Anotācija (ex-ante)

22-TA-1251: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 20. aprīļa noteikumos Nr. 250 "Kārtība, kādā Latvijas Neredzīgo biedrība un Latvijas Nedzirdīgo savienība sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un nodrošina tehniskos palīglīdzekļus – tiflotehniku un surdotehniku"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi MK 20.04.2022. noteikumos Nr. 250 “Kārtība, kādā Latvijas Neredzīgo biedrība un Latvijas Nedzirdīgo savienība sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un nodrošina tehniskos palīglīdzekļus – tiflotehniku un surdotehniku” (turpmāk – projekts) izstrādāts, lai precizētu sociālo pakalpojumu saturu un uzlabotu pakalpojumu pieejamību personām ar redzes un dzirdes traucējumiem.
 
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2022.
Pamatojums
Invaliditētes likuma pārejas noteikumi

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Projekta 10., 19., 46.punkta grozījumi paredzēti perosnu ar dzirdes traucējumu pakalpojumu nodrošināšnas uzlabošanai, ja tām nav piešķirta invaliditāte (pārsvarā senioriem), bet kuru funkcionālie traucējumi atbilst Mk noteikumu Nr. 250 17.2.punkta nosacījumiem un tos latvijas Nedzirdīgo savienība fiksējusi iepriekš, saēnmot citus tehniskos palīglīdzkļus (piemēram, dzirdes aparātu).
Ja persona saņemot dzirdes aparātu izsaka vēlmi saņemt piemēram, savienotājvienību TV vai modinātājpulksteni, tad atbilstoši projektam perosna par funkcionālo truacējumu esamību var pārliecināties arī savā datu bāzē.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekta 41.punkta grozījums paredz palielinat surdotulka pakalpojumu apmēru perosnām, kas saņem izglītības pakalpojumu atbilstosī grozījumiem Invaliditāes likumā.
Risinājuma apraksts
Personas, kas saņem izglītības pakalpojumu varēs saņemt pakalpojumu līdz 960 stundām gadā līdzsīnējo 480 stundu vietā.
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.250 nav noteikts laiks, kādā perosna saņem tehnisko palīglīdzkļu pakalpojumu ar kompensāciju.
Risinājuma apraksts
Proejektā paredzēts,ka perosna, kas vēlas pati iegādāties tehnisko palīglīdzkļi to izdara un dokumentus iesniedz 2 mēnešu laikā no LNS vai Latvijas Neredzīgo biedrības lēmuma saņemšanas.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.250 tekstā lietoti dažāda teminoloģija VDEĀVK Invaliditātes informatīvās sistēmas identificēšanai.
Risinājuma apraksts
Visā tekstā VDEĀVK Invaliditātes iformatīvās sistēmas nosaukums precizēts (4.punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studenti
  • personas ar invaliditāti
  • skolēni
  • pensionāri
Ietekmes apraksts
Minētajām personām tiek uzlabota pakalpojumu pieejamība
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Pakalpojumu sniedzēji ir NVO Latvijas Neredzīgo biedrība un Latvijas Nedzirdīgo savienība, kuru darba apjoms neaminās, jo pakalpojumi tiek sniegti iepriekš un mainās tiaki pakalpojumu pajoms, nevis adminostratīvie procesi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekts tiek īstenots esošo budžeta līdzkļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzlabota pakalpojumu pieejamība

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts sakar perosnu ar redzes vai dzirdes invaliditāti.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi