Anotācija (ex-ante)

22-TA-3102: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali neatliekamu un nozīmīgu pasākumu īstenošanai labklājības nozarē" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots saskaņā ar:
- Likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 38. pantu, kas paredz Finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2020. gadam, 2021.—2023. gadam un 2022.—2024. gadam piešķirtā finansējuma, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
- Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.2 daļas 1.punktu, kas nosaka, Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriāciju pārdales starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ja kopējais pārdales apjoms starp pamatbudžeta programmām (apakšprogrammām) neizraisa katras atsevišķās programmas (apakšprogrammas) palielinājumu, kas vienlaikus pārsniegtu piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma un vērtību 100 000 euro. Ņemot vērā, ka atsevišķas apropriācijas pārdales pārsniedz piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma, apropriācijas pārdale saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.3 daļas 3.punktu nepieciešams Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas atbalsts;
- Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.daļas 8.punktu un 9.panta 13.3 daļas 3.punktu, kuri paredz, ka apropriācijas pārdale starp gadskārtējā valsts budžeta likumā apstiprināto pamatbudžetu un speciālo budžetu ir pieļaujama tikai tad, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par apropriācijas pārdali. Šādu apropriācijas pārdali atļauts veikt, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali;

- Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumiem Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 15.punktu.

Labklājības ministrija (turpmāk – LM) ir veikusi nozares izdevumu izvērtējumu un prognozējošo nepieciešamo līdzekļu apmēru līdz 2022.gada beigām. Izvērtējuma rezultātā ir konstatēts resursu ietaupījums atsevišķu prioritāro un nozares īstenoto pasākumu nodrošināšanai, vienlaikus apzinātas labklājības jomas, kurām neatliekami nepieciešams papildu finansējums. Līdz ar to līdzekļu ietaupījumu ir iespējams novirzīt citu nozarei neatliekamu pasākumu īstenošanai.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu apropriācijas pārdali neatliekamu un nozīmīgu pasākumu īstenošanu labklājības nozarē, tai skaitā:
 - nozares iestāžu kvalitatīvas darbības nodrošināšanai un pakalpojumu sniegšanai;
- tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai (rindas mazināšanai);
- atbalsta centru kvalitatīvas darbības nodrošināšanai;
- VSAC nodarbināto motivēšanai;
- VSAA IT sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos u.c.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
LM, veicot darbu pie 2022.gada budžeta izdevumu pārskatīšanas, analizējot 2022.gada nozares ietvaros īstenoto pasākumu izpildes datus un prognozējot nepieciešamo finansējumu līdz 2022.gada beigām, ir apzinājusi, ka atsevišķiem prioritārajiem pasākumiem veidosies līdzekļu atlikums.
Lai identificēto līdzekļu ietaupījumu varētu novirzīt nozarei citu neatliekamu un nozīmīgu pasākumu īstenošanai, nepieciešams MK lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija atbalsts.
Vienlaikus, veicot līdzekļu pārdales, ir konstatēts, ka apakšprogrammās 05.03.00 "Aprūpe valsts sociālās aprūpes institūcijās", 05.37.00 "Sociālās integrācijas valsts aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana" un 22.02.00 "Valsts programma bērnu un ģimenes stāvokļa uzlabošanai" atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.2 daļas 1.punktā noteiktajam atļautais kopējais pārdales apjoms tiek pārsniegts, līdz ar to arī par šādām līdzekļu pārdalēm nepieciešams Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija atbalsts:
 - apakšprogrammā 05.03.00 “Aprūpe valsts sociālās aprūpes institūcijās” –  0.44%  vai 258 726  euro (1 976 867 euro (papildus pārdalāmais finansējums) + 1 223 986 euro (2022.gadā jau pārdalītais finansējums un iesniegtie priekšlikumi finansējuma pārdalei) = 3 200 853 euro (kopējais pārdalāmais finansējums) jeb 5,44 %; 58 842 542 euro (apstiprinātais budžets 2022.gadam) x 5% = 2 942 127 euro; 3 200 853  euro (kopējais pārdalāmais finansējums) - 2 942 127 euro = 258 726 euro jeb 0,44% (258 726 euro / 58 842 542 euro*100), (rīkojuma projekta 1.1.apakšpunkts);
 - apakšprogrammā 05.37.00 “Sociālās integrācijas valsts aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana” –  0,9%  vai 56 212 euro (259 861 euro (papildus pārdalāmais finansējums) + 106 917 euro (2022.gadā jau pārdalītais finansējums un iesniegtie priekšlikumi finansējuma pārdalei) = 366 778 euro (kopējais pārdalāmais finansējums) jeb 5,9%; 6 211 329 euro (apstiprinātais budžets 2022.gadam) x 5% = 310 566 euro; 366 778 euro (kopējais pārdalāmais finansējums) - 310 566 euro = 56 212 euro jeb 0,9% (56 212 euro / 6 211 329 euro*100), (rīkojuma projekta 1.2.apakšpunkts);
- apakšprogrammā 22.02.00 “Valsts programma bērnu un ģimenes stāvokļa uzlabošanai” –  152,94%  vai 433 183 euro (447 345 euro (papildus pārdalāmais finansējums) + 0 euro (2022.gadā nav pārdalītais finansējums) = 447 345 euro (kopējais pārdalāmais finansējums) jeb 157,94%; 283 239 euro (apstiprinātais budžets 2022.gadam) x 5% = 14 162 euro; 447 345 euro (kopējais pārdalāmais finansējums) – 14 162 euro = 433 183 euro jeb 152,94% (433 183 euro / 283 239 euro*100), (rīkojuma projekta 1.3.1.apakšpunkts).

Apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas” ietvaros īstenotais 2022. -2024. gada prioritārais pasākums  “Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās”

Prioritārais pasākums tiek īstenots saskaņā ar MK 21.12.2021. noteikumiem Nr. 865 “Noteikumi par valsts atbalstu pašvaldībām atlīdzības palielināšanai aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās” (turpmāk - MK noteikumi Nr.865).
Kopējais finansējums pašvaldībām SAC izdevumu segšanai (valsts atbalsts aprūpētāju atlīdzības paaugstināšanai) 2022.gadam plānots 6 033 834 euro apmērā.
2022.gada 8 mēnešu izpilde: 1 957 806 euro (48.67% no plānotā finansējuma). Finansējuma atlikums uz 01.09.2022. 4 076 028 euro.
Finansējumu astoņos mēnešos pieprasījušas 39 pašvaldības. Saskaņā ar plānoto vidēji mēnesī, valsts sniedz atbalstu pašvaldībām par  8 861 personu nodrošinātu SAC pakalpojumu (izpilde 2022. gada 8 mēnešos vidēji mēnesī – 5 320 personas), t.sk. mērķdotācija pašvaldībām:
- 46,00 euro apmērā par 7 112 personām  (faktiskā izpilde – 5 160 personas);
- 132,26 euro apmērā par  1 749 personām (faktiskā izpilde – 0 personas).
MK noteikumi Nr.865 paredz to, ka valsts līdzfinansē pašvaldībām SAC pakalpojumu, ja tās savos SAC vai SAC no kuriem pērk pakalpojumu izpilda prasību (pakalpojuma cenas ietvaros)  par noteiktu atlīdzības apmēru* aprūpētājiem un vecākajiem aprūpētājiem (ja šāda amata vieta SAC ir izveidota).
Pēc augusta mēneša statistikas datiem pašvaldību un nevalstisko organizāciju dibinātajos  (NVO) SAC ir 11 241 klientu vietas (183 SAC)**, valsts atbalsts vidēji mēnesī tiek pieprasīts par 5 320 klientiem (janvāris 4 734, februāris 5 065, marts 5 230 aprīlis 5 368, maijs 5 373, jūnijs 5 476, jūlijs 5 599, augusts 5 716), kuri saņem pakalpojumu kopumā 143 SAC**.
Par 40 SAC valsts atbalsts netiek prasīts.
Analizējot iemeslus, kāpēc valsts atbalsts netiek prasīts, izvirzīti šādi secinājumi:
- SAC sniedz pakalpojumu tikai  klientiem, kas iestādē pakalpojumu saņem uz privāti noslēgta līguma pamata (bez pašvaldības līdzfinansējuma pakalpojuma izdevumu segšanai;
- SAC aprūpētājiem maksā valstī noteikto minimālo mēnešalgu;
- Pašvaldība citu iemeslu dēļ nepieprasa valsts atbalstu par SAC pakalpojumu izdevumiem, jo ir 4 pašvaldības, kas valsts atbalstu nav pieprasījušas. Piemēram, mēnešalgas paaugstināšana aprūpētājam radītu nepieciešamību to paaugstināt arī citiem speciālistiem (sociālajiem aprūpētājiem, sociālajiem darbiniekiem u.c.), bet tam būtu būtiska ietekme ne vien uz pakalpojuma cenu, bet arī uz pašvaldības budžetu.
Papildus redzams, ka pašvaldību un NVO dibinātajos SAC netiek maksātas piemaksas par darbu, kas saistīts ar īpašu risku (nav noteikti šādi darba apstākļi). Attiecīgi valsts atbalsts 132,26 euro apmērā netiek izmaksāts.
*MK noteikumu 6. punkts;
**lai nodrošinātu, ka pašvaldībām valsts mērķdotācija netiek izmaksāta par vairāk klientiem kā pakalpojumam plānotais klientu vietu skaits, uzraudzība notiek pēc SAC pakalpojuma faktiskajām pakalpojuma sniegšanas vietām (ja SAC ir 2 pakalpojuma sniegšanas vietas, tad šim SAC uzskaite notiek pret katru pakalpojuma sniegšanas vietu) un tajā norādīto klientu vietu skaitu Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā.

Ņemot vērā minēto, pasākumam veidojas plānotā finansējuma prognozējamais atlikums 2 968 327 euro apmērā.
Līdz ar to, no konstatētā finanšu ietaupījuma, finansējumu 991 460 euro apmērā plānots novirzīt VSAC energoresursu sadārdzinājuma segšanai saskaņā ar Ministru kabineta 11.10.2022. rīkojuma Nr.706 “Par apropriācijas pārdali energoresursu sadārdzinājuma segšanai labklājības nozarē” 1.1. apakšpunktu (LM 11.10.2022. ir sagatavojusi un iesniegusi FM apropriācijas pieprasījumu, kam nepieciešams vēl Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas atbalsts). Savukārt atlikušo finansējumu 1 976 867 euro apmērā, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu, plānots novirzīt VSAC darbinieku ikgadējās novērtēšanas prēmijām un VSAC klientu ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai saistībā ar straujo cenu pieaugumu.

Apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" ietvaros īstenotais pasākums  “Asistenta pakalpojuma pārskatīšana”

Atbilstoši Invaliditātes likuma grozījumiem, kas paredz jaunā asistenta pakalpojuma moduļu ieviešanu un izpildi no 2021. gada 1. jūlija, 2022. gadā tika plānots, ka, asistenta pakalpojumu, lai veiktu citas darbības, piemēram, apmeklētu ārstu, sociālus pasākumus u.c. (zemākais no piešķiramo stundu skaita, t.i. 15 vai 30h) no visām pilngadīgām personām, kas saņem pakalpojumu vidēji mēnesī, minētajam mērķim pakalpojums tiks piešķirts 46%, bet faktiskie dati par pakalpojuma izpildi 2022. gada rāda, ka tie ir 70%. Papildus būtiskas novirzes no plānotā ir bērnu skaitā, kas izmanto asistenta un pavadoņa pakalpojumu. Tika prognozēts, ka bērnu skaits, kas izmanto pavadoņa pakalpojumu būs 630, precizētā plāna prognozējamā izpilde 138 bērni, kā arī bērnu skaits, kas izmanto asistenta pakalpojumu būs 2 100, precizētā plāna prognozējamā izpilde 1 670 bērni.   8 mēn. naudas plūsma ir 22 031 900 euro, naudas plūsmas prognoze periodam septembris – decembris ir 13 161 657 euro, kopā naudas plūsmas prognoze gadam ir 35 193 557 euro.
tab. Asistentu pakalpojuma faktisko izdevumu un naudas plūsmas prognoze 2022. gadam, euro
  2022. gads
Fakts Naudas plūsma
Janvāris 2 531 364 2 524 507
Februāris 2 605 688 2 531 364
Marts 2 722 089 2 605 688
Aprīlis 2 804 516 2 722 089
Maijs 2 881 501 2 804 516
Jūnijs 2 942 536 2 881 501
Jūlijs 3 019 699 2 942 536
Augusts 3 131 395 3 019 699
Septembris 3 236 539 3 131 395
Oktobris 3 342 986 3 236 539
Novembris 3 450 737 3 342 986
Decembris 3 559 791 3 450 737
Gads KOPĀ 36 228 842 35 193 557
Valsts budžetā plānotā naudas plūsma 40 174 863
Starpība 4 981 306

Ņemot vērā minēto, pakalpojumam veidojas plānotā finansējuma prognozējamais atlikums 4 981 306 euro apmērā, no kura izdevumus:
 - 4 578 598 euro apmērā plānots novirzīt labklājības nozarē neatliekamu pasākumu īstenošanai (sagatavots un FM iesniegts priekšlikumus MK rīkojuma projektam);
- 142 847 euro apmērā plānots novirzīt labklājības nozares iestāžu komunālo izdevumu segšanai, saistībā ar straujo izdevumu sadārdzinājumu, savukārt atlikušo finansējumu plānots novirzīt citu nozarei neatliekamu pasākumu nodrošināšanai (LM ir sagatavojusi un iesniegusi FM priekšlikumus iekšējai līdzekļu pārdalei);
- 259 861 euro apmērā plānots novirzīt Sociālas integrācijas valsts aģentūrai, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu.

Apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" ietvaros īstenotais 2022.-2024.gada prioritārais pasākums "Tehniskā palīglīdzekļa - skābekļa koncentratora pieejamības nodrošināšana"

Normatīvā regulējuma tapšanas laikā tika apzināta problēmas aktualitāte un potenciālais TPL saņēmēju skaits. TPL piešķiršanas process ir multidisciplinārs. TPL nepieciešamību nosaka ārstējošais ārsts, tiek veikti mērījumi (Latvijā ir maz vietu, kur veic šos nepieciešamos izmeklējumus. Jāatzīmē, ka Covid -19 laikā šos izmeklējumus veikt nebija iespējams, VM plāno organizēt iepirkumu par papildus vietām izmeklējumu veikšanai), lai precīzi noteiktu TPL parametrus, TPL pakalpojumu sniedzēji, kuri skābekļa koncentratorus izsniedz nomā un nodrošina to apkopi. Pretēji prognozētajam,  skābekļa koncentratorus pieprasījis neliels lietotāju skaits. LM ir uzsākusi darbu pie nelielā pieprasījuma cēloņu izvērtēšanas. Faktiskā izpilde 8 mēn. periodā ir 11 375 euro, prognozējamā izpilde 12 mēnešos ir 27 440 euro. Ņemot vērā minēto, pakalpojumam veidojas plānotā finansējuma prognozējamais atlikums 851 188 euro apmērā, kuru plānots novirzīt citu tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai, tādējādi pakalpojuma saņēmējiem samazinot ne tikai gaidīšanas laiku, bet arī personu skaitu rindā pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu.

Apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" ietvaros īstenotais 2022.-2024.gada prioritārais pasākums "Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšana no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām"

Prioritārais pasākums ietver 2 pakalpojumus:
1)       Sociālas rehabilitācijas pakalpojumi no vardarbības cietušām pilngadīgām personām (plānotais rezultatīvais rādītājs 600 personas, prognozējamā izpilde 774 personas). Plānotais finansējums 454 191 euro, naudas plūsma līdz 31.07.2022. - 280 982,88 euro, prognozējamā naudas plūsma no 01.08.2022. līdz 31.12.2022. - 220 772,25 euro, prognozējamā naudas plūsma 2022. gadā kopā 501 755,14 euro.
2)       Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi vardarbību veikušām pilngadīgām personām (plānotais rezultatīvais rādītājs 812 personas, prognozējamā izpilde 729 personas). Plānotais finansējums 668 562 euro, naudas plūsma līdz 31.07.2022. - 320 011,81 euro, prognozējamā naudas plūsma no 01.08.2022. līdz 31.12.2022. - 251 437,85 euro, prognozējamā naudas plūsma 2022. gadā kopā 571 449,66 euro.

Ņemot vērā rezultatīvā rādītāja izpildes prognozi, prioritārajam pasākumam prognozējams plānotā finansējuma atlikums 49 548 euro apmērā (sociālas rehabilitācijas pakalpojumiem  no vardarbības cietušām pilngadīgām personām prognozējamais plānotā finansējuma iztrūkums ir 47 564 euro, bet sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem vardarbību veikušām pilngadīgām personām prognozējamais plānotā finansējuma atlikums ir 97 112 euro).
Līdz ar to radušos finanšu ietaupījumu, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu, 49 548 euro apmērā ir iespējams novirzīt tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai, tādējādi pakalpojuma saņēmējiem samazinot ne tikai gaidīšanas laiku, bet arī personu skaitu rindā pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem.

Apakšprogrammas 22.03.00 "Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei" ietvaros īstenotais 2022. gada prioritārais pasākums "Atbalsts ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbībai"

Izvērtējot prioritārajam pasākumam "Atbalsts ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbībai" plānotā finansējuma izpildi 7 mēnešos, konstatēts, ka konsultāciju skaits nesasniegs sākotnēji plānoto, jo šis atbalsta centriem ir jauns pakalpojuma veids.  Salīdzinājumā ar janvāra mēnesi konsultāciju skaits mēnesī ir palielinājies un tiek prognozēts, ka atlikušajos gada mēnešos tas turpinās palielināties, tomēr plānotais finansējums pilnā apmērā līdz gada beigām izlietots netiks. Kopumā tiek prognozēts līdzekļu atlikums  803 923 euro apmērā.
Aprēķins pielikumā Nr.1. “Budžeta apakšprogrammā 22.03.00 "Atbalsts ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbībai" plānotais finansējums"
Konstatēto finansējuma atlikumu plānots novirzīt:
  - 109 975  euro apmērā SIVA un VDEĀVK energoresursu sadārdzinājuma segšanai saskaņā ar Ministru kabineta 11.10.2022. rīkojuma Nr.706 “Par apropriācijas pārdali energoresursu sadārdzinājuma segšanai labklājības nozarē” 1.2. apakšpunktu (LM 11.10.2022. ir sagatavojusi un iesniegusi FM apropriācijas pieprasījumu, kam nepieciešams vēl Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas atbalsts);
 - 693 948 euro apmērā  vienreizējās izveides un iekārtošanas izdevumu kompensācijai 3 atbalsta centriem, atbalsta centru darbības nodrošināšanai,  pasākuma “Atbalsts telpu renovēšanai Bērna mājas vajadzībām” īstenošanas nodrošināšanai pārskaitīšanai VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”, lai pasākuma ietvaros  nodrošinātu būvniecību un izveidotu jaunas un labiekārtotas telpas bērnam, kurš cietis no vardarbības, īpaši seksuālās vardarbības un energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem Labklājības ministrijas nekustamajos īpašumos: apgaismojuma sistēmu modernizācijai, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu.

Apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" ietvaros īstenotais 2021.-2023.gada prioritārā pasākuma “Atbalsts minimālo ienākumu palielināšanai” apakšpasākums “IT sistēmu pielāgošana”

Prioritārā pasākuma īstenošanai tika plānots finansējums 129 773 euro (VSAA IT sistēmu pielāgošana 275 c/d x 471,90 euro).
Ņemot vērā, ka saistībā ar prioritārā pasākuma īstenošanu VSAA IT sistēmas jau tika pielāgotas 2021.gadā, finansējums minētajam mērķim 2022.gadā nav nepieciešams.
Konstatēto finanšu ietaupījumu 129 773 euro apmērā plānots novirzīt VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālā objekta ieviešanu.

Apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" ietvaros īstenotais 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma “Pabalsts aizbildnim par bērna uzturēšanu” apakšpasākums “Transferta pārskaitījums uz sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu, lai VSAA veiktu pielāgojumus IT sistēmā pabalsta aizbildnim par bērna uzturēšanu palielināšanai”

Prioritārā pasākuma īstenošanai tika plānots finansējums 30 674 euro apmērā (pielāgota IT sistēma pabalsta aizbildnim par bērna uzturēšanu izmaksu nodrošināšanai, 65 c/d x 471,90 euro ar PVN).
Nepieciešamās izmaiņas IT sistēmas pielāgošanai var ieviest ar mazāku darbietilpību, nekā sākotnēji plānots (34 c/d x 471,90 euro ar PVN), kam nepieciešams finansējums 16 045 euro. Izdevumu ietaupījums 14 629 euro.
Konstatēto finanšu ietaupījumu 14 629 euro apmērā, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu, plānots novirzīt VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos.

Apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" ietvaros īstenotais 2022.gada prioritārais pasākums “E-paneļa risinājuma izstrāde iedzīvotāju pensiju un sociālā atbalsta informācijas vizualizācijai”

Prioritārā pasākuma īstenošanai tika plānots finansējums 600 000 euro apmērā (uzlabota informācijas par VSAA datiem un pakalpojumiem pieejamība elektroniskā vidē, 1 271,455 c/d*471,90 euro). Pasākuma ieviešanas procesā ir konstatēts, ka daļa no ieviešanas pasākumiem attiecas uz izdevumiem precēm un pakalpojumiem (EKK 2000) 16 439 euro apmērā, kā rezultātā veikta apropriācijas pārdale apakšprogrammu ietvaros starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem (FM 12.10.2022. rīkojums Nr.606). Attiecīgi paša risinājuma IS izstrādei ir konstatēts, ka nepieciešams par 14,65 c/d mazāk nekā sākotnēji plānots, t.i., 14,65 c/d*471,9 euro = 6 914 euro (noapaļojot līdz pilniem euro).
Konstatēto finanšu ietaupījumu 6 914 euro apmērā, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu, plānots novirzīt VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos.

Apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" ietvaros īstenotais 2022.gada prioritārais pasākums “Informācijas sistēmas RINA integrācija ar VSAA sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmu un NVD starptautiskās sadarbības informācijas sistēmu”

Prioritārajam pasākumam atbalstītais finansējums VSAA ir 190 268 euro, kas tika aprēķināts, pamatojoties uz EK provizoriski aprēķinātajām izmaksām RINA programmatūras izstrādei un uzturēšanai.  Ņemot vērā, ka Eiropas RINA pārņemšanas Centralizētā scenārija 6. Valdes sapulcē tika pieņemts lēmums par termiņa kavējumu-  aptuveni par trim mēnešiem dalībvalstu kopīgā iepirkuma RINA attīstībai organizēšanā, 2022.gadā paredzētā 1.gada maksa par RINA attīstību tiek pārcelta uz 2023.gadu, attiecīgi 2022.gadā prioritārajam pasākumam finansējums nav nepieciešams.
Attiecībā par prioritārajam pasākumam "RINA integrācija ar VSAA sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmu un NVD starptautiskās sadarbības informācijas sistēmu" nepieciešamo finansējumu 2023.gadā informējam, ka LM šo pasākumu ir iesniegusi FM un PKC kā prioritāro pasākumu 2023.-2025.gadam (18_03_H). Ja finansējums šim prioritārajam pasākumam 2023.gadā netiks atbalstīts, LM RINA integrāciju ar VSAA sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmu nodrošinās labklājības nozarei piešķirtā finansējuma ietvaros.
No konstatētā finanšu ietaupījuma, finansējums:
 - 129 773 euro apmērā saskaņā ar Ministru kabineta 09.08.2022. sēdes protokollēmuma Nr.39 67. § “Likumprojekts “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā”” 6.punktu jau ir novirzīts VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai, lai nodrošinātu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 8.1 pantā noteikto pabalstu izmaksu;
 - 20 000 euro apmērā saskaņā ar Ministru kabineta 11.10.2022. rīkojuma Nr.706 “Par apropriācijas pārdali energoresursu sadārdzinājuma segšanai labklājības nozarē” 2.punktu tiks novirzīt VSAA energoresursu sadārdzinājuma segšanai (LM 11.10.2022. ir sagatavojusi un iesniegusi FM apropriācijas pieprasījumu, kam nepieciešams vēl Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas atbalsts);
 - 40 495 euro apmērā, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu, plānots novirzīt VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālā objekta ieviešanu un e-pasta drošības risinājumu veikšanai, atjaunojot FortiVPN klienta licences.

Apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" ietvaros īstenotais 2022.gada prioritārais pasākums “Investīcijas IT sistēmu pielāgošanai saistībā ar likumdošanas izmaiņām (VSAA)”

Prioritārā pasākuma īstenošanai tika plānots finansējums 250 000 euro apmērā (veiktas izmaiņas sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmā, kuru rezultātā IIN tiek ieturēts atbilstoši jaunajam regulējumam, 529,77 c/d*471,90 euro ar PVN).
Nepieciešamās izmaiņas IT sistēmas pielāgošanai var ieviest ar mazāku darbietilpību, nekā sākotnēji plānots (99,37 c/d x 471,90 euro ar PVN), kam nepieciešams finansējums 46 893 euro. Izdevumu ietaupījums 203 107 euro.
Konstatēto finanšu ietaupījumu 203 107 euro apmērā, saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu, plānots novirzīt VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos, labklājības nozares IT sistēmu uzturēšanas nepārtrauktības nodrošināšanai un VSAA ORACLE licenču uzturēšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Analizējot labklājības nozares izdevumus ir secināts, ka pamatbudžeta ietvaros atsevišķu pasākumu īstenošanas nodrošināšanai ir identificēts līdzekļu iztrūkums.

Apakšprogrammai 05.03.00 "Aprūpe valsts sociālās aprūpes institūcijās" valsts sociālo aprūpes centru darbinieku ikgadējās novērtēšanas prēmijām 1 388 070 euro apmērā un valsts sociālo aprūpes centru klientu ēdināšanas izdevumu segšanai saistībā ar straujo izdevumu sadārdzināšanos 588 797 euro

Finansējums 1 388 070 euro apmērā nepieciešams izdevumiem atlīdzībai VSAC darbinieku ikgadējās novērtēšanas prēmijām (vidēji plānotais prēmijas apmērs ir 65% no mēnešalgas). Novērtēšanas prēmiju plānots izmaksāt aptuveni 2 805,6 amata vietām*. Vidējais novērtēšanas prēmijas apmērs 615,57 euro*, t.sk. bruto prēmijas apmērs 498,08 euro un darba devēja VSAOI 117,49 euro.
Būtiskas cenu izmaiņas ir vērojamas gandrīz visās patēriņa grupās. Patēriņa cenu pārmaiņas kopumā 2022. gada jūlijā salīdzinot ar 2021. gada jūliju ir 21,5% (https://www.fm.gov.lv/lv/jaunums/fm-cenu-kapums-partikai-un-energoresursiem-julija-paaugstina-inflaciju-lidz-215). VSAC strādājošajiem vidējā mēnešalga ir 766,27 euro, kas faktiski nav mainījusies kopš 2019. gada (izņemot ārstniecības personām). VSAC budžeta ietvaros palielināt mēnešalgas darbiniekiem nav iespējams. Ikgadējā novērtēšanas prēmija VSAC darbiniekiem būtu ne tikai darba devēja pateicība par darbinieka ieguldījumu pakalpojuma nodrošināšanā, bet arī atbalsts, lai liela daļa labklājības nozares darbinieki spētu segt daļu no patēriņa preču un pakalpojumu izmaksām;
Vienlaikus nepieciešams finansējums 588 797 euro apmērā, lai nodrošinātu VSAC ēdināšanas izdevumus saistībā ar straujo cenu pieaugumu pārtikas iegādei un ēdināšanas pakalpojuma izmaksām.
*VSAC ir liela darbinieku mainība, faktiskais amata vietu skaits,, kuriem izmaksāta novērtēšanas prēmija un vidējais prēmijas apmērs var mainīties. VSAC pārdalītā finansējuma atlikuma rezultātā to var novirzīt citiem darbinieku motivēšanas pasākumiem, kā piemēram piemaksām par papildu darbu.

Apakšprogrammai 05.37.00 "Sociālās integrācijas valsts aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana" Sociālās integrācijas valsts aģentūrai izdevumu kompensēšanai par sniegtajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajam par periodu no 2022.gada 1.marta līdz 2022.gada 31.jūlijam 24 396 euro apmērā un, lai segtu ēdināšanas pakalpojumu saistībā ar straujo cenu pieaugumu, energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem, apgaismojuma sistēmu modernizācijai, ūdens ugunsdzēsības sistēmas ūdens cauruļvadu atjaunošanai un siltummezglu atjaunošanai un apsekošanai 235 465 euro apmērā

Papildu finansējums 235 465 euro apmērā nepieciešams  SIVA kvalitatīva sociālā rehabilitācijas pakalpojuma nodrošināšanai, tai skaitā papildu finansējums nepieciešams ēdināšanas izdevumiem,  saistībā ar straujo izdevumu sadārdzinājumu ēdināšanas izdevumiem, LED lampu nomaiņai, paaugstinot iestādes energoefektivitāti, tādējādi taupot resursus nākotnē u.c. pasākumiem, t.sk:
 - 108 000 euro ēdināšanas izdevumu segšanai;
- 47 050 euro  LED lampu nomaiņai -  esošo apgaismes ķermeņu nomaiņa uz LED gaismas ķermeņiem, nodrošinot energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumus, apgaismojuma sistēmu modernizāciju kā rezultātā turpmāk  iespējams energoresursu ietaupījums;
- 46 658 euro ūdens ugunsdzēsības sistēmas ūdens cauruļvadu atjaunošanai Dubultu prospektā 71, ārējo maģistrālo ūdens cauruļvadu kontrolaku atjaunošanai, lai būtu iespējams veikt atsevišķu maģistrālo ūdensvadu posmu atslēgšanu Dubultu prospektā 71; maģistrālā ūdens cauruļvada un tā pievadu nomaiņai Slokas ielā 61,  Jūrmalā;
 - 33 757 euro daļējiem siltummezglu atjaunošanas darbiem Dubultu prospektā 71. Iestāde sadarbībā ar VSIA ”Šampētera nams”, veicot siltummezglu apsekošanu, konstatējusi, ka nepieciešami siltummezglu atjaunošanas darbi Dubultu prospektā 71, Jūrmalā. Veiktie darbi nodrošinātu visās ēkas daļās vienmērīgu gaisa temperatūru. Savukārt vadības automātika siltummezglos nodrošinātu regulēšanas iespējas, kas ļautu būtiski ekonomēt energoresursus  līdz  15% (līdz 469 MWh) gadā, un tas ļautu samazināt iestādes izdevumus līdz 19 000 euro gadā.

Papildus nepieciešams finansējums 24 396 euro apmērā, t.sk. finansējumu 14 295 euro apmērā atlīdzībai un  10 101 euro izdevumiem precēm un pakalpojumiem, lai kompensētu izdevumus par sniegtajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajam par periodu no 2022.gada 1.marta līdz 2022.gada 31.jūlijam (UCAL 7.panta pirmā daļa 3.punkts).

Apakšprogrammai 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšana 900 736 euro apmērā

Papildu finansējums tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešams, lai samazinātu personu skaitu rindā pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem, kā arī saīsinātu personu gaidīšanas laiku rindā.

2021. gada 20.aprīlī MK pieņēma noteikumus Nr. 250 “Kārtība, kādā Latvijas Neredzīgo biedrība un Latvijas Nedzirdīgo savienība sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un nodrošina tehniskos palīglīdzekļus – tiflotehniku un surdotehniku” un 2021. gada 21.decembrī  MK pieņēma noteikumus Nr. 878 “Tehnisko palīglīdzekļu noteikumi” (turpmāk abi kopā – MK noteikumi). 
Saskaņā ar MK noteikumiem ir aktualizēts valsts nodrošinātais tehnisko palīglīdzekļu saraksts (t.sk.tiflotehnikas un surdotehnikas saraksts), iekļaujot tajā modernākus un mūsdienām piemērotākus TPL, ar mērķi - atbilstoši  tendencēm pasaules mērogā, veicināt personu ar kustību, redzes un dzirdes traucējumiem vai anatomiskiem defektiem iekļaušanos sabiedrībā, tostarp uzlabot iespējas strādāt algotu darbu un iegūt izglītību. Lai nodrošinātu MK noteikumu mērķa sasniegšanu, nepieciešams papildu finansējums, lai nepieļautu situācija, ka personai pēc tai nepieciešamā TPL ilgstoši ir jāgaida rindā.
Personu skaits rindā uz 01.01.2022. pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem (TPL) bija 6 726 personas. 2022. gada 1. pusgadā vidēji mēnesī faktiski TPL pieprasīja (stājās rindā)      1 952 personas. Prognozējams, ka 2022. gada faktiskais TPL pieprasījums sasniegs 30 150 personas (1 952 x 12 mēn + 6 726 personas). Ar TPL pieejamo finansējumu 2022. gadā, var iegādāties un izsniegt 24 762 TPL vienību 19 970 personām. Attiecīgi prognozējams, ka personu skaits rindā uz 01.01.2023. būs 10 180* personas.

Kopumā tehnisko palīglīdzekļu pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešams finansējums  3 668 739 euro apmērā no kuriem finansējumu:
 - 2 768 003 euro  apmērā plānots novirzīt saskaņā ar jau sagatavoto un FM iesniegto priekšlikumu MK rīkojuma projektam “Par apropriācijas pārdali neatliekamu pasākumu īstenošanai labklājības nozarē”,
-  900 736 euro apmērā plānots pārdalīt saskaņā ar sagatavoto MK rīkojuma projektu (851 188 euro no Prioritārā pasākuma "Tehniskā palīglīdzekļa - skābekļa koncentratora pieejamības nodrošināšana" un 49 548 euro no Prioritārā pasākuma "Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšana no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām").

Kopā par papildu finansējumu 3 668 739 euro tiks iepirktas aptuveni 10 286 TPL vienības, kuras tiks izsniegtas aptuveni 8 295 personām (prognozējamais skaits pieņemot, ka vidēji 1 TPL izmaksas 2022. gadā būs vidēji par 10% lielākas nekā 2021. gadā, kā arī 2021. gada faktu, ka uz 1 TPL saņēmēju tiek izsniegti 1.24 TPL vienību.).
Attiecīgi ar papildu finansējumu prognozējams, ka personu skaits rindā pēc TPL uz 01.01.2023. būs 1 885* personas (10 180 - 8 295).
*Faktiskais personu skaits rindā var mainīties. Faktisko personu skaitu rindā uz 01.01.2023. ietekmē TPL veidi, kas faktiski tiks izsniegti 2022. gadā, kā arī pieprasījuma un cenas faktiskās izmaiņas līdz 2022. gada beigām.

Apakšprogrammai 22.03.00 “Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei” atbalsta centru darbības nodrošināšanai 149 038 euro apmērā

Finansējums 149 038 euro apmērā nepieciešams:
 - vienreizējās izveides un iekārtošanas izdevumu kompensācijai papildus 3 atbalsta centriem (30 000 euro apmērā),
 - atbalsta nodrošināšanai atbalsta centriem un audžuģimenēm, tajās ievietotajiem bērniem, piemēram, nometnēm (indikatīvi plānots atbalsts 50 bērniem x 240 euro (nometnes vidējā cena) = 12 000 euro)  un pasākumiem veselības uzlabošanai bērniem (indikatīvi plānots atbalsts 90 bērnam x 450 euro (izdevumi vidēji par vienu bērnu) = 40 500 euro), kā arī atbalsta centru darbinieku motivēšanai (naudas balva 80% apmērā no mēnesī sociālajiem darbiniekiem un psihologiem 31 slodze x 1 093 euro (atalgojums par slodzi) + 23,59% DD VSAOI = 33 500,80 euro, naudas balva 80% apmērā no atalgojuma koordinatoram un/vai centra vadītājam 11 slodzes x 1 287 euro (atalgojums par slodzi) + 23,59% DD VSAOI = 13 997,31 euro);
 - psihologa konsultāciju nodrošināšanai 19 038 euro apmērā. Plānotais psihologa konsultāciju skaits gadā 3 200, izpilde 7 mēnešos 3 161, vidēji mēnesī konsultāciju skaits pret plānoto  pieaudzis par 184,9 konsultācijām (184,9x23,40 euro x 4 mēneši + 10% adm.izd.= 19 037,3 euro).

Apakšprogrammai 22.02.00 "Valsts programma bērnu un ģimenes stāvokļa uzlabošana" pasākuma “Atbalsts telpu renovēšanai Bērna mājas vajadzībām” īstenošanas nodrošināšanai 447 345  euro apmērā

Pasākuma “Atbalsts telpu renovēšanai Bērna mājas vajadzībām” īstenošanas nodrošināšanai pārskaitīšanai VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”, lai pasākuma ietvaros  nodrošinātu būvniecību un izveidotu jaunas un labiekārtotas telpas bērnam, kurš cietis no vardarbības, īpaši seksuālās vardarbības.  Bērna māja ir starpdisciplinārs un starpinstitucionāls centrs bērnam, kurš cietis no vardarbības, īpaši seksuālās vardarbības, paredzot principu – visi speciālisti zem viena jumta. Šobrīd pasākums tiek īstenots  Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta finansētā projekta "Atbalsts Barnahus ieviešanai Latvijā" ietvaros, tomēr, ņemot vērā straujo izdevumu sadārdzinājumu būvniecības nozarē, iepirkumu rezultātā par darbu veikšanu tika identificēta lielāka summa nekā projekta ietvaros tika plānots. Līdz ar to, nepieciešama papildu finansējuma piesaiste, lai pabeigtu uzsāktās telpu renovācijas aktivitātes un Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas telpās varētu nodrošināt Bērna mājas pakalpojumu. VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” izsludināja iepirkumu būvdarbu veikšanai uz vispārīgās vienošanās pamata. 2022. gada 10. maijā tika atvērti būvnieku piedāvājumi, kur tika konstatēts, ka piedāvājuma summa sasniedz 1 302 345 euro, ņemot vērā kopējo sadārdzinājumu būvniecības nozarē. Projektā būvniecībai paredzētais piešķirtais finansējums ir 855 000 euro, kas attiecīgi nozīmē, ka iztrūkstošais finansējums ir 447 345 euro apmērā. Finansējums 855 000 euro apmērā tiek segts apakšprogrammai “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta finansētie projekti” projektā “Atbalsts Barnahus ieviešanai Latvijā” plānoto izdevumu ietvaros. Finansējums tiks apgūts 2022.gada ietvaros.


Apakšprogrammai 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem Labklājības ministrijas nekustamajos īpašumos 97 565 euro apmērā

Finansējums nepieciešams apgaismojuma sistēmu modernizācijai (apgaismojuma sistēmu nomaiņa un pilnveidošana – gaismas ķermeņu nomaiņa uz energoefektīvāku LED apgaismojumu, apgaismojuma sensoru vadības uzstādīšana koplietošanas telpās). Finansējums tiks apgūts 2022.gada ietvaros.
Aprēķins anotācijas 2.pielikumā “Energoefektivitātes paaugstināšana”.

Apakšprogrammai 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos 362 851 euro apmērā

Kopumā VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos nepieciešams finansējums 362 851 euro apmērā, tajā skaitā:
1) VSAA informācijas sistēmas (SAIS) pielāgošanai, lai nodrošinātu likumā “Grozījumi likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu”” un likumā “Grozījumi Solidaritātes nodokļa likumā” paredzētā pasākuma īstenošanu – valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālā objekta ieviešanu.
VSAA informācijas sistēmas (SAIS) pielāgošana tika uzsākta 2021.gadā. Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2021.gadam” VSAA minētās normas ieviešanai tika piešķirts finansējums 554 482 euro apmērā. Tomēr, ņemot vērā, ka 2021.gadā saistībā ar pilnīgu sistēmas nodošanu ekspluatācijā gala norēķinus ar ārpakalpojuma sniedzējiem nebija iespējams veikt, daļa radušos saistību ir pārceltas uz 2022.gadu 169 773 euro apmērā. Finansējums tiks apgūts 2022.gada ietvaros.
2) VSAA informācijas sistēmas (SAIS) pielāgošanai, lai nodrošinātu likumā “Grozījumi likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” (pieņemts Saeimā 16.06.2022.) noteiktos paternitātes un vecāku pabalsta tiesību normu grozījumus sakarā ar direktīvu (vecāku pabalstu pagarina priekšlaikus dzimušajiem bērniem par maternitātes periodu, bet paternitātes pabalstu piešķir par darba dienām un piešķir arī trešajām personām).
VSAA informācijas sistēmas (SAIS) pielāgojumu un izmaiņu izstrādei ir nepieciešamas 46,48 cilvēkdienas (c/d), vienas c/d izmaksas - 471,90 euro ar PVN. Līdz ar to nepieciešamais finansējums VSAA informācijas sistēmas (SAIS) pielāgošanai indikatīvi ir 21 934 euro (46,48 c/d*471,90 euro ar PVN). Finansējums tiks apgūts 2022.gada ietvaros.
3) VSAA izmaksu apakšsistēmas pilnveidošana operatīvu izmaksu veikšanai, lai nodrošinātu informācijas sistēmu pielāgošanu, veicot nelielas, galvenokārt uz nākotni vērstas, izmaiņas normatīvajos aktos.
VSAA izmaksu apakšsistēmas pilnveidošana paredz:
 - jaunu pakalpojumu izveides automatizētu risinājumu (speciāli skripti, kas līdz šim manuālo darbu pakalpojuma definēšanai sistēmā, varētu automatizēt);
 - jaunas ekrānformas izstrādi, kurā lietotājs varēs brīvi operēt ar identificēto kontingentu, kam atbalsts izmaksājams (dzēst lieki atlasītos vai pievienot sistēmas neidentificētas personas);
datu modeļa izstrādi;
 - jauna procesa izstrādi, kurš, atmetot šādiem pakalpojumiem liekas darbības, ātrāk spēs aprēķināt izmaksājamās summas piešķirtajiem pakalpojumiem;
 - līdzšinējo problēmu novēršanu, kas kavēja pakalpojumu iekļaušanu izmaksu sarakstos.
Vienlaikus, detalizējot risinājumu, tiks izvērtēta iespēja uzlabot arī maksājumu izpildes informācijas apstrādes ātrumu.
Nepieciešamais kopējais finansējums indikatīvi: 362,67 c/d x 471,90 euro ar PVN = 171 144 euro. Finansējums tiks apgūts 2022.gada ietvaros.

Apakšprogrammai 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” e-pasta drošības risinājumu veikšanai, atjaunojot FortiVPN klienta licences 495 euro apmērā

Finansējums nepieciešams, lai nodrošinātu e-pasta drošības risinājumu, atjaunojot FortiVPN klienta licences - 25 lietotāju paka, kuras izmaksas ir 495 euro.

Apakšprogrammai 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” VSAA ORACLE licenču uzturēšanai 10 679 euro apmērā

Finansējums nepieciešams, lai VSAA nodrošinātu ORACLE licenču uzturēšanas izdevumus. Sakarā ar rezerves datu centra LVRTC plāna realizāciju, 2021.gadā tika iepirktas 6 ORACLE licences, kuru uzturēšana beidzas 2022.gada oktobrī. Lai pagarinātu licenču uzturēšanu uz 1 gadu ir nepieciešami 24 734 euro. Finansējums nepieciešams daļējai izdevumu segšanai 10 679 euro apmērā. Atlikušais nepieciešamais finansējums 14 055 euro apmērā tiks nodrošināts VSAA 2022.gadā apstiprināto līdzekļu ietvaros.

Apakšprogrammai 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” labklājības nozares IT sistēmu nepārtrauktai uzturēšanai 20 893 euro apmērā

Finansējums nepieciešams, lai tiktu nodrošināta labklājības nozares IT sistēmu nepārtraukta uzturēšana, tai skaitā  savienojumu izveidi ar UR reģistriem, lietvedības programmas ELDIs darbības uzlabojumus, servera darbības auditu, APAS sistēmas darbības palaišanu produkcijas vidē.
 
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu nepieciešamo finansējuma apmēru, LM ir sagatavojusi MK rīkojuma projektu iekšējai līdzekļu pārdalei starp programmām/apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, lai 2022.gada ekonomiju no attiecīgajiem nozares pasākumiem varētu novirzīt nozares iestāžu izdevumu segšanai Līdz ar to, paredzēts:
1.       Atbalstīt šādu apropriācijas pārdali starp Labklājības ministrijas pamatbudžeta programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām 2022.gadā:
1.1.    no apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pārējiem valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem pašvaldībām 1 976 867 euro apmērā 2022.–2024.gada prioritārā pasākuma "Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās" īstenošanai, uz apakšprogrammu 05.03.00 "Aprūpe valsts sociālās aprūpes institūcijās", palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem 1 976 867 euro apmērā, izdevumus atlīdzībai 1 388 070 euro apmērā valsts sociālo aprūpes centru darbinieku ikgadējās novērtēšanas prēmijām un izdevumus precēm un pakalpojumiem 588 797 euro apmērā valsts sociālo aprūpes centru klientu ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai saistībā ar straujo cenu pieaugumu;
1.2.    no apakšprogrammas 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus pārējiem valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem pašvaldībām 259 861 euro apmērā pasākuma “Asistenta pakalpojuma pārskatīšana” īstenošanai, uz apakšprogrammu 05.37.00"Sociālās integrācijas valsts aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana", palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem 259 861 euro apmērā, izdevumus atlīdzībai 14 295 euro apmērā izdevumu kompensēšanai par sniegtajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajam par periodu no 2022.gada 1.marta līdz 2022.gada 31.jūlijam un izdevumus precēm un pakalpojumiem 245 566 euro apmērā, tai skaitā izdevumu kompensēšanai par sniegtajiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem Ukrainas civiliedzīvotājiem atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajam par periodu no 2022.gada 1.marta līdz 2022.gada 31.jūlijam (10 101 euro) un ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai saistībā ar straujo cenu pieaugumu, energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem, apgaismojuma sistēmu modernizācijai, ūdens ugunsdzēsības sistēmas ūdens cauruļvadu atjaunošanai un siltummezglu atjaunošanas un apsekošanas darbiem (235 465 euro);
1.3.    no apakšprogrammas 22.03.00 "Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 544 910 euro apmērā 2022. gada prioritārā pasākuma "Atbalsts ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbībai" īstenošanai:
1.3.1. uz apakšprogrammu 22.02.00 "Valsts programma bērnu un ģimenes stāvokļa uzlabošanai", palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 447 345 euro apmērā, lai pasākuma "Atbalsts telpu renovēšanai Bērna mājas vajadzībām" ietvaros  VSIA "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca" nodrošinātu būvniecību un izveidotu jaunas un labiekārtotas telpas bērnam, kurš cietis no vardarbības, īpaši seksuālās vardarbības;
1.3.2. uz apakšprogrammu 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde", palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus precēm un pakalpojumiem 97 565 euro apmērā energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem Labklājības ministrijas nekustamajos īpašumos - apgaismojuma sistēmu modernizācijai;
1.4. apakšpunkts - apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" ietvaros samazināt izdevumus valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 495 euro apmērā 2022.gada prioritārā pasākuma "Informācijas sistēmas RINA integrācija ar VSAA sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmu un NVD starptautiskās sadarbības informācijas sistēmu" īstenošanai un palielināt izdevumus valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 495 euro apmērā e-pasta drošības risinājumu veikšanai, atjaunojot FortiVPN klienta licences. Vienlaikus Labklājības ministrijas valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" veikt izdevumu pārdali starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, samazinot izdevumus pamatkapitāla veidošanai  495 euro apmērā un palielinot izdevumus precēm un pakalpojumiem 495 euro apmērā;
1.5. apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" ietvaros samazināt izdevumus valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 31 572 euro apmērā 2022.gada prioritārā pasākuma “Investīcijas IT sistēmu pielāgošanai saistībā ar likumdošanas izmaiņām (VSAA)” īstenošanai un palielināt:
1.5.1. izdevumus valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu 10 679 euro apmērā, lai VSAA nodrošinātu ORACLE licenču uzturēšanas izdevumus. Vienlaikus Labklājības ministrijas valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" veikt izdevumu pārdali starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, samazinot izdevumus pamatkapitāla veidošanai 10 679 euro apmērā un palielinot izdevumus precēm un pakalpojumiem 10 679 euro apmērā;
1.5.2. izdevumus pamatkapitāla veidošanai 20 893 euro apmērā, lai nodrošinātu labklājības nozares IT sistēmu nepārtrauktu uzturēšanu. Vienlaikus Labklājības ministrijas valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" samazināt ieņēmumus no valsts speciālajā budžetā saņemtajiem transfertiem no valsts pamatbudžeta un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 20 893 euro apmērā.
2.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" izdevumu subsīdijām un dotācijām ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma "Tehniskā palīglīdzekļa - skābekļa koncentratora pieejamības nodrošināšana" īstenošanai 851 188 euro apmērā un palielinot izdevumus citu tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai, samazinot rindu pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem.
3.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 05.01.00 "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas" izdevumu subsīdijām un dotācijām ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma "Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšana no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām" īstenošanai 49 548 euro apmērā un palielinot izdevumus tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai, samazinot rindu pēc tehniskajiem palīglīdzekļiem.
4.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 22.03.00 "Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei" izdevumu subsīdijām un dotācijām ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022.gada prioritārā pasākuma "Atbalsts ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbībai" īstenošanai 149 038 euro apmērā un palielinot izdevumus vienreizējās izveides un iekārtošanas izdevumu kompensācijai papildus 3 ārpusģimenes aprūpes atbalsta centriem (turpmāk – atbalsta centri), bērnu nometņu organizēšanai, pasākumiem veselības uzlabošanai bērniem, naudas balvas  izmaksām atbalsta centru darbinieku motivēšanai un psihologa konsultāciju nodrošināšanai.
5.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" izdevumu pamatkapitāla veidošanai ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2021.-2022.gada prioritārā pasākuma “Atbalsts minimālo ienākumu palielināšanai” apakšpasākuma "IT sistēmu pielāgošana" īstenošanai 129 773 euro apmērā un palielinot izdevumus Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai (turpmāk – VSAA) informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālā objekta ieviešanu.
6.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" izdevumu valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022.gada prioritārā pasākuma "Pabalsts aizbildnim par bērna uzturēšanu" apakšpasākuma "Transferta pārskaitījums uz sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu, lai VSAA veiktu pielāgojumus IT sistēmā pabalsta aizbildnim par bērna uzturēšanu palielināšanai" īstenošanai 14 629 euro apmērā un palielinot izdevumus  VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos.
7.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" izdevumu valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022.gada prioritārā pasākuma “E-paneļa risinājuma izstrāde iedzīvotāju pensiju un sociālā atbalsta informācijas vizualizācijai” īstenošanai 6 914 euro apmērā un palielinot izdevumus VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos.
8.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" izdevumu valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022.gada prioritārā pasākuma "Informācijas sistēmas RINA integrācija ar VSAA sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmu un NVD starptautiskās sadarbības informācijas sistēmu" īstenošanai 40 000 euro apmērā un palielinot izdevumus VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālā objekta ieviešanu.
9.       Atbalstīt Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" izdevumu valsts budžeta kapitālo izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta uz valsts speciālo budžetu ietvaros izdevumu pārdali, samazinot 2022.gada prioritārā pasākuma “Investīcijas IT sistēmu pielāgošanai saistībā ar likumdošanas izmaiņām (VSAA)” īstenošanai 171 535 euro apmērā un palielinot izdevumus VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai saistībā ar izmaiņām normatīvajos aktos.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
147 374 409
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
147 374 409
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
147 450 997
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
147 450 997
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-76 588
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-76 588
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2022.gadā norādīta finansiālā informācija par apakšprogrammām 05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas”, 05.03.00 "Aprūpe valsts sociālās aprūpes institūcijās", 05.37.00 "Sociālās integrācijas valsts aģentūras administrēšana un profesionālās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšana", 22.02.00 "Valsts programma bērnu un ģimenes stāvokļa uzlabošanai” , 22.03.00 "Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei" un 97.02.00 "Nozares centralizēto funkciju izpilde" uz 2022.gada 12.oktobri.

Priekšlikumi izdevumu pārdalei:

tab. Kopsavilkums par izmaiņām valsts pamatbudžetā
Pārdale no: Pārdale uz:
Apakšprogramma pasākums euro EKK Apakšprogramma pasākums euro euro EKK komentāri
05.01.00 2022.–2024. gada  PP"Atalgojuma paaugstināšana aprūpētājiem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās"  1 976 867 7460 05.03.00 VSAC pakalpojumi 1 976 867 1 388 070 1000 VSAC darbinieku motivēšana
588 797 2000 ēdināšanas izdevumu sadārdzinājums
pasākums “Asistenta pakalpojuma pārskatīšana”  259 861 7460 05.37.00 SIVA pakalpojumi 259 861 14 295 1000 pakalpojums Ukrainas civiliedzīvotājiem
10 101 2000
235 465 2000 ēdināšanas izdevumu sadārdzinājums
2022.-2024.gada PP  "Tehniskā palīglīdzekļa - skābekļa koncentratora pieejamības nodrošināšana"  851 188 3000 05.01.00
 
TPL pakalpojums
 
900 736
 
851 188 3000 citu tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai
2022.-2024.gada PP "Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšana no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām"  49 548 3000 49 548 tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai
22.03.00 2022. gada prioritārais pasākums "Atbalsts ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbībai"  544 910
 
3000
 
22.02.00 pasākums “Atbalsts telpu renovēšanai Bērna mājas vajadzībām” 447 345 447 345 3000 īstenošanas nodrošināšanai pārskaitīšanai VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”
97.02.00 LM 97 565 97 565 2000 apgaismojuma sistēmu modernizācijai.
149 038 3000 22.03.00 Ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbība, pakalpojumi 149 038 149 038 3000 iekārtošanas izdevumu kompensācijai papildus 3 atbalsta centriem u.c. izdevumiem
97.02.00 2021.-2023.gada PP “Atbalsts minimālo ienākumu palielināšanai”  129 773 5000 97.02.00 VSAA IT  362 851 129 773 5000 VSAA informācijas sistēmu pielāgošanai 
2022.-2024.gada PP “Pabalsts aizbildnim par bērna uzturēšanu”  14 629 9120 VSAA IT Nozares centralizēto funkciju izpilde, transferts uz sb 14 629 9120
2022.gada PP “E-paneļa risinājuma izstrāde iedzīvotāju pensiju un sociālā atbalsta informācijas vizualizācija” 6 914 9120 6 914 9120
2022.gada PP “Investīcijas IT sistēmu pielāgošana saistībā ar likumdošanas izmaiņām (VSAA)”  171 535 9120 171 535 9120
2022.gada PP “Informācijas sistēmas RINA integrācija ar VSAA sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmu un NVD starptautiskās sadarbības informācijas sistēmu”  40 000 9120 40 000 9120  
495 9120 VSAA licences Nozares centralizēto funkciju izpilde, transferts uz sb 495 495 7120 e-pasta drošības risinājumu veikšanai, atjaunojot FortiVPN klienta licences
2022.gada PP “Investīcijas IT sistēmu pielāgošana saistībā ar likumdošanas izmaiņām (VSAA)”  31 572 9120 LM IT 31 572 20 893 5000 labklājības nozares IT sistēmu nepārtrauktu uzturēšanu
VSAA licences Nozares centralizēto funkciju izpilde, transferts uz sb 10 679 7120 VSAA nodrošinātu ORACLE licenču uzturēšanas izdevumus.
Kopā 4 226 330 x Kopā 4 226 330 4 226 330 x x
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektā paredzētā apropriācijas pārdale nerada ietekmi uz turpmākajiem gadiem. LM nodrošinās, ka finansējums tiks izlietots līdz 2022.gada beigām, sasniedzot ar apropriācijas pārdali plānotos mērķus.

Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši šā rīkojuma 1.-9. punktam.
Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma 1.-9. punktam un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
1.pielikums “Budžeta apakšprogrammā 22.03.00 "Atbalsts ārpusģimenes aprūpes atbalsta centru darbībai" plānotais finansējums"
2. pielikums
Nosaukums
2.pielikumā “Energoefektivitātes paaugstināšana”