24-TA-97: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Vienotā valsts interneta plūsmu apmaiņas punkta darbības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Izdoti saskaņā ar Nacionālās kiberdrošības likuma 27. panta 3. daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts nosaka:
1) vienotā valsts interneta plūsmu apmaiņas punkta darbības un pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas kārtību;
2) kritērijus valsts un pašvaldību institūciju un subjektu iekļaušanai vienotā valsts interneta plūsmu apmaiņas punkta pakalpojumu saņēmēju sarakstā;
3) valsts un pašvaldību institūcijas un subjektus, kuriem ir noteikta prasība datu plūsmu nepastarpināti virzīt caur vienoto valsts interneta plūsmu apmaiņas punktu.
1) vienotā valsts interneta plūsmu apmaiņas punkta darbības un pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas kārtību;
2) kritērijus valsts un pašvaldību institūciju un subjektu iekļaušanai vienotā valsts interneta plūsmu apmaiņas punkta pakalpojumu saņēmēju sarakstā;
3) valsts un pašvaldību institūcijas un subjektus, kuriem ir noteikta prasība datu plūsmu nepastarpināti virzīt caur vienoto valsts interneta plūsmu apmaiņas punktu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ģeopolitiskās situācijas un pastāvošā globālā saspīlējuma dēļ drošības jautājumi, tai skaitā, valsts pārvaldes iestāžu un kritiskās infrastruktūras objektu īpašnieku vai tiesisko valdītāju savstarpējās elektroniskās komunikācijas un piekļuves valsts informācijas sistēmām nepārtrauktība un elektroniskajā vidē pārraidāmās informācijas drošība ir kritiska nacionālo drošības interešu ievērošanai. Interneta datu plūsmas efektīva apmaiņa ir veiksmīgi funkcionējošas sakaru infrastruktūras sastāvdaļa, kurā interneta plūsmu apmaiņas punkti ir svarīgi vietējās datu plūsmas uzturēšanai. Datu plūsmu, kas atrodas tikai valsts iekšzemes teritorijā, ir nepieciešams maršrutēt vietēji, jo šādas datu plūsmas maršrutēšana starp citām valstīm palielina latentumu un izmaksas, kā arī nenovēršami paaugstina drošības riskus.
Līdz šim Latvijas valsts pārvaldes iestādes un kritiskās infrastruktūras objektu īpašnieki vai tiesiskie valdītāji ir izmantojuši dažādu elektronisko sakaru komersantu piedāvāto interneta pakalpojumus. Šādā situācijā pastāv risks, ka valsts pārvaldes iestāžu datu plūsmas var iziet ārpus Latvijas teritorijas, kā arī nozīmīgu kiberuzbrukumu gadījumā valsts pārvaldes iestāžu elektroniskā komunikācija, pakalpojumu sniegšana un saņemšana var tikt būtiski traucēta vai pat pārtraukta.
Līdz šim Latvijas valsts pārvaldes iestādes un kritiskās infrastruktūras objektu īpašnieki vai tiesiskie valdītāji ir izmantojuši dažādu elektronisko sakaru komersantu piedāvāto interneta pakalpojumus. Šādā situācijā pastāv risks, ka valsts pārvaldes iestāžu datu plūsmas var iziet ārpus Latvijas teritorijas, kā arī nozīmīgu kiberuzbrukumu gadījumā valsts pārvaldes iestāžu elektroniskā komunikācija, pakalpojumu sniegšana un saņemšana var tikt būtiski traucēta vai pat pārtraukta.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Situācija, kad valsts un pašvaldību iestāžu datu plūsmas var iziet ārpus Latvijas teritorijas, kā arī nepastāv centralizēta iespēja nodrošināt kritisko informācijas sistēmu sasniedzamību jebkuros apstākļos, tiek apdraudētas nacionālās drošības intereses. Lai nodrošinātu, ka valsts pārvaldes iestādēm un kritiskās infrastruktūras objektu īpašniekiem vai tiesiskajiem valdītājiem ir pieeja drošam valsts internetam (intranetam), nodrošinot kritiskās datu plūsmas atrašanos tikai Latvijas teritorijā un kritisko informācijas sistēmu sasniedzamību gadījumos, ja Latvijā nav pieejams globālais internets vai nozīmīgu kiberuzbrukumu gadījumā ir nepieciešams veikt atslēgšanos no globālā interneta, ir jānodrošina šo iestāžu pieslēgšanas valsts vienoto interneta plūsmu apmaiņas punktam – GLV-IX.
GLV-IX mērķis ir nodrošināt drošu valsts internetu (intranetu), kurā:
Primāri valsts pārvaldes iestādes un kritiskās infrastruktūras informācijas un komunikāciju tehnoloģiju sistēmas un tās apkalpojošās organizatoriskās struktūras sazinās savā starpā, izmantojot drošu datu pārraides vidi, tādējādi nodrošinot kritiskās datu plūsmas maršrutēšanu tikai Latvijas teritorijā;
Tiek nodrošināta kritisko informācijas sistēmu sasniedzamība un Valsts un kritiskās infrastruktūras e-pakalpojumu pieejamība gadījumos, ja Latvijā nav pieejams globālais internets, vai nozīmīgu kiberuzbrukumu gadījumā ir nepieciešams veikt atslēgšanos no globālā interneta.
GLV-IX mērķis ir nodrošināt drošu valsts internetu (intranetu), kurā:
Primāri valsts pārvaldes iestādes un kritiskās infrastruktūras informācijas un komunikāciju tehnoloģiju sistēmas un tās apkalpojošās organizatoriskās struktūras sazinās savā starpā, izmantojot drošu datu pārraides vidi, tādējādi nodrošinot kritiskās datu plūsmas maršrutēšanu tikai Latvijas teritorijā;
Tiek nodrošināta kritisko informācijas sistēmu sasniedzamība un Valsts un kritiskās infrastruktūras e-pakalpojumu pieejamība gadījumos, ja Latvijā nav pieejams globālais internets, vai nozīmīgu kiberuzbrukumu gadījumā ir nepieciešams veikt atslēgšanos no globālā interneta.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, atbilstoši Nacionālās kiberdrošības likuma 27. pantam ir izveidots valsts vienotais interneta plūsmu apmaiņas punkts jeb GLV-IX. Saskaņā ar iepriekš minēto tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi “Par valsts vienoto interneta plūsmu apmaiņas punktu (GLV-IX)” (turpmāk – noteikumi).
Nosakot, ka valsts vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, citām valsts institūcijām un atvasinātajām publiskajām personām, valsts kapitālsabiedrībām, kā arī kritiskās infrastruktūras īpašniekiem un tiesiskajiem valdītājiem pievienošanās GLVIX ir obligāta, ir iespējams uzturēt krīzes vadības rīku dažādu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un ar drošību saistīto valstiskas nozīmes risinājumu nodrošināšanai. Vienlaikus tas ļauj arī nodrošināt valsts pārvaldes iestādēm kontrolētas, tiešas un drošas datu plūsmas un to pārredzamību, kā arī iespēju atslēgties no globālā interneta, lai nozīmīgu kiberuzbrukumu gadījumā turpinātu nodrošināt kritiski svarīgas informācijas apmaiņu un sabiedrībai nozīmīgu lokālo pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas nepārtrauktību. Papildus iestādēm, kam pieslēgšanās GLV-IX ir jānosaka kā obligāta, jebkura juridiska persona var pieteikties GLV-IX izveidei, taču, lai nodrošinātu, ka GLV-IX izveidotie pieslēgumi nerada draudus GLV-IX darbībai saskaņā ar izvirzīto mērķi, ir nepieciešams izveidot starpinstitūciju komisiju, kuras uzdevums būs izvērtēt saņemtos pieslēgumu pieprasījumus. Šo komisiju ir jāizveido Aizsardzības ministrijai, tajā iekļaujot Militārās izlūkošanas un drošības dienestu, Satversmes aizsardzības biroju, Valsts drošības dienestu un Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas CERT.LV (turpmāk – CERT.LV) pārstāvjus.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā notiek pievienošanās GLV-IX, kā arī kārtību un gadījumus, kad var tikt pārtraukts juridiskās personas savienojums ar GLV-IX tīklu. Noteikumu pirmā nodaļa skaidro noteikumos iekļautos terminus, kā arī to, ka GLV-IX darbību nodrošina Aizsardzības ministrija, nosakot pakalpojuma izpildītāju atbilstoši Aizsardzības un drošības jomas iepirkuma likuma 6. panta 6. daļas 5. punktā noteiktajā kārtībā, piemērojot sarunu procedūru.
Noteikumu otrā nodaļa ir veltīta jautājumiem, kas skar pievienošanās GLV-IX kārtību. Noteikumu 4. punkts nosaka, ka pievienošanās GLV-IX ir obligāta Valsts vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, citām valsts institūcijām un atvasinātajām publiskajām personām, valsts kapitālsabiedrībām, kā arī kritiskās infrastruktūras īpašniekiem un tiesiskajiem valdītājiem. Vienlaikus tiek paredzēta iespēja, ka jebkura juridiska persona var pieteikties GLV-IX savienojuma izveidei, taču pieteikumu izvērtēs valsts drošības iestādes. Balstoties uz valsts drošības iestāžu izvērtējumu, starpinstitūciju komisija ir tiesīga liegt savienojuma izveidi, pamatojoties uz 10. punktā minētajiem kritērijiem. Kritēriju būtība ļauj valsts drošības iestādēm izvērtēt, vai juridiskās personas pievienošana GLV-IX tīklam nerada draudus tīkla darbībai un netraucē GLV-IX tīkla izveides mērķu sasniegšanai. Gan iestādēm, kam pievienošanās ir noteikta kā obligāta, gan juridiskām personām, kas brīvprātīgi izvēlas pievienoties GLV-IX, ir jāiesniedz oficiāls pieteikums, rakstot uz Aizsardzības ministrijas oficiālo elektronisko adresi, norādot 7. punktā prasīto informāciju (juridiskās personas nosaukums, kontaktpersona līguma slēgšanas jautājumos, kontaktpersona tehniskajos jautājumos). Tālāk pieteikumus izvērtē starpinstitūciju komisija, ko koordinē Aizsardzības ministrija un tā sastāv no CERT.LV, Satversmes aizsardzības biroja, Militārās izlūkošanas un drošības dienesta un Valsts drošības dienesta pārstāvjiem, kā to paredz noteikumu 8. punkts. Par komisijas lēmumu pakalpojuma sniedzējs informē pietiekuma iesniedzēju un pozitīva lēmuma gadījumā slēdz līgumu par GLV-IX savienojuma izveidi.
Noteikumu trešā nodaļa nosaka kārtību un gadījumus, kuros GLV-IX savienojums var tikt pārtraukts, atvienojot no tā juridisko personu. GLV-IX starpinstitūciju komisija ir tiesīga lemt par savienojuma pārtraukšanu, ja valsts drošības iestāžu izvērtējumā savienojuma uzturēšana ar konkrēto juridisko personu apdraud GLV-IX darbību un traucē nodrošināt GLV-IX darbības mērķi, kā arī, ja tas ir nepieciešams valsts drošības interešu aizsargāšanai. Šādā gadījumā Aizsardzības ministrija informētu pakalpojumu sniedzēju par komisijas lēmumu, kas tālāk veic tehnisko juridiskās personas atslēgšanu no GLV-IX tīkla.
Noteikumu ceturtā nodaļa nosaka pakalpojumu sniedzēja un GLV-IX dalībnieku tiesības un pienākumus. Tiek noteikts, ka pakalpojumu sniedzējam ir jānodrošina, ka visi informācijas resursi, kas saistīti ar GLV-IX nodrošināšanu, tiek reģistrēti kā Aizsardzības ministrijas tiesību objekti, kas nepieciešams, jo, lai gan tiek piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, par GLV-IX darbību atbildīga ir Aizsardzības ministrija. Tāpat tiek noteikts, ka aktuālajam sarakstam par GLV-IX dalībniekiem ir jābūt pieejamam publiski, norādot 17.2.1.-17.2.3. apakšpunktos noteikto informāciju.
Savukārt Noteikumu 18. punkts nosaka gadījumus, kuros GLV-IX dalībniekiem ir pienākums interneta plūsmu no konkrētā GLV-IX dalībnieka prioritāri virzīt caur GLV-IX, bet kuros gadījumos dalībnieki ir tiesīgi rīkoties citādi. Kā tas ir noteikts 18.1. apakšpunktā, GLV-IX dalībnieki, kas ir valsts informācijas sistēmu pārziņi vai turētāji, nodrošina, ka interneta plūsma no konkrētā GLV-IX dalībnieka piederošajām autonomām sistēmām uz citu GLV-IX dalībnieku autonomajām sistēmām tiek prioritāri virzīta caur GLV-IX, izņemot gadījumus, kad šiem pašiem dalībniekiem ir izveidoti savstarpējie tiešie datu pārraides savienojumi starp savām autonomajām sistēmām. Šādos gadījumos šie GLV-IX dalībnieki ir tiesīgi prioritāri virzīt interneta datu plūsmu starp savām autonomajām sistēmām prioritāri pa tiešo datu pārraides savienojumu, kā to nosaka 18.2. apakšpunkts. Šādas pašas tiesības ir arī tiem GLV-IX dalībniekiem, kas nav valsts informācijas sistēmu pārziņi vai turētāji, ja tiem ir iekārtoti savstarpējie tiešie datu pārraides savienojumi (18.3. apakšpunkts). Savukārt tiem GLV-IX dalībniekiem, kas sniedz datu pārraides pakalpojumus šo noteikumu 4. punktā minētajiem subjektiem, nodrošina, ka interneta datu plūsma uz GLV-IX dalībniekiem no konkrētā subjekta interneta pieslēgumiem, ja tas tehnoloģiski ir iespējams, tiek prioritāri virzīta caur GLV-IX.
Noteikumu noslēguma sadaļa apraksta noteikumu spēkā stāšanās kārtību, nosakot šo noteikumu 4.1.-4.3. apakšpunktos noteiktajiem subjektiem prasību piemēro no Nacionālās kiberdrošības likuma spēkā stāšanās brīža.
Nosakot, ka valsts vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, citām valsts institūcijām un atvasinātajām publiskajām personām, valsts kapitālsabiedrībām, kā arī kritiskās infrastruktūras īpašniekiem un tiesiskajiem valdītājiem pievienošanās GLVIX ir obligāta, ir iespējams uzturēt krīzes vadības rīku dažādu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un ar drošību saistīto valstiskas nozīmes risinājumu nodrošināšanai. Vienlaikus tas ļauj arī nodrošināt valsts pārvaldes iestādēm kontrolētas, tiešas un drošas datu plūsmas un to pārredzamību, kā arī iespēju atslēgties no globālā interneta, lai nozīmīgu kiberuzbrukumu gadījumā turpinātu nodrošināt kritiski svarīgas informācijas apmaiņu un sabiedrībai nozīmīgu lokālo pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas nepārtrauktību. Papildus iestādēm, kam pieslēgšanās GLV-IX ir jānosaka kā obligāta, jebkura juridiska persona var pieteikties GLV-IX izveidei, taču, lai nodrošinātu, ka GLV-IX izveidotie pieslēgumi nerada draudus GLV-IX darbībai saskaņā ar izvirzīto mērķi, ir nepieciešams izveidot starpinstitūciju komisiju, kuras uzdevums būs izvērtēt saņemtos pieslēgumu pieprasījumus. Šo komisiju ir jāizveido Aizsardzības ministrijai, tajā iekļaujot Militārās izlūkošanas un drošības dienestu, Satversmes aizsardzības biroju, Valsts drošības dienestu un Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas CERT.LV (turpmāk – CERT.LV) pārstāvjus.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā notiek pievienošanās GLV-IX, kā arī kārtību un gadījumus, kad var tikt pārtraukts juridiskās personas savienojums ar GLV-IX tīklu. Noteikumu pirmā nodaļa skaidro noteikumos iekļautos terminus, kā arī to, ka GLV-IX darbību nodrošina Aizsardzības ministrija, nosakot pakalpojuma izpildītāju atbilstoši Aizsardzības un drošības jomas iepirkuma likuma 6. panta 6. daļas 5. punktā noteiktajā kārtībā, piemērojot sarunu procedūru.
Noteikumu otrā nodaļa ir veltīta jautājumiem, kas skar pievienošanās GLV-IX kārtību. Noteikumu 4. punkts nosaka, ka pievienošanās GLV-IX ir obligāta Valsts vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, citām valsts institūcijām un atvasinātajām publiskajām personām, valsts kapitālsabiedrībām, kā arī kritiskās infrastruktūras īpašniekiem un tiesiskajiem valdītājiem. Vienlaikus tiek paredzēta iespēja, ka jebkura juridiska persona var pieteikties GLV-IX savienojuma izveidei, taču pieteikumu izvērtēs valsts drošības iestādes. Balstoties uz valsts drošības iestāžu izvērtējumu, starpinstitūciju komisija ir tiesīga liegt savienojuma izveidi, pamatojoties uz 10. punktā minētajiem kritērijiem. Kritēriju būtība ļauj valsts drošības iestādēm izvērtēt, vai juridiskās personas pievienošana GLV-IX tīklam nerada draudus tīkla darbībai un netraucē GLV-IX tīkla izveides mērķu sasniegšanai. Gan iestādēm, kam pievienošanās ir noteikta kā obligāta, gan juridiskām personām, kas brīvprātīgi izvēlas pievienoties GLV-IX, ir jāiesniedz oficiāls pieteikums, rakstot uz Aizsardzības ministrijas oficiālo elektronisko adresi, norādot 7. punktā prasīto informāciju (juridiskās personas nosaukums, kontaktpersona līguma slēgšanas jautājumos, kontaktpersona tehniskajos jautājumos). Tālāk pieteikumus izvērtē starpinstitūciju komisija, ko koordinē Aizsardzības ministrija un tā sastāv no CERT.LV, Satversmes aizsardzības biroja, Militārās izlūkošanas un drošības dienesta un Valsts drošības dienesta pārstāvjiem, kā to paredz noteikumu 8. punkts. Par komisijas lēmumu pakalpojuma sniedzējs informē pietiekuma iesniedzēju un pozitīva lēmuma gadījumā slēdz līgumu par GLV-IX savienojuma izveidi.
Noteikumu trešā nodaļa nosaka kārtību un gadījumus, kuros GLV-IX savienojums var tikt pārtraukts, atvienojot no tā juridisko personu. GLV-IX starpinstitūciju komisija ir tiesīga lemt par savienojuma pārtraukšanu, ja valsts drošības iestāžu izvērtējumā savienojuma uzturēšana ar konkrēto juridisko personu apdraud GLV-IX darbību un traucē nodrošināt GLV-IX darbības mērķi, kā arī, ja tas ir nepieciešams valsts drošības interešu aizsargāšanai. Šādā gadījumā Aizsardzības ministrija informētu pakalpojumu sniedzēju par komisijas lēmumu, kas tālāk veic tehnisko juridiskās personas atslēgšanu no GLV-IX tīkla.
Noteikumu ceturtā nodaļa nosaka pakalpojumu sniedzēja un GLV-IX dalībnieku tiesības un pienākumus. Tiek noteikts, ka pakalpojumu sniedzējam ir jānodrošina, ka visi informācijas resursi, kas saistīti ar GLV-IX nodrošināšanu, tiek reģistrēti kā Aizsardzības ministrijas tiesību objekti, kas nepieciešams, jo, lai gan tiek piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, par GLV-IX darbību atbildīga ir Aizsardzības ministrija. Tāpat tiek noteikts, ka aktuālajam sarakstam par GLV-IX dalībniekiem ir jābūt pieejamam publiski, norādot 17.2.1.-17.2.3. apakšpunktos noteikto informāciju.
Savukārt Noteikumu 18. punkts nosaka gadījumus, kuros GLV-IX dalībniekiem ir pienākums interneta plūsmu no konkrētā GLV-IX dalībnieka prioritāri virzīt caur GLV-IX, bet kuros gadījumos dalībnieki ir tiesīgi rīkoties citādi. Kā tas ir noteikts 18.1. apakšpunktā, GLV-IX dalībnieki, kas ir valsts informācijas sistēmu pārziņi vai turētāji, nodrošina, ka interneta plūsma no konkrētā GLV-IX dalībnieka piederošajām autonomām sistēmām uz citu GLV-IX dalībnieku autonomajām sistēmām tiek prioritāri virzīta caur GLV-IX, izņemot gadījumus, kad šiem pašiem dalībniekiem ir izveidoti savstarpējie tiešie datu pārraides savienojumi starp savām autonomajām sistēmām. Šādos gadījumos šie GLV-IX dalībnieki ir tiesīgi prioritāri virzīt interneta datu plūsmu starp savām autonomajām sistēmām prioritāri pa tiešo datu pārraides savienojumu, kā to nosaka 18.2. apakšpunkts. Šādas pašas tiesības ir arī tiem GLV-IX dalībniekiem, kas nav valsts informācijas sistēmu pārziņi vai turētāji, ja tiem ir iekārtoti savstarpējie tiešie datu pārraides savienojumi (18.3. apakšpunkts). Savukārt tiem GLV-IX dalībniekiem, kas sniedz datu pārraides pakalpojumus šo noteikumu 4. punktā minētajiem subjektiem, nodrošina, ka interneta datu plūsma uz GLV-IX dalībniekiem no konkrētā subjekta interneta pieslēgumiem, ja tas tehnoloģiski ir iespējams, tiek prioritāri virzīta caur GLV-IX.
Noteikumu noslēguma sadaļa apraksta noteikumu spēkā stāšanās kārtību, nosakot šo noteikumu 4.1.-4.3. apakšpunktos noteiktajiem subjektiem prasību piemēro no Nacionālās kiberdrošības likuma spēkā stāšanās brīža.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumi attiecas uz Valsts vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, citām valsts institūcijām un atvasinātajām publiskajām personām, valsts kapitālsabiedrībām, privāto tiesību juridiskajām personām, kā arī kritiskās infrastruktūras īpašniekiem un tiesiskajiem valdītajiem, jo šiem subjektiem pieslēgšanās GLV-IX ir noteikta kā obligāta.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
JāNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Aizsardzības ministrija
- Satversmes aizsardzības birojs
- Militārās izlūkošanas un drošības dienests
- Valsts drošības dienests
- Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija (CERT.LV)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Aizsardzības ministrija
Satversmes aizsardzības birojs
Militārās izlūkošanas un drošības dienests
Valsts drošības dienests
Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija (CERT.LV)
Kopā
0,00
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Aizsardzības ministrija
Satversmes aizsardzības birojs
Militārās izlūkošanas un drošības dienests
Valsts drošības dienests
Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija (CERT.LV)
Kopā
0,00
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Atbilstoši Nacionālās kiberdrošības likuma deleģējumam Aizsardzības ministrija nodrošina GLV-IX darbību.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi