Anotācija (ex-ante)

22-TA-1194: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 17. marta noteikumos Nr. 129 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Izveidot darba tirgus apsteidzošo pārkārtojumu sistēmu, nodrošinot tās sasaisti ar Nodarbinātības barometru" 7.1.2.1. pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 17. marta noteikumos Nr. 129 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.2.specifiskā atbalsta mērķa "Izveidot darba tirgus apsteidzošo pārkārtojumu sistēmu, nodrošinot tās sasaisti ar Nodarbinātības barometru" 7.1.2.1.pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - Noteikumu projekts) ir  Labklājības ministrijas iniciatīva. Noteikumu projekts paredz par gadu pagarināt darbības programmas  “Izaugsme un nodarbinātība” 7.1.2. specifiskā atbalsta mērķa  “Izveidot darba tirgus apsteidzošo pārkārtojumu sistēmu, nodrošinot tās sasaisti ar Nodarbinātības barometru” 7.1.2.1. pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana" (turpmāk – 7.1.2.1. pasākums) īstenošanas periodu un attiecīgi palielināt pieejamo finansējumu. Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2022.gada 4.ceturksnī.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir  precizēt  7.1.2.1. pasākuma  īstenošanas nosacījumus, t.sk.:
- palielināt 7.1.2.1. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 20 000 euro (t.sk. Eiropas Sociālā fonda (turpmāk – ESF) finansējumu par 17 000 euro un valsts budžeta finansējumu – par 3000 euro);
- pagarināt 7.1.2.1. pasākuma īstenošanas termiņu par gadu (t.i., no 2022.gada 31.decembra līdz 2023. gada 31. decembrim).
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
7.1.2.1. pasākums tiek īstenots atbilstoši iepriekš apstiprinātajam plānam, mērķiem un uzraudzības radītājiem.
7.1.2.1. pasākuma rādītāju izpilde 2021.gada beigās veidoja 102,6 % no 2021.gada indikatīvā plāna. 2021.gadā kopumā īstenoti 114 pasākumi (Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk - NVA) darbinieku apmācības un semināri par EURES tīklu un tā pieejamības nodrošināšanu un Eiropas darba mobilitātes jautājumiem  un informācijas nodrošināšana EURES tīkla ietvaros).
Līdz 2021.gada beigām īstenoti 690 informatīvie EURES pasākumi (86,25% no plānotajiem 800 pasākumiem).
Saskaņā ar Ministru  kabineta 2015. gada 17. marta noteikumu Nr. 129 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Izveidot Darba tirgus apsteidzošo pārkārtojumu sistēmu, nodrošinot tās sasaisti ar Nodarbinātības barometru" 7.1.2.1. pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana" īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.129) 23. punktu,  7.1.2.1. pasākuma  īstenošana plānota līdz 2022.gada 31.decembrim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr. 129  7.1.2.1.pasākumam ir noteikts pieejamais kopējais attiecināmais finansējums 817 191 euro, t.sk. ESF finansējums – 694 612 euro un valsts budžeta finansējums – 122 579 euro.
7.1.2.1. pasākumu ir plānots īstenot līdz 2022.gada 31.decembrim.
Latvijas saistību izpildei, t.sk. 7.1.2.1. pasākuma  nepārtrauktības nodrošināšanai līdz Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda finansējuma ietvaros plānoto pasākumu faktiskai pieejamībai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam (turpmāk – Programma)  4.3.3.SAM “Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku” 4.3.3.4.pasākuma “EURES tīkla darbības nodrošināšana Latvijā” (turpmāk – SAM 4.3.3.4) ietvaros (rīcības SAM 4.3.3.4. īstenošanai plānotas uzsākt 2023.gada I ceturksnī), nepieciešams turpināt EURES tīkla darbības un saistītu pasākumu/aktivitāšu īstenošanu arī 2023.gadā. Attiecīgi nepieciešams pagarināt projekta Nr.7.1.2.1/15/I/001 “EURES tīkla darbība Latvijā” (turpmāk – projekts) īstenošanas termiņu (proti, no 2022.gada 31.decembra līdz 2023.gada 31.decembrim), tam novirzot darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" (turpmāk – 7.1.1.SAM) ietvaros identificētos ietaupījumus un neatbilstoši veikto izmaksu rezultātā atbrīvoto finansējumu. Plānotais papildu finansējuma palielinājums veido tikai 2,4% no esošā 7.1.2.1.pasākuma projekta finansējuma. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt 7.1.2.1. pasākuma īstenošanas nosacījumus, proti:
- pagarināt īstenošanas termiņu par gadu, t.i., no 2022.gada 31.decembra līdz 2023.gada 31.decembrim;
- palielināt  7.1.2.1. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 20 000 euro (t.i., no 817 191 euro uz  837 191 euro), t.sk. ESF finansējumu par 17 000 euro (t.i., no 694 612 euro uz 711 612 euro) un valsts budžeta finansējumu par 3000 euro (t.i., no 122 579 euro uz 125 579 euro).
7.1.2.1.pasākuma īstenošanai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu paredzēts palielināt, pārdalot finansējumu no 7.1.1.SAM, t.sk.:
- 6 820 euro  (t.i., ESF finansējums 5 797 euro un valsts budžeta finansējums 1 023 euro) no ietaupījuma projekta izmaksu pozīcijā  “Profesionālo tālākizglītības programmu īstenošanas izmaksas”;
- 13 180 euro (t.i., ESF finansējums 11 203 euro un valsts budžeta finansējums 1 977 euro) no neatbilstoši veikto izdevumu rezultātā atbrīvotā finansējuma (neatbilstību finansējums).
Finansējuma pārdale no 7.1.1. SAM 7.1.2.1.pasākumam neietekmē 7.1.1.SAM mērķa un uzraudzības rādītāju sasniegšanu.
7.1.2.1. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu nepieciešams palielināt, lai nodrošinātu pēc iespējas labāku 7.1.2.1. pasākuma mērķa sasniegšanu. Tāpat ir nepieciešams turpināt EURES tīkla darbības un saistītu pasākumu/aktivitāšu īstenošanu, lai nodrošinātu to darbības nepārtrauktību līdz Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda finansējuma pieejamībai, kā arī Latvijas saistību izpildi EURES tīklā, ņemot vērā, ka NVA kā finansējuma saņēmējs ir nominēts kā EURES Valsts koordinācijas birojs, t.sk. norīkots par EURES dalībnieku, tādējādi – koordinē un ir atbildīgs par EURES tīkla darbību Latvijā saskaņā ar ES tiesību aktiem.
Papildu pārdalītais finansējums (kopumā 20 000 euro) paredzēts apmācību un semināru par EURES tīklu un tā pieejamības nodrošināšanai un Eiropas darba mobilitātes jautājumiem īstenošanai, kā arī informācijas nodrošināšanai EURES tīkla ietvaros, tādējādi uzlabojot darba ņēmēju, bezdarbnieku, darba meklētāju un darba devēju piekļuvi informatīviem atbalsta pasākumiem, sniedzot atbalstu darba meklēšanā un darba tiesisko attiecību nodibināšanā (ES un Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīs).  
Veicot finansējuma pārdali, papildu rādītājs netiek noteikts, jo finansējuma palielinājums nav būtisks, tas veido tikai 2,4%, pie tam, kā liecina CSP dati (inflācijas kalkulators - https://tools.csb.gov.lv/cpi_calculator/lv/2018M04-2022M04/0/100), laika posmā no 7.1.2.1. pasākuma uzsākšanas (2015.gada marts) līdz 2022.gada aprīlim 10.jomā “Izglītība” (kas daļēji var būt attiecināma uz 7.1.2.1. pasākuma jomu) cenu pieaugums veido 5,2%.

Kopumā ierosinātie grozījumi, t.sk. kopējā attiecināmā finansējuma palielināšana veicinās 7.1.2.1.pasākuma mērķa un uzraudzības rādītāju sasniegšanu, kā arī pozitīvi ietekmēs mērķa grupu, jo tiks īstenoti visi iepriekš ieplānotie EURES informatīvie pasākumi, tādējādi veicinot arī sabiedrības/darba tirgus dalībnieku informētību par EURES tīklu, tā darbību un piedāvātajiem pakalpojumiem.

SAM 7.1.2.1. un 7.1.1. SAM ietvaros plānotās atbalstāmās darbības un izmaksas atbilst 102. intervences kategorijas kodam “Darba meklētāju un nenodarbinātu cilvēku, tostarp ilgstošu bezdarbnieku un no darba tirgus attālinātu personu, piekļuve nodarbinātībai, arī ar vietējām nodarbinātības iniciatīvām, kā arī atbalsts darbaspēka mobilitātei”. Attiecīgi ierosinātās izmaiņas nerada nepieciešamību pārskatīt darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” noteikto finansējuma sadalījuma pa intervences kategoriju kodiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme, jo tas paredz nodrošināt EURES tīkla darbības un saistītu pasākumu/aktivitāšu īstenošanu arī 2023.gadā,  vienlaikus nodrošinot īstenošanas nepārtrauktību līdz Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda finansējuma ietvaros plānoto pasākumu pieejamībai. Īstenojot 7.1.2.1. pasākumu arī 2023.gadā, tiks nodrošināta arī  mērķa un uzraudzības rādītāju vērtību sasniegšana.
Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīvas ietekmes uz NVA kā finansējuma saņēmēju, un finansējuma saņēmējs  ir informēts par noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā. Pēc Noteikumu projekta spēkā stāšanās finansējuma saņēmējs veiks atbilstošus 7.1.2.1. pasākuma projekta grozījumus un iesniegs tos Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk – CFLA).
LM sadarbībā ar CFLA nodrošinās, ka finansējuma saņēmējs uzņemas papildu līgumsaistības projektā palielinot pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu pēc tam, kad ir stājušies spēkā projekta Nr. 7.1.1.0/15/I/001 “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” vienošanās grozījumi, kas paredz kopējā attiecināmā finansējuma samazināšanu un atbilstoši grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23.decembra noteikumos Nr.836 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" un 14.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" īstenošanas noteikumi”.



 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Darba ņēmēji, tostarp Nodarbinātības valsts aģentūras darbinieki
  • Bezdarbnieki
  • Darba meklētāji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts uzlabos darba ņēmēju, bezdarbnieku, darba meklētāju piekļuvi informatīviem atbalsta pasākumiem, sniedzot atbalstu darba meklēšanā un darba tiesisko attiecību nodibināšanā.
 
Juridiskās personas
  • Darba devēji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts uzlabos darba devēju piekļuvi informatīviem atbalsta pasākumiem, sniedzot atbalstu  darba tiesisko attiecību nodibināšanā.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts uzlabos darba devēju (tostarp mazo un vidējo uzņēmēju) piekļuvi informatīviem atbalsta pasākumiem, sniedzot atbalstu  darba tiesisko attiecību nodibināšanā.
 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Grozījumi pozitīvi ietekmēs projekta mērķa sasniegšanu, jo, pateicoties papildu finansējumam un 7.1.2.1. pasākuma īstenošanas termiņa pagarinājumam, turpināsies  atbalsta sniegšana pasākuma mērķa grupai, kas palielinās tās nodarbinātības iespējas.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
103 463
0
0
83 785
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
103 463
0
0
83 785
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
121 721
0
0
98 571
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
121 721
0
0
98 571
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-18 258
0
0
-14 786
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-18 258
0
0
-14 786
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-14 786
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-14 786
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.129, šobrīd 7.1.2.1.pasākuma ietvaros  ir noteikts pieejamais kopējais attiecināmais finansējums – 817 191 euro, t.sk. ESF finansējums – 694 612  euro un valsts budžeta finansējums – 122 579 euro.
Noteikumu projekts paredz palielināt (pārdalot no  7.1.1. SAM)  7.1.2.1. pasākuma ietvaros pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu par 20 000 euro, līdz ar to pēc Noteikumu projekta spēkā stāšanās 7.1.2.1.pasākuma ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums būs 837 191 euro, t.sk. ESF finansējums – 711 612 euro un valsts budžeta finansējums – 125 579 euro.

2015. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 49 557 euro, t.sk. ESF finansējums 42 124 euro un valsts budžeta finansējums 7 433 euro.
2016. gadā kopējais faktiskais  investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 83 925 euro, tai skaitā ESF finansējums 71 336 euro un valsts budžeta finansējums 12 589 euro.
2017. gadā kopējais faktiskais  investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 100 300 euro, t.sk. ESF finansējums 85 255 euro un valsts budžeta finansējums 15 045 euro.
2018. gadā kopējais faktiskais  investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 105 255 euro, t.sk. ESF finansējums 89 467 euro un valsts budžeta finansējums 15 788 euro.
2019. gadā  kopējais faktiskais  investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 116 659 euro, t.sk. ESF finansējums 99 160 euro un valsts budžeta finansējums 17 499 euro.
2020. gadā  kopējais faktiskais  investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 87 305 euro, t.sk. ESF finansējums 74 209 euro un valsts budžeta finansējums 13 096 euro.
2021. gadā  kopējais faktiskais  investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 73 898 euro, t.sk. ESF finansējums 62 813 euro un valsts budžeta finansējums 11 085 euro.
2022. gadā projektam vidējā termiņa budžeta ietvarā apstiprināts finansējums 121 721 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 103 463 euro un valsts budžeta finansējums 18 258 euro.
Šobrīd 2023. gadā 7.1.2.1.pasākumam finansējums nav plānots.
Pēc Noteikumu projekta spēkā stāšanās  7.1.2.1.pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums 2023. gadam plānots indikatīvi 98 571 euro apmērā, t.sk. ESF finansējums 83 785 euro un valsts budžeta finansējums 14 786 euro.
Pēc Noteikumu projekta spēkā stāšanās tiks ierosināti grozījumi projektā, t.sk. projekta finansēšanas plānā, kā arī tiks precizētas valsts budžeta ilgtermiņa saistības un finansējums tiks palielināts 2023. gadam atbilstoši projektā plānotajam (par projektam nepieciešamo finansējumu 2023.gadam LM sniegs priekšlikumu LM pamatbudžeta bāzes 2023. – 2025.gadam sagatavošanas un izskatīšanas procesā).

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Noteikumu projekts neietekmē amata vietu skaitu.
Cita informācija
Finansējums 20 000 euro apmērā tiks pārdalīts no SAM 7.1.1.  

Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts.

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 23.decembra noteikumos Nr.836 "“Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" un 14.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" īstenošanas noteikumi” (turpmāk - MK noteikumu Nr.836 grozījumi) (2022.gada 11.jūlijā virzīts saskaņošanai TAP).
 

Pamatojums un apraksts
MK noteikumu Nr.836 grozījumi paredz samazināt 7.1.1. SAM pieejamo finansējumu, 20 000 euro novirzot 7.1.2.1. pasākuma īstenošanai. Noteikumu projekts virzāms izskatīšanai MK sēdē vienlaikus vai pēc grozījumu MK noteikumos Nr. 836 apstiprināšanas. 
 
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
ES struktūrfondu un Kohēzijas fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk - LM), sadarbības iestādes funkcijas – CFLA. Projekta finansējuma saņēmējs – NVA.
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/1f067e23-3a7a-43b4-bd0c-31a02f96daf4

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Izsludinot publisko apspriešanu (periods: no 2022.gada 14.aprīļa līdz 2022.gada 2.maijam), sabiedrība tika aicināta līdzdarboties Noteikumu projekta izstrādē. 

Publiskās apspriešanas laikā saņemti trīs fizisku personu viedokļi.  Viedokļi nav tieši attiecināmi uz Noteikumu projekta saturu, jo to būtība ir fizisko personu pieredzes izklāsts,  piedaloties NVA īstenotajā Eiropas Sociālā fonda projektā "Darba praktizēšanas pasākuma nodrošināšana pašvaldībās darba iemaņu iegūšanai un uzturēšanai", kurš tika īstenots periodā no 2009. - 2011.gadam. LM ar sniegtajiem viedokļiem iepazinās, tos izvērtēja un ņems vērā, organizējot atbalsta aktivitātes NVA klientiem.



 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts veicinās sociālās situācijas uzlabošanos darba ņēmējiem, bezdarbniekiem, darba meklētājiem un darba devējiem, jo tiks nodrošināta piekļuve informatīviem atbalsta pasākumiem darba meklēšanā un darba tiesisko attiecību nodibināšanā.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk