Anotācija (ex-ante)

24-TA-297: Instrukcijas projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijā Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Instrukcijas projekts "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem" izstrādāts, lai precizētu kārtību, kādā notiek informācijas apmaiņa starp Ekonomikas ministriju un citām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī Eiropas Komisiju un Eiropas Savienības dalībvalstīm par sagatavošanas procesā esošajiem tehnisko noteikumu projektiem un tehniskajiem noteikumiem.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Instrukcijas projekts izstrādāts ar mērķi uzlabot, paātrināt procesu tehnisko noteikumu projektu paziņošanai Eiropas Komisijai.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Vispārējā kārtība, kādā notiek informācijas apmaiņa starp Ekonomikas ministriju un citām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī starp Ekonomikas ministriju, Eiropas Komisiju un Eiropas Savienības dalībvalstīm par sagatavošanas procesā esošajiem tehnisko noteikumu projektiem un tehniskajiem noteikumiem tādā redakcijā, kādā tie pieņemti Ministru kabinetā, ir noteikta Ministru kabineta 2010.gada 23.februāra instrukcijā Nr.1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem" (turpmāk - Instrukcija Nr.1). Tehniskie noteikumi var būt:
1) normatīvais akts;
2) dokuments, kas pēc tā pieņemšanas nav saistošs, bet kura ievērošanu veicina valsts (piemēram, atzītā prakse, vadlīnijas). Ja dokumenta ievērošana ir noteikta normatīvajā aktā, valsts pārvaldes iestāde sniedz informāciju arī par attiecīgo normatīvo aktu;
3) līgums, kurā valsts pārvaldes iestāde ir līgumslēdzēja puse un kurš sabiedrības interesēs paredz atbilstību tehniskajām specifikācijām vai produktam noteiktajām prasībām pēc tā piedāvāšanas tirgū, vai informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumiem (izņemot publisko iepirkumu un publiskās un privātās partnerības līgumu);
4) tiesību akts par valsts fiskāliem vai finansiāliem pasākumiem, kurus nosaka, lai ietekmētu produkta vai informācijas sabiedrības pakalpojuma patēriņu. Šis punkts neattiecas uz tiesību aktu projektiem, kas saistīti ar valsts sociālās nodrošināšanas sistēmu.
Šobrīd esošā kārtība paredz, ka valsts pārvaldes iestādes savā kompetencē esošos tehnisko noteikumu projektus un ar tiem saistīto informāciju saskaņā ar Instrukcijas 2.pielikumu, iesniedz elektroniski Ekonomikas ministrijai, kura tālāk šos projektus iesniedz Eiropas Komisijai, izmantojot TRIS datubāzi.
Vienlaikus saskaņā ar Instrukciju Nr.1 Ekonomikas ministrija ir atbildīga arī par no Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības dalībvalstu saņemto komentāru un atzinumu nosūtīšanu valsts pārvaldes iestādei par to sagatavotajiem tehniskajiem noteikumu projektiem. Tāpat Instrukcija Nr.1 paredz, ka valsts pārvaldes iestāde iesniedz Ekonomikas ministrijā informāciju par darbībām, kuras tā veiks saskaņā ar Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības dalībvalsts sniegto atzinumu. Savukārt Ekonomikas ministrija šo informāciju, izmantojot TRIS datubāzi, iesniedz Eiropas Komisijā.
Instrukcija Nr.1 paredz arī informācijas apmaiņu starp Ekonomikas ministriju un Valsts kanceleju par tehnisko noteikumu projekta virzības apturēšanas periodu.
Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija ir veikusi funkcionālus uzlabojumus TRIS datubāzē ("uzlabotā versija" darbojas kopš 2023.gada 16.maija), kas paredz iespēju informāciju par tehnisko noteikumu projektiem iesniegt arī valsts pārvaldes iestādēm un Ekonomikas ministrijai veikt iesniegtās informācijas pārskatīšanu un apstiprināšanu, nepieciešams veikt grozījumus Instrukcijā Nr.1, lai norādītu, kuru informāciju var iesniegt valsts pārvaldes iestāde izmantojot TRIS datubāzi.
Ņemot vērā, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 22.jūnija Direktīva 98/34/EK, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko standartu un noteikumu jomā (turpmāk - Direktīva 98/34/EK) un Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 20.jūlija Direktīva 98/48/EK, ar kuru groza Direktīvu 98/34/EK, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko standartu un noteikumu jomā (turpmāk - Direktīva 98/48/EK) ir aizstāta ar ar Eiropas Parlamenta un Padomes  2015.gada 9.septembra Direktīvu 2015/1535, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā (turpmāk - Direktīva 2015/1535), nepieciešams pārskatīt, vai spēkā esošā Instrukcijas Nr.1 iekļauj visas Direktīvas 2015/1535 prasības, kas ir saistošas dalībvalstīm.
Vienlaikus nepieciešams precizēt Informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības direktīvām.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Instrukcijas 6.punktā minēts, ka valsts pārvaldes iestādes ir atbildīgas par to kompetencē esošo tehnisko noteikumu projektu un ar tiem saistītās informācijas iesniegšanu Ekonomikas ministrijā, savukārt Ekonomikas ministrija ir atbildīga par tehnisko noteikumu projektu un ar tiem saistītās informācijas iesniegšanu Eiropas Komisijā, izmantojot TRIS datubāzi. Šobrīd valsts pārvaldes iestādes Ekonomikas ministrijai iesniedz elektroniski uz e-pasta adresi notification@em.gov.lv tehnisko noteikumu projektu, paziņojumu par tehnisko noteikumu projektu, kā arī saistītos tiesību aktus, ja tie nepieciešami tehnisko noteikumu projekta novērtēšanai, atbilstoši Instrukcijas Nr.1 2.pielikumam. Ņemot vērā, ka Eiropas Komisija ir veikusi funkcionālus uzlabojumus TRIS datubāzes darbībā, paredzot iespēju tehnisko noteikumu projektus un ar tiem saistīto informāciju iesniegt arī atbildīgajām valsts pārvaldes iestādēm, nepieciešams veikt grozījumus Instrukcijā Nr.1, lai norādītu, kuru informāciju turpmāk iesniegs valsts pārvaldes iestāde, izmantojot TRIS datubāzi, un kuru informāciju apstiprinās un iesniegs Ekonomikas ministrija.
Vienlaikus ņemot vērā, ka valsts iestādēm, saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmās daļas 1. punktu ir obligāta e-adreses izmantošana, nepieciešams no Instrukcijas Nr.1 svītrot norādīto saziņas adresi notification@em.gov.lv.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams precizēt Instrukciju Nr.1, nosakot, ka to kompetencē esošos tehniskos noteikumu projektus un ar tiem saistīto informāciju valsts pārvaldes iestāde iesniedz TRIS, savukārt Ekonomikas ministrija šo informāciju pārskata un apstiprina iesniegšanai Eiropas Komisijā. Praktiski tas nozīmēs, ka par tehnisko noteikumu projektu atbildīgā valsts pārvaldes iestādes kontaktpersona autorizēsies TRIS sistēmā un izveidos jaunu pieteikuma formu (norādot arī par tehnisko noteikumu projektu atbildīgās kontaktpersonas e-pasta adresi un tālruņa numuru), kurā būs iespējams veikt izmaiņas. Lai piekļūtu TRIS sistēmai ir jābūt derīgam EU Login kontam (pazīstams kā "ECAS", Eiropas Komisijas autificēšanās pakalpojums), ko nodrošina Eiropas Komisija, lai pieteiktos daudzām informācijas tehnoloģiju sistēmām, ko pārvalda Eiropas Komisija ar unikālu e-pasta adresi un personīgo paroli. Gadījumā, ja šāds EU Login konts nav derīgs vai aktīvs, nepieciešams izveidot jaunu EU Login kontu.
Līdz ko izveidotajā paziņojuma formā nekādas izmaiņas veikt nebūs nepieciešams, tā atbildīgā valsts pārvaldes iestādes kontaktpersona par to elektroniski informēs Ekonomikas ministriju. Savukārt Ekonomikas ministrija pārskatīs TRIS izveidoto valsts pārvaldes iestādes kontaktpersonas izveidoto paziņojumu un apstiprinās tā iesniegšanu Eiropas Komisijai, kā arī pēc tam informēs valsts pārvaldes iestādes kontaktpersonu par tehnisko noteikumu projektam piešķirto numuru un tā darbības apturēšanas periodu. Gadījumā, ja Ekonomikas ministrija valsts pārvaldes iestādes izveidotajā paziņojumā veiks kādas izmaiņas, tā informēs par veiktajām izmaiņām valsts pārvaldes iestādi. Šie ir gadījumi, kad Ekonomikas ministrija veic nebūtiskas, tehniskas izmaiņas, kā piemēram, veic atzīmi kādā no paziņojuma formas laukiem, kurā valsts pārvaldes iestāde to nav veikusi. Ņemot vērā, ka šajos gadījumos informācijas aprite notiek ātri, tad Ekonomikas ministrijas ieskatā tas nebūtu atsevišķi norādāms Instrukcijas projektā. Savukārt instrukcijas projekta 2.punktā minētais gadījums ir attiecināms uz situācijām, kad valsts pārvaldes iestāde iesniegusi neprecīzu vai nepilnīgu informāciju, kā piemēram, nav iesniegts tehniskā noteikuma projekta ietekmes izvērtējums, kuru Ekonomikas ministrija nevar pievienot, jo tā nav iesniegta un tādējādi nav iespējams apstiprināt tehniskā noteikuma projekta iesniegšanu Eiropas Komisijai. Ekonomikas ministrijas ieskatā, lai nodrošinātu savlaicīgu informācijas apriti, šo gadījumu instrukcijas projektā būtu nepieciešams minēt, nosakot arī termiņu iztrūkstošās, vai neprecīzās informācijas iesniegšanai.
Kā arī, ja Ekonomikas ministrija konstatēs, ka iesniegta neprecīza vai nepilnīga informācija, Ekonomikas ministrija lūgs valsts pārvaldes iestādi trīs darba dienu laikā precizēt to vai sniegt papildu informāciju.
Līdz ar to precizēta Instrukcijas Nr.1 I.nodaļa "Vispārīgie jautājumi" un II.nodaļa "Informācijas sniegšana par Latvijā sagatavotajiem tehnisko noteikumu projektiem", norādot kuru informāciju valsts pārvaldes iestāde iesniedz TRIS un kuru apstiprina iesniegšanai Ekonomikas ministrija.
Instrukcijas projekta 8.punktā minēts termiņš, kādā Ekonomikas ministrija pārskata un apstiprina Eiropas Komisijai iesniedzamo informāciju, saskaņā ar instrukcijas 7., 10., 11. un 12.punktu. Ņemot vērā, ka Instrukcijas projekta 4. un 5.punktā iet runa par tehniskā noteikuma projekta būtību, proti, kādā redakcijā vai stadijā to iesniedz TRIS, tad attiecībā uz šiem punktiem termiņus Instrukcijas projektā norādīt nav nepieciešams.
Savukārt III.nodaļā "Latvijā sagatavoto tehnisko noteikumu projektu virzības apturēšana" veikts precizējums, kas paredz, ka valsts pārvaldes iestāde TRIS paziņojuma formā veic atzīmi, ja tehnisko noteikumu projektam nepieciešams noteikt steidzamības procedūru atbilstoši Instrukcijas Nr.1 20.punktā noteiktajam. Kā arī ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt Direktīvas 2015/1535 pārņemšanu, nodaļa papildināta ar 18.1 un 19.1 punktiem, lai norādītu uz kuriem tehniskajiem noteikumu projektiem nav attiecināma atlikšanas perioda piemērošana. Kā arī nodaļa papildināta ar 19.2 punktu, lai norādītu, kuros gadījumos izbeidzas tehnisko noteikumu projektiem noteiktais bezdarbības periods.
IV.nodaļā "Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības dalībvalstu komentāri un atzinumi par Latvijā sagatavotajiem tehnisko noteikumu projektiem" veikts precizējums, kas paredz, ka valsts pārvaldes iestādes seko līdzi TRIS ievietotajiem Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības komentāriem un atzinumiem par valsts pārvaldes iestādes sagatavoto tehnisko noteikumu projektu. Informāciju par darbībām, kuras valsts pārvaldes iestāde veiks saskaņā ar Eiropas Komisijas vai Eiropas Savienības dalībvalsts sniegto atzinumu, valsts pārvaldes iestāde četru nedēļu laikā pēc atzinuma saņemšanas iesniedz Ekonomikas ministrijai elektroniski.
V.nodaļā "Informācijas sniegšana par Ministru kabinetā pieņemtajiem tehniskajiem noteikumiem" veikts precizējums norādot, ka valsts pārvaldes iestāde divu nedēļu laikā pēc tehnisko noteikumu pieņemšanas iesniedz TRIS tehniskos noteikumus tādā redakcijā, kādā tie pieņemti. Savukārt Ekonomikas ministrija iepriekšminēto informāciju pārskata un iesniedz Eiropas Komisijai.
VI.nodaļā "Komentāri un atzinumi par Eiropas Savienības dalībvalstīs sagatavotajiem tehnisko noteikumu projektiem" veikts precizējums, norādot, ka Ekonomikas ministrija uztur sarakstu ar aktuālajām atbildīgajām kontaktpersonām, svītrojot prasību ievietot šo informāciju Ekonomikas ministrijas mājas lapā, ņemot vērā, ka tas nav nepieciešams.
Instrukcijas Nr.1 2.pielikums "Paziņojums par tehnisko noteikumu projektu" izteikts jaunā redakcijā, ņemot vērā, ka 2.pielikumā prasītā informācija par tehnisko noteikumu projektu ir iekļauta TRIS sistēmā un līdz ar to līdz šim 2.pielikumā iekļauto paziņojuma formu Instrukcijā norādīt nav nepieciešams, kā arī ņemot vērā nepieciešamību pārņemt arī Direktīvas 2015/1535 I Pielikumu.
Vienlaikus svītrota Instrukcijā Nr.1 minētā saziņas e-pasta adrese starp valsts pārvaldes iestādēm un Ekonomikas ministriju.
Problēmas apraksts
Šobrīd Instrukcijā Nr.1 ir iekļauta atsauce uz Direktīvu 98/34/EK un Direktīvu 98/48/EK. Ņemot vērā, ka Direktīva 98/34/EK un ar to saistītā Direktīva 98/48/EK tiek aizstāta ar   Direktīvu 2015/1535, nepieciešams precizēt Informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības direktīvām.
Risinājuma apraksts
Svītrot atsauci uz Direktīvu 98/34/EK un Direktīvu 98/48/EK un papildināt Informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Direktīvu 2015/1535.
Problēmas apraksts
Instrukcijas Nr.1 23.punkts paredz, ka par tehnisko noteikumu projekta virzības apturēšanas periodu, kas piemērojams Ministru kabinetā izskatāmam tehnisko noteikumu projektam, Ekonomikas ministrija informē par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgo Valsts kancelejas struktūrvienību triju darbadienu laikā pēc tam, kad Ekonomikas ministrija saņēmusi informāciju par minēto periodu. Ņemot vērā, ka šāda informācijas aprite starp Ekonomikas ministriju un Valsts kanceleju vairs nenotiek, nepieciešams veikt attiecīgu grozījumu Instrukcijā Nr.1.
Risinājuma apraksts
Svītrot Instrukcijas Nr.1 23.punktu.
Problēmas apraksts
Šobrīd Instrukcijas Nr.1 V.nodaļas nosaukums ir "Informācijas sniegšana par Ministru kabinetā pieņemtajiem tehniskajiem noteikumiem". Ņemot vērā, ka ir gadījumi, kad valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju arī par Likumprojektiem, nepieciešams precizēt V.nodaļas nosaukumu.
Risinājuma apraksts
Precizēts Instrukcijas Nr.1 V.nodaļas nosaukums.
Problēmas apraksts
Instrukcijas Nr.1 29.punktā minēts, ka valsts pārvaldes iestāde divu nedēļu laikā pēc tehnisko noteikumu pieņemšanas iesniedz Ekonomikas ministrijā tehniskos noteikumus tādā redakcijā, kādā tie pieņemti, izņemot Ministru kabinetā pieņemtos tiesību aktus. Ņemot vērā šobrīd pastāvošo praksi Ekonomikas ministrija TRIS iesniedz arī no valsts pārvaldes iestādes saņemto aktuālo tehnisko noteikumu projektu, kurš ir pieņemts Ministru kabinetā, nepieciešams precizēt Instrukcijas Nr.1 29.punktu.
Risinājuma apraksts
Svītrot Instrukcijas Nr.1. 29.punktā vārdus "izņemot Ministru kabinetā pieņemtos tiesību aktus"
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
-

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Līdz Instrukcijas projekta spēkā stāšanās brīdim valsts pārvaldes iestāde informāciju par savā kompetencē esošajiem tehniskajiem noteikumu projektiem iesniedz Ekonomikas ministrijai saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 23.februāra instrukciju Nr.1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem".
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32015L1535
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 9.septembra Direktīva 2015/1535, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā
Apraksts
Direktīva 2015/1535 nosaka paziņošanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu jomā. Izmantojot Direktīvas 2015/1535 paziņošanas procedūru, Eiropas Komisija un Eiropas Savienības dalībvalstis var izskatīt tehniskos noteikumu projektus, ko dalībvalstis vēlas ieviest attiecībā uz precēm (rūpnieciski ražotām precēm, kā arī lauksaimniecības un zivsaimniecības produktiem) un informācijas sabiedrības pakalpojumiem pirms to pieņemšanas. Direktīvas 2015/1535 mērķis ir novērst šķēršļu rašanos iekšējā tirgū pirms to realizēšanās. Šis princips ir nostiprināts arī Direktīvas 2015/1535 1.panta 1.punktā g) apakšpunktā, kas nosaka, ka tehnisko noteikumu projekts ir teksts par tehnisku specifikāciju vai citu prasību, vai noteikumiem par pakalpojumiem, ietverot administratīvus noteikumus, kas formulēti teksta ieviešanai vai, lai ieviestu to kā tehnisku noteikumu, tekstam esot sagatavošanas stadijā, kad vēl iespējams izdarīt būtiskus grozījumus. Saskaņā ar Direktīvu 2015/1535 dalībvalstu pienākums ir informēt Eiropas Komisiju par tehnisko noteikumu projektu pirms to pieņemšanas.
Ņemot vērā iepriekš minēto Direktīvā 2015/1535 iekļautās prasības nepieciešams pārņemt instrukcijas projektā.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Ņemot vērā, ka Direktīva 98/34/EK un ar to saistītā Direktīva 98/48/EK ir zaudējušas spēku, tās tiek aizstātas ar Direktīvu 2015/1535.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 9.septembra Direktīva 2015/1535, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
5.panta 1.punkta pirmā daļa
2.punkts un spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.1, 4.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 1.punkta otrā daļa
4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 1.punkta trešā daļa
7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 1.punkta ceturtā daļa
8.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 2.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 31.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 3.punkts
 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 1.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 2.punkta pirmā daļa
 Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 17.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 2.punkta otrā daļa
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 17.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 2.punkta ceturtā daļa
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 17.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 2.punkta sestā daļa
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 27.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 3.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 4.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 5.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 19.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 7.punkta 1.daļas a)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 20.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 7.punkta 1.daļas b)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 20.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 7.punkta otrā daļa
13.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 4.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 1.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 1.punkta a)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 1.punkta b)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 1.punkta c)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 1.punkta d)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 1.punkta e)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.5.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 1.punkta f)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.6.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 6.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.7.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 4.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.8.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta f)apakšpunkta i)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 3.punkta 3.1., 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta f)apakšpunkta ii)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 3.punkta 3.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta f) apakšpunkta iii)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 3.punkta 3.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neperdz
1.panta 2.punkta a), b) apakšpunkts, 3.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 4.punkta 4.9.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 5.punkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 12.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
4.pants
Standartizācijas likuma 9.1 pirmā un trešā daļa
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 1.punkta sestā daļa
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 34.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
9.pants
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
II Pielikums
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 1.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 2.punkta septītā daļa
16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta a) apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 2.punkta 2.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta b) apakšpunkts un i), ii), iii) apakšpunkti
Informācijas sabiedrības pakalpojuma likuma 1.panta pirmās daļas otrais punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta b)apakšpunkta pēdējā daļa
2.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta c)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 2.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta1.punkta d)apakšpunkts
Spēkā esošās Instrukcija Nr.1 2.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta e)apakšpunkts un i), ii) apakšpunkti
1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
1.panta 1.punkta g)apakšpunkts
1.punkts, spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 2.2., 2.3., 2.4. apakšpunkts, 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
5.panta 5.punkts
Ministru kabineta 2016.gada 28.jūnija noteikumu Nr.419 "Noteikumi par informācijas apmaiņas un uzraudzības kārtību Iekšējā tirgus informācijas sistēmas ietvaros, informācijas apmaiņā iesaistīto iestāžu atbildību un Eiropas profesionālās kartes izdošanas kārtību" 47.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 2.punkta piektā daļa
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 35.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
I Pielikums
2.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 2.punkts
10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 3.punkts
11.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
7.panta 4.punkts
10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 6.punkta a), b), c)apakšpunkts
12.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
6.panta 2.punkta 3.daļa
Spēkā esošās Instrukcijas Nr.1 16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Instrukcijas projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Instrukcijas projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
1.panta 1.punkta f) apakšpunkta ceturtā daļa, 2.pants, 3.pants, 5.panta 1.punkta piektā daļa, 5.panta 5.punkta otrā daļa, 8.pants, 10.pants, 11.pants, 12.pants, III un IV pielikums, netiek pārņemti, jo attiecas uz Komisiju.
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netika organizēta, jo Instrukcijas projekts ir attiecināms uz informācijas apriti starp valsts pārvaldes iestādēm un līdz ar to uz šo gadījumu būtu attiecināms Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumos Nr.970 4.1.apakšpunktā minētais izņēmums.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ārlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Iekšlietu ministrija
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Klimata un enerģētikas ministrija
  • Labklājības ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • Tieslietu ministrija
  • Veselības ministrija
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Zemkopības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi