Anotācija

23-TA-478: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. septembra rīkojumā Nr. 487 "Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā, nodošanu Jūrmalas pilsētas pašvaldības īpašumā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa un 43. pants. Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 5., 6. un 7. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2015. gada 3. septembra rīkojumā Nr. 487 “Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā, nodošanu Jūrmalas pilsētas pašvaldības īpašumā” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 487), nosakot Valteru sabiedriskā centra izveidošanu līdz 2029.gada 31.decembrim, tādējādi atjaunojot Valteru sabiedriskā centra izveidošanas izpildes termiņu un atļaujot Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībai izpildīt savas pašvaldības funkcijas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2015. gada 3. septembra rīkojums Nr. 487 “Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā, nodošanu Jūrmalas pilsētas pašvaldības īpašumā” (turpmāk – Ministru kabineta rīkojums) tika izdots saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu, 43. pantu, pārejas noteikumu 3. punktu un likuma "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās" 8. pantu, atļaujot Jūrmalas pilsētas pašvaldībai pārņemt īpašumā bez atlīdzības valstij piekrītošos nekustamos īpašumus: 1) nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 1300 515 3002) – ēku (būves kadastra apzīmējums 1300 015 3003 001) – Valtera prospektā 54, Jūrmalā; 2) nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 1300 015 3003) – zemes vienību ar kopējo platību 5935 m2 (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 015 3003) – Valtera prospektā 54, Jūrmalā, (turpmāk abi kopā – Īpašums).

Īpašums kā viens nekustamais īpašums 2016. gada 18. janvārī ierakstīts Rīgas rajona tiesas Jūrmalas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000552192.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumā izvirzītajiem nosacījumiem Jūrmalas pilsētas pašvaldībai Īpašums ir jāizmanto līdz 2022.gada 31.decembrim spēkā esošā likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 5. un 6. punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai (kultūras attīstība, tradicionālo kultūras vērtību saglabāšana un tautas jaunrades attīstība, kā arī iedzīvotāju veselīga dzīvesveida veicināšana) un bez atlīdzības jānodod valstij, ja Īpašumā līdz 2018. gada 31. decembrim nav izveidots sabiedriskais centrs.

Skaidrojot, laika griezumā, esošās darbības Ministru kabineta rīkojuma grozīšanai, informējam par saņemtās informācijas secību, saņemtajiem dokumentiem, dokumentos esošo pamatinformāciju un lēmuma pieņemšanas gaitu.

          I. Jūrmalas pilsētas dome (turpmāk - Dome), informēja Ekonomikas ministriju par Ministru kabineta rīkojuma izpildes gaitu un termiņiem ar 2018. gada 16. novembra vēstuli Nr.1.1-19/4295 Par nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā.

Dome sniedza šādu informāciju un paskaidrojumus par Ministra kabineta rīkojuma izpildi:
1) 2016.gada 6.janvārī Dome publicējusi aicinājumu Jūrmalas iedzīvotājiem sniegt savus ierosinājumus Valtera prospekta 54, Jūrmalā teritorijas labiekārtošanai, sabiedriskā centra izveidei.

2) Dome 2016. gadā veikusi ēkas Nr. 001 ar būves kadastra apzīmējumu 1300 015 3003 001 un palīgceltnes ar kadastra apzīmējumu 1300 015 3003, Valtera prospektā 54, Jūrmalā nojaukšanu, pamatojoties uz Domes 2016.gada 25.februāra lēmumu Nr.64 „Par būvju nojaukšanu Valtera prospektā 54, Jūrmalā”.

3) Apkopojot un izvērtējot 2016.gadā iedzīvotāju paustos priekšlikumus, 2017.gada 17.februārī tiek izsludināts metu konkurss „Nekustamā īpašuma Valtera prospektā 54, Jūrmalā, pārbūve par Valteru sabiedrisko centru” ID Nr.JPD2017/16, kas tiek izbeigts bez uzvarētāja noteikšanas, jo netiek saņemti konkursa prasībām atbilstoši piedāvājumi.

4) Ņemot vērā, ka metu konkurss noslēdzās bez rezultāta, 2017.gadā tiek organizēts iepirkumu konkurss „Nekustamā īpašuma Valtera prospektā 54, Jūrmalā, pārbūve par Valteru sabiedrisko centru būvprojekta izstrādei un tā realizācijā veicamo būvdarbu autoruzraudzībai” ID Nr.JPD 2017/201 RIK. Pamatojoties uz konkursa rezultātiem 2017.gada 16.novembrī starp Domi un sabiedrību ar ierobežotu atbildību „Multibau-projekts” tiek noslēgts Pakalpojumu līgums Nr.1.2-16.4.3/1658. Būvprojekta izstrādes līgumcena ar PVN noteikta 10 466.50 EUR, autoruzraudzības pakalpojuma līgumcena ar PVN noteikta 1 200.00 EUR.

5) 2018.gada ietvaros tiek veikta būvprojekta izstrāde un saskaņošana un 2018.gada 5.jūnijā tiek  izsniegta būvatļauja Nr.BIS-BV-4.1-2018-2698 (1155) „Valteru sabiedriskais centrs”, saņemot atzīmi par projektēšanas nosacījumu izpildi. Par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildes termiņu tiek nosteikts 2020.gada 1.jūnijs.

6) 2018.gada 22.augustā tiek izsludināts būvdarbu iepirkuma konkurss “Valteru sabiedriskā centra izveide Valteru prospektā 54, Jūrmalā” ID Nr.2018/81. Konkursa ietvaros tiek saņemti divu pretendentu piedāvājumi, no tiem zemākā līgumcena ar PVN tiek piedāvāta 466 067.05 EUR apmērā.

7) 2018.gada 3.oktobrī tiek izsludināts būvuzraudzības iepirkuma konkurss „Būvuzraudzība būvdarbiem objektā “Valteru sabiedriskā centra izveide Valtera prospektā 54, Jūrmalā”” ID Nr. JPD 2018/106 RIK. Konkursa ietvaros tiek saņemti trīs pretendentu piedāvājumi, no tiem zemākā līgumcena ar PVN tiek piedāvāta 12 093.95 EUR apmērā.

8) Jūrmalas pilsētas investīciju plānā 2018.-2020.gadam, kas tika apstiprināts ar Domes 2017.gada 19.decembra lēmumu Nr.612 „Par grozījumiem Jūrmalas pilsētas domes 2013.gada 7.novembra lēmuma Nr.625 „Par Jūrmalas pilsētas Attīstības programmas 2014.–2020.gadam apstiprināšanu” pielikumā „Jūrmalas pilsētas Attīstības programma 2014.–2020.gadam””, 60.punktā „Sabiedriskā centra Valtera prospektā 54, Jūrmalā, attīstība” apstiprinātā, projekta īstenošanai paredzētā kopsumma ir 170 000.00 EUR. 

Faktiskā projekta „Sabiedriskā centra Valtera prospektā 54, Jūrmalā, attīstība” īstenošanai (būvdarbu, būvuzraudzības, autoruzraudzības un citu saistīto darbu veikšanai) nepieciešamo izmaksu kopsumma: 479 570.91 EUR, jeb nepilnas trīs reizes lielāka, kā Jūrmalas pilsētas investīciju plānā 2018.-2020.gadam noteiktā. Tā kā projekta „Sabiedriskā centra Valtera prospektā 54, Jūrmalā, attīstība” īstenošanai nepieciešamā faktiskā finansējuma apjoms būtiski pārsniedz Jūrmalas pilsētas pašvaldības 2018.-2020.gada budžeta iespējas, Domes iepirkumu komisija 2018.gada 12.oktobrī pieņem lēmumu būvdarbu iepirkuma konkursu “Valteru sabiedriskā centra izveide Valteru prospektā 54, Jūrmalā” ID Nr.2018/81 pārtraukt, jo pretendenta piedāvātā līgumcena pārsniedz pasūtītāja budžeta iespējas un 2018.gada 15.oktobrī tiek pieņemts lēmums izbeigt bez rezultāta iepirkuma ID Nr.JPD 2018/160RIK „Būvuzraudzība būvdarbiem „Valteru sabiedriskā centra izveide Valteru prospektā 54 Jūrmalā” procedūru.

9) Jūrmalas pilsētas investīciju plāna 2019.-2021.gadam projektā tiek paredzēts finansējums izmaiņu būvprojekta izstrādei 2018.gadā apstiprinātajam būvprojektam „Valteru sabiedriskā centra izveide Valteru prospektā 54, Jūrmalā” ar mērķi samazināt būvprojektā iekļauto darbu apjomu un būvprojekta īstenošanai faktiski nepieciešamo izmaksu apjomu, atbilstoši Jūrmalas pilsētas pašvaldības budžeta iespējām.

          II. Ar 2019.gada 10.decembra vēstuli Nr. 1.1-19/6721 Par nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā, Dome papildus informē Ekonomikas ministriju par Ministru kabineta rīkojuma izpildes gaitu un termiņiem.

1) Dome ar 2019. gada 10. decembra vēstuli Nr.1.1-19/6721 Par nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā papildus informē, ka 2019. gada laikā Dome uzsāka un īstenoja virkni infrastruktūras investīciju projektu, kuri tika finansēti no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem un Valsts kases aizņēmumiem. Ņemot vērā to, ka aizņemšanās iespējas pašvaldībām 2019. gadā bija ierobežotas, vairāku projektu īstenošana tika uzsākta par pašvaldības budžeta līdzekļiem, kas radīja pašvaldības budžetam neplānotu slogu, kā arī nācās atteikties vai pārcelt citu projektu īstenošanu uz vēlāku laiku.

2) Dome atkārtoti apstiprināja, ka vēlas veidot Valteru sabiedrisko centru Valtera prospektā 54, Jūrmalā, sakārtojot un labiekārtojot minēto īpašumu, informējot, ka vēstulē un Ministru kabineta rīkojumā minētā vieta ir izveidojusies kā Jūrmalas pilsētas Valteru apkaimes iedzīvotāju sabiedriskais centrs, proti, iedzīvotāji šajā vietā svin latviešu tautas tradicionālos svētkus, veicinot tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu, kā arī nodarbojas ar aktīvo atpūtu, popularizējot veselīgu dzīvesveidu iedzīvotāju vidū.

2) Dome informēja, ka 2018.gada 5.jūnijā izsniegtās būvatļaujas Nr.BIS-BV-4.1-2018-2698 (1155) „Valteru sabiedriskais centrs” būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildes termiņš noteikts 2020.gada 1.jūnijs un atbilstoši Ministru kabineta noteikumu Nr. 529 “Ēku būvnoteikumi” 56. punktam būvatļaujā iekļautie nosacījumi būvdarbu uzsākšanai izpildāmi 5 (piecu) gadu laikā no dienas, kad būvniecības informācijas sistēmā izdarīta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi, t.i., faktiski būvdarbi plānots ka uzsākami līdz 2023.gada 1.jūnijam.

          III. Ar 2023.gada 16.februāra vēstuli Nr. 1.1-19/23N-1036 Par nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā, Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība (turpmāk - pašvaldība), pēc vairāku gadu pušu sarunām par esošo situāciju, informē Ekonomikas ministriju par aktuālo situāciju un plāniem saistībā ar Īpašumu, kā arī plānu īstenošanas perspektīvām, norādot, kādas pašvaldības autonomās funkcijas Īpašumam tiks piemērotas, pamatojoties uz Pašvaldību likumu; Ministru kabineta rīkojuma izpildes gaitu un termiņiem.

1) Pašvaldība atkārtoti uzsver, ka minētā zemes vienība ir izveidojusies par Valteru apkaimes iedzīvotāju sabiedrisko centru, kurā iedzīvotāji tiekas, rīko svētkus, organizē dažādus sporta pasākumus un kopā būšanas aktivitātes. Tādējādi, Pašvaldība, lai Valteru apkaimē tiek attīstīta ģimenēm draudzīga publiskā ārtelpa, kas atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām un laikmetīgajam risinājumam kļūtu par daudzfunkcionālu sabiedrisko aktivitāšu norises vietu, plāno realizēt būvprojektu “Sabiedriskā centra Valtera prospektā 54, Jūrmalā, attīstība”, kura ieceres pamatā ir publiski pieejamas labiekārtotas vietas izveide (daudzfunkcionāla brīvā laika pavadīšanas laukums ar elementiem sportiskām aktivitātēm, nojume, bērnu rotaļu zona, gājēju celiņu tīkls, automašīnu stāvvieta, apgaismojums un videonovērošanas sistēmas) – (turpmāk - Projekts).

2) Pašvaldība norāda, ka Projekta ideja ir iekļauta Jūrmalas valstspilsētas attīstības programmā 2023.-2029. gadam, kas apstiprināta ar Jūrmalas domes 2022. gada 15. septembra lēmumu Nr. 409 (turpmāk – AP2029),  atbilstoši Rīcības plāna prioritātes “Klimatnoturīga pilsētvide” (P), rīcības virziena “Pilsētas labiekārtojums un publiskās ārtelpas izcilība” (P1), uzdevuma P.1.1. “Pilnveidot publisko ārtelpu” darbībai P1.1.4. “Izveidot/atjaunot publisko telpu (t.sk. parkus, skvērus, zaļo zonu, daudzdzīvokļu namu pagalmus, Slokas karjeru u.tml.) apkaimēs atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām un laikmetīgam risinājumam” un  prioritātes “Atvērta un gudra pārvaldība” (A), rīcības virziena  “Informēta un pilsoniski aktīva sabiedrība” (A3), uzdevuma A3.4. “Veicināt apkaimju identitātes un unikalitātes veidošanos” (A3.4.) un tās darbībām, kā arī Investīciju plānā 2023. – 2029. gadam paredzētajam projektam 6.P1 “Valteru/Krastciema apkaimes publiskās telpas pilnveide (t.sk. bērnu rotaļu laukums)”. AP2029 ir pieejama pašvaldības tīmekļvietnē - https://www.jurmala.lv/lv/jurmalas-valstspilsetas-attistibas-programma-2023-2029-gadam.

3) Papildus Pašvaldība vērš uzmanību uz to, ka būvprojekts “Valteru sabiedriskā centra izveide Valteru prospektā 54, Jūrmalā” ir autortiesību objekts un to aizsargā Autortiesību likums un citi spēkā esošie normatīvie akti, tādēļ būvprojekta izmaiņu projekta izstrāde ir veicama vienojoties ar būvprojekta autoru, sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Multibau-projekts”. Saskaņā ar Lursoft datiem, pamatojoties uz 2020. gada 2. jūlija lēmumu, ir uzsākts uzņēmuma likvidācijas process, kā arī kopš 2020. gada 16. novembra uzņēmums ir izslēgts no būvkomersantu reģistra, kas nozīmē, ka tam vairs nav tiesību veikt komercdarbību. Saskaņā ar Būvniecības informācijas sistēmā norādīto, būvprojekta autora Viestura Meinerta arhitekta prakses sertifikāts Nr. 1-00141 kopš 2018. gada 7. jūnija ir atzīts par nederīgu.

5) Atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 “Vispārīgie būvnoteikumi” 109. punktā noteiktajam, situācijā, kad būvprojekta izstrādātājs atteicies no autoruzraudzības veikšanas vai izbeigusies tā tiesībspēja, būvniecības ierosinātājs var slēgt līgumu ar citu atbilstošas jomas būvspeciālistu vai komersantu, kas nodarbina atbilstošas jomas būvspeciālistu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā augstāk minēto, pašvaldība lūdz Ministru kabineta 2015. gada 3. septembra rīkojuma Nr. 487 “Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā, nodošanu Jūrmalas pilsētas pašvaldības īpašumā “  2.2.2. apakšpunktā noteikto termiņu, sabiedriskā centra izveidei pagarināt līdz 2029.gada 31.decembrim.

Ekonomikas ministrijā, izvērtējot pašvaldības 2023.gada 16.februāra vēstulē Nr. 1.1-19/23N-1036 sniegto informāciju, sagatavots Ministru kabineta rīkojuma "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. septembra rīkojumā Nr. 487 "Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu Valtera prospektā 54, Jūrmalā, nodošanu Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības īpašumā" projekts (turpmāk - Ministru kabineta rīkojuma projekts), kurš paredz  2.2.2. apakšpunktā noteikto termiņu, sabiedriskā centra izveidei pagarināt līdz 2029.gada 31.decembrim, lai Projekts varētu tikt īstenots.

Projekta ietvaros netiks veikta saimnieciskā darbība. Nekustamais īpašums un uz tā plānotā infrastruktūra būs pieejama ikvienam bez diskriminācijas, ierobežojumiem un bez maksas, tādējādi saglabājot vispārējās publiskās infrastruktūras statusu. Attiecīgi, rīkojuma projekts neparedz komercdarbības atbalsta sniegšanu Jūrmalas pilsētas pašvaldībai.

Projekta realizācija būs iespējama tikai tad, ja tiks piesaistīts ārējais finansējumus, piemēram, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda finansējumu vai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.3. pasākuma “Publiskās ārtelpas attīstība” finansējumu.

2023.gada 1.janvarī spēku zaudē likums Par pašvaldībām un ar šā gada 1.janvārī spēkā stājas jaunas Pašvaldību likums.  Atbilstoši informācijai tiek precizēts Ministru kabineta rīkojuma projekts un precizētas atsauces uz spēkā esošo likumu.

Precizēta Ministru kabineta rīkojuma projekta 4.punkta redakcija, ievērojot jaunāko praksi līdzīgu MK rīkojumuprojektu sagatavošana un ņemot vērā Valsts kases izteikto viedokli, Ministru kabineta 2022.gada 23.marta rīkojuma Nr.195 "Par valsts nekustamā īpašuma Kronvalda bulvārī 4, Rīgā, nodošanu Latvijas Mākslas akadēmijas īpašumā" (https://likumi.lv/ta/id/331005) 4.punkta (par aizlieguma apgrūtināt ar hipotēku nepiemērošanu) redakcija ir precizēta, vārdus “par labu valstij (Valsts kases personā)” aizstājot ar vārdiem “valsts aizdevuma nodrošināšanai”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz fiziskām personām, kuras piedalīsies Jūrmalas kultūras attīstībā, tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanā un tautas jaunrades attīstībā. Fiziskās personas/iedzīvotājiem tiek nodrošinātas papildus veselīga dzīvesveida veicināšanas iespējas. 

Pašvaldība vēlas redzēt, Valteru apkaimes iedzīvotāju sabiedrisko centru, kurā iedzīvotāji tiekas, rīko svētkus, organizē dažādus sporta pasākumus un kopā būšanas aktivitātes. Tādējādi, Pašvaldība, lai Valteru apkaimē tiek attīstīta ģimenēm draudzīga publiskā ārtelpa, kas atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām un laikmetīgajam risinājumam kļūtu par daudzfunkcionālu sabiedrisko aktivitāšu norises vietu, plāno realizēt būvprojektu “Sabiedriskā centra Valtera prospektā 54, Jūrmalā, attīstība”, kura ieceres pamatā ir publiski pieejamas labiekārtotas vietas izveide (daudzfunkcionāla brīvā laika pavadīšanas laukums ar elementiem sportiskām aktivitātēm, nojume, bērnu rotaļu zona, gājēju celiņu tīkls, automašīnu stāvvieta, apgaismojums un videonovērošanas sistēmas).
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Jebkura sabiedriskās vides labiekārtošana, šajā gadījumā, Sabiedriskā centra Valtera prospektā 54 izveide ir ieguldījums pozitīvā un valstiski kopējā ekonomikas attīstības vidē. 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Sabiedriskā centra izveide veicina vides konkurētspēju dažādām, ieinteresētām nozarēm.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Sabiedriskā centra izveide veicina dažādu uzņēmējdarbības veidu un nozaru konkurētspēju.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Sabiedriskā centra izveide veicina mazo un vidējo uzņēmēju ieinteresētību uzņēmējdarbības pilnveidošanā un attīstībā. 

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Sabiedriskā centra izveide veicina veselīgu konkurenci starp uzņēmējiem. 

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Sabiedriskā centra izveidei ir pozitīva ietekme uz nodarbinātību un iespējami jaunu darba vietu izveidi. 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta realizācija būs iespējama tikai tad, ja tiks piesaistīts ārējais finansējumus, piemēram, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda finansējumu vai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 5.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” 5.1.1.3. pasākuma “Publiskās ārtelpas attīstība” finansējumu.
 - 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
 - 
Skaidrojums
2016.gada 6.janvārī Dome publicējusi aicinājumu Jūrmalas iedzīvotājiem sniegt savus ierosinājumus Valtera prospekta 54, Jūrmalā teritorijas labiekārtošanai, sabiedriskā centra izveidei. Saziņā ar Jūrmalas Domi, informējam, ka 2016.gadā sagatavotā anketa un publiskie rezultāti vairs nav pieejama un apskatāmi, bet balstoties uz aptaujas rezultātiem tika noteikta vieta un veids, kādu to vēlās Jūrmalas, konkrētāk - Valteru prospekta iedzīvotāji. Uz aptaujas rezultātiem arī tika gatavots Projekts ar visam tās izrietošajam sekām, un gatavots MK rīkojums, Projekta izveidošanai. 7 gadu laikā nav mainījušās nedz iedzīvotāju, nedz Jūrmalas Domes vēlmes un Projekta realizācijas mērķis. Dome arī 2023.gadā apstiprina, ka visas iesaistītas puses vēlas izveidot Valteru sabiedrisko centru Valtera prospektā 54, Jūrmalā, sakārtojot un labiekārtojot minēto īpašumu. Šobrīd minētā vieta, kas izvēlēta uz 2016.gada aptaujas rezultātiem - ir izveidojusies kā Jūrmalas pilsētas Valteru apkaimes iedzīvotāju sabiedriskais centrs, proti, iedzīvotāji šajā vietā svin latviešu tautas tradicionālos svētkus, veicinot tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu, kā arī nodarbojas ar aktīvo atpūtu, popularizējot veselīgu dzīvesveidu iedzīvotāju vidū.

6.4. Cita informācija

 - 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Saistībā ar Ministru kabineta rīkojuma projekta izpildi nav plānots radīt jaunas valsts pārvaldes institūcijas vai likvidēt esošās valsts pārvaldes institūcijas, vai reorganizēt esošās valsts pārvaldes institūcijas.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ģimenēm draudzīga publiskā ārtelpa, kas atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām un laikmetīgajam risinājumam kļūst par daudzfunkcionālu sabiedrisko aktivitāšu norises vietu. Publiski pieejamas labiekārtotas vietas izveide (daudzfunkcionāla brīvā laika pavadīšanas laukums ar elementiem sportiskām aktivitātēm, nojume, bērnu rotaļu zona, gājēju celiņu tīkls, automašīnu stāvvieta, apgaismojums un videonovērošanas sistēmas).

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ģimenēm draudzīga publiskā ārtelpa, kas atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām un laikmetīgajam risinājumam kļūst par daudzfunkcionālu sabiedrisko aktivitāšu norises vietu. Publiski pieejamas labiekārtotas vietas izveide (daudzfunkcionāla brīvā laika pavadīšanas laukums ar elementiem sportiskām aktivitātēm, nojume, bērnu rotaļu zona, gājēju celiņu tīkls, automašīnu stāvvieta, apgaismojums un videonovērošanas sistēmas).

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Sakārtota un sabiedrībai draudzīga publiskā ārtelpa; gājēju celiņu tīkls u.c.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pozitīva ietekme uz iedzīvotāju sociālo labsajūtu. 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Sabiedrības centrs plānots kā ģimenēm draudzīga publiskā ārtelpa, kas atbilstoši visu iedzīvotāju vajadzībām un laikmetīgajam risinājumam plānots būt par daudzfunkcionālu sabiedrisko aktivitāšu norises vietu.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Publiski pieejamas labiekārtotas vietas izveide  - daudzfunkcionāla brīvā laika pavadīšanas laukums ar elementiem sportiskām aktivitātēm, nojume, bērnu rotaļu zona, gājēju celiņu tīkls u.c. 

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Sabiedriskais centra plānots, kā ģimenēm draudzīga publiskā ārtelpa, kas atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām un laikmetīgajam risinājumam kļūst par daudzfunkcionālu sabiedrisko aktivitāšu norises vietu. Publiski pieejamas labiekārtotas vietas izveide (daudzfunkcionāla brīvā laika pavadīšanas laukums ar elementiem sportiskām aktivitātēm, nojume, bērnu rotaļu zona, gājēju celiņu tīkls, automašīnu stāvvieta, apgaismojums un videonovērošanas sistēmas).

8.2. Cita informācija

 - 
Pielikumi