Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-1162: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 7. jūlija noteikumos Nr. 743 "Cūku labturības prasības"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Spēkā esošajos Ministru kabineta 2009. gada 7. jūlija noteikumos Nr. 743 "Cūku labturības prasības" (turpmāk – noteikumi Nr. 743) nav noteikti ne pasākumi, lai samazinātu cūku astu nokošanas gadījumu biežumu cūku novietnēs, ne kritēriji, pēc kuriem cūku īpašnieks vai turētājs novērtē cūku labturību novietnē, kā arī izvērtē, vai tiek īstenoti visi nepieciešamie pasākumi, lai novērstu cūku agresiju un astu nokošanas gadījumus. 
Latvijā ir konstatēti pārkāpumi cūku labturībā, jo cūku novietnēs izvēlas vieglāko ceļu, t.i., cūku astu amputāciju kā rutīnas procedūru. Šādu pieeja ir pretrunā ar Padomes 2008. gada 18. decembra Direktīvas 2008/120/EK, ar kuru nosaka minimālos standartus cūku aizsardzībai, (turpmāk – Direktīva 2008/120/EK) I pielikuma I nodaļas 8. punktu, kas aizliedz astes rutīnas amputāciju, to pieļaujot izņēmuma situācijās, ja ir noskaidrots, ka cūkām ir savainotas ausis vai astes. Lai izvairītos no astu rutīnas amputēšanas prakses, novietnēs ir jānodrošina dzīvniekiem piemērota vide, jāizvērtē to blīvums aizgaldā un jāmaina neatbilstoši dzīvnieku turēšanas apstākļi vai saimniekošanas sistēma.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nepieciešams ieviest Eiropas Komisijas ieteiktos pasākumus cūku labturībā, lai cūku novietnēs samazinātu cūku astu nokošanas gadījumu biežumu, jo tas nereti ir iemesls astu rutīnas amputācijai cūku novietnēs.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban spēkā ir noteikumi Nr. 743, kas nosaka cūku labturības prasības, tostarp prasības cūku novietnēm un cūku turēšanai.
Latvija ir saņēmusi Eiropas veselības un pārtika drošības komisāres Stellas Kiriakides 2019. gada 6. novembra vēstuli ARES (2019) G897772 par cūku labturības prasībām, kas noteiktas Padomes 2008/120/EK direktīvā, un 2020. gada 20. maija vēstuli ARES (2020) 2643693 par ilgtspējīgu lauksaimniecību, lai sasniegtu stratēģijā "No lauka līdz galdam" izvirzītos mērķus lauksaimniecības nozares turpmākajai attīstībai. Vēstulēs komisāre pauž viedokli, ka Latvijā nepieciešami strauji uzlabojumi cūku labturības jomā, lai tiktu maksimāli samazināts cūku astu amputācijas biežums cūku novietnēs un ievērotas Direktīvā 2008/120/EK noteiktās prasības.

Direktīva 2008/120/EK uzliek ES dalībvalstīm pienākumu nodrošināt, ka aste tiek amputēta nevis regulāri, bet gan tikai tad, ja ir savainoti sivēnmāšu pupi vai citu cūku ausis vai astes. Cūkām astes tiek amputētas, lai tās netiktu nokostas, jo tā ir pretdabiska uzvedība, kuras pamatā ir daudzi iemesli. Šāda uzvedība var izraisīt cūkām sāpes un līdz ar to negatīvi ietekmēt to labturību. Direktīvā 2008/120/EK noteikts, ka pirms astes amputēšanas būtu jāīsteno citi pasākumi, lai tās netiktu nokostas. Ir jāizvērtē kritēriji, pēc kuriem var novērtēt cūku turēšanas apstākļus un saimniekošanas sistēmu.

Dzīvnieku aizsardzības likuma, Veterinārmedicīnas likumā un Ministru kabineta 2008. gada 2. janvāra noteikumos Nr. 5 “Lauksaimniecības dzīvnieku vispārīgās labturības prasības” (turpmāk - noteikumi Nr. 5) noteikts, ka tiesības un pienākumi ir gan dzīvnieku īpašniekam, gan turētājam, kuram īpašnieks uzticējis dzīvnieku un kura rīcībā un aprūpē atrodas dzīvnieks. Piemēram, Dzīvnieku aizsardzības likuma 5. un 14. pantā minētie pienākumi attiecībā pret dzīvnieku ir gan tā īpašniekam, gan turētājam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijā cūku īpašniekam, kas nodarbina personas cūku kopšanā vai piesaista tai, nav noteikta prasība nodrošināt, lai dzīvnieku kopējs būtu saņēmis instrukcijas un norādījumus par cūku un lauksaimniecības dzīvnieku vispārīgajām labturības prasībām, kā to paredz Direktīvas 2008/120/EK 6. pants. 

Latvijas cūku audzētāju asociācija (turpmāk – asociācija) ir norādījusi, ka cūku īpašniekiem vai turētājiem reizē ar cūku labturības prasībām ir jāievēro arī vispārīgās lauksaimniecības dzīvnieku labturības prasības, kas ir noteiktas noteikumos Nr. 5.
Asociācija norādīja, ka būtu jāuzlabo norma, kas saistīta ar personāla apmācību, t.i., cūku īpašniekam vai turētajam ir jānodrošina, lai darbinieki ir apmācīti un prot apieties ar konkrēto dzīvnieku sugu. Ir svarīgi regulāri sekot līdzi darbinieku kompetencei un izpratnei par cūku turēšanu un labturību. Asociācija skaidroja, ka cūku turētāji vai īpašnieki ne vienmēr izprot to, ka ir jāievēro gan cūku labturības prasības, gan vispārējās lauksaimniecības dzīvnieku labturības prasības. Bieži tiek konstatēts, ka tiek ignorētas vispārējās lauksaimniecības dzīvnieku labturības prasības.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu atbilstību Direktīvas 2008/120/EK 6. panta prasībām, ir jānosaka cūku īpašnieka atbildība, t.i., nodarbināt cūku kopšanā darbiniekus, kam ir nepieciešamās prasmes, zināšanas un kompetence (noteikumu Nr. 743 8. un 8.1punkts). Noteikumos noteikts, ka darbinieki ir apmācīti un kompetenti cūku labturības prasībās, kā arī ievēro vispārīgās lauksaimniecības dzīvnieku labturības prasības. Lai sekotu līdzi notikušajai apmācībai, cūku īpašnieks vai turētājs iekārto apmācības žurnālu, ko uzglabā piecus gadus pēc pēdējā ieraksta izdarīšanas. Noteikumu projektā nav paredzēts noteikt apmācību biežumu, jo cūku novietnē ir jānodrošina, ka tiek apmācīts ikviens jaunais darbinieks, kas uzsāk darba gaitas, kā arī ir jāapmāca visus darbiniekus gadījumos, ja novietnē tiek mainīta turēšanas sistēma.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajos normatīvajos aktos nav ietverti kritēriji, pēc kuriem cūku īpašnieks vai turētājs novietnē novērtē cūku astu nokošanas gadījumu biežuma risku (turpmāk – riska novērtējums).  Nereti cūku agresijas kāpums ir novērojams gadījumos, kad būtiski mainās barības sastāvs, temperatūra novietnē (piemēram, pie gadalaiku maiņas), ir nepietiekošs vides uzlabošanas materiālu daudzums un gadījumos, kad kopā tiek turētas dažāda vecuma cūkas vai notikusi cūku pārgrupēšana.
Nepieciešams ieviest Komisijas 2016. gada 8. marta Ieteikumu (ES) 2016/336 par to, ka attiecībā uz astes amputēšanas vajadzības samazināšanas pasākumiem tiek piemērota Padomes Direktīva 2008/120/EK, ar kuru nosaka minimālos standartus cūku aizsardzībai (turpmāk – Ieteikums 2016/336). Tas skaidri nosaka pasākumus, kas jāīsteno cūku īpašniekam vai turētājam, lai novietnē samazinātu cūku astu nokošanas gadījumu skaitu.
Riska novērtējums ir pamats tam, lai dzīvnieku īpašnieks vai turētājs veiktu novietnes monitoringu un izvērtētu tās atbilstību prasībām. Skaidru papildkritēriju noteikšana nacionālajā normatīvajā aktā palīdzētu Pārtikas un veterinārajam dienestam (turpmāk – PVD) sasniegt Latvijai nepieciešamo mērķi cūku labturībā – cūku novietnēs samazināt cūku astu rutīnas amputācijas biežumu un panākt Direktīvā 2008/120/EK noteikto prasību ievērošanu.
Nepieciešams normatīvais regulējums, lai noteiktu riska novērtējuma rezultātu dokumentēšanu un rīcību pēc riska novērtējuma sagatavošanas.
Risinājuma apraksts
Ieteikumu 2016/336 1., 2. un 3. punktā noteikts, ka, piemērojot Direktīvā 2008/120/EK noteiktās vispārīgās prasības, cūku īpašniekam vai turētājam jāveic riska novērtējumu, kā arī skaidri nosaka šajā novērtējumā pārbaudāmie kritēriji. Šīs normas ietvertas noteikumu Nr.743 13.1 punktā. Ieteikuma 2016/336 3. punkta otrajā daļā noteikta cūku īpašnieka vai turētāja rīcība gadījumos, kas cūku novietnē ir konstatēti trūkumi cūku labturībā. Cūku īpašniekam vai turētājam ir jāapsver nepieciešamās izmaiņas novietnes pārvaldībā. Šī prasība ir iekļauta noteikumu Nr.743 13.2 punktā. Dokumentācijai noteikts uzglabāšanas termiņš – pieci gadi, lai PVD redzētu dinamiku, kā tiek ievērotas cūku labturības prasības un ieviesti uzlabojumi, ja novietnē konstatēta cūku agresija.
Problēmas apraksts
Spēkā esošie normatīvie akti neparedz prasības attiecībā uz vides uzlabošanas materiāliem, kurus izmanto, lai mazinātu vai novērstu cūku astu sakošanas gadījumus.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu Nr. 743 13.3 un 13.4punktu tiek ieviesties Ieteikuma 2016/336 4., 5. un 6. punkts, kur noteiktas cūku novietnē izmantojamo vides uzlabošanas materiālu īpašības un klasifikācija.

Noteikumos skaidri noteikts vides materiālu iedalījums optimālajos, suboptimālajos un citos materiālos (mazāk nozīmīgajos). Optimālais materiāls ir tāds, kurā cūkas var ēst, tajā rakņāties, to pārvietot vai mainīt tā izskatu, piemēram, ir salmi, skābbarība, siens. Ja materiāls atbilst optimālā materiāla izmantošanas funkcijām, tas nav jāpapildina ar citiem materiāliem. Savukārt materiāli, kam nav raksturīga kāda no optimālo materiālu izmantošanas funkcijām, ir jāpapildina. Tādējādi suboptimālie materiāli ir tie, kas neatbilst kādam no minētajiem kritērijiem, piemēram, koka skaidas, dabīgas virves, granulas, sasmalcināts papīrs vai dabīgā, mīkstā gumija. Tos nevar ēst, bet tajos var rakņāties, tos var pārvietot vai mainīt to izskatu. Mazāk nozīmīgi materiāli ir tādi, kuri nodrošina cūkām izklaidi, bet kuri nav ēdami un kuros nevar rakņāties, tāpēc tie ir jāpapildina ar iepriekminētajiem optimālajiem vai suboptimālajiem materiāliem. Mazāk nozīmīgie materiāli, piemēram, ir riepas, kuras iekar aizgaldā, lai nodrošinātu cūku izlaidi, bet šādam materiālam nav citu nozīmīgu funkciju.
Problēmas apraksts
Lai novērstu cūku astu amputēšanu kā rutīnas procedūru cūku novietnēs un pārņemtu Ieteikuma 2016/336 7. punktā ietverto prasību par veicamajām pārbaudēm, noteikumu projektā ir jānosaka PVD kā uzraugošās un kontrolējošās iestādes pilnvaras tieši attiecībā uz riska novērtējumu.
Risinājuma apraksts
Ieteikuma 2016/336 7. punkts tiek pārņemts ar noteikumu Nr. 743 13.5punktu.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 743 nav noteiktas prasības, kas ietvertas Direktīvas 2008/120/EK 3. panta 8. punktā un nosaka rīcību gadījumos, kad cūkas ir īpaši agresīvas, slimas, ievainotas vai tām ir uzbrukušas citas cūkas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 743 28.1 punkts paredz, ka atsevišķos aizgaldos jāievieto īpaši agresīvas, slimas, ievainotas cūkas un tās, kurām ir uzbrukušas citas cūkas.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 743 nav noteiktas prasības, kas ietvertas Direktīvas 2008/120/EK 3. panta 6. punktā un paredz barot cūkas ar tādas sistēmas palīdzību, kas nodrošina visu dzīvnieku piekļuvi barībai, pat ja pastāv cīņa un konkurence par to.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 743 28.2 punktā noteikts, ka grupās turētas sivēnmātes un jauncūkas baro, izmantojot sistēmu, kas nodrošina, ka katrs dzīvnieks var iegūt pietiekami daudz barības arī tad, ja ir konkurence par barību.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 743 43.1. apakšpunktā minētais termins "veselībai nekaitīgie materiāli", kas pārņemts atbilstoši Direktīvai 2008/120/EK, jāprecizē, to nomainot pret Ieteikumos 2016/336 lietoto terminu "vides uzlabošanas materiāli".  
Pēc satura termina "veselībai nekaitīgi materiāli" nozīme ir vienāda ar terminu "vides uzlabošanas materiāli". Saskaņā ar Ieteikuma 2016/336 nosacījumiem arī vides uzlabošanas materiāliem ir jābūt nekaitīgiem, tīriem un dzīvniekiem drošiem. Lai precīzi pārņemtu Ieteikumu 2016/336, normatīvajā regulējumā tiek izmantots termins "vides uzlabošanas materiāli". 
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 743 43.1. apakšpunkts izteikts jaunā redakcijā, nodrošinot vienotas terminoloģijas lietojumu visā noteikumu tekstā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā paredzētais tiesiskais regulējums netieši ietekmēs arī fiziskās personas – cūku kopšanā nodarbinātos, jo noteikumu projektā iekļauta prasība cūku īpašniekiem (turētajiem) nodrošināt, lai cūku kopšanā ir nodarbinātas personas, kas ir apmācītas par cūku labturības jautājumiem.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmēs 5324 cūku novietnes (saskaņā ar Lauksaimniecības datu centra reģistra datiem).

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Latvijā ir konstatēti pārkāpumi cūku labturībā, jo cūku novietnēs izvēlas vieglāko ceļu, izmantojot cūku astu amputāciju kā rutīnas procedūru. Šāda pieeja ir pretrunā ar Direktīvas 2008/120/EK I pielikuma I nodaļas 8. punktu, kas aizliedz astes rutīnas amputāciju, to pieļaujot izņēmuma situācijās, ja ir noskaidrots, ka cūkām ir savainotas ausis vai astes. Lai izvairītos no astu rutīnas amputēšanas prakses, novietnēs ir jānodrošina dzīvniekiem piemērota vide, jāizvērtē to blīvums aizgaldā un jāmaina neatbilstoši turēšanas apstākļi vai saimniekošanas sistēma. Noteikumu projekts ietekmēs cūku īpašniekus un turētājus, jo skaidri nosaka pasākumus, kas tiem jāīsteno, lai mazinātu un novērstu cūku astu rutīnas amputācijas praksi. Šie pasākumi līdz šim nacionālajos normatīvajos aktos nav noteikti.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Visām cūku novietnēm ir jānodrošina minimālo cūku labturības prasību ievērošana, tostarp ir jānovērš cūku astu rutīnas amputācija.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32016H0336
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2016.gada 8.marta ieteikums (ES) 2016/336 par to, kā attiecībā uz astes amputēšanas vajadzības samazināšanas pasākumiem tiek piemērota Padomes Direktīva 2008/120/EK, ar kuru nosaka minimālos standartus cūku aizsardzībai prasības.
Apraksts
Direktīva 2008/120/EK uzliek ES dalībvalstīm pienākumu nodrošināt, ka aste tiek amputēta nevis regulāri, bet gan tikai tad, ja ir savainoti sivēnmāšu pupi vai citu cūku ausis vai astes. Cūkām astes tiek amputētas, lai tās netiktu nokostas, jo tā ir pretdabiska uzvedība, kuras pamatā ir daudzi iemesli. Šāda uzvedība var izraisīt cūkām sāpes un līdz ar to negatīvi ietekmēt to labturību. Direktīvā 2008/120/EK noteikts, ka pirms astes amputēšanas būtu jāīsteno citi pasākumi, lai tās netiktu nokostas. Ir jāizvērtē kritēriji, pēc kuriem var novērtēt cūku turēšanas apstākļus un saimniekošanas sistēmu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32008L0120
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2008. gada 18. decembra Direktīva 2008/120/EK, ar kuru nosaka minimālos standartus cūku aizsardzībai.
Apraksts
Noteikumu projektā ieviesti direktīvas panti, kas nav precīzi pārņemti nacionālajos normatīvajos aktos.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2016.gada 8.marta ieteikums (ES) 2016/336 par to, kā attiecībā uz astes amputēšanas vajadzības samazināšanas pasākumiem tiek piemērota Padomes Direktīva 2008/120/EK, ar kuru nosaka minimālos standartus cūku aizsardzībai prasības.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
 3. punkta otrā daļa 
Projekta 4. punkts (noteikumu Nr. 743 13.punkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
4. un 5.punkts
Projekta 5. punkts (noteikumu Nr. 743 13.apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. punkts
Projekta 6. punkts (noteikumu Nr. 743 13.punkts).  
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. punkts
Projekta 7. punkts (noteikumu Nr. 743 13.punkts). 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1., 2. "a", 2 ''b" apakšpunkts un 3. punkts
Projekta 3. punkts (noteikumu Nr. 743  13.1 punkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2008. gada 18. decembra Direktīva 2008/120/EK, ar kuru nosaka minimālos standartus cūku aizsardzībai.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
3. panta 8. punkts
Projekta 8. punkts (noteikumu Nr. 743 28.1punkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 6. punkts
Projekta 9. punkts (noteikumu Nr. 743 28.punkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. pants 
Projekta 1. un 2. punkts (noteikumu Nr. 743 8. un 8.punkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Cūku audzētāju asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/a8ef4a51-0273-4fd9-8fd1-4cf51287daef
Veids
Darba grupa/domnīca
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par noteikumu projektu nav saņemti iebildumi un priekšlikumi. Latvijas Cūku audzētāju asociācijas priekšlikumi ņemti vērā. Asociācijas priekšlikums skāra apmācības cūku novietnē. Asociācija norādīja, ka ir ļoti svarīgi, ka cilvēki, kas ir nodarbināti cūku novietnēs, pārzina cūku labturības prasības. Asociācija uzskata, ka pirms darba uzsākšanas cūku novietnē, cūku īpašniekam vai turētajam ir jāapmāca ikviens darbinieks un šo apmācību nodrošināšanu nepieciešams dokumentēt žurnālā.

6.4. Cita informācija

Notikušas trīs attālinātas sanāksmes ar Pārtikas un veterinārā dienesta un Latvijas cūku audzētāju asociāciju - 2021.gada 1.novembrī, 9.novembrī un 17.novembrī.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Atvieglos PVD kontroļu veikšanu cūku novietnēs, jo būs skaidri noteikti kritēriji cūku astu košanas gadījumu samazināšanai.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi