Anotācija (ex-ante)

22-TA-927: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 24. janvāra noteikumos Nr. 68 "Stipendiju piešķiršanas kārtība ārzemniekiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
1.Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13.1 panta piektā un sestā daļa:
(5) Ukrainas civiliedzīvotājs, kas studē Ukrainas akreditētā augstākās izglītības studiju programmā, var tikt uzņemts akreditētā Latvijas augstskolā vai koledžā, pielīdzinot to studējošajam, kas ierodas Latvijas Republikas sadarbības vai apmaiņas programmā no ārvalsts uz īslaicīgu studiju periodu, un valsts viņam nodrošina studiju stipendiju studiju kursu apgūšanai. Ministru kabinets nosaka studiju stipendijas studiju kursu apgūšanai apmēru, termiņu, uz kādu piešķir studiju stipendiju, kā arī šīs stipendijas piešķiršanas nosacījumus un kārtību.  
(6) Ja akreditētā Latvijas augstskolā vai koledžā vai Latvijas Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta zinātniskā institūcija nodrošina stažēšanos (nesaņemot atalgojumu) Ukrainas civiliedzīvotājam, kas Ukrainā pildīja akadēmiskā vai zinātniskā personāla amata pienākumus, valsts šim Ukrainas civiliedzīvotājam nodrošina pētniecības stipendiju zinātniskā vai akadēmiskā darba veikšanai. Ministru kabinets nosaka pētniecības stipendijas zinātniskā un akadēmiskā darba veikšanai apmēru, termiņu, uz kādu piešķir studiju stipendiju, kā arī šīs stipendijas piešķiršanas nosacījumus un kārtību.
2.Augstskolu likuma  83.¹ pants, kas nosaka, ka atbilstoši noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem un piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktā institūcija augstskolai vai koledžai no valsts budžeta var piešķirt līdzekļus stipendijas nodrošināšanai ārzemnieka studijām. Stipendijā ietverama arī citu ar ārzemnieka uzturēšanos saistīto izdevumu segšana. Stipendijas piešķiršanas nosacījumus un administrēšanas kārtību, kā arī kritērijus, pēc kuriem ārzemnieks var pretendēt uz stipendiju, reglamentē Ministru kabinets.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt Ukrainas civiliedzīvotājam tiesības saņemt valsts atbalstu kā studiju stipendiju par laikposmu 01.03.2022. - 30.06.2022. vai pētniecības stipendiju par laikposmu 01.03.2022.- 31.08.2022. līdzvērtīgi ar Latvijas iedzīvotājiem, kuru izmaksā ar šo noteikumu spēkā stāšanos, lai Ukrainas civiliedzīvotājs varētu turpinātu Latvijā īstenot augstākās izglītības studijas, kā arī akadēmisko vai zinātnisko darbību, kas tika pārtrauktas Ukrainā, kad Krievijas Federācijas uzsāka karadarbību pret Ukrainu un Ukrainas civiliedzīvotāji devās bēgļu gaitās uz Latviju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2012.gada 24.janvāra noteikumi Nr. 68 "Stipendiju piešķiršanas kārtība ārzemniekiem” (turpmāk – MK noteikumi) nosaka kārtību, kādā piešķir un administrē stipendiju ārzemniekam, kā arī kritērijus, pēc kuriem ārzemnieks var pretendēt uz stipendiju. Ārzemnieks var pieteikties stipendijai, ja ir noslēgts starptautisks līgums, kura ietvaros ir paredzēta stipendiju piešķiršana attiecīgās valsts iedzīvotājiem studijām Latvijas augstskolās un koledžās, vai, ja ārzemnieks ir tādas valsts iedzīvotājs, kura piešķir savas valsts stipendijas Latvijas studentiem. Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) sagatavo un apstiprina minēto valstu sarakstu un katru gadu līdz 1. novembrim rakstveidā nosūta to Valsts izglītības attīstības aģentūrai (turpmāk – aģentūra), kura administrē šo stipendiju piešķiršanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (26.03.2022. redakcijā) 13.1 panta piektā un sestā daļa paredz, ka Ministru kabinets nosaka studiju stipendijas studiju kursu apgūšanai apmēru, pētniecības stipendijas zinātniskā un akadēmiskā darba veikšanai apmēru, šo stipendiju termiņus, uz kādu piešķir, kā arī šīs stipendijas piešķiršanas nosacījumus un kārtību.
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto jauno deleģējumu Ministru kabinetam, ministrija sagatavoja Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 24.janvāra noteikumi Nr. 68 "Stipendiju piešķiršanas kārtība ārzemniekiem”” (turpmāk – projekts), ar kuru tiek papildināts MK noteikumu izdošanas pamats (Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likums), kā arī paredz izteikt jaunā redakcijā MK noteikumu 1.punktu, iekļaujot tajā arī Ukrainas civiliedzīvotāja studiju stipendiju un Ukrainas civiliedzīvotāja pētniecības stipendiju  (turpmāk abas stipendijas kopā - Ukrainas civiliedzīvotāja stipendija) jautājumu.
Projekts paredz MK noteikumiem izveidot jaunu V nodaļu ar regulējumu, kādā Ukrainas civiliedzīvotājam būs tiesības iegūt vienu no Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijām.
Jaunā nodaļa paredz ka:
 1) Ukrainas civiliedzīvotāja stipendiju piešķir bez konkursa, kuru aģentūra pārskaita akreditētai Latvijas augstskolai vai koledžai (turpmāk - izglītības iestāde) vai Latvijas Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrēta zinātniskajai institūcijai (turpmāk - zinātniskā institūcija) un tā izmaksā Ukrainas civiliedzīvotājam par katru mēnesi tekošajā mēnesī;
 2) Ukrainas civiliedzīvotāja studiju stipendiju (turpmāk - studiju stipendija) izmaksā par laikposmu no 01.03.2022. līdz 30.06.2022., Ukrainas civiliedzīvotāja pētniecības stipendiju (turpmāk – pētniecības stipendija) no 01.03.2022. līdz 31.08.2022. un izmaksas sāk veikt ar projekta spēkā stāšanās dienu;
 3) studiju stipendija ir 140 euro mēnesī un pētniecības stipendija - 900 euro mēnesī, kas ir līdzvērtīgas stipendijām, kuras izmaksā Latvijas iedzīvotājiem no valsts budžeta līdzekļiem;
4)  Ukrainas civiliedzīvotāju stipendijas finansē saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Izglītības un zinātnes ministrijai piešķirtajiem līdzekļiem (turpmāk – LNG līdzekļi);
5) izglītības iestādes vai zinātniskās institūcijas Ukrainas civiliedzīvotājam izmaksātās Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas apmērs, kas noteikts projektā, izmaksās par periodu no 2022.gada 1.marta līdz 2022. gada 31.augustam atkarībā no stipendijas veida, un ir attiecināmas pilnā apmērā no LNG  piešķirtajiem līdzekļiem ministrijai, ja izmaksas veiktas atbilstoši projekta regulējumam. Izglītības iestādēm un zinātniskajām institūcijām ir iespēja  papildu organizēt un piešķirt patstāvīgu atbalstu (no ziedojumiem utml.) Ukrainas civiliedzīvotājam, kas neietekmē iespēju vienlaikus saņemt arī no valsts budžeta nodrošinātu studiju vai pētniecības stipendiju.  Projektā noteikto studiju vai pētniecības stipendiju piešķir, ja nav cita veida studiju vai pētniecības stipendija Ukrainas civiliedzīvotājam no valsts budžeta līdzekļiem;
6) projekts paredz, ka:
- studiju stipendiju var saņemt, ja izglītības iestāde apstiprinājusi Ukrainas civiliedzīvotāja izvēlētos studiju kursus individuāli īslaicīgo studiju ietvaros no pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, vai bakalaura, vai maģistra vai doktora studijām, kuras īsteno Eiropas Savienības oficiālajā valodā ne mazāk kā 20 akadēmiskās stundas nedēļā (turpmāk - īstermiņa studijas). Minētais ir attiecināms arī  uz īstermiņa studijām otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām ārsta profesijas pamatspecialitātes, apakšspecialitātes vai papildspecialitātes studijām;
- pētniecības stipendiju var saņemt laikposmā no 2022.gada 1.marta līdz 2022.gada 31.augustam stažēšanās (nesaņemot atalgojumu) ietvaros, ja Ukrainas civiliedzīvotājs ir iesaistīts izglītības iestādes vai Zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētās zinātniskās institūcijas (turpmāk – zinātniskā institūcija) zinātniskajā vai akadēmiskajā darbībā  un ir pētnieks vai akadēmiskais personāls ar zinātnes doktora grādu (vai tā ekvivalentu), maģistra grādu vai zinātniskā grāda pretendentam atbilstošs statusu Ukrainā;
7) Ukrainas civiliedzīvotāja stipendiju izmaksā par pilnu mēnesi. Ja Ukrainas civiliedzīvotājs studē vai veic zinātnisko vai akadēmisko darbību mazāk kā 15 kalendārās dienas attiecīgajā mēnesī, tad šo stipendiju par attiecīgo mēnesi Ukrainas civiliedzīvotājam nepiešķir;
8) aģentūra administrē Ukrainas civiliedzīvotāju stipendijas;
9) Ukrainas civiliedzīvotāju stipendiju komisijas sastāvu, izveidi, tās kompetenci, kura vērtē izglītības iestāžu un zinātnisko institūciju iesniegtus Ukrainas civiliedzīvotāju stipendiju iesniegumus un pieņemt lēmumu par Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas piešķiršanu, atteikumu piešķirt, izmaksas pārtraukšanu;
10) aģentūra ar attiecīgu izglītības iestādi vai zinātnisko institūciju paraksta Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas izmaksas līgumu, saskaņā ar kuru aģentūra veic Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas izmaksu pārskaitījumu izglītības iestādei vai zinātniskajai institūcijai. Savukārt izglītības iestāde vai zinātniskā institūcija Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas izmaksu Ukrainas civiliedzīvotājam veic Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas līgumā noteiktajā kārtībā un, ievērojot vienošanos, kas noslēgta starp Ukrainas civiliedzīvotāju un izglītības iestādi vai zinātnisko institūciju par studijām vai pētniecisko vai akadēmisko darbību;
11) līdz 2022.gada 15.septembrim izglītības iestāde iesniedz aģentūrā finanšu pārskatu par Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas izlietojumu, kā arī citu nolikumā noteikto informāciju un par pētniecības stipendiju  izglītības institūcija vai zinātniskā institūcija iesniedz aģentūrā izglītības iestādes vai zinātniskās institūcijas zinātniskā darba vai projekta vadītāja apstiprinātu atskaiti ar galvenajiem rezultātiem, to ilgtspēju un citu Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas līgumā noteikto dokumentāciju, ja ir noteikts;
12) Ukrainas civiliedzīvotāja stipendijas izmaksu sāk veikt no projekta spēkā stāšanās dienas un veic līdz 2022.gada 30.jūnijam (studiju stipendijas) un līdz 2022.gada 31.augustam (pētniecības stipendijas);
13) pētniecības stipendijas piešķiršanas termiņš ir no 01.03.2022. līdz 31.08.2022., tas nav pastāvīgs atbalsts, bet uz laiku, lai Ukrainas civiliedzīvotājs veiktu noteiktas darbības, kā rezultātā Ukrainas civiliedzīvotājs iegūtu darbu, ja tā nodoms ir palikt Latvijā, kā arī izglītības iestādei vai zinātniskajai institūcijai izvērtēt jautājumu par Ukrainas civiliedzīvotāja, kas saņem pētniecības stipendiju turpmāku nodarbinātību šajā zinātniskajā institūcijā vai izglītības iestādē.  
Problēmas apraksts
MK noteikumu 20.2.apakšpunkts paredz, ka MK noteikumu 18.punktā noteiktā vērtēšanas komisija MK noteikumu 2.punktā noteiktās stipendijas saistībā ar noslēgtu starptautisku līgumu, kura ietvaros ir paredzēta stipendiju piešķiršana attiecīgās valsts iedzīvotājiem studijām Latvijas augstskolās un koledžās, vai ja ārzemnieks ir tādas valsts iedzīvotājs, kura piešķir savas valsts stipendijas Latvijas studentiem, piešķir konkursa kārtībā atbilstoši iegūtajam punktu skaitam, kas ir ne mazāks kā 11 punkti, ievērojot nosacījumu, ka ārzemniekiem, kuri ir studējošie no vienas valsts, nepiešķir vairāk kā 10 procentus no kopējā pieejamā stipendiju finansējuma apjoma attiecīgajam gadam.
Ņemot vērā Krievijas Federācijas uzsākto karadarbību pret Ukrainu, ir nepieciešams dot tiesības MK noteikumu 18.punktā noteiktajai komisijai atcelt šo 10 procentu piemērošanu Ukrainai.
Risinājuma apraksts
Projekts papildina MK noteikumus ar jaunu 20.2 punktu, kas paredz MK noteikumu 18.punktā noteiktajai vērtēšanas komisijai tiesības līdz 2022.gada gada 1.maijam pieņemt lēmumu par MK noteikumu 20.2.apakšpunktā noteikto attiecībā uz 10 procentu piemērošanas atcelšanu Ukrainai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi noteiktā kārtībā pieprasījumu Ministru kabinetam pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu stipendijām Ukrainas civiliedzīvotājiem no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" (22-TA-936: Rīkojuma projekts Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”). 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studenti
  • akadēmiskais un zinātniskais personāls
  • aģentūras nodarbinātie
  • augstskolas, koledžu un zinātnisko institūcija nodarbinātie
Ietekmes apraksts
nodarbinātajiem - pieaug darba apjoms, studējošajiem un akadēmiskajam vai zinātniskajam personālam - tiesības uz stipendijas iegūšanu
Juridiskās personas
  • augstskolas, koledžas, zinātniskie institūti
Ietekmes apraksts
palielinās studējošo skaits, pieaug darba apjoms, jaunas saistības

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
522 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
522 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-522 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-522 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
522 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Stipendiju fonda apmērs paredzēts līdz 522 000 euro apjomā, paredzot sekojošu stipendiju saņēmēju loku:
Studiju stipendijas 140 euro apmērā vidēji uz 3 mēnešiem (izmaksu attiecinamības periods 4 mēneši- no 2022.gada marta līdz jūnijam, taču sagaidāms, ka studējošie tiks uzņemti Latvijas augstskolās vai koledžās pakāpeniski un 2022.gadā martā skaits būs mazs, tādēļ indikatīvais aprēķins uz 3 mēnešiem); Latvijā studiju stipendijas studējošiem nemaksā par 2022.gada jūliju un augustu;
Pētniecības stipendijas 900 euro mēnesī, vidēji uz 5 mēnešiem (izmaksu attiecinamības periods 6 mēneši- no 2022.gada marta līdz augustam, taču sagaidāms, ka pētnieki vai akadēmiskais personāls tiks uzņemti pakāpeniski un var mainīt pētniecības stipendiju pret nodarbinātību, tādēļ indikatīvais aprēķins uz 5 mēnešiem); esošajos atbalsta instrumentos pētniecības stipendijas tiek maksātas arī vasaras mēnešos (par 2022.gada jūliju un augustu).
Indikatīvie aprēķini ir veikti sekojoši:
pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studijām, bakalaura, maģistratūras un doktorantūras studējošo saņēmēju loks paredzēts orientējoši līdz 600 personām; 600 personas * stipendija 140 euro * 3 mēneši = 252 000 euro;
pētniecības stipendijas pētniekiem, akadēmiskajam un zinātniskajam personālam, saņēmēju loks orientējoši līdz 60 personām; 60 personas * stipendija 900 euro * 5 mēneši = 270 000 euro;
             kopā līdz 522 000 euro.

Līdz kara uzsākšanai Ukrainas studējošo skaits Latvijas augstākās izglītības iestādēs veidoja 800 personas. Tiek sagaidīts, ka studējošo skaits no Ukrainas gandrīz dubultosies.
 
Atbalsts Ukrainas pētniekiem, akadēmiskajam un zinātniskajam personālam tiek pielīdzināts esošajai atbalsta programmai. Proti, VIAA administrētajās bilaterālās pētniecības programmās pētniecības stipendija mēnesī ir 1 200 euro, no kā 300 euro ir dzīves vietai. Lai izslēgtu dubultā finansējuma risku, pētniecības stipendijas apmērs Ukrainas pētniekiem, akadēmiskajam un zinātniskajam personālam tiek noteikts 900 euro, ņemot vērā citus atbalsta instrumentus Ukrainas civiliedzīvotājiem, proti, Ministru kabineta 2022.gada 12.marta noteikumi Nr.168 “Noteikumi par izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem” paredzēt pašvaldības atbalstu izmitināšanai līdz 90 dienām.

Salīdzinājumam, saskaņā ar 2020. gada datiem (jaunākie uz šo brīdi pieejamie dati no Centrālā statistikas biroja un Nacionālās zinātniskās darbības informācijas sistēmas), vidējais atalgojums pētniecībā Latvijā (apkopojot tās zinātniskās institūcijas, kuras saņem zinātnes bāzes finansējumu), ir  1 647 euro mēnesī bruto, kas pārrēķinot uz neto ir orientējoši 1 172 euro mēnesī, jeb ap 1 200 euro atkarībā no nodokļu atvieglojumiem.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Stipendijas Ukrainas civiliedzīvotājiem sedz saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu 8. panta pirmo daļu, tas ir, ka “Pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšana.”

Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi noteiktā kārtībā pieprasījumu Ministru kabinetam pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu stipendijām Ukrainas civiliedzīvotājiem no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" (22-TA-936: Rīkojuma projekts Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”), kuru plānots izskatīt vienlaikus ar  projektu tuvākajā Ministru kabineta sēdē.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija


Š.g. 16.martā tika organizēta diskusija zoom formā, kura piedalījās vidēji 70 pārstāvji no dažādam augstākās izglītības un zinātniskajām institūcijām, valsts un nevalstiskajam organizācijām, lai apspriestu jautājumus saistībā ar Ukrainas civiliedzīvotāju stipendiju nepieciešamību.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts izglītības attīstības aģentūra
  • akreditētas augstākās izglītības institūcijas
  • zinātniskās institūcijas

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Valsts izglītības attīstības aģentūrai paplašinās uzdevums par stipendiju administrēšanu.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotājam tiks nodrošināta studiju stipendija laikposmā 01.03.2022.-30.06.2022. vai pētniecības stipendija laikposmā 01.03.2022.-31.08. 2022. 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotājiem tiks nodrošinātas līdzvērtīgas tiesības uz stipendijām kā Latvijas iedzīvotājiem.

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi