24-TA-2914: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Andra Grunduļa pārcelšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Valsts civildienesta likuma 11. panta trešā daļa un 37. panta pirmā un trešā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta "Par Andra Grunduļa pārcelšanu" mērķis ir nodrošināt Lauku atbalsta dienesta darbības nepārtrauktību un funkciju efektīvu izpildi, Lauku atbalsta dienesta direktora amatā pārceļot Lauku atbalsta dienesta direktora vietnieku Andri Grunduli.
Spēkā stāšanās termiņš
26.11.2024.
Pamatojums
Ar 2024. gada 15. augustu Lauku atbalsta dienesta direktora amats ir vakants.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lauku atbalsta dienestā no 2024. gada 15. augusta ir vakants direktora amats. Rīkojuma projekts atbilst Valsts civildienesta likuma 8. panta ceturtās daļas 3. punkta nosacījumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu Lauku atbalsta dienesta darbības nepārtrauktību un efektīvu tai noteikto funkciju un uzdevumu izpildi, ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk iecelt amatā jaunu Lauku atbalsta dienesta direktoru.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams lēmums par ierēdņa pārcelšanu Lauku atbalsta dienesta direktora amatā.
Lai nodrošinātu kvalitatīvu Lauku atbalsta dienestam noteikto valsts pārvaldes funkciju un uzdevumu izpildi, direktora amata pienākumu pildīšanai ir nepieciešams augsti kvalificēts vadītājs ar darba pieredzi valsts pārvaldē, kā arī ar profesionālo pieredzi darbā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, fondiem un/vai projektiem, stratēģijas plānošanas dokumentu izstrādē, lēmumu īstenošanas organizēšanā, nozares stratēģisko mērķu noteikšanā, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšanā, kā arī ar labām zināšanām un prasmēm personālvadībā.
Izvērtējot Lauku atbalsta dienesta direktora amata pretendentam nepieciešamo profesionālo kvalifikāciju, Lauku atbalsta dienesta direktora amatam tiek izvirzīts Lauku atbalsta dienesta direktora vietnieks Andris Grundulis, lai nodrošinātu uzdevumu izpildes nepārtrauktību.
Zemkopības ministrs ir izvērtējis A. Grunduļa izglītību, pieredzi valsts pārvaldē un profesionālo pieredzi Lauku atbalsta dienestā no 2002. gada 3. jūnija līdz šim brīdim un uzskata, ka A. Grunduļa pārcelšana Lauku atbalsta dienesta direktora amatā nodrošinās labu pārvaldību un valsts civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi.
No A. Grunduļa ir saņemta piekrišana viņa kandidatūras virzīšanai Lauku atbalsta dienesta direktora amatam.
Ievērojot iepriekšminēto, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Andra Grunduļa pārcelšanu". Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Ministru kabinetā A. Grunduļa pārcelšanu Lauku atbalsta dienesta direktora amatā ar 2024. gada 26. novembri.
Lai nodrošinātu kvalitatīvu Lauku atbalsta dienestam noteikto valsts pārvaldes funkciju un uzdevumu izpildi, direktora amata pienākumu pildīšanai ir nepieciešams augsti kvalificēts vadītājs ar darba pieredzi valsts pārvaldē, kā arī ar profesionālo pieredzi darbā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, fondiem un/vai projektiem, stratēģijas plānošanas dokumentu izstrādē, lēmumu īstenošanas organizēšanā, nozares stratēģisko mērķu noteikšanā, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšanā, kā arī ar labām zināšanām un prasmēm personālvadībā.
Izvērtējot Lauku atbalsta dienesta direktora amata pretendentam nepieciešamo profesionālo kvalifikāciju, Lauku atbalsta dienesta direktora amatam tiek izvirzīts Lauku atbalsta dienesta direktora vietnieks Andris Grundulis, lai nodrošinātu uzdevumu izpildes nepārtrauktību.
Zemkopības ministrs ir izvērtējis A. Grunduļa izglītību, pieredzi valsts pārvaldē un profesionālo pieredzi Lauku atbalsta dienestā no 2002. gada 3. jūnija līdz šim brīdim un uzskata, ka A. Grunduļa pārcelšana Lauku atbalsta dienesta direktora amatā nodrošinās labu pārvaldību un valsts civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi.
No A. Grunduļa ir saņemta piekrišana viņa kandidatūras virzīšanai Lauku atbalsta dienesta direktora amatam.
Ievērojot iepriekšminēto, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par Andra Grunduļa pārcelšanu". Rīkojuma projekts paredz apstiprināt Ministru kabinetā A. Grunduļa pārcelšanu Lauku atbalsta dienesta direktora amatā ar 2024. gada 26. novembri.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi