Anotācija (ex-ante)

21-TA-714: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atļauju Jolantai Plūmei savienot amatus
 " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai nodrošinātu likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” (turpmāk – likums) 7.panta piektās daļas un 8.¹ panta piektās daļas prasību izpildi un dotu atļauju Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietniecei J. Plūmei savienot amatu ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu un valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pagaidu padomes locekļa amatu.
Spēkā stāšanās termiņš
19.10.2021.
Pamatojums
Nodrošināt likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasību izpildi.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Projekts sagatavots, lai nodrošinātu likuma 7.panta piektās daļas un 8.¹ panta piektās daļas prasību izpildi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
    Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma 7. panta piekto daļu ir kompetenta izsniegt atļauju savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu un valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie Īpašumi” pagaidu padomes locekļa amatu. Saskaņā ar likuma 8.1 panta trešo daļu valsts amatpersona, kura vēlas savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma pildīšanu) un kurai šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot likuma 7. panta piektajā, sestajā vai astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, iesniedz minētajai amatpersonai (institūcijai) rakstveidā lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). Saskaņā ar likuma 7.panta ceturto daļu, ja valsts amatpersona ieņem vairākus valsts amatpersonas amatus, rakstveida atļauja saņemama katram amatam, kura savienošanai ar citu amatu saskaņā ar likumu ir nepieciešama atļauja.
     Projekts ir sagatavots, jo J.Plūme ir lūgusi atļauju Ministru kabinetam savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka budžeta jautājumos amatu un valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pagaidu padomes locekļa amatu.
     Pamatojoties uz Ministru kabineta 2018.gada 19.decembra rīkojumu Nr.710 “Par Jolantas Plūmes iecelšanu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatā” J.Plūme tika iecelta Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē uz pieciem gadiem kā Finanšu ministrijas pārstāvis.
     Ar Ministru kabineta 2018.gada 19.decembra rīkojumu Nr.711 “Par atļauju Jolantai Plūmei savienot amatus” Ministru kabinets jau ir devis atļauju J. Plūmei savienot valsts sekretāra vietnieka amatu ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu.
     Ar 2021.gada 15.oktobra Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes lēmumu Nr.117 (sēdes prot. Nr.18) ir atļauts J.Plūmei  savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar pagaidu padomes locekļa amatu Valsts akciju sabiedrībā “Valsts nekustamie īpašumi”.
     Ar 2021.gada 15.oktobra Finanšu ministrijas lēmumu Nr.1.1-7/12/157 J.Plūmei ir atļauts savienot valsts sekretāra vietnieka budžeta jautājumos amatu ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pagaidu padomes locekļa amatu.
     Ar alsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” ārkārtas akcionāra 2021.gada 15.oktobra lēmumu (prot. Nr.AP-21/2) J.Plūme ir iecelta valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pagaidu padomes locekļa amatā no 2021.gada 19.oktobra.
     Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka pienākumi tiek veikti saskaņā ar amata aprakstā noteikto un citiem normatīvajiem aktiem.
     Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amata pienākumi ir noteikti Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā, kā arī citos tiesību aktu noteikumos.
     Padomes kā kapitālsabiedrības pārraudzības institūcijas uzdevumi noteikti Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 107.panta pirmajā un otrajā daļā.
     Ievērojot iepriekš minēto, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa, Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka un valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pagaidu padomes locekļa amatu savienošana interešu konfliktu nerada, nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām, kā arī valsts amatpersonas tiešo pienākumu izpildi netraucē. Tāpat attiecīgo amatu savienošana nav pretrunā ar likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” normām.
    Vienlaikus J.Plūme pilda arī UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Asamblejas locekles pienākumus.
    Tiesību akta projekts izstrādāts, lai izpildītu likuma 8.1 panta piektās daļas regulējumu, paredzot atļauju J.Plūmei savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu un valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pagaidu padomes locekļa amatu.
 
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Ar MK rīkojuma pieņemšanu spēku zaudēs Ministru kabineta 2018.gada 19.decembra rīkojums Nr.711 “Par atļauju Jolantai Plūmei savienot amatus”, saskaņā ar kuru tika atļauts J. Plūmei savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi