Anotācija

24-TA-2676: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 796 "Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību iekšējos ūdeņos"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zvejniecības likuma 11. panta 4.1 daļa un Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumu Nr. 796 "Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību iekšējos ūdeņos" (turpmāk – noteikumi Nr. 796) 9. punkts

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pašvaldības reizi gadā valsts zinātniskajā institūtā "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts) iesniedz priekšlikumus par iekšējos ūdeņos noteikto zvejas limitu izmaiņām, un Zemkopības ministrija (turpmāk – ZM) apkopo institūta izvērtētos pašvaldību priekšlikumus un citus institūta priekšlikumus par nepieciešamo zvejas limitu maiņu un iesniedz Ministru kabinetā atbilstošu tiesību akta projektu, konkrēti šajā tiesību aktā – saistībā ar 2024. gadā institūtā iesniegtajiem pašvaldību priekšlikumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Noteikumu Nr. 796 8. punktā noteikts, ka pašvaldības reizi gadā līdz 1. jūlijam institūtā iesniedz priekšlikumus par iekšējos ūdeņos noteikto zvejas limitu izmaiņām, bet 9. punktā noteikts, ka ZM apkopo institūta attiecīgajos zinātniskajos pamatojumos izvērtētos un atbalstītos pašvaldību priekšlikumus un citus institūta priekšlikumus par nepieciešamajām zvejas limitu izmaiņām un iesniedz Ministru kabinetā atbilstošu tiesību akta projektu. 
Noteikumu projektam jāstājas spēkā 2025. gada 1. janvārī, jo zvejas limiti komerczvejai un pašpatēriņa zvejai tiek piešķirti izmantošanai konkrētajā kalendārajā gadā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumu Nr. 796 pielikumos ir noteikti zvejas limiti, kurus var izmantot attiecīgajos ūdeņos konkrētajā kalendārajā gadā. Savukārt pašvaldības reizi gadā līdz 1. jūlijam institūtā var iesniegt priekšlikumus par iekšējos ūdeņos noteikto zvejas limitu izmaiņām. ZM apkopo institūta attiecīgajos zinātniskajos pamatojumos izvērtētos un atbalstītos pašvaldību priekšlikumus un citus institūta priekšlikumus par nepieciešamajām zvejas limitu izmaiņām un iesniedz Ministru kabinetā atbilstošu tiesību akta projektu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošie noteikumi Nr. 796 noteic, ka pašvaldības reizi gadā līdz 1. jūlijam iesniedz institūtā priekšlikumus par nepieciešamo zvejas limitu maiņu iekšējos ūdeņos, kā arī par nozvejas apjoma limita piešķiršanu publiskajos ezeros, ja tiek plānots uzsākt komerciālo zveju ezeros, kas nav minēti noteikumu Nr. 796 9. pielikumā. Bieži vien pašvaldības lūdz institūtu noteikt limitu izmaiņas to administratīvajā teritorijā esošajos vienos un tajos pašos ūdeņos gadu no gada, vienā gadā lūdzot palielināt limitu, bet nākamajā jau samazināt.
Lai mazinātu birokrātisko slogu, kuru katru gadu rada virkne limitu grozījumu noteikumu Nr. 796 pielikumos, un pašvaldībām būtu tiesības pašām lemt par attiecīgajā kalendārajā gadā izmantojamiem zvejas limitiem to administratīvajās teritorijās esošajos iekšējos ūdeņos, jānoteic, ka noteikumu Nr. 796 pielikumos ir noteikti maksimālie zvejas limiti.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 796 3. punkta ievaddaļa izteikta jaunā redakcijā, nosakot, ka iekšējos ūdeņos ir noteikti maksimālie zvejas limiti, kas attiecīgi norādīti 3. punkta apakšpunktos minētajos pielikumos (noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 796 3.11. apakšpunktā pašlaik noteiktie 75 metri tīklu kopgaruma neļauj pašvaldībām tos iedalīt trīs pašpatēriņa zvejniekiem, ievērojot noteikumu Nr. 796 7.9. apakšpunktā noteikto proporciju, t. i., ka pašpatēriņa zvejā var iedalīt zivju murda limitu ar nosacījumu, ka viens murds atbilst 30 metru tīklu garuma limitam.
Risinājuma apraksts
Sadalot 90 metru zvejas tīklu limita, pašvaldībai būtu iespēja trīs pašpatēriņa zvejniekiem katram iedalīt divus 15 metru garus zvejas tīklus. Tas neradītu nepieciešamību atšķirīgai aprēķina proporcijai dažādos ūdeņos un atvieglotu pašvaldības darbības limitu sadalē savas administratīvās teritorijas ezeros.
Attiecīgi noteikumu Nr. 796 3.11. apakšpunktā jānoteic, ka zvejas tīklu limits ir 90 metru (kopējais garums) un ka zvejas tīklu limitu pilnībā vai daļēji var aizstāt ar zivju murdu limitu, ievērojot nosacījumu, ka viens murds atbilst 30 metriem no tīklu garuma limita (noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Patlaban pašvaldībām nav tiesību pašām lemt par iespēju samazināt zvejas limitus kādā ūdenstilpē konkrētajā gadā. Lai regulāri negrozītu noteikumus Nr. 796, nepieciešams noteikt, ka pašvaldības pašas var pieņemt lēmumu un samazināt noteikumu Nr. 796 3. punktā noteikto maksimālo zvejas limitu attiecīgā kalendārajā gadā, ja tas ir pamatots ar zivju resursu aizsardzības nepieciešamību un zvejas limits ar rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgumiem nav iedalīts komerczvejai. Būtiski, lai tiktu ievērots tiesiskās paļāvības princips attiecībā uz komerczvejniekiem, kas līgumus slēdz uz vairākiem gadiem.
Risinājuma apraksts
Attiecīgi noteikumi Nr. 796 tiek papildināti ar 4.1 punktu, nosakot, ka pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā atrodas ūdenstilpe vai ar kuras administratīvo teritoriju robežojas ūdenstilpe, vai pašvaldības, savstarpēji vienojoties, ja ūdenstilpe atrodas vairāku pašvaldību administratīvajā teritorijā vai robežojas ar tām, var pieņemt lēmumu par šo noteikumu pielikumos noteikto maksimālo zvejas limitu samazināšanu konkrētajā kalendārajā gadā, ja šāds lēmums ir pamatots ar zivju resursu aizsardzībai nepieciešamajiem pasākumiem. Attiecīgajās ūdenstilpēs nevar samazināt zvejas limitus, kas ar rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgumiem ir iedalīti komerczvejai (noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 796 8. punkts noteic, ka pašvaldības reizi gadā var iesniegt institūtā priekšlikumus par nepieciešamo zvejas limitu maiņu iekšējos ūdeņos, kā arī par nozvejas apjoma limita piešķiršanu publiskajos ezeros, ja tiek plānots uzsākt komerciālo zveju ezeros, kas nav minēti noteikumu Nr. 796 9. pielikumā. Bieži vien pašvaldības lūdz institūtu noteikt zvejas limitu izmaiņas to administratīvajā teritorijā esošajos vienos un tajos pašos ūdeņos gadu no gada, vienā gadā lūdzot palielināt zvejas limitu, bet nākamajā jau samazināt.
Lai samazinātu birokrātiskās procedūras, turpmākie grozījumi noteikumos Nr. 796 noteiktajos zvejas limitos būtu izdarāmi tikai tad, ja pašvaldība vēlas palielināt maksimālo zvejas limitu, izslēgt zvejas limitu no noteikumu Nr. 796 pielikumiem vai noteikt jaunu maksimālo zvejas limitu kādos ūdeņos. Savukārt, lai pašvaldība, kas ir sniegusi priekšlikumu par zvejas limita maiņu, arī būtu informēta par jautājuma virzību, noteikumos Nr. 796 jāparedz, ka institūts 10 darbdienu laikā pēc priekšlikumu izvērtēšanas pašvaldību rakstveidā informē par institūta atbalstītajiem un neatbalstītajiem priekšlikumiem, norādot arī zinātnisko pamatojumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 796 8. punkta ievaddaļa izteikta jaunā redakcijā, nosakot, ka pašvaldības reizi gadā līdz 1. jūlijam iesniedz institūtā priekšlikumus par nepieciešamo maksimālo zvejas limitu palielināšanu vai to noteikšanu attiecīgajos iekšējos ūdeņos, ja tas nav noteikts noteikumu Nr. 796 pielikumos, vai pilnīgu limita izslēgšanu noteikumu Nr. 796 pielikumos minētajos iekšējos ūdeņos, kā arī par nozvejas apjoma limita piešķiršanu publiskajos ezeros, ja tiek plānots uzsākt komerciālo zveju ezeros, kas nav minēti noteikumu Nr. 796 9. pielikumā.
Noteikumu Nr. 796 8.1. apakšpunkts papildināts, nosakot, ka institūts 10 darbdienu laikā pēc priekšlikumu izvērtēšanas par atbalstītajiem un neatbalstītajiem priekšlikumiem, sniedzot arī zinātnisko pamatojumu, rakstveidā informē pašvaldību, kas sniegusi priekšlikumu par zvejas limitu maiņas (noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Institūts 2024. gada 8. augustā iesniedza ZM zinātnisko pamatojumu Nr. 30-1/170-e (turpmāk – pamatojums), kurā arī norādīja, ka ierosina atteikties no zušu murdu izmatošanas Ķīšezerā un Lielajā Baltezerā. Institūts pamato, ka Lielajā Baltezerā zveja nenotiek kopš 2012. gada, bet Ķīšezerā zušu nozveja 2023. gadā bija 44 kg apjomā. 
Padomes 2007. gada 18. septembra Regula (EK) Nr. 1100/2007 noteic, ka katra zušu apsaimniekošanas plāna mērķis ir samazināt antropogēno darbību izraisīto mirstību, lai pēc iespējas ticamāk nodrošinātu, ka jūru sasniedz vismaz 40 % no sudrabzušu biomasas salīdzinājumā ar maksimāli iespējamo skaitu, kāds būtu pastāvējis, ja krājumu neietekmētu antropogēnās darbības. Patlaban jūru sasniedz vien 3 % no sudrabzušu biomasas mērķa apjoma, tādēļ, ievērojot piesardzības principu, zušu migrācijai brīvi pieejamajos ūdeņos nav pieļaujama to specializēta ieguve. Ķīšezerā un Lielajā Baltezerā zušu krājumi 2011., 2014. un 2019. gadā papildināti par publiskiem līdzekļiem sugas saglabāšanai, nevis zvejas veicināšanai.

Pamatojumā arī minēts, ka Ludzas novada pašvaldība vēlas zušķērāju limitā no ezera iztekošajās ūdenstecēs (noteikumu Nr. 796 4. pielikuma 4. tabulas 6. punkts) nomainīt ūdensteces nosaukumu ''Poguļankas strauts'' pret nosaukumu ''Staukas strauts'' un institūts varētu atbalstīt šo priekšlikumu, jo Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras ''Vietvārdu datubāzē'' un ''Karšu pārlūkā'' minēts ūdensteces nosaukums ''Stauka''.
Risinājuma apraksts
Svītrot no noteikumu Nr. 796 4. pielikuma 1. tabulas zušu murdu (sētas garums līdz 30 m) limitu Rīgas valstspilsētas Ķīšezerā (15 murdu) un Ropažu novada Lielajā Baltezerā (3 murdi).
Noteikumu Nr. 796 4. pielikuma 4. tabulas ''Zušķērāju limits no ezera iztekošajās ūdenstecēs'' 6. punktā aizstāt ūdensteces nosaukumu ''Poguļankas strauts'' ar nosaukumu ''Staukas strauts'' (noteikumu projekta 1.4. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
ZM 2024. gada 16. februārī notika sanāksme, kurā piedalījās Salacas nēģu zvejā iesaistītie zvejnieki, biedrības "Salackrasti" pārstāvji un institūta pārstāvji, lai pārrunātu faktiskos nēģu zvejas aspektus Salacas upes nēģu tacī Nr. 3 (upē ir izveidots paaugstinājums, uz kura tiek izvietoti nēģu murdi). Tika aktualizēta nepieciešamība šajā nēģu tacī izskatīt iespēju noteikt nēģu zvejas rīku limitu izmantošanas papildu nosacījumus, lai nodrošinātu lašveidīgo zivju labākas migrācijas iespējas un nēģu resursu ilgtspējīgai izmantošanai un aizsardzībai atbilstošu nēģu ieguvi. Papildus 2024. gada 31. maijā ZM organizēja sanāksmi ar institūta un zvejas darbības kontrolējošo institūciju – Valsts vides dienesta un Dabas aizsardzības pārvaldes – pārstāvjiem, lai pārrunātu iespējamos Salacas upes nēģu taču izmantošanas papildu nosacījumus, ko varētu iekļaut noteikumu Nr. 796 6. pielikumā. Tika panākta vienošanās, ka pie nēģu zvejas rīku limita (noteikumu Nr. 796 6. pielikums) būtu jānosaka nēģu taču izmantošanas nosacījumi Salacā saistībā ar nēģu murdu izvietošanas virzienu, kā arī nēģu tača konstrukcijas izveidošanas vai atjaunošanas un izvietošanas nosacījumi.
Noteikumos Nr. 796 pie nēģu zvejas limitiem Salacā būtu jāietver šādi limitu izmantošanas papildnosacījumi: lai nerastos pārpratumi par tača konstrukcijas atrašanos ūdenī, kad nenotiek zveja, tās būvniecības laiku vai izmantošanu tūrismam, tača konstrukcijas izveidošanai vai atjaunošanai jāsaņem Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi paredzētajai darbībai. Papildus jānosaka, kā ir jāievēro dabas parka "Salacas ieleja" dabas aizsardzības plānā nēģu zvejai Salacā paredzētie nosacījumi. Šie plāna nosacījumi būs jāievēro, tiklīdz tas tiks izstrādāts un pieņemts. Tāpat noteikumos Nr. 796 jāietver nosacījums, ka nēģu tačos nevar tikt mainīts upes gultnes augstums, bet, lai netiktu mainīts nēģu murdu izvietošanas virziens, jānoteic, ka tacim Nr. 1 nēģu murdi ir jāievieto ar atvērumu lejteces virzienā, bet tacim Nr. 2 un tacim Nr. 3 – ar atvērumu augšteces virzienā.
Tehnisko noteikumu izsniegšanu ar upēm saistītām darbībām regulē Ministru kabineta 2015. gada 27. janvāra noteikumi Nr. 30 "Kārtība, kādā Valsts vides dienests izdod tehniskos noteikumus paredzētajai darbībai" (turpmāk – noteikumi Nr. 30) un Ministru kabineta 2006. gada 13. jūnija noteikumi Nr. 475 "Virszemes ūdensobjektu un ostu akvatoriju tīrīšanas un padziļināšanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 475).
Noteikumu Nr. 30 7.1. apakšpunkta prasība paredz, ka darbībām, kas saistītas ar varbūtēju būtisku ietekmi uz zivju resursiem, ir jāsaņem zivsaimnieciskās ekspertīzes atzinums par būvniecības un ekspluatācijas ietekmi uz zivju resursiem.
Prasība par zivsaimniecisku ekspertīzi vai zivju sugu jomā sertificēta eksperta atzinuma saņemšanu būvēm Salacā izriet arī no noteikumu Nr. 475 25.1. apakšpunktā noteiktā, ja būves uzstādīšanai nepieciešama upes tīrīšana, gultnes izlīdzināšana vai pārveidošana.
Ievērojot minēto, lai saņemtu tehniskos noteikumus, pie iesnieguma tehnisko noteikumu saņemšanai nēģu taču būvniecībai Salacā būs jāpievieno ekspertīzes atzinums, kurā ietvertas rekomendācijas ietekmes uz zivju resursiem mazināšanai, tostarp attiecībā uz nēģu taču būvniecības laiku.
Pamatojoties uz attiecīgo atzinumu, Valsts vides dienests izvirzīs nosacījumus paredzētajai darbībai, bet prognozējams, ka tiks noteikts darbu aizliegums zivju pavasara un rudens nārsta periodos. Tehniskajos noteikumos Valsts vides dienests izvirza vides aizsardzības prasības saskaņā ar noteikumu Nr. 30 21. punktā un noteikumu Nr. 475 29. punktā noteikto.
Dabas aizsardzības pārvaldes virsvadībā ir uzsākta LIFE IS SALACA projekta īstenošana (https://lifeissalaca.silava.lv/par-projektu/), un tajā ir paredzēts sagatavot arī dabas parka "Salacas ieleja" dabas aizsardzības plānu, kurā būs noteikti konkrēti nēģu taču izmantošanas nosacījumi Salacā, tostarp tača Nr. 2. un tača Nr. 3 "zoba" maksimālais augstums un citi parametra, kas jāievēro nēģu zvejā attiecīgajos tačos.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 796 6. pielikums ''Nēģu zvejas rīku limits'' papildināts ar 2. piezīmi attiecībā uz šī pielikuma tabulas 4. punktā noteikto nēģu zvejas rīku limitu Salacā, ka tacim Nr. 1 nēģu murdi jāievieto ar atvērumu lejteces virzienā, bet tacim Nr. 2 un tacim Nr. 3 – ar atvērumu augšteces virzienā. Nēģu tača konstrukcijas izveidošanai vai atjaunošanai nepieciešams saņemt Valsts vides dienesta tehniskos noteikumus saskaņā ar noteikumiem Nr. 30 un noteikumiem Nr. 475, kā arī jāievēro dabas parka "Salacas ieleja" dabas aizsardzības plānā nēģu zvejai Salacā paredzētie nosacījumi. Izvietojot zvejai nēģu taču konstrukcijas, nedrīkst mainīt upes gultnes augstumu (noteikumu projekta 1.5. apakšpunkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • komercuzņēmumi, kas rūpnieciski zvejo nēģus Salacā (Salacgrīvas pilsētas A. Rozenšteina zvejnieku saimniecība "KURĶIS", pilnsabiedrība "Tacis" un pilnsabiedrība "LUCĪTIS - 2")
  • komercuzņēmumi, kas rūpnieciski zvejo Ķīšezerā ("Krūmiņa Saulkrastu zvejnieku saimniecība" un SIA "Baltezers")
Ietekmes apraksts
Noteikumu Nr. 796 6. pielikumu ''Nēģu zvejas rīku limits'' plānots papildināt ar 2. piezīmi attiecībā uz šī pielikuma tabulas 4. punktā noteikto nēģu zvejas rīku limitu Salacā, proti, ka tacim Nr. 1 nēģu murdus ievieto ar atvērumu lejteces virzienā, bet tacim Nr. 2 un Nr. 3 – ar atvērumu augšteces virzienā. Nēģu tača konstrukcijas izveidošanai vai atjaunošanai jāsaņem Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 27. janvāra noteikumiem Nr. 30 "Kārtība, kādā Valsts vides dienests izdod tehniskos noteikumus paredzētajai darbībai". Ievēro dabas parka "Salacas ieleja" dabas aizsardzības plānā nēģu zvejai Salacā paredzētos nosacījumus. Izvietojot zvejai nēģu taču konstrukcijas, nedrīkst mainīt upes gultnes augstumu.

No noteikumu Nr. 796 4. pielikuma 1. tabulas plānots svītrot zušu murdu (sētas garums līdz 30 m) limitu Rīgas valstspilsētas Ķīšezerā (15 murdu), bet šī zvejas limita svītrošanas ietekme būs neliela, jo Ķīšezerā zušu nozveja 2023. gadā bija tikai 44 kg.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
1 160,16
komercuzņēmumi, kas rūpnieciski zvejo nēģus Salacā (Salacgrīvas pilsētas A. Rozenšteina zvejnieku saimniecība "KURĶIS", pilnsabiedrība "Tacis" un pilnsabiedrība "LUCĪTIS - 2")
Vērtības nozīme:
260,00
valsts nodeva par vides aizsardzības tehnisko noteikumu sagatavošanu (50 EUR) plus cena par ekspertīzi zivsaimnieciski nozīmīgās ūdenstilpēs (210 EUR)
3
Salacā nēģus rūpnieciski zvejo trīs komercuzņēmumi
780,00
Cena par ekspertīzi zivsaimnieciski nozīmīgās ūdenstilpēs iegūta no institūta cenrāža.
komercuzņēmumi, kas rūpnieciski zvejo Ķīšezerā ("Krūmiņa Saulkrastu zvejnieku saimniecība" un SIA "Baltezers")
Vērtības nozīme:
8,64
zušu cena (EUR/kg)
44
2023. gadā Ķīšezerā nozvejotais zušu daudzums (kg)
380,16
Zušu cena iegūta no "Oficiālās statistikas portāla" datiem "No zvejas kuģiem izkrauto zivju daudzums un vidējā cena" (2023. gads).
Kopā
1 160,16
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
813 833
0
813 833
-256
813 833
-256
-256
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
244 000
0
244 000
-77
244 000
-77
-77
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
569 833
0
569 833
-179
569 833
-179
-179
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
813 833
0
813 833
-256
813 833
-256
-256
3.1. valsts pamatbudžets
244 000
0
244 000
-77
244 000
-77
-77
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
569 833
0
569 833
-179
569 833
-179
-179
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-256
-256
-256
5.1. valsts pamatbudžets
0
-77
-77
-77
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-179
-179
-179
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ministru kabineta 2009. gada 11. augusta noteikumu Nr. 918 "Noteikumi par ūdenstilpju un rūpnieciskās zvejas tiesību nomu un zvejas tiesību izmantošanas kārtību" (turpmāk – noteikumi Nr. 918) 2.1 pielikumā ir noteikta pamatmaksa par rūpnieciskās zvejas tiesību nomu un zvejas tiesību izmantošanu.
Ievērojot noteikumos Nr. 918 noteikto zvejas rīku limitu pamatmaksu, noteikumu projektā ietvertie grozījumi radīs nelielu finansiālu ietekmi uz valsts un pašvaldību budžeta ieņēmumiem no zvejas tiesību rūpnieciskās izmantošanas (zvejas limiti).
Noteikumu projektā paredzētie grozījumi, svītrojot zušu murdu (sētas garums līdz 30 m) limitu Ķīšezerā (15 murdi) un Lielajā Baltezerā (3 murdi) varētu samazināt ienākumus no zušu murdu (sētas garums līdz 30 m) limita izmantošanas 256,14 EUR apmērā (limita samazinājums par 18 murdiem un maksa par zvejas rīku limita vienu vienību 14,23 EUR).

Saskaņā ar noteikumu Nr. 918 96. punktu pašvaldībai paliek 70 % ieņēmumu no zvejas tiesību nomas un 30 % ir ieskaitāmi valsts budžetā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Dabas aizsardzības pārvalde, Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior", Valsts vides dienests, Zemkopības ministrija, Ludzas novada pašvaldība, Limbažu novada pašvaldība
Nevalstiskās organizācijas
pilnsabiedrība "LUCĪTIS-2", pilnsabiedrība "Tacis", biedrība "Salackrasti"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/443b3cb5-eb10-4f18-a022-6a51bab71dfc

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi un priekšlikumi par noteikumu projektu nav saņemti.

6.4. Cita informācija

Zemkopības ministrijā 2024. gada 16. februārī notika sanāksme, kurā piedalījās Salacas nēģu zvejā iesaistītie zvejnieki, un 2024. gada 31. maijā notika sanāksme ar institūta un zvejas darbības kontrolējošo institūciju – Valsts vides dienesta un Dabas aizsardzības pārvaldes – pārstāvjiem, lai pārrunātu iespējamos Salacas upes nēģu taču izmantošanas papildu nosacījumus.
2024. gada 31. oktobrī Zemkopības ministrija noteikumu projektu nosūtīja Latvijas iekšējo un jūras piekrastes ūdeņu resursu ilgtspējīgas izmantošanas un pārvaldības konsultatīvajai padomei.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
  • Valsts vides dienests
  • Limbažu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
palielinās
Vērtības nozīme:
12,60
Referenta vidējā stundas tarifa likme, EUR (2024. gada augusta dati)
0,50
vidējais laiks vienas vēstules sagatavošanai
5
vēstules tiek rakstītas 5 pašvaldībām
1
vēstules tiek rakstītas reizi gadā
31,50
Pēc priekšlikumu izvērtēšanas institūts mēneša laikā rakstveidā informē pašvaldību par institūta atbalstītajiem un neatbalstītajiem priekšlikumiem, to zinātniski pamatojot.
Valsts vides dienests
palielinās
Vērtības nozīme:
12,60
Referenta vidējā stundas tarifa likme, EUR (2024. gada augusta dati)
8,00
vidējais laiks tehnisko noteikumu sagatavošanai
3
tiek izdoti 3 tehniskie noteikumi
1
tehniskie noteikumi tiek izdoti reizi gadā
302,40
Nēģu tača konstrukcijas izveidošanai vai atjaunošanai Salacā jāsaņem Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi.
Limbažu novada pašvaldība
neietekmē
Kopā
333,90

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk