Anotācija (ex-ante)

24-TA-207: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – Noteikumu projekts) ir  Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva. Noteikumu projekts paredz 3.1.2.5.i. investīcijas demarkācijas un sinerģijas nosacījumu, valsts atbalsta nosacījumu papildināšanu, projekta īstenošanas nosacījumu un citus redakcionālus precizējumus. Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2024. gada II ceturksnī.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz īstenošanas nosacījumu precizēšanu atbilstoši 2023. gada 5. decembra noteikumiem Nr. 725 "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 25. janvāra noteikumos Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 725), izmaiņām valsts atbalsta nosacījumos, kā arī paredz redakcionālus precizējumus 3.1.2.5.i. investīcijas atskaites punkta definējumā un izpildes nosacījumos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumu Nr. 323 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 323):
- 6.1.2. apakšpunktā noteikts atskaites punkts – digitālo rīku (daudzskaitlī) izstrāde prasmju novērtēšanai. Atbilstoši 7. punktā noteikts arī dokumentu un informācijas kopums, kurš apliecina atskaites punkta sasniegšanu;
- 7. punkts un tā 7.1. apakšpunkts nosaka, ka MK noteikumu Nr. 323 6.1.1. apakšpunktā minētā atskaites punkta (izveidots pārkvalificēšanās un prasmju pilnveides piedāvājums, kurā galvenā uzmanība pievērsta digitālajām prasmēm) sasniegšanu apliecinošu dokumentu kopijas un izrakstu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – KPVIS) iesniedz finansējuma saņēmējs (Nodarbinātības valsts aģentūra (turpmāk – NVA));
- 16.2.1. apakšpunkts nosaka stipendijas izmaksas, tostarp arī bezdarbniekiem, kuri piedalās MK noteikumu Nr. 323 15.7. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā (atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguve);
- 21. punkts nosaka 3.1.2.5.i. investīcijas atbalsta demarkāciju ar darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifisko atbalsta mērķi "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" (turpmāk – 8.4.1. SAM) un Atveseļošanas fonda 2.3.1.4.i. investīciju “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" (turpmāk – 2.3.1.4.i. investīcija);
- 26.2.4. apakšpunkts nosaka, ka NVA veic avansa maksājumu izglītības iestādei ne vairāk kā 50 procentu apmērā no kupona vērtības, ja izglītības iestāde ir iesniegusi avansa rēķinu;
- 35., 36., 38., 39. un 41. punktā ir ietverti nosacījumi 2013. gada 18. decembra Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013), piešķirot komercdarbības atbalstu.

Kopumā 3.1.2.5.i. investīcija tiek īstenota atbilstoši iepriekš apstiprinātajiem nosacījumiem, tās mērķim, atskaites punktiem, mērķrādītājiem un uzraudzības rādītājiem.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd MK noteikumu Nr. 323:
-  6.1.2. apakšpunkts, kā arī citviet tekstā ietvertie 3.1.2.5.i. investīcijas īstenošanas nosacījumi, paredz vairāku digitālo rīku izstrādi prasmju novērtēšanai. Noteikts arī kāda informācija un dokumentu kopums apliecina noteikumu 6.1.2. apakšpunktā noteiktā atskaites punkta izpildi,  taču 2023. gada 8. decembrī ir pieņemts Padomes īstenošanas lēmums, ar ko groza Īstenošanas lēmumu (13.07.2021) par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu, oficiālās publikācijas saite – https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/PDF/?uri=CONSIL:ST_15569_2023_INIT (turpmāk – Padomes lēmums). Ar Padomes lēmumu tiek apstiprinātas LM virzītās izmaiņas 3.1.2.5.i. investīcijas 128. atskaites punkta (ietverts noteikumu 6.1.2. apakšpunktā) nosaukumā. Nepārprotamībai tiek precizēts, ka 3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros izstrādāts viens digitālais rīks, kas ietver vairākus testus. Minētās izmaiņas ir tehniska rakstura, tās nemaina 3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros plānoto. Vienlaikus minētie grozījumi paredz, ka informāciju par personām, kurām veikta prasmju novērtēšana, izmantojot digitālo rīku, finansējuma saņēmējs iesniegs reizē ar 129. un 130. mērķa izpildi jeb reizē ar MK noteikumu Nr. 323 6.2. apakšpunktā noteikto mērķrādītāju izpildi. Atbilstoši precizējams MK noteikumu Nr. 323 7.2. un 7.3. apakšpunkts. Minētās izmaiņas nepieciešamas, jo uz digitālā rīka izstrādes brīdi vēl nav informācijas par visām 3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros iesaistāmajām mērķa grupas personām (to profilēšana, izmantojot t.sk. digitālo rīku, tiks veikta visā 3.1.2.5.i. investīcijas īstenošanas periodā pirms konkrētās personas iesaistes atbalsta pasākumā);
- 7. punkts un tā 7.1. apakšpunkts nosaka, ka MK noteikumu Nr. 323 6.1.1. apakšpunktā minētā atskaites punkta (izveidots pārkvalificēšanās un prasmju pilnveides piedāvājums, kurā galvenā uzmanība pievērsta digitālajām prasmēm) sasniegšanu apliecinošu dokumentu kopijas un izrakstu KPVIS iesniedz finansējuma saņēmējs (NVA), taču faktiski informāciju KPVIS iesniedza LM. Nepieciešami redakcionāli precizējumi interpretācijas riska novēršanai un nepārprotamības nodrošināšanai;
- 16.2.1. apakšpunkts nosaka stipendijas izmaksas bezdarbniekiem, kuri piedalās arī 3.1.2.5.i. investīcijas atbalstāmajā darbībā – atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguve, taču nepieciešama šī apakšpunkta salāgošana ar MK noteikumu Nr. 725 13. punktā noteikto, kas paredz, ka turpmāk, bezdarbniekiem iesaistoties minētajā atbalstāmajā darbībā, stipendijas netiek paredzētas;
-21. punkts nosaka 3.1.2.5.i. investīcijas atbalsta demarkāciju ar 8.4.1. SAM, kura īstenošana jau ir noslēgusies un 2.3.1.4.i. investīciju, taču neparedz demarkāciju  (arī sinerģiju) ar ANM 2.3.1.2.i. investīciju “Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” (turpmāk – 2.3.1.2.i. investīcija), 2.3.1.3.i investīciju “Pašvadītas IKT speciālistu mācību pieejas attīstība” (turpmāk – 2.3.1.3.i. investīcija), 2.3.2.1.i. investīciju  “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem” (turpmāk – 2.3.2.1.i. investīcija) un Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam (turpmāk – programma) 4.2.4.1. pasākumu "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" (turpmāk – 4.2.4.1. pasākums),  4.2.4.2 pasākumu "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" (turpmāk –  4.2.4.2. pasākums) un Taisnīgas pārkārtošanās fonda 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitrālitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.5. pasākumu "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu" (turpmāk – 6.1.1.5. pasākums), kuros arī plānots sniegt atbalstu pieaugušo izglītībai nodarbinātām personām;
- 26.2.4. apakšpunkts nosaka, ka NVA veic avansa maksājumu izglītības iestādei ne vairāk kā 50 procentu apmērā no kupona vērtības, ja izglītības iestāde ir iesniegusi avansa rēķinu, taču nepieciešama šī apakšpunkta salāgošana ar MK noteikumu Nr. 725 12. punktā noteikto, kas paredz, ka avansa apmērs ir līdz 20 procentiem;
- 35., 36., 38., 39. un 41. punktā ir ietverti nosacījumi Komisijas regulas Nr. 1407/2013 piemērošanai, atrunājot komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus līdz 2024. gada 30. jūnijam. MK noteikumi Nr. 323 neparedz Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) piemērošanu komercdarbības atbalsta piešķiršanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz:
- precizēt 3.1.2.5.i investīcijas īstenošanas nosacījumus, tai skaitā 6.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta nosaukumu, nodrošinot, ka MK noteikumu Nr. 323 saturs atbilst Padomes lēmumam;
- precizēt 7. punkta redakciju, ievērojot, ka informāciju KPVIS sniedz ne tikai finansējuma saņēmējs (NVA);
- 16.2.1. apakšpunktā svītrot atsauci uz 15.7. apakšpunktu, paredzot, ka bezdarbnieki, kuri piedalās atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvātu augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādātu izglītības programmu apguvē (turpmāk – platformu mācības) nesaņem stipendiju. NVA stipendiju nav piemērojusi bezdarbniekiem no MK noteikumu Nr. 725 spēkā stāšanās dienas (2023. gada 8. decembra), ievērojot MK noteikumu Nr. 725 anotācijā minēto pamatojumu, t.i., platformu mācībās mācību intensitāte ir četras mācību stundas dienā un mācības tiek organizētas tiešsaistē, kas nerada bezdarbniekiem papildu izdevumus mācību apmeklēšanai;
- svītrot 21. punktu;
- papildināt  26.2. apakšpunktu, novēršot mācību satura pārklāšanos un līdzīgu programmu īstenošanu vairākos projektos. Skatīt arī informāciju anotācijas 1.6. apakšsadaļā "Cita informācija";
- precizēt 26.2.4. apakšpunktu, nosakot, ka NVA veic avansa maksājumu izglītības iestādei līdz 20 procentu apmērā no kupona vērtības, ja izglītības iestāde ir iesniegusi avansa rēķinu;
- precizēt IV sadaļu  "Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi", nosakot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 piemērojamības nosacījumus no 2024. gada 1. jūlija.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīva ietekme uz NVA kā finansējuma saņēmēju, un finansējuma saņēmējs  ir informēts par Noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā. Noteikumu projektam atbilstoši grozījumi būs veicami arī vienošanās par projekta īstenošanu.

3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros mērķa grupas personu iesaiste atbalstāmajās darbībās uzsākās 2023. gada II. pusgadā, kad noslēdzās jaunu mērķa grupas personu iesaiste mācību pasākumos Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" (turpmāk – 7.1.1. SAM) un 14.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" (turpmāk – 14.1.2. SAM) ietvaros. Demarkāciju starp īstenotajiem projektiem (7.1.1. SAM un 14.1.2. SAM, 3.1.2.5.i investīcija un programmas 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.1. pasākums "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana" (turpmāk – 4.3.3.1. pasākums)) nodrošina NVA, personas atbalstāmajās darbībās iesaistot atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 25. janvāra noteikumu Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" nosacījumiem par personas atkārtotu dalību attiecīgajā 3.1.2.5.i. investīcijas atbalstāmajā darbībā (6., 31.2, 32. un 33. punkts).

Vienlaikus 2023. gadā tika nodrošināta demarkācija ar 8.4.1. SAM (projekts noslēdzās 2023. gada 31.decembrī), paredzot, ka bezdarba riskam pakļautām (nodarbinātām) personām 3.1.2.5.i investīcijas ietvaros netiks sniegts atbalsts profesionālajai pilnveidei un tālākizglītībai (viens no 3.1.2.5.i investīcijas projekta mācību veidiem, kurā, iesaista tikai reģistrētus bezdarbniekus), kas tiek īstenotas 8.4.1. SAM ietvaros.

Indikatīvi 2025. gada IV. ceturksnī plānots uzsākt 4.3.3.1. pasākuma īstenošanu. Mērķa grupas personu iesaiste plānota, noslēdzoties jaunu mērķa grupas personu iesaistei 3.1.2.5.i. investīcijas atbalstāmajās darbībās.
Noteikumu projekta 26.2.12. apakšpunktā ir aprakstīts, ka  NVA nodrošina 3.1.2.5.i. investīcijas atbalsta demarkāciju ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem. Tas nepieciešams, lai novērstu dubultā finansējuma riskus starp Ekonomikas ministrijas (turpmāk – EM), LM un Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – IZM) īstenotajām pieaugušo izglītības programmām (2.3.1.2.i., 2.3.1.3.i., 2.3.1.4.i., 2.3.2.1.i.  un 3.1.2.5.i. investīcija, 4.2.4.1. pasākums un 4.2.4.2. pasākums), ņemot vērā, ka visos iepriekš minētajos projektos mācību pasākumos ir plānots iesaistīt vienu un to pašu mērķa grupu – nodarbinātās personas un, lai novērstu, ka viena un tā pati persona piedalās līdzīga satura un veida mācību pasākumos vienlaicīgi vairākos projektos. LM 3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros atbalsts profesionālās pilnveides un tālākizglītības programmu apguvei bezdarba riskam pakļautajām (nodarbinātām)nav plānos. Atbalsts profesionālās pilnveides un tālākizglītības programmu apguvei, kas nodarbinātajam dod iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes, nodarbinātiem – bezdarba riskam pakļautajiem, būs pieejams 4.2.4.2. pasākumā.

Saskaņā ar Ministru kabinetā 2023. gada 6. jūnijā apstiprināto Cilvēkkapitāla attīstības padomes nolikumu, līdzšinējā LM apmācību komisija un IZM Pieaugušo izglītības pārvaldības padome tika apvienotas EM vadībā. NVA 3.1.2.5.i. investīcijas atbalsta demarkāciju  nodrošina atbilstoši Apvienotās pieaugušo izglītības  koordinācijas komisijas (turpmāk – APIKK) lēmumiem.  3.1.2.5.i. investīcijas noteikumu 26.2. apakšpunkts nosaka, ka 3.1.2.5.i. investīcijas atbalstāmās darbība un izmaksas plāno atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem, t.i. atbilstoši MK noteikumiem Nr. 75, ciktāl 3.1.2.5.i. investīcijas īstenošanas noteikumi nenosaka citādi. MK noteikumu Nr. 75 22. punktā ir noteikta APIKK loma, savukārt 25. punktā ir noteikts NVA pienākums organizēt mācības APIKK noteiktajās jomās, izglītības programmās, profesijās un APIKK noteikto sociālo un profesionālo pamatprasmju apguvei. Saskaņā ar cilvēkkapitāla attīstības pārvaldības modeli, pasūtījumu darba tirgus vajadzībām veidos EM sadarbībā ar darba devējiem un to apstiprinās  APIKK, tādējādi mazinot arī mācību piedāvājuma sadrumstalotību un pārklāšanos LM, EM un IZM resoros. Plānots, ka attiecībā uz neformālās izglītības programmām, studiju kursiem un studiju moduļiem plānoto mācību vajadzību papildināmība un saskaņotība tiks nodrošināta caur APIKK.

Atbilstoši Cilvēkkapitāla attīstības padomes ietvaros noteiktajam resoru atbildības sadalījumam plānots, ka EM apkopos, izvērtēs un sagatavos darba tirgus prognozes un ikgadējo nozaru tautsaimniecības vajadzībās un nodarbinātības analīzē balstītu darbaspēka pieprasījumu – sadarbībā ar nozaru ekspertu padomēm nosakot darba tirgum nepieciešamās profesionālās kvalifikācijas un prasmes nozaru un profesiju griezumā un to nepieciešamo apjomu.
APIKK nosakot pārkvalifikācijas un prasmju pilnveides programmas bezdarbniekiem, darba meklētājiem un bezdarba riskam pakļautajiem (3.1.2.5.i. investīcijas mērķa grupai) sasaistē ar citiem IZM un EM īstenotajiem pieaugušo izglītības projektiem Latvijā, tiks veicināta gan saskaņota starp-institucionāla mūžizglītības piedāvājuma noteikšana, gan tā ilgtermiņa stratēģiska attīstība, sekmējot kā pieprasījuma (izglītojamo), tā piedāvājuma (izglītības pakalpojumu sniedzēju) puses iesaisti projektos.
Tāpat LM (indikatīvi līdz 2024. gada 30. jūnijam) plāno APIKK iesniegt izskatīšanai priekšlikumu, lai nodrošinātu, ka 3.1.2.5.i. investīcijas ietvaros izstrādātais digitālais rīks kļūst par integrētu sastāvdaļu kopējam horizontālajam pieaugušo prasmju novērtēšanas digitālajam rīkam, kuru plānots izstrādāt, veidojot individuālos mācību kontus iedzīvotājiem, kā arī citos ar pieaugušo izglītību saistītajos projektos.

No 2024. gada demarkācija, tiks nodrošināta APIKK regulāri pārskatot un apstiprinot projektu īstenoto mācību programmu sarakstus, novēršot mācību satura pārklāšanos un līdzīgu programmu īstenošanu vairākos projektos. LM apmācību komisija, kas darbojas saskaņā ar LM apstiprinātu nolikumu, pilda tās funkcijas līdz EM izveidotās APIKK nolikuma apstiprināšanas brīdim.
Pārejas periodā, kamēr APIKK  nav apstiprinājusi jaunus mācību programmu sarakstus, spēkā ir esošie  LM  apmācību komisijas apstiprināti mācību jomu, izglītības programmu, profesiju un sociālo un profesionālo pamatprasmju saraksti (https://www.lm.gov.lv/lv/apmacibu-komisija-apmacibu-jomu-izglitibas-programmu-profesiju-socialo-un-profesionalo-pamatprasmju-noteiksanai). Mērķa grupas iesaisti līdzīgos projektos (demarkācija  un sinerģija var veidoties vēl papildus anotācijā norādītajai, APIKK identificējot citas investīcijas saistītas ar pieaugušo apmācību īstenošanu), t.i.,  2.3.1.2.i., 2.3.1.3.i, 2.3.1.4.i un 2.3.2.1.i investīcijas, 4.2.4.1., 4.2.4.2. un 6.1.1.5. pasākumā indikatīvi plānots uzsākt šī gada 2. pusgadā.  


Noteikumu projekta 2. punkts paredz, ka  no 2024. gada 1. jūlija de minimis atbalstu NVA piešķir arī regulas 2023/2831 ietvaros.  Pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, jāievēro, ka regulas 2023/2831 ietvaros trīs gadu laikposms ir jāvērtē kā slīdošs periods un attiecībā uz katru jaunu de minimis atbalsta piešķiršanu jāņem vērā de minimis atbalsta kopsumma, kas piešķirta iepriekšējos trīs gados. Piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 18. jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 18. jūnijam. 
 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES) 2023/2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – regula Nr. 2023/2831)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – regula Nr. 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
1.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1. panta 1.punkts
1.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2.panta 2.punkts
1.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3.panta 2.punkts
1.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1.panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunkts
1.14. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1.panta 2. punkts
1.14. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7. panta 3. punkts un 8. pants
1.15. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Vispārīga atsauce
1.16. apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Nodarbinātības valsts aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/031773bb-392a-4e1c-90fb-8533316089c2  
 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Izsludinot publisko apspriešanu (periods: no 2024. gada 26. janvāra līdz 2024. gada 6. februārim), sabiedrība tika aicināta līdzdarboties Noteikumu projekta izstrādē. 

Publiskās apspriešanas laikā saņemti identiski trīs fizisku personu viedokļi.  Viedokļi nav tieši attiecināmi uz Noteikumu projekta saturu un nav izmantojami, organizējot atbalsta aktivitātes 3.1.2.5.i. investīcijas mērķa grupai – bezdarbniekiem, darba meklētājiem un bezdarba riskam pakļautajām personām.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekta 1.1. punkts neparedz izmaiņas attiecībā informācijas par mērķa grupas personu datu apstrādi. Proti, kā līdz šim paredzot anonimizēto sarakstu izveidi un tālāko apstrādi.
 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi