Anotācija

25-TA-511: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts) ir  Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva. Noteikumu projekts paredz atsauču uz aktuālajiem tiesību aktiem, 3.1.2.5.i. investīcijas finanšu attiecināmības, komercdarbības atbalsta nosacījumu un citus redakcionālus precizējumus. Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2025. gada II. ceturksnī.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir 3.1.2.5.i. investīcijai "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" (turpmāk – 3.1.2.5.i. investīcija) papildināt noteikumus ar nacionālo rādītāju, precizēt izmaksu attiecināmības nosacījumus, īstenojot neformālās izglītības programmu valsts valodas apguvei, redakcionāli precizēt komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus atbilstoši aktuālajiem tiesību aktiem, kā arī veikt citus redakcionālus precizējumus.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumi Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 323) paredz:
1. investīcijas īstenošanas un uzraudzības kārtību, tostarp sasniedzamos atskaites punktus, mērķrādītājus, uzraudzības rādītāju un kopējos rādītājus (2.2. apakšpunkts un 6. punkts, kā arī citi ar tā izpildi saistītie punkti);
2. bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu (turpmāk – mērķa grupas) nodrošinājuma izmaksas (16.2. apakšpunkts);
3. mācību izmaksas (mācību kupona izmaksas) 15.3.1., 15.3.2., 15.4., 15.5. un 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, piemērojot LM izstrādāto metodiku par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu profesionālās un neformālās izglītības mācību programmas apguves un stipendijas izmaksām (turpmāk – mācību izmaksu metodika) (16.3.3. apakšpunkts);
4. rīcības, ja Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – CFLA) noraida projekta plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai plānoto iepirkumu plāna grozījumu priekšlikumu (27.3. apakšpunkts);
5. atsauces uz Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – regula  2023/2831), Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190) (turpmāk – regula 717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354), vai Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – regula 1408/2013), paredzot nosacījumus, kuri jāievēro, piešķirot de minimis atbalstu saimnieciskās darbības veicējiem (36. punkts, 36.4. apakšpunkts, 37. un 38. punkts).
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 2025. gada 1. aprīlī  norisinājās tehniskā sanāksme ar Eiropas Komisijas Ekonomikas un finanšu lietu ģenerāldirektorātu, kuras ietvaros tika pārrunāti 3.1.2.5.i. investīcijas 129. un 130. mērķrādītāja  “Bezdarbnieki, darba meklētāji, bezdarba riskam pakļautās personas ar pilnveidotām prasmēm” (turpmāk – mērķrādītāji) uzskaites principi. Sanāksmes laikā panākta vienošanās par izmaiņām mērķrādītāju uzskaitē, t.i., paredzot, ka mērķrādītājos jāuzskaita tās unikālās mērķa grupas personas, kuras ne tikai uzsākušas dalību 3.1.2.5.i. investīcijas kādā no MK noteikumu Nr. 323 15.2. – 15.9. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā (šāds uzskaitījums tika paredzēts līdzšinēji), bet dalību šajā atbalstāmajā darbībā ir pabeigušas. Ar dalības pabeigšanu saprotot, ka mērķa grupas persona ir piedalījusies atbalstāmajā darbībā visu tai noteikto laiku un NVA rīcībā ir apliecinājums/ liecības par minētās personas dalības atbalstāmajā darbībā pabeigšanu. Atbilstoši MK noteikumos Nr. 323 nepieciešams precizēt mērķrādītāja uzskaites nosacījumus, kā arī noteikt papildu nacionālo rādītāju, uzskaitot unikālās mērķa grupas personas, kuras no 3.1.2.5.i. investīcijas projekta sākuma līdz 2026. gada 30. jūnijam uzsākušas dalību kādā MK noteikumu Nr. 323. 15.2. – 15.9. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā. Izmaiņas veicamas MK noteikumu Nr. 323 2.2. apakšpunktā, 6. un 7. punktā, kā arī citos saistošajos šo noteikumu punktos;
2. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 8. marta noteikumu Nr. 157 “Noteikumi par valsts valodas zināšanu apjomu, valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību un valsts nodevu par valsts valodas prasmes pārbaudi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 157) 28.1 un 28.3 punktu personai, kura nav Latvijas pilsonis, Latvijas nepilsonis vai Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas valsts vai Šveices Konfederācijas pilsonis (turpmāk – trešo valstu pilsonis)  par valsts valodas pārbaudi jāmaksā valsts nodeva 52 euro apmērā (turpmāk – valsts nodeva).
Atbilstoši mācību izmaksu metodikas grozījumiem, kuri piemērojami no 2025. gada 1. aprīļa (2025. gada 26. februārī aktualizētā mācību izmaksu metodika pieejama šeit: https://www.esfondi.lv/normativie-akti-un-dokumenti/atveselosanas-fonds-main/vienibas-izmaksu-standarta-likmes-aprekina-un-piemerosanas-metodika-profesionalas-un-neformalas-izglitibas-macibu-programmas-apguves-un-stipendijas-izmaksam), vienības izmaksu likme neietver izmaksas valsts nodevai par valsts valodas prasmes pārbaudi, attiecīgi mērķa grupas bezdarbniekiem, kuri piedalās MK noteikumu Nr. 323 15.4. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā (ir iesaistīti neformālās izglītības programmā valsts valodas apguvei),  izmaksas jāsedz pašiem.
Ņemot vērā minēto, trešo valstu pilsoņiem tiek radīti nelabvēlīgāki nosacījumi, kas var negatīvi ietekmēt viņu iespējas iesaistīties mācībās un kārtot valsts valodas prasmes pārbaudi.
Nosacījumiem par mērķa grupas personu, kuri ir trešo valstu pilsoņi atbrīvošanu no valsts nodevas par valsts valodas prasmes pārbaudi ir jābūt ietvertiem  MK noteikumos Nr. 75 vai MK noteikumos Nr. 323. Šobrīd šādu izmaksu kompensēšanu iepriekš minētie tiesību akti neparedz;
3. 16.3.3. apakšpunktā pieraksts atšķiras no 16.1.2. apakšpunktā veiktā pieraksta, atsaucoties uz LM izstrādāto mācību izmaksu metodikas piemērošanu. Vieglākai informācijas uztveramībai nepieciešams pierakstu vienādot;
4. 27.3. apakšpunktā nepieciešami redakcionāli precizējumi (atdalot ar komatu), lai viennozīmīgi būtu nolasāmas CFLA rīcības gadījumā, ja tiek noraidīti projekta vai plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika, vai plānoto iepirkumu plāna grozījumu priekšlikumi;
5. Konstatēts, ka MK noteikumu Nr. 323 nosacījumi ir jāsalāgo ar aktuālajām citu tiesību aktu redakcijām, tostarp:
5.1. viennozīmīgai informācijas uztveramībai atbilstoši regulas  2023/2831, regulas 717/2014 un regulas 1408/2013 nosacījumiem redakcionāli precizējama 36.1. apakšpunkta noslēguma daļa tekstu “minētos nozaru un darbības ierobežojumus” izsakot citā redakcijā;
5.2. 2024. gada 26. decembrī stājās spēkā Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula (ES) 2024/3118, ar ko groza regulu 1408/2013. No minētās regulas tika svītrots 3. panta 3.a punkts un turpmāk de minimis atbalstu varēs piešķirt saskaņā ar regulas 1408/2013 3. panta 2. un 3. punktu, kā arī, pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, jāievēro, ka turpmāk trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs periods un attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu jāņem vērā de minimis atbalsta kopsumma, kas piešķirta iepriekšējos trīs gados. Atbilstoši nepieciešamas izmaiņas 36.2. apakšpunktā, tostarp norādot atsauces arī uz regulas 2023/2831, regulas 717/2014 un regulas 1408/2023 5. panta nosacījumiem, nosakot de minimis atbalsta maksimālo summu;
5.3. MK noteikumu Nr. 75 192.10, 192.12 un 192.19 punktu redakcijas nebūtiski, bet atšķiras no MK noteikumu Nr. 323 36.4. apakšpunktā, 37. un 38. punktā ietvertās redakcijas, tāpēc nepieciešama to aktualizēšana.
6. MK noteikumos Nr. 323 ir atšķirīgs regulu saīsinājumu pieraksts, tas jāvienādo.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, MK noteikumos Nr. 323 ir nepieciešams veikt šādus precizējumus:
1. noteikt papildu nacionālo rādītāju: līdz 2026. gada 30. jūnijam 33 961 atbalstu saņēmušie (dalību uzsākušie) bezdarbnieki, darba meklētāji, bezdarba riskam pakļautās personas (unikālās mērķa grupas personas) (2.2. un 6.1.1 apakšpunkts. Precizējumi, ietverot norādi par nacionālo rādītāju, veikti arī citos saistītajos MK noteikumu Nr. 323 punktos/apakšpunktos). Lai nodrošinātu, ka investīcijas ietvaros atbalstu saņem 33 961 unikāla persona (no tām indikatīvi 14 445 bezdarba riskam pakļautās personas), kopumā  3.1.2.5.i. investīcijas projektā plānotas indikatīvi 43 429 dalības. Tas būtu par 6 571 dalībām vairāk kā sākotnēji plānots un paredzēts MK noteikumu Nr. 323 anotācijā (t.i., anotācijā sākotnēji tika plānotas indikatīvi 36 858 dalības). Plānojot 3.1.2.5.i. investīcijas īstenošanu, tika izdarīts pieņēmums, ka kopumā indikatīvi tiks nodrošinātas 36 856 dalības (atbilstoši spēkā esošajam regulējumam, kas noteikts 2011. gada 25. janvāra noteikumu Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 75) 6. punktā, viena persona var piedalīties vairākās atbalstāmajās darbībās, līdz ar to viena unikālā mērķa grupas persona piedalīsies atbalstāmajās darbībās vidēji 1,8 reizes), lai sasniegtu 20 450 unikālas mērķa grupas personas. Taču faktiski secināts, ka viena mērķa grupas persona projektā piedalās vidēji 1,3 reizes. Kopumā 3.1.2.5.i. investīcijas projektā, saskaņā ar NVA sniegto informāciju, līdz 2025. gada 31. martam iesaistītas ir jau 20 057 unikālas mērķa grupas personas. Informācija par mērķa grupas personu dalībām atbalstāmajās darbībās un finanšu avotiem šo dalību nodrošināšanai tiek uzkrāta informācijas sistēmā "Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēma". 
Nacionālā rādītāja uzkrāšana neuzliek papildu pienākumu NVA. NVA šo informāciju par dalību 3.1.2.5.i. investīcijas projektā uzsākušajām mērķa grupas personām, uzskaitot arī unikālās mērķa grupas personas (noteiktais nacionālais rādītājs), uzkrāj jau šobrīd atbilstoši MK noteikumu Nr. 323 31.2. apakšpunktā norādītajam, t.i., atbilstoši LM izstrādātajām metodiskajām norādēm finansējuma saņēmējam par pārskata sagatavošanu, lai pamatotu MK noteikumos Nr. 323 noteiktā atskaites punkta,  mērķrādītāju un  uzraudzības rādītāja sasniegšanu. Atbilstoši iepriekš aprakstītajam 31.2. apakšpunkts papildināts arī ar norādi par nacionālo rādītāju. Nacionālais rādītājs noteikts, lai nodrošinātu vienotu pieeju un salīdzināmus datus starp ES fondu plānošanas periodiem, kurus izmantos izvērtējuma veikšanai, piemēram, plānojot Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.1. pasākuma "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana" īstenošanu. Par nacionālā rādītāja izpildi NVA turpmāk ziņos, Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā iesniedzot progresa pārskatus. Nacionālā rādītāja izpildes uzskaite ir paredzēta kā nacionāli uzkrāta informācija, par to netiks ziņots Eiropas Komisijai. Nacionālā radītāja izpildes uzraudzību veiks CFLA kopējā projekta uzraudzības procesā, ja nepieciešams, minēto vērtējot izlases veidā pārbaudēs pie NVA. Vienlaikus ir precizēts 7.3.2. apakšpunkts, paredzot, ka mērķrādītāju un uzraudzības rādītāja izpildi apliecina NVA sagatavots un anonimizēts to mērķa grupas personu saraksts, kuras piedalījušās, tai skaitā pabeigušas dalību finansējuma saņēmēja īstenotajās šo noteikumu 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6., 15.7., 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās (izdruka no Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas). Attiecīgi līdzšinējo uzskaiti, kad mērkrādītājos tika ieskaitītas visas dalību 3.1.2.5.i. investīcijas projektā sākušās unikālās mērķa grupas personas, aizstājot ar nosacījumu, ka mērķrādītāju un uzraudzības rādītāja izpildē ieskaita tikai tās unikālās mērķa grupas personas, kuras pabeigušas dalību atbalstāmajā darbībā. Ar dalības pabeigšanu atbalstāmajā darbībā saprot, ka persona ir piedalījusies atblīstamajā darbībā visu tai noteikto laiku (atbilstoši NVA noteiktajam termiņam) un NVA rīcībā ir apliecinājums/liecības par to, ka persona dalību pasākumā ir pabeigusi.  MK noteikumu Nr. 323 6.2. apakšpunktā ir norādītas minimāli sasniedzamās mērķrādītāju vērtības;
2. papildināt MK noteikumus Nr. 323 ar jaunu izmaksu pozīciju (ietverta Noteikumu projekta  2. punktā ) un precizēt 26.2.1. apakšpunkta nosacījumus, paredzot valsts nodevas par valsts valodas prasmes pārbaudi kompensācijas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts valodas zināšanu apjomu, valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību un valsts nodevu par valsts valodas prasmes pārbaudi mērķa grupa personām, kuras ir trešās valsts pilsoņi un piedalās šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā. Ievērojot, ka atbilstoši augstāk aprakstītajam izmaiņas mācību izmaksu metodikā piemērojamas no 2025. gada 1. aprīļa, lai neveidotos periods, kurā šīs izmaksas netiek kompensētas, izvēlēts papildināt 3.1.2.5.i investīcijas īstenošanas MK noteikumus Nr. 323 ar jaunu izmaksu pozīciju. Izmaksas paredzēts kompensēt, ja mērķa grupas persona NVA iesniegs izmaksu veikšanu apliecinošu (pamatojošu) informāciju. Izmaksas tiks kompensētas MK noteikumos Nr. 157 noteiktajā apmērā, kas saskaņā ar MK noteikumu Nr. 157 28.3 ir 52 euro;
3. redakcionāli precizēt 16.3.3. apakšpunktu, tā pierakstu salāgojot ar šo noteikumu 16.1.2. apakšpunktu;
4. redakcionāli precizēt 27.3. apakšpunktu, korekti saliekot pieturzīmes (atdalot ar komatu), lai nepārprotami ir nolasāmas CFLA rīcības, ja CFLA noraida projekta, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai plānoto iepirkumu plāna grozījumu priekšlikumu;
5. salāgot MK noteikumu Nr. 323 šādus nosacījumus ar aktuālajām citu tiesību aktu redakcijām, tostarp:
5.1. precizēt 36.1. apakšpunkta nosacījumus, nodrošinot tajā ietvertās informācijas salāgošanu ar regulas  2023/2831 1. panta 1. punktā, regulas 717/2014 1. panta 1. punktā un regulas 1408/2013 1. panta 1. punktā noteikto;
5.2. precizēt 36.2. apakšpunkta un tam pakārtoto apakšpunktu redakcijas, nodrošinot atbilstību regulai 1408/2013, svītrojot atsauci uz 3. panta 3.a punktu un atsaucoties uz 3. panta 2. un 3. punktu, kā arī, precizējot minēto apakšpunktu nosacījumus, ievērojot, ka turpmāk trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs periods un attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu jāņem vērā de minimis atbalsta kopsumma, kas piešķirta iepriekšējos trīs gados. Piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 18. decembris, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 18. decembrim. Vienlaikus 36.2.1. apakšpunkta precizējumi paredz līdzšinējo atsauci uz regulas 717/2014 3. panta 2. punktu papildināt ar atsauci uz regulas 717/2014 3. panta 2. un 3. punktu. Tāpat 36.2. apakšpunkts pārstrukturēts, nodrošinot vieglāku informācijas uztveramību, tostarp papildinot tam pakārtotos apakšpunktus arī ar atsaucēm uz regulas 2023/2831, regulas 717/2014 un regulas 1408/2023 5. panta nosacījumiem, nosakot piešķiramā de minimis atbalsta maksimālo summu;
5.3. precizēt 36.4. apakšpunkta redakciju, to salāgojot ar MK noteikumu Nr. 75 192.10 punkta redakciju;
5.4. precizēt 37. punkta redakciju, to salāgojot ar MK noteikumu Nr. 75 192.19 punkta redakciju;
5.5. precizēt 38. punkta redakciju, to salāgojot ar MK noteikumu Nr. 75 192.12  punkta redakciju.
6. vienādot MK noteikumos Nr. 323 ietverto regulu saīsinājumu pierakstu (23.3., 26.1.1.2, 26.1.6., 26.1.10., 26.1.11., 26.2.9., 30.1. apakšpunkts, 35., 36. punkts, 36.1., 36.2.1., 36.2.2., 36.3. apakšpunkts, 37., 38., 39. un 41. punkts).
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīva ietekme uz NVA kā finansējuma saņēmēju. NVA ir informēts par Noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā, tostarp par to, ka Noteikumu projektam atbilstoši grozījumi būs veicami 2023. gada 16. oktobra  vienošanās Nr. 3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 par projekta īstenošanu, iestrādājot projektā nacionālo rādītāju, ar to uzskaiti un uzraudzību saistītos nosacījumus, precizējot mērķrādītāju un uzraudzības rādītāja uzskaites nosacījumus, kā arī projekta budžetā iestrādājot jaunu izmaksu pozīciju – valsts nodevas par valsts valodas prasmes pārbaudi kompensācijas izmaksas  mērķa grupas bezdarbniekiem, kuri iesaistīti neformālās izglītības programmā valsts valodas apguvei. Šīs izmaksas attiecināmas no 2025. gada 1. aprīļa.

 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bezdarbnieki
  • Darba meklētāji
  • Bezdarba riskam pakļautās personas
Ietekmes apraksts
Tiešie atbalsta saņēmēji, kuriem Noteikumu projekts paredz kompensēt valsts nodevas par valsts valodas prasmes pārbaudi izmaksas gadījumā, ja mērķa grupas personas ir trešās valsts pilsoņi un ir iesaistīti neformālās izglītības programmā valsts valodas apguvei.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2023/2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 717/2014
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 1408/2013
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES, Euratom) 2024/2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2021/241
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu.
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2016/679
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regula (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīgi
19., 21. un 27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkts
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
5. panta 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2. panta 2. punkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
6. panta 3. un 7. punkts
24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkta  "a", "b", "c" vai "d" apakšpunkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 2. punkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 3. punkts un 8. pants
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīgi
19., 21. un 27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkts
20. un 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2.a un 3. punkts 
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
5. panta 1. un 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2. panta 2. punkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
6. panta 4. un 5. punkts
24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 2. un 3. punkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 4. punkts un 8. pants
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīgi
19., 21. un 27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1. punkts
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3. panta 2. un 3. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
5. panta 1. un 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2. panta 2. punkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
6. panta 3. un 6. punkts
24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1., 2. un 3. punkts
25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 4. punkts un 8. pants
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
138. pants
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
61. pants
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
34. pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
22. panta 2. punkta "e" apakšpunkts
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
22. pants
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regula (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīgi
11. un 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Nodarbinātības valsts aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība netika nodrošināta, ņemot vērā, ka Noteikumu projekts paredz noteikt nacionālo rādītāju, atsauču uz aktuālajiem tiesību aktiem, 3.1.2.5.i. investīcijas izmaksu attiecināmības, komercdarbības atbalsta nosacījumu un citus redakcionālus precizējumus.  Tieši netiek ietekmētas sabiedrības intereses.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nodarbinātības valsts aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi