Anotācija (ex-ante)

24-TA-243: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 24. jūlija noteikumos Nr. 439 "Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas pieprasīšanas un izsniegšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Tieslietu ministrijas iniciatīvas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir bez maksas nodrošināt zvērinātus tiesu izpildītājus ar to amata pienākumu pildīšanai nepieciešamajiem Valsts zemes dienesta arhīva dokumentiem, un paredzēt kārtību, kādā budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē saņem pārskata gada slēguma inventarizācijai nepieciešamos aktuālos Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) datus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Ministru kabineta 2018. gada 24. jūlija noteikumi Nr. 439 “Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas pieprasīšanas un izsniegšanas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr. 439) neparedz standartizētās informācijas apjomu un veidu, kādā Valsts zemes dienests sniedz bez maksas zvērināta tiesu izpildītāja amata pienākumu pildīšanai nepieciešamos arhīva dokumentus, kas zvērinātiem tiesu izpildītājiem ir nepieciešami spriedumu un citu nolēmumu izpildes nodrošināšanai un bezmantinieka mantas (nekustamā īpašuma) atsavināšanas procesa nodrošināšanai.
Noteikumu Nr. 439 38.1. apakšpunkts paredz Valsts zemes dienesta pienākumu reizi pārskata gadā laikposmā no 1. novembra līdz 15. novembrim sagatavot pašvaldībām Kadastra informācijas sistēmas aktuālos datus pēc stāvokļa uz to atlases brīdi, lai pašvaldības nodrošinātu ar datiem, kas nepieciešami Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi" 70.1. apakšpunktā noteikto pienākumu izpildei, sagatavojot pārskata gada slēguma inventarizāciju.Taču minētā norma pienākumu, veicot pārskata gada slēguma inventarizāciju, salīdzināt datus par īpašumā vai valdījumā esošajiem nekustamā īpašuma objektiem ar attiecīgo valsts reģistru aktuālajiem datiem paredz visām budžeta iestādēm (budžeta iestādēm, no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē). Tāpat Latvijas Pašvaldību savienība ir lūgusi precizēt normā šobrīd noteikto termiņu, lai pašvaldības varētu savlaicīgi sagatavot un Valsts kasei iesniegt Likuma par budžetu un finanšu vadību 30. panta trešajā daļā noteikto gada pārskatu vai konsolidēto gada pārskatu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma (turpmāk – Kadastra likums) 101. pantam par kadastra informācijas (datu un arhīva informācijas) sagatavošanu un pieejamības nodrošināšanu pieprasītājs maksā normatīvajos aktos noteiktajā apmērā, izņemot šā likuma 98. pantā minētos gadījumus, kad Valsts zemes dienests kadastra informāciju sniedz bez maksas atbilstoši kārtējam gadam piešķirtā valsts finansējuma apmēram. Atbilstoši Kadastra likuma 98. panta 6. punktam Valsts zemes dienests atbilstoši kārtējam gadam piešķirtajam valsts finansējuma apjomam finansē kadastra informācijas sagatavošanu un izsniegšanu atbilstoši šā likuma 86. pantam. Kadastra likuma 86. panta pirmā daļa noteic, ka valsts tiešās pārvaldes iestādēm, Saeimai, Valsts kontrolei, prokuratūrai, tiesai un citām iestādēm, kurām šādas tiesības noteiktas likumā, to funkciju veikšanai nepieciešamo kadastra informāciju Valsts zemes dienests sagatavo un izsniedz standartizētā informācijas apjomā un veidā bez maksas. Standartizētās informācijas apjomu un veidu nosaka Noteikumos Nr. 439 atbilstoši Kadastra likuma 89. pantā dotajam deleģējumam.
2013. gada 23. maijā pieņemti grozījumi Civilprocesa likumā, tā 551. panta pirmo daļu papildinot ar otro teikumu – spriedumu un citu nolēmumu izpildes nodrošināšanai nepieciešamo informāciju valsts iestādes zvērinātam tiesu izpildītājam sniedz bez maksas. Minētās normas izpildei Valsts zemes dienests nodrošina zvērinātus tiesu izpildītājus ar aktuālajiem Kadastra informācijas sistēmas teksta datiem, nodrošinot to pieejamību Izpildu lietu reģistrā. Taču ar Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra noteikumiem Nr. 22 “Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 2. jūlija noteikumos Nr. 364 “Noteikumi par zvērināta tiesu izpildītāja rīcību ar bezmantinieku mantu”” zvērinātam tiesu izpildītājam noteikts pienākums pirms uzsākt nekustamā īpašuma atsavināšanas procesu, pārliecināties, vai tā rīcībā esošie dokumenti un no publiskajiem reģistriem iegūtā informācija satur nepieciešamās ziņas, kas apliecina nekustamā īpašuma tiesisku iegūšanu kādā no šo noteikumu 6.1 punktā norādītajiem veidiem. Līdz ar to zvērinātiem tiesu izpildītājiem ir nepieciešams iegūt Valsts zemes dienesta arhīva dokumentus, kas tiem ir nepieciešami spriedumu un citu nolēmumu izpildes nodrošināšanai un bezmantinieka mantas (nekustamā īpašuma) atsavināšanas procesa nodrošināšanai. Taču Noteikumi Nr. 439 šobrīd neparedz šādas zvērinātu tiesu izpildītāju tiesības.
Risinājuma apraksts
Lai bez maksas nodrošinātu zvērinātus tiesu izpildītājus ar to amata pienākumu pildīšanai nepieciešamajiem Valsts zemes dienesta arhīva dokumentiem, nepieciešams Noteikumu Nr. 439 IV. nodaļu “Kadastra informācija valsts pārvaldei un tiesai” papildināt ar jaunu normu, atbilstoši kurai Valsts zemes dienests pēc zvērināta tiesu izpildītāja pieprasījuma bez maksas sniegs arhīva dokumentus elektroniski, neatkarīgi no formas, kādā tas Dienestā tiek uzglabāts (digitalizēts vai papīra), un neatkarīgi no dokumenta veida (nav paredzēts noteikt izņēmumus attiecībā uz zvērinātiem tiesu izpildītājiem pieejamiem arhīva dokumentu veidiem), tos nosūtot uz zvērināta tiesu izpildītāja oficiālās elektroniskās adreses kontu vai izsniedzot Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā. Ievērojot Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. pantu, Valsts zemes dienests pieprasīto arhīva dokumentu zvērinātam tiesu izpildītājam primāri izsniegs, to nosūtot uz zvērināta tiesu izpildītāja oficiālās elektroniskās adreses kontu vai pēc zvērināta tiesu izpildītāja lūguma – Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā, kas nodrošina informācijas apriti drošā un šifrētā veidā. Savukārt, ja zvērināts tiesu izpildītājs arhīva dokumentu pieprasīs Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā pieejamajā elektroniskajā pakalpojumā “Arhīva materiāli”, tad pieprasīto arhīva dokumentu zvērināts tiesu izpildītājs varēs saņemt Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portālā. Lai nodrošinātu minētās normas izpildi atbilstoši Kadastra likuma 98. pantam, kas nosaka Valsts zemes dienesta tiesības bez maksas sniegt kadastra informāciju atbilstoši kārtējam gadam piešķirtajam valsts finansējuma apjomam, minētās normas izpildei Valsts zemes dienestam nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts, pārskatot tieslietu resora budžeta izdevumus.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 439 38. punkts paredz Valsts zemes dienesta pienākumu reizi pārskata gadā laikposmā no 1. novembra līdz 15. novembrim sagatavot pašvaldībām Kadastra informācijas sistēmas aktuālos datus pēc stāvokļa uz to atlases brīdi, lai pašvaldības nodrošinātu ar datiem, kas nepieciešami Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi" 70.1. apakšpunktā noteikto pienākumu izpildei, sagatavojot pārskata gada slēguma inventarizāciju. Taču minētā norma pienākumu, veicot pārskata gada slēguma inventarizāciju, salīdzināt datus par īpašumā vai valdījumā esošajiem nekustamā īpašuma objektiem ar attiecīgo valsts reģistru aktuālajiem datiem, paredz visām budžeta iestādēm (budžeta iestādēm, no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē). Tāpat Latvijas Pašvaldību savienība norāda, ka atbilstoši likumam "Par budžetu un finanšu vadību" pašvaldībām gada pārskats vai konsolidētais gada pārskats Valsts kasei jāiesniedz līdz katra pārskata gadam nākamā saimnieciskā gada 1. aprīlim un pašvaldībām ir nepieciešams saņemt datus par vienu mēnesi ātrāk, lai nodrošinātu savlaicīgu pārskatu sagatavošanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 439 38. punktā izdarāmi grozījumi, paredzot, ka, lai budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes, tai skaitā pašvaldības, Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē varētu veikt normatīvajos aktos grāmatvedības kārtošanas un organizācijas jomā noteikto datu salīdzināšanu par to īpašumā vai valdījumā esošiem nekustamā īpašuma objektiem pārskata gada slēguma inventarizācijai, Valsts zemes dienests bez maksas nodrošina aktuālo Kadastra informācijas sistēmas datu pieejamību Valsts zemes dienesta portāla e-pakalpojumā "Mani dati Kadastrā" vai Noteikumu Nr. 439 34.1. vai 35.1. apakšpunktā noteiktajā kārtībā (t.i., izmantojot datus, ko iestāde saņem datu apmaiņas ietvaros savu funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai). Budžeta iestādes normā minēto datu salīdzināšanu par to īpašumā vai valdījumā esošiem nekustamā īpašuma objektiem pārskata gada slēguma inventarizācijai var veikt, izmantojot Kadastra informācijas sistēmas datus, ko var saņemt Valsts zemes dienesta datu publicēšanas un e-pakalpojumu portāla www.kadastrs.lv izmitinātajā e-pakalpojumā "Mani dati Kadastrā". E-pakalpojums nodrošina iespēju nekustamā īpašuma īpašniekam, tiesiskajam valdītājam, apbūves tiesīgajam un lietotājam iespēju bez maksas neierobežotu reižu skaitu saņemt aktuālos Kadastra informācijas sistēmas datus par nekustamo īpašumu un būvi, kas neietilpst neviena nekustamā īpašuma sastāvā. 2023. gada novembrī tika veikti e-pakalpojuma "Mani dati Kadastrā" uzlabojumi, nodrošinot, ka datus var saņemt ne tikai PDF formātā (kā neapliecinātu izdruku), bet arī PDF formātā ar eZīmogu (līdz 50 kadastra objektiem vienā pieprasījumā) un XLSX formātā ar vai bez eZīmoga (neatkarīgi no kadastra objektu skaita vienā pieprasījumā). E-pakalpojums pieejams budžeta iestādēm, tām izveidojot portāla www.kadastrs.lv kontu (detalizētāka informācija pieejama https://latvija.gov.lv/Services/11458). Pašvaldības tām papildus nepieciešamos datus par zemes vienībām ar Kadastra informācijas sistēmā reģistrētiem statusiem "41 zeme zemes reformas pabeigšanai" un "44 rezerves zemes fonds", pamatojoties uz Zemes pārvaldības likuma 17. panta pirmo daļu (nosaka, ka rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu valdītājs ir attiecīgā vietējā pašvaldība līdz brīdim, kad Ministru kabinets izdod rīkojumu par to ierakstīšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda vai tie tiek ierakstīti zemesgrāmatā uz vietējās pašvaldības vārda), un datus par zemes vienībām ar statusu "45 valsts īpašumā uz likuma pamata", pamatojoties uz Zemes pārvaldības likuma 15. panta devīto daļu (nosaka, ka vietējās pašvaldības atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai, kādā budžeta iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti, nodrošina grāmatvedības uzskaiti par to valdījumā esošajiem šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajiem iekšzemes publiskajiem ūdeņiem, jūras piekrastes ūdeņiem un jūras piekrastes sauszemes daļu) par savu administratīvo teritoriju jau šobrīd bez maksas saņem datu apmaiņas ietvaros atbilstoši Kadastra likuma 86. panta otrajai daļai (izmantojot datubāzes replikāciju un Valsts informācijas sistēmu savietotāja risinājumus). Noteikumos Nr. 439 neparedzot īpašas nestandartizēta apjoma un veida atlases sagatavošanu Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi" 70.1. apakšpunktā budžeta iestādēm noteikto pienākumu izpildei, ļaus Valsts zemes dienestam ik gadu ietaupīt administratīvās izmaksas 41 205 euro apmērā. Ar projektu paredzētās izmaiņas Noteikumu Nr. 439 38. punktā stāsies spēkā 2024. gada 16. oktobrī. Līdz 2024.gada 15.oktobrim Valsts zemes dienests turpinās normā minētās informācijas sniegšanu pašvaldībām bez maksas, to sagatavojot Latvijas Pašvaldību savienības lūgtajā termiņā laikposmā no 1. oktobra līdz 15. oktobrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīvs risinājums paredzētu Valsts zemes dienesta pienākumu ne tikai pašvaldībām, bet arī citām budžeta iestādēm sagatavot nestandartizēta apjoma un veida datu atlasi, tādējādi nodrošinot tās ar Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi" 70.1. apakšpunktā noteikto pienākumu izpildei nepieciešamo informāciju. Taču šādā gadījumā Valsts zemes dienestam būtu jāizstrādā jauna programmatūra speciālu datu atlašu sagatavošanai un jānodrošina atlasīto datu izsniegšana. Šāda risinājuma izpildes nodrošināšanai Valsts zemes dienestam būtu nepieciešams ikgadējs papildu finansējums 41 205 euro apmērā. Taču Valsts zemes dienesta ieskatā minētais administratīvais slogs nav lietderīgs un nebūtu nosakāms, jo budžeta iestādes Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi" 70.1. apakšpunktā noteikto pienākumu izpildei jau šobrīd bez maksas var saņemt nepieciešamos aktuālos Kadastra informācijas sistēmas datus par to īpašumā vai valdījumā esošiem nekustamā īpašuma objektiem.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Nav
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Pašvaldības, budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē
Ietekmes apraksts
Pašvaldības ar 2024. gada 16. oktobri normatīvajos aktos grāmatvedības kārtošanas un organizācijas jomā noteikto datu salīdzināšanu par to īpašumā vai valdījumā esošiem nekustamā īpašuma objektiem pārskata gada slēguma inventarizācijai varēs veikt, izmantojot nevis speciālas datu atlases rezultātā sagatavotus aktuālos Kadastra informācijas sistēmas datus, bet izmantojot aktuālos Kadastra informācijas sistēmas datus, ko bez maksas var saņemt Valsts zemes dienesta portāla e-pakalpojumā "Mani dati Kadastrā" vai noteikumu 34.1. vai 35.1. apakšpunktā noteiktajā kārtībā (t.i., izmantojot datus, ko iestāde saņem datu apmaiņas ietvaros savu funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai).

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
-41 205,00
Pašvaldības, budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas un budžeta nefinansētas iestādes Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē
samazinās
Vērtības nozīme:
15,00
15
1,00
1
2 747
2747
1
1
-41 205,00
Aprēķins balstīts, ja datu atlase tiek sniegta visām publiskām personām. Ja datu atlasi taisa esošajā apjomā - 43 pašvaldībām, tad, izslēdzot normu par Valsts zemes dienesta iesaisti datu atlasē, tiks ietaupīti (15 euro*1h*43 pašvaldības) 645 euro katru gadu.
Kopā
-41 205,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
31 530
0
35 607
0
35 607
35 607
2.1. valsts pamatbudžets
0
31 530
0
35 607
0
35 607
35 607
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-31 530
0
-35 607
0
-35 607
-35 607
3.1. valsts pamatbudžets
0
-31 530
0
-35 607
0
-35 607
-35 607
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
31 530
0
35 607
0
35 607
35 607
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu projektā paredzēto normu izpildi, Tieslietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana" 2024. gadā un turpmāk katru gadu nepieciešams valsts budžeta finansējums 31 530 euro gadā, 2025.gadā un turpmāk katru gadu nepieciešams valsts budžeta finansējums 35 607 euro gadā.

2024. gadā 31 530 euro
Atlīdzība {EKK 1000}: 25 416 euro (1 amata vieta).
Atalgojums – 1 nodarbinātais arhīva speciālists mēnešalgas grupas 2024. gada viduspunkts (7. mēnešalgu grupa 20.1. saime IIB līmenis) 1 371 euro *12 mēneši = 16 452 euro.
Piemaksas, prēmijas un naudas balvas kopā 3 290 euro:
1. vispārējās piemaksas – 10 % no mēnešalgu kopsummas – (16 452 euro x 10 %) = 1 645 euro;
2. prēmijas un naudas balvas – 10 % no mēnešalgu kopsummas – (16 452 euro x 10 %) = 1 645 euro.
Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (23,59 %) (16 452 + 1 645 + 1 645 + 823) euro x 23,59 % = 4 851 euro.
Darba devēja pabalsti un kompensācijas, no kuriem aprēķina ienākuma nodokli, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 5 % no mēnešalgu kopsummas 16 452 euro = 823 euro.

Preces un pakalpojumi {EKK 2000}: 6 114 euro.
Pasta, telefona un citi sakaru pakalpojumi "EKK 2210":
1 nodarbinātais x 25,41 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 305 euro.
Izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem "EKK 2220":
1 nodarbinātais x 50,98 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 612 euro.
Dažādi pakalpojumi "EKK 2230":
1 nodarbinātais x 13,08 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 157 euro.
Remontdarbi un iestāžu uzturēšanas pakalpojumi "EKK 2240":
1 nodarbinātais x 32,75 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 393 euro.
Informācijas sistēmu uzturēšana "EKK 2250" (licenču noma):
1 nodarbinātais x 254,99 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 3 060 euro.
Īre un noma "EKK 2260":
1 nodarbinātais x 98,45 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši =1 181 euro.
Biroja preces un inventārs "EKK 2310":
1 nodarbinātais x 30,61 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 367 euro.
Kārtējā remonta un iestāžu uzturēšanas materiāli "EKK 2350":
1 nodarbinātais x 3,22 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 39 euro.

2025. gadā un turpmākos gadus 35 607 euro
Atlīdzība {EKK 1000}: 26 937 euro (1 amata vieta).
Atalgojums – 1 nodarbinātais arhīva speciālists mēnešalgas grupas 2025. gada viduspunkts (7. mēnešalgu grupa 20.1. saime IIB līmenis) 1 453 euro *12 mēneši = 17 436 euro.
Piemaksas, prēmijas un naudas balvas kopā 3 488 euro:
1. vispārējās piemaksas – 10 % no mēnešalgu kopsummas – (17 436 euro x 10 %) = 1 744 euro;
2. prēmijas un naudas balvas – 10 % no mēnešalgu kopsummas – (17 436 euro x 10 %) = 1 744 euro.
Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (23,59 %) (17 436 + 1 744+ 1 744 + 872) euro x 23,59 % = 5 141 euro.
Darba devēja pabalsti un kompensācijas, no kuriem aprēķina ienākuma nodokli, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 5 % no mēnešalgu kopsummas 1 7436 euro = 872 euro.

Preces un pakalpojumi {EKK 2000}: 8 670 euro.
Pasta, telefona un citi sakaru pakalpojumi "EKK 2210":
1 nodarbinātais x 24,32 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 292 euro.
Izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem "EKK 2220":
1 nodarbinātais x 57,10 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 685 euro.
Dažādi pakalpojumi "EKK 2230":
1 nodarbinātais x 20,25 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 243 euro.
Remontdarbi un iestāžu uzturēšanas pakalpojumi "EKK 2240":
1 nodarbinātais x 36,87 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 442 euro.
Informācijas sistēmu uzturēšana "EKK 2250" (licenču noma):
1 nodarbinātais x 445,95 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 5 351 euro.
Īre un noma "EKK 2260":
1 nodarbinātais x 92,41 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši =1 109 euro.
Biroja preces un inventārs "EKK 2310":
1 nodarbinātais x 41,10 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 493 euro.
Kārtējā remonta un iestāžu uzturēšanas materiāli "EKK 2350":
1 nodarbinātais x 4,60 euro (vidējie izdevumi uz vienu nodarbināto atbilstoši faktiskajiem izdevumiem) x 12 mēneši = 55 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekta izpildi Valsts zemes dienests nodrošinās ar esošajām amata vietām.
Cita informācija
Projekta normu izpildei nepieciešamais finansējums Tieslietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana" 31 530 euro 2024. gadā, 2025. gadā un turpmākos gadus 35 607 euro tiks nodrošināts esošā budžeta ietvaros, pārskatot tieslietu resora budžeta izdevumus 2024., 2025. gadam un turpmākajiem gadiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts zemes dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/65c644cf-15f2-4973-9c59-7b7cb4d30d01

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Neviens sabiedrības loceklis nesniedza viedokli līdz 2024. gada 21. februārim

6.4. Cita informācija

Nav
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts zemes dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Nav
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Nav
Pielikumi