normas var interpretēt, ka projekta iesniedzējam nav iespējas pašam īstenot projektu, bet gan nodrošināt tikai iepirkuma veikšanu, tas ir, elektronisko sakaru komersants var veikt tikai pasūtītāja funkcijas, bet aizliegts veikt elektronisko sakaru tīkla būvniecības un ierīkošanas darbus, lai gan, reģistrējoties Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā vispārējās atļaujas saņemšanai (lai reģistrētos kā elektronisko sakaru komersants), saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes 2022. gada 15. septembra lēmumu Nr. 1/22 “Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumi elektronisko sakaru nozarē” 1. pielikumā ir paredzēta elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanas funkcija, kas faktiski tostarp ietver būvniecību un ierīkošanu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un elektronisko sakaru komersantu ieteikumus, šo Ministru kabineta noteikumi ir papildināti ar jauniem punktiem, kas nosaka:
1. šo noteikumos paredzētos darbus, izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību, iespējams veikt finansējuma saņēmējam vai sadarbības partnerim, ja:
1.1. šo darbu veikšanai netiek piesaistīti apakšuzņēmēji un tās nepārsniedz šajos noteikumos noteiktos izmaksu ierobežojumus attiecināmajām izmaksām, papildus neizslēdzot iepirkumu veikšanu visu pārējo darbu izpildei;
1.2. finansējuma saņēmējs vai sadarbības partneris atbilstoši būvniecības normatīvajam regulējumam ir reģistrēts Būvniecības informācijas sistēmā kā šādu būvniecības darbu veicējs, kā arī viņa rīcībā ir speciālisti ar attiecīgās būvniecības jomas sertifikātiem, kas ir nepieciešami darbu veikšanai (ar noslēgtiem darba līgumiem). Saistībā ar projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām Ministru kabineta noteikumos skaidri noteikts "uz darba līguma pamata", jo nav pieņemta prakse personālu nodarbināt uz uzņēmuma līguma pamata.
2. Precizē, ka attiecināmas ir projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu noteikto darbu veikšanai, tas ir, ļoti augstas veiktspējas tīklu infrastruktūras būvniecībai un ierīkošanai, izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību.
Ministru kabineta noteikumos skaidri noteikts "uz darba līguma pamata", jo nav pieņemtā prakse personālu nodarbināt uz uzņēmuma līguma pamata.
Izņēmumi attiecībā uz izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību paredzēti, lai skaidri nodalītu, ka iegādēm iepirkumu normatīvais regulējums piemērojams obligāti, savukārt būvuzraudzību saskaņā ar Vispārīgo būvnoteikumu 118. punktu ir tiesīgs veikt tikai no būvdarbu veicēja un būvprojekta izstrādātāja neatkarīgs būvkomersants vai būvspeciālists (būvuzraugs). Par būvuzraugu nevar būt persona, kurai ir darba attiecības ar būvkomersantu, kas veic piegādes uzraugāmajam objektam. Projektu iesniedzējiem, ievērojot šo noteikumu nosacījumus, ir jānovērš dubultais finansējums, t.sk. vienus un tos pašus darbus neparedzot finansēt gan iepirkuma, gan personāla izmaksu ietvaros.
Grozījumi nav pretrunā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, (turpmāk - Regula Nr.651/2014) 52.panta nosacījumiem, jo tie paredz attiecināt visas fiksētā platjoslas tīkla izbūves, pārvaldības un ekspluatācijas izmaksas. Papildus Eiropas Komisija sniedzot atbildes uz dalībvalstu jautājumiem, ir apliecinājusi, ka personāla, kā arī būvdokumentācijas u.c. izmaksas ir attiecināmas, ja tiek ievēroti Regulas Nr.651/2014 nosacījumi un izmaksas ir saistītas ar infrastruktūras izvēršanu.
1. šo noteikumos paredzētos darbus, izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību, iespējams veikt finansējuma saņēmējam vai sadarbības partnerim, ja:
1.1. šo darbu veikšanai netiek piesaistīti apakšuzņēmēji un tās nepārsniedz šajos noteikumos noteiktos izmaksu ierobežojumus attiecināmajām izmaksām, papildus neizslēdzot iepirkumu veikšanu visu pārējo darbu izpildei;
1.2. finansējuma saņēmējs vai sadarbības partneris atbilstoši būvniecības normatīvajam regulējumam ir reģistrēts Būvniecības informācijas sistēmā kā šādu būvniecības darbu veicējs, kā arī viņa rīcībā ir speciālisti ar attiecīgās būvniecības jomas sertifikātiem, kas ir nepieciešami darbu veikšanai (ar noslēgtiem darba līgumiem). Saistībā ar projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām Ministru kabineta noteikumos skaidri noteikts "uz darba līguma pamata", jo nav pieņemta prakse personālu nodarbināt uz uzņēmuma līguma pamata.
2. Precizē, ka attiecināmas ir projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu noteikto darbu veikšanai, tas ir, ļoti augstas veiktspējas tīklu infrastruktūras būvniecībai un ierīkošanai, izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību.
Ministru kabineta noteikumos skaidri noteikts "uz darba līguma pamata", jo nav pieņemtā prakse personālu nodarbināt uz uzņēmuma līguma pamata.
Izņēmumi attiecībā uz izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību paredzēti, lai skaidri nodalītu, ka iegādēm iepirkumu normatīvais regulējums piemērojams obligāti, savukārt būvuzraudzību saskaņā ar Vispārīgo būvnoteikumu 118. punktu ir tiesīgs veikt tikai no būvdarbu veicēja un būvprojekta izstrādātāja neatkarīgs būvkomersants vai būvspeciālists (būvuzraugs). Par būvuzraugu nevar būt persona, kurai ir darba attiecības ar būvkomersantu, kas veic piegādes uzraugāmajam objektam. Projektu iesniedzējiem, ievērojot šo noteikumu nosacījumus, ir jānovērš dubultais finansējums, t.sk. vienus un tos pašus darbus neparedzot finansēt gan iepirkuma, gan personāla izmaksu ietvaros.
Grozījumi nav pretrunā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, (turpmāk - Regula Nr.651/2014) 52.panta nosacījumiem, jo tie paredz attiecināt visas fiksētā platjoslas tīkla izbūves, pārvaldības un ekspluatācijas izmaksas. Papildus Eiropas Komisija sniedzot atbildes uz dalībvalstu jautājumiem, ir apliecinājusi, ka personāla, kā arī būvdokumentācijas u.c. izmaksas ir attiecināmas, ja tiek ievēroti Regulas Nr.651/2014 nosacījumi un izmaksas ir saistītas ar infrastruktūras izvēršanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Secināts, ka grozījumu veikšana nepieciešama, lai neradītu riskus saistībā ar investīcijas 2.4.1.2.i. 16.5 milj. EUR investīciju īstenošanu.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Latvijas Republikas iedzīvotājs.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Juridiskām personām noteikumu projekta tiesiskais regulējums maina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības, nosakot, ka šo Ministru kabineta noteikumu 2.4.1.2.i. investīcijas attiecināmās izmaksas, izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību, iespējams veikt finansējuma saņēmējam vai sadarbības partnerim, ja šo darbu veikšanai netiek piesaistīti apakšuzņēmēji un tās nepārsniedz šo Ministru kabineta noteikumos noteiktos izmaksu ierobežojumus attiecināmajām izmaksām, papildus neizslēdzot iepirkumu veikšanu visu pārējo darbu izpildei.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Ar 2.4.1.2.i. investīcijas palīdzību izveidotā infrastruktūra tiks izmantota Eiropas Savienības stratēģiskajos dokumentos noteiktajiem mērķiem atbilstošu elektronisko sakaru pakalpojumu pieejamības palielināšanai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.4. reformu un investīciju virziena "Digitālās infrastruktūras transformācija" 2.4.1.2.i. investīcijas "Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes" infrastruktūras attīstība" īstenošanas noteikumi
Pamatojums un apraksts
Grozījumi veikti, vadoties pēc Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izsludinātajā projektu atlasē saņemtajiem elektronisko sakaru komersantu ieteikumiem, nosakot, ka šo Ministru kabineta noteikumu 2.4.1.2.i. investīcijas attiecināmās izmaksas, izņemot materiālu un iekārtu iegādi un būvdarbu uzraudzību, iespējams veikt finansējuma saņēmējam vai sadarbības partnerim, ja šo darbu veikšanai netiek piesaistīti apakšuzņēmēji un tās nepārsniedz šo Ministru kabineta noteikumos noteiktos izmaksu ierobežojumus attiecināmajām izmaksām, papildus neizslēdzot iepirkumu veikšanu visu pārējo darbu izpildei. Vēršam uzmanību, ka grozījumi nav pretrunā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 52.panta nosacījumiem.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
52. panta 2. punkts
15. punkts, 17.1
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Grozījumi veikti, vadoties pēc Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izsludinātajā projektu atlasē saņemtajiem elektronisko sakaru komersantu ieteikumiem. Tie ir labvēlīgāki finansējuma saņēmējiem, radīs tiesisko noteiktību un mazinās interpretācijas iespējas nacionālajā līmenī.
Laicīgi negrozot šos Ministru kabineta noteikumus, pastāv būtisks risks, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra sadarbībā ar Satiksmes ministriju nevarēs nodrošināt projektu atlases procedūru, zaudējot 2.4.1.2.i. investīcijai pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu 16 500 000 euro apmērā.
Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.
Laicīgi negrozot šos Ministru kabineta noteikumus, pastāv būtisks risks, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra sadarbībā ar Satiksmes ministriju nevarēs nodrošināt projektu atlases procedūru, zaudējot 2.4.1.2.i. investīcijai pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu 16 500 000 euro apmērā.
Projekta izstrādē iesaistītā institūcija - Satiksmes ministrija.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izbūvētā infrastruktūra nodrošinās ļoti augstas veiktspējas tīklu un pakalpojumu pieejamību galalietotājiem, kas palielinās pieprasījumu pēc publiskiem pakalpojumiem, tādejādi veicinot to attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izbūvētā infrastruktūra nodrošinās ļoti augstas veiktspējas tīklu un pakalpojumu pieejamību galalietotājiem, kā rezultātā būs iespēja izmantot jauno tehnoloģiju piedāvātās iespējas (nodrošinot jaudīgus liela ātruma interneta pieslēgumus).
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pasākums veicinās informācijas sabiedrības politikas īstenošanas mērķi, proti, paaugstinās iedzīvotāju īpatsvaru, kam būs iespēja lietot IKT un pieejamos e-pakalpojumus.
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ar 2.4.1.2.i. investīciju tiks sekmēta Nacionālā attīstības plāna 315.uzdevuma ''Eiropas Savienības savienojamības mērķiem atbilstoša platjoslas elektronisko sakaru tīkla izveidošana, attīstot ''vidējās jūdzes'' un ''pēdējās jūdzes'' elektronisko sakaru tīklu infrastruktūru un izveidojot platjoslas kartēšanu'' izpilde.
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
2.4.1.2.i. investīcijas veicinās teritoriju attīstību, ņemot vērā, ka piekļuve ļoti augstas veiktspējas tīklam ir būtisks priekšnosacījums esošo uzņēmumu attīstībai un jaunu uzņēmumu veidošanai, kā arī var piesaistīt cilvēkus, kuriem darba specifika ļauj strādāt no mājām.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pasākums būtiski sekmē klimata pārmaiņu mazināšanas mērķi saskaņā ar Taksonomijas regulas 10.panta 1. daļas c apakšpunktā minēto darbību ''Palielināt videi nekaitīgu vai klimatneitrālu mobilitāti'' sasniegšanu, ko atbalsta infrastruktūras ieguldījumi platjoslas infrastruktūras izveidē, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu e-vidē.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pasākums būtiski sekmē klimata pārmaiņu mazināšanas mērķi saskaņā ar Taksonomijas regulas[1] 10.panta 1. daļas c apakšpunktā minēto darbību ''Palielināt videi nekaitīgu vai klimatneitrālu mobilitāti'' sasniegšanu, ko atbalsta infrastruktūras ieguldījumi platjoslas infrastruktūras izveidē, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu e-vidē.
Principa ''Nenodarīt būtisku kaitējumu'' (NBK) investīcijas 2.4.1.2.i. novērtējumā [2] norādīts, ka nav tikusi konstatēta negatīva ietekme uz vidi. Finansējuma saņēmēja un projekta īstenotāja pienākums ir izvērtēt un nodrošināt, ka visi NBK nosacījumi tiek ievēroti.
[1] EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2020/852 (2020. gada 18. jūnijs) par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088, pieejama šeit: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.L_.2020.198.01.0013.01.LAV&toc=OJ%3AL%3A2020%3A198%3AFULL
[2] Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns 2021.-2026. gadam, 1.pielikums, Nenodarīt būtisku kaitējumu, pieejams šeit: https://www.esfondi.lv/upload/anm/02_anm_plana_pielikums_nr.1_dnsh_18052021.pdf
Principa ''Nenodarīt būtisku kaitējumu'' (NBK) investīcijas 2.4.1.2.i. novērtējumā [2] norādīts, ka nav tikusi konstatēta negatīva ietekme uz vidi. Finansējuma saņēmēja un projekta īstenotāja pienākums ir izvērtēt un nodrošināt, ka visi NBK nosacījumi tiek ievēroti.
[1] EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2020/852 (2020. gada 18. jūnijs) par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088, pieejama šeit: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.L_.2020.198.01.0013.01.LAV&toc=OJ%3AL%3A2020%3A198%3AFULL
[2] Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns 2021.-2026. gadam, 1.pielikums, Nenodarīt būtisku kaitējumu, pieejams šeit: https://www.esfondi.lv/upload/anm/02_anm_plana_pielikums_nr.1_dnsh_18052021.pdf
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Investīcijas īstenošanā tiks ievēroti vispārējie vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības principi. Faktiski šīs investīcijas netieši pozitīvi ietekmēs cilvēkus ar kustību traucējumiem, cilvēkus (piemēram, mātes vai tēvi ar bērniem), kuriem darba specifika ļauj strādāt no mājām, jo investīciju būtība vērsta uz kvalitatīvu elektronisko sakaru pieejamības nodrošināšanu. Lai papildus veicinātu dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju principa integrēšanu 2.4.1.2.i. investīcijas īstenošanā, līgumā par projekta īstenošanu tiks iekļauts nosacījums par dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju principa ievērošanu gan attiecībā uz projektā iesaistīto personālu, gan komunikācijas pasākumiem plašsaziņas līdzekļiem un sabiedrībai.
Pielikumi